Gixxer.fi Foorumi
Gixxer.fi Foorumi Metura-Motors Oy Lonsin Akku
Syyskuu 05, 2010, 03:53:16 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Tervetuloa Gixxer.fi foorumille!

Etusivu   Ohjeet Haku Kalenteri Gixxer.fi Galleria VIP-Lomake Shoppi Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: [1]   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Pohjola loistaa  (Luettu 660 kertaa)
loordi
Newbie
*
Poissa Poissa

Sukupuoli: mies

Asuinpaikka: treen liepeillä

« : Heinäkuu 14, 2010, 22:07:16 »

Nyt pukkaa ressiä!  knuppel2
N. kuukausi sitten jätin autoni parkkipaikalle yöpymään. Seuraavana aamuna heräsin vielä pikku siivuissa poliisin puheluun, että auto on poltettu kyseiselle parkkikselle mihin jätin sen. No, kaverille puhelua ja heti katsomaan tilannetta. Auto oli palanut täysin. Kalavehkeistä ei jälkeäkään takapenkin kohdalla ja samoin poppivehkeet kadonnut peräluukusta. Siitä poliisin pakeille ja rikosilmoitus.

Seuraavaksi yhteydessä Pohjolaan, tinkasivat auton arvoa n. 1000 € alle keskimääräisen pyyntihinnan ja n. 1500 € rokkikoneista maksavat 500 € kun ei kuitteja sattunut löytymään. Kuittasin pitkin hampain tarjoukset. Samalla ilmoitin kalavehkeden arvoa yhtiölle noin suurinpiirtein.

Pari viikkoa eteenpäin ja Pohjolasta soitetaan että kerkeenkö tapaamiseen. Kävi ilmi että moottori oli aukastu avk:lla ja 24:stä venttiilistä kolme oli hieman taipunu jossain kohtaa ja mäntään jäänyt jäljet. Ajossa en edes huomannu mtn vikaa, hyvin kulki motarillakin (sadepäivinä autolla).
Tutkijat oli lähettänyt n. kuukausi palosta raportin vakuutuskäsittelijälle missä sanottiin ettei heidän mielestä autoa tarvi korvata ollenkaan koska autolla liikkuminen on ollut todella vaikeaa!!! Eli siis haistelevat jonkunlaista vakuutuspetosta toden näkösesti!? Mitäs widdua, hyvin se on mulla liikkunut viimeiset 6 vuotta. Nyt odotellaan päätöstä/korvausta joka voipi olla 0 €  tickedoff

Kuitenkin kyseisen yhtiön asiakkaana ollu jo n. 14 vuotta ilman ongelmia. Enkä ole edes korvauksia joutunu hakemaan paskottua kännykkää lukuunottamatta muutama vuosi sitten...

Tietysti tässä sitten ilman autoakin joutunut kärvistelemään kaiken sonnan lisäks  knuppel2
tallennettu
hartikkala
Newbie
*
Poissa Poissa

« Vastaus #1 : Heinäkuu 15, 2010, 19:45:34 »

Nää on murheellisia tapauksia mutta käsittämätöntä että JOS autossa on palovakuutus niin mitä se oikein korvaa JOS ei tulipaloa. Jos korvaus 0€ niin HETI vaan tekemään siitä valitusta. Autohan on jätetty tohon ilmeisesti suoraa ajosta. Missään nimessä noihin vakuutusyhtiöiden tarjouksiin ei kannata tyytyä, jos ne oikeesti ei tyydytä, sillä ne on velvollisia korvaamaan vastaavat laitteet (tosin elektroniikassa tietyin ikävähennyksin). Esim vanhemman auton kolarissa jossa tarjoovat lunastusta polkuhintaan niin ilmoittakaa vaan että "- OK... Laitetaan vanha auto korjaukseen" (toimii).
tallennettu
loordi
Newbie
*
Poissa Poissa

« Vastaus #2 : Heinäkuu 15, 2010, 21:00:19 »

Joo, suoraan ajosta siihen parkkikselle auton jätin. Soitin autoliikkeeseenkin ja kehuivat että on mahdollista että pientä venttiilivikaa ei huomaa ajaessa. Pohjolan lapussa nimittäin luki että liikkuminen autolla on ollut todella vaikeaa... Kävin itse avk:lla katsomassa venttiilit ym. Tosiaan kolmesta naulasta on pikkusen päässyt puhaltamaan kun oli vähän karstaakin reunalla.

