Kirjoittaja Aihe: Kuulokkeet?  (Luettu 35314 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jani

• G#4
  • Jr. Member
  • **
Kuulokkeet?
« : Helmikuu 07, 2009, 23:49:20 ip »
Kuinkas moni pidemmillä siirtymillä kuuntelee musiikkia/radioo tms? Ajattelin vaan että jotkut kuulokkeet olis hyvä hommata ens kesäks. Mulla oli aiemmin noi Kossin Sparkplugit, mutta ne on liian isot eikä pysy kunnolla päässä kypärän alla. Sillon harvoin kun ne sai istumaan, niin toimi kyllä hyvin - vaimensi meluakin ihan kiitettävästi..

Mutta kellää kokemuksia vinkkejä hyvin istuvista nappikuulokkeista?
Ex 750 K6
Ex 1000 K7
Ex Busa K8
Ex 1000 K9
Speed Triple 2011

Poissa maKe

• Hero Member
Vs: Kuulokkeet?
« Vastaus #1 : Helmikuu 07, 2009, 23:55:26 ip »
Sama vika. Haluisin tietää mitkä ois kovat napit jotka uppoo tukevasti korvien sisälle eikä kypärä paina/pudota niitä.
Shuren tai etymoticin valikoimasta luulis löytyvän sellaset. Kerran kuuntelin hifi liikkeessä ipod+kannettava kuulokevahvistin+jotkut etymoticin vajaan 300€ napit ja ääni oli kyllä aivan mahtava nappiluureiks. Ei vaan hajua enää mitkä tutit ne oli.  :-\

E: Joojoo nää ne ihan varmana oli:
http://www.etymotic.com/ephp/er4.aspx ER-4S malli, 300$.

Viddu nuo näyttäs just sellasilta että tulee kypärän tielle, kun on noi pitkät ja kaarevan näköset tötteröt.  :'(

Double E: http://motorcyclebloggers.com/2006/08/31/product-review-etymotic-er-6i-earphones/

Vituttaa tää ainainen googlaaminen. Näyttäs siltä että nuo toimis aika näppärästi mopoillessa ja vaimentaa suht hyvin, eikä vaadi kuulokevahvistinta alhaisen impedanssin ja korkean herkkyyden takia. Lähetin jokatapauksessa mailia etymoticille ja kysyin mitä ne suosittelis mopoilukäyttöön er-4s/p vai er-6i.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 08, 2009, 01:13:14 ap kirjoittanut maKe »
2011 Husaberg FS 570 superhypermegamoto
-------------------------------------------------------------------

Ex GSX-R 600 K6

Poissa Mikko

• G#13
  • Sr. Member
  • M.M
« Vastaus #2 : Helmikuu 08, 2009, 03:33:59 ap »
Aivan helvetin kalliita :o Nyt kun tuli ostettua parempi kypärä, eli edellistä hiljasempi niin musiikin kuunteleminen vois olla mahdollista jopa. Onkohan missään myynnissä semmosia "läpysköitä" mistä ääni tulee, eli ei semmonen korvaan työnnettävä. Aikoinaan auto koulussa oli moiset ja yllättävän hyvät... Ei vaan oo missään sattunu silmään.

Poissa Jani

• G#4
  • Jr. Member
  • **
« Vastaus #3 : Helmikuu 08, 2009, 09:25:06 ap »
Ne läpyskät vois olla ihan pätevät, mut mä luulen et jotku alle 50€ nappulat korvissa riittää ihan hyvin koska mistään hifistä ei kuitenkaan pääse nauttimaan kun on sitä muuta melua "riittävästi"...  >:D
Ex 750 K6
Ex 1000 K7
Ex Busa K8
Ex 1000 K9
Speed Triple 2011

