Kirjoittaja Aihe: huoltoon omat rojut  (Luettu 4726 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Milla

• Vuoden 2009 Foorumilainen!
  • Jr. Member
  • **
huoltoon omat rojut
« : Kesäkuu 09, 2010, 11:10:18 ap »
Pitäis viedä mopedi 12 000km huoltoon. Sain arvioita huoltojen hinnasta väliltä 250e-380e. Siihen huoltoon sisältyy ainakin tulppien vaihto ja öljyt, en nyt tiiä et mitä muuta ku en kumma kyllä ulkoa muista..

Yhdestä paikasta sanottiin että joo pitää laittaa sellaset tulpat ku siinä on ollukkin jne ja jotai se tyyppi puhu suzukin omista ja että ne on iridiumeja tms.

kysymykseni kuuluu:

Eikös se ole ihan sama että maksanko eri myyntipaikoissa 21e/tulppa vai 8e/tulppa kunhan se on sellanen mitä manuaalissa lukee (jotain DHC96-E tms) ??! Nimittäin jos kyse on ainoastaan hinnasta niin mä valitsen ennemmin sen 31 euroa 84 euron sijasta mitkä on pelkät tulppakustannukset.

Sama koskee esim öljykamoja: suodatinta ja itse lientäkin, enkös mä voi ostaa ne mistä tahansa millä hinnalla tahansa kunhan ne on sellaset mitä raamattu vaatii? tickedoff
Kohti ääretöntä - ja sen yli!!

Poissa Juha_K

• Ylläpitäjä
Vs: huoltoon omat rojut
« Vastaus #1 : Kesäkuu 09, 2010, 11:25:33 ap »
Ehdottomasti kannattaa tilata iridium-tulpat jostain muualta, Suomessa Stormilla jotain 21e kpl ja vaikka Englannista alle kympin. Käyt Motonetistä ostamassa Motul 5100 15W-50 ja viet huoltoon  :)
K5 1000 & K1 750
Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

Poissa AnDy

• VIP-Jäsen
« Vastaus #2 : Kesäkuu 09, 2010, 11:50:42 ap »
Tulpat tilaukseen rockauto.com:sta.

Poissa Milla

• Jr. Member
  • **
« Vastaus #3 : Kesäkuu 09, 2010, 11:51:35 ap »
Kuulostaa niin kätevältä toi netistä tilaus, mutta mä en oo ikinä tilannu ulkomailta mitään. Noh, mulla on apujoukkoja et ehkä pärjään kuitenki  ;D

Poissa AnDy

• VIP-Jäsen
« Vastaus #4 : Kesäkuu 09, 2010, 13:46:46 ip »
Kätevää se onkin. Tuodaan kotia asti. Mulla makso viime kesänä alle 35€ kotiovelle tuotuna. Ja jos on apujoukkoja nehän vaihtaa öljyt ja heittää tulpat vielä paikkalleenki?

Poissa Milla

• Jr. Member
  • **
« Vastaus #5 : Kesäkuu 09, 2010, 14:33:55 ip »
Kätevää se onkin. Tuodaan kotia asti. Mulla makso viime kesänä alle 35€ kotiovelle tuotuna. Ja jos on apujoukkoja nehän vaihtaa öljyt ja heittää tulpat vielä paikkalleenki?

No juu kyllä varmaan öljyt vaihtaa, toki ehkä melkeen itekkin osaan ku oon niin monta kertaa vierestä seurannu... ::)

Jos ite osais ja olis työkalui yms nii sen itse huoltais, mutta kun on vielä takuuta voimassa nii pitää hakee leima kirjaan  tickedoff

Poissa cellu

• Newbie
  • *
« Vastaus #6 : Kesäkuu 09, 2010, 18:29:57 ip »

No juu kyllä varmaan öljyt vaihtaa, toki ehkä melkeen itekkin osaan ku oon niin monta kertaa vierestä seurannu... ::)

