Kirjoittaja Aihe: Etu- ja takarattaista  (Luettu 99364 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa maKe

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 2654
Vs: Etu- ja takarattaista
« Vastaus #120 : Helmikuu 06, 2010, 21:58:20 ip »
Tuo on kyllä ihan näppärän kokonen healeri.
2011 Husaberg FS 570 superhypermegamoto
-------------------------------------------------------------------

Ex GSX-R 600 K6

Poissa Petsku73

  • G#18
  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 262
Vs: Etu- ja takarattaista
« Vastaus #121 : Maaliskuu 13, 2010, 16:09:05 ip »
Taidanpa mäkin koittaa tässä talvi/keväthuollon yhteydessä vaihtaa ton eturatastuksen -1 piikkiseen.

Onkos tuossa jotain tipsejä, huomioonotettavaa, mitä siinä voi saada rikki?
Ilmeisesti siitä joutuu sen kotelon ottamaan irti, jossa näyttää menevän kytkinhärpäkkeet.
Saas ny nähän että mitä kaikkea sitä saa rikki. :)

Poissa maKe

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 2654
Vs: Etu- ja takarattaista
« Vastaus #122 : Maaliskuu 13, 2010, 19:53:13 ip »
Taidanpa mäkin koittaa tässä talvi/keväthuollon yhteydessä vaihtaa ton eturatastuksen -1 piikkiseen.

Onkos tuossa jotain tipsejä, huomioonotettavaa, mitä siinä voi saada rikki?
Ilmeisesti siitä joutuu sen kotelon ottamaan irti, jossa näyttää menevän kytkinhärpäkkeet.
Saas ny nähän että mitä kaikkea sitä saa rikki. :)

Ota PITKÄ rautaputki jatkovarreksi räikän kaveriks. Voi olla aika tiukilla se eturattaan mutteri.

Laitoin ite viimeks punasella loktaitilla kiinni sen ja sai seuraavan kerran irrottaessa kuumailmapuhaltimella lämmittää sentin päästä joku 5min sitä että edes nitkahti auki metrin pitusella avaimella.  2funny
2011 Husaberg FS 570 superhypermegamoto
-------------------------------------------------------------------

Ex GSX-R 600 K6

Poissa Petsku73

  • G#18
  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 262
Vs: Etu- ja takarattaista
« Vastaus #123 : Maaliskuu 14, 2010, 10:45:01 ap »
Taidanpa mäkin koittaa tässä talvi/keväthuollon yhteydessä vaihtaa ton eturatastuksen -1 piikkiseen.

Onkos tuossa jotain tipsejä, huomioonotettavaa, mitä siinä voi saada rikki?
Ilmeisesti siitä joutuu sen kotelon ottamaan irti, jossa näyttää menevän kytkinhärpäkkeet.
Saas ny nähän että mitä kaikkea sitä saa rikki. :)

Ota PITKÄ rautaputki jatkovarreksi räikän kaveriks. Voi olla aika tiukilla se eturattaan mutteri.

Laitoin ite viimeks punasella loktaitilla kiinni sen ja sai seuraavan kerran irrottaessa kuumailmapuhaltimella lämmittää sentin päästä joku 5min sitä että edes nitkahti auki metrin pitusella avaimella.  2funny

Tohon ei ole aiemmin vaihdettu noita ratastuksia, eli voinko olettaa että tehtaalla on kasattaessa käytetty jotain vähän lievempää kamaa? :)
Ja onko ihan ehdoton vetää sinne sitten uutta paikoilleen laittaessa toi ruuvilukite, vai lenteleekö kohta ketjuja, ja rattaita jos ei laita?


Poissa maKe

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 2654
Vs: Etu- ja takarattaista
« Vastaus #124 : Maaliskuu 14, 2010, 10:56:54 ap »
Pitäs olla aika kivutonta avata sitten, mutta ota varmuudeks kumminkin jatkovartta tai pulttipyssy kaveriksi niin ei rupea närästämään jos ei muuten aukeakkaan. Ei se välttämätöntä ole laittaa, mutta suositeltavaa kuten service manuskassakin ohjeistetaan. 115Nm on kiristystiukkuus kumminkin sillä mutterilla...

