Kirjoittaja Aihe: Arrow + LeoVince = Akrapovic  (Luettu 25705 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa [Snake]

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 185
Arrow + LeoVince = Akrapovic
« : Helmikuu 19, 2010, 19:09:06 ip »
Osaakos ketään sanoa, mitä eroa on Arrowin ja leovincen putkilla. Ainakin mitä kuvista olen katsonut, niin ihan samannäköisiä putkia molemmat ovat, ja ohjeetkin ovat lähes identtiset. Mitä olen ymmärtänyt, niin leovincen putket ovat laadullisia ja edustavan näköisiä. Mutta mites tuo Arrow-tuotemerkki? Kuvien perusteella vaimentimet ja käyrät ovat lähes identtisiä, ainoastaan logo on erillainen. Molemmiltahan löytyy täys-titaaninen kisaputkisto, mutta leovincen paketti kustantaa lähes 700€ enemmän?.. Arrow:han yhdistetään helposti derpin virittämiseen, mutta... ::) ::)

Onko foorumilla ketään jolla on tai on ollut Arrowin putkisto?
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 07, 2010, 14:37:47 ip kirjoittanut [Snake] »
Some men just want to watch the world burn.

Poissa maKe

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 2654
Vs: Arrow Vs. LeoVince
« Vastaus #1 : Helmikuu 19, 2010, 19:19:13 ip »
Taitaa joistakin wsbk mopoista löytyä arrowia eli pitäs ihan ok kapistus olla? Muutamalta taholta tosin kuullut että Leovincen täystitaaninen corsa olis "se" putki Suzukeja varten, muut on romurautaa sen rinnalla.

Tietty sitten on yoshimura japani joka on kyllä yksi parhaimpia putkia laadullisesti & tehollisesti imo. Ei vanhene ikinä tuo tri-ovali vaimennin taitetulla kärjellä.  smitten

Jostain syystä tuo Leovincen corsa muistuttaa hyviiiin paljon japanin yoshia pakosarjansa osalta....
2011 Husaberg FS 570 superhypermegamoto
-------------------------------------------------------------------

Ex GSX-R 600 K6

Poissa [Snake]

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 185
Vs: Arrow Vs. LeoVince
« Vastaus #2 : Helmikuu 19, 2010, 19:22:43 ip »
Tulipas nopeasti vastausta, kiitos siitä.. Se on kanssa kova se, yoshimura dual tip vaimentimella. Mutta jotenkin omasta mielestä toi Leovincen vaimennin on pirun hyvännäköinen.. Sitten varsinkin kun ottaa sen kisaversion, jossa itse vaimennin on vielä lyhyempi.
Some men just want to watch the world burn.

Poissa maKe

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 2654
Vs: Arrow Vs. LeoVince
« Vastaus #3 : Helmikuu 19, 2010, 19:38:53 ip »
Slipareissa nyt lähinnä on yks ja sama minkä putken otat. Kunhan ulkonäkö ja ääni miellyttää niin se on siinä.

Oletettavasti tosin olet kokoränniä etsiskelemässä? Leovincen corsa factoryhan k7-k8 litrasiin on kahdella 20-30cm tumppipöntöllä toteutettu.
Japanin yoshia saa myös yksipuoleisena ja yhdellä ulostulolla olevalla vaimentimella. Usan yoshi on vähän väliinputoaja malli vaikka ei niissäkään mitään vikaa varmasti ole.

Lompakko kyllä kertoo viimeistään mihinkä merkkiin tulee kallistuttua. Kannattaa myös silti tsekata eBaysta hyviä löytöjä.  :)
2011 Husaberg FS 570 superhypermegamoto
-------------------------------------------------------------------

Ex GSX-R 600 K6

Poissa [Snake]

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 185
Vs: Arrow Vs. LeoVince
« Vastaus #4 : Helmikuu 19, 2010, 19:59:33 ip »

Oletettavasti tosin olet kokoränniä etsiskelemässä? Leovincen corsa factoryhan k7-k8 litrasiin on kahdella 20-30cm tumppipöntöllä toteutettu.


Jepjep, ja arrowilta löytyy samanlainen, mutta edullisempana, siksi kyselinkin, mikä ero merkeillä mahtaa olla...
Eli pitäisi tosiaan hommata koko putkisto(kahdella vaimentimella) pcV ja ehkä suodatin..
Some men just want to watch the world burn.

Poissa maKe

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 2654
Vs: Arrow Vs. LeoVince
« Vastaus #5 : Helmikuu 19, 2010, 20:10:26 ip »

Oletettavasti tosin olet kokoränniä etsiskelemässä? Leovincen corsa factoryhan k7-k8 litrasiin on kahdella 20-30cm tumppipöntöllä toteutettu.


Jepjep, ja arrowilta löytyy samanlainen, mutta edullisempana, siksi kyselinkin, mikä ero merkeillä mahtaa olla...
Eli pitäisi tosiaan hommata koko putkisto(kahdella vaimentimella) pcV ja ehkä suodatin..

Säästää kyllä pitkän pennin jos ottaa yhdellä vaimentimella olevan vaan, ja vähemmän painoakin myös.
2011 Husaberg FS 570 superhypermegamoto
-------------------------------------------------------------------

Ex GSX-R 600 K6

Poissa Juha_K

  • Foorumin Moderoija
  • *****
  • Viestejä: 3346
K5 1000 & K1 750
Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

Poissa [Snake]

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 185
Vs: Arrow Vs. LeoVince
« Vastaus #7 : Helmikuu 19, 2010, 21:25:14 ip »
Some men just want to watch the world burn.

