Kirjoittaja Aihe: Ecun palautus tehdasasetuksille  (Luettu 7478 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa easp

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 29
Ecun palautus tehdasasetuksille
« : Maaliskuu 16, 2009, 01:03:59 ap »
Elikkäs mopossani on ecu säädetty yoshin japan koko putkelle.( 1000 k5 ) Ajattelin laittaa siihen pc 3 usb:n ja bmc race suodattimen.
Ja pc:hen ois tarkotus ladata valmis kartta... Mutta oma ecu tarttis " nollata " ensin.
Kokemusia kellään??  ???



KTM 300 exc -16  GSX-R 1000 K7

Poissa KassuB

  • VIP-Jäsen
  • *****
  • Viestejä: 1076
  • GSX-R
Vs: Ecun palautus tehdasasetuksille
« Vastaus #1 : Maaliskuu 16, 2009, 07:51:49 ap »
Omaan 1000 K5 laitoin ensin kaikki osat paikalleen, 0-kartta PC III USB:hen ja sitten ajelin paikalliseen mp-huoltoon. Kuskin penkki pois ja pistoke kiinni Yoshimuran säätölaitteeseen, muutama minuutti ja taas oli ECU vakiosäädöissä. Sitten kotiin ja sopiva kartta PC III USB:hen, paremmin toimi heti. Vielä kun ehtii niin dynamometrissä pitää varmistaa seokset ja tehot.

Poissa easp

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 29
Vs: Ecun palautus tehdasasetuksille
« Vastaus #2 : Maaliskuu 16, 2009, 08:32:12 ap »
Ok, näin aavistelinkin. Mitäs muuten maksoi se ecun " nollaus ". Täällä meidän kaupungin paikallinen säätäjä perii oman ecun säätämisestä
180 €, vaikka käsitykseni mukaan siitä voi säätää vain kolmea aluetta.
pc :n säätäminen 300 €. Eli paljon kalliimpi kuin itse PC!!
Sillä ajattelinkin valmista karttaa, koska itse moottori täysin vakio.
Pitää kysyä tarjous...
KTM 300 exc -16  GSX-R 1000 K7

Poissa KassuB

  • VIP-Jäsen
  • *****
  • Viestejä: 1076
  • GSX-R
Vs: Ecun palautus tehdasasetuksille
« Vastaus #3 : Maaliskuu 16, 2009, 09:09:40 ap »
Meidän kaupungissa nollaus paljon halvempi  :). Ei pelkkä nollaus voi maksa noin paljon. Täytyy ostaa itselle sellainen laite kun jossain on myynnissä, uudet halvimmat kai jossain 270e.


Poissa Juhis

  • G#6
  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 610
Vs: Ecun palautus tehdasasetuksille
« Vastaus #4 : Maaliskuu 16, 2009, 13:00:28 ip »
Ok, näin aavistelinkin. Mitäs muuten maksoi se ecun " nollaus ". Täällä meidän kaupungin paikallinen säätäjä perii oman ecun säätämisestä
180 €, vaikka käsitykseni mukaan siitä voi säätää vain kolmea aluetta.
pc :n säätäminen 300 €. Eli paljon kalliimpi kuin itse PC!!
Sillä ajattelinkin valmista karttaa, koska itse moottori täysin vakio.
Pitää kysyä tarjous...
ittelle ainakin ecun säätö kuului ihan huollon hintaan. (k7 kilonen, ee-speedillä)
en jaksa millään uskoa, että toi nollaus olisi yhtään sen vaativampi/aikaa vievämpi toimenpide. luulenpa vaan että "paikallinen säätäjä"  meinaa äkkirikastua  knuppel2

Poissa TommoKe

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 563
Vs: Ecun palautus tehdasasetuksille
« Vastaus #5 : Maaliskuu 16, 2009, 14:10:53 ip »
Suurin työ taitaa olla satulan irrotus! Mulla on sellanen boxi,nin aika helposti onnistuu... :) Ilmotelkaa jos ajokelien alettua tampereen nurkilla olette, nin palautetaan tarvittaessa ohjelmat alkuperäseks.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 16, 2009, 18:58:29 ip kirjoittanut TommoKe »
*Kivoja osia myynnissä*