Poissa Ville

• Jr. Member
  • **
  • Suzuki mies kotari hairahduksessa
    • Loput kuvat:
« Vastaus #4 : Helmikuu 08, 2009, 12:35:52 ip »
Pitipä oikein kokeilla meniskö omat kossin sparkplugit tohon arain pottaan........ei puhettakaan että menis ainakaan korvaan laitettuna sillon kun on kypärää päähän laittamassa. On niin saakelin tiukka tuo kaula-aukko tossa. No eipä tuo ajamista haittaa kun tarpeeks viihdyttävää hommaa muutenkin.  O0
Never Heard Racing

Ex: K4 600, K6 750 Nyt: KTM RC8

Poissa maKe

• Hero Member
« Vastaus #5 : Helmikuu 08, 2009, 12:57:35 ip »
Ne läpyskät vois olla ihan pätevät, mut mä luulen et jotku alle 50€ nappulat korvissa riittää ihan hyvin koska mistään hifistä ei kuitenkaan pääse nauttimaan kun on sitä muuta melua "riittävästi"...  >:D

No lueppas tuo er-6i arvostelu taustahälinästä.

"    * 30mph (3rd-4th gear) - I could hear the engine, but the music was easily heard and not really marginalized.
    * 60mph (6th gear from now on) - Couldn’t hear anything other than the Sex Pistols!
    * 70mph - Could hear a little low frequency wind noise, but barely
    * 80mph & 90 mph - a slight increment of wind noise, but still very good sound quality
    * 130mph - the wind noise was finally starting to compete with the music audio, but the music could still be heard.
"

Nuo ER-4:t on vieläkin enemmän vaimentavat, ootan nyt vaan vastausta tolta valmistajalta että mahtuuko ne kypärän sisään ja kuinka "pahasti" ne vaimentaa todellisuudessa. Ei oo kiva jos ei enää kuule edes moottorin ääniä, mutta sitä en kyllä usko. Löytyy sitä mölyä sen verra kuitenkin.  knuppel2

Ex GSX-R 600 K6

Poissa Mikko

• G#13
  • Sr. Member
  • M.M
« Vastaus #6 : Helmikuu 08, 2009, 13:08:38 ip »
jostain sais vaan nuo tuon näköset kuulokkeet..  ???

Poissa maKe

• Hero Member
« Vastaus #7 : Helmikuu 08, 2009, 14:00:35 ip »
Ei sit ketään kiinnosta toi Autocom? Sais puhelimen, navin ja PMR:n kiinni samaan laitokseen.

http://gixxer.fi/foorumi/index.php?topic=149.0

Liikaaa painoa kannettavaks. Pitää olla slim kokone soitin alle 50g ja napit mitkä ei paina mitään.  :D
Tää painonpudotus neuroosi on iskeny pahasti mulle.

Ex GSX-R 600 K6

Poissa maKe

• Hero Member
« Vastaus #8 : Helmikuu 10, 2009, 15:20:36 ip »
Eipä vielä oo kuullu mitään Etymoticin suunnalta niin lähetin mailia Shurelle ja Sennheiserille niin kahtoo mitä ne suosittelee.

Shure SE310 ja SE420 mallit rupes kiinnostamaan ja Senukalta IE8. IE8 on kuulema ylivoimane Rap/hip-hop ja muulla voimakkaalla basso matskulla ja shuret on parhaat all-aroundit. Etyt pitäis olla kaikista tarkimmat ja anteeksiantamattomat.

Ex GSX-R 600 K6

Poissa Marez

• Newbie
  • *
« Vastaus #9 : Helmikuu 11, 2009, 19:53:42 ip »

Poissa Mikko

• G#13
  • Sr. Member
  • M.M
« Vastaus #10 : Helmikuu 11, 2009, 22:22:55 ip »

Poissa maKe

• Hero Member
« Vastaus #11 : Helmikuu 11, 2009, 22:48:23 ip »
Tylyjä valmistajia kun ei kukaan ole vastannu maileihin. Tai sitten kaikki on vaan liian nössöjä ettei uskalla ajaa mopolla ja voi kertoa miten toimii siinä käytössä.  :P

Ex GSX-R 600 K6

Poissa Marez

• Newbie
  • *
« Vastaus #12 : Helmikuu 16, 2009, 20:52:21 ip »
Onko tuollaista liitin kokoa olemassa normi kuulokkeissa mielestäni 3,5 mm?

