Kirjoittaja Aihe: K5 1000 Lämpö  (Luettu 12573 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa KassuB

  • VIP-Jäsen
  • *****
  • Viestejä: 1077
  • GSX-R
K5 1000 Lämpö
« : Heinäkuu 14, 2008, 11:07:08 ap »
Mikä on normaali lämpö 1000 K5/6 maantiellä 80-100 vauhdissa, omassa 74-75. K4 750 oli 82 vastaavassa tilanteessa ja K7 1000 käy hieman lämpimämpänä kun K5.

Poissa Jani

  • G#4
  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 894
Vs: K5 1000 Lämpö
« Vastaus #1 : Heinäkuu 14, 2008, 11:19:25 ap »
Tota luokkaa, alle 80 kumminki..
Ex 750 K6
Ex 1000 K7
Ex Busa K8
Ex 1000 K9
Speed Triple 2011

Vilikki

  • Vieras
Vs: K5 1000 Lämpö
« Vastaus #2 : Heinäkuu 14, 2008, 11:48:11 ap »
Itsellä k7 ja 78 asteessa, eli tuo sun lämpö voisi pitää hyvinkin paikkaansa.

Poissa KassuB

  • VIP-Jäsen
  • *****
  • Viestejä: 1077
  • GSX-R
Vs: K5 1000 Lämpö
« Vastaus #3 : Heinäkuu 14, 2008, 13:50:07 ip »
750 molemmissa pysyi lämmöt vakaasti mutta nyt 1000 siirryttyä huomattiin  ettei pysy lämmöt vakaana kummassakaan, täytyy seurata mikä se vaihteluväli on ja missä tilanteissa. Termostaatti on kaikissa 82 mutta voiko öljynjäähdytin vaikuttaa asiaan tai kannesta lohkoon kiertävä ohitus. Täytyy laittaa lämpömittari ylä- ja alavesiletkuun kiinni.

Poissa jokunen

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 45
Vs: K5 1000 Lämpö
« Vastaus #4 : Heinäkuu 14, 2008, 21:54:06 ip »
k7 ainakin kuskilla tällä hetkellä lämmöt tapis tickedoff

Poissa AlluR

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 44
Vs: K5 1000 Lämpö
« Vastaus #5 : Heinäkuu 27, 2008, 20:06:54 ip »
K6:ssa 75-78 astetta motarilla. Mitä se on näillä helteillä.. en tiedä kun ei oo päässy ajamaan  :'(
1000 K6 (EX)
600 K6 (EX)

Poissa Jani

  • G#4
  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 894
Vs: K5 1000 Lämpö
« Vastaus #6 : Heinäkuu 27, 2008, 21:05:32 ip »
K7 motarilla tasasta ajoa 75-76 astetta. Mutterilla hidasajon jälkeen 111 astetta :o

Se on Rapi ne sun kymmenet vahakerrokset siina mopon päällä kun kuumentaa....  :P
Ex 750 K6
Ex 1000 K7
Ex Busa K8
Ex 1000 K9
Speed Triple 2011

Poissa maKe

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 2654
Vs: K5 1000 Lämpö
« Vastaus #7 : Lokakuu 23, 2008, 00:34:25 ap »
Paljo teillä lämmöt radalla kesäpäivisin? Ihan vertailun kohteena aattelin kysästä. 600:n vesi+water wetter 5 kierrokse lämmöt 80-84c.
2011 Husaberg FS 570 superhypermegamoto
-------------------------------------------------------------------

Ex GSX-R 600 K6

Poissa Petsku73

  • G#18
  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 262
Vs: K5 1000 Lämpö
« Vastaus #8 : Lokakuu 23, 2008, 06:36:07 ap »
K6 1000.
Näillä ilmoilla motarilla, ja pidempää siivua ajaessa 70-80.
Jos joutuu hetken seisoskelemaan valoissa, ja lyhyitä pätkiä 80-90.
Jos joutuu matelemaan ruuhkassa niin 90-110

Vanha Ruutonen meni aika samoilla lukemilla vastaavissa tilanteissa. Ilmeisesti aika normi lukemat.

