Kirjoittaja Aihe: Mitä öljyä giksuun?  (Luettu 102756 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Marez

• Newbie
  • *
Mitä öljyä giksuun?
« : Lokakuu 03, 2008, 22:01:09 ip »
Hinta/laatusuhteeltaan hyvä moottoriöljy?

Poissa KassuB

• VIP-Jäsen
  • GSX-R
Vs: Mitä öljyä giksuun?
« Vastaus #1 : Lokakuu 04, 2008, 09:59:41 ap »
Ratakäyttöön valitsisin (kadulle myös) Motul 300V 15W50, toimii kuulemma parhaiten mutta halvinta se ei ole. Myös alkuperäistä suodatinta kannattaa käyttää, tarvikesuodattimia on hajonnut.

Näitä myy ja kaikkea muutakin moottoripyöriin ja varsinkin Suzukeihin:

Jake
SGB 74
www.onlyfast.fi

Poissa KassuB

• VIP-Jäsen
  • GSX-R
« Vastaus #2 : Lokakuu 04, 2008, 10:23:28 ap »
Katuajossa ainakin toimi ihan hyvin Honda GN4 10W-40.

Jostain syystä en pitänyt tästä öljystä, tuntui kuumana ihan vedeltä. Käytin sitä silti useita kannuja CBR aikaan. Öljyt olen aina vaihtanut itse ja moottoreihin olen kurkannut myös sisälle.

Poissa enriikke

• G#5
  • Jr. Member
  • **
« Vastaus #3 : Lokakuu 04, 2008, 11:03:45 ap »
ite olen käyttänyt motul:in 5100 10w40toimii.tais olla jotain 50e luokkaa 4l pönttö.
Päässä vähemmän järkeä,kun kilpailuviettiä!!!

Poissa Petsku73

• G#18
  • Jr. Member
  • **
« Vastaus #4 : Lokakuu 04, 2008, 11:06:09 ap »
Tarvitaanko öljysuotimen vaihdossa jotain erikostyökaluja?
Jos talviteloille laiton yhteydessä vaihtaisi nuo öljyt.

Poissa enriikke

• G#5
  • Jr. Member
  • **
« Vastaus #5 : Lokakuu 04, 2008, 11:09:21 ap »
noita suodatinavaimia on myynnissä esim:motonetissä itellä on sellane yksinkertanen ketjulla kiristettävä avain ostettu juuri motonetistä hinta jotain 5e luokkaa.
Päässä vähemmän järkeä,kun kilpailuviettiä!!!

Poissa KassuB

• VIP-Jäsen
  • GSX-R
« Vastaus #6 : Lokakuu 04, 2008, 11:26:40 ap »
Kantikas kuppiavain on hyvä, maksaa vähän enemmän. 68 mm lukee avaimessa mutta suodattimen kun mittaa niin 66 mm, toimii silti.

Poissa Marez

• Newbie
  • *
« Vastaus #7 : Lokakuu 05, 2008, 15:20:02 ip »
Taidan laittaa tuota Motul:in 5100 10w40. Saa tuolta takarengas.com:ista 39 egellä :).

Poissa TRD

• Jr. Member
  • **
    • Only Fast motorsport
« Vastaus #8 : Lokakuu 05, 2008, 18:03:09 ip »
Motulin öljy tuntus toimivan Suzukissa aikas hyvin. Tuli kokeiltua useampaakin eri öljyä ratapyörässä ja lopulta jouduin vaihtamaan kytkinlevyt kun alko ravistaan lähtiessä niin rankasti. Ite käytän Motulin 300V:tä ja sillä pelaa kytkin hienosti. Gixxereissähän on ollu ropleemana tuo ravistava kytkin.
Mutta jos kytkin ongelmaa on niin se ei välttämättä öljyn vaihdosta heti auta koska ne levyt on jo imeny paljon sitä aikasempaa öljyä. Saattaapi joutua levyt vaihtaan myös onnen ku tokenee. Itellä kuitenki ollu nytten puolen kautta jo noi samat levyt ja öljyn pitäny samana niin ei ropleemia.
Halpaahan tuo 300V:n on katukäytössä kun ei sitä tarvii niin usein vaihtaa. Ratamopoon tulee vaihdettu 2-3 ajopäivän jälkeen. Ja EHDOTTOMASTI orkkis suodatinta kannattaa käyttää. Itellä ainakin tarvikesuodatin heittää hetken päästä öljyt tiivisteen välistä. Orkkis suodattimella ei mitään ongelmia ja mitä autoissa noita purkanu niin originaalissa yleensä suodatin materiaalia ihan erilainen määrä kuin tarvikkeessa.
Kannattaa muistaa et öljynvaihto huolto on sitä halvinta huoltoa. Huonolaatunen öljy ilmenee Gixxerissä ehkä helpoiten vaihteiden takerteluina vaihdossa tai sellasen oon ite havainnu. Sitte ku vaihtaa öljyt niin taas pelaa vaihteet hienosti.
Mopoilua vuodesta 2006

