Kirjoittaja Aihe: Etu- ja takarattaista  (Luettu 93099 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Rapi

  • Vieras
Etu- ja takarattaista
« : Maaliskuu 30, 2008, 12:09:15 ip »
.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 23, 2013, 01:44:56 ap kirjoittanut Gixxer »

Poissa j0mpp3

  • G#8
  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 123
Vs: Etu- ja takarattaista
« Vastaus #1 : Maaliskuu 30, 2008, 12:58:59 ip »
K7:ahan tuntuu vakiovälit olevan turhan pitkät.. Itellä oli viime kesänä edessä -1 eli olikohan se sit 16-piikkinen.
Eipä siitä pahaa sanottavaa ollu, et kyl omasta mielestä muuttui parempaan suuntaan.
Alkuun nosti etupyörää vähän turhan hätäseen  :)
Ja tiellä huristelin.. Taitaa rataukkelit vaihtaa joka radalle eri välitykset, jos mennään oikeen kovaa  :)
Vinot Crew

Poissa Spaiku

  • G#3
  • Foorumin Moderoija
  • *****
  • Viestejä: 508
Vs: Etu- ja takarattaista
« Vastaus #2 : Maaliskuu 30, 2008, 14:14:01 ip »
Mulla ois odottamassa tuolla hyllyssä -1 eteen ja +1 taakse. Saa nähä tarviiko eturengasta enää ollenkaan sen jälkeen  O0

Poissa enriikke

  • G#5
  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 785
Vs: Etu- ja takarattaista
« Vastaus #3 : Maaliskuu 30, 2008, 16:15:21 ip »
kyllä tuo k7 ykkönen on ainakin omasta mielestä liian pitkä ja tarkotus olis vaihtaa-1eteen.ja nostaahan se sitten keulaa miehekkäämmin ;D
Päässä vähemmän järkeä,kun kilpailuviettiä!!!

Poissa Spaiku

  • G#3
  • Foorumin Moderoija
  • *****
  • Viestejä: 508
Vs: Etu- ja takarattaista
« Vastaus #4 : Maaliskuu 30, 2008, 21:14:25 ip »
No on todellakin liian pitkä ja kun ne alaväännöt vielä puuttuu ni on se kikkailu vähän hankalampaa. Jos vertaa esim. CBR1000rr jota koeajoin viimekesänä ni nosti tassua jo 50kmh ylöspäin ihan vaan kaasulla. Oli hupi kerroin huomattavasti "parempi".  ;D
Mutta sitten se yläpään löyly puuttui jota gixsusta löytyy  O0

Poissa Juhis

  • G#6
  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 610
Vs: Etu- ja takarattaista
« Vastaus #5 : Maaliskuu 30, 2008, 23:00:50 ip »
K7:ahan tuntuu vakiovälit olevan turhan pitkät.. Itellä oli viime kesänä edessä -1 eli olikohan se sit 16-piikkinen.
Eipä siitä pahaa sanottavaa ollu, et kyl omasta mielestä muuttui parempaan suuntaan.
Alkuun nosti etupyörää vähän turhan hätäseen  :)
Ja tiellä huristelin.. Taitaa rataukkelit vaihtaa joka radalle eri välitykset, jos mennään oikeen kovaa  :)
mites noi motari nopeudet -1 eturattaalla? huutaako paljonkin enemmän?

Poissa j0mpp3

  • G#8
  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 123
Vs: Etu- ja takarattaista
« Vastaus #6 : Maaliskuu 31, 2008, 07:07:54 ap »
K7:ahan tuntuu vakiovälit olevan turhan pitkät.. Itellä oli viime kesänä edessä -1 eli olikohan se sit 16-piikkinen.
Eipä siitä pahaa sanottavaa ollu, et kyl omasta mielestä muuttui parempaan suuntaan.
Alkuun nosti etupyörää vähän turhan hätäseen  :)
Ja tiellä huristelin.. Taitaa rataukkelit vaihtaa joka radalle eri välitykset, jos mennään oikeen kovaa  :)
mites noi motari nopeudet -1 eturattaalla? huutaako paljonkin enemmän?

