Gixxer.fi Foorumi

Suzuki GSX-R -600 -750 -1000 sekä SuperSport Moottoripyörät => Suzuki GSX-R1000 => Aiheen aloitti: Seddus - Toukokuu 03, 2016, 19:46:50 ip

Otsikko: K8 kytkin murheita
Kirjoitti: Seddus - Toukokuu 03, 2016, 19:46:50 ip
Talven aikana tuli käytyä moottori läpi kaikenlaisten ongelmien takia, nyt sitten kaikki näyttäisi toimivan paitsi tuo kytkin on kaukana 'luistokytkimestä' aikamoista vikurointia on kun vaihtaa pienemmälle eli mistähän sitä vikaa kannattaa lähteä metsästämään?

Muuten nuo vaihteet/kytkin toimivat ok shifteri toimii eikä kytkimessä muuten tunnu olevan mitään ongelmia.

Lähteekö etsimään vikaa kytkimestä vai kenties EM-pro puolelta joku säätö homma kyseessä... 
Otsikko: Vs: K8 kytkin murheita
Kirjoitti: Jabe - Toukokuu 03, 2016, 21:14:12 ip
Kyllä se kytkimen säädössä sitten on, aloita vakio säädöistä jos edelliset ei tiedossa.
Oletko sen kytkimen purkanut talvella? Jos olet niin kannattaisi tarkastaa että osat on oikeinpäin, kun siellä on pari osaa minkä kanssa saa olla tarkkana.
Muistaakseni täällä foorumilla on tuon luistokytkimen säätöohje.
Otsikko: Vs: K8 kytkin murheita
Kirjoitti: Seddus - Toukokuu 04, 2016, 07:59:59 ap
Ok tarviipa haeskella missä ohjeet ovat sekä aukaista tuo kytkin, kyllä se auki tuossa talven aikana kävi kerran. Ihmettelin vaan kun kytkin muuten vaikuttaa toimivan ongelmitta.
Otsikko: Vs: K8 kytkin murheita
Kirjoitti: Jabe - Toukokuu 04, 2016, 21:56:23 ip
Laitoitko uutta osaa sinne? Uudet kitkapinnat pitää liottaa öljyssä ennen asennusta.
Mutta tarkasta sen keskitapin säätö ensin.
Otsikko: Vs: K8 kytkin murheita
Kirjoitti: Seddus - Toukokuu 04, 2016, 22:33:19 ip
Vanhat romut on sisällä.
Täytyypä katsoa muuttuiko tilanne, kyllä tuo ihan oikein näytti olevan kasattu mutta nyt ainakin levyt on öljytty kunnolla.

http://www.mp-osat.fi/fi/varaosat/suzuki-mopo-mp/1000-cc/gsx-r1000-k7-2007/23-kytkin
Tuossa tuo osa 30 taitaa olla se keskisäätö tappi joka on 'kiinteä' vakiossa?
Eli jos tarvetta säätöön se taidetaan tehdä niiden kolmen tapin avulla mitkä kytkimen päällä on osa 21?

No täytyypä odotella seuraavaa rata kertaa niin katsoo oliko tuolla öljyllä läträyksella vaikutusta asiaan...
Otsikko: Vs: K8 kytkin murheita
Kirjoitti: mustapekka - Helmikuu 04, 2019, 13:31:22 ip
Löytyykö se kytkimen säätöohje vielä jostain? K7 ja rupeaa oleen ongelmaa saada ykkönen silmään käynnissä, luultavasti kytkimessä ongelma? Täytyy kyllä ottaa auki ja muutenkin vilkuilla sen kuntoa..
Otsikko: Vs: K8 kytkin murheita
Kirjoitti: Juha_K - Helmikuu 04, 2019, 18:39:06 ip
Löytyykö se kytkimen säätöohje vielä jostain? K7 ja rupeaa oleen ongelmaa saada ykkönen silmään käynnissä, luultavasti kytkimessä ongelma? Täytyy kyllä ottaa auki ja muutenkin vilkuilla sen kuntoa..
Nestekytkimessä ei ole muuta säätöä kuin luisto-ominaisuuden säätö. Työsylinterin sisällä on jousi, joka "säätää" välyksen automaagisesti. Eli ei pitäisi olla vaikutusta tohon ongelmaan. Voisko järjestelmässä olla ilmaa ja sen takia ei avaa pakkaa tarpeeksi?
Otsikko: Vs: K8 kytkin murheita
Kirjoitti: mustapekka - Helmikuu 05, 2019, 07:49:39 ap
On tuota joutunut ilmailemaan muutenkin suht useasti, kun tuntuu että driftaushommissa ottaa iitteensä aina välillä. Vai voiko olla etten oo saanu sitten ihan kunnolla ilmattua, jos kytkin saattaa "hävitä" kokonaan yhden vedon jälkeen, varsinkin vähän viileämmällä kelillä?
Otsikko: Vs: K8 kytkin murheita
Kirjoitti: T1mppa - Helmikuu 05, 2019, 10:04:12 ap
Kun otat irti öljyntäyttökorkin koneen poskesta. Sieltä alta näkyy kytkinlevyt. Kun painelet kytkintä, niin näet kytkinlevyjen irtoavan toisistaan (öljy pitää niitä välillä toisissaan kiinni, mutta jotain liikettä yleensä näkyy).

