Kirjoittaja Aihe: Etu- ja takarattaista  (Luettu 99363 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Poko

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 2617
Vs: Etu- ja takarattaista
« Vastaus #90 : Maaliskuu 29, 2009, 16:03:15 ip »
Nyt on -1 edessä.saa nähdä riittääkö vai pitääkö laittaa taaksekin vielä isompaa..

Sama homma. Jos Sais ton 750:kin keulimaa  ^-^
#1 Foorumin nopein ;)

Poissa maKe

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 2654
Vs: Etu- ja takarattaista
« Vastaus #91 : Maaliskuu 29, 2009, 21:06:28 ip »
Nyt on -1 edessä.saa nähdä riittääkö vai pitääkö laittaa taaksekin vielä isompaa..

Sama homma. Jos Sais ton 750:kin keulimaa  ^-^

Keulii vakioväleillä kolmosella kytkimellä helposti. -1/+2 pitäs kakkosella powerit onnistua iisisti tolla ja kolmosella ilman kykää standupit.
2011 Husaberg FS 570 superhypermegamoto
-------------------------------------------------------------------

Ex GSX-R 600 K6

Poissa Poko

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 2617
Vs: Etu- ja takarattaista
« Vastaus #92 : Maaliskuu 29, 2009, 23:46:32 ip »
Nyt on -1 edessä.saa nähdä riittääkö vai pitääkö laittaa taaksekin vielä isompaa..

Sama homma. Jos Sais ton 750:kin keulimaa  ^-^

Keulii vakioväleillä kolmosella kytkimellä helposti. -1/+2 pitäs kakkosella powerit onnistua iisisti tolla ja kolmosella ilman kykää standupit.

Okkei, kokeillaa miten onnistuu kun kohta (ehkä) Pääsee ajelee!  >:D
#1 Foorumin nopein ;)

Poissa ali

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 117
Vs: Etu- ja takarattaista
« Vastaus #93 : Huhtikuu 30, 2009, 11:36:04 ap »
Nyt on pakko kokeilla tuo -1 eteen.  crazy2

Dodii, nyt vajaa tonni veivattu -1 edessä välityksillä ja jos vielä vaihdan, niin taakse vielä +2!  crazy2

Vakiovälitykset on todellakin aivan liian pitkät tänne härmään...

Poissa hartikkala

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 71
Vs: Etu- ja takarattaista
« Vastaus #94 : Heinäkuu 21, 2009, 18:22:59 ip »
Jos se on kuussatkuu liian lyhkäne välitys nii on se sitte mun 750 myös. Mut ihan sama, +2 tulee taakse! Saa ehkä ton eturenkaan pois kadusta sitte!  >:D

Miltä toi on tuntunu? Ittelle aattelin -1 ja +2 08 seiskapätkään mutta olisko kellään kokemuksia? Tarkoitus olis saada radalle pikkasen paremmat välit..... Ja ei olis yhtään paha jos siitä tulis muutenkin veikeempi "kikkailla".

Poissa Poko

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 2617
Vs: Etu- ja takarattaista
« Vastaus #95 : Heinäkuu 21, 2009, 18:32:51 ip »
Jos se on kuussatkuu liian lyhkäne välitys nii on se sitte mun 750 myös. Mut ihan sama, +2 tulee taakse! Saa ehkä ton eturenkaan pois kadusta sitte!  >:D

Miltä toi on tuntunu? Ittelle aattelin -1 ja +2 08 seiskapätkään mutta olisko kellään kokemuksia? Tarkoitus olis saada radalle pikkasen paremmat välit..... Ja ei olis yhtään paha jos siitä tulis muutenkin veikeempi "kikkailla".

Pirun hyvät välit. En kyl suosittele jos ajat tourinkia pitkiä matkoja vaikka 100km/h, mut jos etenet reippaammin tai haluut keulitella jne nii sitte nää välit ehottomasti! Paljon agressiivisempi tulee pyörästä ja ärhäkämmän tuntunen. Ja kyllä noillaki väleillä vielä suht kovaa pääsee. Ja keulii kyl mukavasti. Kakkosella kyllä ei kaasusta keuli ilman nykimistä mut eipä kaasulla oo hauska keuliikkaa. 2 vaihteel nousee kun kieroksia on 4000-7000 ja kolmosella nousee siitä satasen vauhdista hyvin. Paluuta ei enää ole näistä väleistä  :)
#1 Foorumin nopein ;)

Poissa maKe

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 2654
Vs: Etu- ja takarattaista
« Vastaus #96 : Heinäkuu 21, 2009, 19:10:33 ip »
Välitykset vaan vaihtoon jos tourinkia ei tuu harrastettua. Mitä pienestä polttoaineen kulutuksen lisääntymisestä ja kierroksien kasvuista kun hauskuutta löytyy koko rahan edestä.  8)
2011 Husaberg FS 570 superhypermegamoto
-------------------------------------------------------------------

Ex GSX-R 600 K6

Poissa hartikkala

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 71
Vs: Etu- ja takarattaista
« Vastaus #97 : Heinäkuu 21, 2009, 19:28:36 ip »
Matkaa tulee ajettua jonkin verta ja välillä keulittuakin (tosin jos tulee veikeempi laite niin....... O0) mutta pääajatukset on tuolla radalla kun siä vituttaa mutkasta lähtiessä niin isommat prätkät lähtee sillain ettei ohi pääse ja joutuu niitä sit kierteleen jarrussa/mutkissa.

