Kirjoittaja Aihe: tehopenkkien tuloksia.  (Luettu 185930 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Mikko

  • G#13
  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 1544
  • M.M
Vs: tehopenkkien tuloksia.
« Vastaus #30 : Toukokuu 17, 2009, 20:44:58 ip »
Mikä vaikutus tehonmittauksessa on välityksillä ??? anteeksi jos on typerä kysymys mutta kun on askarruttanu asia....

Poissa TommoKe

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 563
Vs: tehopenkkien tuloksia.
« Vastaus #31 : Toukokuu 17, 2009, 21:36:04 ip »
Mikä vaikutus tehonmittauksessa on välityksillä ??? anteeksi jos on typerä kysymys mutta kun on askarruttanu asia....

Olematon. Enempi huomaa jos on ollut kevyet vanteet tai renkaitten muodostamat erot.
*Kivoja osia myynnissä*

Poissa Jantteri:81

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 3
Vs: tehopenkkien tuloksia.
« Vastaus #32 : Toukokuu 18, 2009, 21:44:31 ip »
Aika huimalta kuulostaa noi säädön jälkeen olevat lukemat.

Kuvat saat laittamalla ne johonkin ilmaiskuvapalveluun, mitkä näköjään useinkaan ei toimi, tai sitten klikkaat VIP-Lomake linkkiä ja liityt tänne Vip jäseneksi jolloin saat mm. galleriaan kuvien laitto oikeuden :)

Itekkin hieman ihmettelin penkki tuloksia, kun lueskelin mitä muut ovat saaneet k8 irti, joten voiskohan olla että eri penkit antavat hieman eri tuloksia

Poissa Mikko

  • G#13
  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 1544
  • M.M
Vs: tehopenkkien tuloksia.
« Vastaus #33 : Toukokuu 18, 2009, 22:14:54 ip »
kohta on melkeen joka jantterilla samasta penkistä revityt laput niin ei oo siinäkään väittämistä  O0

Poissa wälly

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 127
Vs: tehopenkkien tuloksia.
« Vastaus #34 : Toukokuu 20, 2009, 22:35:55 ip »
Aika huimalta kuulostaa noi säädön jälkeen olevat lukemat.

Kuvat saat laittamalla ne johonkin ilmaiskuvapalveluun, mitkä näköjään useinkaan ei toimi, tai sitten klikkaat VIP-Lomake linkkiä ja liityt tänne Vip jäseneksi jolloin saat mm. galleriaan kuvien laitto oikeuden :)

Itekkin hieman ihmettelin penkki tuloksia, kun lueskelin mitä muut ovat saaneet k8 irti, joten voiskohan olla että eri penkit antavat hieman eri tuloksia



Penkeis on eroja aika reilusti. ja penkittäjissä yhtälailla.  Mun pyöräl tehtii testi mp-maailmaan.  Tehot renkaalta vaihteli 160-183 hepan välillä.. Pc säädettiin myös ketuiksi, jolla testattiin penkittäjiä. Osa penkittäjistä ei huomannut mitään, yksi jopa kehuikin  2funny 
1000 K5  (ex)

Poissa TRD

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 116
    • Only Fast motorsport
Vs: tehopenkkien tuloksia.
« Vastaus #35 : Toukokuu 25, 2009, 21:57:47 ip »
Noniin nyt tuli K4 1000 rr kilpuria hierottua dynossa vähän lisää ja ongelmakohdat korjattua.
Iso Dunlopin matalapainesliksi oli takana 195/65 17" joka syö jonkin verran tehoa. 156,5hv ja 105nm.

Vertasin tulosta lauantain gixxer.fi:n dynopäivän tuloksiin ja uudempaan tonniseen verrattuna tuo K4 antaa alle 11000rpm:llä enemmän vääntöä ja tehoa. 11000rpm jälkeen tulee se ero mitä uudemmassa on tehoa enempi.
Tämä johtuu siitä, että uudemmissa pyörissä keskialuetta on laimennettu ja tehoa otettu ylemmille kierroksille lisää, jotta esim. radalla voidaan paremmin ajaa väännön ja huipputehon välisillä kierroksilla. K4 kilpurissa tuo ajoalue rajottuu 8000- n.12000rpm välille kun taas uudemmassa on hieman miedompi veto 8000, mutta kierrosalue jatkuu 13500rpm. Eli uudemmalla kiksuttimella on helpompi avata ja ylärekisterissä on enemmän voimaa, joten vaihteen vaihdossa ei tule niin kovaa kiirusta.

