Kirjoittaja Aihe: tehopenkkien tuloksia.  (Luettu 185936 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa contest

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 45
Vs: tehopenkkien tuloksia.
« Vastaus #150 : Maaliskuu 18, 2011, 12:52:04 ip »
Niin no dynojetin penkissä säädettiin myös osakaasualueet varsin kohdilleen ja siitä tuli jotakuinkin täydellinen. Tiedän kyllä penkit missä haetaan seokset 100% kaasunavautumalle. Myös keskialueelle tuli paukkua ihan hyvin mut häviää vrt K6:een  :'(

Jos olis uus pyörä ni miettisin myös muuta säädinyksikköä mutta tässä pohdittiinkin onko PC3:n laittamisella ja säätämisellä hyötyä vrt oman boksin säätö ja sillä on, paljonkin.

Pitäs olla melkein oma penkki ett olis varaa ajattaa ecueditoria varten osakaasuja kohdalleen ku penkillä ei sais sitä synkattuu niin kätevästi ku dynojetin penkkiojelma tekee. Sitten kun sellainen tulee...



Yoshi-japanin sliparilla takapyörältä n 8hp lisää commander vrt oma boksi. Vääntöä ei ollut montaakaan newtonia eroa. Eli EROA ON!
Paskapuhetta jos joku muuta väittää. Toki pärjäähän silläkin  8)

8hp on ainakin mun mielestä vielä aika vähän. Ehkäpä eniten siitä on apua noilla 2-5000 rundin paikkeilla joissa taisi olla ainakin K6 isoimmat kuopat. Ja jos itse pyörääni säädättäisin niin keskityttäisiin enemmän noihin 2-8000 rundeihin kuin huipputehoon. Tietenkin jos ajaisi radalla enemmälti niin sitten huipputehoon.
Kuitenkin jos kadulla ajelee enemmälti niin sillä huipputeholla ei tee niin paljoa, vaan tasaisella käyrällä.
Näähän on tietenkin makuasioita, ja niistä ei niin kauhiasti sovi kiistellä. :)

Poissa tate

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 71
  • Suzuki GSX-R 1000 K4 Yamaha YZ 250 -89
Vs: tehopenkkien tuloksia.
« Vastaus #151 : Maaliskuu 26, 2011, 11:41:02 ap »
Mun K4 1000cc kävi Only Fast:in penkissä tossa pari päivää sitten ja tulokset oli nyt 115,89 KW vääntö 106,30 vireillä: Yoshimura TRS Slip ON, K&N vapaavirtaus suodatin ja Power Commander 3.. Jake teki Commanderiin uuden kartan noille vireille.

Ilman Commanderia tosta penkitettiin 113,26/103,26  Eli saatiin sillä nyt muutama heppa lisää ja käyrästä paljon paremman näköinen  :)

Poissa ode-

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 26
Vs: tehopenkkien tuloksia.
« Vastaus #152 : Huhtikuu 18, 2011, 22:37:42 ip »
tänään kävin penkissä samin auto pajalla eli k3 1000 yoshin koko putki k&n filtteri ja pc3usb 165hp 111,5Nm tuned by sami vittaniemi :) tankillinen meni bensaa oli pikkasen kartat perseellään :)
Suzuki Gsx-R 1000k3

Poissa Tampio

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 3
Vs: tehopenkkien tuloksia.
« Vastaus #153 : Huhtikuu 26, 2011, 17:09:40 ip »
K4 kilonen. Yoshi slipari ja K&N + Rapid bike
159hv/121Nm

Poissa Simppa70

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 84
Vs: tehopenkkien tuloksia.
« Vastaus #154 : Huhtikuu 27, 2011, 09:37:42 ap »
"Kakkospyörä" zx12r vittaniemen samin penkissä 204.8hv/147nm.