Poissa hartikkala

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 71
Vs: Etu- ja takarattaista
« Vastaus #98 : Heinäkuu 21, 2009, 19:32:59 ip »
Niin mitä mieltä ootte onko se (-1,+2) ainut ja oikea välitys? Vai onko muita hyväksi havaittuja?

Poissa Poko

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 2617
Vs: Etu- ja takarattaista
« Vastaus #99 : Heinäkuu 21, 2009, 19:39:06 ip »
Niin mitä mieltä ootte onko se (-1,+2) ainut ja oikea välitys? Vai onko muita hyväksi havaittuja?

Ton mä laittasin. Menee jo vähä liian lyhyeks katumopoo jos laitat viel lyhemmät ja -1p on liian pitkä.
#1 Foorumin nopein ;)

Poissa maKe

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 2654
Vs: Etu- ja takarattaista
« Vastaus #100 : Heinäkuu 21, 2009, 19:45:45 ip »
-1 on kiloseen ok. -1/+2 taas muihin sopiva imo.
2011 Husaberg FS 570 superhypermegamoto
-------------------------------------------------------------------

Ex GSX-R 600 K6

Poissa rappis

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 143
Vs: Etu- ja takarattaista
« Vastaus #101 : Heinäkuu 21, 2009, 21:46:13 ip »
kilossa -1/+3 ja vieläki pystyis tihentää.
vastaa suurin piirtein -1 vaihdetta jos vitosen huiput vakios rittää suositeltava ratastus.

http://www.gearingcommander.com/      kierrosluku kannattaa muuttaa!!!!

Poissa maKe

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 2654
Vs: Etu- ja takarattaista
« Vastaus #102 : Heinäkuu 21, 2009, 22:15:32 ip »
kilossa -1/+3 ja vieläki pystyis tihentää.
vastaa suurin piirtein -1 vaihdetta jos vitosen huiput vakios rittää suositeltava ratastus.

http://www.gearingcommander.com/      kierrosluku kannattaa muuttaa!!!!

Sulla vakio kierrostenrajoitin? -1/+3 kilosessa on varmaan ihan hullu tunne jos ois vakio pitunen.  ;D
2011 Husaberg FS 570 superhypermegamoto
-------------------------------------------------------------------

Ex GSX-R 600 K6

Poissa rappis

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 143
Vs: Etu- ja takarattaista
« Vastaus #103 : Heinäkuu 21, 2009, 23:11:05 ip »
rajotin vakio joo, tre:llä poistettu muut rajottimet.

syksyl oli vakio mittanen ei se loppupeleis kummonen ollu, räntäsätees kyl vekkuli (sutija keuli vuorotellen).

jos kaasuilla taas kokeilis jossain välis poistaa jatkot :o

Poissa Poko

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 2617
Vs: Etu- ja takarattaista
« Vastaus #104 : Heinäkuu 22, 2009, 10:57:48 ap »
kilossa -1/+3 ja vieläki pystyis tihentää.
vastaa suurin piirtein -1 vaihdetta jos vitosen huiput vakios rittää suositeltava ratastus.

http://www.gearingcommander.com/      kierrosluku kannattaa muuttaa!!!!

Sulla vakio kierrostenrajoitin? -1/+3 kilosessa on varmaan ihan hullu tunne jos ois vakio pitunen.  ;D

Turbo R1:en bongasin jostai tuolta netistä missä oli välit -1/+3 ja siinä sanottii et vielä lyhyemmät pitäs saada  ;D
#1 Foorumin nopein ;)

Poissa hartikkala

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 71
Vs: Etu- ja takarattaista
« Vastaus #105 : Heinäkuu 22, 2009, 19:28:06 ip »
Tänään tilasin -1 / +2 ja myyjä sano että eturatas löytyy hyllystä mutta takaratasta ei uskalla edes luvata TÄLLE ajokaudelle joten katotaan ny saako sen huomenna vai ens vuonna...... Merkkiliike on merkkiliike!!!! knuppel2