Jos olisi aikaa ja tekemisen puutetta voisi käännellä nokka-akseleita omasta ja katsoa minkälaisen saisi käyristä parempaa ajettavuutta ajatellen, mutta työlästä on kun ne rattahat on prässäämällä kiinni. Ajotus kun ei ole optimi matalammalla kannentiivisteellä ilman säätöä.
Mopoilua vuodesta 2006

Poissa MM77

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 120
Vs: tehopenkkien tuloksia.
« Vastaus #36 : Toukokuu 25, 2009, 22:34:25 ip »
K4 2005 tonninen yoshin koko putkella onlyfast motorsportin dynossa 23.5.2009 tuli takapyörälle 113kw(noin 153,5hv...) ja 103,5nm.
Yllättävän vähän hävisi uudemmille varsinkin väännössä.
Vääntöä yli 100nm välillä 7500-10500.Vertailin lappuja uudempiin giksereihin niin samat oli huomiot kuin TRD:llä.reilu tonni puuttuu kierroksia... >:(
Ei varmaan mikään hirveen ylioptimistinen penkki kun ei kuulunu keneltäkään mitään riemunkiljahduksia...

Poissa TRD

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 116
    • Only Fast motorsport
Vs: tehopenkkien tuloksia.
« Vastaus #37 : Toukokuu 29, 2009, 14:52:04 ip »
No mutta nuo dynothan on kuitenkin aina vähän sellasia ettei niitä keskenään voi vertailla kun kaikki vaikuttaa. Vaikka olisi samanlaiset dynotkin niin kopit ja puhaltimet erilaisia. Tärkeintä kuitenkin on, että pyörästä saadaan mahdollisimman hyvä ajaa ja nähdään onko moottori kunnossa ja voimissaan. Omasta pyörästä söi vanhat männänrenkaat huomattavasti tehoa kun uusilla renkailla ja matalammalla kannentiivisteellä tuli 15hv lisää tehoa. Tosiaan joo noissa uudemmissa pyörissä on haettu sitä toiminta aluetta paremmaks ja helpommaks avata mutkasta. Nuo vanhemmat pyörät on yleensä jollain väännön alueella varsin rajuja.
Mopoilua vuodesta 2006

Poissa KassuB

  • VIP-Jäsen
  • *****
  • Viestejä: 1076
  • GSX-R
Vs: tehopenkkien tuloksia.
« Vastaus #38 : Toukokuu 29, 2009, 16:54:34 ip »
Ei varmaan mikään hirveen ylioptimistinen penkki kun ei kuulunu keneltäkään mitään riemunkiljahduksia...


Mitatut tehot tuntui aika samoilta mitä mp-lehdistä voi lukea ja samaa linjaa ovat myös pakoputkivalmistajien arvot.

K5 1000 pakoputkitestissä antoi samat tehot, ainahan pieniä eroja on ja säädöthän taisi olla vähän jokaisella pielessä, paitsi voittaja 1000 joka säädettiin tapahtuman päätteeksi 2,5 kw tehokkaammaksi.

Poissa Tabuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 86
Vs: tehopenkkien tuloksia.
« Vastaus #39 : Toukokuu 30, 2009, 21:21:36 ip »
Tänään kävin vetäsemässä täysin vakiona (kilpiteline vauhdettu >:D) penkissä, 2160km ajettu kilonen K9

Myöhemmin sit tulee paperi jossimuralla ja pcv:n kans varustettuna...

« Viimeksi muokattu: Toukokuu 30, 2009, 21:23:30 ip kirjoittanut Tabuli »

Poissa mabben

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 10
Vs: tehopenkkien tuloksia.
« Vastaus #40 : Kesäkuu 10, 2009, 22:44:00 ip »
Tänään kävin vetäsemässä täysin vakiona (kilpiteline vauhdettu >:D) penkissä, 2160km ajettu kilonen K9

Myöhemmin sit tulee paperi jossimuralla ja pcv:n kans varustettuna...



Paljonko maksoi?

Poissa Pete

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 155
Vs: tehopenkkien tuloksia.
« Vastaus #41 : Kesäkuu 11, 2009, 16:01:26 ip »
K6 750 kiksu Devil Master sliparilla ja oma boksi säädetty Viaberissa, DIN-hevosia 126,8 ja korjauksella 124,4 hv ja 71,2 Nm. Eihän tuo kovin kummoiselta näytä kilosten käyriin verraten, mutta käyrät on kyllä hyvät, ei kuoppia missään. Ajettavuus on muuten oikein hyvä tuon säädön jälkeen, tehoa sillä tuskin sai lisää kovin merkittävästi.


