Kirjoittaja Aihe: Etu- ja takarattaista  (Luettu 98573 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Juha_K

  • Ylläpitäjä
  • *****
  • Viestejä: 3355
Vs: Etu- ja takarattaista
« Vastaus #180 : Toukokuu 08, 2010, 17:38:47 ip »
Oma Gixxu eli K1 750 -1 +1 väleillä kulki 260km/h ja taisi olla rajoittimella.
K5 1000 & K1 750
Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

Poissa lepi

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 447
Vs: Etu- ja takarattaista
« Vastaus #181 : Toukokuu 08, 2010, 17:44:05 ip »
19.6. näkee paljon/vähän oma pyörä ottaa hallissa. Kun tietäisi että kulkisiko oma pyörä paremmin jos laittaisi -1 eteen?
ex 750 K8

Poissa peter

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 93
Vs: Etu- ja takarattaista
« Vastaus #182 : Toukokuu 08, 2010, 22:26:31 ip »
Mites k9 tonnisessa - kannattaisko pistää tiuhempaa ratasta vai auttaako noihin mailihommiin mitään? Huiput tippuu 280kmh ja on rajottimella heti?  :)

Poissa wiltzu_81

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 16
Vs: Etu- ja takarattaista
« Vastaus #183 : Toukokuu 09, 2010, 20:42:28 ip »
Kyselin tästä jo tuolla toisessa topicissakin mutta laitetaan tännekin jos jollakin olisi tietoa?

Eli mikä on K3 1000 vakioratastus?

Tällä hetkellä siinä on 42 takana ja kuittien mukaan eteen vaihdettu 15 piikkinen, tarkistanut en ole. Takanakki on 190/50-17 ja kutosella 4000 kierroksella vauhtia on mittarissa noin 109km/h, todellisesta ei tietoa.

Tuntuu vaan kiihtyvän niiiiiiiiiiiiiiin perkeleesti vielä kutosellakin. Lisänä on Yoshin kokoputki, power commanderi ja kuulemma joku "tehofilsu".

Mistä tunnistaa tämän "kuuluisan" speedohealerin jos sellainen on pyörään laitettu?

Poissa Juha_K

  • Ylläpitäjä
  • *****
  • Viestejä: 3355
Vs: Etu- ja takarattaista
« Vastaus #184 : Toukokuu 09, 2010, 21:52:52 ip »
Eli mikä on K3 1000 vakioratastus?

Mistä tunnistaa tämän "kuuluisan" speedohealerin jos sellainen on pyörään laitettu?

Gearing Commander tarjoaa vakioksi 17/42. Healerin ohjainyksikkö löytyy aika usein "takapaksista", noin tulitikkurasian kokoinen mötikkä.
K5 1000 & K1 750
Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

Poissa Spaiku

  • G#3
  • Foorumin Moderoija
  • *****
  • Viestejä: 508
Vs: Etu- ja takarattaista
« Vastaus #185 : Toukokuu 10, 2010, 21:24:27 ip »
Mites k9 tonnisessa - kannattaisko pistää tiuhempaa ratasta vai auttaako noihin mailihommiin mitään? Huiput tippuu 280kmh ja on rajottimella heti?  :)

Kokeile ensin vakioilla ni tietää sitten mihin suuntaan ratastusta pitää muuttaa. K9 välityksistä en tiedä mutta en lähtis tiuhentamaan ainakaan, menee aika varmasti rajoittajalle liian aikaisin.


Kyselin tästä jo tuolla toisessa topicissakin mutta laitetaan tännekin jos jollakin olisi tietoa?

Eli mikä on K3 1000 vakioratastus?

Tällä hetkellä siinä on 42 takana ja kuittien mukaan eteen vaihdettu 15 piikkinen, tarkistanut en ole. Takanakki on 190/50-17 ja kutosella 4000 kierroksella vauhtia on mittarissa noin 109km/h, todellisesta ei tietoa.

Juu vakiot on noi mitkä JuhaK laittoi ja jos healeria ei ole, ja 15 edessä ni mittarivirhe on varmaankin jotain 15% luokkaa. Speedohealerin sivuilta voi käydä laskeskelemassa korjausprosentteja, vaikkei sitä oliskaan niin tietää ainakin paljonko mittari heittää.