Poissa Miksu

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 31
Vs: Arrow Vs. LeoVince
« Vastaus #8 : Helmikuu 19, 2010, 22:51:31 ip »
Mä laitoin tuohon uuteen mopooni (K9 1000) tuossa joulukuussa LeoVincen full titanium factory corsa putkiston. Ainakin Suzukin Relentless team suosii samaa putkistoa, joten kovin huono se ei voi olla ::) Pirun kevyt paketti se on, vaikka kahdella vaimentimella onkin. Titaania ja hiilikuitua sopivasti molempia käytetty valmistuksessa :)
Suzuki Gsx-R 1000 K9

Poissa TommoKe

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 563
Vs: Arrow Vs. LeoVince
« Vastaus #9 : Helmikuu 19, 2010, 23:26:37 ip »
Mä laitoin tuohon uuteen mopooni (K9 1000) tuossa joulukuussa LeoVincen full titanium factory corsa putkiston. Ainakin Suzukin Relentless team suosii samaa putkistoa, joten kovin huono se ei voi olla ::) Pirun kevyt paketti se on, vaikka kahdella vaimentimella onkin. Titaania ja hiilikuitua sopivasti molempia käytetty valmistuksessa :)

Hankikko kotimaasta ton putken, vai onko joku viisaamman hintanen paikka tiedossa?
*Kivoja osia myynnissä*

Poissa maKe

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 2654
Vs: Arrow Vs. LeoVince
« Vastaus #10 : Helmikuu 20, 2010, 01:00:35 ap »
Mä laitoin tuohon uuteen mopooni (K9 1000) tuossa joulukuussa LeoVincen full titanium factory corsa putkiston. Ainakin Suzukin Relentless team suosii samaa putkistoa, joten kovin huono se ei voi olla ::) Pirun kevyt paketti se on, vaikka kahdella vaimentimella onkin. Titaania ja hiilikuitua sopivasti molempia käytetty valmistuksessa :)

Asia ränni.  O0
2011 Husaberg FS 570 superhypermegamoto
-------------------------------------------------------------------

Ex GSX-R 600 K6

Poissa [Snake]

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 185
Vs: Arrow Vs. LeoVince
« Vastaus #11 : Helmikuu 20, 2010, 10:17:55 ap »
Mä laitoin tuohon uuteen mopooni (K9 1000) tuossa joulukuussa LeoVincen full titanium factory corsa putkiston. Ainakin Suzukin Relentless team suosii samaa putkistoa, joten kovin huono se ei voi olla ::) Pirun kevyt paketti se on, vaikka kahdella vaimentimella onkin. Titaania ja hiilikuitua sopivasti molempia käytetty valmistuksessa :)

Provari ;D ;D Arrowilla on samanlainen, mutta hieman edullisempi...
Some men just want to watch the world burn.

Poissa Miksu

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 31
Vs: Arrow Vs. LeoVince
« Vastaus #12 : Helmikuu 20, 2010, 12:06:54 ip »
Mä laitoin tuohon uuteen mopooni (K9 1000) tuossa joulukuussa LeoVincen full titanium factory corsa putkiston. Ainakin Suzukin Relentless team suosii samaa putkistoa, joten kovin huono se ei voi olla ::) Pirun kevyt paketti se on, vaikka kahdella vaimentimella onkin. Titaania ja hiilikuitua sopivasti molempia käytetty valmistuksessa :)

Hankikko kotimaasta ton putken, vai onko joku viisaamman hintanen paikka tiedossa?


Joo kyllä mä sen täältä suomesta tilasin, Stormin kautta...mutta hieman sain alennusta tutun myyjän kautta, joten ei ihan tarvinnut tuota ovh.2800e maksaa :D Toki hintaa jäi silti ihan riittämiin maksettavaksi.
Suzuki Gsx-R 1000 K9

Poissa maKe

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 2654
Vs: Arrow Vs. LeoVince
« Vastaus #13 : Helmikuu 20, 2010, 12:36:03 ip »
Alennus oli oltava tonnin luokkaa väh. tai sitten sulla on vain liikaa ylimääräistä paalua.  ;D

Hitto tolla 2800e sais täydellisen öhlärin alustan etupään cartridge kitillä ja ttx iskarilla + rahaa jäis vielä päivittää jarruja yms.
2011 Husaberg FS 570 superhypermegamoto
-------------------------------------------------------------------

Ex GSX-R 600 K6

Poissa [Snake]

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 185
Vs: Arrow Vs. LeoVince
« Vastaus #14 : Helmikuu 20, 2010, 12:58:13 ip »
Perhana, voipa olla että menee Akrapovicit ja Y-haarat myyntiin... :D :D :D :D
Some men just want to watch the world burn.

Poissa Tommy-boy

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 483
Vs: Arrow Vs. LeoVince
« Vastaus #15 : Helmikuu 20, 2010, 13:43:26 ip »
onko toi suizan oma alkukäyrästö sen tasoinen että se kannattaa vaihtaa??
Eli. onko siinä rahalla vastinetta jos vaihtais koko putkiston vs Y-haara+sliparin pelkästään.

Poissa maKe

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 2654
Vs: Arrow Vs. LeoVince
« Vastaus #16 : Helmikuu 20, 2010, 14:18:45 ip »
onko toi suizan oma alkukäyrästö sen tasoinen että se kannattaa vaihtaa??
Eli. onko siinä rahalla vastinetta jos vaihtais koko putkiston vs Y-haara+sliparin pelkästään.

Riippuu mitä haluaa? Alaväännöthän kokoputkistolla katoaa ja keskelle + ylös tulee lisää ja venyvyyttä rajottimelle asti.