Poissa Pete

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 155
Vs: tehopenkkien tuloksia.
« Vastaus #42 : Kesäkuu 11, 2009, 18:46:49 ip »

Onko sulla ennen säätöä olevia käyriä?

Ei oo, Harri laitto ennen ensimmäistä vetoa nuo säädöt eikä sen tarvinnu niitä sen jälkeen muutella. Aika hyvin heitti tolleen pers´tuntumalta, vissiin jokusen kiksun säädelly. Ihastelin sen omaa nitropommia siinä samalla, 800 hv eikä kytkimet kuulemma enää kestä ku parhaimmillaan sekunnin lähdöstä.  2funny

Poissa maKe

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 2654
Vs: tehopenkkien tuloksia.
« Vastaus #43 : Kesäkuu 14, 2009, 19:25:15 ip »
Kuinka paljon dynosäätöjen hinnat heittelehtii? Muistaakseni vuos takaperin soitin bike doctorille ja oma härveli ois ollu 350€. Oiskoha dyno-mightissa yhtään halvempaa jos viittis pirauttaa? Ei viittis kokoajan ajaa yli 7k kierroksilla kun 4-6k alue on kuin seinään iskeytys ja pärisee ku traktori.
2011 Husaberg FS 570 superhypermegamoto
-------------------------------------------------------------------

Ex GSX-R 600 K6

Poissa Pete

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 155
Vs: tehopenkkien tuloksia.
« Vastaus #44 : Kesäkuu 15, 2009, 10:48:25 ap »
Kuinka paljon dynosäätöjen hinnat heittelehtii? Muistaakseni vuos takaperin soitin bike doctorille ja oma härveli ois ollu 350€. Oiskoha dyno-mightissa yhtään halvempaa jos viittis pirauttaa? Ei viittis kokoajan ajaa yli 7k kierroksilla kun 4-6k alue on kuin seinään iskeytys ja pärisee ku traktori.

Dynomight olisi halunnut PC 5:n säädöstä 320 €, omaa boksia se ei olisi edes osannut säätää. Viaber sääti oman boksin 120 eurolla, PC olisi ollut jotain reilun 200 €. Kannattaa kysäistä Viaberista.

Poissa maKe

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 2654
Vs: tehopenkkien tuloksia.
« Vastaus #45 : Kesäkuu 15, 2009, 11:54:42 ap »
Kuinka paljon dynosäätöjen hinnat heittelehtii? Muistaakseni vuos takaperin soitin bike doctorille ja oma härveli ois ollu 350€. Oiskoha dyno-mightissa yhtään halvempaa jos viittis pirauttaa? Ei viittis kokoajan ajaa yli 7k kierroksilla kun 4-6k alue on kuin seinään iskeytys ja pärisee ku traktori.

Dynomight olisi halunnut PC 5:n säädöstä 320 €, omaa boksia se ei olisi edes osannut säätää. Viaber sääti oman boksin 120 eurolla, PC olisi ollut jotain reilun 200 €. Kannattaa kysäistä Viaberista.

Asun 350km stadista ja tohtori ois n. 180km päässä, niin tässä pitää punnita hinta/laatu suhdettakin kun pelkkään matkaakin menee jo n. 50€  ::)

Tai sitten mää satsaan PC5+autotune tai bazzaz ja sen omaan autotuneen, niin vois lisätä aina lisää palikkata ja pyörä säätäs ite ihteänsä haluttuun AFR arvoon. Toinenkin asia mitä tullu pohdiskeltua että kuinka hukkaan menis nyt rahat jos ton nykysen commanderin säädättäs nykysille vireille, ja sitten ens talvena jos nyt onnistus tuon moottorityön teko niin meleko varmaan taas joutuu hyppäämään dynossa säädettävänä ja 200-300€ kumoon?

Auttakee mua.
2011 Husaberg FS 570 superhypermegamoto
-------------------------------------------------------------------

Ex GSX-R 600 K6

Poissa Pete

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 155
Vs: tehopenkkien tuloksia.
« Vastaus #46 : Kesäkuu 15, 2009, 12:41:23 ip »
Kuinka paljon dynosäätöjen hinnat heittelehtii? Muistaakseni vuos takaperin soitin bike doctorille ja oma härveli ois ollu 350€. Oiskoha dyno-mightissa yhtään halvempaa jos viittis pirauttaa? Ei viittis kokoajan ajaa yli 7k kierroksilla kun 4-6k alue on kuin seinään iskeytys ja pärisee ku traktori.

Dynomight olisi halunnut PC 5:n säädöstä 320 €, omaa boksia se ei olisi edes osannut säätää. Viaber sääti oman boksin 120 eurolla, PC olisi ollut jotain reilun 200 €. Kannattaa kysäistä Viaberista.