Poissa @nts@

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 46
Vs: K5 1000 Lämpö
« Vastaus #9 : Maaliskuu 27, 2009, 15:19:01 ip »
Paljoko teillä on lämmöt näin kylminä kevät päivinä? Itsellä 1000 k7 74-80c ulkolämpötila -2. Ihmeen lämpösenä käy ja lämmötkin seilas aika paljo välillä. Rykkösessä pysyi lämmöt alle 70c näillä keleillä.

Poissa Laikkakone

  • G#17
  • VIP-Jäsen
  • *****
  • Viestejä: 424
Vs: K5 1000 Lämpö
« Vastaus #10 : Maaliskuu 27, 2009, 15:50:20 ip »
Pyörässä on termostaatti. Moottorin lämmettyä pitää lämmöt yli 75 vaikka olisi pakkasta 20. Ihan normaalilta vaikuttaa nuo lämmöt. Oman lämmöt käy kylmiltään lämmitettäessä ensin lähemmäs 90 astetta ja sitten hieman laskee, joka voi vaikuttaa 'seilaukselta'. Täysin normaalia.
Hondamies

Poissa @nts@

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 46
Vs: K5 1000 Lämpö
« Vastaus #11 : Maaliskuu 27, 2009, 16:16:24 ip »
Ok, aluksi tosiaan kans nousi lämmöt reiluun 80 ja laski siitä sitten sinne 75 tienoille. Kiitos selvennyksestä  :)

Poissa maKe

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 2654
Vs: K5 1000 Lämpö
« Vastaus #12 : Maaliskuu 27, 2009, 16:58:42 ip »
Pyörässä on termostaatti. Moottorin lämmettyä pitää lämmöt yli 75 vaikka olisi pakkasta 20. Ihan normaalilta vaikuttaa nuo lämmöt. Oman lämmöt käy kylmiltään lämmitettäessä ensin lähemmäs 90 astetta ja sitten hieman laskee, joka voi vaikuttaa 'seilaukselta'. Täysin normaalia.

Niihän tota luulis... Parhaimmillaan oli viime lokakuun tokana päivänä, kun päästelin hymyissä suin intistä pois viimestä kertaa. Vettä sato kaatamalla koko 100km matkan ajan ja ulkolämmöt oli ehkä n. 5c astee luokkaa. Lämmöt oli koko matkan ajan 50-55c.  ;D
Pysähdyin muutamaan otteeseen ja rupesin miettimään "wtf?" syyläri vaan höyrys vettä.

Muutoin nuo lämmöt kylminä syksy päivinä on maantie ajossa ollu jotain 60-66c luokkaa. Kesäsin joku 74-77c 100km/h+ vauhdeissa. 80-82c alle 80km/h eli kyllä ihan normilta vaikuttas. Kaverin 636 ei ota edes lämpiminäkään kesäpäivisin yli 68c ajon aikana, valoissa kyllä hehkuu nätisti 100+++ ja flekti huutaa.
2011 Husaberg FS 570 superhypermegamoto
-------------------------------------------------------------------

Ex GSX-R 600 K6

Poissa Laikkakone

  • G#17
  • VIP-Jäsen
  • *****
  • Viestejä: 424
Vs: K5 1000 Lämpö
« Vastaus #13 : Maaliskuu 27, 2009, 17:04:24 ip »
kuulin tuossa sellasenkin tarinan, että mopo taisi olla K41000 ja uutena osetettu kesällä. Syksyllä ilmojen kylmetessä alkoi tuntua että kone ei lämpeä millään ja ruvettiin tarkastamaan josko termari olisi juminut. Ylläri pylläri koko termostaatti puuttui. Pyörä oli tosiaan uutena ostettu ja tuskin kukaan sitä termaria olisi varastamassakaan käynyt.. 
Hondamies