Huipputehot ei välttämättä aina kasva kauheita mutta se kokonaislisäys muulle kierrosalueelle on yleensä paljon tärkeämpätä.
2011 Husaberg FS 570 superhypermegamoto
-------------------------------------------------------------------

Ex GSX-R 600 K6

Poissa [Snake]

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 185
Vs: Arrow Vs. LeoVince
« Vastaus #17 : Helmikuu 20, 2010, 16:34:03 ip »
Perhana, voipa olla että menee Akrapovicit ja Y-haarat myyntiin... :D :D :D :D

Niinhän siinä kävi....
Some men just want to watch the world burn.

Poissa Miksu

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 31
Vs: Arrow Vs. LeoVince
« Vastaus #18 : Helmikuu 20, 2010, 19:36:47 ip »
Perhana, voipa olla että menee Akrapovicit ja Y-haarat myyntiin... :D :D :D :D

Niinhän siinä kävi....


Joo mä suosittelen kyllä leoa!! kaikki vaan samaan leiriin :)
Suzuki Gsx-R 1000 K9

Poissa [Snake]

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 185
Vs: Arrow Vs. LeoVince
« Vastaus #19 : Helmikuu 22, 2010, 17:01:22 ip »
Taitaa sittenkin tulla Akran Evoluutio-putkisto.... :D :D :D :D :D :D :D :D :D
Some men just want to watch the world burn.

Poissa maKe

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 2654
Vs: Arrow Vs. LeoVince
« Vastaus #20 : Helmikuu 22, 2010, 21:47:10 ip »
Taitaa sittenkin tulla Akran Evoluutio-putkisto.... :D :D :D :D :D :D :D :D :D

Ei ollenkaan paskempi vaihtoehto. Akra on kyllä laadullisesti aika ykkönen.
2011 Husaberg FS 570 superhypermegamoto
-------------------------------------------------------------------

Ex GSX-R 600 K6

Poissa Bobo

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 101
Vs: Arrow Vs. LeoVince
« Vastaus #21 : Helmikuu 23, 2010, 12:49:21 ip »
onko toi suizan oma alkukäyrästö sen tasoinen että se kannattaa vaihtaa??
Eli. onko siinä rahalla vastinetta jos vaihtais koko putkiston vs Y-haara+sliparin pelkästään.

Bike Doctorilla ainakin olivat sitä mieltä, että tonnisen K9:n alkukäyrästö on niin hyvä, ettei välttämättä tarvitse kokoränniä. Niinpä omaan tulee Leo Vincen GP Style vaimentimet, katti pois y-haaralla, PCV ja vaparifiltteri. Noilla pitäis kuulemma nätit käyrät saada säädettyä  :)
Gsx-R 1000 K9
Hayabusa K8
YZF-R6 -99 ratalelu

Member of MC Speedfreaks

Poissa Spaiku

  • G#3
  • Foorumin Moderoija
  • *****
  • Viestejä: 508
Vs: Arrow Vs. LeoVince
« Vastaus #22 : Helmikuu 23, 2010, 16:47:45 ip »
Bike Doctorilla ainakin olivat sitä mieltä, että tonnisen K9:n alkukäyrästö on niin hyvä, ettei välttämättä tarvitse kokoränniä.

Samaa sanoivat 1000 K7-K8:sin kohdalla. Muistaakseni vielä sanoivat et jos laittaa Yoshin USA mallin käyrästön, niin menisi huonompaan suuntaan.

En kyllä menisi allekirjoittamaan tuota väitettä  ;)

Poissa Miksu

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 31
Vs: Arrow Vs. LeoVince
« Vastaus #23 : Helmikuu 23, 2010, 20:05:09 ip »
onko toi suizan oma alkukäyrästö sen tasoinen että se kannattaa vaihtaa??
Eli. onko siinä rahalla vastinetta jos vaihtais koko putkiston vs Y-haara+sliparin pelkästään.

Bike Doctorilla ainakin olivat sitä mieltä, että tonnisen K9:n alkukäyrästö on niin hyvä, ettei välttämättä tarvitse kokoränniä. Niinpä omaan tulee Leo Vincen GP Style vaimentimet, katti pois y-haaralla, PCV ja vaparifiltteri. Noilla pitäis kuulemma nätit käyrät saada säädettyä  :)


No mä en tiedä sen hyvyydestä tarkemmin, mutta ainakin hieman kevyempi oli tuo Leovince factoryn alkukäyrästö, kuin orggis...No kohta pyörä menossa penkkiin K&N ja PcV kanssa, niin katsellaan sitten käyriä ja tehoja tarkemmin   :P
Suzuki Gsx-R 1000 K9

Poissa maKe

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 2654
Vs: Arrow Vs. LeoVince
« Vastaus #24 : Helmikuu 23, 2010, 22:26:29 ip »
Bike Doctorilla ainakin olivat sitä mieltä, että tonnisen K9:n alkukäyrästö on niin hyvä, ettei välttämättä tarvitse kokoränniä.

Samaa sanoivat 1000 K7-K8:sin kohdalla. Muistaakseni vielä sanoivat et jos laittaa Yoshin USA mallin käyrästön, niin menisi huonompaan suuntaan.

En kyllä menisi allekirjoittamaan tuota väitettä  ;)

Sulla on vaan niin huono muisti :P

Eiks se jotain sanonu et viimeistely esim. hitsisaumojen suhteen ei oo nii hyvää ku Sutsukin omilla pojilla, sen takia joutuu ainaki säätöjä hieroon enemmän.

Wtf? Mistä lähtien Yoshimuralla on ollut hitsisaumoista kiinni putken toimivuus? Kumminkin kaverit tekee tutkimusta&kehitystä 24/7 Suzukien parissa ja jenkkilän AMA kilpasarjoissa olevissa Suzukeissa käytetään vain ja ainoastaan Yoshimuran tötteröitä. Vertaa mun vakiosarjaa vs japanin yoshin titaanisarjaa niin Suzukin satsi on kuin räkäklimppiä saumojen kohdalla.