Poissa TRD

• Jr. Member
  • **
    • Only Fast motorsport
« Vastaus #9 : Lokakuu 05, 2008, 18:05:42 ip »
Noita öljyjä ja suodattimia kannattaa tilata kotiin varastoon jos ite vaihtelee niin ei tarvii aina hakee jostain. Kun suurinpiirtein tietää miten paljon tarvii kesän aikana. Kannattaa kysyä meirän Jakelta tarjous!
Mopoilua vuodesta 2006

Poissa TRD

• Jr. Member
  • **
    • Only Fast motorsport
« Vastaus #10 : Lokakuu 06, 2008, 10:29:25 ap »
Kerrotte Jakelle multa terveisiä niin only fastilla Motul 5100 10W-40 + originaali suodatin 45e paketti. Öljyn ovh hinta on 47e kannu.
Mopoilua vuodesta 2006

Poissa jtr

• Newbie
  • *
« Vastaus #11 : Lokakuu 06, 2008, 21:08:30 ip »
Onko Repsolin öljyistä kokemusta kiksussa? Semmoset tuli nukutuksen ohessa kaadettua kiloseen K8:n, suodattimen otin alkuperäisen.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 06, 2008, 21:11:34 ip kirjoittanut jtr »

Poissa maKe

• Hero Member
« Vastaus #12 : Lokakuu 28, 2008, 16:20:36 ip »
300v 15w-50 Pyörinny mulla aina sisässä. Kallistahan tuo on ku hunaja. Oisko 10w-40 siirtymiseen mitään painavaa syytä? Oon yleensä ajanu yhellä öljyvaihdolla n. 3-5tkm ja 1-3 ratapäivää tai sit 4-6tkm ilman rata-ajoa.
2011 Husaberg FS 570 superhypermegamoto
-------------------------------------------------------------------

Ex GSX-R 600 K6

Poissa Pete

• Jr. Member
  • **
« Vastaus #13 : Marraskuu 19, 2008, 15:26:31 ip »
Kerrotte Jakelle multa terveisiä niin only fastilla Motul 5100 10W-40 + originaali suodatin 45e paketti. Öljyn ovh hinta on 47e kannu.

Aika tyyristä ölppää siellä. Motonetissä Motul 5100 15W-50 29,90 €/4 litraa, 5000 10W-40 28,50 €/4 litraa... Itse heitin nuo viistonniset talveksi, keväällä vois sitten vaihtaa 5100 ja uuden filtterin. Mä heitän aina talveksi tuoreet öljyt, jotkut vaihtaa vain keväällä uudet.

Poissa JakeSGB#2

• Jr. Member
  • **
  • Kaikki tekee mitä osaa, mä teen mitä haluan.
    • Kasari Racing Team
« Vastaus #14 : Marraskuu 21, 2008, 08:21:13 ap »
Talveksi aina tosiaan tuoreet öljyt sisään ( öljyyn kerääntyy palo jäänteitä jotka ovat syövyttäviä aines osia. )
Tästä syystä ne on syytä vaihtaa pois jo syksyllä...
Tietenkin Motonetissa on halvempaa --> tilaus määrät melkoisesti isommat kuin yksityisellä uudella moottoripyörä firmalla. ( mutta kysypä sieltä jotain neuvoa tai alkuperäis osaa  crazy2
( vai viittasitko tässä että meillä on katteet kohdallaan?? ) ( saitko sieltä alkuperäis suodattimen samalla? )

Jake
SGB 74
www.onlyfast.fi
Jake SGB ??