Tais näyttää about 10kmh plussaa, jos en ihan väärin muista.. Mut speedohealerillahan se korjaantuu.
Vinot Crew

Poissa Jani

  • G#4
  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 894
Vs: Etu- ja takarattaista
« Vastaus #7 : Maaliskuu 31, 2008, 09:29:42 ap »
Niin ja ketkä on vaihtanu rattaita, niin meneekö vakioketjulla toi -1 ja/tai +1 taakse? Ja onko kukaan vielä tehny mitään 520-modia ketjuihin/rattaisiin?
Ex 750 K6
Ex 1000 K7
Ex Busa K8
Ex 1000 K9
Speed Triple 2011

Vilikki

  • Vieras
Vs: Etu- ja takarattaista
« Vastaus #8 : Maaliskuu 31, 2008, 12:16:56 ip »
Tänään pitäisi tulla tuo takalätkä niin näkee meneekö se vakio ketjuille.

Eli tarkoitus olisi laittaa -1 eteen ja +2 taakse. Speedohealerin mukaan 14,8% lähtisi vauhtia mäkeen.

Eli kun tuo vessa on nyt siihen 300 km/h hujakoille rajoitettu, niin noilla väleillähän se kulkee enää about 256 km/h. Mutta eipä se ainakaan enää paljoa odottele et toi nopeus on mittarissa. Ja harvoinpa tuota ollaan edes kutosella ajeltu rajoitinta vasten, muutamilla suorilla saanu sen rajoittajalle Suomessa.

Poissa enriikke

  • G#5
  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 785
Vs: Etu- ja takarattaista
« Vastaus #9 : Maaliskuu 31, 2008, 12:31:40 ip »
en ihan noin rajuja välityksiä meinannu ite laittaa sen verran huippunopeusfriikki olen 2funny
Päässä vähemmän järkeä,kun kilpailuviettiä!!!

Vilikki

  • Vieras
Vs: Etu- ja takarattaista
« Vastaus #10 : Maaliskuu 31, 2008, 13:38:10 ip »
Tuossa 14,8% on mukana jo olemassa oleva mittarivirhe.

Eli noilla väleillä ilman mittarivirhettä menoja on -10,1% ja se ottaa sen varmasti huipuille eli jos tuo vessa kulkee todellista sen 300 niin rajoittajalla noilla väleillä pitäisi olla teoreettisesti se 270 km/h.

Jos laitat -1 eteen niin huippuja lähtee 5,9%, Se on 300 vauhdista 282 km/h, eli ei Suomessa paljoakaan ole tuollasia suoria jossa esim nuille mun väleille jätättäisit. Kummin tuo noilla -1/+2 väleillä kiihtyy aika halavatun paremmin.

Tuossa vähän infoa huipuista jos; korjaukset ilman mittarivirhettä, vakio välit 17/43, huiput teoreettiset 300 km/h:

-1/0  = -5,9% = 282,3 km/h
-1/+1 = -8,0% = 276 km/h
-1/+2 = -10,1% = 269,7 km/h
-1/+3 = -12,0% = 264 km/h

(Lähde: http://www.healtech-electronics.com/)

Eiköhän noilla vessoilla vakiona se huippu ole kuiten lähempänä sitä 290 kuin 300, mutta kun ottaa hamppia pois niin tuo teoreettinen 300 voi jo olla aika lähellä. Eli kyllä tuo todellinen 270 minulle kelpaa todella hyvin.

Tuota vakioväleillä olevaa teoreettista huippua pääsee aika harvoin nauttimaan pitkiä matkoja Suomessa.

Poissa enriikke

  • G#5
  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 785
Vs: Etu- ja takarattaista
« Vastaus #11 : Maaliskuu 31, 2008, 16:06:54 ip »
tottahan se on että noilla-1/+2 välityksillä hauskuuskerroin paranee huomattavasti!!luulisi ainakin powerwheeliet onnistuvan hienosti,pitää tilata noita rattaita ja kokeilla mikä tuntuu mukavimmalta ja sopivimmalta omaan ajotyyliin!!näin tuosta listasta katsottuna taian kokeilla tuota-1/+1 O0
Päässä vähemmän järkeä,kun kilpailuviettiä!!!

Poissa j0mpp3

  • G#8
  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 123
Vs: Etu- ja takarattaista
« Vastaus #12 : Maaliskuu 31, 2008, 16:31:14 ip »
mites noi motari nopeudet -1 eturattaalla? huutaako paljonkin enemmän?

