Kirjoittaja Aihe: tehopenkkien tuloksia.  (Luettu 177232 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa enriikke

  • G#5
  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 785
tehopenkkien tuloksia.
« : Helmikuu 06, 2008, 14:24:48 ip »
laitelkaapas tänne penkitys tuloksia ja mielellään vaikka millä pyörällä/kilsat/ja tietenkin millä palikoilla lukemat ovat syntyneet.
Päässä vähemmän järkeä,kun kilpailuviettiä!!!

Poissa tsleon

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 39
Vs: tehopenkkien tuloksia.
« Vastaus #1 : Helmikuu 08, 2008, 12:44:03 ip »
Pistetäänpäs eka lappunen esille, veikkaanpa että tappelu tulee tehoista  ;) Penkitetty vakiosta k7 1000sta ainoastaan ruiskunboxi säädetty.
http://www.bomber.fi/modules.php?name=gallery2&g2_view=core.ShowItem&g2_itemId=60200&g2_imageViewsIndex=1

Pyörän entinen omistaja penkittänyt Ip-dynotest firmassa siilinjärvellä. Ajokilometrit on ollut penkityshetkellä 2000-4000km välillä(ei valitettavasti ole tarkempaa tietoa).Onko kenelläkään tietoa kuinka luotettavia lukemia antaa, hieman skeptisesti suhtaudun itsekkin tuohon teholappuseen  :). Penkittäjän mukaan samassa penkissä olisi saatu eri yksilöstä melkein 20hp vähemmän?
Suzuki Gsx-r1000 k7

Poissa enriikke

  • G#5
  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 785
Vs: tehopenkkien tuloksia.
« Vastaus #2 : Helmikuu 21, 2008, 14:18:00 ip »
gsx-r 1000k7 3200km yoshimura japan tri-oval race slip-on ja katti poistettu+oman boxin säätö.KISA-IMATRA MJPower engineering 2100dyno.                                           

1veto boxin alkuperäsillä säädöillä 156,64hp/106,68nm/14145rpm.
2veto boxi säädetty 161,70/106,96nm/13847rpm.

elikkä boxin säätö toi +5hv ja käyrä on aika optimaallinen ei kuoppia.
käppyrät galleriassa!!!
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 23, 2008, 21:26:09 ip kirjoittanut enriikke »
Päässä vähemmän järkeä,kun kilpailuviettiä!!!

Poissa J-lou

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 48
Vs: tehopenkkien tuloksia.
« Vastaus #3 : Helmikuu 21, 2008, 17:36:39 ip »
Pistetäänpäs eka lappunen esille, veikkaanpa että tappelu tulee tehoista  ;) Penkitetty vakiosta k7 1000sta ainoastaan ruiskunboxi säädetty.
http://www.bomber.fi/modules.php?name=gallery2&g2_view=core.ShowItem&g2_itemId=60200&g2_imageViewsIndex=1

Pyörän entinen omistaja penkittänyt Ip-dynotest firmassa siilinjärvellä. Ajokilometrit on ollut penkityshetkellä 2000-4000km välillä(ei valitettavasti ole tarkempaa tietoa).Onko kenelläkään tietoa kuinka luotettavia lukemia antaa, hieman skeptisesti suhtaudun itsekkin tuohon teholappuseen  :). Penkittäjän mukaan samassa penkissä olisi saatu eri yksilöstä melkein 20hp vähemmän?

Tottahan toki tuo penkitystulos on kohdallaan....varsinkin ABC:n kahviossa crazy2

Vilikki

  • Vieras
Vs: tehopenkkien tuloksia.
« Vastaus #4 : Maaliskuu 22, 2008, 14:04:53 ip »
Tuossa oma.

Penkki Bikefox Oulu

Yoshimura japan race 4-2-1, muistaakseni 180 asteella
Oman boxin säätö



Tuo veto tuli mopo liinoilla vedettynä. Rengas aivan päin v*ttua vanteella ja pompotti kuin hyötymarja ulkosynnyttimessä.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 25, 2008, 10:22:04 ap kirjoittanut Vilikki »

Poissa enriikke

  • G#5
  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 785
Vs: tehopenkkien tuloksia.
« Vastaus #5 : Huhtikuu 08, 2008, 09:55:23 ap »
eilen näin samassa paikassa missä oma pyörä penkitettiin/säädettiin käppyrät vedettynä vakioputkilla katti poistettu ja y-haara sen tilalla lambda poistettu 164hp takaselta.testailivat miten tulee parhaat vedot ,ni parhaimmat olivat tuo lambda pois ja tuo pakoputken säätöhässäkkä pois käytöstä.punnitsivat samalla katin paino 3,7kg ja y-haara 700grammaa eli paino tipput sen 3kg.
Päässä vähemmän järkeä,kun kilpailuviettiä!!!