Poissa JakeSGB#2

• Jr. Member
  • **
    • Kasari Racing Team
« Vastaus #15 : Elokuu 26, 2009, 14:39:07 ip »
Taas alkaa olemaan syksy kohta käsillä.
Varmista ajoissa että saat öljyt+ suodattimen syksyn tarjous hintaan...
Ota yhteyttä: jarkko.niemi@onlyfast.fi
Tai soita: 0440-747420

Ps. Katso myös etusivultamme viikottain vaihtuvat tarjoukset -> www.onlyfast.fi
Ps Ps. myymälässämme HUIPPUSYKSY tarjoukset. Kysy lisää!

Jake
Jake SGB ??

Poissa Mikko

• G#13
  • Sr. Member
  • M.M
« Vastaus #16 : Elokuu 26, 2009, 17:52:19 ip »
Prkl. kun just kerkisin ostamaan purkin motulia+suod.  tickedoff

Poissa maKe

• Hero Member
« Vastaus #17 : Elokuu 26, 2009, 17:57:58 ip »
No prkl pitäskö ostaa 20l delvaccia ja sillä puhdistaa moottori aina ennen talvisäilytystä?  :o
Sehä on puhistava nokileka ölppä ja sitä kun ajais muutamaan otteeseen vaikka 100km ja 50km välein vaihtais pois ja sit vimosena tuoreet sisälle ja jättää vehkeen uinumaan? Keväällä sit tuoreet sisään = overkill?

Ex GSX-R 600 K6

Poissa Mikko

• G#13
  • Sr. Member
  • M.M
« Vastaus #18 : Elokuu 26, 2009, 18:07:24 ip »
Kuten tuolla delvacin ketjussa jo totesin -En laittaisi sitä koneeseen edes tuossa tarkoituksessa. Se on tietysti vain oma mielipide ja siitä on lähes turha väitellä. Miä käytän öljypohjaa ja noita "poskiluukkuja" talvella auki ja kattelen onko siellä jostain syystä smäigää sisällä  knuppel2

Poissa Poko

• Hero Member
« Vastaus #19 : Elokuu 26, 2009, 18:40:58 ip »
Ite en taida öljyjä nyt vaihtaa ennen talvea kun noilla öljyillä ja suodatimella on ajettu joku 200-500km... jos keväällä sitte taas.
#1 Foorumin nopein ;)

Poissa Jede

• Jr. Member
  • **
« Vastaus #20 : Elokuu 27, 2009, 00:37:08 ap »
Olen nyt kokeillut Castrolia, Hondaa, Motulia ja Belrayta. Castrolin GPS todettu paskaksi, välivapaita löytyy ja kytkin tuntuu luistavan satunnaisesti. Koneen sivuäänet myöskin tuntuvat voimistuvan. Hondan GN4:lla toimi kaikki ihan ok, mutta olin huomaavinaan jo 2tkm jälkeen öljyn laadun huonontumista etenkin laatikon toiminnan puolesta. Motulin 300v:llä ajelin täyden 6tkm vaihtovälin, ihan tyytyväinen kaikin puolin mutta 15w50 tuntuisi olevan liian jäykkää tavaraa katukäyttöön. Vedättäessä ja kuumalla koneella pelaa kyllä kuin ajatus, mutta tourinkiturailussa ja siirtymäajeluissa ei pääse oikeuksiinsa.

Viimeisenä meni maanantaina sisään Belrayn 10w40. Tuntuisi erittäin käypäiseltä öljyltä pääasiassa kadulla tapahtuvaan suhailuun. Ehkäpä Suomen olosuhteisiin tuo 10w40 on sopivin viskositeetti, jos ei ratahommia tarvi miettiä. Seuraavaksi joko Motulin tai Belrayn 10w40 soosit sisälle.