Tais näyttää about 10kmh plussaa, jos en ihan väärin muista.. Mut speedohealerillahan se korjaantuu.

Tais tulla väärä vastaus tähän kysymykseen, ton verran mulla heittää vakionakin :).
Pallosalama kai tarkotti että joutuuko akka huutamaan motarilla peräpenkiltä paljonkin lujempaa kuullakseen häntä verrattuna vakioon ;)

Katos katos unipäissään lukenu ihan väärin  :P Mut en tolla -1 modilla huomannu äänissä mitään ihmeitä  :)
Vinot Crew

Poissa Juhis

  • G#6
  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 610
Vs: Etu- ja takarattaista
« Vastaus #13 : Maaliskuu 31, 2008, 18:35:24 ip »
tottahan se on että noilla-1/+2 välityksillä hauskuuskerroin paranee huomattavasti!!luulisi ainakin powerwheeliet onnistuvan hienosti,pitää tilata noita rattaita ja kokeilla mikä tuntuu mukavimmalta ja sopivimmalta omaan ajotyyliin!!näin tuosta listasta katsottuna taian kokeilla tuota-1/+1 O0
veljel oli putki viritteinen k4 1000n. jollei sillä osannu keulia,niin ei millään.. muistan hyvin ekan ajo reissun sillä;120 kolmosella ja pelkällä kaasulla hytti pystyyn!! oli se hienoa..  O0 omalla k6 1000lla oli ihan turha kokeilla samaa,mutta kyllä maisema silläkin vaihtui..  2funny

Poissa Juhis

  • G#6
  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 610
Vs: Etu- ja takarattaista
« Vastaus #14 : Maaliskuu 31, 2008, 18:38:39 ip »
mites noi motari nopeudet -1 eturattaalla? huutaako paljonkin enemmän?

Tais näyttää about 10kmh plussaa, jos en ihan väärin muista.. Mut speedohealerillahan se korjaantuu.

Tais tulla väärä vastaus tähän kysymykseen, ton verran mulla heittää vakionakin :).
Pallosalama kai tarkotti että joutuuko akka huutamaan motarilla peräpenkiltä paljonkin lujempaa kuullakseen häntä verrattuna vakioon ;)

Katos katos unipäissään lukenu ihan väärin  :P Mut en tolla -1 modilla huomannu äänissä mitään ihmeitä  :)
sitä meinasin,että kuinka paljon enemmän kierroksia esim. 120 km/h ssa verrattuna vakioon? kuin kusiaisella ajais?  8)
ku toi oma mopo tulee toimimaan myös touring vehkeenä..

Poissa Spaiku

  • G#3
  • Foorumin Moderoija
  • *****
  • Viestejä: 508
Vs: Etu- ja takarattaista
« Vastaus #15 : Maaliskuu 31, 2008, 18:48:07 ip »
Hauskuuskerroin varmaan nousee potenssiin 10, mutta mitenkähän käy normi ajon tai lähinnä täälläpäin ruuhkissa matelun? Pystyyköhän tommosilla välityksillä ajeleen ruuhkissa ilman hermojen menetystä?


Oman järjen mukaan sen ruuhkassa ajon pitäs helpottua kun ei mee tyhjäkäynnilläkään sitten niin kovaa että tarvii vähänväliä lipua kytkin pohjassa. Ja toisekseen eihän pyörällä tarvii ruuhkissa seisoa, sen kun vaan ajelee kaistojen välistä  8)

Edit: Taas meni lainaus perseelleen... :(

YE: Kyllä sä vielä opit O0
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 31, 2008, 20:10:50 ip kirjoittanut Rapi »

Poissa Spaiku

  • G#3
  • Foorumin Moderoija
  • *****
  • Viestejä: 508
Vs: Etu- ja takarattaista
« Vastaus #16 : Maaliskuu 31, 2008, 19:40:55 ip »
Tässä myös hyvä linkki välitysten / rengaskoon vaikutukseen


http://www.gearingcommander.com/

Poissa Jartze

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 140
Vs: Etu- ja takarattaista
« Vastaus #17 : Maaliskuu 31, 2008, 21:07:06 ip »

Bussissa viime kesänä -1 ja +2. Ajoin 1000 km ja vaihdoin takas vakioihin. Mukavuus voitti hauskuuden. Meni vähän turhankin herkäksi kolmella
ensimmäisellä vaihteella. Motarinopeudella kierrokset nousi 1000 rpm. Bussi ei käy alakierroksilla ihan tasaisesti joten lyhyet välitykset teki mopon vähän hermostuneen oloiseksi hitaissa nopuksissa. Tosin nyt on läppärungot synkattu ja käynti parani joten voishan noita koittaa uudestaan  :-\

Kilosissa käynti on tasaisempi joten tuota probleemaa tuskin syntyy.