Poissa easp

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 29
Vs: Ecun palautus tehdasasetuksille
« Vastaus #6 : Maaliskuu 16, 2009, 14:57:36 ip »
Meidän kaupungissa nollaus paljon halvempi  :). Ei pelkkä nollaus voi maksa noin paljon. Täytyy ostaa itselle sellainen laite kun jossain on myynnissä, uudet halvimmat kai jossain 270e.



Joo nollaus 20 €  Mutta säätö tosiaan se 180 €  :o  No ton pari kymppiä siitä voi köyhtyä ja sitte kartta pc:hen ja thats it  O0
Ainakin edellisessä pyörässä valmis kartta lähes yhtä hyvä kun säädetty, Ja säätö maksoi 300 € knuppel2  ...Lähes identtiset käyrät
ainoastaan reilu heppa huippu tehoa ja aavistus vääntöä. Ajossa ei merkitystä...
KTM 300 exc -16  GSX-R 1000 K7

Poissa Juhis

  • G#6
  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 610
Vs: Ecun palautus tehdasasetuksille
« Vastaus #7 : Maaliskuu 16, 2009, 15:24:18 ip »
Ainakin edellisessä pyörässä valmis kartta lähes yhtä hyvä kun säädetty, Ja säätö maksoi 300 € knuppel2  ...Lähes identtiset käyrät
ainoastaan reilu heppa huippu tehoa ja aavistus vääntöä. Ajossa ei merkitystä...
näinhän se on..
ite en kans näe mitään syytä laittaa (perus) putkiviritteiseen gixuun pc:tä, ja köyhtyä moisesta 300-600e (riippuu missä säätää jne.)
ei siitä niin paljoa iloa ole perus katupommittelussa, mutta kukin tyylillään..

Poissa maKe

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 2654
Vs: Ecun palautus tehdasasetuksille
« Vastaus #8 : Maaliskuu 16, 2009, 18:09:39 ip »
Ainakin edellisessä pyörässä valmis kartta lähes yhtä hyvä kun säädetty, Ja säätö maksoi 300 € knuppel2  ...Lähes identtiset käyrät
ainoastaan reilu heppa huippu tehoa ja aavistus vääntöä. Ajossa ei merkitystä...
näinhän se on..
ite en kans näe mitään syytä laittaa (perus) putkiviritteiseen gixuun pc:tä, ja köyhtyä moisesta 300-600e (riippuu missä säätää jne.)
ei siitä niin paljoa iloa ole perus katupommittelussa, mutta kukin tyylillään..

Näinhän se menee yleensäkkin. Mutta on niitä tapauksiaki missä ahistavie orkkis röörie tilalle heitetty sliparit ja katti pois kokonaan + pc3 säätö ja hyvin tuloksin onnistuttu. Tosin vasta kokoputken, moottoritöiden, imutorvien vaihdolla, ilmanputsari yms. jälkeen tuo tarkka polttoaineen ja sytytyksen säätö rupeaa olemaan aika välttämättömyys että kone ei pamaha silmille ja hyödyt saadaan irti.

Mää pistin kyselyä muutamalle ecu haxaajalle miten onnistuu kotikonstein ton ecun resetointi, niin ei jengin tartte turhaan vehkeitä kiikuttaa pitkin nyrkkipajoja ja maksaa turhasta jos tuo on millainen sen oletan että tarttee vaan jonku 0-5v jännitesignaalin ECU:n yoshibox EEPROM piirille.
2011 Husaberg FS 570 superhypermegamoto
-------------------------------------------------------------------