Mää annoin serkkupojan vaihtaa sillon 520 setin paikalleen kun olin ite intisssä. Ajelin pari viikkoa ja ihmettelin miks nopeusmittari heittelee omia lukemia. Avasin eturattaan kopan ja kaikki hilut oli löystyny irti.  knuppel2
2011 Husaberg FS 570 superhypermegamoto
-------------------------------------------------------------------

Ex GSX-R 600 K6

Poissa Petsku73

  • G#18
  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 262
Vs: Etu- ja takarattaista
« Vastaus #125 : Maaliskuu 14, 2010, 11:53:10 ap »
Pitäs olla aika kivutonta avata sitten, mutta ota varmuudeks kumminkin jatkovartta tai pulttipyssy kaveriksi niin ei rupea närästämään jos ei muuten aukeakkaan. Ei se välttämätöntä ole laittaa, mutta suositeltavaa kuten service manuskassakin ohjeistetaan. 115Nm on kiristystiukkuus kumminkin sillä mutterilla...

Mää annoin serkkupojan vaihtaa sillon 520 setin paikalleen kun olin ite intisssä. Ajelin pari viikkoa ja ihmettelin miks nopeusmittari heittelee omia lukemia. Avasin eturattaan kopan ja kaikki hilut oli löystyny irti.  knuppel2

Njoo. Välähihän tuossa että tuolla jatkovartisella renkaanavaimella sen vois saada helposti auki. Täytyykin kattoa että onko siinä minkä kokoset hylsyt mukana, ja että meneekö normi satsin hylsyt siihen kiinni. Luulis kyllä.
Kyl maar se on hommattava ruuvilukitekkin. Vituttaisi tuolla tienpäällä alkaa keräämään hiluja pitkin tienposkea. :)

Poissa maKe

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 2654
Vs: Etu- ja takarattaista
« Vastaus #126 : Maaliskuu 14, 2010, 11:54:45 ap »
Olikohan 30 vai 32mm tuo mutteri. Jollei jopa 36mm!
2011 Husaberg FS 570 superhypermegamoto
-------------------------------------------------------------------

Ex GSX-R 600 K6

Poissa Juice_86

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 24
  • Yzf R1 05
Vs: Etu- ja takarattaista
« Vastaus #127 : Huhtikuu 05, 2010, 14:49:11 ip »
Olikohan 30 vai 32mm tuo mutteri. Jollei jopa 36mm!

32mm oli eturattaan pultti ja hyvät liimat oli ainakin tossa kusiaisessa metri vartta ni johon aukesi..  16/43 tilalle 15/45 saas nähdä onkohan liikaa tihennetty..Ainakin keventelee :D

Aikasen kallita noi speedo heelerit.. ainakin stormilla.. mistä edullisemmin??

Poissa Poko

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 2617
Vs: Etu- ja takarattaista
« Vastaus #128 : Huhtikuu 05, 2010, 15:23:03 ip »
Ei pitäs olla liian tihee... Itellä ainakin menee mainiosti!  >:D
#1 Foorumin nopein ;)

Poissa Petsku73

  • G#18
  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 262
Vs: Etu- ja takarattaista
« Vastaus #129 : Huhtikuu 05, 2010, 16:34:44 ip »
Ei toi ollu paha aukasta. Yksin voi olla vaikeempaa. Nyt oli kaveri painamassa jarrua, ja vähän pitelemässä kiinni mopoa.
Pyöränavaimella, jossa on jatkettava varsi. Lähti aika helpolla. Sinnehän pitäis laittaa jotain punasta ruuvilukitetta, ja joku tietty numero sillä oli. Jos laittaa jotain toista, niin voikin olla vittumaisempaa avata sitä jatkossa. Mutta jos laittaa oikeaa kamaa, ja vetää momenttiavaimella sen kiinni, niin ei ole jatkossakaan varmaan vaikea avata.
Aika löysään se tulee kiinni 115nm. Mä olisin käsiarviolta vetänyt kyllä aika reippaasti vielä enemmän. Mut kaippa toi manuska tietää. :P

