Kirjoittaja Aihe: Vaimentimet K9 gixuun  (Luettu 17960 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa maKe

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 2654
Vs: Vaimentimet K9 gixuun
« Vastaus #30 : Joulukuu 14, 2009, 18:04:57 ip »
No tulipa tuossa viime viikolla asennettua mopoon, LeoVincen Factory corsa full titanium putkisto >:D


http://www.flickr.com/photos/45575497@N03/sets/72157622999339810/

Nyt aletaan puhumaan asiata.  O0
Millä ruiskunsäätö hoituu ja mitä muuta meinasit laittaa? Millon säädätys ja mittaus?

Ois kiva tietää paljonko tuo uus peli sylkee fillarille eri merkkien välisten kokorööreillä.
2011 Husaberg FS 570 superhypermegamoto
-------------------------------------------------------------------

Ex GSX-R 600 K6

Poissa Miksu

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 31
Vs: Vaimentimet K9 gixuun
« Vastaus #31 : Joulukuu 14, 2009, 23:24:15 ip »
No jonkun verran olis kyllä tarkoitus laittaa osaa kiinni.  :) Powercommander V, K&N racefilsu ja Translogic Qs2 shifteri odottaa tuossa hyllyssä asennusta. Ja välityksiä 520 ketjuilla täytyis rukata myös kiinni. Penkkiin mopo menee viimeistään tuossa tammi-helmikuussa, niin sitten näkee paljon sitä hummaa takarenkaalta irtoaa kunnon säädöillä.
Suzuki Gsx-R 1000 K9

Poissa maKe

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 2654
Vs: Vaimentimet K9 gixuun
« Vastaus #32 : Joulukuu 14, 2009, 23:48:45 ip »
Varmaan siinä 175-180 välille pitäis irrota Dynojetin 250i:lla jos kaikki on kunnossa. Suurinpiirtein yhtä paljon mitä K5-K6 tulee kansi+nokat paketilla.  O0
2011 Husaberg FS 570 superhypermegamoto
-------------------------------------------------------------------

Ex GSX-R 600 K6

Poissa Miksu

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 31
Vs: Vaimentimet K9 gixuun
« Vastaus #33 : Joulukuu 15, 2009, 16:00:52 ip »
Joo sitä luokkaa se varmaan toivottavasti tulee olemaan. Tuonne Dyno-Mightin hemmoille Espooseen, olis tarkoitus viedä peli sitten säädettäväksi  :)
Suzuki Gsx-R 1000 K9

Poissa maKe

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 2654
Vs: Vaimentimet K9 gixuun
« Vastaus #34 : Joulukuu 15, 2009, 17:52:03 ip »
Suosittelen kyllä myös lämpimästi Jakea Onlyfastilla Forssassa. Oma kattila muuntautu ihan täysin eri laitteeksi siellä käytyä.  :beer:
2011 Husaberg FS 570 superhypermegamoto
-------------------------------------------------------------------

Ex GSX-R 600 K6

Poissa TommoKe

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 563
Vs: Vaimentimet K9 gixuun
« Vastaus #35 : Joulukuu 15, 2009, 18:07:38 ip »
Akran koko putkella tuli dynojetin 250 penkissä säädettynä ulos 165hv takakumpalta, 10 enempi kuin vakiona. Nokat yms. on oikeassa asennossa,kun tarkastettiin. Tuhnu mikä tuhnu.  :P
*Kivoja osia myynnissä*

Poissa maKe

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 2654
Vs: Vaimentimet K9 gixuun
« Vastaus #36 : Joulukuu 15, 2009, 18:12:59 ip »
Mitkä korjauskertoimet oli käytössä? Merkkaa nuokin aika paljon.

Jollain STD smoothingilla se voi näyttää vakiona vaikka 190.  ;D
Paljon tuli keskelle lisää vääntöä ja tehoa, varmasti yli 15hv/20nm vs vakio ? Nuo huipputehot on aika vaikeata enää saada parannettua millään putkistoilla uusissa mopoissa, mutta tuo 10 on jo aika hyvin. Venykö tehokäyrä paljon pidemmälle akralla?
2011 Husaberg FS 570 superhypermegamoto
-------------------------------------------------------------------

Ex GSX-R 600 K6

Poissa TommoKe

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 563
Vs: Vaimentimet K9 gixuun
« Vastaus #37 : Joulukuu 15, 2009, 20:10:17 ip »
Mitkä korjauskertoimet oli käytössä? Merkkaa nuokin aika paljon.

Jollain STD smoothingilla se voi näyttää vakiona vaikka 190.  ;D
Paljon tuli keskelle lisää vääntöä ja tehoa, varmasti yli 15hv/20nm vs vakio ? Nuo huipputehot on aika vaikeata enää saada parannettua millään putkistoilla uusissa mopoissa, mutta tuo 10 on jo aika hyvin. Venykö tehokäyrä paljon pidemmälle akralla?