Vilikki

  • Vieras
Vs: tehopenkkien tuloksia.
« Vastaus #6 : Huhtikuu 21, 2008, 07:44:47 ap »
Pitääpäs ottaa printti kaverin lapuista, olivat käyttäneet noita k8:ja penkissä.

Toisella muokatut vakiopöntöt ja y-haara, toisella Termignonin sliparit ja y-haara.

Muokatuilla vakiopöntöillä 170 heppaa, Termignonilla 169 heppaa. Näinköhän sai toinen rahoilleen vastiketta... 2funny

Poissa Spaiku

  • G#3
  • Foorumin Moderoija
  • *****
  • Viestejä: 508
Vs: tehopenkkien tuloksia.
« Vastaus #7 : Huhtikuu 27, 2008, 00:12:08 ap »
Tässäpä meikäläisen lappu. GSX-R1000 K7 Bikedoctorilla Rapin kans peräkkäin vedetty. Mulla laittetuna Yoshimura USA kokoränni, Powercommander ja K&N suodatin.
Käppyrät ennen ja jälkeen säätöä.


Poissa Jartze

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 140
Vs: tehopenkkien tuloksia.
« Vastaus #8 : Huhtikuu 27, 2008, 20:26:55 ip »


Hyvin korjattu Spaikulla tuo pieni kuoppa vääntökäyrällä. Yli 12 000 rpm turha vedättää. Vaihdevälit on kuitenkin niin lyhyet että
isompaa vaihdetta lykätessä pysytään hienosti vääntökäyrällä. Pistäkää vaihtovaloo vaan alaspäin  O0


Suikkamies

  • Vieras
Vs: tehopenkkien tuloksia.
« Vastaus #9 : Toukokuu 06, 2008, 15:14:49 ip »
Tervehdys Gixxerin väki!!!
Tulipa tässä äsken kirjauduttua foorumille joten on nää kirjoitustaidot vielä vähän ruuosteessa  :-[. Mopo (gsxr 1000 k7) tuli hankittua tossa talvella ja muutama palikkakin on ruuvvattu kiinni (sliparit, y-käyrä, commanderi, imusuppilot, kilpiteline...). Sisäänajo suoritettu ja ens viikolla 1000 km huoltoon ja sen jälkeen penkkiin. Mites on Rapi/Spaiku, säätääkö "tohtori" myös osakaasut paikalleen? Oliko pitkä jono? Paljonko koko lysti kustansi? Hinnastossa oli jotain 70 egee, mutta taitaa olla yhden vedon hinta. Meinaan vaa ku edellisen pyörän säätö KX-centterissä kustansi jotain 350 egee...  tickedoff
 

Vilikki

  • Vieras
Vs: tehopenkkien tuloksia.
« Vastaus #10 : Toukokuu 14, 2008, 10:32:53 ap »
Tuttavan mopo:

Suzuki Gsx-r 1000 k8

Kilkkeet mm:

Yoshimura 4-2-1-2, tarkkaa mallia en nyt muista
Powercommander III USB
Ignition Module
BMC filsu

« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 16, 2008, 08:06:06 ap kirjoittanut Vilikki »

Poissa j0mpp3

  • G#8
  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 123
Vs: tehopenkkien tuloksia.
« Vastaus #11 : Kesäkuu 15, 2008, 20:48:39 ip »


K8 tonninen yosihin R22 slipareilla ja arrowin y-haaralla 162,85hp/103,67nm Huolto-Kaksikon penkissä Jämsässä.
Omaa boxia siis säädettiin ja pyörässä oli kilsoja about 1500km.
Mitä eroa tolla SAE:lla ja EEC:llä on? Kun näyttää olevan molempia papruja..

Edit: Käyrät lisätty.
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 16, 2008, 20:37:43 ip kirjoittanut j0mpp3 »
Vinot Crew

Poissa Jede

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 130
Vs: tehopenkkien tuloksia.
« Vastaus #12 : Kesäkuu 16, 2008, 17:10:40 ip »
Yoshin japanimallin slipari (yhdellä puolella), Proboost / Rovaniemi, ilman säätämistä 163,7 hepoa / 113,2 nyyttonmetriä. Commanderin kanssa sitten säädöt joskus..

