Kirjoittaja Aihe: Etu- ja takarattaista  (Luettu 97130 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Spaiku

  • G#3
  • Foorumin Moderoija
  • *****
  • Viestejä: 508
Vs: Etu- ja takarattaista
« Vastaus #60 : Joulukuu 16, 2008, 20:19:09 ip »
ite laitoin elokuussa +1 taakse ja sitten en enää viittinytkään vaihtaa eturatasta pienemmäks niin ei kyllä huomaa mitään eroa vakioon.
jos taasen laittaa -3 taakse niin sitten huomaa kyllä jo eron kiihdytyksissä.

Poissa Mikko

  • G#13
  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 1544
  • M.M
Vs: Etu- ja takarattaista
« Vastaus #61 : Joulukuu 16, 2008, 20:26:39 ip »
kun tuo -1 etu on aika jyrkkä... että ei sitä kehtaa koko ajan pitää, eikä toisaalta jaksas koko ajan rumpata.

Poissa Tommi

  • G#15
  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 956
    • The Slow And Pathetic
Vs: Etu- ja takarattaista
« Vastaus #62 : Joulukuu 16, 2008, 21:22:00 ip »
Siis ainakin omassani (1000 K8) -1/+2 tällä hetkellä enkä voisi olla enempää tyytyväinen. Vielä kun saa Tre-Modin hommattua niin eiköhän sitten kelpaa mopoilla.   O0

Poissa Mikko

  • G#13
  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 1544
  • M.M
Vs: Etu- ja takarattaista
« Vastaus #63 : Joulukuu 16, 2008, 21:25:21 ip »
tuntuu vaan niin huudattamiselta pienillä väleillä  :'(  Mut on se kivaa  >:D

Poissa maKe

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 2654
Vs: Etu- ja takarattaista
« Vastaus #64 : Joulukuu 17, 2008, 00:36:59 ap »
+2 taakse vastaa noin. 0.7 eteen eli ei juurikaan mitään eroa. -1/+2 on melkein kaikkiin pyöriin suomen olosuhteisiin nähden paras vaihtoehto. Eriasia tosin jos omistaa tehokkaan turpopelin millä pitäs saada pitoja enemmänki...
2011 Husaberg FS 570 superhypermegamoto
-------------------------------------------------------------------

Ex GSX-R 600 K6

Poissa JakeSGB#2

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 326
  • Kaikki tekee mitä osaa, mä teen mitä haluan.
    • Kasari Racing Team
Vs: Etu- ja takarattaista
« Vastaus #65 : Joulukuu 17, 2008, 08:21:08 ap »
Mulla muistaakseni -1/+8 tällä hetkellä  jo ottaa varttimailille 255km/h loppunop.( ennätys )

Jake
Jake SGB ??

Poissa Poko

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 2617
Vs: Etu- ja takarattaista
« Vastaus #66 : Joulukuu 17, 2008, 09:05:17 ap »
Jaahs, kai se pitää itellekki +2 tilata taakse.  ^-^ Speadohealer on asennettu pyörää kun katoin vanhoja kuitteja nii oli veloitettu sen asennuksesta ja kalibroinnista. Pitäs kai ettii se tuolta jostai.
#1 Foorumin nopein ;)

Poissa Jani

  • G#4
  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 894
Vs: Etu- ja takarattaista
« Vastaus #67 : Joulukuu 17, 2008, 09:43:06 ap »
Mulla on -1/+1 ja tais olla joku 1000-1500rpm kun kierrokset nous. Ei mitenkään haittaavaa omasta mielestä. Ja 6. vaihde rajoittajaan tuottaa 281 mittariin Speedohealerin kautta (tämä tietenkin kokeiltu suljetulla alueella)  ;D
Ex 750 K6
Ex 1000 K7
Ex Busa K8
Ex 1000 K9
Speed Triple 2011

Poissa Poko

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 2617
Vs: Etu- ja takarattaista
« Vastaus #68 : Joulukuu 17, 2008, 10:03:04 ap »
No mulle riittää periaatteessa 250 huippu nopeus.  ???
#1 Foorumin nopein ;)

Poissa Spaiku

  • G#3
  • Foorumin Moderoija
  • *****
  • Viestejä: 508
Vs: Etu- ja takarattaista
« Vastaus #69 : Joulukuu 17, 2008, 19:19:02 ip »
Mulla on -1/+1 ja tais olla joku 1000-1500rpm kun kierrokset nous. Ei mitenkään haittaavaa omasta mielestä. Ja 6. vaihde rajoittajaan tuottaa 281 mittariin Speedohealerin kautta (tämä tietenkin kokeiltu suljetulla alueella)  ;D