CF: SAE Smoothing: 5 lukee lapuissa vakio- ja säädettynä tulosteena. 4000rpm käyrät tasan, siitä eteenpäin eroa aika mukavasti. 6500rpm paikkeilla myös nousu noin 10hv. Käyrien muoto ja erot juuri kuin akrapovin kotisivujen mainoskuvissa,numerot vain eri. Niin ja kyseessä akran racing single+bmc+vakio boksin säätöä tampereella. Kokolailla 10300rpm kohdalla akra antaa saman tehon kuin stanu. Max. torgue nousi 100.60Nm:stä 106.77Nm:iin. Alkuperäisen lambdan alueella olis toivomista seoksissa hiukan,mut tällä erää commaria / muuta vastaavaa tuotetta ei ole investointi suunnitelmissa.
*Kivoja osia myynnissä*

Poissa maKe

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 2654
Vs: Vaimentimet K9 gixuun
« Vastaus #38 : Joulukuu 15, 2009, 20:54:25 ip »
Tuon vakioruutan säätö on vähän niin ja näin kokoputken ja muiden lisäosien kanssa. Sliparilla tuo vielä menee, mutta lopullinen hyöty ja asiakkaan toivoma käyttäytyminen pyörään saadaan tarkalla rpm/tps rukkaamisella. Usein kuullu puhuttavan siitä miten jotkut kokoputkistot pistää keskialueeseen uskomattomia kuoppia mitä on vaikea saada poistatettua ilman aikaa vievää hieromista seoskartastoon. Omalla kohdalla 8500rpm kohdalla oli syvä vääntökuoppa alunperin ja sitä ei saatu aivan täydelliseksi mitenkään. Muu käyrä on kyllä niin kaunista lineaarista nousua, ja etenkin kymppitonnin jälkeen. Myös osakaasu käyttäytyminen on aivan eri luokkaa. Osaisin varmaan ite pienen perehtymisen jälkeen säätää täyskaasuvedoilla pyörän kuin pyörän, mutta todellinen säätäjän taito tulee esille osakaasuilla...

Onko sulla sitten tuo alkuperäinen lambda käytössä ja PAIR kytkettynä? Molemmat kylläkin sotkee seoksia aika reilusti ja etenkin lambdan 4000-6000 alue jossa se pyrkii jonnekkin 15.0:1 seossuhde tietämille. Huomas ainakin omalla kohdalla mitenkä nykiminen ja laahaavuus loppui kun nyppäs sen pois kokonaan.
2011 Husaberg FS 570 superhypermegamoto
-------------------------------------------------------------------

Ex GSX-R 600 K6

Poissa TommoKe

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 563
Vs: Vaimentimet K9 gixuun
« Vastaus #39 : Joulukuu 15, 2009, 23:47:54 ip »
Venakopan alta asti on toisio ilmat tulpattu pois. Lambdan alueelta kun mennään ulos,niin seokset ok. Eikä se niin mahdoton ole sielä senkään alueella,toivomista hiukan vain jos haluais hieroa. Nyt ei nyi tai tee muita kepposia,mut mittarien mukaan vois jotain tehä jos haluaa...
*Kivoja osia myynnissä*

Poissa maKe

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 2654
Vs: Vaimentimet K9 gixuun
« Vastaus #40 : Joulukuu 15, 2009, 23:55:04 ip »
On siellä vielä varmasti vähän herkkyyttä ja tasaisuutta saatavilla pihalle. Sekin on vaan tuo 250-350€ piggyback ruiskuboksiin + 200-300€ säätöön. Onko se sitten sen arvoista, sähän sen päätät. Ite en ehkä sijottas ellei ole sitten lisäämässä jotain ylimäärästä kuten nokat, kansityö yms yms.



2011 Husaberg FS 570 superhypermegamoto
-------------------------------------------------------------------

Ex GSX-R 600 K6

Poissa yamapower

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 38
  • GSX-R1000 K9
Vs: Vaimentimet K9 gixuun
« Vastaus #41 : Maaliskuu 28, 2010, 11:54:10 ap »
no eipä mitään, eli laitetaan uudestaan. miten on k9 kilosen kans kun sliparit vaihtuu ilman katin poistoa niin tarviiko säätöä vai onko rahan tuhlausta?

Poissa maKe

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 2654
Vs: Vaimentimet K9 gixuun
« Vastaus #42 : Maaliskuu 28, 2010, 12:09:15 ip »
Jos tällä kertaa onnistus.

Ei välttämättä, jos et tee mitään muuta. Esim. pair mod/blockoff, vaihda ilmansuodatinta yms. Tosin aina se pyörä paranee säädettäessä vaikka olisikin ihan 100% vakio. Nyky euro normit on niin tiukat että on pakko iskeä hälyttävän laihalle ala ja keskialueelta kaikki pyörillä liikkuvat laitteet.

Katti kun lähtee mäkee, niin on melkeinpä pakko hieroa seokset kuntoon jos edes jotain vastinetta haluaa tuhlatuille rahoillesa.
2011 Husaberg FS 570 superhypermegamoto
-------------------------------------------------------------------

Ex GSX-R 600 K6

Poissa TommoKe

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 563
Vs: Vaimentimet K9 gixuun
« Vastaus #43 : Maaliskuu 29, 2010, 13:24:49 ip »
Onkos kellään akran e-hyväksyttyjä HEXAGONAALI vaimentimia kiinni? Mikä on vaimentimeen tulevan putken halkaisija?
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 29, 2010, 16:29:52 ip kirjoittanut TommoKe »
*Kivoja osia myynnissä*

Poissa Pöle

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1
Vs: Vaimentimet K9 gixuun
« Vastaus #44 : Elokuu 09, 2013, 13:51:35 ip »
Moro!
Onkohan kellään tietoa käykö kilosesta K8:sta vaimentimet vastaavaan K9:n? Vai onko mallinmuutoksen myötä tullut muutoksia myös mittoihin tms?