Poissa Poko

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 2617
Vs: tehopenkkien tuloksia.
« Vastaus #155 : Huhtikuu 27, 2011, 19:49:55 ip »
K4 kilonen. Yoshi slipari ja K&N + Rapid bike
159hv/121Nm

Mites rapid bike pelittää? Itelle tulossa ja ei oo käyttäjä kokemuksia löytyny oikei mistää. Mutta kai toi ihan ok kampe on vaikka hinta vaa 170€ tossa prätkä pajan tarjouksessa.
#1 Foorumin nopein ;)

Poissa Tampio

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 3
Vs: tehopenkkien tuloksia.
« Vastaus #156 : Huhtikuu 27, 2011, 20:58:15 ip »
Mites rapid bike pelittää? Itelle tulossa ja ei oo käyttäjä kokemuksia löytyny oikei mistää. Mutta kai toi ihan ok kampe on vaikka hinta vaa 170€ tossa prätkä pajan tarjouksessa.
[/quote]

Eipä valittamista, säätö toi sen 1,5hv lisää, mutta ennen kaikkea alakertaan tuli paljon lisää ja kaasun vastaavuus ihan eri luokkaa. Hyvä puoli tuossa RB2:ssa oli että tuli sytkän säätö mukana ja muutenkin tuntuu olevan vähän monipuolisempi kun PC. Asennus ei ollut sen vaikeampaa. Eli toistaiseksi ainakin hyvinkin tyytyväinen olen boksiin.

Poissa DAS_Triple_X

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 6
  • Suzuki GSX-R 1000 K3
Vs: tehopenkkien tuloksia.
« Vastaus #157 : Huhtikuu 28, 2011, 17:45:33 ip »
131,7kW(179hk)@11226rpm & 131,6Nm@7599rpm

« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 30, 2011, 07:29:41 ap kirjoittanut DAS_Triple_X »

Poissa SMR

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 207
Vs: tehopenkkien tuloksia.
« Vastaus #158 : Huhtikuu 28, 2011, 18:26:51 ip »
Kyllähän kyseinen penkki kovin optimistinen on niinkun prätkäpajankin penkki, jos takapyörältä tuollaiset lukemat vapari k3 gsx-r:stä. Varsinkaan jos ei ole kanteen ja nokkiin koskettu.

Vääntömomenttikin jo kertoo ettei ole litranen vapari kyseessä, vaatisi jonkun bigborekitin taikka shotin ilokaasua, jotta litrasen vääntö on +130Nm.
ZX12R Ninja B1

Poissa Temezki`

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 313
Vs: tehopenkkien tuloksia.
« Vastaus #159 : Huhtikuu 28, 2011, 19:36:39 ip »
131,7kW(179hk)@11226rpm & 131,6Nm@7599rpm takapyörällä.




Mitäs tälle pyörälle on tehty? :o

Poissa DAS_Triple_X

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 6
  • Suzuki GSX-R 1000 K3
Vs: tehopenkkien tuloksia.
« Vastaus #160 : Huhtikuu 28, 2011, 19:45:49 ip »
131,7kW(179hk)@11226rpm & 131,6Nm@7599rpm takapyörällä.




Mitäs tälle pyörälle on tehty? :o

Ostin sen viime kesänä tämä kunnossa.En oo tehnyt mitään itte.En kysynyt entinen omistaja mitä hän on tehnyt sille.Mutta mutta pyörä lähtee kuin raketti.Nyt mä tiedän miks. ;D

Poissa DAS_Triple_X

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 6
  • Suzuki GSX-R 1000 K3
Vs: tehopenkkien tuloksia.
« Vastaus #161 : Huhtikuu 28, 2011, 19:50:52 ip »
Kyllähän kyseinen penkki kovin optimistinen on niinkun prätkäpajankin penkki, jos takapyörältä tuollaiset lukemat vapari k3 gsx-r:stä. Varsinkaan jos ei ole kanteen ja nokkiin koskettu.

Vääntömomenttikin jo kertoo ettei ole litranen vapari kyseessä, vaatisi jonkun bigborekitin taikka shotin ilokaasua, jotta litrasen vääntö on +130Nm.

Ehkä mä pitäis lähtee joku muualle ja laita sen penkkille.Katsotaan jos mä saan sama tiedot sieltä.