Liikkuuko kytkinlevyt millin-pari vai liikkuuko vielä vähemmän? Niiden pitäisi liikkua millin-pari. Voi olla, että koko pakka liikkuu yhtenä könttinä. Se on kuitenkin ihan ok.

Alkuun veikkaan, että kytkinjärjestelmässäsi on ilmaa. Ootko koittanut ilmata sitä alakautta? Eli isolla injektioruiskulla ja 20 cm letkun pätkällä työnnät nestettä alanipasta sisään ja pumppailet hieman jarrukahvaa ja otat paisuntasäiliöstä ulostulevat ylimääräiset nesteet pois?

Voisiko olla niin, että myös kytkinneste lämpiää käytössä. Nesteellä on tapana laajentua kun se lämpenee. Eli tämä voisi olla syy, miksi se ei toimi kylmänä. On siis niin likellä, että irroittaako vai ei.

(http://i289.photobucket.com/albums/ll206/ultramegaforce/suzuki%20v-strom/CIMG1440.jpg)
Otsikko: Vs: K8 kytkin murheita
Kirjoitti: mustapekka - Helmikuu 06, 2019, 16:10:50 ip
Kiitoksia vastauksista, täytyy vknloppuna koittaa tarkastella ja harkita hieman laadukkaampaa nestettä järjestelmään?
Otsikko: Vs: K8 kytkin murheita
Kirjoitti: KassuB - Helmikuu 08, 2019, 14:40:25 ip
K7-8 tonnisten kytkin saa jostain työsylinterille ilmaa kun menee rajoittimelle, ei kaikki mutta ehkä vähemmän ajetut??
Meillä vain toinen tekee tätä ja runkonumeron perusteella kolme mopoa on väliä eli luulisi olevan identtisiä.
Otsikko: Vs: K8 kytkin murheita
Kirjoitti: marko_ - Toukokuu 02, 2019, 18:36:57 ip
,Tohon pitää tehdä se kytkinmodi, vaihtaa sinne levyjen alle se iso prikka 750cc kytkimestä. Googlesta löytyy kyllä ohjeet mistä se vuosimallista se prikka pitää olla.

Sitten niistä kytkimen sisällä olevista minkä päälle se ramppi tulee niin pitää jätää yks pois että se alkaa yhtään luistaa, luistokytkimen kuuluu luistaa silloin kun vaihdetaa pienemmällä eikä isommalle vaihtaessa.
Soita niin voin neuvoa kunnolla
Tässä numero 0451142447
Otsikko: Vs: K8 kytkin murheita
Kirjoitti: KassuB - Toukokuu 09, 2019, 09:34:15 ap
,Tohon pitää tehdä se kytkinmodi, vaihtaa sinne levyjen alle se iso prikka 750cc kytkimestä. Googlesta löytyy kyllä ohjeet mistä se vuosimallista se prikka pitää olla.

Sitten niistä kytkimen sisällä olevista minkä päälle se ramppi tulee niin pitää jätää yks pois että se alkaa yhtään luistaa, luistokytkimen kuuluu luistaa silloin kun vaihdetaa pienemmällä eikä isommalle vaihtaessa.
Soita niin voin neuvoa kunnolla
Tässä numero 0451142447
Onko mitään linkkiä uusimman tiedon kytkinmodeihin kun en löytänyt yhtäkkiä googlettamalla?
Voisin tutustua asiaan ennen kun vaivaan soittamalla.