Poissa Tony

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 12
Vs: tehopenkkien tuloksia.
« Vastaus #13 : Kesäkuu 21, 2008, 16:56:14 ip »
Täysin vakio 16tkm ajettu 1000 K7 162,2 takarenkaalta. Yoshimura usa R-77 slipari, katti pois, uusi alkuperäinen filtteri, lambda pois,
ja omaa boksia säädetty rikastamalla ala- ja keskialuetta, tuloksena 164,5 takarenkaalta ja tasainen vääntökäyrä. Ala- ja keskialue piristy kyllä hyvin. Työt hoidettiin Kokkolassa PekkaP:llä.  O0

Vakio



Säätöjän jälkeen

« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 21, 2008, 17:24:49 ip kirjoittanut Tony »
GSX-R 1000 K7 Musta/Kupari

Poissa qwerty

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 33
Vs: tehopenkkien tuloksia.
« Vastaus #14 : Elokuu 02, 2008, 22:30:43 ip »
laitelkaapas tänne penkitys tuloksia ja mielellään vaikka millä pyörällä/kilsat/ja tietenkin millä palikoilla lukemat ovat syntyneet.

En tiiä kehtaako näin pieniä lukemia tänne laittaa mutta...

Gsx-r 600 k8 kilsat 4800... Palikat: Yoshimura USA trc kokoputkisto, commanderi, bmc race filtteri 116,48hp  :-\ ja 66,54nm paikkana Dyno-Might espoossa O0
Allekirjoitus näkyy kaikkien lähettämiesi viestien alla. Voit
käyttää BBC koodia.

Poissa AlluR

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 44
Vs: tehopenkkien tuloksia.
« Vastaus #15 : Elokuu 07, 2008, 21:46:04 ip »
Pyörä noudettu Viaberilta. Eli K6, ml 14994 km, Arrowin sliparilla. 157.2hv@11381 rpm ja 104.6Nm@8192rpm

Oli tulostimesta muste vähissä, mutta kai tosta jotain selvää saa. Vääntökäyrä on ainakin suht. tasainen  O0

1000 K6 (EX)
600 K6 (EX)

Poissa Gikseri_1992

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 3
Vs: tehopenkkien tuloksia.
« Vastaus #16 : Syyskuu 04, 2008, 16:19:11 ip »
Vanhan 1100 vm-92 Gsx-ärrän 72 tkm ajettu,kaasuttimien säätö ja dynomittaus,Viaber Järvenpäässä,Laserin race kokoputkisto,suutinsarja edellisen omistajan toimesta asennettu,nyt vain laittoi kaikki säädöt ja bensanpinnat kohdalleen...121,3 hp/10283 rpm takapyörältä,max vääntö 94 nm/7883 rpm..." Vanha ei vittuile,vanha neuvoo "

Poissa kikseri

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 22
Vs: tehopenkkien tuloksia.
« Vastaus #17 : Syyskuu 08, 2008, 17:10:00 ip »
Taylormade + komentaja

GSX-R 1000 -08

Poissa peltzi82

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 75
  • Komiat pärjää aina!
Vs: tehopenkkien tuloksia.
« Vastaus #18 : Syyskuu 09, 2008, 14:50:00 ip »
Taylormade + komentaja



Löytyykös sulta kuvaa mopottimesta? Entäs noi kartat, ovatko nuo niitä "valmiiksi mapattuja" versioita Taylormaden sivuilta ja Dynojetin sivuilta vaiko onko sinun itsesi säädättämiä?

Poissa kikseri

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 22
Vs: tehopenkkien tuloksia.
« Vastaus #19 : Syyskuu 09, 2008, 17:30:51 ip »
Taylormade + komentaja



Löytyykös sulta kuvaa mopottimesta? Entäs noi kartat, ovatko nuo niitä "valmiiksi mapattuja" versioita Taylormaden sivuilta ja Dynojetin sivuilta vaiko onko sinun itsesi säädättämiä?

160,67 on vakiokamoilla.
165,74 on "nolla"kartalla ja Taylorilla.
166,31 on Taylormaden sivuilla olevalla mapilla.
169,07 on sitten penkittäjän itse tekemällä mapilla.

niin ja kuva...yritetään huomenna saada aikaiseksi..
edit. löytyikin koneelta.


