Kirjoittaja Aihe: 1000 K4 rr dynotus  (Luettu 1375 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa TRD

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 116
    • Only Fast motorsport
1000 K4 rr dynotus
« : Toukokuu 08, 2009, 18:49:00 ip »
20tkm ajettu moottori jonka jälkeen männänrenkaat ja laakerit uusittu, stokki putsari, cometic kannentiiviste, sato racing putkisto yoshimuran pitkällä änkällä, power commander ja tehottomasta jenkkiversiosta rakennettu.
Isolla dunlopin matalapainesliksillä 149hv 11000rpm ja 102,5nm 8000rpm takapyörältä.
Viime syksynä jarrutin samaa pyörää pirellin kevyemmällä sliksillä ja anto n. 140hv. Sillon testasin myös perus katurengasta jolla sama paketti antoi 148hv takaselta. Eli n. 10hv takaselta tuli männänrekaiden vaihdolla ja matalammalla kannentiivisteellä mikä on aika huima määrä minusta.
Jos tota nyt haluaa katurenkaiden tuloksiin verrata niin todellisena arvona 157 tai 158hv takaselta lienee lähellä totuutta ja aikalailla alueella kone on jos 164hv moottorilta luvataan vakiona. Jos tuosta laskee n. 13% tehohävikkiä niin liikutaan 175hv tienoilla. Äkkiseltään löytyy enempi voimaa kuin pari kautta kiusatusta K6:ta :)

Mutta moottoritehoja nyt on vähän turha laskea. Pyöriä on muutenkin vähän vaikeeta verrata keskenään kun dynokohtasia eroja tulee, välitykset vaikuttaa, rengas vaikuttaa, renkaan ilmanpaineet vaikuttaa. Pitäs olla aina sama rengas, ilmanpaineet ja välitykset ku vertailee keskenään. Myynti-ilmotuksen yhteyteen lisään videon dynotus tapahtumasta :)
Mopoilua vuodesta 2006