Poissa Poko

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 2617
Vs: Etu- ja takarattaista
« Vastaus #186 : Toukokuu 11, 2010, 20:12:58 ip »
Tuli aika hyvin mittari kohallee tolla nettilaskurilla korjatulla prosentilla kun näytti tismallee samaa meidä mittarit  O0
#1 Foorumin nopein ;)

Poissa wiltzu_81

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 16
Vs: Etu- ja takarattaista
« Vastaus #187 : Toukokuu 15, 2010, 16:38:30 ip »
Joo kävin eilen ajamassa nopeusnäyttötauluun ja 97 kun ajaa mittariin niin on 80 vauhtia. Tuntuu kyllä vähän turhan tiheältä toi 15 piikkinen edessä...

Poissa wiltzu_81

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 16
Vs: Etu- ja takarattaista
« Vastaus #188 : Toukokuu 20, 2010, 07:14:00 ap »
Kävin hakemassa uuden 17 piikkisen eturattaan. Viittiskö joku antaa pienen työselosteen miten vaihto etenee? Ja ei kai tuon 15 piikkisen kanssa ole ketjuja lyhennelty?

Poissa Befelgeuse

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 66
Vs: Etu- ja takarattaista
« Vastaus #189 : Toukokuu 20, 2010, 07:48:57 ap »
Speed-o-healer olisi korjannut ongelman helpommin =)
Nykyinen:
2007 Gsx-r 1000

Poissa wiltzu_81

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 16
Vs: Etu- ja takarattaista
« Vastaus #190 : Toukokuu 23, 2010, 10:31:02 ap »
Speed-o-healer olisi korjannut ongelman helpommin =)

No tässä ei nyt ollut kyse kuitenkaan pelkästä mittarivirheestä, pyörää oli kamala ajaa ja kierroksia oli pikatie ajossa turhan paljon. Vaihdoin eilen illalla/yöllä tuon 17 piikkisen paikoilleen ja omaan käteen pyörä pelaa paremmin tuolla alkup. välityksellä. Vaikka kuittien mukaan vaihdettu ratas oli 15 piikkinen niin 16 siellä kuitenkin oli.

Kävin vielä yöllä ajamassa näyttötauluun noilla vakio väleillä ja 89kmh kun ajoi mittariin niin 80kmh oli todellista.

Huoltokirjan mukaan se 15 piikkinen on vaihdettu 10tkm kohdalla ja pyörässä on nyt 29tkm mittarissa. Ilman mittarivirheen korjaustahan on tullut "liikaa" kilometrejä mittariin? Osaiskos joku laskea paljonko esim 20tkm ajossa on ylimääräistä 16/42 väleillä jolloin mittarivirhe oli 80/97 kun vakioväleillä oli 80/89(todellinen/mittarinopeus)?

Löytyi vielä tuon rattaan vaihdon yhteydessä joku pikkumokkula roikkumassa sen kopan yläpuolella joka oli vissiin Ivan's Tre modi. Tuo taitaa olla syy siihen että pyörä on todella herkkä vastaamaan kaasuun ja pikkukierroksilla saa oikein keskittyä kahvan avaamiseen kaupunkiliikenteen seassa ettei tuu perään ajoja crazy2

Poissa Toubbe

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 210
Vs: Etu- ja takarattaista
« Vastaus #191 : Toukokuu 23, 2010, 12:10:36 ip »
Osaiskos joku laskea paljonko esim 20tkm ajossa on ylimääräistä 16/42 väleillä jolloin mittarivirhe oli 80/97 kun vakioväleillä oli 80/89(todellinen/mittarinopeus)?