Poissa Mikko

  • G#13
  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 1544
  • M.M
Vs: Etu- ja takarattaista
« Vastaus #106 : Heinäkuu 24, 2009, 21:38:22 ip »
Nyt sitten on tämä lähes legendaarinen -1/+2 setti... ja voi sanoa että kiihtyy  :D

Poissa MM77

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 120
Vs: Etu- ja takarattaista
« Vastaus #107 : Elokuu 13, 2009, 17:24:20 ip »
Mulla on k4 tonnisessa -1/+2 välit,huiput oli 190/55/17 takakumilla 272km/h tutkaan hallin lentokenttäajoissa.
Tosi toimiva välitys sekalaiseen ajoon,helpottaa kaupunki-ajoa huomattavasti kun ei tarvi luistattaa kytkintä yhtä paljon kun vakioväleillä.
Keulii kivasti ja ei omasta mielestä hirveesti huuda motari-ajossakaan.
Pistin myyntipuolelle myyntiin renthalin 44 piikkisen rattaan 520 ketjulle.Omassa on renthalin 530 takaratas ollu varmaan 25tkm eikä ole näkyvää kulumista vaikka ratas ei paina juuri mitään...
Jos ei kenelläkään ole tarvetta niin hommataan sitten ensi kevääksi vielä 16 piikkinen eturatas ja ja ketju tohon 520 kokoon,ainakin kevenee voimansiirto... 8)

Poissa Juha_K

  • Ylläpitäjä
  • *****
  • Viestejä: 3356
Vs: Etu- ja takarattaista
« Vastaus #108 : Elokuu 26, 2009, 22:03:41 ip »
Onko joku kokeillu 16/45 rattaita katukäytössä? Tuli hommattua käytetty takavanne ratapäiviä varten ja mukana tuli 45 ratas.
Tällä hetkellä on käytössä 16/43 ja jo nyt on aika kettumaista ajaa motarilla kun kierrokset on yli 7000 rpm +130km/h vauhdissa :)
Taitaa olla parempi, että jättää ton 45:sen ratailuun vai kuinka  :-\
K5 1000 & K1 750
Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

Poissa jaskaxx

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 34
Vs: Etu- ja takarattaista
« Vastaus #109 : Syyskuu 18, 2009, 09:32:06 ap »
Mistä porukka näitä ketju/ratas paketteja ostelee? Olis hakusessa 16/44 (tai 16/43) setti ketjuineen. Laadukkaat pitäis olla. Onko jotain ulkomaista nettisaittia mikä olis luotettava, suht halpa ja mielellään euroopassa ettei tulis veroja? Mitä iloa on ns. 520 konversiosta? pienentää pyörivää massaa?

Kiitos.

Poissa TommoKe

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 563
Vs: Etu- ja takarattaista
« Vastaus #110 : Syyskuu 18, 2009, 11:46:08 ap »
Onko joku kokeillu 16/45 rattaita katukäytössä? Tuli hommattua käytetty takavanne ratapäiviä varten ja mukana tuli 45 ratas.
Tällä hetkellä on käytössä 16/43 ja jo nyt on aika kettumaista ajaa motarilla kun kierrokset on yli 7000 rpm +130km/h vauhdissa :)
Taitaa olla parempi, että jättää ton 45:sen ratailuun vai kuinka  :-\

16/45 ratastus 4.65% tiheämpi kuin 16/43 eli samaan nopeuteen motarille tarvitaan tuon %-määrän verran enempi kierroksia. 7000rpm => 7325rpm. Minusta muutos on marginaalinen,enempi ketjun riittävyys saattaa olla kysymys,kun 45 ratas isompi.
*Kivoja osia myynnissä*

Poissa maKe

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 2654
Vs: Etu- ja takarattaista
« Vastaus #111 : Lokakuu 09, 2009, 16:23:17 ip »
Mistä porukka näitä ketju/ratas paketteja ostelee? Olis hakusessa 16/44 (tai 16/43) setti ketjuineen. Laadukkaat pitäis olla. Onko jotain ulkomaista nettisaittia mikä olis luotettava, suht halpa ja mielellään euroopassa ettei tulis veroja? Mitä iloa on ns. 520 konversiosta? pienentää pyörivää massaa?

Kiitos.

Motomummy, USA
Only Fast Oy (kysy jakelta mahdollista tarjousta, voi vaikka olla lähes yhtä halvat kuin muumiolta)

Pienentää pyörivää massaa, et ehkä tunne painonvähennystä jos lyhennät välityksiä samalla. Vakio ratastuksella ei kokemusta 520:n eroista, mutta ainakin DID erv3 kettingit ja drivenin musta alumiini takaratas on pirun bling omassa mopossa.  8)
2011 Husaberg FS 570 superhypermegamoto
-------------------------------------------------------------------

Ex GSX-R 600 K6

Poissa jaskaxx

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 34
Vs: Etu- ja takarattaista
« Vastaus #112 : Lokakuu 26, 2009, 16:26:21 ip »
6.10. Tilattu kiksuun 16/44 drivenin rattaat ja 520 EK MVXZ Chrome kettinki. Lisäksi otin mutterit takarattaaseen.

