Tuoreimmat viestit

Sivuja: [1] 2 3 ... 10
1
Korjaus / huolto! / Vs: K3-4 1000 venttiilivälysten säädöstä
« Uusin viesti kirjoittanut kapylemha eilen kello 07:50:32 »
Asia kunnossa! Kiitokset jälleen avusta. Pitääkin pyörähtää naapurin Stormissa kyselemässä, saako heiltä sitten tarpeen mukaan noita shimmejä.
2
Myydään! / Vs: Sivujalan tunnistin GSX-R750 K8.
« Uusin viesti kirjoittanut harriyt Toukokuu 22, 2019, 21:16:11 ip »
Sama häiriö mullaki satunnaisesti. Eli vaihdenäyttö ja (N) pimeenä ku vaihtaa vapaalle.
Ja mitä foorumeita oon lueskellu niin monella muullaki.

Mutta siihen en oo viä löytäny selitystä että miten se sivujalan laskeminen saa valon ja näytön toimimaan.
Moponhan pitäis sammua siinä tilantees jollei tiedä olevansa vapaalla ja jalka lasketaan.
Niin miten se siinä jalka-anturin yhdistäes (tai katkaistes, kuinkapäin ny sitte toimiiki) yhtäkkiä tunnistaakin olevansa vapaalla eikä sammuta konetta?

Lisää vaan per**le elektroniikkaa niin hyvä tulee. Jos vaikka windowsin jotenki sais ecun tilalle....
3
Korjaus / huolto! / Vs: K3-4 1000 venttiilivälysten säädöstä
« Uusin viesti kirjoittanut Nappula Toukokuu 22, 2019, 16:47:57 ip »
Ite ainakin kasailin vielä 40tkm kohilla samalla tiivisteellä kasaan. Kannattaa kattoa manuaalista mihin kohtiin tulee tiivisteliimaa, se helpottaa pitämään tiivistettä paikallaan ja muutenkin tiivistää hankalista kohdista (Niitten puolikuiden kulmien kohdalle tuli ainakin pienet siivut).
4
Korjaus / huolto! / Vs: K3-4 1000 venttiilivälysten säädöstä
« Uusin viesti kirjoittanut T1mppa Toukokuu 22, 2019, 10:03:23 ap »

1) Onko manuaalin kuvaama tapa (nokka-akselit ylös) ainoa tapa päästä nostelemaan säätöpalat pois vai saako ne livautettua jollakin niksillä pois/takaisin nokka-akselit paikoillaan?

3) Maksaako vaivaa vaihtaa kaikki mahdolliset tiivisteet tuonne venttiilinkoppaan, tulpanreikiin jne. Viimeksi vaihdoin koko satsin, eikä edellisilläkään ollut mitään vuotoja. Tiivisteisiin menevillä rahoilla voisi ostaa vaikka renkaita ja jarruja  ;)

Tiiän vaan ykköseen ja kolmoseen vastauksen. Ykköseen on että kyllä. Joudut nappaamaan nokka-akselit pois ja sitten pääset niihin kuppeihin käsiksi. Säätöpala sijaitsee kupin pohjassa, eli kuppi pitää ottaa irti kokonaan.
Alla kuvassa kupit ja kupin pohjassa / sisällä on tommosia pieniä simmipaloja. Niitä on eri paksuisisia. Simmipalaan on laserilla merkitty minkä paksuinen se on, mutta ikävä kyllä ne välillä tuppaa pyörimään hieman ja numerot kuluvat pois. Mikrometrillä saa mitattua simmin paksuuden. Esim motonetistä saa mikrometrin hintaan 13€. Ei ole siis kallis työkalu.


Kolmoskohtaan sanoisin, että jos siitä edellisestä kerrasta ei oo kauhean kauaa ja vuotoja ei ole ollut, niin eipä niitä tarttee vaihtaa. Huolellisesti varsinkin venttiilikopan tiivisteen asettelun kanssa, että on kunnolla urassaan, ennen kopan kiristämistä paikalleen.

Kakkoskysymystäkin kommentoin hieman, että olen ostanut simmejä Storm motorilta ja joskus kävin prätkähuoltoliikkeessä ja vein omia simmejä sinne ja he antoivat oikean kokoisia vaihdossa ilmaiseksi. Eli vaihdettiin simmejä keskenään. Tämä tuskin on kovin yleistä, mutta prätkähuoltoliikkeistä saa varmaankin myös ostettua.
5
Korjaus / huolto! / K3-4 1000 venttiilivälysten säädöstä
« Uusin viesti kirjoittanut kapylemha Toukokuu 21, 2019, 14:00:10 ip »
Morjensta!

