Kirjoittaja Aihe: Ennakon säätö  (Luettu 2542 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Mikko

  • G#13
  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 1544
  • M.M
Ennakon säätö
« : Lokakuu 25, 2008, 15:31:23 ip »
Onko kukaan kokeillu ennakon aikastamista. esim. tolla syttypyörän vaihdolla. Onko todellisuudessa mitään merkitystä?

Poissa KassuB

  • VIP-Jäsen
  • *****
  • Viestejä: 1077
  • GSX-R
Vs: Ennakon säätö
« Vastaus #1 : Lokakuu 25, 2008, 16:07:33 ip »
Riippuu vähän mallista ja oktaaneista. Neljään erilaiseen on vaihdettu:

Honda CBR 600 -87   ennakkoa lisää 6 astetta = selvä muutos
Honda CBR 600 -92   ennakkoa lisää 4 astetta = huomaa muutoksen
Honda CBR 600 -97   ennakkoa lisää 2 astetta = ei oikeastaan huomaa

Mieli on tehnyt kokeilla muutosta Suzukiin ja ehkä talvella kokeilen ensin 750 K4

Poissa Mikko

  • G#13
  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 1544
  • M.M
Vs: Ennakon säätö
« Vastaus #2 : Lokakuu 26, 2008, 11:35:55 ap »
Ajan nykyäänkin V-powerin pensalla eli 99llä. mutta ajattelin että onko tuossa kuus satasessa sillä ennakon vaihdolla merkitystä. Ja voiko se alkuperänen ennakko olla "myöhässä", koska tuntus että ne on jonkun verran sitä tehtaalla miettiny.

Poissa Laikkakone

  • G#17
  • VIP-Jäsen
  • *****
  • Viestejä: 424
Vs: Ennakon säätö
« Vastaus #3 : Lokakuu 26, 2008, 11:52:41 ap »
Minulla on dynojetin ignition module PC:ssä kiinni. Säädätyksessä oli puhetta tuosta sytkän säädöstä, mutta amatimies oli sitä mieltä että tuossa ainakin tonnisessa on vakiona hyvä, eli jätettiin 0-kartalle. Sitä voi halutessaan kuulemma kokeilla varovasti aikastaa, mutta vakiobensalla ainoastaan 1 tai 2 astetta korkeintaan.
Hondamies

Poissa Logouki

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 7
Vs: Ennakon säätö
« Vastaus #4 : Syyskuu 19, 2009, 18:26:28 ip »
Olisko kellään todellista tietoa factoryn syttypyörästä gsxr 1000 k4? +4 astetta lisää ennakkoa.
Dynossa ajettu esimerkiksi. 00 cbr 600 ei moisella muuttunut ainakaan tehon suhteen.

Poissa maKe

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 2654
Vs: Ennakon säätö
« Vastaus #5 : Lokakuu 09, 2009, 16:11:22 ip »
Olisko kellään todellista tietoa factoryn syttypyörästä gsxr 1000 k4? +4 astetta lisää ennakkoa.
Dynossa ajettu esimerkiksi. 00 cbr 600 ei moisella muuttunut ainakaan tehon suhteen.

Ainakin GSXR 600/750 K6-K7 sarjan vehkeissä hukkaan heitettyä rahaa. Alentanu tehoa/vääntöä pari kolme hv/nm pahimmillaan jossain kohdin kierrosaluetta. Todellinen sytkänmuutos kannattaa tehdä moottorinohjauksen kautta dynossa. Vakiopyörällä/vakiorutuilla ja 98:n kanssa ei ehkä saa muutosta suuntaan tai toiseen.

ECU flashauksella saa muutettua ennakkoa vaikka miljoona astetta 250rpm ja 5% kaasunasennon välein sitten.
2011 Husaberg FS 570 superhypermegamoto
-------------------------------------------------------------------

Ex GSX-R 600 K6