Vilikki

  • Vieras
Vs: Etu- ja takarattaista
« Vastaus #18 : Huhtikuu 01, 2008, 07:49:50 ap »
Ei ollut kuin nakata paikalleen. Eli hyvinhän ne sopii vakioketjuillekin.

Ja kyllä tuolla on nyt varmaan PALJON parempi ja mukavampi ajella kaupungissa ja ruuhkassa, kun ei tarvitse kokoajan kytkimellä luistattaa...

Vielä kun sulaisi tiet ja pääsisi kunnolla kanttaan ja kokeileen. Voipi olla vaan aika liukas tuo takanen alkukaudesta kun tiuhat välit ja likaiset tiet...

Vielä kun saisi mopon takuukorjaukset pulkkaan niin alkaisi olla projekti kasassa.

Poissa enriikke

  • G#5
  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 785
Vs: Etu- ja takarattaista
« Vastaus #19 : Huhtikuu 01, 2008, 09:28:07 ap »
eli siis mikä ratastus siulla on?taitaa liittyä vastaukses tuohon aikasemmin olleeseen ketjukysymykseen.se on lähettävä renthalin takakiekkoa kyselemään ;)
Päässä vähemmän järkeä,kun kilpailuviettiä!!!

Vilikki

  • Vieras
Vs: Etu- ja takarattaista
« Vastaus #20 : Huhtikuu 01, 2008, 10:14:58 ap »
Edessä 16 ja takana 45, eli -1/+2

Vattu, että olis kovat poltteet baanalle, mut ei mitään saumaa, kun vettä sataa ja mopo vielä kesken ja odottaa takuuhoitoon pääsyä.

Poissa Spaiku

  • G#3
  • Foorumin Moderoija
  • *****
  • Viestejä: 508
Vs: Etu- ja takarattaista
« Vastaus #21 : Huhtikuu 01, 2008, 17:24:53 ip »
eli siis mikä ratastus siulla on?taitaa liittyä vastaukses tuohon aikasemmin olleeseen ketjukysymykseen.se on lähettävä renthalin takakiekkoa kyselemään ;)


Pst. Enriikke: http://www.bandcexpress.co.uk/

Kuulemma ok paikka ja hinnatkin sopivat jos renthalia halajat O0

Vilikki

  • Vieras
Vs: Etu- ja takarattaista
« Vastaus #22 : Huhtikuu 21, 2008, 07:40:26 ap »
Olipas ripeää kiihdyttelyä noilla -1/+2 väleillä.

Ei muuta kuin odottelemaan lämpimämpiä kelejä, että pääsee kunnon lähtöjä testailemaan. Tahtoo vielä olla pidot niin vähissä.

Vilikki

  • Vieras
Vs: Etu- ja takarattaista
« Vastaus #23 : Huhtikuu 23, 2008, 13:56:30 ip »
Tuossa ajellessa totesin seuraavaa:

120 km/h mittarissa, 6000 rpm
145 km/h mittarissa, 7000 rpm

Eli ei pahat kiekat vielä motarinopeuksille.

En ole kyllä vielä gps:llä tarkistanu kuinka tuo mittari pitää kutinsa.

Poissa Spaiku

  • G#3
  • Foorumin Moderoija
  • *****
  • Viestejä: 508
Vs: Etu- ja takarattaista
« Vastaus #24 : Huhtikuu 23, 2008, 22:22:06 ip »
Tuossa ajellessa totesin seuraavaa:

120 km/h mittarissa, 6000 rpm
145 km/h mittarissa, 7000 rpm

Eli ei pahat kiekat vielä motarinopeuksille.

En ole kyllä vielä gps:llä tarkistanu kuinka tuo mittari pitää kutinsa.