Pyörä K3 kiloinen, kohta 72tkm mittarissa. Edellisellä kerralla (48tkm) alkoi muutama venttiili lähennellä rajojaan, tuolloin säätää ei tarvinnut mutta lähellä oltiin. Elän siinä toivossa ettei tarvitsisi ryhtyä säätämään, mutta ko. jumpan varalta pari kysymystä joihin haku ei tuottanut vastauksia:

1) Onko manuaalin kuvaama tapa (nokka-akselit ylös) ainoa tapa päästä nostelemaan säätöpalat pois vai saako ne livautettua jollakin niksillä pois/takaisin nokka-akselit paikoillaan?
2) Vieläkö Mo(olokin kita)tonet kauppaa säätöpaloja, kuten täällä pari vuotta vanhemmissa aihetta käsittelevissä kirjoituksissa on väitetty? Onko Tampereen/Hämeenlinnan seudulla kellään hyllyssä säätöpaloja niin, ettei tarvitse seisottaa mopoa turhaan niitä odotellessa?
3) Maksaako vaivaa vaihtaa kaikki mahdolliset tiivisteet tuonne venttiilinkoppaan, tulpanreikiin jne. Viimeksi vaihdoin koko satsin, eikä edellisilläkään ollut mitään vuotoja. Tiivisteisiin menevillä rahoilla voisi ostaa vaikka renkaita ja jarruja  ;)

Kiitoksia avusta jo etukäteen!
6
Suzuki GSX-R750 / K4:sen vaihteistovika
« Uusin viesti kirjoittanut Jesse.K Toukokuu 20, 2019, 11:51:09 ap »
Elikkäs k4 750 gikseri rupes oikuttelemaan.

Kutosvaihdetta laittaessa menee päälle, pysyy hetken ja kuuluu rusaus ja pyörä "niiaa". Sitten pudottaa vaihteen pois. Aiemmin ei oo varotellu mitään ja vaihteet menny ja pysyny päällä hyvin.

Ilmeisesti kutosen rattaat menee vaihtoon? Mitä muuta? Tarviiko erikoistyökaluja purkamiseen? Minkälainen homma purkaa vaihteisto, tarviiko yläkerta purkaa?

Pitää vähän kysellä korjaamoilta hinta-arviota remonttiin, että onko järkevämpi metsästää joku joka iltahommina tekis.

Mistä kannattaa kysellä osia? Vinkkejä otetaan vastaan!




7
Viritys! / Vs: k6 750 penkitys
« Uusin viesti kirjoittanut HenriT Toukokuu 14, 2019, 21:56:26 ip »
Tämänkaltainen tieto mullakin on, että laihalle vetää. Mieluummin ajan tasakaasulla tasaista kyytiä kun hieman nykivää.
8
Myydään! / Kate/tankki tarroja suzuki/gsx-r
« Uusin viesti kirjoittanut janim110 Toukokuu 14, 2019, 15:34:36 ip »
Alkuperäisellä fontilla ja logoilla suzuki gsx-r tarroja.
Yhdet katteet näillä tarroilla teipattu ja hyvin pysyi.
Väri tummanharmaa metallihohto.
Linkki alla torin ilmoitukseen, kun kuvia tänne huono ladata.
https://m.tori.fi/vi/57395581.htm

Hp. 50€
0440150983
9
Myydään! / Omistajan käsikirja 600/750 k6-k7
« Uusin viesti kirjoittanut janim110 Toukokuu 14, 2019, 13:35:09 ip »
Omistaja käsikirja 600/750 k6-k7.

Hp. Huimat 10€
0440150983
10
Suzuki GSX-R1000 / Vs: K8 kytkin murheita
« Uusin viesti kirjoittanut KassuB Toukokuu 09, 2019, 09:34:15 ap »
,Tohon pitää tehdä se kytkinmodi, vaihtaa sinne levyjen alle se iso prikka 750cc kytkimestä. Googlesta löytyy kyllä ohjeet mistä se vuosimallista se prikka pitää olla.

Sitten niistä kytkimen sisällä olevista minkä päälle se ramppi tulee niin pitää jätää yks pois että se alkaa yhtään luistaa, luistokytkimen kuuluu luistaa silloin kun vaihdetaa pienemmällä eikä isommalle vaihtaessa.
Soita niin voin neuvoa kunnolla
Tässä numero 0451142447
Onko mitään linkkiä uusimman tiedon kytkinmodeihin kun en löytänyt yhtäkkiä googlettamalla?
Voisin tutustua asiaan ennen kun vaivaan soittamalla.
Sivuja: [1] 2 3 ... 10