« Viimeksi muokattu: Syyskuu 09, 2008, 17:49:03 ip kirjoittanut kikseri »
GSX-R 1000 -08

Poissa JakeSGB#2

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 326
  • Kaikki tekee mitä osaa, mä teen mitä haluan.
    • Kasari Racing Team
Vs: tehopenkkien tuloksia.
« Vastaus #20 : Syyskuu 26, 2008, 12:36:56 ip »
Mulla 1000K4 "lyhyellä" putkella 191,90hv ja 119,73nm o,5bar.
Eli melko vajaa tehoinen tuo mopo.

Jake
Jake SGB ??

Poissa Puppe

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 187
Vs: tehopenkkien tuloksia.
« Vastaus #21 : Lokakuu 03, 2008, 18:22:32 ip »
1000 K6, 6000km ajettu penkityshetkellä. Yoshimura Japan kokoränni, PCIII USB ja K&N. Penkitetty JPP-Motorilla takapyörältä 168,5hp ja 112,4Nm.


edit. käppyrä lisätty
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 12, 2008, 20:14:51 ip kirjoittanut Puppe »

Poissa Foku

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 61
Vs: tehopenkkien tuloksia.
« Vastaus #22 : Huhtikuu 17, 2009, 12:32:09 ip »
GSXR 1000 K4 Bossin GP1 boltonilla , PC III usb , vakio putsari.

161,48 Hp ja 119,68 Nm takarenkaalta, säädetty MJL-huolto / Matti Järvinen.


   T:Foku

Ps. Miten tähän saa liitettyä kuvan ?????

***** GSXR 1000 *****

Poissa Tommy-boy

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 483
Vs: tehopenkkien tuloksia.
« Vastaus #23 : Huhtikuu 17, 2009, 12:41:58 ip »
Viaber Oy 17.4.2009 klo.8.30

Suzuki GSX-R 1000 K8
Ajettu 1420 km
Yoshimura TRC-slipon vaimentimet (katti paikalla)
K&N Vapaavirtaussuodatin
Oman boxin säätö
Mitatut tehot 160,1hv/12116rpm ja 103,5Nm/9798rpm takarenkaalta SAE1349 cf 0,97

Ton verran toi mun skootteri sylkäs tehoja takikselta. Aika linjassa muiden tuloksiin.
Harri veikkaili +2hp katin poistolla. Sanoi että painon takia ottais sen jo pelkästään pois eikä tehojen.
Tosi nätti käyrä kyllä tuli. Tasanen käyrä loppuun asti, pieni kuoppa jäi jäljelle mutta vaatis PC.tä.
Toi sae1349 cf 0,97 ilmeisesti jotain korjauskertoimia??

Poissa Fastline

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 132
Vs: tehopenkkien tuloksia.
« Vastaus #24 : Huhtikuu 27, 2009, 21:46:01 ip »
Bikefox Oulu
Tiforce slipari+oman boxin säätö 155hp takaselta ja 120nm.
Hyvän näkönen käppyrä tuli  :)
K4 1000

Poissa Telleri

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 186
Vs: tehopenkkien tuloksia.
« Vastaus #25 : Toukokuu 09, 2009, 18:24:26 ip »
DIY  titaani slipari ja oma boxi 163hp ja 105nm dynomecin penkillä  2funny
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 10, 2009, 10:55:59 ap kirjoittanut Telleri »

Poissa Telleri

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 186
Vs: tehopenkkien tuloksia.
« Vastaus #26 : Toukokuu 09, 2009, 18:31:55 ip »
Pyörä noudettu Viaberilta. Eli K6, ml 14994 km, Arrowin sliparilla. 157.2hv@11381 rpm ja 104.6Nm@8192rpm

Oli tulostimesta muste vähissä, mutta kai tosta jotain selvää saa. Vääntökäyrä on ainakin suht. tasainen  O0



vähän asian laidasta mutta jos vertaa R Tellun käppyröihin niin toi nm käyrä ei oo tasasta nähnykkää...
http://www.fotopankki.fi/telleri1/kuva/27363905-skannaa0001
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 09, 2009, 18:34:26 ip kirjoittanut Telleri »

