Kirjoittaja Aihe: 600 GSX-R  (Luettu 12480 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Mixa77

• Jr. Member
  • **
600 GSX-R
« : Kesäkuu 16, 2009, 20:40:06 ip »
Olisikohan kellään kokemusta pyörän Tallinnasta ostamisesta?
Meinasin syksyllä hommata oman Gixxerin, mutta en tiedä noista pyöristä juurikaan mitään muuta kuin ne on hienoimpia prätkiä.
Mistähän noista tietää kuinka tehokas pyörä on kyseessä, kun noita tuntuu olevan eri teholuokkia?
Jotain tollasta olen ajatellut.

http://www.nettimoto.com/simple_dealer/viewVehicle.php?id_bike=772729&id_template=4&sitelang=2&PN[0]=list_dealer&PL[0]=listDealer.php&PN[1]=owner_vehicle&PL[1]=simple_dealer/4.php?id_user=470862@id_template=4

Minulla ei ole ollut ennen mitään moottoripyörää, joten en tiedä noista mitään.

Poissa maKe

• Hero Member
Vs: 600 GSX-R
« Vastaus #1 : Kesäkuu 16, 2009, 21:08:13 ip »
Olisikohan kellään kokemusta pyörän Tallinnasta ostamisesta?
Meinasin syksyllä hommata oman Gixxerin, mutta en tiedä noista pyöristä juurikaan mitään muuta kuin ne on hienoimpia prätkiä.
Mistähän noista tietää kuinka tehokas pyörä on kyseessä, kun noita tuntuu olevan eri teholuokkia?
Jotain tollasta olen ajatellut.

http://www.nettimoto.com/simple_dealer/viewVehicle.php?id_bike=772729&id_template=4&sitelang=2&PN[0]=list_dealer&PL[0]=listDealer.php&PN[1]=owner_vehicle&PL[1]=simple_dealer/4.php?id_user=470862@id_template=4

Minulla ei ole ollut ennen mitään moottoripyörää, joten en tiedä noista mitään.

Kannattaskohan katella vähän pienempätä tai tehottomampaa peliä kuin gixxeriä, jos ei yhtään 2 pyörästä aikasemmin ole ollut?
Tuommonen nykyluokan 600 supersportti selättää ihan mennen tullen kokemattoman kuskin, ja on väärissä käsissä tappopeli.

Joku SV650 / ER6 kawatsuki vois olla ihan näppärä reenimopo ja sitten siitä siirtymään nelimukisiin ärrä mopoihin. Tai kyllähän tuokin menis jos kuristais 25kW:s sen, tai omaa sen verran itsekuria että tietää olla hölmöilemättä ja käy ottamassa muitakin ajoharjotuksia kuin autokoulun mopokortin tunnit. Itse olen juuri tuollaisen vehkeen paalannu ja lähellä oli ettei henki mennyt...
2011 Husaberg FS 570 superhypermegamoto
-------------------------------------------------------------------

Ex GSX-R 600 K6

Poissa Mixa77

• Jr. Member
  • **
« Vastaus #2 : Kesäkuu 16, 2009, 21:25:33 ip »
No joo sori, vähän väärin kerrottu asia.
Siis olen kyllä ajanut motocrossiakin n10v joista 2v kilpaa eli en nyt ihan aloittelija ole kaksirenkaisilla.
Silloin kun olen kortin ajanut ei ollut tietoakaan mopokorteista.

Poissa Kirgin^^

• G#7
  • Jr. Member
  • **
« Vastaus #3 : Kesäkuu 16, 2009, 21:39:50 ip »
Siis olen kyllä ajanut motocrossiakin n10v joista 2v kilpaa eli en nyt ihan aloittelija ole kaksirenkaisilla.