Minkähän verran noi rattaat ja ketjut kestää hyvin hoidettuina.
Kattelin meinaan sitten siinä etu, ja takaratasta, ja vertasin siihen uuteen eturattaaseen, niin en huomannut piikeissä mitään eroa uuden ja vanhan välillä.
Tohon ei ole ilmeisesti vaihdettu rattaita koskaan, ja ajettu nyt 32tkm.
Ketjuja en päässyt mittaamaan kun ei ollut työkalua matkassa. Muuten tuntuvat olevan notkeat, eivätkä jumita mistään lenkistä.

Kyllä noi taitaa hyvin hoidettuna kestää aika pitkään loppujenlopuks.

Poissa Poko

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 2617
Vs: Etu- ja takarattaista
« Vastaus #130 : Huhtikuu 05, 2010, 16:42:47 ip »
Kyl ne ton kestää varmaankin hyvin hoidettuna. mun ketjuja ei oltu hoidettu hyvin nii oli jo alle 20tkm huonot ja vaihdoin ne, siis sillon kun mopon ostin. Se myyjä oli hyvä kun kysyin et "näyttää noi ketjut aika kuivilta et ootko rasvaillu niitä?" se vaa vastas et "joo on ne huollettu et keväällä rasvasin" ja syksyhä oli menossa kun olin pyörää ostamassa  2funny Mut kyl ne ketjut venyy kuitenkin et mielluummin vähä aikases vaihtaa ne kun sillo kun on jo myöhästä.  O0
#1 Foorumin nopein ;)

Poissa Petsku73

  • G#18
  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 262
Vs: Etu- ja takarattaista
« Vastaus #131 : Huhtikuu 05, 2010, 18:01:55 ip »
Haha. Kevääl rasvannu. Mä rasvaan tankillisen välein noin suunnilleen. Ja jos on vettä tullut, niin suihkautan vähän.
Ja kerran kaks vuodessa putsaan siis aivan kaikki paskat pois, ja voitelen. :)

Poissa Toubbe

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 210
Vs: Etu- ja takarattaista
« Vastaus #132 : Huhtikuu 05, 2010, 18:19:05 ip »
Oliko viel puhetta et minkä vuoden keväällä? ;D

Poissa Juice_86

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 24
  • Yzf R1 05
Vs: Etu- ja takarattaista
« Vastaus #133 : Huhtikuu 07, 2010, 21:07:20 ip »
Ei pitäs olla liian tihee... Itellä ainakin menee mainiosti!  >:D

Mites paljon sulla tuli mittari virhettä.. liikaa se kuitenki näyttää.. tietää vaan varautua ennen ku ostaa sen heelerin...

Vai pystyykö ne merkkihuollossa tuon kalibroimaan??? :-\

Poissa Spaiku

  • G#3
  • Foorumin Moderoija
  • *****
  • Viestejä: 508
Vs: Etu- ja takarattaista
« Vastaus #134 : Huhtikuu 07, 2010, 21:22:55 ip »
2 kesää tuli ajettua ennenkuin pesin ketjut ekan kerran, rasvasin kuitenkin säännöllisesti (~24000km)
Viimekesänä sitten kun ajattelin että ketjut vaihtuu tänä talena kuitenkin ni en edes rasvannut niitä kesäkuun jälkeen.. nyt jotain 27000 ajettu eikä ne vieläkään mitenkään loppu olleet kun pois ne rälläköin..

Vakio ketjut siis kyseessä.


Niin ja kyllä sen seppedohealerin tarvii jos haluaa mittarivirheen pois, merkkihuolto ei auta.



Aikasen kallita noi speedo heelerit.. ainakin stormilla.. mistä edullisemmin??



