Kirjoittaja Aihe: Etu- ja takarattaista  (Luettu 100452 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Tommi

  • G#15
  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 956
    • The Slow And Pathetic
Vs: Etu- ja takarattaista
« Vastaus #30 : Elokuu 11, 2008, 17:34:42 ip »
Laitoin +2 tilaukseen. Kuulemma -1/+1 vaihtoa ei kannata tehdä. Kyselen tarkemmin mutta liitty ilm. siihen että sit ketju ja rattaat menis "samaa vauhtia".    tickedoff

Poissa Tommi

  • G#15
  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 956
    • The Slow And Pathetic
Vs: Etu- ja takarattaista
« Vastaus #31 : Elokuu 11, 2008, 17:53:11 ip »
Joo eli -1/+1 hammastuksen muutoksessa menee jako huonoon suuntaan. Samaten -1/+3.
Aiheuttaa sen että rattaan hammas ja sama ketjun rako kohtaavat liian usein. Aiheuttaa epätasaista kulumista ja nopeuttaa uusimis tarvetta.   ;)

Poissa Jani

  • G#4
  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 894
Vs: Etu- ja takarattaista
« Vastaus #32 : Elokuu 11, 2008, 19:10:54 ip »
No niin tietysti, no sitten on hyvä syy miettiä 520 konversiota ja -1/+2 settiä  >:D
Ex 750 K6
Ex 1000 K7
Ex Busa K8
Ex 1000 K9
Speed Triple 2011

Poissa Tommi

  • G#15
  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 956
    • The Slow And Pathetic
Vs: Etu- ja takarattaista
« Vastaus #33 : Elokuu 12, 2008, 13:06:11 ip »
Tilaus muuttui -1:ksi. Se vastaa n. +2,5:ttä. Varoittelivat vaan sitten että ei tarvi etupyörää kuulemma enää ostaa moneen vuoteen.   O0

Vilikki

  • Vieras
Vs: Etu- ja takarattaista
« Vastaus #34 : Elokuu 12, 2008, 20:30:07 ip »
Tilaus muuttui -1:ksi. Se vastaa n. +2,5:ttä. Varoittelivat vaan sitten että ei tarvi etupyörää kuulemma enää ostaa moneen vuoteen.   O0

Yhtälailla on saanut vaihtaa etusta kuin ennenkin. Etupään stefoja voi sit alkaa meneen enempi ja eivät ole todellakaan mukavia vaihtaa, tällainen 75 kilonen ei oikein saanu edes painettua jousia kasaan... :-[

-1/+2 konversio ollut kyllä todella loistava. Soppahan sille maistuu paremmin, mut ei ainakaan ole semmoinen matkamotoristi fiilis kun ajelee matkaa alle 6000 kiekkaa mittarissa... >:D

Ja mukavasti vetää vielä kutosella, paljon kuulut siitä kehua kun kaverit käyny ajelemassa. Vakio väleillä aika mopo kutosella.

Poissa Evo

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 35
Vs: Etu- ja takarattaista
« Vastaus #35 : Elokuu 20, 2008, 13:26:40 ip »
Omakohtainen kokemus on että miksi pyörän ajettavuus muuttuisi on et K6 750 johon vaihdoin -1 +2 välin vakioketjulla muuttui hiukan hermostuneeksi suunnan suhteen. Kyselin kisaukoilta niin sanoivat akselivälin muuttuneen!? Höpö höpö! Kas kas? Taas evo haukkui väärän puun...akseliväli muuttuu sen verran että mopo todella kääntyy herkemmin joka taas tarkoittaa että vakaus kärsii. Tiedä sit miten oikeasti tälläsen vaan siinä huomasin.
Olla rohkea ei ole sama asia kuin etsiä vaaraa.

Poissa Fastline

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 132
Vs: Etu- ja takarattaista
« Vastaus #36 : Lokakuu 08, 2008, 12:53:51 ip »
Lainaus
Pst. Enriikke: http://www.bandcexpress.co.uk/

Kuulemma ok paikka ja hinnatkin sopivat jos renthalia halajat


Tilasin tuolta rattaat ja alkoivat kyseleen ajokortin tai passin kopiota. taitaa jäädä tilaamatta.
K4 1000

Poissa maKe

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 2654
Vs: Etu- ja takarattaista
« Vastaus #37 : Lokakuu 08, 2008, 15:44:56 ip »
No mulla on kusiaisessa -1/+2 520 konversio. Drivenin alumiini kiekko takana ja rautakiekko eessä + DID ERV3 kettingit. Muuttu paljon mukavemmaks vaikka köröttelykierrokset nous kohtalaisesti, mutta tollane väännötön ampiainen jaksaa nytten kutosella kelata 100->200 aika mukavasti erilailla ja kikkailut on kivempia. Motomummy polki vielä kivaan hintaan tavarat suomeen.
2011 Husaberg FS 570 superhypermegamoto
-------------------------------------------------------------------