Asun 350km stadista ja tohtori ois n. 180km päässä, niin tässä pitää punnita hinta/laatu suhdettakin kun pelkkään matkaakin menee jo n. 50€  ::)

Tai sitten mää satsaan PC5+autotune tai bazzaz ja sen omaan autotuneen, niin vois lisätä aina lisää palikkata ja pyörä säätäs ite ihteänsä haluttuun AFR arvoon. Toinenkin asia mitä tullu pohdiskeltua että kuinka hukkaan menis nyt rahat jos ton nykysen commanderin säädättäs nykysille vireille, ja sitten ens talvena jos nyt onnistus tuon moottorityön teko niin meleko varmaan taas joutuu hyppäämään dynossa säädettävänä ja 200-300€ kumoon?

Auttakee mua.

Onhan tuolla vielä tuo foorumin virallinen yhteistyökumppani Only Fast, kysäise vielä sieltäkin passeli hinta.  :)

Poissa maKe

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 2654
Vs: tehopenkkien tuloksia.
« Vastaus #47 : Kesäkuu 15, 2009, 12:52:44 ip »
Kuinka paljon dynosäätöjen hinnat heittelehtii? Muistaakseni vuos takaperin soitin bike doctorille ja oma härveli ois ollu 350€. Oiskoha dyno-mightissa yhtään halvempaa jos viittis pirauttaa? Ei viittis kokoajan ajaa yli 7k kierroksilla kun 4-6k alue on kuin seinään iskeytys ja pärisee ku traktori.

Dynomight olisi halunnut PC 5:n säädöstä 320 €, omaa boksia se ei olisi edes osannut säätää. Viaber sääti oman boksin 120 eurolla, PC olisi ollut jotain reilun 200 €. Kannattaa kysäistä Viaberista.

Asun 350km stadista ja tohtori ois n. 180km päässä, niin tässä pitää punnita hinta/laatu suhdettakin kun pelkkään matkaakin menee jo n. 50€  ::)

Tai sitten mää satsaan PC5+autotune tai bazzaz ja sen omaan autotuneen, niin vois lisätä aina lisää palikkata ja pyörä säätäs ite ihteänsä haluttuun AFR arvoon. Toinenkin asia mitä tullu pohdiskeltua että kuinka hukkaan menis nyt rahat jos ton nykysen commanderin säädättäs nykysille vireille, ja sitten ens talvena jos nyt onnistus tuon moottorityön teko niin meleko varmaan taas joutuu hyppäämään dynossa säädettävänä ja 200-300€ kumoon?

Auttakee mua.

Onhan tuolla vielä tuo foorumin virallinen yhteistyökumppani Only Fast, kysäise vielä sieltäkin passeli hinta.  :)

Onhan sitä Jaken kautta jo reilun puolen tonnin edestä roinaa ostettukin.  O0
Voiskin ihan piruuttaan kysästä, ja samalla niitä tulevia viriosia koneeseen. Asiansa osaavia säätäjiä on vissiin hakusessa Suomessa, ja ainoastaan tohtori ja dyno-might on tullu esille muita enemmän selatessa eri paikoista.
2011 Husaberg FS 570 superhypermegamoto
-------------------------------------------------------------------

Ex GSX-R 600 K6

Poissa Tabuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 86
Vs: tehopenkkien tuloksia.
« Vastaus #48 : Kesäkuu 23, 2009, 22:13:13 ip »
Noni.
Yoshimuran R77 kokoränni + PCV
183.95hp/116.89Nm


Poissa Poko

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 2617
Vs: tehopenkkien tuloksia.
« Vastaus #49 : Kesäkuu 23, 2009, 22:22:28 ip »
 O0 O0 O0
#1 Foorumin nopein ;)

Poissa Mikko

  • G#13
  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 1544
  • M.M
Vs: tehopenkkien tuloksia.
« Vastaus #50 : Kesäkuu 23, 2009, 23:02:41 ip »
Noni.
Yoshimuran R77 kokoränni + PCV
183.95hp/116.89Nm


 :o hyvän näkönen käppyrä, 81hp enemmän kun meikän pyörässä  O0

Poissa Jani

  • G#4
  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 894
Vs: tehopenkkien tuloksia.
« Vastaus #51 : Kesäkuu 23, 2009, 23:55:11 ip »
Melko kovaa tulosta pukkaa  :o
Ex 750 K6
Ex 1000 K7
Ex Busa K8
Ex 1000 K9
Speed Triple 2011

Poissa Jatu

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 678
Vs: tehopenkkien tuloksia.
« Vastaus #52 : Kesäkuu 24, 2009, 00:13:11 ap »
AJ on äijjä :D
GSX-R 600 -97
GSX-R 1000 K4

Poissa Tabuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 86
Vs: tehopenkkien tuloksia.
« Vastaus #53 : Kesäkuu 25, 2009, 21:25:42 ip »
Tänään kävin vetäsemässä täysin vakiona (kilpiteline vauhdettu >:D) penkissä, 2160km ajettu kilonen K9

Myöhemmin sit tulee paperi jossimuralla ja pcv:n kans varustettuna...