Mulla -1/+1 ratastuksilla muistaakseni 271 tutkaan, 17/40 väleillä 303km/h

Poissa Fastline

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 132
Vs: Etu- ja takarattaista
« Vastaus #70 : Joulukuu 17, 2008, 20:33:27 ip »
Itellä -1 ja 520 konversio, renthalin rattaat ja did erv3 ketju. Saa nähä onko tuosta kevyemmästä paketista höytyä, mutta ainakin vähä tiuhempi välitys  :). Keväällä näkee  ???.
K4 1000

Poissa petu

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 26
Vs: Etu- ja takarattaista
« Vastaus #71 : Joulukuu 18, 2008, 16:25:29 ip »
ORGin puolelta bongasin tällaisen linkin välityssuhteiden arpomiseen:
http://www.gearingcommander.com/

Poissa maKe

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 2654
Vs: Etu- ja takarattaista
« Vastaus #72 : Joulukuu 18, 2008, 17:07:15 ip »
Entiiä onko 600:ssa sitten oikeastikkaan kiekkarajoitin 16k:ssa kun tuon sivun mukaan pitäs ottaa 265kmh@16000rpm. Mulla speedohelulla kalibroitu mittari näyttää 255 kun rytkyttää rajotinta vasten.  knuppel2
Voi olla että renkaan kuluneisuus yms. vaikuttaa asiaan, mutta eipähän haittaa menoa. Kerkes hyvin kemoran pääsuoralla ottaa ton verran just vauhtia niin on ihan optimi välitykset mulle.
2011 Husaberg FS 570 superhypermegamoto
-------------------------------------------------------------------

Ex GSX-R 600 K6

Poissa Spaiku

  • G#3
  • Foorumin Moderoija
  • *****
  • Viestejä: 508
Vs: Etu- ja takarattaista
« Vastaus #73 : Joulukuu 18, 2008, 18:33:29 ip »
Toinen hyvä laskenta ohjelma on geardata. Mutta muistakaa laskea sitten aina pikkien suhde ettei ketjut kuluisi liian nopsaan.
Täällä lisää siitä kun lueskelee vähän pidemmälle ketjua: http://www.moottoripyora.org/cgi-bin/palsta/ikonboard.cgi?s=0d132c119619070578758210db024138;act=ST;f=18;t=62343

Poissa enriikke

  • G#5
  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 785
Vs: Etu- ja takarattaista
« Vastaus #74 : Joulukuu 18, 2008, 19:39:58 ip »
ORGin puolelta bongasin tällaisen linkin välityssuhteiden arpomiseen:
http://www.gearingcommander.com/
ihan hyvä linkki noin suuntaa antavana O0 tietääpähän mitä välityksiä kokeilee jos saksanmaalle tulee ens kesänä lähettyä.
Päässä vähemmän järkeä,kun kilpailuviettiä!!!

Poissa Noesoe

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 6
Vs: Etu- ja takarattaista
« Vastaus #75 : Joulukuu 20, 2008, 17:57:37 ip »
onkos se joku ainstainin laki että edessä ja takana ei sais olla paritonta tai parillista lukua esim. 15 ja 45. vai onko tää jotain huhua vaan

Poissa Laikkakone

  • G#17
  • VIP-Jäsen
  • *****
  • Viestejä: 424
Vs: Etu- ja takarattaista
« Vastaus #76 : Joulukuu 20, 2008, 22:35:50 ip »
Käsittääkseni rattaiden koolla toisiinsa nähden ei ole mitään merkitystä koska eivät ole tosiinsa suoraan kosketuksissa, vaan rattaan hammasmäärä ei saa olla tasaluvulla jaollinen ketjun lenkkimäärän kanssa, esim 90 lenkinen ketju/ 15 hampainen ratas. Tällöin joka ketjun kierroksella sama lenkki osuisi samaan hampaaseen.
Tuolla Gearing Commanderissa on tuota selitetty tarkemmin jos kiinnostaa, vaatii kyllä hieman perehtymistä.
Hondamies

Poissa Noesoe

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 6
Vs: Etu- ja takarattaista
« Vastaus #77 : Tammikuu 20, 2009, 15:34:34 ip »
viä yks kysymys.. onko tuo eturattaan pultti ihan käsin avattavissa vai tarvitaanko siinä jo paineilmavehkeitä? Mopotin olis 600 gixxeri K8

Poissa Spaiku

  • G#3
  • Foorumin Moderoija
  • *****
  • Viestejä: 508
Vs: Etu- ja takarattaista
« Vastaus #78 : Tammikuu 20, 2009, 15:51:12 ip »
viä yks kysymys.. onko tuo eturattaan pultti ihan käsin avattavissa vai tarvitaanko siinä jo paineilmavehkeitä? Mopotin olis 600 gixxeri K8

Kyllä se käsinkin onnistuu, kun painaa takajarrua samalla kun vääntää pulttia. Muista vaan ekaksi irrottaa se nopeusmittarin anturi siitä vetoakselin päästä. (Ainakin K7 1000:ssa se on kuusiokolopultilla kiinni.)