Ex GSX-R 600 K6

Poissa TRD

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 116
    • Only Fast motorsport
Vs: Etu- ja takarattaista
« Vastaus #38 : Lokakuu 08, 2008, 19:11:31 ip »
1000 K4:n istuu ainakin ku nenänpäähän -1 +2 välit ja 520:llä ketjulla toimi ainakin Reginana hyvin. Samaiset välit ja alumiinirällit oli katu K4:ssa ja paaaljon mukavempi ajaa ku vakioväleillä. Kilpurilla ei ollu ketjujen kanssa ainakaan kuluma ongelmaa saati rattaiden kanssa. Ajoin 6 kisan kauden ja reeniä jonkin verran.

Jos joku haluaa kokeilla niin tuon setin saa 2:lla askia valkosta malboroa :D Kyllä sillä vielä pistelee meneen ja niillä on ajettu vaan hyvissä keliolosuhteissa ja putsattu ja rasvattu paljon.
Mopoilua vuodesta 2006

Poissa Fastline

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 132
Vs: Etu- ja takarattaista
« Vastaus #39 : Lokakuu 14, 2008, 19:16:35 ip »
Lainaus
1000 K4:n istuu ainakin ku nenänpäähän -1 +2 välit ja 520:llä ketjulla toimi ainakin Reginana hyvin. Samaiset välit ja alumiinirällit oli katu K4:ssa ja paaaljon mukavempi ajaa ku vakioväleillä.


Nouseeko paljo kierrokset matka köröttelyssä?
K4 1000

Poissa Tommi

  • G#15
  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 956
    • The Slow And Pathetic
Vs: Etu- ja takarattaista
« Vastaus #40 : Lokakuu 14, 2008, 21:24:23 ip »
Mulla itellä nykyään K8 1000 ja välit -1/+2... PRKL.... Vielä ku saan Tre modin kiinni ni avot...    smitten
Kierrokset nousi kyllä motarinopeuksissa aika tuntuvasti mutta EI haittaa, mulla eri käyttötarkoitus...    2funny
Kivalta tuntuu kun kolmosella avaa kaasua ja alkaa taivas näkymään...   O0

Poissa TRD

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 116
    • Only Fast motorsport
Vs: Etu- ja takarattaista
« Vastaus #41 : Lokakuu 16, 2008, 00:13:32 ap »
Lainaus
1000 K4:n istuu ainakin ku nenänpäähän -1 +2 välit ja 520:llä ketjulla toimi ainakin Reginana hyvin. Samaiset välit ja alumiinirällit oli katu K4:ssa ja paaaljon mukavempi ajaa ku vakioväleillä.


Nouseeko paljo kierrokset matka köröttelyssä?

Hmm no tolla pyörällä ei sitä harrasteta muuta ku radalla, mutta muistaakseni huiput on 265km/h noin suurinpiirtein. Vissii jotain 4500-5000rpm 100km/h todellista. Gixxun oma mittarihan näyttää yleensä n. 10km/h extraa. Kulutus nousee pikkusen ja meteli mut ei mua ainakaan häirinny katuajossa vaikka pidempääkin matkaa ajo ja kivempi tosiaan oli ajaa luonteeltaan.
Mopoilua vuodesta 2006

Poissa Laikkakone

  • G#17
  • VIP-Jäsen
  • *****
  • Viestejä: 424
Vs: Etu- ja takarattaista
« Vastaus #42 : Lokakuu 18, 2008, 19:40:54 ip »
Mitä hyötyä / haittaa tuosta 520-konversiosta käytännössä on?
Hondamies

Poissa Poko

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 2617
Vs: Etu- ja takarattaista
« Vastaus #43 : Lokakuu 18, 2008, 20:57:28 ip »
Itekki pitäs tos talvel tilata uudet ketjut ja rattaat. Mites tohon 750 kannattaako laittaa vaa -1 etee vai -1+2? nyt siin on -1 edes mut en oikei pysty vertailee kun en oo ajellu muillaku noilla väleillä... :)
#1 Foorumin nopein ;)

Poissa Tommi

  • G#15
  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 956
    • The Slow And Pathetic
Vs: Etu- ja takarattaista
« Vastaus #44 : Lokakuu 19, 2008, 10:51:33 ap »
750seen kuulemma jo pelkkä -1 muuttaa radikaalisti... Eli kannattaa ensin kokeilla pelkkää sitä.