Poissa KassuB

  • VIP-Jäsen
  • *****
  • Viestejä: 1076
  • GSX-R
Vs: tehopenkkien tuloksia.
« Vastaus #162 : Huhtikuu 28, 2011, 23:18:55 ip »
Kyllähän kyseinen penkki kovin optimistinen on niinkun prätkäpajankin penkki, jos takapyörältä tuollaiset lukemat vapari k3 gsx-r:stä. Varsinkaan jos ei ole kanteen ja nokkiin koskettu.

Vääntömomenttikin jo kertoo ettei ole litranen vapari kyseessä, vaatisi jonkun bigborekitin taikka shotin ilokaasua, jotta litrasen vääntö on +130Nm.

Ehkä mä pitäis lähtee joku muualle ja laita sen penkkille.Katsotaan jos mä saan sama tiedot sieltä.
Valitettavasti täytyy pudottaa takaisin maan pinnalle.

Kyseessä EI OLE TAKAPYÖRÄTEHO vaan KAMPIAKSELITEHO.

1000 K7 R77 slip on:
141 kw kampiakseliteho tässä samassa penkissä.
124,3 kw Dynojet 250i Only Fastin penkissä.

Eroa 13% joka on kai aika normaali 530 ketjulla. Ei tarvitse hakea toista dynolappua hevosvoimien osalta. Teho on aika normaali vakiolle K3-4 kunnossa olevalle.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 29, 2011, 07:51:50 ap kirjoittanut KassuB »

Poissa SMR

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 207
Vs: tehopenkkien tuloksia.
« Vastaus #163 : Huhtikuu 28, 2011, 23:27:39 ip »
Vääntömomentti kuulostaa yliampuvalta, mikäli iskutilavuus on tasan litra. "Tylyttäjä":n pyörässä(gsx-r 1000 k5) taisi olla n.130Nm vääntö, ja siinä oli 1070cc ja kansiviritys(porttaus/nokat) muiden hilujen lisäksi.

Ja lähteehän noi raketin lailla muutenkin. 179hp moottorilla voisi olla lähempänä suhteellisen vakiosta k3:st, sekin jo kova lukema olisi.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 28, 2011, 23:33:36 ip kirjoittanut SMR »
ZX12R Ninja B1

Poissa KassuB

  • VIP-Jäsen
  • *****
  • Viestejä: 1076
  • GSX-R
Vs: tehopenkkien tuloksia.
« Vastaus #164 : Huhtikuu 28, 2011, 23:40:19 ip »
Silti tuo vääntömomentti kuulostaa yliampuvalta, mikäli iskutilavuus on tasan litra.
Paljonko K3-4 ottaa kierroksia eli missä kohtaa astuu rajoitin peliin?
Onko veto vedetty rajoittajaan asti ja onko kierrosluku oikea.
Vääntömomentti on suurempi jos kierrosluku on pienempi samoilla hevosvoimilla. Tämä selvisi joskus veneen dieselmoottoreita verratessa, 150 hv 2400 rmin, 500 nm vastaan 150 hv 3900 rmin, 370 nm ;huippunopeus molemmilla sama.

Poissa KassuB

  • VIP-Jäsen
  • *****
  • Viestejä: 1076
  • GSX-R
Vs: tehopenkkien tuloksia.
« Vastaus #165 : Huhtikuu 29, 2011, 10:35:09 ap »
TEHONMITTAAJAN TERVEISET:

Tervehdys!

Olin Kokkolassa MP-näyttelyssä oman tehopenkkini kanssa ja tässä keskustelun aiheena oleva GSXR1000 oli ensimmäinen pyörä joka siellä mitattiin, kiitos siitä mukavalle ja asialliselle pyörän omistajalle.

 

Alla on hieman tietoa pyörän mittauksesta:

-          Veto vedettiin rajoittimelle asti

-          Pyörästä mitattiin moottorin antama teho ja vääntömomentti

-          Tehon osalta lukemat ovat tarkkoja, mikä johtuu siitä, että penkki on kalibroitu ja käytössä on mittausolosuhteiden korjaus (paine, kosteus ja lämpötila). Lukemien oikeellisuus näkyy myös siinä,  että vertailumittauksissa muiden hyvinä pidettyjen penkkien kanssa saadaan samat tulokset.