Onhan nyky pakosarjat varmasti ihan eri kamaa kuin +10v sitten jolloin pelkillä putkistoilla saatettiin saada ihan järkyttäviä muutoksia. Se vaan on siitä kiinni mistä on valmis maksamaan. Joku 5-10hv ylös saattaa tuntua vähäseltä jostain reilun tonnin investoinnista, mutta se lopullinen muutos koko tehoalueelle ja höngän jatkuminen kokonaan ylös saakka on kyllä sen arvoista (imo!).


2011 Husaberg FS 570 superhypermegamoto
-------------------------------------------------------------------

Ex GSX-R 600 K6

Poissa maKe

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 2654
Vs: Arrow Vs. LeoVince
« Vastaus #25 : Helmikuu 23, 2010, 22:46:44 ip »
Wtf? Mistä lähtien Yoshimuralla on ollut hitsisaumoista kiinni putken toimivuus? Kumminkin kaverit tekee tutkimusta&kehitystä 24/7 Suzukien parissa ja jenkkilän AMA kilpasarjoissa olevissa Suzukeissa käytetään vain ja ainoastaan Yoshimuran tötteröitä. Vertaa mun vakiosarjaa vs japanin yoshin titaanisarjaa niin Suzukin satsi on kuin räkäklimppiä saumojen kohdalla.

Mää en mistään mitään tiedä, kunhan kuuntelen noita ammattilaisia :). Kyseessä oli kiloset K7-K8:sit, ei noi vissiin vielä ole yli kymmentä vuotta vanhoja ;). Japanin sarjoista ei ollut puhetta, ne kai voivat olla perempia?

Tarkotin lähinnä sitä että nykypäivän vakiosarjat on huomattavasti parempia kuin vanhoissa romurauta vehkeissä.  :)
Siksi erot niin pieniä että välttämättä paperilla katottuna ei näytä kovin mullistavalta.

Japanin putkistot kyllä pitäis kaiketi olla lähestulkoon parhainta mahdollista sorttia mitä susukeihin voi saada. Ainakin laadullisesti on kyllä niin tajunnan räjäyttävän olosta tavaraa että oksat pois. Pahin kilpakumppani on akra ja leovince meikän mielestä.
2011 Husaberg FS 570 superhypermegamoto
-------------------------------------------------------------------

Ex GSX-R 600 K6

Poissa [Snake]

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 185
Vs: Arrow Vs. LeoVince
« Vastaus #26 : Helmikuu 24, 2010, 18:05:19 ip »
Harjottelin teoriassa tota putken vaihtoa, ja huomasin että sinne katin eteen menee joku vaijeriviritelmä.. Mikä se on ja miten sen saa laitettua takas jos vaihtaa putkiston..???
Some men just want to watch the world burn.

Poissa maKe

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 2654
Vs: Arrow Vs. LeoVince
« Vastaus #27 : Helmikuu 24, 2010, 18:35:29 ip »
Harjottelin teoriassa tota putken vaihtoa, ja huomasin että sinne katin eteen menee joku vaijeriviritelmä.. Mikä se on ja miten sen saa laitettua takas jos vaihtaa putkiston..???

Se lähtee huitsin mäkeen kokoputkiston yhteydessä, ja pitäis muutenkin melkein olla pois kokonaan. Harmia siitä vaan on eikä mitään hyötyä. No okei äänet on hiljasemmat sen kanssa.  ;D

Eli pakosarjan läppä+servo (EXCVA) joka ohjaa kaasuläpän tapaista luistia kollektorin jälkeen jolla "mukamas" parannetaan alavääntöjä kuristamalla pakokaasuja johonkin 6000-8000 kierrokseen saakka. Siitä ylöspäin läppä on täysin auki. Todellisuudessa tuo syö tehoja vaan, mutta pakko se on siellä olla siitä syystä että menee pyörät äänien ja päästöjen puolesta läpi.
2011 Husaberg FS 570 superhypermegamoto
-------------------------------------------------------------------

Ex GSX-R 600 K6

Poissa [Snake]

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 185
Vs: Arrow Vs. LeoVince
« Vastaus #28 : Helmikuu 26, 2010, 18:12:14 ip »
No niin tulipa nyt tilattua sitten Akrapovicin Evolution putkisto... Kyllä nyt kelpaa.. Niin ja Titaania :D :D :D :D
Some men just want to watch the world burn.

Poissa maKe

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 2654
Vs: Arrow Vs. LeoVince
« Vastaus #29 : Helmikuu 26, 2010, 18:15:59 ip »
No niin tulipa nyt tilattua sitten Akrapovicin Evolution putkisto... Kyllä nyt kelpaa.. Niin ja Titaania :D :D :D :D

Onnee.  O0

Nyt vielä samaan pakettiin Brembo HP, Öhlins ttx/30mm nix, BST vanteet ja hiilaripalikkata niin alkaa olla aika snäkärikunnossa mopo.  2funny
2011 Husaberg FS 570 superhypermegamoto
-------------------------------------------------------------------

Ex GSX-R 600 K6

Poissa [Snake]

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 185
Vs: Arrow Vs. LeoVince
« Vastaus #30 : Maaliskuu 03, 2010, 18:27:09 ip »
No niin, tänään tuli paketti kotiin. On tuo Titaani ihmeellistä kamaa, on muuten todella ohuet noi putken seinämät. Nyt vaan pitää varata jossain vaiheessa aikaa jotta saa putkiston kiinni. PcV:kin löytyy jo. Mitäs mieltä olette noista vapaavirtaus-suodattimista? Olisiko BMC paras merkki??
Some men just want to watch the world burn.