Poissa TRD

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 116
    • Only Fast motorsport
Vs: Etu- ja takarattaista
« Vastaus #45 : Lokakuu 19, 2008, 10:56:02 ap »
Mitä hyötyä / haittaa tuosta 520-konversiosta käytännössä on?

Pyörivä massa pienenee. 530:n tilalle kun laittaa 520:n suurinpiirtein samoilla välityksillä ja alumiinisella takarattaalla niin lähtee 1kg pois ja vierintäkitka on noissa ketjuissa luonnollisesti pienempi. Mulla kesti kisakäytössä oikein hyvin yhden kauden ja kyllä niillä vieläkin ajelis.
Käyttöikä niissä ei tietenkä oo ihan niin pitkä kuin normi 530:ssä. Mut mikä sitten kenellekkin on paljon ja mikä vähän :)
Mopoilua vuodesta 2006

Poissa TRD

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 116
    • Only Fast motorsport
Vs: Etu- ja takarattaista
« Vastaus #46 : Lokakuu 19, 2008, 10:57:56 ap »
750seen kuulemma jo pelkkä -1 muuttaa radikaalisti... Eli kannattaa ensin kokeilla pelkkää sitä.

Kyllähän se vaikuttaa joo aika paljon. Olikos noissa nyt sitten taas niin et jos muuttaa samalla -2 takaa niin ketju osuu hampaille paremmin ja kuluu tasaisemmin. Siinä mielessä katukäytössä vois olla fiksumpi pelata aina molempien rattaiden kanssa.
Mopoilua vuodesta 2006

Poissa Poko

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 2617
Vs: Etu- ja takarattaista
« Vastaus #47 : Lokakuu 19, 2008, 13:28:28 ip »
Koittakaapa pojat pähkäillä. Tai no ei tässä nii kiire oo jos talvel tilaa. Mutta tosiaan tossa ny on -1 edes et jos sil sit ajelis ens keväänä, kai sitä tollakin pääsee.
#1 Foorumin nopein ;)

Poissa Tommi

  • G#15
  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 956
    • The Slow And Pathetic
Vs: Etu- ja takarattaista
« Vastaus #48 : Lokakuu 19, 2008, 14:29:44 ip »
750seen kuulemma jo pelkkä -1 muuttaa radikaalisti... Eli kannattaa ensin kokeilla pelkkää sitä.

Kyllähän se vaikuttaa joo aika paljon. Olikos noissa nyt sitten taas niin et jos muuttaa samalla -2 takaa niin ketju osuu hampaille paremmin ja kuluu tasaisemmin. Siinä mielessä katukäytössä vois olla fiksumpi pelata aina molempien rattaiden kanssa.

Ei pelkkä -1 muuta sitä. -1/+1 & -1/+3 muuttaa ainakin. Eli suositeltavii on -1   & -1/+2    O0

Poissa Laikkakone

  • G#17
  • VIP-Jäsen
  • *****
  • Viestejä: 424
Vs: Etu- ja takarattaista
« Vastaus #49 : Lokakuu 19, 2008, 17:38:00 ip »
Mitä hyötyä / haittaa tuosta 520-konversiosta käytännössä on?

Pyörivä massa pienenee. 530:n tilalle kun laittaa 520:n suurinpiirtein samoilla välityksillä ja alumiinisella takarattaalla niin lähtee 1kg pois ja vierintäkitka on noissa ketjuissa luonnollisesti pienempi. Mulla kesti kisakäytössä oikein hyvin yhden kauden ja kyllä niillä vieläkin ajelis.
Käyttöikä niissä ei tietenkä oo ihan niin pitkä kuin normi 530:ssä. Mut mikä sitten kenellekkin on paljon ja mikä vähän :)
Mitenköhän tuo 520 kestäisi 1000:sessa perus sekalaisessa käytössä.. happea tulee saamaan mutta ei toki yhtä koville joudu kun kisakäytössä.
Entäpä onkohan mitään merkitystä laittaako kokonaan alumiinisen takarattaan, vai kannattaako ostaa esim. tuollainen teräskehäinen alumiiniratas? onko käytännössä mitään väliä?