Ex GSX-R 600 K6

Poissa easp

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 29
Vs: Ecun palautus tehdasasetuksille
« Vastaus #9 : Maaliskuu 16, 2009, 18:22:54 ip »
Ainakin edellisessä pyörässä valmis kartta lähes yhtä hyvä kun säädetty, Ja säätö maksoi 300 € knuppel2  ...Lähes identtiset käyrät
ainoastaan reilu heppa huippu tehoa ja aavistus vääntöä. Ajossa ei merkitystä...
näinhän se on..
ite en kans näe mitään syytä laittaa (perus) putkiviritteiseen gixuun pc:tä, ja köyhtyä moisesta 300-600e (riippuu missä säätää jne.)
ei siitä niin paljoa iloa ole perus katupommittelussa, mutta kukin tyylillään..

Näinhän se menee yleensäkkin. Mutta on niitä tapauksiaki missä ahistavie orkkis röörie tilalle heitetty sliparit ja katti pois kokonaan + pc3 säätö ja hyvin tuloksin onnistuttu. Tosin vasta kokoputken, moottoritöiden, imutorvien vaihdolla, ilmanputsari yms. jälkeen tuo tarkka polttoaineen ja sytytyksen säätö rupeaa olemaan aika välttämättömyys että kone ei pamaha silmille ja hyödyt saadaan irti.

Mää pistin kyselyä muutamalle ecu haxaajalle miten onnistuu kotikonstein ton ecun resetointi, niin ei jengin tartte turhaan vehkeitä kiikuttaa pitkin nyrkkipajoja ja maksaa turhasta jos tuo on millainen sen oletan että tarttee vaan jonku 0-5v jännitesignaalin ECU:n yoshibox EEPROM piirille.

Samaa mieltä, että kun moottoriin kadotaan mm. nokka-akselit, säädettävät nokkapyörät, porautukset, kannen muotoilut jne.
niin pc:n säätö välttämätöntä.
Hieno juttu jos löytys ohjeet ecun resetoinnille  :)
KTM 300 exc -16  GSX-R 1000 K7

Poissa Spaiku

  • G#3
  • Foorumin Moderoija
  • *****
  • Viestejä: 508
Vs: Ecun palautus tehdasasetuksille
« Vastaus #10 : Maaliskuu 16, 2009, 22:41:09 ip »
Meinasitko netistä ladata valmiin kartan?
Ainakin powercommanderin sivulla olevat kartat on käsittääkseni tehty jenkkien bensoilla, jolloin samat säädöt ei meidän litkuilla toimi.
Muistelen lukeneeni jostain kun suomen dynossa olivat testanneet niitä karttoja, ni oli ollut seokset ihan mitä sattuu.

Ja kannattais se oma boksikin pitää säädettynä siellä alla ja säätää pc:llä loput siltä varalta että jos pc sattuu hajoamaan ni pysyy pyörä edes jonkinlaisissa säädöissä.

Poissa maKe

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 2654
Vs: Ecun palautus tehdasasetuksille
« Vastaus #11 : Maaliskuu 17, 2009, 00:19:04 ap »
Meinasitko netistä ladata valmiin kartan?
Ainakin powercommanderin sivulla olevat kartat on käsittääkseni tehty jenkkien bensoilla, jolloin samat säädöt ei meidän litkuilla toimi.
Muistelen lukeneeni jostain kun suomen dynossa olivat testanneet niitä karttoja, ni oli ollut seokset ihan mitä sattuu.

Ja kannattais se oma boksikin pitää säädettynä siellä alla ja säätää pc:llä loput siltä varalta että jos pc sattuu hajoamaan ni pysyy pyörä edes jonkinlaisissa säädöissä.

Menee kyllä aika ghetto viritelmäks tuo jos yoshboxi arvot pitää ecussa ja sitten vielä lähetään commanderilla sotkemaan noitten päälle omaa karttaa. En kyllä tuohon lähtis..imo.