Poissa maKe

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 2654
Vs: Arrow Vs. LeoVince
« Vastaus #31 : Maaliskuu 03, 2010, 19:09:49 ip »
Mikset ite asenna sitä ränniä?  :o

2-3h homma ensikertaisella. Muista hommata Jakelta uudet pakosarjan tiivisteet ennen asennusta.

BMC on ainoa oikea putsarimerkki imo. Normi BMC on sama kuin vakio paperifilsu mutta puhdistettavissa lähes loputtomiin saakka, eli ei tarvi uusia filsua ikinä. Race mallin bmc on himpun paremmin virtaava jota joutuukin sitten jo 2-4tonnin välein puhdistelemaan mielellään. Joku 1-4hv ehkä tulee tolla lisää vs puhdas vakio ja aika röyheät imuäänet.  8)

Mulla on bmc race ja takuuvarmasti tulee olemaan samanlainen käytössä myös muissa tulevissa mopoissa.
2011 Husaberg FS 570 superhypermegamoto
-------------------------------------------------------------------

Ex GSX-R 600 K6

Poissa [Snake]

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 185
Vs: Arrow Vs. LeoVince
« Vastaus #32 : Maaliskuu 03, 2010, 19:43:51 ip »
Mikset ite asenna sitä ränniä?  :o

2-3h homma ensikertaisella. Muista hommata Jakelta uudet pakosarjan tiivisteet ennen asennusta.

BMC on ainoa oikea putsarimerkki imo. Normi BMC on sama kuin vakio paperifilsu mutta puhdistettavissa lähes loputtomiin saakka, eli ei tarvi uusia filsua ikinä. Race mallin bmc on himpun paremmin virtaava jota joutuukin sitten jo 2-4tonnin välein puhdistelemaan mielellään. Joku 1-4hv ehkä tulee tolla lisää vs puhdas vakio ja aika röyheät imuäänet.  8)

Mulla on bmc race ja takuuvarmasti tulee olemaan samanlainen käytössä myös muissa tulevissa mopoissa.

Kyllä mä se itse ajattelin asentaa, nyt vaan on aika niin tiukalla ja pyörä on maanalasessa autoa hallissa.. Mitä nopeasti lueskelin tota asennus ohjetta, niin siinä todettiin ettei uusia tiiveisteitä tarvita. Sitten tota syyläriä ei vissiin tarvii irottaa eli nesteet pysyy sisällä.

Jos kiinnostaa voin laittaa kuvia putkistosta..
Some men just want to watch the world burn.

Poissa maKe

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 2654
Vs: Arrow Vs. LeoVince
« Vastaus #33 : Maaliskuu 03, 2010, 20:19:46 ip »
Pyörä porno kiinnostaa aina.  8)

Syyläriä ei tartte irrottaa, mutta ainakin se helpottaa hommaa ihan saatanasti jos on kehnot työkalut käytössä.
Uudet tiivisteetkään ei ole kalliita ja on ainakin varma veto ettei rupea tuhnuttamaan mistään sitten.
2011 Husaberg FS 570 superhypermegamoto
-------------------------------------------------------------------

Ex GSX-R 600 K6

Poissa [Snake]

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 185
Vs: Arrow Vs. LeoVince
« Vastaus #34 : Maaliskuu 07, 2010, 14:32:15 ip »
Lisäsin muutaman kuvan pakosarjan putkesta omaan galleriaan( http://gixxer.fi/galleria/displayimage.php?album=lastup&cat=0&pos=1)
Akalle ei oikeen sopinut, että olisin koonnut koko putken olohuoneeseen täykkäreiden aikana 2funny

Sitten tarvitaan taas vähän neuvoja.

Eli pyötään nyt tulee Akran Evo ja PcV. Mutta mites tuon lambdan kanssa tehdään? Akrassa on valmiina sensorille paikka, mutta jostain luin niin lambda ei kestä 50h käyttöä?? Eli laitanko sen siihen vai en? Jos sitä lambdaa ei kannata laittaa, niin miten se sitten poistetaan niin ettei mittaristossa pala mitkään varoitusvalot.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 07, 2010, 15:37:59 ip kirjoittanut [Snake] »
Some men just want to watch the world burn.

Poissa maKe

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 2654
Vs: Arrow Vs. LeoVince
« Vastaus #35 : Maaliskuu 13, 2010, 09:38:32 ap »
Lisäsin muutaman kuvan pakosarjan putkesta omaan galleriaan( http://gixxer.fi/galleria/displayimage.php?album=lastup&cat=0&pos=1)
Akalle ei oikeen sopinut, että olisin koonnut koko putken olohuoneeseen täykkäreiden aikana 2funny

Sitten tarvitaan taas vähän neuvoja.

Eli pyötään nyt tulee Akran Evo ja PcV. Mutta mites tuon lambdan kanssa tehdään? Akrassa on valmiina sensorille paikka, mutta jostain luin niin lambda ei kestä 50h käyttöä?? Eli laitanko sen siihen vai en? Jos sitä lambdaa ei kannata laittaa, niin miten se sitten poistetaan niin ettei mittaristossa pala mitkään varoitusvalot.