Ihan nätti mopotin, mut jos yhtään on kokemusta ja haluja, ni osta ainaski 750 alkuun. Ite ostin ekaks pyöräks sen enkä o päivääkään katunu. Ei muutu heti pieneks ja se vauhdin säätö on kyllä loppuviimeks jokasen päänupissa... "kaasukahvalla pystyy hyvin määrittämään  kuinka pitkällä mettässä on"...
en oo varma, mut kokeillaan

Poissa maKe

• Hero Member
« Vastaus #4 : Kesäkuu 16, 2009, 21:41:30 ip »

No sitten.  O0

Kyllä sitten tuut varmasti toimeen tuommosen kanssa kunhan järki pysyy ajaessa mukana. Virosta ostamisesta ei ole kokemusta, mutta pitäis kai olla ihan samoilla linjoilla kuin ruåttista haku? Kuha kaikki paprut ja muut on kondiksessa niin ei tarvi varmaan kuin verot maksaa ja kaiketi pakollinen katsastus kun suomeen kilvitetään?

600 on enemmän kuin tarpeeksi tehokas ja sen kanssa ei vielä ihan täystuhoa saa aikaseksi, kun se antaa hieman enemmän anteeksi ajovirheet ja kaasunkäytön toisin kuin kilonen. Unohda alkuun kaikki turha tilpehööri mitä mopoon voi iskeä, vaan panosta suoraan kunnon ajokamoihin ja kulutustavaroihin (renkaisiin)

Ex GSX-R 600 K6

Poissa Mixa77

• Jr. Member
  • **
« Vastaus #5 : Kesäkuu 17, 2009, 06:06:31 ap »
Ok. Eli olen kuullut tuon monelta ettei 600cc riittäisi kovin pitkälle, mutta uskon nyt maKea koska tämä on kuitenkin ensimmäinen kunnon katupyöräni.
Saahan sen sitten vaihdettua isompaan kun alkaa tuntumaan mopolta

Poissa Mikko

• G#13
  • Sr. Member
  • M.M
« Vastaus #6 : Kesäkuu 17, 2009, 08:15:49 ap »
Ja jos se alkuun tuntuu liian ärkyltä... tai haluaa harjotella turvallisesti käsittelyä ekan vuoden niin kahva kuristuksella 25kw...  ::)

Poissa maKe

• Hero Member
« Vastaus #7 : Kesäkuu 17, 2009, 09:55:14 ap »
Ok. Eli olen kuullut tuon monelta ettei 600cc riittäisi kovin pitkälle, mutta uskon nyt maKea koska tämä on kuitenkin ensimmäinen kunnon katupyöräni.

Tuolta minustakin tuntu ekan puolen vuoden jälkeen ja silti pyörä ollu mulla jo kohta 2 vuotta ?
Opin käyttämään sitä mihin se on suunniteltukin. Kovaa ajoa radalla ja kadulla lepposasti mutkapätkiä höyläillen.

Varmaan moni sen takia pitää pienenä kun ei aja kuin vaan jotain hemmetin touringia tai moottoriteillä päivittäin 100km keula ylös kytkettynä ja jotain huippunopeusvingutusta. Jos sun pitää mopedilla pakonomaisesti ajaa paljon suoria teitä tai motaria, että pääset jonnekkin niin voit kurkata 750 vaihtoehtoja kanssa. Ne sijottuu pitkälti 600 ja 1000 välimaastoon, 600 ajettavuus ja helppous yhdistettynä isompaan vääntöön ja tehoon.
Tuommonen 04-09 ikäsessä 750 giksussa on enemmän tehoa kuin vanhassa kaasari R1:ssa tai bleidissä.

Ex GSX-R 600 K6

Poissa Mikko

• G#13
  • Sr. Member
  • M.M
« Vastaus #8 : Kesäkuu 17, 2009, 11:27:26 ap »
Tosiaan tuo 600 ketteryys ja keveys on itselle hyvin tärkeä smitten Vaan jos ajaa esim 2 päällä motaria ja muutenkin patikoi niin tonni. Ja snakarin pojilta saa tonniselta rispektin...  knuppel2

Poissa Poko

• Hero Member
« Vastaus #9 : Kesäkuu 17, 2009, 11:50:14 ap »
Kyl toi 750 on helppo käsitellä eikä oo kyl mitkää ylitse pääsemättömät tehot, mutta kylhän toikin hengen vie jos hutiloi. Itellä meinas keväällä kun oli muutaman lenkin heittäny nii sit tuli liikaa käännettyä ja tuli pikku tilanteita, mut tuurilla vaa O0 Mut ei siihen kyl kannata luottaa aina luottaa.  ;D Mut ite kanssa suosittelen 600 tai 750. Ei mullakaa aikasempia kätypyöriä ollu ennen tota, patisi mopo ja piikki. :) Jos oottelet syksyy nii saat multa tosta hyvän mopon pois sopuhintaa  ;)
#1 Foorumin nopein ;)