Tälläkin Foorumilla on yks tyyppi jolta oon saanut speedohealerin ja x-tre:n huomattavasti alle stormin hinnan.
Ottanee yhteyttä jos vaikka saittuis olemaan ylimääräisiä..
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 07, 2010, 21:29:06 ip kirjoittanut Spaiku »

Poissa Poko

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 2617
Vs: Etu- ja takarattaista
« Vastaus #135 : Huhtikuu 08, 2010, 12:17:02 ip »
Ei pitäs olla liian tihee... Itellä ainakin menee mainiosti!  >:D

Mites paljon sulla tuli mittari virhettä.. liikaa se kuitenki näyttää.. tietää vaan varautua ennen ku ostaa sen heelerin...

Vai pystyykö ne merkkihuollossa tuon kalibroimaan??? :-\

En nyt muista ihan suorilta mut aika paljon se kai liikaa näyttää.. Poliisit kun koitti kalibroida mun mittaria nii mun mittari näytti jotai 97 ja niitten tutka 117km/h  2funny Mut se näyttää varmaa vieläki enemä vääri nimittäi tossa vaihees mun sh oli kalibroitu pelkälle -1 eturattaalle
#1 Foorumin nopein ;)

Poissa Juice_86

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 24
  • Yzf R1 05
Vs: Etu- ja takarattaista
« Vastaus #136 : Huhtikuu 08, 2010, 12:40:07 ip »


Niin ja kyllä sen seppedohealerin tarvii jos haluaa mittarivirheen pois, merkkihuolto ei auta.




Tälläkin Foorumilla on yks tyyppi jolta oon saanut speedohealerin ja x-tre:n huomattavasti alle stormin hinnan.
Ottanee yhteyttä jos vaikka saittuis olemaan ylimääräisiä..
[/quote]
Vois vaikka ostella jos siis löytyy joltain tohon K6 600 vehkeesee käypä vehje.. kun toi stormin mokkula on aika kovalla gramma hinnalla knuppel2
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 08, 2010, 12:42:10 ip kirjoittanut Juice_86 »

Poissa Juice_86

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 24
  • Yzf R1 05
Vs: Etu- ja takarattaista
« Vastaus #137 : Huhtikuu 08, 2010, 12:44:28 ip »
Ei oo helppo tällä foorumilla muokata noita lainauksia.. :-\ mutta kyllä tuon viel oppii ::)

Poissa Juice_86

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 24
  • Yzf R1 05
Vs: Etu- ja takarattaista
« Vastaus #138 : Huhtikuu 08, 2010, 15:51:19 ip »
Tulipa tilattua Drivenin 520 ketju/rataspaketti (-1/+2) tuohon k9 tonniseen. Lisäksi tuli tuommoinen http://www.motomummy.com/store/product.php?productid=18212&cat=270&page=1

Saa nähdä miten tuo herkistyy, tähän asti menty vakioratastuksella.

Toimiko???

Poissa -JP-

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 310
Vs: Etu- ja takarattaista
« Vastaus #139 : Huhtikuu 08, 2010, 15:55:34 ip »
^Ei tietoa, kun en ole vielä ottanut pyörää ajoon. Jos viikonloppuna on kelit kohdillaan niin ollaan viisaampia.

Poissa Petsku73

  • G#18
  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 262
Vs: Etu- ja takarattaista
« Vastaus #140 : Huhtikuu 09, 2010, 23:13:34 ip »
Mitenkäs muuten.
Piti kysyä tätä jo aiemmin.

Mutta kun vaihtelin sen eturattaan. Oli se aivan erillainen kuin tuo vakio ratas. Vakiossahan on semmoinen huuli ulkokehällä, ja se oli paljon paksumpi.
Uusi oli kauttaaltaan yhtä ohut.
Pähkäilin, että se kyllä on sieltä kiinnityskohdasta aivan saman mittainen, ja ketjulinja siis tulee pysymään edelleen kohdillaan?
Pähkäilinkö väärin, vai voinko olettaa että se on samoilla kohdilla kuin alkuperäinen, joka on jostain syystä vain hillitön mötikkä tuohon verrattuna. :)

Huomenna toivottavasti saan ulkoiluttaa mopoa ekan kerran tänä keväänä.