Siis tuleeko PCV+autotune vai tarkotatko mopon omaa kapeakaista seosmittaria? Sen mopon oman voi heittää suoraan mäkeen kuten PCV ohjeissa neuvotaan. Pitäs tulla mukana o2 eliminator plugi mikä tulee sen sensorin ja mopon johtosarjan liittimien väliin huijaamaan ecua että siellä on vielä paikallaan lambda anturi. Mää tein ton eliminatorin ite 50 sentillä perus vastuksesta ja sähköteipistä.  ;D

Tuo ei vielä poista FI valoa mittaristosta, mutta tekee sen että ECU ei pakkosyötöllä yritä hakea stokiometristä seosta 5000-6500rpm kohdilla joka on hirvittävän laiha seos. Mun mopo kuulosti ja tuntui traktorilta noilla kierroksilla ennen eliminatoria+säädätystä. Oli varmaan yli 10hv kateissa. FI valo lähtee pois samalla kun nappasee ecusta sen pinni nr. 30 pois minkä tarttee hävittää pakosarjan servon poiston yhteydessä.
2011 Husaberg FS 570 superhypermegamoto
-------------------------------------------------------------------

Ex GSX-R 600 K6

Poissa [Snake]

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 185
Vs: Arrow + LeoVince = Akrapovic
« Vastaus #36 : Maaliskuu 13, 2010, 16:01:41 ip »
Voi nyt ristus.. noh, kait se aika simppeli homma on irroittaa se pinni...  tickedoff
Some men just want to watch the world burn.

Poissa maKe

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 2654
Vs: Arrow + LeoVince = Akrapovic
« Vastaus #37 : Maaliskuu 13, 2010, 19:50:32 ip »
Voi nyt ristus.. noh, kait se aika simppeli homma on irroittaa se pinni...  tickedoff

Vartin-puolen tunnin homma. Jakkara pois ja ecusta toinen liitin vaan mäkeen ja sit joko sivarilla johto naps tai meisselillä napsauttaa koko liittimen mäkeen. Mielummin katkasee kokonaan kun mihinkään muuhun sillä ei ole vaikutusta mikä vaikuttas mopon toimintaan tai vikakoodien näkyvyyteen.
2011 Husaberg FS 570 superhypermegamoto
-------------------------------------------------------------------

Ex GSX-R 600 K6

Poissa [Snake]

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 185
Vs: Arrow + LeoVince = Akrapovic
« Vastaus #38 : Maaliskuu 14, 2010, 12:49:41 ip »
Noh, jos en saa sitä itse hoidettua niin sitten 8.5 mustalahden satamassa..  2funny 2funny
Some men just want to watch the world burn.

Poissa Kooseiska

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 20
Vs: Arrow + LeoVince = Akrapovic
« Vastaus #39 : Huhtikuu 07, 2010, 22:25:42 ip »
Mitähän mä tein väärin ku ei pala mitkään vikavalot PC V:n asennuksen jälkeen vaikken katkonut aivoista mitään piuhoja?  :o
K7 kilonen siis kyseessä.

Putkijuttuun osallistun sen verran, että itse haluisin yoshin tri-ovalin yhellä pöntöllä ja mieluusti vielä sen "stumpin" version, joko dualtipin tai yhellä ulostulolla, mutta kooseiskaan ei taida olla tarjolla muuta 4-1 tri-ovaalia ku toi:

http://yoshimura-shop.netmove.co.jp/ap/dtcat?p=9/0/3&s=514/24/63&l=en&t=/c_cycl1_e/c_cycl1_e/c_cycl2_e/c_cycl3_e&d=6424

Vai mahtaako löytyä?


Poissa [Snake]

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 185
Vs: Arrow + LeoVince = Akrapovic
« Vastaus #40 : Huhtikuu 08, 2010, 09:50:40 ap »
Mitähän mä tein väärin ku ei pala mitkään vikavalot PC V:n asennuksen jälkeen vaikken katkonut aivoista mitään piuhoja?  :o
K7 kilonen siis kyseessä.

Putkijuttuun osallistun sen verran, että itse haluisin yoshin tri-ovalin yhellä pöntöllä ja mieluusti vielä sen "stumpin" version, joko dualtipin tai yhellä ulostulolla, mutta kooseiskaan ei taida olla tarjolla muuta 4-1 tri-ovaalia ku toi:

http://yoshimura-shop.netmove.co.jp/ap/dtcat?p=9/0/3&s=514/24/63&l=en&t=/c_cycl1_e/c_cycl1_e/c_cycl2_e/c_cycl3_e&d=6424

Vai mahtaako löytyä?



Moi, et oo mitään tehnyt väärin O0 siinähän tulee mukana se O2 -anturi, jonka ansiosta ei valot vilku..

Tuosta putkesta sen verran, että oletko katsonut Duellin luettelosta tuota putkea?
Some men just want to watch the world burn.

Poissa Kooseiska

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 20
Vs: Arrow + LeoVince = Akrapovic
« Vastaus #41 : Huhtikuu 09, 2010, 21:34:12 ip »
Koitin katsella, minusta haluamaani putkea ei siellä näkynyt  ???

(EDIT: Onhan siellä noita kennopäisiä mutta noi cone-mallit ei jotenkin istu mun silmään, ei sitten millään.
          Tän hetkiset leotkin on kennopäädyillä ja eroonpääsyhalu niistä on kova)


No, ehkä mennään alkukausi noilla "isojen herrojen" hyväksymillä leoilla, niin näkee kuinka aktiivista se sinivuokkojen meluratsaus käytännössä on..
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 09, 2010, 21:40:18 ip kirjoittanut Kooseiska »

Poissa Juice_86

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 24
  • Yzf R1 05
Vs: Arrow + LeoVince = Akrapovic
« Vastaus #42 : Huhtikuu 10, 2010, 13:27:37 ip »
acran hexagonal siisti pönttö siistit äänet(mukaan myös db killer) ja se keveys ainakin hiilarin ja vakion ero varmaa lähes 10kg.  O0

Poissa [Snake]

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 185
Vs: Arrow + LeoVince = Akrapovic
« Vastaus #43 : Huhtikuu 17, 2010, 23:11:25 ip »
Perkale kun on akra komee.. Tuli lyhyet pöntöt
Mites toi jäähdytysjärjestelmän ilmaus? Onko kenelläkään mitää tietoa, miten sen saa hyvin ja varmasti ilmattua?

http://gixxer.fi/galleria/displayimage.php?album=lastup&cat=10614&pos=0
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 17, 2010, 23:22:50 ip kirjoittanut [Snake] »
Some men just want to watch the world burn.