Poissa maKe

• Hero Member
« Vastaus #13 : Helmikuu 16, 2009, 21:16:49 ip »
Varmaankin typo. 3.5mm jakki se yleisesti on.

Ex GSX-R 600 K6

Poissa maKe

• Hero Member
« Vastaus #14 : Helmikuu 18, 2009, 12:58:10 ip »
Etylta tuli vastaus:

"
Hello:
Thank you for your inquiry.
For your application, the ER6i model would probably be best.  The reason is because the ER6i earphones does not protrude from the earcanal as much. 
Most rider customers that  use earphones under a helmet use the ER6i.  This unit was created for using with the iPod or any portable player.
You can achieve 34-36dB of isolation with the ER6i earphones.  The sound quality is great.  The ER4P would be the design for your application, this is the next best thing to live music, however the way they protrude from he earcanal you will need to make adjustments in the helmet so they will fit.

If you order directly from Etymotic, we offer a 30 day trail.  That way this will give you a chance to make sure you've chose the right earphone for you..
If you purchase from a dealer you must inquire  with the dealer regarding the their policy. "

Ihan hyvältä vaikuttas, tuo 30 päivän triali houkuttas tosi paljon. Rahat takas jos ei tykkää.  :o
Pitää vielä shuren ja sennheisserin osalta tuumailla miten ne skulais.

Ex GSX-R 600 K6

Poissa Jani

• G#4
  • Jr. Member
  • **
« Vastaus #15 : Helmikuu 18, 2009, 13:21:13 ip »
Sennheiserin CX-300 näyttää ainakin paketin läpi katottuna aika pieniltä, et ne vois mennä kivuttomasti kypärän alle. Hintaa on joku pikkusen reilu 30€. En tiedä sitten kannattaako mopokäyttöön ostaa CX-500 mallia, ne on yli 80€ ja muotoilu näyttää täsmälleen samalta???
Ex 750 K6
Ex 1000 K7
Ex Busa K8
Ex 1000 K9
Speed Triple 2011

Poissa Mikko

• G#13
  • Sr. Member
  • M.M
« Vastaus #16 : Helmikuu 18, 2009, 14:22:52 ip »

Tämmönen
vois olla asiallinen. Onko kenellä kokemusta?

E:linkki toimimaan...
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 18, 2009, 17:55:48 ip kirjoittanut M.M »

Poissa Mikko

• G#13
  • Sr. Member
  • M.M
« Vastaus #17 : Huhtikuu 25, 2009, 15:43:06 ip »
Nyt kun kävin ostamassa RCA johtoja tänään niin huomasin äärimmäisen pienet korva napit  O0

Noi on SENNHEISER CX 300 malliset ja mahtuu tosi hyvin tonne xr-1000 alle  smitten

Ei tarvii enää veisata virsiä kun sai musiikin kuulumaan, ja vaimentaa samalla hyvin ulkopuolista mölyä  :P

Poissa FrOZ

• G#20
  • Jr. Member
  • **
« Vastaus #18 : Heinäkuu 01, 2009, 14:30:44 ip »
Itse kans ajellut CX300silla 2 kesää ja hyvin mahtuu Arain sisälle. Ei purista eikä paina. Suosittelen.
EX Suzuki GSX-R 600 K5
EX Suzuki GSX-R 1000 K7

Poissa Juha_K

• Foorumin Moderoija
« Vastaus #19 : Tammikuu 19, 2011, 20:12:43 ip »
Suosittelen noita Maken mainitsemia Etymotic ER6i nappeja. Mulla on sellaset eikä paina korvaan kypärä päässä, koska noi ei juurikaan ulkone korvasta ja oikeasti vaimentavat ääntä O0
http://www.etymotic.com/ephp/er6i.aspx
K5 1000 & K1 750
Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