Paljonko maksoi?

Ei mittään  :)

Poissa maKe

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 2654
Vs: tehopenkkien tuloksia.
« Vastaus #54 : Kesäkuu 25, 2009, 21:36:49 ip »
Meleko hyvätahtone dyno jos kerta rengastehot noin isot tai sitten oot tehny jotain muutakin kuin putkiston vaihtanu.  ::)
Mitä tuo oli vakiona? 160-165hv? 20hv pelkän rännin vaihdolla kuulostaa jo hullulta tai sit on todellakin ahdistavaa vakiokamaa kyseessä.

Tuohon vielä kansityö, nokat, imutorvet. Ollaan jo +190hv, ja vielä jos kuutioita kasvattas niin 200 raja pumppubensalla menis heittämällä rikki.
2011 Husaberg FS 570 superhypermegamoto
-------------------------------------------------------------------

Ex GSX-R 600 K6

Poissa j0mpp3

  • G#8
  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 123
Vs: tehopenkkien tuloksia.
« Vastaus #55 : Kesäkuu 25, 2009, 22:16:28 ip »
Noni.
Yoshimuran R77 kokoränni + PCV
183.95hp/116.89Nm


Aika reilut tehot kyl  :)
Itellä sama pyörä samoil modeil (paitsi lyhkästy vaimennin) ja oon käyttäny kolmessa eri penkissä:

Bomber Weekend (Prätkäpaja) 180,55hp
Kuvan MP 175,56hp
Wasaratalli 172hp

Enää en eri penkis käytä.. Tos on itelle ihan tarpeeks jo vertailukohtia  :)
Vinot Crew

Poissa Tabuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 86
Vs: tehopenkkien tuloksia.
« Vastaus #56 : Kesäkuu 25, 2009, 23:50:26 ip »
Meleko hyvätahtone dyno jos kerta rengastehot noin isot tai sitten oot tehny jotain muutakin kuin putkiston vaihtanu.  ::)
Mitä tuo oli vakiona? 160-165hv? 20hv pelkän rännin vaihdolla kuulostaa jo hullulta tai sit on todellakin ahdistavaa vakiokamaa kyseessä.

Tuohon vielä kansityö, nokat, imutorvet. Ollaan jo +190hv, ja vielä jos kuutioita kasvattas niin 200 raja pumppubensalla menis heittämällä rikki.

Tuolta toiselta sivulta löytyy vakiokäyrä. 163hv
Eli 21hv nous tehot. 172hv oli nollakartalla.
Eikä mitään muuta tehty, suodatinkin on alkuperänen.
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 25, 2009, 23:55:09 ip kirjoittanut Tabuli »

Poissa kelmi

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 22
Vs: tehopenkkien tuloksia.
« Vastaus #57 : Kesäkuu 26, 2009, 13:44:05 ip »
Aikas paljon 21 hepoo vaikka Suska lasien läpi kattookin. mut se on sivu seikka, vitn hyvän moottorin ovat tehneet käyrän muodon perusteella.

Poissa Jani

  • G#4
  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 894
Vs: tehopenkkien tuloksia.
« Vastaus #58 : Kesäkuu 27, 2009, 19:54:10 ip »
Mulla onnikasta tuli 133kw ja 144nm Only Fastin penkissä - oli melko lämmintä, noin 35 astetta  :P
Ex 750 K6
Ex 1000 K7
Ex Busa K8
Ex 1000 K9
Speed Triple 2011

Poissa Spaiku

  • G#3
  • Foorumin Moderoija
  • *****
  • Viestejä: 508
Vs: tehopenkkien tuloksia.
« Vastaus #59 : Kesäkuu 27, 2009, 22:03:02 ip »
GSX-R1000 K9 157 hp knuppel2


Sulla taitaa olla maanantai versio  :o

E: Niin no Jossun pyöräkin pukkas viimekesänä dyno-might:in penkissä "vaan" 152hp..
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 28, 2009, 00:18:13 ap kirjoittanut Spaiku »