Kuulin toisenkin tapauksen työkaverille sattunutta: Oli kaatunut ja telonut polvensa. Soitti vakuutusyhtiöön että maksaisko honkkelivakuutus magneettikuvauksen. Sieltä kyseltiin helvetin tarkkaan miten toveri oli lempannu. Tämä kertoi sitten hetken tivaamisen jälkeen että oli saanut käden eteen ettei ihan turvalleen ollu kaatunu. Jahas koijariyhtöstä sanottiin että tässä tapauksessa vakuutus korvaa vahingon venäytysvammana eli 50 % kuluista koska kaveri ei ollut kokonaan kaatunu maahan... Siis mitä v..tua??

Rupee meneen maku koko vakuutusten maksamisiin. Yhtiö taitaa mulla vaihtua jokatapauksessa, kävi miten kävi  tickedoff

Enkä tule myöntymään mihinkään hinnan alennuksiinkaan, motonetissä venttiilit maksaa 20-30 € kpl. Satasen voin hinnasta vielä tinkiä  crazy2 Ja tarvii sanoo että auto kuntoon vaan!
tallennettu
loordi
Newbie
*
Poissa Poissa

« Vastaus #3 : Heinäkuu 16, 2010, 21:40:36 »

Päätös korvausasiaan oli tullut  knuppel2  knuppel2  knuppel2

Ei korvata autosta euroakaan koska yhtiön mielestä autolla ei olisi voinut liikkua kun vaivoin... Kummallista myöskin se että rokkikoneistakaan ei näyttäs tulevan lutiakaan. Kai se niitten kirjanoppineiden mielestä jotenkin liittyy venttiilivikaan  crazy2

Kalavehkeistä maksoivat kuitenkin puolet mitä pyysin/odotin.

Ilmoitin kyllä korvauskäsittelijälle ettei asia tähän ole jäämässä. Ja sanoin "suosittelevani" yhtiötä muillekkin  afro
tallennettu
tt1000
Newbie
*
Poissa Poissa

Asuinpaikka: Santa´s village

"Äkkipikainen ja pitkävihainen"

« Vastaus #4 : Heinäkuu 19, 2010, 13:27:46 »

Siis hetkinen. Mitä tekemistä auton ajokunnolla on palovakuutuksen kanssa? shocked Voihan se jumalauta olla rikki ihan oikeastikki ja siltikki vakuutus on voimassa.
Jos epäilevät vakuutuspetosta on näyttövastuu yhtiöllä ja käsittääkseni mitään tällaisia tutkimuksia ei ole ees tehty. Ja vaikka epäilevätkin, on käsittääkseni korvaus maksettava. Perivät takaisin jos tulee tuomio. Palovakuutuksen evääminen liikkumattomuuden takia on kyllä hulluinta mitä oon ikinä kuullu.
Ite veisin asian kyllä ehottomasti eteenpäin.

Ite oon kylläki Pohjolan tyytyväinen asiakas. Kaikkea on sattunu, eikä kertaakaan ole tarttenu ees ääntä korottaa.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 19, 2010, 13:51:09 kirjoittanut tt1000 » tallennettu

GSX-R 1000 K1 Turbo 267 rwhp
GSF 1200 -97 ex
Fude San Remo 50 cc -04 ex
No licence team (22.7.-21.8.2008)
"Naihman, tuo astetta kovempi supersankari kuin savolaisten VituiksMän."
hartikkala
Newbie
*
Poissa Poissa

« Vastaus #5 : Heinäkuu 24, 2010, 11:30:09 »

Itse jouduin taistelemaan vuosia sitten kolarin jäljiltä polvesta IF:in kanssa. Ensin valitun tapaturmalautakuntaan ja sieltä vakuutusyhtiölle myönteinen päätös (noin vuosi päätökseen). No taistelu jatkui..... Vaihdoin jopa lääkäriin joka on tehnyt vakuutusoikeuteen useita lausuntoja ja jopa hän sanoi, että tämä on ihan selvä tapaus mun eduksi. No mites kävikään vakuutusoikeudessa (yli vuosi päätökseen).... Takkiin tuli!!! Ja kyse oli siitä, että vakuutusyhtiön lääkäri oli ilmoittanut "- ei johdu kolarista", se olikin ainoa lääkäri joka oli sitä mieltä ("mun" lääkäreitä oli 3kpl). Vakutuusyhtiönlääkäri oli työterveyslääkäri kun mun lausunnot tulivat kirurgilta, ortopedilta ja fysiatrian erikoislääkäriltä. Tulin silloin siihen tulokseen, että silkalla maalaisjärjellä ei ole mitään tekemistä noissa korvausasioissa mutta silti aina pitää valittaa, jos korvausperustelut eivät mielytä, sillä eihän sitä ikinä tiedä vaikka ne lakimiehet (jotka nauttivat vakuutusyhtiöiden luottamusta) noissa tuomi-istuimissa päättäisivät toisin kun oli alkuperäinen päätös.

