Kirjoittaja Aihe: Kannen tekijöitä?  (Luettu 3859 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa maKe

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 2654
Kannen tekijöitä?
« : Lokakuu 08, 2008, 10:27:16 ap »
Kuka? Missä? Kansisetin jamppa vai Kosunen? Hinta perus muokkauksille?

Jos tässä nyt kun mopo joutaa menemää talviunille ja samalla säätäs venttiilitkin, niin ottas samantien kannen irti ja teettäs perus viritykset mitä nyt vakio nokilla irti tosta sais. Saako ylipäätään 300-500€ mitään aikaseksi (seetit uusiksi, kanavien täyttö/tavaran poisto, palotiloje muokkaukset yms. ?) Varmaan kannattavaa puristuksetkin nostaa johonki 13-13.5 lukemille samantien tosin kummalla, ohkasemmalla pahvilla vai kannen laskulla + palotiloje räpläämisellä ? Säädettävät pyörät joutuu vissiinki tuossa vaiheessa viimestää hommaamaa ettei rupea venttiileihin vahingossakaan ottaa männät kii.

Kun vielä on kokoputkelle yms. bolt-oneille säätämättä mopo niin luulis noilla sen 120-125heppaa takikselle puskevan jossain doctorin tai dynomightin penkissä, eli sen verran about mitä vakio 750 luovutta. Ehdotuksia aiheesta ja tekijästä kaivataan kiinnostuneesti.
2011 Husaberg FS 570 superhypermegamoto
-------------------------------------------------------------------

Ex GSX-R 600 K6

Poissa KassuB

  • VIP-Jäsen
  • *****
  • Viestejä: 1077
  • GSX-R
Vs: Kannen tekijöitä?
« Vastaus #1 : Lokakuu 08, 2008, 10:55:36 ap »
Kerro vielä miksi pitäisi virittää 600??  Kannattaa vaihtaa 750 ja kun siitä loppuu tehot niin virittää sitä. Isommasta tilavuudesta tulee parempi vääntö mutta paino ei lisäänny kun 600 ja 750 on samassa rungossa. Ketteryys silti säilyy verrattuna 1000. (Huom. mulla on ollut 600-750-1000 ja kaikilla enemmän kun vuosi, ja vielä pari samaan aikaan)

Vertaa 600/750 hintaeroa käytettynä, taitaa olla saman hintaiset.

Vakuutusmaksu vähän nousee kun 600 siirrytään isompaan. Ajatko jotain luokkaa jossa ei saa olla 750?

Vaihda pelkkä moottori (ja ECU) 750 niin ei nouse vakuutusmaksukaan  O0

Mutta 600 viritys, paras hinta/laatu suhde= kansi pois ja pienellä hiomakoneella valujäljet ja pykälät pois, ohuempi kannentiiviste ja itse kun tekee niin halvaksi tulee. Vaatii vähän opiskelua mutta talvi on aikaa.


Poissa maKe

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 2654
Vs: Kannen tekijöitä?
« Vastaus #2 : Lokakuu 08, 2008, 11:37:34 ap »
Nosiis tarkotushan nyt ei ole mitään uber konetta tehdä todellakaan eli nokat ja muu alakerta jää ihan koskemattomaks. Ihan vaan huvin ja urheilun vuoks totaki nyt vielä vois vähän piristää, niin vois vähän näyttää 750 kuskeille roll-oneissa kun tuntuu nytkin jäävän jo 40-170 asti mutta sitten sujahtaakin ohi ja lujaa.