Poissa JakeSGB#2

• Jr. Member
  • **
    • Kasari Racing Team
« Vastaus #21 : Elokuu 27, 2009, 07:47:47 ap »
Olen nyt kokeillut Castrolia, Hondaa, Motulia ja Belrayta. Castrolin GPS todettu paskaksi, välivapaita löytyy ja kytkin tuntuu luistavan satunnaisesti. Koneen sivuäänet myöskin tuntuvat voimistuvan. Hondan GN4:lla toimi kaikki ihan ok, mutta olin huomaavinaan jo 2tkm jälkeen öljyn laadun huonontumista etenkin laatikon toiminnan puolesta. Motulin 300v:llä ajelin täyden 6tkm vaihtovälin, ihan tyytyväinen kaikin puolin mutta 15w50 tuntuisi olevan liian jäykkää tavaraa katukäyttöön. Vedättäessä ja kuumalla koneella pelaa kyllä kuin ajatus, mutta tourinkiturailussa ja siirtymäajeluissa ei pääse oikeuksiinsa.

Viimeisenä meni maanantaina sisään Belrayn 10w40. Tuntuisi erittäin käypäiseltä öljyltä pääasiassa kadulla tapahtuvaan suhailuun. Ehkäpä Suomen olosuhteisiin tuo 10w40 on sopivin viskositeetti, jos ei ratahommia tarvi miettiä. Seuraavaksi joko Motulin tai Belrayn 10w40 soosit sisälle.

Mikähän tässä ollut ajatuksena että vaihdetaan öljyn merkkiä ja viskositeettia noin rajusti???
En ymmärrä....
Jos moottoriin laitetaan 10W40 niin käytetään sitä ja varsinkin eri merkkejä käytettäessä tulee ongelmaa jossain vaiheessa ettei kaikki öljyt oikein sekoitu kunnolla keskenään. Koska moottoriin jää joka tapauksessa pari desiä öljyä vaihdon yhteydessä.
Öljy pitäisi valita moottorin ja ajo tavan mukaan.

Ja tuosta Delvacin käytöstä, olen tainnut jo aikaisemminkin sanoa ettei ihan ole mun mielestä korrektia laittaa sitä moottoripyörän koneeseen.
Ei taida siinä oikein olla kytkinlevyille sopivia lisäaineita. Tai oikeastaan käyttäkää kaikki sitä vaikka vuoden ympäri niin alan pitämään kytkinpakkoja hyllyssä.

Ja tämä ei ollut nyt mikään öljyn myyntiteksti. Pikemminkin kytkinlevyjen.

Jake
Jake SGB ??

Poissa Mikko

• G#13
  • Sr. Member
  • M.M
« Vastaus #22 : Elokuu 27, 2009, 08:07:13 ap »
Ja tuosta Delvacin käytöstä, olen tainnut jo aikaisemminkin sanoa ettei ihan ole mun mielestä korrektia laittaa sitä moottoripyörän koneeseen.
Ei taida siinä oikein olla kytkinlevyille sopivia lisäaineita. Tai oikeastaan käyttäkää kaikki sitä vaikka vuoden ympäri niin alan pitämään kytkinpakkoja hyllyssä.

Ja tämä ei ollut nyt mikään öljyn myyntiteksti. Pikemminkin kytkinlevyjen.

Jake

Jep  O0

Poissa Jede

• Jr. Member
  • **
« Vastaus #23 : Elokuu 27, 2009, 11:09:22 ap »
Mikähän tässä ollut ajatuksena että vaihdetaan öljyn merkkiä ja viskositeettia noin rajusti???
En ymmärrä....
Jos moottoriin laitetaan 10W40 niin käytetään sitä ja varsinkin eri merkkejä käytettäessä tulee ongelmaa jossain vaiheessa ettei kaikki öljyt oikein sekoitu kunnolla keskenään. Koska moottoriin jää joka tapauksessa pari desiä öljyä vaihdon yhteydessä.

Eipä tuossa nyt kovin radikaalisti ole viskositeettia vaihdettu. 10w40 Castrolit vaihdettu pois, kun eivät toimineet. Hondaan en ollut tyytyväinen ominaisuuksien säilyvyyden puolesta, viskositeetti ja luokitukset samat. Täältä suositeltuna vaihdoin Motulit, jotka totesin liian jäykäksi meikäläisen käyttöön, edelleen luokitukset samat. Nyt sitten Belrayt, jota sattui huoltoliikkeellä olemaan varastossa, koska jouduin huollon sattuneesta syystä teettämään kesken reissun.

Ensiasennus öljynä on kuitenkin 10w40:a, harva 15w50 öljyihin siirtynyt käyttää koneen auki siten, ettei sitä vanhaa kuraa sinne jäisi jonkun vertaa.