Poissa TRD

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 116
    • Only Fast motorsport
Vs: tehopenkkien tuloksia.
« Vastaus #27 : Toukokuu 10, 2009, 15:58:46 ip »
Laitetaas tämäkin viesti oikeeseen osioon :)

20tkm ajettu moottori jonka jälkeen männänrenkaat ja laakerit uusittu, stokki putsari, cometic kannentiiviste, sato racing putkisto yoshimuran pitkällä änkällä, power commander ja tehottomasta jenkkiversiosta rakennettu.
Isolla dunlopin matalapainesliksillä 149hv 11000rpm ja 102,5nm 8000rpm takapyörältä DIN normilla.
Viime syksynä jarrutin samaa pyörää pirellin kevyemmällä sliksillä ja anto n. 140hv. Sillon testasin myös perus katurengasta jolla sama paketti antoi 148hv takaselta. Eli n. 10hv takaselta tuli männänrekaiden vaihdolla ja matalammalla kannentiivisteellä mikä on aika huima määrä minusta.
Jos tota nyt haluaa katurenkaiden tuloksiin verrata niin todellisena arvona 157 tai 158hv takaselta lienee lähellä totuutta ja aikalailla alueella kone on jos 164hv moottorilta luvataan vakiona. Jos tuosta laskee n. 13% tehohävikkiä niin liikutaan 175hv tienoilla. Äkkiseltään löytyy enempi voimaa kuin pari kautta kiusatusta K6:ta :)

Mutta moottoritehoja nyt on vähän turha laskea. Pyöriä on muutenkin vähän vaikeeta verrata keskenään kun dynokohtasia eroja tulee, välitykset vaikuttaa, rengas vaikuttaa, renkaan ilmanpaineet vaikuttaa. Pitäs olla aina sama rengas, ilmanpaineet ja välitykset ku vertailee keskenään. Myynti-ilmotuksen yhteyteen lisään videon dynotus tapahtumasta smiley

Joku kyseli tuota SAE juttua niin SAE ja DIN ovat tehonormeja minkä mukaan mittaus on suoritettu. SAE teho vastaa 98,628% DIN tehonormista mikäli olen oikein ymmärtänyt. SAE teho on yleensä ilmoitettu ilman apulaitteita ja DIN kaikilla apulaitteilla. Eli on siis merkitystä millä normilla mittaus on suoritettu kun tehoja keskenään verrataan. Jos laitan pyöräni vielä dynoon niin voin mitata myös SAE:na ja ilmoitella miten paljon eroa on käytännössä.

Tuossa video kyseisestä dynotuksesta. Lappua ei ole nytten sähköisessä muodossa laittaa.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 10, 2009, 16:02:13 ip kirjoittanut TRD »
Mopoilua vuodesta 2006

Poissa Jantteri:81

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 3
Vs: tehopenkkien tuloksia.
« Vastaus #28 : Toukokuu 16, 2009, 21:41:49 ip »
Suzuki Gsx-r K8 anto vakiona takapyörältä 162,80 hp  ja vääntö 106,37 Nm, Muutos työnä tehtiin Yoshimura Japan kokoputkisto, tred mod, Power commander ja bmc ilmansuodatin.

Muutos töiden jälkeen tulos takapyörältä oli 175,16 Hp ja vääntö 113,23 Nm Tre ollut 5-vaihteelle säädettynä.  Pyörä säädetty Mp-mesta:ssa joensuussa.

Varsinkin vääntökäyrässä kuopat korjaantu 3-4 Rpm Ja 6-8 rpm kohdalla aika mukavasti, kuinkas ne kuvat ois saanut :)

Poissa Poko

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 2617
Vs: tehopenkkien tuloksia.
« Vastaus #29 : Toukokuu 17, 2009, 13:28:20 ip »
Eilen taas kylillä kuuli sellasia juttuja et huhhu. Tuli yks jannu kysyy et paljon mun gixxus on takapallo tehoo, sit sanoin et se 129. Sit se alko mehustaa et "meidän tallillä kävi penkissä yks R6 ja siitä takapallolta 133 hepoa". Sanoin siihe et ei taida olla mahollista, vai mitä siihen on tehty? "no siinä on putkisto vaihdettu ja sit siinä on power commander." Sit sanoin ettei niillä vielä noita tehoja saa niii inkutti et "siinä on se pc, sillä saa lisää potkua, pcpcpcpc". Noh turha noitten kaa on väitellä, hyväksyin tappioni tehoissa  2funny
#1 Foorumin nopein ;)