750 kone käyny kyllä mielessä mutta ei sekään tee siitä tonnista :( joten minimibudjetilla + dynosäädöllä koitetaa tässä pärjätä. Radallahan tuo kansi ei meikää varmastikkaan nopeammaksi tee eli ihan kadulle vaan kun mikään ei koskaan riitä ja tehoahan ei ole tarpeeksi ikinä. :)
2011 Husaberg FS 570 superhypermegamoto
-------------------------------------------------------------------

Ex GSX-R 600 K6

Poissa TRD

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 116
    • Only Fast motorsport
Vs: Kannen tekijöitä?
« Vastaus #3 : Lokakuu 08, 2008, 11:40:29 ap »
Ei noista pyöristä kyllä kannen tekemisellä ihmeitä saada aikaan on ne sen verran hyviä alkujaan. Valujäljet pois, läppärunkojen tarkka kohdistaminen. Ohuempi kannentiiviste. Kannenlasku heikentää kantta suotta eikä varmaankaan tarpeellista puristusta enempää nostaa kuin mitä tiivisteellä saa. Nokka-akselit vaihtoon, moottorinohjaus et saa sytkät muutettua, putkistot jne. Voipi saada sen 120-125hv mutta maksaa tuhansia euroja.
Ite päivittäisin 750cc vähintään mikäli ei kilpuri kyseessä. Vaikka sitä kusiasta virittää niin siihen kyllästyy kuitenki äkkiä ja joutuu ostaan sen 750cc tai 1000cc. Huoltokulutkin kasvaa melkosesti jos kusiaisen laittaa oikein laulamaan.
Forssan Tehokansi tekee myöskin hyviä kansia. Ite suosittelen sitä! On varmasti halvempikin kuin Kansisetti tms.
Mopoilua vuodesta 2006

Poissa TRD

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 116
    • Only Fast motorsport
Vs: Kannen tekijöitä?
« Vastaus #4 : Lokakuu 08, 2008, 11:42:15 ap »
Kannentiivisteen voit vaihtaa ohuemmaks ja silotella ryysteet jos niitä kanavissa sattuu olemaan sekä kohdistaa läppärungot. Muuten sanoisin, että hukkaan heitettyä rahaa jollei nokkia vaihda. Noi kannethan oikeesti virtaa ihan *****leesti :)
Mopoilua vuodesta 2006

Poissa maKe

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 2654
Vs: Kannen tekijöitä?
« Vastaus #5 : Lokakuu 08, 2008, 12:10:40 ip »
No onhan se totta että tuohon kyllästyy äkkiä ja onhan sitä vuos köröteltyki tolla jo. Aika samanlaiselta tuntuu ku isän vapari hiace, mitä nyt vähän enemmän kulkee. Se väännön puute vaan tuntuu eniten ja sitähän ei paljoa paikkailla ilman lisäkuutioilla tai föönillä.

Mitä nyt tonniseen ja busaan katelly käppyröitä ja tutuilta kyselly niin kannella+nokilla on saatu 15-25hp renkaalle lisää eli enemmä ku kokoröörillä huomattavasti. Eikö tohon kuitenki jouda nokkapyörät hommaamaan jos pahvinki ohkasemmaks laittaa, kun ei noissa nuo männä ja venttiilien väliset erot oo muutenkaa mitään huimaavia? Pitäshän ajoituksillakin saada tehot vähän kasvamaan, tosin kai säädettävä sytkäkin pitäs olla että kaikki hyöty irti saisi. Mikä ois nyt realistinen arvo takapyörätehoille kun mopossa on kiinni japsi yoshin kokoränni, PC3, bmc race suodatin, yhtämittaiset imukurkut ja vielä vaikkapa tuo 300€ kansityö + ruttuja lisää? 
2011 Husaberg FS 570 superhypermegamoto
-------------------------------------------------------------------