Poissa Poko

• Hero Member
« Vastaus #10 : Kesäkuu 17, 2009, 12:21:40 ip »
Voi jumalauta minkä hintasia pärriä tuol viros!!! Paljonhan noihin tulee kuluja sit viel päälle kun ne uittaa suomeen?? Tossa esim K5 tonnine, kl 3050km, hinta 5700€....  ::) http://www.mototehnika.ee/webcache_kasutatud/935/auto_php-id=564935-www_mototehnika_ee.html
#1 Foorumin nopein ;)

Poissa maKe

• Hero Member
« Vastaus #11 : Kesäkuu 17, 2009, 12:45:45 ip »
Kaipa verot on jotain 1500-2000€ väliltä ? Kuluthan on sen verran mitä menee matkoihin jos hiacella käy hakemassa.

Ex GSX-R 600 K6

Poissa lepi

• Jr. Member
  • **
« Vastaus #12 : Kesäkuu 17, 2009, 13:17:17 ip »
Tosi vähän noita on näköjään tuotu viime aikoina. Yhden 2001 mallisen verot on ollut 1800 € 32tkm ajetussa.
Aika vähän kilsoja tuossa Pokon esimerkkipyörässä, ollu tietysti jollain vanhalla mummolla joka on vaan käynyt tuolla poimimassa omenoita kesäasunnoltaan (lainaus saksan tuonti mersujen myynti-ilmoituksesta). ;D
ex 750 K8

Poissa Poko

• Hero Member
« Vastaus #13 : Kesäkuu 17, 2009, 13:56:58 ip »
Juu ei ois paha tollanen mopo alle 10tonilla vaikka oiski pelkkiä omenoita kerätty  2funny
#1 Foorumin nopein ;)

Poissa Mikko

• G#13
  • Sr. Member
  • M.M
« Vastaus #14 : Kesäkuu 17, 2009, 16:53:56 ip »
Tosi vähän noita on näköjään tuotu viime aikoina. Yhden 2001 mallisen verot on ollut 1800 € 32tkm ajetussa.
Aika vähän kilsoja tuossa Pokon esimerkkipyörässä, ollu tietysti jollain vanhalla mummolla joka on vaan käynyt tuolla poimimassa omenoita kesäasunnoltaan (lainaus saksan tuonti mersujen myynti-ilmoituksesta). ;D

Saaressa asuvalla sokealla entisellä kansakoulun opettaja naisella vain satunnaista ajoa.   O0

Poissa wälly

• Jr. Member
  • **
« Vastaus #15 : Kesäkuu 17, 2009, 23:14:29 ip »

Saaressa asuvalla sokealla entisellä kansakoulun opettaja naisella vain satunnaista ajoa.   O0

Stevie wonderin opetuspyörä... crazy2
1000 K5  (ex)

Poissa Milla

• Vuoden 2009 Foorumilainen!
  • Jr. Member
  • **
« Vastaus #16 : Kesäkuu 27, 2009, 22:47:56 ip »
KYSYMYS!!: kuuluuko mittaristossa oleva lämpötilamerkki mikä näyttää vähän ehkä purjeveneeltä, siis siinä lämpötilalukeman läheisyydessa (K9) palaa aina?
Kohti ääretöntä - ja sen yli!!

Poissa maKe

• Hero Member
« Vastaus #17 : Kesäkuu 27, 2009, 22:52:09 ip »
KYSYMYS!!: kuuluuko mittaristossa oleva lämpötilamerkki mikä näyttää vähän ehkä purjeveneeltä, siis siinä lämpötilalukeman läheisyydessa (K9) palaa aina?

Joo...