-          Vääntömomentin osalta tuloksessa on noin 10 % yliarviointi, koska mittaukseen tarvittava moottoripyörän kierrosluku ei mitattu boksilta, vaan sen määrittämisessä hyödynnettiin sekä kierroslukumittarin antamaa, että nopeusmittarin antamaa tietoa. Tämä ei ole paras tapa, mutta messutapahtumissa ajan säästämiseksi hyvinkin perusteltu tapa.

-          Mitatusta käyrästä näkyy, että veto on loppunut n. 11500 rpm:ään (todellinen  ~12500 rpm), joten lienee aika selvää että moottorin pyörintänopeus on tässä aliarvioitu. Tästä siis seurauksena on n. 10 % liian suuri vääntömomentti.

 

Mielestäni ko. pyörän suoritusarvot ovat hieman keskiverto GSXR1000:sta paremmat ja tehokäyrän loppuosan (korkeat kierrokset) perusteella voisi joku jopa epäillä, että pyörään on asennettu imusarjaan suppilot.

 

Terveisin Jaakko


Poissa SMR

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 207
Vs: tehopenkkien tuloksia.
« Vastaus #166 : Huhtikuu 29, 2011, 14:33:45 ip »
Siinäpä tuli hyvä selitys asialle. Ihmettelinkin lähinnä tuota vääntömomenttia. Mut hyvin on potkua  O0
ZX12R Ninja B1

Poissa DAS_Triple_X

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 6
  • Suzuki GSX-R 1000 K3
Vs: tehopenkkien tuloksia.
« Vastaus #167 : Huhtikuu 30, 2011, 07:31:05 ap »
Kyllähän kyseinen penkki kovin optimistinen on niinkun prätkäpajankin penkki, jos takapyörältä tuollaiset lukemat vapari k3 gsx-r:stä. Varsinkaan jos ei ole kanteen ja nokkiin koskettu.

Vääntömomenttikin jo kertoo ettei ole litranen vapari kyseessä, vaatisi jonkun bigborekitin taikka shotin ilokaasua, jotta litrasen vääntö on +130Nm.

Ehkä mä pitäis lähtee joku muualle ja laita sen penkkille.Katsotaan jos mä saan sama tiedot sieltä.
Valitettavasti täytyy pudottaa takaisin maan pinnalle.

Kyseessä EI OLE TAKAPYÖRÄTEHO vaan KAMPIAKSELITEHO.

1000 K7 R77 slip on:
141 kw kampiakseliteho tässä samassa penkissä.
124,3 kw Dynojet 250i Only Fastin penkissä.

Eroa 13% joka on kai aika normaali 530 ketjulla. Ei tarvitse hakea toista dynolappua hevosvoimien osalta. Teho on aika normaali vakiolle K3-4 kunnossa olevalle.

Kiitos Jaakko että korjaisit tiedot!179hv moottorissa(akrapovic "bolt on" ja K&N ilmasuodatin kanssani) ei oo paha kuitenkin! ;)
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 30, 2011, 07:36:13 ap kirjoittanut DAS_Triple_X »

Poissa Ccemp

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 6
  • K3 1000
Vs: tehopenkkien tuloksia.
« Vastaus #168 : Huhtikuu 30, 2011, 09:08:56 ap »
Viikolla kävi K3 1000 gixxeri Fuchsin penkissä lahdessa, tuloksena:
- kampiakselilta 170,9hp @ 11135rpm & 120Nm @ 8300rpm
- takapyörältä 156,7hp & 111Nm

Pyörässä ei ole muuta tehty kuin K&N filtteri sekä Devilin slip-on

Kuinka luotettavia noi Fuchsin penkit yleensä on?

Poissa kelmi

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 22
Vs: tehopenkkien tuloksia.
« Vastaus #169 : Huhtikuu 30, 2011, 11:45:06 ap »
Kaikki penkit on yhtä luotettavia, jos pyörään tehdään muutoksia saman päivän aikana.Penkittäjä Gurut on sitten oma lukunsa.