Ex GSX-R 600 K6

Poissa TRD

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 116
    • Only Fast motorsport
Vs: Kannen tekijöitä?
« Vastaus #6 : Lokakuu 08, 2008, 13:25:18 ip »
Pienillä ajotusmuutoksilla ei välttämättä suuria eroja tehoihin, mutta käyttöalueeseen kylläkin. Jos molempien nokkien ajotusta muuttaa niin vaikuttaa yleensä käyttöalueeseen lähinnä. Tai näin ainakin mulla autossa menny. Nokkien välistä kulmaa muuttamalla saa varmaankin jokusen hv:n eroja. Mutta pyörässä se nokan ajotuksen muuttaminen on aika työlästä ja aikaa vievää hommaa dynossa = kallista. 600cc ei kyllä vääntävää moottoria saa millään. Ei edes ahtamalla.
En huomannu kattoa mikä se sun lähtökohta pyörä on, mutta yleensä 600cc tulee putkiviritteisenä 100-110hv käsittääkseni. Supersport kilpureissa taitaa rajuimmissa olla 120-125hv mut se on jo kova lukema.
Mopoilua vuodesta 2006

Poissa JakeSGB#2

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 326
  • Kaikki tekee mitä osaa, mä teen mitä haluan.
    • Kasari Racing Team
Vs: Kannen tekijöitä?
« Vastaus #7 : Lokakuu 08, 2008, 13:33:59 ip »
Voisin omasta kokemuksesta sanoa ettei edes kilokikseristä saa vääntävää konetta ahtamalla...
Saati sitten 600:sta. Mikään ei korvaa kuutioita.

Mutta pakko sanoa että ylipaine on ylivoimaa...

Jake
SGB 74
www.onlyfast.fi
Jake SGB ??

Poissa maKe

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 2654
Vs: Kannen tekijöitä?
« Vastaus #8 : Lokakuu 08, 2008, 15:16:59 ip »
Jeps elikkä tais jäädä tekemättä tuo kannen teko kunnolla, kun olin tässä yhteydessä muutamaan kilogixeri omistajaan joilla on jo enemmän virejä ku perus bolt-on krääsät. Arviolta 5hp ehkä sais tolla kannella+vakio nokkie ajoituksella+ruttuje nostolla 13.0:1:n. Hintaki jo lähentelee nelinumerosta summaa, niin taitaa jäädä säästöön tonnista varten...

Elikkä jää vissiin pelkästään valujälkien siistimiseen jos niitäkään on ja läppiksien kohistamiseen (mitä muuten käytännössä tarkottaa?  :-[ )
ja ehkä ruttujen nostoon tuonne 13.0 hujakoille pahvilla jos ei nyt turhan ohkasta joudu laittaa ja venat ota mäntiin kiinni.
2011 Husaberg FS 570 superhypermegamoto
-------------------------------------------------------------------

Ex GSX-R 600 K6

Poissa TRD

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 116
    • Only Fast motorsport
Vs: Kannen tekijöitä?
« Vastaus #9 : Lokakuu 08, 2008, 18:19:42 ip »
Läppärunkojen kohdistaminen on = ilmanputsari pois ja läpät selälleen ja kattelet onko pykälää missään kohtaa. On yleistä, että imukaulan ja kannen kohdistukset ei oo ihan paikallaan ja virtaukset "tökkää" seinää vasten eli kannesta joutuu yleensä ottaan vähän ainesta pois. Läppärungot kun irrottaa niin vaikka spray maalilla on helppo maalata pois otettava kohta. En tiedä mitä tuo käytännössä vaikuttaa kun ei oo mitään mittatuloksia.

K2 750cc ei ainakaan ottanu venttiili mäntään kiinni vaikka oli jako hampaalla pielessä, joten tuskin se nokkia ajotettaessa tulee ongelmaksi kun sitä hampaalla tarvii säätää :)


PS. Niinhän ne jenkit ajelee Viperillä ja touhuu et there´s no replacement for the displacement :) Mut ei litroillaka sentään kaikkee saa. Pieni turbomoottori ja suuret tehot ;) Takamus mustelmilla niistä "lapioniskuista" :)

PPS. Clarksoni sano hyvin Top Gearissa taannoin Viperistä. Siinä on vaimon kauppakassi ja kirves-sarjamurhaaja samassa paketissa, mutta eurooppalaiset ottaa kynänterottimesta enemmän voimaa :D
Mopoilua vuodesta 2006