Purjevene  2funny 2funny 2funny ;D O0

Ex GSX-R 600 K6

Poissa Juhis

• G#6
  • Jr. Member
  • **
« Vastaus #18 : Kesäkuu 29, 2009, 10:58:53 ap »
osta k7-8 kilonen, ja ajele c-kartalla. ja sitten ku rupee tympimään niin a-karttaa kehiin  O0

Poissa maKe

• Hero Member
« Vastaus #19 : Kesäkuu 29, 2009, 12:22:53 ip »
osta k7-8 kilonen, ja ajele c-kartalla. ja sitten ku rupee tympimään niin a-karttaa kehiin  O0

Mitäpä lottoat kauanko rupeaa tympimään ajaa isoa laivaa 100hv:lla ?  ::)
Jos yhtään kunnon mutka höyläilyä / rata-ajoa kiinnostaa harrastaa, niin en suosittelis tod ekaks mopoks kilosta. Jos vielä sattuu ostaa jonkun kokoputkistolla, tre, yms. modeilla varustetun yli 170hv renkaalta puskevan ohjuksen, niin siinä on alottelukynnystä kerrakseen kun tuota pitäs lähteä käskemään. En oo ainakaan ite huomannu missään vaiheessa radalla tai mutkapätkillä, että ois ollu tarvetta kilosen tehoille kun nykysiäkään ei pysty hyödyntämään kaikkia. Ehkä jossain motarilla tai tylsillä maantie ohitteluissa ois saattanu välillä tartteta +50hv boostia.

Ex GSX-R 600 K6

Poissa Juhis

• G#6
  • Jr. Member
  • **
« Vastaus #20 : Kesäkuu 29, 2009, 13:12:21 ip »

Mitäpä lottoat kauanko rupeaa tympimään ajaa isoa laivaa 100hv:lla ?  ::)
Jos yhtään kunnon mutka höyläilyä / rata-ajoa kiinnostaa harrastaa, niin en suosittelis tod ekaks mopoks kilosta. Jos vielä sattuu ostaa jonkun kokoputkistolla, tre, yms. modeilla varustetun yli 170hv renkaalta puskevan ohjuksen, niin siinä on alottelukynnystä kerrakseen kun tuota pitäs lähteä käskemään. En oo ainakaan ite huomannu missään vaiheessa radalla tai mutkapätkillä, että ois ollu tarvetta kilosen tehoille kun nykysiäkään ei pysty hyödyntämään kaikkia. Ehkä jossain motarilla tai tylsillä maantie ohitteluissa ois saattanu välillä tartteta +50hv boostia.
ei toi k7 kilonen todellakaan niin kankea ole ettei c kartalla pystyis nauttimaan mutkapätkistä.
ja tohon tehon tarpeeseen.. uskallan väittää että kirkkaasti suurimmalle osalle (normikuskeista,ITSENI mukaan lukien) kusiaisessakin on aivan liikaa tehoja peruskikkailuun. mutta esim. itse en pidä kusiaisen ajoasennosta, kilosen muodot istuu omaan silmään paremmin, ja niillä satunnaisilla varttimaili päivillä kilonen on hauskempi, joten siksi oma valintani on kilonen..
ja on todellakin totta että kiloset ovat tappovehkeitä kokemattomissa käsissä, mutta yhtälailla on ne kuussatkukin.

Poissa maKe

• Hero Member
« Vastaus #21 : Kesäkuu 29, 2009, 13:30:58 ip »

ei toi k7 kilonen todellakaan niin kankea ole ettei c kartalla pystyis nauttimaan mutkapätkistä.
ja tohon tehon tarpeeseen.. uskallan väittää että kirkkaasti suurimmalle osalle (normikuskeista,ITSENI mukaan lukien) kusiaisessakin on aivan liikaa tehoja peruskikkailuun. mutta esim. itse en pidä kusiaisen ajoasennosta, kilosen muodot istuu omaan silmään paremmin, ja niillä satunnaisilla varttimaili päivillä kilonen on hauskempi, joten siksi oma valintani on kilonen..
ja on todellakin totta että kiloset ovat tappovehkeitä kokemattomissa käsissä, mutta yhtälailla on ne kuussatkukin.