Poissa KassuB

  • VIP-Jäsen
  • *****
  • Viestejä: 1077
  • GSX-R
Vs: K5 1000 Lämpö
« Vastaus #14 : Maaliskuu 27, 2009, 21:19:44 ip »
Kyllä nyt on maKelta termostaatti jäänyt auki keittämisen vuoksi tai se puuttuu kokonaan.
Käyttäytyy juuri niin kun oma ceebeeär josta oli termostaatti jäänyt auki, pihdeillä vähän vääntelyä niin taas rupesi toimimaan.                                                                                                                                                               

Poissa maKe

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 2654
Vs: K5 1000 Lämpö
« Vastaus #15 : Maaliskuu 27, 2009, 22:06:00 ip »
Eioo perhana soikoon kertaakaan keittäny. Miettiny itekki monesti että termarin pakko olla jumissa kun noin alhasia lämpöjä näkee välillä.
Nyt oon tyhmä, missä tuo termari on tossa? Ei ainakaan siinä syylärin korkissa?  ???
2011 Husaberg FS 570 superhypermegamoto
-------------------------------------------------------------------

Ex GSX-R 600 K6

Poissa lepi

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 447
Vs: K5 1000 Lämpö
« Vastaus #16 : Maaliskuu 27, 2009, 22:16:07 ip »
Ei mullakaan nouse lämmöt kovin korkeelle jos ajaa matkaa vesisateessa kylmällä kelillä.
ex 750 K8

Poissa Mikko

  • G#13
  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 1544
  • M.M
Vs: K5 1000 Lämpö
« Vastaus #17 : Maaliskuu 28, 2009, 10:31:56 ap »
Ei mullakaan nouse lämmöt kovin korkeelle jos ajaa matkaa vesisateessa kylmällä kelillä.

Sillon kun kävin n. +1c ajamassa niin lämmöt oli ajaessa 50-60c. kesällä +22c kaupunki käppäilyssä nousi 98c  :o
Saako se nousta satasen pintaan?

Poissa Laikkakone

  • G#17
  • VIP-Jäsen
  • *****
  • Viestejä: 424
Vs: K5 1000 Lämpö
« Vastaus #18 : Maaliskuu 28, 2009, 11:15:47 ap »
no 105 pintaan alkaa vasta flekti pyörimään, että eipä hätää  ;)
Hondamies

Poissa Mikko

  • G#13
  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 1544
  • M.M
Vs: K5 1000 Lämpö
« Vastaus #19 : Maaliskuu 28, 2009, 11:25:56 ap »
No huh, kun jo aattelin että pitääkö sitä flektiä säätää...

Onko tuo Gixxerin termari vaihto kamaa niinkun autoissa? siis tottahan se on mutta mikä on vaihto väli?

Poissa Poko

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 2617
Vs: K5 1000 Lämpö
« Vastaus #20 : Maaliskuu 28, 2009, 15:12:41 ip »
Mää kun tallissa kaasuttelin nii lämmöt oli jo pitkästi yli sadan >:D
#1 Foorumin nopein ;)

Poissa maKe

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 2654
Vs: K5 1000 Lämpö
« Vastaus #21 : Maaliskuu 28, 2009, 17:01:41 ip »
Missä tuo termari on! Oon laiska enkä jaksa katella workshop manualista, vaan aattelin täällä kysästä niin tietää muutkin yhtä tyhmät kuin minä samalla.  ^-^

Tuo flektin päälle lähtemisen kyllä säädän johonki 95c nurkille ja pois päältä siinä 88-90c. Eihän tuo siltikään pitäis keittää vaikka yli 100c lämpöjä näkee vaan joskus harvoin liikennevaloissa pelkällä vesi+water wetter kombolla. Kuitenkin painetta tuolla järjestelmässä sen verran että se kiehumispiste nousee jonkun verran, mutta paljon?
2011 Husaberg FS 570 superhypermegamoto
-------------------------------------------------------------------

