Kirjoittaja Aihe: GSX-R 1000 K5-8 kytkimen paksuus? APUA!  (Luettu 3027 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa KassuB

  • VIP-Jäsen
  • *****
  • Viestejä: 1076
  • GSX-R
GSX-R 1000 K5-8 kytkimen paksuus? APUA!
« : Kesäkuu 15, 2008, 10:14:31 ap »
Miten valitaan kytkimen (toinen ulkoa) teräslevy kolmesta eri vaihtoehdosta, paksuudet 2,0 mm, 2,3 mm ja 2,6 mm.

Imuroidusta tehtaan manuaalista en löytänyt mittaa enkä Haynesistakaan tai sitten en ymmärrä.

Nyt olen täyttä ymmärrystä vailla.

Miltä näyttää K7 kytkimen alin teräsvälilevy, se on erilainen kun muut, paksuus sama 2,3mm. Tilasin malliksi 21451-41G40 levyn, se on sileä, ei niitä (pistepuikon) jälkiä.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 31, 2008, 14:00:49 ip kirjoittanut KassuB »

Poissa Spaiku

  • G#3
  • Foorumin Moderoija
  • *****
  • Viestejä: 508
Vs: GSX-R 1000 K5-6 kytkimen paksuus? APUA!
« Vastaus #1 : Kesäkuu 16, 2008, 18:29:38 ip »
Oiskohan tästä mitään apua: http://www.gixxer.com/forums/showthread.php?t=136907

Edit: hitto se onkin K5/K6
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 16, 2008, 18:31:43 ip kirjoittanut Spaiku »

Poissa Spaiku

  • G#3
  • Foorumin Moderoija
  • *****
  • Viestejä: 508
Vs: GSX-R 1000 K5-6 kytkimen paksuus? APUA!
« Vastaus #2 : Kesäkuu 16, 2008, 19:10:52 ip »
Eikös tämä sen kerro:




Alin 2.3mm tummempi väriltään kun muut 1 kpl.
Kaks päällimmäistä 2.6mm 2-0 kpl ???? ja
Keskimmäiset 2.3mm 6-8 kpl

Mutta jos sulla löytyy 2.0mm levyjäkin niin jännäksi menee.

Poissa KassuB

  • VIP-Jäsen
  • *****
  • Viestejä: 1076
  • GSX-R
Vs: GSX-R 1000 K5-6 kytkimen paksuus? APUA!
« Vastaus #3 : Kesäkuu 16, 2008, 20:39:59 ip »
Mun kytkin on K5 ajettu 13 000 km eikä mitään vikaa, jäljistä päätellen koskematon. Poraan vaan reikiä lisää ja suurennan entisiä. Eka linkki oli hyvä ja poraankin vielä kolme reikää pohjalle. Alin levy poistetaan renkaineen ja korvataan tavallisella, ylin levy samaan linjaan muiden kanssa. c pois ja tilalle b, a ja b kaikki samaan linjaan. Myös luistokytkimestä löysin kolme tähtijousta vaikka pitäisi olla kaksi, K6 vasta kolme. K7 jo 4 entä K8 ?

Onko toinen kuva K7?  siinä on d erilainen mutta K5-6 sekin on kai sama kun e

Juuri tuo e tai f kummastutti (K5 kaikki nyt 2,3 mm e samanlaisia)

Ei ole mulla 2,0 mutta papereissani on sekin vaihtoehto.

Mahtoiko kaikki nyt mennä oikein tekstissäni?


Poissa Spaiku

  • G#3
  • Foorumin Moderoija
  • *****
  • Viestejä: 508
Vs: GSX-R 1000 K5-6 kytkimen paksuus? APUA!
« Vastaus #4 : Kesäkuu 16, 2008, 21:28:02 ip »
Joo meikä ainakin sekoilee kun en osaa lukea otsikkoja  crazy2
alempi kuva on K7 kytkimestä

Poissa KassuB

  • VIP-Jäsen
  • *****
  • Viestejä: 1076
  • GSX-R
Vs: GSX-R 1000 K5-6 kytkimen paksuus? APUA!
« Vastaus #5 : Kesäkuu 17, 2008, 07:25:45 ap »
Et ole mitään otsikoita väärin lukenut, linkki oli juuri sopivasta laitteesta ymmärtääkseni ja kaikkia malleja tässä olen tutkinut ja niiden eroja. Eri lähteistä löytyy erilaista tietoa näköjään. Parannukset, muutokset ja MIKSI ? K5 - K6 - K7 - K8.

Nyt pitää miettiä noiden kolmen reiän poraamista mitä niillä haetaan?

Akselin keskeltä tulee öljy neulalaakerille jonka läpi kytkinkorin takaosaan. Kai kuudesta reiästä sitten tulee enemmän öljyä kun kolmesta vaikka painetta ei takana olekaan, tai jos se jakaantuukin tasaisemmin??
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 17, 2008, 16:12:02 ip kirjoittanut KassuB »

Poissa Spaiku

  • G#3
  • Foorumin Moderoija
  • *****
  • Viestejä: 508
Vs: GSX-R 1000 K5-6 kytkimen paksuus? APUA!
« Vastaus #6 : Kesäkuu 17, 2008, 15:46:42 ip »

Nyt pitää miettiä noiden kolmen reiän poraamista mitä niillä haetaan?

Parempaa toimivuutta ja pidempää kytkimen ikää varsinkin kiihdytyksiin, näin muistelen joskus lukeneeni jostain

Poissa KassuB

  • VIP-Jäsen
  • *****
  • Viestejä: 1076
  • GSX-R
Vs: GSX-R 1000 K5-6 kytkimen paksuus? APUA!
« Vastaus #7 : Kesäkuu 23, 2008, 09:22:06 ap »
Juuri näin, sama tieto tuli RR puolelta. Samalla kysyin luistokytkimen säätöä ja sain vastaukseksi "omien mieltymysten mukaan". Jos ottaa pari rajua kiihdytystä ja parit pitkät mootorijarrutukset niin voi saada kytkimen poltettua. Siksi ehkä niitä levytähtijousia on lisätty (K5 2kpl alkupää, K5 3kpl, K7 4kpl).

Endurancessa olivat poranneet liikaa kytkimeen reikiä, ei kestänyt.

EDIT 24.6. Sorapihalla kytkin toimii hyvin poistetuista osista huolimatta, pian kadulle.

EDIT 31.11. Hyvin toiminut koko kesän. (Kytkimen paksuus 49,0 mm +0 ja -0,5 ,pitää vielä varmistaa)
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 31, 2008, 14:00:12 ip kirjoittanut KassuB »