Poissa Juha_K

• Foorumin Moderoija
« Vastaus #20 : Tammikuu 19, 2011, 21:57:08 ip »
Kai kaiken saa paskaks, mutta ei noi mulla ole miksikään menneet reilussa parissa vuodessa.  O0 Tosin ei parane johdoista repiä ym. muuta hienoa kun aika ohkainen johto.
K5 1000 & K1 750
Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

Poissa Juha_K

• Foorumin Moderoija
« Vastaus #21 : Tammikuu 19, 2011, 22:37:17 ip »
Siinä johdossa on kiinteästi sellainen klipsu minkä saa vaikka paidan kaulukseen kiinni. Mulla on ollut MP3-soitin joko povarissa tai tankkilaukussa ja klipsi nahka-asun sisävuoressa kiinni. Kypärähuppua on hyvä käyttää niin kestää paremmin. Kyllä kypärä menee helposti päähän ilmankin, mutta pois ottaessa saattaa jäädä johdot/kuuloke jumiin :)
Voimakasta bassoa noi ei toista, mutta muuten ääni on mielestäni hyvä ja tosiaan hyvä vaimennus (käy vaikka korvatulpista).

Tuolta saisi kohtuu hintaan http://cgi.ebay.co.uk/ETYMOTIC-ER-6i-ISOLATOR-EARPHONES-HEADPHONES-white-er6i-/330380475297?pt=UK_AudioVisualElectronics_HomeAudioHiFi_Headphones&hash=item4cec35fba1#ht_2394wt_905
Kai niitä halvemmallakin saa Jenkeistä.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 19, 2011, 23:08:10 ip kirjoittanut JuhaK »
K5 1000 & K1 750

Poissa AnDy

• VIP-Jäsen
« Vastaus #22 : Tammikuu 20, 2011, 07:35:23 ap »
Ite en tykkää, et johtoja menee sinne ja tänne. Mulla on toiminu tuo scala rider. Kuulokkeet tulee kiinni kypärän sisäpintaan tarroilla ja radiovastaanotin kypärän ulkopuolelle. Lupasivat vissiis et vois toisen kans jutella jopa 500m päähän. Bluetoothilla saa puhelimen kans kytkettyä, eli saa mp3:t kuulumaan. Tai navigaattorin.

Poissa Bencher

• Jr. Member
  • **
  • TL1000S
« Vastaus #23 : Tammikuu 23, 2011, 17:23:33 ip »
Mulla on gigantista ostetut jotku 30-40egen kuulokkeen ja hyvät on ollu sen jälkeen ku ensin pikkusen sytkällä lämmitin ja väänsin sitä "häntää" mikä lähtee siitä kuulokeosasta.
-Kehitys loppuu tyytyväisyyteen-<br /><br />http://www.youtube.com/user/ProBencher

Poissa ruupanen

• Jr. Member
  • **
  • K3 1000
« Vastaus #24 : Tammikuu 27, 2011, 14:31:54 ip »
Mulla tuli Nokia E75 puhelimen mukana kuulokkeet, joilla on kuunnellut puhelimesta musaa / navia pitemmillä matkoilla. Hieman alkaavat painaavat yli 100 km lenkeissä, mutta korjaantuu aina, kun jaksaa pysähtyä ja pyöräyttää korvissa eriasentoon.

Poissa Jani

• G#4
  • Jr. Member
  • **
« Vastaus #25 : Tammikuu 31, 2011, 17:20:02 ip »
Mä oon laittanu napit hupun alle, niin ei paljoo pääse heilumaan kun laittaa ruukkua päähän. Ja loput koukkii sitte kypärän ja pään välistä. Bassot paranee oleellisesti kun ne on oikeella kohalla :D
Ex 750 K6
Ex 1000 K7
Ex Busa K8
Ex 1000 K9
Speed Triple 2011

Poissa SuizaMasa

• Jr. Member
  • **
« Vastaus #26 : Toukokuu 12, 2011, 20:51:02 ip »
Itse käytin ennen kans Kossin Plugeja, mutta piru kun tunkivat korvasta pihalle / menivät vinoon / irtosivat kun vähän käänsi päätä.. lisäksi sen jälkeen kuului pelkkä diskantti vähän turhankin kovaa.