Poissa [Snake]

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 185
Vs: Arrow + LeoVince = Akrapovic
« Vastaus #44 : Huhtikuu 18, 2010, 13:25:04 ip »
Perkaleen F1 valo palaa. Mitäköhän tein väärin?
Some men just want to watch the world burn.

Poissa maKe

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 2654
Vs: Arrow + LeoVince = Akrapovic
« Vastaus #45 : Huhtikuu 18, 2010, 13:44:55 ip »
Unohdit nyppästä sen johdon ecusta pois? Kitisee varmaan sitä servomoottoria nytten.

Iske dealer modeen ja pistä vikakoodi tähän jos et muuten saa selvitettyä vikaa.
2011 Husaberg FS 570 superhypermegamoto
-------------------------------------------------------------------

Ex GSX-R 600 K6

Poissa [Snake]

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 185
Vs: Arrow + LeoVince = Akrapovic
« Vastaus #46 : Huhtikuu 18, 2010, 13:47:37 ip »
Niin joo, se unohtu.. mites toi jäähdyttimen ilmaaminen? Syylärin korkki auki, nestettä koneessa mutta räkii sitä nestettä ulos, varsinkin kun antaa kierroksia.. On varmaan mennyt kohta 4 litraa nestettä..
Some men just want to watch the world burn.

Poissa maKe

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 2654
Vs: Arrow + LeoVince = Akrapovic
« Vastaus #47 : Huhtikuu 18, 2010, 13:55:08 ip »
4 litraa?  ;D

Pitäs mennä korkeintaan vajaa 3 litraa.


Kiikuttele sivulta sivulle sitä ja jos porisee niin hyvä, iske tulille ja anna lämmetä 70-80c hujakoille ja pitäs porista lisää. Sammuta ja avaa vesipumpun kyljestä 6mm kuusiopultti ja kato että tulee pelkkää vettä pihalle. Uudestaan kiikun kaakun ja lisää nestettä korkin rajalle ja käynnistä mopo ja kato että ei kupli enää. Sitten vaan korkki kiinni ja paisariin litkua ylärajaan asti.  O0
2011 Husaberg FS 570 superhypermegamoto
-------------------------------------------------------------------

Ex GSX-R 600 K6

Poissa [Snake]

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 185
Vs: Arrow + LeoVince = Akrapovic
« Vastaus #48 : Huhtikuu 18, 2010, 14:22:08 ip »
joo oon lämittänyt konetta 104 asteeseen, ja syylärin korkki on ollut koko ajan auki, niin sieltä ne vedet on ulos lennellyt.. Eikös se ilmauspultti ole tankin alla, tai niin ainakin manuskan mukaan..
Some men just want to watch the world burn.

Poissa maKe

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 2654
Vs: Arrow + LeoVince = Akrapovic
« Vastaus #49 : Huhtikuu 18, 2010, 14:32:39 ip »
joo oon lämittänyt konetta 104 asteeseen, ja syylärin korkki on ollut koko ajan auki, niin sieltä ne vedet on ulos lennellyt.. Eikös se ilmauspultti ole tankin alla, tai niin ainakin manuskan mukaan..

Ei noin korkealle ikinä korkki auki. Siellä järjestelmässä ei tuossa vaiheessa ole painetta yhtään ja vesi alkaa pikkuhiljaa kiehumaan 100c korvilla ja tursuaa pihalle hyvinkin nopeasti. 82c korvilla termari aukeaa kokonaan ja siitä ylöspäin ei mitään hyötyä lämmitellä, päinvastoin vaan.

Tankin alla juu kannessa on vesilähtö jossa pitäis olla "oikeaoppinen" ilmausruuvi, mutta saman asian pitäis kyllä ajaa tuon pumpun kyljessäkin oleva ruuvi. Itse en koskaan tankin alta olevasta pultista ilmannu.
2011 Husaberg FS 570 superhypermegamoto
-------------------------------------------------------------------

Ex GSX-R 600 K6

Poissa [Snake]

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 185
Vs: Arrow + LeoVince = Akrapovic
« Vastaus #50 : Huhtikuu 18, 2010, 14:58:27 ip »
Niin ja ei varmaan käynyt niin että se pultti tiuppu tonne moottorin sekaan..  2funny Sormet verillä yritän saada sitä sieltä pois.. hahahahahahah
Some men just want to watch the world burn.

Poissa Poko

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 2617
Vs: Arrow + LeoVince = Akrapovic
« Vastaus #51 : Huhtikuu 18, 2010, 23:02:10 ip »
Mites noiden nesteiden kans oli. Eli vihree ja punane ei saa mennä sekasi, puuroontuu(ko?)?

Snake komeet putket kyl!  O0
#1 Foorumin nopein ;)

Poissa [Snake]

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 185
Vs: Arrow + LeoVince = Akrapovic
« Vastaus #52 : Huhtikuu 19, 2010, 08:36:32 ap »
Mites noiden nesteiden kans oli. Eli vihree ja punane ei saa mennä sekasi, puuroontuu(ko?)?

Snake komeet putket kyl!  O0

Kiitos :D
Mun tietääkseni jos sekotteleen punasen ja vihreen, niin siitä tulee sellasta ruosteen väristä litkua eikä toimi niinkuin pitäis.. Sain eilen hoidettua ton syylärihomman hyvin kotiin, kiitos MaKen arvokkaille neuvoille. Nyt mopo oottaa penkkiä ja Bmc-filsua tossa etuovella smitten smitten
Some men just want to watch the world burn.