Ketjua ei ollut varastossa joten toimitus viivästyi. Tänään se oli kuitenkin noudettavissa postista, ei ollut edes jäänyt tulliin.

Hinnaksi muodostui $233.56 toimitettuna. Ei paha.

http://www.aijaa.com/v.php?i=5148856.jpg

Poissa maKe

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 2654
Vs: Etu- ja takarattaista
« Vastaus #113 : Lokakuu 26, 2009, 17:13:43 ip »
Nam. Näyttää melkein samalta kuin mun paketti aikanaan. Kettingit oli vaan DID ERV3:t
2011 Husaberg FS 570 superhypermegamoto
-------------------------------------------------------------------

Ex GSX-R 600 K6

Poissa loordi

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 38
Vs: Etu- ja takarattaista
« Vastaus #114 : Marraskuu 22, 2009, 15:21:58 ip »
Siis ihan suomeksi sanottuna...  :)

Jos 05 mallin kiloseen vaihdan ensi kesäksi -1 eteen, ketjujen kanssa ei tarvi siis pelata?? -kiristystä lukuun ottamatta
Ja JOS lisänä on yoshin kokoputki pc III:lla niin luulis nostavan etusta herkemmin?!
Taitaa muutos näkyä vakiossakin jonkun verran?!

Eikä rupee kiljumaankaan hirveesti?! -tarkotus ajaa tourinkiakin välillä...

Poissa terhaap

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 121
Vs: Etu- ja takarattaista
« Vastaus #115 : Marraskuu 27, 2009, 19:28:07 ip »
K6 kiloseen vaihdettu -1 eteen eli 16 piikkinen. Ajettavuus parani mielestäni huomattavasti. Ei huuda vielä matkassa alkuunkaan liikaa ja kaupungissa ajo parani paljon.

Poissa Mikko

  • G#13
  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 1544
  • M.M
Vs: Etu- ja takarattaista
« Vastaus #116 : Marraskuu 27, 2009, 20:58:32 ip »
Sit vielä +2 taakse  O0 Rajottimelle ottaa kiihdytyksessä entistä herkemmin mutta matkaa pystyy vielä ajamaa. Tietysti jos johonkin eurooppaan lähtee niin sit voi olla liika pienet välit mutta, suomen nopeusrajoituksilla tuo on erinomainen vaihtoehto  O0

Poissa maKe

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 2654
Vs: Etu- ja takarattaista
« Vastaus #117 : Marraskuu 27, 2009, 21:12:48 ip »
Ajattelin ite kokeilla ens kesänä uusia huippuja lentiksellä ja heivata sitä varten tuon -1 eturattaan vakioks. Sitten on vaan jäljellä +2 takana.
Paljonkohan huiput kasvais kun nyt rajotin paukkuu 252 kohdalla aika nätisti.
2011 Husaberg FS 570 superhypermegamoto
-------------------------------------------------------------------

Ex GSX-R 600 K6

Poissa MM77

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 120
Vs: Etu- ja takarattaista
« Vastaus #118 : Tammikuu 19, 2010, 18:29:53 ip »
Tuli tossa myytyä 520 ketjulle 16 ja 44 piikkiset renthalin rattaat,postin vaaka kertoi painoksi vajaa 800 grammaa molemmille ja oli vielä pahvien lisäksi alkuperäisissä muovipaketeissa...  :o
Uusi omistaja toivottavasti punnitsee rattaat vielä tarkemmin?
Mitäs alkuperäset rattaat painaa?jonkun 2-3 kiloa ainakin???Käykääs joku punnitsemassa jos pyörii orkkikset nurkissa.
520 ketjun ja rattaiden kanssa puhutaan varmaan lähemmäs 5 kilon painonsäästöstä pelkästään voimansiirrossa,ei paha kevennys mun mielestä...
Ketjujen painoja tais löytyä stormin tai allrightin kuvastosta.
Olisin pistäny itselle mutta kun on alla jo 530 koossa samanlaiset ja hyvässä kunnossa niin ei viitsi turhaan vaihtaa... 8)

Poissa -JP-

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 310
Vs: Etu- ja takarattaista
« Vastaus #119 : Helmikuu 06, 2010, 14:23:54 ip »
Tulipa tilattua Drivenin 520 ketju/rataspaketti (-1/+2) tuohon k9 tonniseen. Lisäksi tuli tuommoinen http://www.motomummy.com/store/product.php?productid=18212&cat=270&page=1

Saa nähdä miten tuo herkistyy, tähän asti menty vakioratastuksella.