Poissa Plaaf

  • VIP-Jäsen
  • *****
  • Viestejä: 580
Vs: tehopenkkien tuloksia.
« Vastaus #170 : Toukokuu 18, 2011, 18:32:45 ip »
Suzuki GSX-R1000 K2  220hp 0.7bar viitaniemen samin penkissä.. Setappi jätetään sisäänajoon nyt!

Poissa Poko

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 2617
Vs: tehopenkkien tuloksia.
« Vastaus #171 : Toukokuu 18, 2011, 18:34:43 ip »
Suzuki GSX-R1000 K2  220hp 0.7bar viitaniemen samin penkissä.. Setappi jätetään sisäänajoon nyt!

Kerkee taas vähä paremmin!  O0
#1 Foorumin nopein ;)

Poissa Weez

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 166
  • GSX-R750 K5
Vs: tehopenkkien tuloksia.
« Vastaus #172 : Toukokuu 20, 2011, 14:20:17 ip »
Hemmopäivillä tuli käytyä. Prätkäpajan penkki antoi 134hp takaselle, eli 5hp enempi kuin Viaberin penkki.  ::) Vertailuna kaverin -03 R1 potki 143hp renkaalle.

Poissa Imperium

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 14
Vs: tehopenkkien tuloksia.
« Vastaus #173 : Toukokuu 21, 2011, 11:22:21 ap »
Toisiokaasuläppä eliminoituna 104,7 heppaa k4 kusiaisesta
K4 corona

Poissa ksthb

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 6
Vs: tehopenkkien tuloksia.
« Vastaus #174 : Toukokuu 21, 2011, 23:41:54 ip »
GSXR 1000 K7 Vittaniemellä Dynostar penkissä 193.2 hp/118 Nm.
Viritys paketti: kansi vakio venoin, Yoshi Type-R nokat, kitti tilke, vakio männät, Yoshi putkisto, 2kpl lyhyempää kiihdytys suppiloa...  Kierrosluku otettu dynosta, näyttää n. 300rpm vähemmän. Vieläkö tohon olis saanut Yoshin 13,5/1 männät niin 200 hp raja olis ollut lähellä....  Lisään kannen virtausmittaus tulokset piakkoin....
Vertailuna BMW 1000 rr samassa penkissä 192hp

Käppyrää

http://kansiset.galleria.fi/kuvat/DYNO+tuloksia/GSXR+1000.JPG


Poissa viivakoodimies

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 209
Vs: tehopenkkien tuloksia.
« Vastaus #175 : Toukokuu 22, 2011, 23:18:39 ip »
GSXR 1000 K7 Vittaniemellä Dynostar penkissä 193.2 hp/118 Nm.

O0
ex: GSX-R  600 K3
ex: GSX-R 1000 K6
ex: GSX-R 1000 K8

Poissa tsleon

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 39
Vs: tehopenkkien tuloksia.
« Vastaus #176 : Toukokuu 26, 2011, 10:49:39 ap »
K7 1000 penkitettynä proboostin penkissä 177hp ja risat takapyörätehoa. Yoshin japan slipari,bmc-filsu ja pikkasen säädetty boxia.
Suzuki Gsx-r1000 k7

Poissa JK82

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 6
Vs: tehopenkkien tuloksia.
« Vastaus #177 : Kesäkuu 19, 2011, 01:01:15 ap »
Viaberilla K4 1000 yoshifull japan,PC,K&N 162hv 112Nm takapyörältä.

Poissa viivakoodimies

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 209
Vs: tehopenkkien tuloksia.
« Vastaus #178 : Heinäkuu 04, 2011, 10:06:04 ap »
1000 K8 yoshi japan slipari ja boxia räplätty

Bikefox oulu 171,9Hp / 120,05Nm
unknown paja jkl 168,2Hp / 106,7Nm
ex: GSX-R  600 K3
ex: GSX-R 1000 K6
ex: GSX-R 1000 K8

Poissa Jooseppi

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 17
Vs: tehopenkkien tuloksia.
« Vastaus #179 : Heinäkuu 05, 2011, 20:02:40 ip »
K8 kusiainen, Yoshimuran slipari ja katti poistettu. Anto tulokseks 122,4hp. Mut nyt tosin kyl huikeet 24,8kw O0