Mutta onneee vaan taisteluun ja toivotaan parasta!!!! Vaikka kyse ei olisi isosta menetyksestä mutta silti kannattaa yrittää. Periaatteet oli se syy miks määkin taistelin, koin kärsineeni huomattavaa vääryyttä silloisessa tapauksessa.
tallennettu
bling-
Newbie
*
Poissa Poissa

Asuinpaikka: valkeakoski

k8

« Vastaus #6 : Heinäkuu 24, 2010, 13:08:05 »

Todella veemäisesti käyny sulle..tosi outu juttu kyllä. Itellä poltettiin pyörä koti pihaan 2vuotta sitten. sain oikeutetun korvauksen ja rahat tilille viikko tapahtuneen jälkeen  afro mutta huono tuuri vaan jatkuu pyörien parissa, pari viikkoo sitten kaaduin pyörän lunastus kuntoon, taas hyvä korvaus pyörästä (+hinaus ja sairaalakulut) viikon sisällä rahat tilillä. ja yhtiönä toimii nimenomaan pohjola!! eli itellä ilmeisesti käyny hyvää tuuri koska selvinny aina vaan parilla puhelulla ilmaan mitään ongelmia!  rolleyes
tallennettu

750 k8
loordi
Newbie
*
Poissa Poissa

« Vastaus #7 : Heinäkuu 29, 2010, 11:23:52 »

Pohjolan kanssa sovittiin että kansi paineistetaan tammerdieselissä. Kävin katsomassa kantta paikanpäällä eikä sekään nyt ihan putkeen menny  angry
Td:stä oli soittaneet pohjolaan ja kertovat venttiilivuodon olevan 100% eikä kantta tarvi sen tarkemmin mittailla, parista pakoventtiilistä vuoto on kuulemma sen verran kovaa. -Taas pieni ravonpuuska  tickedoff
Ei vuoto voi olla 100% jos venttiili on paikallaan eikä siinä ole halkeamia tai reikää.
Juttelin yhden melko pätevän autokorjaajan kanssa, se sano että venttiilivikaisia autoja tuppaa tulevan korjaamolle vasta sitten kun venttiili on poikki tai jos siinä on reikä.
Nyt tarviskin laittaa kone kasaan ja todistaa että moottorin käydessä vuoto EI voi olla 100%. Rohkenen epäillä että paine sylinteristä ei kerkiä kokonaan hävitä ennenkun venttiiili aukeaa?!?! Moottorissa on 2 pakonaulaa per sylinteri, eikä yhdenkään sylinterin kohdalla ole asiat niin huonosti että molemmat pakoventtiilit vuotaisi pahasti.
Vaikeeks asian tekee myöskin se että moottorin kasaus, kaikki uudet sähköt, ruisku yms. tarvii hankkia jostain ja saada motti vielä penkkiinkin... Ei mtn halpaa lystiä mutta en suostu kyllä maksumieheksikään. Luulisin että vakuutusyhtiön on asia minulle todistettava ettei auto ole voinut liikkua kuin vaivoin, niinkun raportissa kerrottiiin.

Ainiin, samassa raportissa luki myös että venttiillit on osunut yhteen mäntään ja jäänyt jälki. Sekin muutui viime puhelussa että jälkiä olisi jo kolmessa männässä  shocked

Kaiken kukkuraks pohjolasta asiaa hoitava porukka lomilla n. pari viikkoa  crazy2
tallennettu
ruupanen
Newbie
*
Poissa Poissa

Asuinpaikka: Joensuu

K3 1000

« Vastaus #8 : Heinäkuu 29, 2010, 15:29:56 »

On kyllä ihan uskomattoman paska tuuri. Mikä auto kyseessä?
tallennettu
Temezki`
Newbie
*
Poissa Poissa

« Vastaus #9 : Heinäkuu 29, 2010, 15:59:11 »

Ei muuta kun soitat vakuutusyhtiölle et ostat uudet sähköt ja heebelit mottiin ja jos käy niillä venttileillä hyvin ni vakuutus korvaa kaiken mutta tämä siis vasta kun olet varma että se käynnistyy niillä venttiileillä ja männillä!!! grin Älä vaan luovuta jos kyseessä oikeasti on tuhopoltto/tekninen vika... O0toivottavasti asiaan saadaan oikeudenmukainen päätös ja vaikka pyörän myinkin niin gixxeristit ovat tukena afro
tallennettu
loordi
Newbie
*
Poissa Poissa

« Vastaus #10 : Heinäkuu 30, 2010, 00:08:39 »

Vanha coupe bmw 325 vm. 94.

