Kirjoittaja Aihe: Käännetty vaihdekaavio  (Luettu 5688 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa KassuB

  • VIP-Jäsen
  • *****
  • Viestejä: 1075
  • GSX-R
Käännetty vaihdekaavio
« : Huhtikuu 16, 2008, 07:55:35 ap »
Eli 1 ylös, loput alas. Nyt käännettiin kaikista kerralla kun Yamahasta päästiin eroon. Äkkiä sen oppii, parempi puolisko vastusteli  tickedoff ensin mutta nyt sen tein.

OLISI PITÄNYT JO AIEMMIN TEHDÄ TÄMÄ.

Poissa Jani

  • G#4
  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 894
Vs: Käännetty vaihdekaavio
« Vastaus #1 : Huhtikuu 16, 2008, 09:50:51 ap »
Saakos ton kääntämisen tehtyä vaan vaihtamalla jonkun orkkisosan paikkaa, vai vaatiiko jonkun lisävarustepalikan? Kuullostas ihan kivalta modilta...  O0
Ex 750 K6
Ex 1000 K7
Ex Busa K8
Ex 1000 K9
Speed Triple 2011

Poissa amek

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 101
Vs: Käännetty vaihdekaavio
« Vastaus #2 : Huhtikuu 16, 2008, 10:15:54 ap »
Saakos ton kääntämisen tehtyä vaan vaihtamalla jonkun orkkisosan paikkaa, vai vaatiiko jonkun lisävarustepalikan? Kuullostas ihan kivalta modilta...  O0

Eli käännät vain "vaihdevipun" toisinpäin booreiltaan..eli jos nyt vaihdevipu on ylöspäin booreissa kiinni niin käytät irti ja laitat osoittamaan alaspäin niin vaihdekaavio on käännetty

gixxerissä se ei oo ku mutteri tangon yläpäästä löysälle ja tanko irti jonka jälkee tanko toisinpäin kiinni ja pultti kireelle...
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 16, 2008, 10:18:43 ap kirjoittanut amek »
Six-Päckin saa kaupasta, ei treenaamalla...

Vilikki

  • Vieras
Vs: Käännetty vaihdekaavio
« Vastaus #3 : Huhtikuu 16, 2008, 10:48:38 ap »
Ja mopon mukanahan on tullut vaihtoehtoinen pitempi vaihdetanko, joka tulisi vaihtaa kun kääntää kaviota. Näin vaihdepolkimen saa sopevaan asentoon.

Ja modi ei ole mukava jos vaihdat vaikka kaverin kanssa lenkillä mopoa. Ei oikein jaksa tonninenkaan lähteä kutosella valoista. Ja kaverin mopo ei varmaan tykkää kun lataat kakkoselta takaisin ykkäselle täys kiihäytyksestä. Tuo tottuminen tiettyyn asiaan ei ole enää ajatus asia...

Mutta jos aina ajaa vain omalla mopollaan, niin silloinhan on se ja sama kumpaa kaaviota käyttää.

Vilikki

  • Vieras
Vs: Käännetty vaihdekaavio
« Vastaus #4 : Huhtikuu 16, 2008, 10:50:06 ap »
gixxerissä se ei oo ku mutteri tangon yläpäästä löysälle ja tanko irti jonka jälkee tanko toisinpäin kiinni ja pultti kireelle...

Pultti kokonaan pois, se on urassa.

Poissa KassuB

  • VIP-Jäsen
  • *****
  • Viestejä: 1075
  • GSX-R
Vs: Käännetty vaihdekaavio
« Vastaus #5 : Huhtikuu 17, 2008, 10:09:22 ap »
Jalkaterän lihakset on suunniteltu käännetylle kaaviolle. Lihakset ovat voimakkaammat ja nopeammat painamaan alas. Jäykkä ajosaapas sopii myös paremmin käännetylle.

Ostin joskus samanlaiset vedenpitävät Alpinestars saappaat kun tyttikselläkin oli ja niillä ekan kerran ajettuani sanoin että nyt ymmärrän miksi et tykkää vaihdella vaihteita, sai nostaa koko jalkaa irti tapilta että sai isomman päälle. Ne saappaat laitoin takaisin laatikkoon silloin mutta nyt niilläkin voi ehkä ajaa.

Vaihdenäyttö on opettelussa hyödyllinen.


Poissa TommoKe

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 563
Vs: Käännetty vaihdekaavio
« Vastaus #6 : Huhtikuu 17, 2008, 13:40:58 ip »
Jalkaterän lihakset on suunniteltu käännetylle kaaviolle. Lihakset ovat voimakkaammat ja nopeammat painamaan alas. Jäykkä ajosaapas sopii myös paremmin käännetylle.

Ostin joskus samanlaiset vedenpitävät Alpinestars saappaat kun tyttikselläkin oli ja niillä ekan kerran ajettuani sanoin että nyt ymmärrän miksi et tykkää vaihdella vaihteita, sai nostaa koko jalkaa irti tapilta että sai isomman päälle. Ne saappaat laitoin takaisin laatikkoon silloin mutta nyt niilläkin voi ehkä ajaa.

Vaihdenäyttö on opettelussa hyödyllinen.



Alpinestarsithan on aivan loistavat jalkaan,hiukan vain aluks jäykähköt. Vaihdepoljinta joutuu/saa kääntää hiukan alas nin numerot kytkeytyy helpommin ja jalkaa ei tarvitte nostella vaihtaessa tapilta. Muutenkin polkimet sekä muut hallintalaitteet on syytä sovittaa itselle sen japsin taikka suomalaisen mekaanikon sijaan joka ne joskus kasannu. Esim. kytkin ja jarrukahvat on yleensä kuuta osottavassa asennossa,hiukan alaviistoon kääntäminen luonnollisempaan asentoon helpottaa ajoa ja ranteet/kyynärvarret ei kipeydy. Ne ohjekirjoista löytyvät millimetritarkat arvot mihkä minkäkin polkimen pitäisi osottaa on syytä unhoittaa hyvin pian.
*Kivoja osia myynnissä*

Vilikki

  • Vieras
Vs: Käännetty vaihdekaavio
« Vastaus #7 : Huhtikuu 21, 2008, 07:39:03 ap »
Kerpele, eilen lähdin ekalle lenkille, niin olinpahan sitten vahingossa laittanu käännetyn kaavion.

Eka ripeä kiihdytys "ykkösellä", siitä sit "kakkoselle", kauhea vonkaus ja reilu slaidi...

Pystyssä pysyttiin, mutta voipi sanoa että onpas paska tuo giksun "luistokytkin", raitaa piirsi takanen eli oli siinä paskaisessa asfaltissa jotain pitoakin.

No lenkin heitin käännetyllä, mut tallille palatessa käänsin takaisin oikeaan. Pari missiä tuli reissulla, vaikka kokoajan mielsin tuon käännetyn. Kyllä se varmaan viikossa jo alkaisi pelittään, myös täys kiihdytyksissä.

Poissa Jede

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 130
Vs: Käännetty vaihdekaavio
« Vastaus #8 : Huhtikuu 29, 2008, 18:23:41 ip »
Ajoin entisellä R6R:llä pari vuotta käännetyllä kaaviolla. Pois en vaihda, joten myös uuteen gikseriin vaihtuu heti kyllä väärinpäin. Kiihdyttäessä paljon helpompi lappaa pykälää ylöspäin, etenkin jos meinaa nostaa hyttiä pystyyn. Kerran kun kokeilee ja oppii, niin eipä enää haluta kyllä takaisin vaihtaa.