:edit: ovatko muut välityksiä vaihdelleet laittaneet 520 vai oletteko pitäneet vakiona?
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 19, 2008, 18:02:27 ip kirjoittanut Laikkakone »
Hondamies

Poissa Tommi

  • G#15
  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 956
    • The Slow And Pathetic
Vs: Etu- ja takarattaista
« Vastaus #50 : Lokakuu 19, 2008, 19:40:08 ip »
Mulla ainakin on ihan vakio ketjulla.   O0

Poissa TRD

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 116
    • Only Fast motorsport
Vs: Etu- ja takarattaista
« Vastaus #51 : Lokakuu 19, 2008, 21:47:56 ip »
Kaverilla oli tän kesän alumiinisella takarattaalla mut se ajo vaan muutoman tkm. Ei menny miksikä. Ite en tarkalleen tiedä montako tkm tuli radalla mut mun alko vähän takaratas kulumaan. Ei millään piikillä vielä ole. Voitelua vaatii useemmin ja veikkaisin et se alumiini on kaikelle lialle herkempi mut radalla se ei niinkään ongelma.
En tiedä oikein maksaako vaivaa katulaitteeseen laittaa kun ei se radallakaan mestariks tee :)
Mopoilua vuodesta 2006

Poissa Poko

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 2617
Vs: Etu- ja takarattaista
« Vastaus #52 : Lokakuu 20, 2008, 19:05:40 ip »
Kumpikohan ois sit viisaampi? 520 vai 530? Luulen et jos 530 on pidempi kestone nii pärjään sil ihan hyvi, vaikka se maksaa vähä enemä...  Ja mitkäs välit on vakiona 750 gixxeris, ohjekirjoja ja muita ei oo nyt saatavilla...  :-\
#1 Foorumin nopein ;)

Poissa Pete

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 155
Vs: Etu- ja takarattaista
« Vastaus #53 : Joulukuu 05, 2008, 15:21:06 ip »
Kumpikohan ois sit viisaampi? 520 vai 530? Luulen et jos 530 on pidempi kestone nii pärjään sil ihan hyvi, vaikka se maksaa vähä enemä...  Ja mitkäs välit on vakiona 750 gixxeris, ohjekirjoja ja muita ei oo nyt saatavilla...  :-\

Eiköhän se normaalikäytössä tuo 530 ole parempi tai ainakin kestävämpi, ei kadulla tarvii viimesillä kiloilla hifistellä. Vakiona ainakin K6 750 kiksussa on 15/45-välitykset. Itselläni oli viime kesän edessä -1 enkä voi sanoa hirmu radikaaleja muutoksia tulleen, ens talvena laitan taakse +2. Kierrokset tietty nousee hiukan mutta huutaahan tuo perkele muutenkin... Nyt kun sais jostain tuon takarattaan vaan ostettua, Stormin automaatti näyttää tyhjää varastoa. Ihan noin pientä viitsisi ulkomailta tilata, palaa pian postimaksuihin enempi rahaa.

Edit: Korjataan hiukka eli ketju on tietenkin 525, välitykset 17/45 vakiona...
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 05, 2008, 16:57:59 ip kirjoittanut Pete »

Poissa Poko

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 2617
Vs: Etu- ja takarattaista
« Vastaus #54 : Joulukuu 05, 2008, 16:16:39 ip »
Vois itekki sitte jossai vaihees kun saa rompetta tilauksee nii ottaa taakse ton +2. pääsispähän keulittelee  ^-^
#1 Foorumin nopein ;)

Poissa maKe

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 2654
Vs: Etu- ja takarattaista
« Vastaus #55 : Joulukuu 05, 2008, 20:57:57 ip »
Vitut. 520 suoraan. Nuo mun drivenin rattaat ja DID ERV3 520 ketju -setti on paljon kestävempi ku vakio 525 systeemi. Laadukas 520 konversio riittää vielä 200hp takikselle puskeville tonnisille hyvin niin miks säästellä liikkuvassa massassa?
2011 Husaberg FS 570 superhypermegamoto
-------------------------------------------------------------------

Ex GSX-R 600 K6

Poissa Noesoe

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 6
Vs: Etu- ja takarattaista
« Vastaus #56 : Joulukuu 16, 2008, 19:10:33 ip »
mites tuo jos lattaa taakse pelkästään +2 isomman? = turha ostos vai?

Poissa Jani

  • G#4
  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 894
Vs: Etu- ja takarattaista
« Vastaus #57 : Joulukuu 16, 2008, 19:13:52 ip »
Paha sanoo, ei oo tollasta tullu vielä vastaan..  ???
Ex 750 K6
Ex 1000 K7
Ex Busa K8
Ex 1000 K9
Speed Triple 2011

Poissa Mikko

  • G#13
  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 1544
  • M.M
Vs: Etu- ja takarattaista
« Vastaus #58 : Joulukuu 16, 2008, 19:29:19 ip »
mites tuo jos lattaa taakse pelkästään +2 isomman? = turha ostos vai?

Itellä kävi tuo kans mielessä... ei ois niin radikaali muutos  ???

Poissa Noesoe

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 6
Vs: Etu- ja takarattaista
« Vastaus #59 : Joulukuu 16, 2008, 19:31:59 ip »
hmm. kaippa sitä vois kokeilla.