Kirjoittaja Aihe: nahkapuvut/varusteet ja niistä huolehtiminen  (Luettu 40000 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa T1mppa

• Jr. Member
  • **
Vs: nahkapuvut/varusteet ja niistä huolehtiminen
« Vastaus #60 : Helmikuu 25, 2014, 08:34:02 ap »
Mä saunoin uusi puku päällä kun se oli vähän turhan tiukka. Tuntui venyvän juuri riittävästi. Tänään laitoin toisen kierroksen rasvaa päälle ja toivotaan, että kuivuu toukokuuhun mennessä. :)

Mullakin on uusi puku, joka on aavituksen pieni.
Siinä on aika paljon kengurua, joka ymmärtääkseni ei oikein veny. Mitenkä paljon sulla se venyi? Noin mututuntumalla riittää vastaukseksi.
Laitoitko sinäkin sitä mehiläisvahaa?

Mulla on tuo perforoitu ja kuulin, että jos laittaa mehiläisvahaa, niin ne reijät on tukossa ja todella vaikea avata. Ehkä sitä voisi rasvata, jos pistäis vähän/sopivasti?

Poissa Juha_K

• Foorumin Moderoija
« Vastaus #61 : Helmikuu 25, 2014, 10:03:50 ap »
Mä saunoin uusi puku päällä kun se oli vähän turhan tiukka. Tuntui venyvän juuri riittävästi. Tänään laitoin toisen kierroksen rasvaa päälle ja toivotaan, että kuivuu toukokuuhun mennessä. :)

Mullakin on uusi puku, joka on aavituksen pieni.
Siinä on aika paljon kengurua, joka ymmärtääkseni ei oikein veny. Mitenkä paljon sulla se venyi? Noin mututuntumalla riittää vastaukseksi.
Laitoitko sinäkin sitä mehiläisvahaa?

Mulla on tuo perforoitu ja kuulin, että jos laittaa mehiläisvahaa, niin ne reijät on tukossa ja todella vaikea avata. Ehkä sitä voisi rasvata, jos pistäis vähän/sopivasti?

Mun puku on Alpinestars Tech 1-R eli ilman kengurua. Ekan kerran kun kokeilin päälle selkäsuojan kanssa niin oli lähellä ettei puku jäänyt päälle ja muutenkin ahdisti rinnasta. Saunomisen jälkeen ei enää ahdista edes rintapanssarin kanssa ja muutenkin puvun saa huomattavasti helpommin pois päältä.

Käytin valjasrasvaa elikkäs mehiläisvahaa. En ole kuullutkaan, että se tukkisi perforoinnin. Eikä noi näytä olevan tukossa. :)
K5 1000 & K1 750
Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

Poissa T1mppa

• Jr. Member
  • **
« Vastaus #62 : Helmikuu 25, 2014, 10:51:53 ap »
Moi,

Ok. Ehkä tuttavani oli laittanut sitä ihan älyttömästi. Oli saanut Sweepin F4 -puvun reijät umpeen.

Mulla näyttää tuossa puvussa olevan kevlar-joustokangasta kyljissä sekä kainalonalueilla.

Täytyypi silti käydä joku ilta saunomassa ja rasvata puku. Eipä siitä haittaa voi olla.

Poissa Slowrider

• Ylläpitäjä
  • Finnish Superbike #69
« Vastaus #63 : Helmikuu 25, 2014, 11:16:23 ap »
Kyllä nyt vähän väärä kulma aiheeseen. Jos vähän tiukka niin eikös se olisi parempi poistaa niitä rasvoja puvun sisältä ;) tässähän hyvin aikaa tiputtaa hyödytöntä massaa ennen kesää :)

Poissa Juha_K

• Foorumin Moderoija
« Vastaus #64 : Helmikuu 25, 2014, 11:19:32 ap »
Kyllä nyt vähän väärä kulma aiheeseen. Jos vähän tiukka niin eikös se olisi parempi poistaa niitä rasvoja puvun sisältä ;) tässähän hyvin aikaa tiputtaa hyödytöntä massaa ennen kesää :)
Keskivartalossa olisi varaa kasvattaa reilusti, mutta tuppaa nuo puvut olemaan suunniteltu pulkannaruille. crazy2
K5 1000 & K1 750
Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

Poissa T1mppa

• Jr. Member
  • **
« Vastaus #65 : Helmikuu 25, 2014, 11:27:11 ap »
Itseltäni ei montaa senttiä saa rasvaa poistettua. Syksyllä ostin poistomyynnistä viimeisen puvun, joka kaupassa oli. Koko 50 olisi ollut sopiva, mutta tämä on 48.
Kyllä mä tota mallailin viime viikolla. Selkäpanssarin jos laittaa paikalleen, niin sitten on melko ahdas, mutta ilman suojaa se on aika ok.

Nyt on ensimmäistä kertaa salitreenissa uusi target. Täytyy saada jalkohin ja keskivartaloon enemmän voimaa kuin yläkroppaan. Lihasmassan haku on myös vähentynyt ja yläkropasta poistunut kokonaan.

Poissa Juha_K

• Foorumin Moderoija
« Vastaus #66 : Helmikuu 26, 2014, 10:31:37 ap »
Ok. Ehkä tuttavani oli laittanut sitä ihan älyttömästi. Oli saanut Sweepin F4 -puvun reijät umpeen.

Eilen pesin ja vahasin vanhan puvun (F4) ja täytyy kyllä ihmetellä miten vatussa siitä saa ne reiät tukkoon. :)
K5 1000 & K1 750

Poissa misse

• Newbie
  • *
« Vastaus #67 : Helmikuu 26, 2014, 15:30:40 ip »
Uskaltaako tollasen mracing merkkisen halppis takin kanssa mennä saunooo meneekö pilalla. 100%leather ja sisus 100%polyester. Vaikuttas joltai keinonahalta tiijä sitte. prkl ku kiristää...

Poissa T1mppa

• Jr. Member
  • **
« Vastaus #68 : Helmikuu 26, 2014, 18:51:16 ip »
Uskaltaako tollasen mracing merkkisen halppis takin kanssa mennä saunooo meneekö pilalla. 100%leather ja sisus 100%polyester. Vaikuttas joltai keinonahalta tiijä sitte. prkl ku kiristää...

Kyllä mä uskon, että voi saunoa ihan hyvin. Jos kuitenkin epäilyttää, niin kokeile vähän kerrallaan.
Mutta jos on keinonahkaa, niin ehkä sitten on syytä jättää saunominen väliin. Koita selvittää mitä materiaalia se on.