Jos ite osais ja olis työkalui yms nii sen itse huoltais, mutta kun on vielä takuuta voimassa nii pitää hakee leima kirjaan  tickedoff

kannattaa viedä huoltoon just johonkin jos takuukin jäljellä, jos joskus pyörästä luovut ni ostajan silmissä näkyy +++ jos huoltokirjassa merkinnät liikkeen tekemistä huolloista :) itse ainakin teen niin kun lupas liike mistä ostin oman ni 4v takuun jos siellä huoltaa aina :P tyyristähän se on mut jos hajoaa niitten virheiden takia ni korvaa sen ;D

Poissa Milla

• Jr. Member
  • **
« Vastaus #7 : Kesäkuu 09, 2010, 19:10:21 ip »
Kuulimpas muuten tänään, että on tullu joku uus hieno laki tms että ei oo pakko käyttää merkin virallista jälleenmyyjä/huoltoliikettä. Ja kuulin tän ihan yhden liikkeen edustajalta  :D

Poissa cellu

• Newbie
  • *
« Vastaus #8 : Kesäkuu 09, 2010, 23:17:08 ip »
juu ei tarvii mut mulle luvattiin 2v lisätakuuta jos huollan myynti liikkeessä et kyl suosin sitä  :)

Poissa Juha_K

• Ylläpitäjä
« Vastaus #9 : Kesäkuu 09, 2010, 23:47:58 ip »
Tossa tulee maksettua aika moneen kertaan mahdolliset takuukorjaukset huoltohinnoissa verrattuna siihen jos tekee itse. Tietenkin se tuo mielenrauhaa, mutta aika usein tuppaa merkkihuollot olemaan enemmän tai vähemmän valohoitoa. Enemmän luottaisin jonkun itse tekemään huoltokirjaan kuitteineen kuin merkkihuollon leimoihin  :)
K5 1000 & K1 750
Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

Poissa Juha_K

• Ylläpitäjä
« Vastaus #10 : Kesäkuu 10, 2010, 00:03:30 ap »
Tossa tulee maksettua aika moneen kertaan mahdolliset takuukorjaukset huoltohinnoissa verrattuna siihen jos tekee itse. Tietenkin se tuo mielenrauhaa, mutta aika usein tuppaa merkkihuollot olemaan enemmän tai vähemmän valohoitoa. Enemmän luottaisin jonkun itse tekemään huoltokirjaan kuitteineen kuin merkkihuollon leimoihin  :)

Tässä taas tule se, ettei kaikilla ole paikkaa tehdä huoltoa vaikka taitoa olisi :). Elämäntilanteet vaihtelee.
Varmasti kun on paikat, pelit ja pensselit, niin tottakai sitä itselleen tekee sitä parasta. Mut ku joutuu syystä tai toisesta viemään huoltoliikkeeseen, niin kyllä niistä valikoisin sen mikä tekee huollot kuin itselleen.

Joo, tottahan toi. Piti lisätä, että vie jonnekin muualle kuin sinne merkkihuoltoon, kuten mainitsitkin.
K5 1000 & K1 750

Poissa Milla

• Jr. Member
  • **
« Vastaus #11 : Kesäkuu 10, 2010, 09:17:53 ap »
Ja jos on tehny päätöksen että vie pyöränsä huoltoon ihan sellaseen paikkaan jossa huoltamisesta pyydetään rahaa, niin ottaako sen halvimman vai sen kalleimman? Kallein velottaa ekstraa, halvin vaan velottaa=valohoitoa? Ite oon nyt käyttäny huollot ihan niissä paikoissa mistä olen pyörät ostanukkin, toisaalta se on niin helppoa viedä sinne ku on "tuttu" henkilökunta, mutta sitte että maksaako siitä satoja euroja enemmän vaan sen takia ku se on helppoa ja tuttuja tekijöitä-en tiedä.

Mutta jos ei olis takuuta voimassa niin varmasti opettelisin ite huoltaa!

Poissa ntjt

• Newbie
  • *
« Vastaus #12 : Heinäkuu 28, 2010, 00:46:11 ap »
paras tapa olis kun pääsisit itse seuraamaan huoltoa, sitähän voi kysyä liikkeestä! itse osaan kertoa että pyörää on huollettu kun joudun joka kerta sen pesemään paskasista sormenjäljistä ja silloin tällöin puuttuu kateruuveja xD
onneks kaikki ruuvit on löytäny tiensä takasi ku on paikan päällä tarkistanu :D
750 SRAD