Vakiovälityksillä näytti mulla karvan alle 6000 kun tuo 145 km/h mittarissa.
Mites muuten pysyy etutassu maassa kiihdytyksissä noilla vaihdetuilla rattailla?

Poissa enriikke

  • G#5
  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 785
Vs: Etu- ja takarattaista
« Vastaus #25 : Huhtikuu 23, 2008, 22:24:54 ip »
veikkaan et ei mitenkään ;D hauskuuskerroin on varmaan tapissa O0
Päässä vähemmän järkeä,kun kilpailuviettiä!!!

Vilikki

  • Vieras
Vs: Etu- ja takarattaista
« Vastaus #26 : Huhtikuu 24, 2008, 07:37:10 ap »
Omassa mittari näytti 144 niin gepsi näytti 132. Tuli vaan tarkastettua kun mp-poliisi tuli motarilla vastaan, eikä kyllä perään lähtenyt.

Tuon takia jopa vakioväleillä olisi suotavaa ostaa tuo Speedohealer, asennuksessa kun ei mene kuin vaivainen vartti. Kannattaa ostaa se Suskan johtosarja samalla.

Omassa mittarissa on tuota mittarivirhettä jo korjailtu. Noilla -1/+2 väleillä pitäs laittaa korjaukseksi Speedohealeriin tuo -10.1%, mutta mulla on korjauksena -14,8%. Samoilla väleillä ja korjauskertoimella kaverilla heitti mittari viime kesänä 200 km/h vauhdissa ainoastaan 4 km/h liikaa gps:llä mitattuna. Eli tuo on vaivaiset 2 %:a.

Varmaan ensviikolla voisi käydä gps:llä mittailemassa. ei tahdo aika riittää tuolle mopoilulle tällä viikolla.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 24, 2008, 07:42:59 ap kirjoittanut Vilikki »

Vilikki

  • Vieras
Vs: Etu- ja takarattaista
« Vastaus #27 : Huhtikuu 24, 2008, 07:41:02 ap »
Vakiovälityksillä näytti mulla karvan alle 6000 kun tuo 145 km/h mittarissa.
Mites muuten pysyy etutassu maassa kiihdytyksissä noilla vaihdetuilla rattailla?

Kyllä se tassu pysyy maassa aivan täyskiihdytyksessäkin, ainakin vielä. On tuo pito vielä niin huono. Ei kauheesti ole tullu täysvetoja kokeiltua, varmaan tuo takanen katoais silmissä jos niitä vetelis.

Kaverin samoilla välityksillä olevalla k6:lla kokeilin viime vuonna, niin hyvin se etunen maassa pysyy täysvedoissakin. Kyllähän ne dragissakin kovemmilla peleillä saa etutassun maassa pysymään, niin miksei myös näillä vessoilla?

Mutta kyllä tuolla hauskaakin saa pidettyä vähän eritapaan kuin vakioväleillä.

Oli myös aika siisti tunne kun mopo lähti vielä kutosellakin vetämään vähän eri tahtiin kuin ennen.

Poissa Tommi

  • G#15
  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 956
    • The Slow And Pathetic
Vs: Etu- ja takarattaista
« Vastaus #28 : Elokuu 11, 2008, 16:22:35 ip »
Mikäs ketju meillä on vakiona?? 530??   knuppel2

Mistä kannattaa hakee ja mitä maksaa??
Mulla on nyt n. 1600km mittarissa. Riittääkö pelkkä rattaitten vaihto vielä vai tarviiko jo ketjukun vaihtaa??   :D
Mietiskelin tota -1/+2 vaihtoehtoo. Tuleeko liian raju muutos?? Miten mutka ajo, lipeääkö alta jos edes ajattelee kaasua?
K6 750 muuttu jo kuulemma radikaalisti pelkällä -1 vaihdolla ja sellasta kaveri mulle suosittelikin alkuun.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 11, 2008, 16:57:48 ip kirjoittanut TSAP »

Poissa Jani

  • G#4
  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 894
Vs: Etu- ja takarattaista
« Vastaus #29 : Elokuu 11, 2008, 17:27:26 ip »
Prkl, kun olis huomannu kotkan reissus. Mulla on -1/+1, olisit voinu kokeilla  ;)

Ja joo, ketju on 530
Ex 750 K6
Ex 1000 K7
Ex Busa K8
Ex 1000 K9
Speed Triple 2011