Poissa ali

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 117
Vs: Etu- ja takarattaista
« Vastaus #79 : Helmikuu 19, 2009, 22:43:49 ip »
Toiset pitävät -1 eteen radikaalina muutoksena ja toiset taas -1 eteen ja +2 taakse sopivana...  ::)

Mistä järkevimpään hintaan saa Suomessa noita rattaita / ketjuja? Nyt on pakko kokeilla tuo -1 eteen.  crazy2

Poissa Mikko

  • G#13
  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 1544
  • M.M
Vs: Etu- ja takarattaista
« Vastaus #80 : Helmikuu 19, 2009, 23:05:31 ip »
Mistä järkevimpään hintaan saa Suomessa noita rattaita / ketjuja? Nyt on pakko kokeilla tuo -1 eteen.  crazy2

OnlyFast in Jakelta  O0

Poissa Spaiku

  • G#3
  • Foorumin Moderoija
  • *****
  • Viestejä: 508
Vs: Etu- ja takarattaista
« Vastaus #81 : Helmikuu 19, 2009, 23:16:01 ip »
Mistä järkevimpään hintaan saa Suomessa noita rattaita / ketjuja? Nyt on pakko kokeilla tuo -1 eteen.  crazy2

Allrightilla näkyy olevan kympin. On gsx-r 750 96-97 ratas, mutta taulukon mukaan näyttäs käyvän 01-07 kiloseen

Poissa Jani

  • G#4
  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 894
Vs: Etu- ja takarattaista
« Vastaus #82 : Helmikuu 19, 2009, 23:19:35 ip »
Mulla se -1/+1, enkä silläkään mitään "paskoin just alleni" -tunnetta tule, mutta kyllä se hieman hätäisemmin lähtee. Seuraavaksi lyhennetään vielä, mutta se saa odottaa, sen kanssa ei oo niin kiire.
Ex 750 K6
Ex 1000 K7
Ex Busa K8
Ex 1000 K9
Speed Triple 2011

Poissa Mikko

  • G#13
  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 1544
  • M.M
Vs: Etu- ja takarattaista
« Vastaus #83 : Helmikuu 19, 2009, 23:23:46 ip »
Niin taitaa varsinkin kilosessa olla hyvin toimiva tuo -1/+2. Kuten jo mainittua 600 se on liian pieni  :-\

Poissa Poko

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 2617
Vs: Etu- ja takarattaista
« Vastaus #84 : Helmikuu 19, 2009, 23:27:27 ip »
Jos se on kuussatkuu liian lyhkäne välitys nii on se sitte mun 750 myös. Mut ihan sama, +2 tulee taakse! Saa ehkä ton eturenkaan pois kadusta sitte!  >:D
#1 Foorumin nopein ;)

Poissa Noesoe

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 6
Vs: Etu- ja takarattaista
« Vastaus #85 : Maaliskuu 07, 2009, 02:15:35 ap »
ja mitenkäs näin että tuo -1 +2 on liian lyhkänen väli kusiaiseen.. valaiskaa meikäläistä  ???

Poissa Poko

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 2617
Vs: Etu- ja takarattaista
« Vastaus #86 : Maaliskuu 07, 2009, 13:03:52 ip »
ja mitenkäs näin että tuo -1 +2 on liian lyhkänen väli kusiaiseen.. valaiskaa meikäläistä  ???

No ei se oo liian lyhkänen. Tai siis et toiset tykkää ja toiset ei, kierokset nousee mut itestä se riippuu onko ne liian "lyhkäset"  :)
#1 Foorumin nopein ;)

Poissa maKe

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 2654
Vs: Etu- ja takarattaista
« Vastaus #87 : Maaliskuu 07, 2009, 22:38:50 ip »
Todellakaan ei oo lyhkäset... Vakio moottorilla jaksaa vetää kutosella rajottajalle helposti noilla (ainakin k6). Radalle pelkästään ehkä laittasin -1/+3 tai -2/+2, mutta kadulle ja ratapäiville -1/+2 on just passeli. Huiput tietty tippuu mutta vitun väliä? Harvalla radallakaan kerkeää yli 260 ottaa pisimmällä suoralla.
2011 Husaberg FS 570 superhypermegamoto
-------------------------------------------------------------------

Ex GSX-R 600 K6

Poissa Laikkakone

  • G#17
  • VIP-Jäsen
  • *****
  • Viestejä: 424
Vs: Etu- ja takarattaista
« Vastaus #88 : Maaliskuu 28, 2009, 21:36:08 ip »
Nyt on -1 edessä.saa nähdä riittääkö vai pitääkö laittaa taaksekin vielä isompaa..
Hondamies

Poissa Mikko

  • G#13
  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 1544
  • M.M
Vs: Etu- ja takarattaista
« Vastaus #89 : Maaliskuu 29, 2009, 00:27:25 ap »
himputti kun tuo "25kw"  ei kulje mihinkään jos laittaa pienempää välitystä  tickedoff himotta kyllä taas tuo -1 eteen  smitten