Itse hommasin tuosta naapurista tämmöiset: http://www.rxtx-tuote.fi/index.php?valikko=kypsetit&sivu=kypsetit.kyparakuulokesarja&tuote=Y   V-mäisin homma oli asennus, koska luurit piti laittaa sisustaan ja kypärä päähän ja testata: "Jaahas nyt ne on jossai ohimon kohdilla??" Kypärä pois ja repiä niitä sisuksista ja taas kokeilla parempaan paikkaan. Ko. kuulokkeet tulevat siis tarralla kiinni. Mukana tuli kaks plugia, se perus.. onko se nyt toi 3.5mm ja sit vielä pienempi. Kyllä kun noin kohdilleen sai niin toimaa mukavasti. Yllättävän hyvin kuuluu musa eikä kyl peitä liikaa taustamelua.. Jossain 100kmh+ rupee kyllä jo ääni hieman kärsiin. Itsellä toki on joku AINAKIN 5v vanha Philipsin 512mg MP3-soitin  2funny  ..eli ei varmaan oo ominaisuuksilla ja laadulla pilattu!

Ja itellä kun on toi M4:n ränni, niin se ei oo kaikkein hiljaisin. Mutta hintaan nähden toimaa kyllä mielestäni hyvin! Ainut miinus-puoli on toi asennus ja se, että ne on sit kohtis tiukasti kiinni siel sisustas, eli kyl se nukkaa pehmusteet varmasti semi-nopeaa jos niitä repii irti ja asentelee eessun taassun. Ite oon kyl miettiny et hommaan toiset poskipalat, koska niissä noi ainakin itellä on kiinni. Kypärähän on SHOEI XR-1000.

Poissa narri

• Newbie
  • *
« Vastaus #27 : Lokakuu 04, 2011, 19:49:44 ip »
Tuossa itse olen kanssa hakenut hyviä nappeja ja nyt on tullut tällaiset Logitechin Ultimate Ears™ Noise-Isolating sarja myyntiin.. Lupailevat että -26dB noille napeille ja verrattuna esim. EAR Classic -28dB.. Hinnallakaan nuo eivät ole pilattuja jos ei ota noita sarjan parhaita mutta 100 ja 200 sarjan hinnat ovat ihan kokeilun arvoisia joita itselleni olen suunnitellut koeteltavaksi..
Nykyiset Kossin muovailtavat napit eivät auheita ongelmaa muuten kuin kypärää pois ottaessa lähtevät pois korvista..

Poissa Slowrider

• Ylläpitäjä
  • Finnish Superbike #69
« Vastaus #28 : Helmikuu 12, 2012, 12:58:16 ip »
mulla on duunikäytössä shuren 200-sarjalaiset ja ne voi toimia hyvinkin kypärän kanssa. hitaat laittaa paikalleen kun pitää eka rullata se nappi samaan tyyliin ku earit ja sitten "käännetään" korvaan. Mutta vaimentavat vähintään yhtä hyvin kun normi earit ja eivät tule korvasta ulos käytännössä yhtään. Piuhat on myös vaihdettavat ja tarpeeksi pitkät. Suosittelen.

Poissa narri

• Newbie
  • *
« Vastaus #29 : Helmikuu 12, 2012, 14:29:55 ip »
No niin hyvä että tätä herätellään..  En ole vielä hankkinut uusia nappeja mutta Nokian mukana tulleet napit on ollut nyt testissä ja ne tuntus pysyvän paremmin kun nuo Kossin napit mutta en tiedä sitten niiden vaimennus vaikutuksesta.. Jonkin verran tuntuvat hiljentävän mutta ei niin paljon kuin Kossit ja EAR:it sitten on kyllä ihan omaa luokkaansa.. Kai se pitää nuo Logitechin Ultimate Ears™ Noise-Isolating napit vaa ostaa ja toivoa että eivät olisi liian massiiviset jotta saisi kypärän päähän ja pois ongelmitta..