Poissa -JP-

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 310
Vs: Etu- ja takarattaista
« Vastaus #141 : Huhtikuu 09, 2010, 23:29:09 ip »
Tulipa tilattua Drivenin 520 ketju/rataspaketti (-1/+2) tuohon k9 tonniseen. Lisäksi tuli tuommoinen http://www.motomummy.com/store/product.php?productid=18212&cat=270&page=1

Saa nähdä miten tuo herkistyy, tähän asti menty vakioratastuksella.

Toimiko???

Toimii. Ei mitään ongelmia. Toki ajettu vasta 50km.

Poissa Spaiku

  • G#3
  • Foorumin Moderoija
  • *****
  • Viestejä: 508
Vs: Etu- ja takarattaista
« Vastaus #142 : Huhtikuu 09, 2010, 23:34:15 ip »
Mitenkäs muuten.
Piti kysyä tätä jo aiemmin.

Mutta kun vaihtelin sen eturattaan. Oli se aivan erillainen kuin tuo vakio ratas. Vakiossahan on semmoinen huuli ulkokehällä, ja se oli paljon paksumpi.
Uusi oli kauttaaltaan yhtä ohut.
Pähkäilin, että se kyllä on sieltä kiinnityskohdasta aivan saman mittainen, ja ketjulinja siis tulee pysymään edelleen kohdillaan?
Pähkäilinkö väärin, vai voinko olettaa että se on samoilla kohdilla kuin alkuperäinen, joka on jostain syystä vain hillitön mötikkä tuohon verrattuna. :)

Huomenna toivottavasti saan ulkoiluttaa mopoa ekan kerran tänä keväänä.


Joo, kaikki on ok jos vaan ratas ja ketju ovat samalla jaolla (530, jos vakio ketju). Siinä vakio rattaassa on se jokin ihme kumi, tietääkö kukaan miksi? Ite en ole kyllä keksinyt vielä selitystä sille.

Poissa Petsku73

  • G#18
  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 262
Vs: Etu- ja takarattaista
« Vastaus #143 : Huhtikuu 09, 2010, 23:45:54 ip »
Mitenkäs muuten.
Piti kysyä tätä jo aiemmin.

Mutta kun vaihtelin sen eturattaan. Oli se aivan erillainen kuin tuo vakio ratas. Vakiossahan on semmoinen huuli ulkokehällä, ja se oli paljon paksumpi.
Uusi oli kauttaaltaan yhtä ohut.
Pähkäilin, että se kyllä on sieltä kiinnityskohdasta aivan saman mittainen, ja ketjulinja siis tulee pysymään edelleen kohdillaan?
Pähkäilinkö väärin, vai voinko olettaa että se on samoilla kohdilla kuin alkuperäinen, joka on jostain syystä vain hillitön mötikkä tuohon verrattuna. :)

Huomenna toivottavasti saan ulkoiluttaa mopoa ekan kerran tänä keväänä.


Joo, kaikki on ok jos vaan ratas ja ketju ovat samalla jaolla (530, jos vakio ketju). Siinä vakio rattaassa on se jokin ihme kumi, tietääkö kukaan miksi? Ite en ole kyllä keksinyt vielä selitystä sille.

Kyllä samaa jakoa.
Eli ei muuta huomenna kuin kilkkeet kiinni ja menoksi.
Saas nähdä miten toi kytkinvaijerin vaihto luonnistuupi. :P


Poissa Spaiku

  • G#3
  • Foorumin Moderoija
  • *****
  • Viestejä: 508
Vs: Etu- ja takarattaista
« Vastaus #144 : Huhtikuu 10, 2010, 00:13:21 ap »
Mitenkäs muuten.
Piti kysyä tätä jo aiemmin.