Netistä ladatuilla kartoilla voi joo pyyhkiä persettä. Oon ihan huvin vuokseni kokeillu kaikki mahdolliset noista mitä on vastaan tullu, 90% niistä pelas surkeammin kuin 0 kartalla. Olis pitäny jostain vielä lainata laajakaista käyttöön ja huvikseen kahtoa mitän lehmän häntää seokset näyttää. Mulle tulee nyt joka tapauksessa bazzaz Z-FI commanderin tilalle ja ehkä saman valmistajan quickshifteri.


Niin ja easp tosta resetoimisesta. Ne arvot on tallennettu juurikin ECU:n erilliselle yoshbox EEPROM piirille ja tohon on vaan kaks käytännön vaihtoehtoa nollaamiselle. Eka kaikista oletettavin on kytkeä se mötiskä takas ecuun säätäjällä ja siitä vetää kaikki nupit nollille. Toinen ois uudelleen flashaus mistä onkin aika paljon jutustelua tuolla voima komentaja topikissa. Halvin noista nyt tosiaankin vaikuttas olevan tuo ensimmäinen vaihtoehto, ellet sitten halua ajan kuluks rakentaa/ostaa tuota ohjelmointi kaapelia ja tehdä muita vapaita muutoksia ECU:lle (sytkä/bensa karttojen LAAJA säätö, TRE:n integroiminen ecusta suoraan, kiekkarajoittime nostoa, flektin lämpösäätöä yms.).

2011 Husaberg FS 570 superhypermegamoto
-------------------------------------------------------------------

Ex GSX-R 600 K6

Poissa easp

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 29
Vs: Ecun palautus tehdasasetuksille
« Vastaus #12 : Maaliskuu 17, 2009, 09:30:35 ap »
Meinasitko netistä ladata valmiin kartan?
Ainakin powercommanderin sivulla olevat kartat on käsittääkseni tehty jenkkien bensoilla, jolloin samat säädöt ei meidän litkuilla toimi.
Muistelen lukeneeni jostain kun suomen dynossa olivat testanneet niitä karttoja, ni oli ollut seokset ihan mitä sattuu.

Ja kannattais se oma boksikin pitää säädettynä siellä alla ja säätää pc:llä loput siltä varalta että jos pc sattuu hajoamaan ni pysyy pyörä edes jonkinlaisissa säädöissä.

Menee kyllä aika ghetto viritelmäks tuo jos yoshboxi arvot pitää ecussa ja sitten vielä lähetään commanderilla sotkemaan noitten päälle omaa karttaa. En kyllä tuohon lähtis..imo.

Netistä ladatuilla kartoilla voi joo pyyhkiä persettä. Oon ihan huvin vuokseni kokeillu kaikki mahdolliset noista mitä on vastaan tullu, 90% niistä pelas surkeammin kuin 0 kartalla. Olis pitäny jostain vielä lainata laajakaista käyttöön ja huvikseen kahtoa mitän lehmän häntää seokset näyttää. Mulle tulee nyt joka tapauksessa bazzaz Z-FI commanderin tilalle ja ehkä saman valmistajan quickshifteri.


Niin ja easp tosta resetoimisesta. Ne arvot on tallennettu juurikin ECU:n erilliselle yoshbox EEPROM piirille ja tohon on vaan kaks käytännön vaihtoehtoa nollaamiselle. Eka kaikista oletettavin on kytkeä se mötiskä takas ecuun säätäjällä ja siitä vetää kaikki nupit nollille. Toinen ois uudelleen flashaus mistä onkin aika paljon jutustelua tuolla voima komentaja topikissa. Halvin noista nyt tosiaankin vaikuttas olevan tuo ensimmäinen vaihtoehto, ellet sitten halua ajan kuluks rakentaa/ostaa tuota ohjelmointi kaapelia ja tehdä muita vapaita muutoksia ECU:lle (sytkä/bensa karttojen LAAJA säätö, TRE:n integroiminen ecusta suoraan, kiekkarajoittime nostoa, flektin lämpösäätöä yms.).