20tkm-(20tkm*80/97/(80/89))= n.1650km
Mittarissa ois siis n.1650km vähemmän jos 17/42 välit ois ollu kokoajan paikoillaan  knuppel2

Poissa Jatu

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 678
Vs: Etu- ja takarattaista
« Vastaus #192 : Toukokuu 25, 2010, 17:58:54 ip »
Tarviiko noihin jakoihin kiinnittää jotenkin erityisemmin huomiota? Itellä on nyt tossa mopedissa 15/46 kiinni ja takaratasta pällistelemällä äkikseltään näyttäs ettei se jako nyt ihan kohilleen mene, osaan ketjun "koloihin" osuu rattaan piikki keskelle ja osassa pikku hiljaa kohti "kolon" reunaa ??? Urvelo, joka ei tajua mistään taas mitään, kyselee :D
GSX-R 600 -97
GSX-R 1000 K4

Poissa Jatu

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 678
Vs: Etu- ja takarattaista
« Vastaus #193 : Toukokuu 25, 2010, 23:17:11 ip »
Juu siis aivan, ostin pelkästään ton takarattaan testimielessä :) Aattelin vaan että pitääkö noissa ottaa jotain jakoja huomioon yleensä? :) Joku kertoi että esim 15/45 söis ketjuja nopeampaa? ???
GSX-R 600 -97
GSX-R 1000 K4

Poissa MM77

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 120
Vs: Etu- ja takarattaista
« Vastaus #194 : Toukokuu 26, 2010, 22:11:34 ip »
Prkl,ihme naksahtelua kuuluu ketjujen/rattaiden suunnalta...Suunnilleen 3-4 naksahdusta kun ketju kiertää kokonaisen kierroksen.
Ketju pysyy koko kierroksen yhtä tiukalla eli ei pitäis olla lenkkejä jumissa.
Rattaat näyttää ihan hyvältä ja ketjukaan ei jumittele...
Ei auta ketjujen kiristäminen eikä löysääminen.Ja ketjulinja on suorassa.
Oliskohan ketjut venyny???Kilsoja kuitenkin varmaan lähemmäs 25-30tkm,pyöränä k4 tonninen ja mietin että alkaa olla aika siivu yhdelle ketju/rataspaketille ja aika hyvälle rasitukselle joutuu kun on vielä -1 ja +2 välit...
Muistaako joku miten tossa mitataan ketjun venyneisyys???Joku tietty lenkkimäärä mitattiin ja sen piti olla alle tietyn mitan tai jotain...?
Mitäs mieltä?Kannattaako etsiä syytä vielä muualta vai pistänkö suosiolla uuden ketju/rataspaketin tilaukseen?
Mitäs teillä on ketjut/rattaat kestäny?
Vinkkejä mistä saa ulkomailta kunnon ketjut ja renthalin takarattaan pienillä postikuluilla kun ei muuta tarvi ostaa tällä kertaa...
Prkl...Ja mulla oli ylimääräsenä 520 ketjulle alurattaat vielä talvella mutta myin pois kun nykyset näytti olevan kunnossa... tickedoff
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 26, 2010, 22:13:33 ip kirjoittanut MM77 »

Poissa Poko

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 2617
Vs: Etu- ja takarattaista
« Vastaus #195 : Toukokuu 27, 2010, 00:33:29 ap »
Kyllä ite melkein suosiolla vaa vaihtelisin. Ei oo kivaa kun ketjut paukkuu poikki kesken ajon. Ja onhan noilla jo hintasa edestä rullailtu.
#1 Foorumin nopein ;)

Poissa Marko

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 17
Vs: Etu- ja takarattaista
« Vastaus #196 : Toukokuu 30, 2010, 14:05:29 ip »
Hommasin sitten tollasen Speedohealerin. Asennus oli todella helppo. Tankkiylös alta löytyy 3- pinninen liitin joka auki ja Speedon johtosarja siihen väliin ja eikun ohjelmoimaan. Pienen mietinnän jälkeen sekin onnistui helposti. Paska vehje toi on koska nyt toi pyörä ei sitten kuljekaan enään mihinkään ja joutuu hommaamaan uuden pyörän. knuppel2.  Joten olis myynnissä 750 gikseri. crazy2

Poissa maKe

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 2654
Vs: Etu- ja takarattaista
« Vastaus #197 : Toukokuu 30, 2010, 14:48:18 ip »
Hommasin sitten tollasen Speedohealerin. Asennus oli todella helppo. Tankkiylös alta löytyy 3- pinninen liitin joka auki ja Speedon johtosarja siihen väliin ja eikun ohjelmoimaan. Pienen mietinnän jälkeen sekin onnistui helposti. Paska vehje toi on koska nyt toi pyörä ei sitten kuljekaan enään mihinkään ja joutuu hommaamaan uuden pyörän. knuppel2.  Joten olis myynnissä 750 gikseri. crazy2