Poissa maKe

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 2654
Vs: Arrow + LeoVince = Akrapovic
« Vastaus #53 : Huhtikuu 19, 2010, 09:20:00 ap »
Mulla pyörii tislattu vesi + water wetter + 5% punanen glykoli. Hyvin skulaa ja pysyy lämmöt kurissa paremmin kuin vesi + jäähdytysneste kombolla.
2011 Husaberg FS 570 superhypermegamoto
-------------------------------------------------------------------

Ex GSX-R 600 K6

Poissa Poko

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 2617
Vs: Arrow + LeoVince = Akrapovic
« Vastaus #54 : Huhtikuu 19, 2010, 11:39:09 ap »
No hitto kun mä en muista millasta siellä oli viime syksynä ja nyt siel on punasta kyl... Kyl lämmöt on pysyny normeissa, mutta pitääköhä noi sitte vaihtaa taas koko järjestelmästä pois uusii..  :-\
#1 Foorumin nopein ;)

Poissa maKe

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 2654
Vs: Arrow + LeoVince = Akrapovic
« Vastaus #55 : Huhtikuu 19, 2010, 12:08:29 ip »
No hitto kun mä en muista millasta siellä oli viime syksynä ja nyt siel on punasta kyl... Kyl lämmöt on pysyny normeissa, mutta pitääköhä noi sitte vaihtaa taas koko järjestelmästä pois uusii..  :-\

Tullu vaihettua nuo aina joka talvi kun jotain remonttia tekee. Nyt tosin olin nuuka ja kippasin säiliöön vanhat litkut jemmaan, kun tuli syksyllä vasta vaihdettua.  ;D
2011 Husaberg FS 570 superhypermegamoto
-------------------------------------------------------------------

Ex GSX-R 600 K6

Poissa [Snake]

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 185
Vs: Arrow + LeoVince = Akrapovic
« Vastaus #56 : Huhtikuu 19, 2010, 12:47:08 ip »
Nyt ei pala enää F1-valo, oli se happianturi väärässä paikassa. Eli johonkin tosioläppien liittymään olin sen laittanut, vissiin menee erilailla noi johdot K9:ssä.. Nyt oikeassa paikassa, ja huomenna menee penkkiin K&N-suodattimen kanssa.. :D :D
Some men just want to watch the world burn.

Poissa Poko

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 2617
Vs: Arrow + LeoVince = Akrapovic
« Vastaus #57 : Huhtikuu 19, 2010, 15:34:38 ip »
No hitto kun mä en muista millasta siellä oli viime syksynä ja nyt siel on punasta kyl... Kyl lämmöt on pysyny normeissa, mutta pitääköhä noi sitte vaihtaa taas koko järjestelmästä pois uusii..  :-\

Tullu vaihettua nuo aina joka talvi kun jotain remonttia tekee. Nyt tosin olin nuuka ja kippasin säiliöön vanhat litkut jemmaan, kun tuli syksyllä vasta vaihdettua.  ;D

Mjoo-o. Taidanki sit samal kun öljyt vaihdan nii vaihtaa noi nesteetki.
#1 Foorumin nopein ;)

Poissa [Snake]

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 185
Vs: Arrow Vs. LeoVince
« Vastaus #58 : Kesäkuu 22, 2010, 11:19:11 ap »
No niin tulipa nyt tilattua sitten Akrapovicin Evolution putkisto... Kyllä nyt kelpaa.. Niin ja Titaania :D :D :D :D

Onnee.  O0

Nyt vielä samaan pakettiin Brembo HP, Öhlins ttx/30mm nix, BST vanteet ja hiilaripalikkata niin alkaa olla aika snäkärikunnossa mopo.  2funny

Mitäs MaKe on mieltä tästä setistä? http://www.hardracing.com/Brembo/BremboMC.htm sivun alhaalla on täydellinen kitti, missä tulee kaikki Brembon-osat :D, niin ja mistäs noita kevyitä vanteita saa?? :D
Some men just want to watch the world burn.

Poissa jani774

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 157
Vs: Arrow + LeoVince = Akrapovic
« Vastaus #59 : Huhtikuu 05, 2012, 18:21:11 ip »
Välikyssäri? eli tuosta kuin puhuttiin et kun ECU:sta ottaa pinnin 30 veks sen perhosventtiilin servon poiston yhteydessä ja et sit ei pala FI valo, niin onko niin et se Fi valo toimii sit kuitenkin muissa viossa ettei se halvaannu kokonaa?????
jani hintikka

Poissa Laikkakone

  • G#17
  • VIP-Jäsen
  • *****
  • Viestejä: 424
Vs: Arrow + LeoVince = Akrapovic
« Vastaus #60 : Huhtikuu 05, 2012, 19:49:29 ip »
Välikyssäri? eli tuosta kuin puhuttiin et kun ECU:sta ottaa pinnin 30 veks sen perhosventtiilin servon poiston yhteydessä ja et sit ei pala FI valo, niin onko niin et se Fi valo toimii sit kuitenkin muissa viossa ettei se halvaannu kokonaa?????

Ei halvaannu, toimii kyllä muuten ihan normaalisti.
Hondamies

Poissa jani774

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 157
Vs: Arrow + LeoVince = Akrapovic
« Vastaus #61 : Huhtikuu 06, 2012, 17:19:51 ip »
Jes. Näin on. Tänään otin pois tuon perhosventtiilin ja tein sen piuha muutoksen ja hienosti toimii. Seuraava ajatus onkin et nyt kai tuo pyörä pitäisi viedä säätöön kun olen asentanut vapaavirtaus suodattimen ja poistanut tuon pakoläpän ja pyörään on vaihdettu Micronin pönttö
jani hintikka