Siellä dynojetin sivuilla on erikseen eurooppa mallien mapit jotka kyllä on omien kokemusien mukaan toiminu.( riippuen toki mapista )
ne jenkki mapit tosiaan ei käy...


KTM 300 exc -16  GSX-R 1000 K7

Poissa Spaiku

  • G#3
  • Foorumin Moderoija
  • *****
  • Viestejä: 508
Vs: Ecun palautus tehdasasetuksille
« Vastaus #13 : Maaliskuu 17, 2009, 17:15:35 ip »

Menee kyllä aika ghetto viritelmäks tuo jos yoshboxi arvot pitää ecussa ja sitten vielä lähetään commanderilla sotkemaan noitten päälle omaa karttaa. En kyllä tuohon lähtis..imo.

Netistä ladatuilla kartoilla voi joo pyyhkiä persettä. Oon ihan huvin vuokseni kokeillu kaikki mahdolliset noista mitä on vastaan tullu, 90% niistä pelas surkeammin kuin 0 kartalla. Olis pitäny jostain vielä lainata laajakaista käyttöön ja huvikseen kahtoa mitän lehmän häntää seokset näyttää. Mulle tulee nyt joka tapauksessa bazzaz Z-FI commanderin tilalle ja ehkä saman valmistajan quickshifteri.


Mullle säädettiin tuolla menetelmällä viime keväänä ja ainakin omasta mielestä se tuntuu ihan järkevältä/turvalliselta vaihtoehdolta, ja näin se säätäjäkin sen perusteli.

Mikset tilaa suoraan Z-FI qs:ää ni on molemmat samassa paketissa?

Itteäkin hokuttelisi kovasti samainen kapistus, samoin tuo self mapper kiinnostas että säätääkö se todella niinkuin luvataan

Poissa maKe

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 2654
Vs: Ecun palautus tehdasasetuksille
« Vastaus #14 : Maaliskuu 18, 2009, 09:22:34 ap »

Menee kyllä aika ghetto viritelmäks tuo jos yoshboxi arvot pitää ecussa ja sitten vielä lähetään commanderilla sotkemaan noitten päälle omaa karttaa. En kyllä tuohon lähtis..imo.

Netistä ladatuilla kartoilla voi joo pyyhkiä persettä. Oon ihan huvin vuokseni kokeillu kaikki mahdolliset noista mitä on vastaan tullu, 90% niistä pelas surkeammin kuin 0 kartalla. Olis pitäny jostain vielä lainata laajakaista käyttöön ja huvikseen kahtoa mitän lehmän häntää seokset näyttää. Mulle tulee nyt joka tapauksessa bazzaz Z-FI commanderin tilalle ja ehkä saman valmistajan quickshifteri.


Mullle säädettiin tuolla menetelmällä viime keväänä ja ainakin omasta mielestä se tuntuu ihan järkevältä/turvalliselta vaihtoehdolta, ja näin se säätäjäkin sen perusteli.

Mikset tilaa suoraan Z-FI qs:ää ni on molemmat samassa paketissa?

Itteäkin hokuttelisi kovasti samainen kapistus, samoin tuo self mapper kiinnostas että säätääkö se todella niinkuin luvataan


I...need....$$$$$$$$  :'(
Tuo self mapperi toimii tosi hyvin kuulemma. Ei säädä ajossa yhtään "lennosta" sitä karttaa, vaan dataloggaa tiedot seos-suhteesta reaaliaikasesti ja ajon jälkeen voit siirtää sen uudelleen skriivatun kartan nykysen tilalle. Eli se kyllä kokoajan tekee muutoksia siihen ja voit sitten päivittää sitä jos siltä tuntuu. Itse vain jostain kumman syystä suosin silti dynosäätöä ammomiehen toimesta. Varmasti on tuokin kätevä niinku PCV autotune ja mottyn tekele.
2011 Husaberg FS 570 superhypermegamoto
-------------------------------------------------------------------

Ex GSX-R 600 K6