Poissa J-lou

• Newbie
  • *
« Vastaus #24 : Elokuu 27, 2009, 13:19:58 ip »
Ite oon käyttäny Mobilin 4t Racing 15w-50 öljyä ja hyvin on toiminut. Tänä kesänä ollut selvästi enemmän rata-ajoa kuin tiellä ja öljyä ei ole kulunut yhtään ja ainakin laatikko on toiminut tosi hyvin. Itselläkin oli ostettaess vaihdettu sisään Castrolin GPS 10w-40 ja ainaki välivapaita löyty tosi paljon ja tuon jälkeen onki tullu ajettua vain Mobililla.

Poissa maKe

• Hero Member
« Vastaus #25 : Elokuu 27, 2009, 14:06:35 ip »
Mul ois kaks täyttä purkkia tuota mobilin täyssyntikka öljyä. 4l lootia molemmat.

Haluisitko ostaa hyvään hintaan kummatkin pois?

Ex GSX-R 600 K6

Poissa JakeSGB#2

• Jr. Member
  • **
    • Kasari Racing Team
« Vastaus #26 : Elokuu 27, 2009, 14:28:53 ip »
En ymmärrä....

Eipä tuossa nyt kovin radikaalisti ole viskositeettia vaihdettu. 10w40 Castrolit vaihdettu pois, kun eivät toimineet. Hondaan en ollut tyytyväinen ominaisuuksien säilyvyyden puolesta, viskositeetti ja luokitukset samat. Täältä suositeltuna vaihdoin Motulit, jotka totesin liian jäykäksi meikäläisen käyttöön, edelleen luokitukset samat. Nyt sitten Belrayt, jota sattui huoltoliikkeellä olemaan varastossa, koska jouduin huollon sattuneesta syystä teettämään kesken reissun.

Ensiasennus öljynä on kuitenkin 10w40:a, harva 15w50 öljyihin siirtynyt käyttää koneen auki siten, ettei sitä vanhaa kuraa sinne jäisi jonkun vertaa.

Kyllä tosiaan moneen on vaihdettu 10w40 -> 15w50. tarkoitin sitä että eri merkit eivät oikein välttämättä sekoitu keskenään eri lisäaineistukksen takia...
ENKÄ OLE SANONUT ETTÄ KUKAAN AVAISI KONETTA SEN TAKIA ETTÄ VAIHTAA ÖLJYMERKKIÄ.
Motulia minäkin suosittelisin ja viskositeettia sen mukaan mikä on pyörän käyttötarkoitus.

Jake

Jake SGB ??

Poissa maKe

• Hero Member
« Vastaus #27 : Elokuu 27, 2009, 14:35:50 ip »
^ Jake kyllä varmaan tietää mistä puhuukin. Paljon enemmän ehkä kuin kukaan muu meistä täällä.

Ex GSX-R 600 K6

Poissa KassuB

• VIP-Jäsen
  • GSX-R
« Vastaus #28 : Elokuu 27, 2009, 16:00:38 ip »
^ Jake kyllä varmaan tietää mistä puhuukin. Paljon enemmän ehkä kuin kukaan muu meistä täällä.

Jakella on kokemusta :) Ottihan hän Busan kytkimenkin auki Gixxer.fi miitissä Alastarossa 15.8.

Ostetaan Motulit ja muut varaosat Jakelta niin kehdataan paremmin kysellä neuvoja muissakin asioissa   O0

Poissa maKe

• Hero Member
« Vastaus #29 : Elokuu 27, 2009, 20:24:36 ip »
Mää en vaan toho delvacciin sen takia lähte kun kellään eioo konkreettista näyttöä sen hyvyydestä ja toimivuudesta. Ainoastaan pelkkää mutu pohjasta arviota. "Mulla toimii kytkin ja vaihteet nyt 10000x paremmin kuin aijemmin millään muilla ja konekki hiljeni ompelukoneen tasoiseksi plaaplaaplaa".

Jos se kerta niin hyvin pelittää katu ja rr peleissä mitä jotkut väittää niin miks ei kukaan ole sitten leväyttäny delvac moottoria auki ja näyttäny että se toimii kanssa.
Kohta menee .org tasoseks tää keskustelu täälläkin.  ::)

Ex GSX-R 600 K6