Asian ytimessä.  O0
Tuo ergonomisuus ja ajonautinto on kyllä suuressa roolissa mopon valinnassa. Jos harrastaa juurikin varttia tai muuten paljon köröttelyä motarilla yms. niin kyllähän tuommonen kilosen vääntö on ihan omiaan siellä. En pysty ite ajamaan metriäkään motarilla, ellei ole mikään pakottava tarve siihen. Nykysillä välityksillä laillinen motarivauhti on jenkakellossa jotain 8500rpm ja sitä ulinata ei kuuntele pätkääkään. Mulla ei oikein mitään järkevää motiivia kilosen hankinnalle tällä hetkellä ole. Huippunopeutta en tarvi lisää kun en harrasta sitä touhua pahemmin. Tehokin on jotenkin niin kyseenalainen asia, että en järkevää syytä sen lisäämiseksi nää vaikka ainahan sitä ei koskaan ole liikaa (?). Jos vaikka rikastus ja tekis nykysestä ratapelin ja hommais kadulle kilosen, se ois ehkä mun ainoa järkevä syy.  ::)

Ex GSX-R 600 K6

Poissa Juhis

• G#6
  • Jr. Member
  • **
« Vastaus #22 : Kesäkuu 29, 2009, 14:02:08 ip »
ainoa järkevä syy.  ::)

käsite "järkevä" on melko tuntematon tällä alalla  ;D
ei muuta kuin tuppi nurin, ja kohti auringonlaskua  O0

Poissa Mixa77

• Jr. Member
  • **
« Vastaus #23 : Kesäkuu 29, 2009, 15:53:37 ip »
No joo, on tuo hintaerokin aika suuri noitten 600-1000cc välillä.
Joten alotan harrastuksen kusiaisella.
Vielä on siihenkin painettava vähän töitä jotta saan hommattua.
Kuitenkin on jo asuntolaina ja autolaina maksettavana niin ei viitsi lainaa ottaa enää pyörään.

Poissa poika6

• Newbie
  • *
« Vastaus #24 : Lokakuu 01, 2011, 22:13:28 ip »
Suzuki gsxr1100W usd- keula meneekö suoraan 600 gixuun -97

Poissa GSXR

• Newbie
  • *
« Vastaus #25 : Lokakuu 03, 2011, 20:15:02 ip »
Kuinkas suuri ero äänimaailmassa on jos nakkaan kuussataseen yoshimuran kokoputkiston? On meinaan hyvinkin ärsyttävä pörinä tuossa vakiopöntössä tietyllä kierrosalueella.  knuppel2

Poissa Jones

• Newbie
  • *
« Vastaus #26 : Lokakuu 04, 2011, 22:53:27 ip »
Kuinkas suuri ero äänimaailmassa on jos nakkaan kuussataseen yoshimuran kokoputkiston? On meinaan hyvinkin ärsyttävä pörinä tuossa vakiopöntössä tietyllä kierrosalueella.  knuppel2

Anteeksi offtopicci mut koska vakiopöntössä olis hyvät pörinät ?  2funny
Suzukissa on se hyvä puoli, että siitä riittää tarinaa vielä vuosikymmeniä, kun siinä oli aina kaikkee laittoo. moni pyörä ei paljon nosta tunteita, kun ne vaan toimii.

Poissa Hurja

• Jr. Member
  • **
« Vastaus #27 : Lokakuu 04, 2011, 23:10:49 ip »
Koska jossain mökä pöntössä olis hyvät äänet?? Paljon melua=hyvät äänet??

Poissa Jones

• Newbie
  • *
« Vastaus #28 : Lokakuu 05, 2011, 13:36:07 ip »
En nyt tarkottan et sen pitäs olla mikään motonetist ostettava tarvike telkänpönttö mut ei mun mielest minkää vakioputken suhinat oo kauheen hyvät :) sori jos ilmaisin itteni väärin aikasemmin, ei ollu tarkotus kellekkää kasvattaa palkokasvei hengityselimistöö
Suzukissa on se hyvä puoli, että siitä riittää tarinaa vielä vuosikymmeniä, kun siinä oli aina kaikkee laittoo. moni pyörä ei paljon nosta tunteita, kun ne vaan toimii.