Ex GSX-R 600 K6

Poissa Laikkakone

  • G#17
  • VIP-Jäsen
  • *****
  • Viestejä: 424
Vs: K5 1000 Lämpö
« Vastaus #22 : Maaliskuu 28, 2009, 17:11:46 ip »
Kiehumispiste on toimivassa järjestelmässä varmaan about 120-130 astetta.
Ainakin tonnisessa k5 k6 termostaatti on kannen takaosassa keskellä heti imuröörien alapuolella.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 28, 2009, 19:21:42 ip kirjoittanut Laikkakone »
Hondamies

Poissa maKe

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 2654
Vs: K5 1000 Lämpö
« Vastaus #23 : Maaliskuu 28, 2009, 20:45:50 ip »
No ihmekkös ku en löytäny ku rupesin ettimään koneen kyljestä ja letkuista ja syyläristä sitä. Kansihan on pajalla.  ;D
2011 Husaberg FS 570 superhypermegamoto
-------------------------------------------------------------------

Ex GSX-R 600 K6

Poissa Laikkakone

  • G#17
  • VIP-Jäsen
  • *****
  • Viestejä: 424
Vs: K5 1000 Lämpö
« Vastaus #24 : Maaliskuu 28, 2009, 20:48:50 ip »
 2funny
Hondamies

Poissa KassuB

  • VIP-Jäsen
  • *****
  • Viestejä: 1077
  • GSX-R
Vs: K5 1000 Lämpö
« Vastaus #25 : Huhtikuu 06, 2009, 07:33:29 ap »
Ei mullakaan nouse lämmöt kovin korkeelle jos ajaa matkaa vesisateessa kylmällä kelillä.

Minulla ei vaikuta vesisade ja kylmä keli, eilen +4 ja vesisadetta, silti moottorin lämpö sama 74c. Termostaatti siis toimii.

Poissa Poko

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 2617
Vs: K5 1000 Lämpö
« Vastaus #26 : Huhtikuu 06, 2009, 09:41:00 ap »
Joo lämmöt oli vähän päälle 70 astetta normi ajossa....
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 16, 2009, 22:57:28 ip kirjoittanut Poko »
#1 Foorumin nopein ;)

Poissa Puppe

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 187
Vs: K5 1000 Lämpö
« Vastaus #27 : Huhtikuu 08, 2009, 22:29:13 ip »
Tuli tänään seurattua lämpöjä. Ulkona n. +5. Kaupungissa lämmöt 85-100C välis. Maantiellä 75-80C luokkaa. Flekti ei pyöriny viel kertaakaan. Kesäkuumal se huutaa kaupunkisuijailuis melkeen jokasis liikennevalois.

Poissa sakrile

  • VIP-Jäsen
  • *****
  • Viestejä: 9
  • kilo k8
Vs: K5 1000 Lämpö
« Vastaus #28 : Huhtikuu 16, 2009, 21:50:23 ip »
ilman lämpö ollut +2....+10.koneen lämpö maantiehörhöilyssä 76...77. O0

Poissa xxTinkexx

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 40
Vs: K5 1000 Lämpö
« Vastaus #29 : Huhtikuu 26, 2009, 16:11:38 ip »
Omassa härvelissä pyörii lämmöt ihan normaaleissa. Ainoastaan ruuhkassa seistessä lämmöt tietysti nousee niinkuin kuuluu mutta flektin pyörintä kummastuttaa. 104 lähtee flekti pyörimään mutta ei pyöri kuin 10 sekuntia kerrallaan. Ei siis pyöri niin kauan että lämmöt laskisi 99 asteeseen.  tickedoff Mikähän tällaisen aiheuttaa? Tuskinpa virkavalta uskoo kun selittelee että pitää ajella kahva kaakossa että ei lämmöt nouse liikaa!  :D