Ei muuta kun soitat vakuutusyhtiölle et ostat uudet sähköt ja heebelit mottiin ja jos käy niillä venttileillä hyvin ni vakuutus korvaa kaiken mutta tämä siis vasta kun olet varma että se käynnistyy niillä venttiileillä ja männillä!!! grin Älä vaan luovuta jos kyseessä oikeasti on tuhopoltto/tekninen vika... O0toivottavasti asiaan saadaan oikeudenmukainen päätös ja vaikka pyörän myinkin niin gixxeristit ovat tukena afro
Joo, lähin kaverin kanssa yöksi kuhaa nostamaan ja tuli parit olusetkin juotua ja siitä aamuyöstä kotio goisaamaan. Aamulla heräsin poliisin soittoon että auto palanut. Sytytetty kuulemma lauantaina aamulla 8 aikaan  shocked Rokkikoneet yms. hävinnyt autosta eli selvä murto ja tuhopoltto.
Sehän tässä hauskaa onkin että yli kuukauden tappelun jälkeen rupee itekkin uskomaan että kai se moottori sitten paskana on  cry  Mutta jos sitä penkkiin saakka viedään niin onkohan mahdollista kun venttiileitä on jo moneenkin kertaan putsattu ja katteltu, että ne vuotais enempi nyt kun sillon läjässä ollessaan? Karstaa oli meinaten reilummin venttiililautasen reunoilla ja seetin reunalla...

Tuntuu melko hullulta tapella muutamasta tonnista tollasen mammuttiyhtiön kanssa, joka on varmana upottanu meikäläisen korvaussumman jo viiteen kertaan "tärkeisiin" tutkimuksiinsa  tickedoff

Mutta ei luovuteta ei  afro
tallennettu
ruupanen
Newbie
*
Poissa Poissa

Asuinpaikka: Joensuu

K3 1000

« Vastaus #11 : Heinäkuu 30, 2010, 14:29:27 »

Vanha coupe bmw 325 vm. 94.

Onko sulla tunnuksia @ btcf foorumille? Tulehan ja kirjota tarina sinne, niin tulee varmasti paljon lisäsottailua miten tän asian onnistus hoitamaan. Tulee ite tonne kirjoteluun päivittäin ja apua sieltä kyllä saa ruohonleikkurin pätkimiseen smiley
tallennettu
bling-
Newbie
*
Poissa Poissa

Asuinpaikka: valkeakoski

k8

« Vastaus #12 : Heinäkuu 30, 2010, 22:47:01 »

Onko sulla tunnuksia @ btcf foorumille? Tulehan ja kirjota tarina sinne, niin tulee varmasti paljon lisäsottailua miten tän asian onnistus hoitamaan. Tulee ite tonne kirjoteluun päivittäin ja apua sieltä kyllä saa ruohonleikkurin pätkimiseen smiley
[/quote]
Totta puhut, ite saanu apua moneen robleemaan kyseiseltä foorumilta  afro gixxer ja btcf se olla pittää smiley)
tallennettu

750 k8
loordi
Newbie
*
Poissa Poissa

« Vastaus #13 : Heinäkuu 30, 2010, 23:06:49 »

[/quote]

Liityin juuri porukkaan ja laitoin koko stoorin. Kiitti vinkistä, ehkä jotkut tosiaan tietää kyseisen moottorin päälle siellä foorumilla  smiley
tallennettu
tt1000
Newbie
*
Poissa Poissa

« Vastaus #14 : Elokuu 03, 2010, 00:02:28 »

Vieläkään en ymmärrä, miten auton liikkuminen/liikkumattomuus liittyy palovakuutukseen?? ?
tallennettu

GSF 1200 -97 ex
loordi
Newbie
*
Poissa Poissa

« Vastaus #15 : Elokuu 03, 2010, 10:48:16 »

Vieläkään en ymmärrä, miten auton liikkuminen/liikkumattomuus liittyy palovakuutukseen?? ?

En minäkään  undecided

Ilmeisesti epäilevät vakuutuspetosta koska lapussa luki että autolla liikkuminen on oltava todella vaikeaa. Kuvittelevat vissiin minun hinanneen tai työntävän auton 25 km kyseiselle parkkipaikalle  knuppel2
tallennettu
tt1000
Newbie
*
Poissa Poissa

« Vastaus #16 : Elokuu 03, 2010, 21:57:33 »

Ja edelleenkin, mikäli epäilevät petosta, on näyttövastuu Pohjolalla.
tallennettu

GSF 1200 -97 ex
loordi
Newbie
*
Poissa Poissa

« Vastaus #17 : Elokuu 04, 2010, 10:30:15 »

Ja edelleenkin, mikäli epäilevät petosta, on näyttövastuu Pohjolalla.