Mutta kun vaihtelin sen eturattaan. Oli se aivan erillainen kuin tuo vakio ratas. Vakiossahan on semmoinen huuli ulkokehällä, ja se oli paljon paksumpi.
Uusi oli kauttaaltaan yhtä ohut.
Pähkäilin, että se kyllä on sieltä kiinnityskohdasta aivan saman mittainen, ja ketjulinja siis tulee pysymään edelleen kohdillaan?
Pähkäilinkö väärin, vai voinko olettaa että se on samoilla kohdilla kuin alkuperäinen, joka on jostain syystä vain hillitön mötikkä tuohon verrattuna. :)

Huomenna toivottavasti saan ulkoiluttaa mopoa ekan kerran tänä keväänä.


Joo, kaikki on ok jos vaan ratas ja ketju ovat samalla jaolla (530, jos vakio ketju). Siinä vakio rattaassa on se jokin ihme kumi, tietääkö kukaan miksi? Ite en ole kyllä keksinyt vielä selitystä sille.

Kyllä samaa jakoa.
Eli ei muuta huomenna kuin kilkkeet kiinni ja menoksi.
Saas nähdä miten toi kytkinvaijerin vaihto luonnistuupi. :P



Ei muuta kun kovaa ajoa  O0

Ja jos huoltopukilla pyörittelee takarengasta käsin, kun ketjut on oikealla kireydellä niin kuulee kyllä äänestä jos ei ketjulinja ole suorassa.

Poissa Juice_86

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 24
  • Yzf R1 05
Vs: Etu- ja takarattaista
« Vastaus #145 : Huhtikuu 10, 2010, 13:24:45 ip »
Taitaa olla vaan joku tuki hommeli se levennys.. oli omassakin sellainen mutta uudessa ei sitä ollu ja hyvin toimi.. ;)

Poissa Laikkakone

  • G#17
  • VIP-Jäsen
  • *****
  • Viestejä: 424
Vs: Etu- ja takarattaista
« Vastaus #146 : Huhtikuu 11, 2010, 13:08:42 ip »
Mitenkäs muuten.
Piti kysyä tätä jo aiemmin.

Mutta kun vaihtelin sen eturattaan. Oli se aivan erillainen kuin tuo vakio ratas. Vakiossahan on semmoinen huuli ulkokehällä, ja se oli paljon paksumpi.
Uusi oli kauttaaltaan yhtä ohut.
Pähkäilin, että se kyllä on sieltä kiinnityskohdasta aivan saman mittainen, ja ketjulinja siis tulee pysymään edelleen kohdillaan?
Pähkäilinkö väärin, vai voinko olettaa että se on samoilla kohdilla kuin alkuperäinen, joka on jostain syystä vain hillitön mötikkä tuohon verrattuna. :)

Huomenna toivottavasti saan ulkoiluttaa mopoa ekan kerran tänä keväänä.

Siinä vakioeturattaassa on jonkinlainen vaimenninkumi, oliko se niin että sen oli tarkoitus vaimentaa voimansiirron ääniä. En huomannut mitään eroa kun vaihdoin tarvikerattaan.
Hondamies

Poissa Poko

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 2617
Vs: Etu- ja takarattaista
« Vastaus #147 : Huhtikuu 11, 2010, 13:38:14 ip »
Oliko viel puhetta et minkä vuoden keväällä? ;D

Ei tarvinnu paljoo kysellä kun löi vanhat vaa roskii ja kävi hakee uudet  ;D
#1 Foorumin nopein ;)

Poissa Petsku73

  • G#18
  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 262
Vs: Etu- ja takarattaista
« Vastaus #148 : Huhtikuu 11, 2010, 14:16:07 ip »
Hyvin pelittää.

Tässä lyhessä pyörittelyssä niin toi -1 eteen, on vaikuttanut ihan mukavalta. Herkkyyttä tuli kivasti lisää, vaikka mun mielestä toi jakso jo vakionakin ihan kivasti lähteä. Nyt lähetään vielä mukavemmin. :)


Poissa Poko

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 2617
Vs: Etu- ja takarattaista
« Vastaus #149 : Huhtikuu 11, 2010, 14:54:56 ip »
vielä taakse +2 tai +3 nii on mukavaa, voi hytellä pitkästi yli parinmarkan  O0
#1 Foorumin nopein ;)