Ei se nyt healerin vika ole jos mopo ei kulje.  ;D
2011 Husaberg FS 570 superhypermegamoto
-------------------------------------------------------------------

Ex GSX-R 600 K6

Poissa Poko

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 2617
Vs: Etu- ja takarattaista
« Vastaus #198 : Toukokuu 30, 2010, 17:55:12 ip »
Oon tässä kyl miettiny et miksei näihi pyörii voida laittaa oikeesti sellasia tehokkaita moottoreita...? luulis et nyt vois vakiona jo olla vaikka 250hp nii ihmisten ei tarviis joka päivä pyörää vaihtaa  2funny
#1 Foorumin nopein ;)

Poissa MM77

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 120
Vs: Etu- ja takarattaista
« Vastaus #199 : Kesäkuu 01, 2010, 18:16:59 ip »
Prkl,ihme naksahtelua kuuluu ketjujen/rattaiden suunnalta...Suunnilleen 3-4 naksahdusta kun ketju kiertää kokonaisen kierroksen.
Ketju pysyy koko kierroksen yhtä tiukalla eli ei pitäis olla lenkkejä jumissa.
Rattaat näyttää ihan hyvältä ja ketjukaan ei jumittele...
Ei auta ketjujen kiristäminen eikä löysääminen.Ja ketjulinja on suorassa.
Oliskohan ketjut venyny???Kilsoja kuitenkin varmaan lähemmäs 25-30tkm,pyöränä k4 tonninen ja mietin että alkaa olla aika siivu yhdelle ketju/rataspaketille ja aika hyvälle rasitukselle joutuu kun on vielä -1 ja +2 välit...
Muistaako joku miten tossa mitataan ketjun venyneisyys???Joku tietty lenkkimäärä mitattiin ja sen piti olla alle tietyn mitan tai jotain...?
Mitäs mieltä?Kannattaako etsiä syytä vielä muualta vai pistänkö suosiolla uuden ketju/rataspaketin tilaukseen?
Mitäs teillä on ketjut/rattaat kestäny?
Vinkkejä mistä saa ulkomailta kunnon ketjut ja renthalin takarattaan pienillä postikuluilla kun ei muuta tarvi ostaa tällä kertaa...
Prkl...Ja mulla oli ylimääräsenä 520 ketjulle alurattaat vielä talvella mutta myin pois kun nykyset näytti olevan kunnossa... tickedoff

Selvis sitten tämäkin homma...Naksahtelu loppui kun vaihdoin takapyörän laakerit.Yksi laakeri oli avonainen toiselta sivulta ja oli keränny paskaa/kuivunu....Ihme homma kun uudet oli suojattu molemmin puolin...?
Mitään klappia ei löytyny mistään ja varmaan olis korjaantunu laakerin putsauksellakin mutta uudet maksoi stormilla 55e ja onpahan nekin nyt vaihdettu...(rm-heinolla olis ollu reilun satasen ja nämä oli samaa koyo-merkkiä kuin alkuperäset...)
Ihmettelinkin kun ketju liikkuu hienosti eikä ole lenkkejä jumissa ja rattaatkin näytti hyvältä...
Tarvii varmaan ens talvena tilailla uusi ketju/rataspaketti edelleen renthalin rattailla...On muuten kovaa tekoa vaikka kevyet ovatkin!