Ok! Eli seuraava siirto siis Pohjolan?!
Niitten hommako on todistaa etten olisi pystynyt ajamaan autoa? Paperissa luki että olen antanut vilpillistä tietoa auton kunnosta, eikä autolla olisi pystynyt ajamaan kun vaivoin.
Pikku lisämausteena vielä Tammerdieselin puhelinkeskustelu Pohjolan kanssa että venttiilivuoto olisi 100%.

Riittääköhän vakuutusyhtiölle tollanen näyttö? Mulle ei ainkaan riitä kun tiedän miten asiat oikeesti menee
tallennettu
Tommy-boy
VIP-Jäsen
Poissa Poissa

Asuinpaikka: Vantaa

« Vastaus #18 : Elokuu 04, 2010, 15:05:48 »

Et ole vielä poliisikulusteluun joutunut? Aikoinaan  mun auto pöllittiin Helsingistä ja se löyty Imatralta jonkun Venäläisten vuokraaman talon pihalta.
Pohjola teki asiassa kaiken että ei olisi jotunut maksamaan mitään. Syyttivät jopa vakuutuspetoksesta. (auton hinta n.3000€) Jouduin jopa käymään kuulusteluissa ja sitä myötä syyttäjä hylkäsi koko asian. Siitäpä Pohjola kimmastui niin paljon että ilmoittivat et minulle ei Pohjola myönnä minkäänlaista vakuutusta ikinä.
Tossa mun keississä oli niin ihmeellisiä koukeroita et huhhuh. Joku ryssä väitti et mä olen tuonnu sen auton sinne jo kuukausi sitten ja kaikkee muuta skeidaa. Onnex mulla oli todistajia että auto on ollu mulla käytössä vaikka muuta väittivät.
Älä anna periksi niille paskiaisille. Tsemppiä sun juttuun.
tallennettu

missä me ollaan ja oonx mäkin siellä?
loordi
Newbie
*
Poissa Poissa

« Vastaus #19 : Elokuu 04, 2010, 16:31:57 »

Et ole vielä poliisikulusteluun joutunut? Aikoinaan  mun auto pöllittiin Helsingistä ja se löyty Imatralta jonkun Venäläisten vuokraaman talon pihalta.
Pohjola teki asiassa kaiken että ei olisi jotunut maksamaan mitään. Syyttivät jopa vakuutuspetoksesta. (auton hinta n.3000€) Jouduin jopa käymään kuulusteluissa ja sitä myötä syyttäjä hylkäsi koko asian. Siitäpä Pohjola kimmastui niin paljon että ilmoittivat et minulle ei Pohjola myönnä minkäänlaista vakuutusta ikinä.
Tossa mun keississä oli niin ihmeellisiä koukeroita et huhhuh. Joku ryssä väitti et mä olen tuonnu sen auton sinne jo kuukausi sitten ja kaikkee muuta skeidaa. Onnex mulla oli todistajia että auto on ollu mulla käytössä vaikka muuta väittivät.
Älä anna periksi niille paskiaisille. Tsemppiä sun juttuun.

Kiitoksia. Periks ei anneta  smiley

Toi sun juttus vaikuttaa kyllä melkoselta kauhutarinalta... Entiä mihkä asti tän jutun kans oikee viä joutuu.
Kuulusteluihin en ole joutunut vielä. Kai tässä kyttikselläkin pääsee piipahtamaan asian tiimoilta! Pohjolassa asiaa tonkiva porukka tulee vasta ensviikolla töihin, sitä odotellessa  knuppel2

Turvaan vaihdoin kaikki vakuutukset. Mp:n liikenne + kasko n.400€ halvempi kun Pohjolassa per vuosi  shocked

Saitko ite kaikki rahas pois yhtiöltä loppujen lopuks?
tallennettu
Tommy-boy
VIP-Jäsen
Poissa Poissa

Asuinpaikka: Vantaa

« Vastaus #20 : Elokuu 04, 2010, 18:29:05 »

Lopulta maksoivat kun eivät muutakaan voineet.
tallennettu

missä me ollaan ja oonx mäkin siellä?
Sivuja: [1]   Siirry ylös
  Tulostusversio  

Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
Yhteistyökumppanit
Only Fast Oy MP-Purkuosat Tommiengineering.com

Komentaja.com