Poissa viivakoodimies

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 209
Vs: Etu- ja takarattaista
« Vastaus #200 : Kesäkuu 16, 2010, 08:52:57 ap »
ketjut/ratas-pakettia hankkimassa ja ennen sitä hieman kysellä millaisia tälläseen 600 mopoon kannattais hankkia?
kiihtyvyyttä lisää etsien  ::) onkos näissä vakiot 17/42? jos on niin ajatus ollut vaihtaa eteen -1 ja taakse +1.
millaset ketjut noille jaoille? kyllä, olen amatööri näiden parissa niin en ymmärrä  ::)
ex: GSX-R  600 K3
ex: GSX-R 1000 K6
ex: GSX-R 1000 K8

Poissa Befelgeuse

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 66
Vs: Etu- ja takarattaista
« Vastaus #201 : Kesäkuu 16, 2010, 10:14:12 ap »
-1/+2 taitaa olla suosituin kusiaisissa, olen kuullut +1:stä +4:een asti. Henkilökohtaisesti en usko jako-ongelmaan, se että ketjut katkeaisivat normaalien kilometrien aikana siitä johtuen tuntuu jotenkin utopistiselta.
Nykyinen:
2007 Gsx-r 1000

Poissa Poko

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 2617
Vs: Etu- ja takarattaista
« Vastaus #202 : Kesäkuu 16, 2010, 10:39:15 ap »
ite jos nyt tilaisin rattaat nii ne olis -1/+4 tai -2/+4  O0 Tuntuu pikkase liian pitkille nää -1/+2 välit  knuppel2
#1 Foorumin nopein ;)

Poissa Befelgeuse

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 66
Vs: Etu- ja takarattaista
« Vastaus #203 : Kesäkuu 16, 2010, 14:02:27 ip »
Niinhän se on, että mikään ei koskaan riitä, mulla on tonnisessa -1 edessä ja tuntuu että takaratastakin pitäisi romplata. Pois se minusta pitää hillitä.
Nykyinen:
2007 Gsx-r 1000

Poissa viivakoodimies

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 209
Vs: Etu- ja takarattaista
« Vastaus #204 : Kesäkuu 16, 2010, 21:07:28 ip »
eli taidan tilailla -1/+2 rattaat normiketjuilla...
ex: GSX-R  600 K3
ex: GSX-R 1000 K6
ex: GSX-R 1000 K8

Poissa MM77

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 120
Vs: Etu- ja takarattaista
« Vastaus #205 : Kesäkuu 17, 2010, 16:38:53 ip »
Varmista nyt vielä jostakin että vakioketjun pituus riittää noille väleille...
Ja tilaa samalla renthalin tai vastaavat alurattaat,on hyvät mutta hienot!

Poissa maKe

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 2654
Vs: Etu- ja takarattaista
« Vastaus #206 : Kesäkuu 17, 2010, 18:39:16 ip »
Jos alu takarattaan hommaat, niin pitää olla kovaeloksoitu pinta.

Driven ja Renthal on varmoja valintoja.
2011 Husaberg FS 570 superhypermegamoto
-------------------------------------------------------------------

Ex GSX-R 600 K6

Poissa viivakoodimies

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 209
Vs: Etu- ja takarattaista
« Vastaus #207 : Kesäkuu 17, 2010, 21:03:16 ip »
kiitos vinkeistä, huomenna käydä tos viereisellä pajalla kysymäs saako heiltä esim noita renthalin tuotteita ja samalla varmistaa tuo ketjujen pituus asia.
ex: GSX-R  600 K3
ex: GSX-R 1000 K6
ex: GSX-R 1000 K8

Poissa Marko

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 17
Vs: Etu- ja takarattaista
« Vastaus #208 : Kesäkuu 17, 2010, 23:36:36 ip »
Ja samalla kannattaa hommata speedohealer, muuten mittarit näyttää perunoita.

Poissa FinnisHerr

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 46
Vs: Etu- ja takarattaista
« Vastaus #209 : Helmikuu 05, 2011, 21:48:14 ip »
Onko täällä kilosen omistajilla omakohtaisia kokemuksia 520-ketjuun muutoksesta?
Alkanut hieman tehdä mieli tehdä tuo muutos kunhan nykyiset rattaat ovat lopussa ja kiinnostaisi tietää että miten kestää kiloisessa kilometrejä sen jälkeen.
600 ja 750 gixxereissähän tuo on ilmeisesti aika suorittukin modaus.
Alumiinirattaita tuskin laitan, vaan teräsrattailla mentäisiin vielä jatkossakin, kuitenkin vakioita kevyemmillä.
Suzuki GSX-R 1000 k8
Suzuki GSX 1100T 1986