Kirjoittaja Aihe: tehopenkkien tuloksia.  (Luettu 185933 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vipaanan

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 27
Vs: tehopenkkien tuloksia.
« Vastaus #210 : Syyskuu 20, 2011, 16:56:01 ip »
Jeps, hurjia on nuo erot eri penkkien välillä. Tietämätön vielä kyselee, että eihän sillä ole mitään vaikutusta PCV:n säätöihin ja siten myös koko pyörän toimivuuteen kun dynossa omaan boxiin vuosi sitten tehtyjä säätöjä ei nollattu sillä ajatuksella, että jos pyörä joskus vaihtaa omistajaa ja haluan pitää PCV:n, niin pyörässä on kuitenkin sitten oma boxi säädettynä uudelle omistajalle? Näin ainakin dynossa väittivät, että oman boxin nollauksella tai sen tekemättä jättämisellä ei ole vaikutusta PCV:n säätöihin ja toimivuuteen, koska tuo PCV korvaa oman boxin.

Poissa KassuB

  • VIP-Jäsen
  • *****
  • Viestejä: 1076
  • GSX-R
Vs: tehopenkkien tuloksia.
« Vastaus #211 : Syyskuu 21, 2011, 06:45:15 ap »
Jeps, hurjia on nuo erot eri penkkien välillä. Tietämätön vielä kyselee, että eihän sillä ole mitään vaikutusta PCV:n säätöihin ja siten myös koko pyörän toimivuuteen kun dynossa omaan boxiin vuosi sitten tehtyjä säätöjä ei nollattu sillä ajatuksella, että jos pyörä joskus vaihtaa omistajaa ja haluan pitää PCV:n, niin pyörässä on kuitenkin sitten oma boxi säädettynä uudelle omistajalle? Näin ainakin dynossa väittivät, että oman boxin nollauksella tai sen tekemättä jättämisellä ei ole vaikutusta PCV:n säätöihin ja toimivuuteen, koska tuo PCV korvaa oman boxin.
Ihan oikein toimittu.
On vakio ECUn säädöillä merkitystä, ei tarvitse laittaa niin paljon korjauksia PCVhen.
PCV ei korvaa omaa ECUa vaan tekee käsketyt muutokset.

Poissa vipaanan

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 27
Vs: tehopenkkien tuloksia.
« Vastaus #212 : Syyskuu 21, 2011, 08:17:26 ap »
Jeps, hurjia on nuo erot eri penkkien välillä. Tietämätön vielä kyselee, että eihän sillä ole mitään vaikutusta PCV:n säätöihin ja siten myös koko pyörän toimivuuteen kun dynossa omaan boxiin vuosi sitten tehtyjä säätöjä ei nollattu sillä ajatuksella, että jos pyörä joskus vaihtaa omistajaa ja haluan pitää PCV:n, niin pyörässä on kuitenkin sitten oma boxi säädettynä uudelle omistajalle? Näin ainakin dynossa väittivät, että oman boxin nollauksella tai sen tekemättä jättämisellä ei ole vaikutusta PCV:n säätöihin ja toimivuuteen, koska tuo PCV korvaa oman boxin.
Ihan oikein toimittu.
On vakio ECUn säädöillä merkitystä, ei tarvitse laittaa niin paljon korjauksia PCVhen.
PCV ei korvaa omaa ECUa vaan tekee käsketyt muutokset.

Ok, kiitos tiedoista. Nyt on taas vähän viisaampi. Ihmetytti vaan kun kaverit vannoivat niin kovasti tuon oman ECU:n nollauksen nimiin ja olivat niin ehdottomia siinä.

Poissa Hurja

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 180
Vs: tehopenkkien tuloksia.
« Vastaus #213 : Syyskuu 22, 2011, 17:01:28 ip »
Mun pyörä on tuola AJ:llä säädetty. Vakio teho oli 106hp takapyörältä ja melko monesta paikasta kun katsoo internetin lähteitä niin melkolailla samanlaisia teholukemia löytyy muualtakin eli ainakin mulla nuo lukemat tuntuu luotettavilta. Pelkällä säädöllä ja lambda pois niin 9hp lisää...eli 115hv takapyörältä säädön jälkeen. Mun mielestä ihan hyvin 600:sta.

AJ:llä on ainakin tätä nykyään(on hieman päivittänyt penkkiä) erittäin tarkka penkki sekä seos mittaus. Veikkaankin, että jos sillä Powe commanderilla on jotain säädetty niin pelkästään huonompaan suuntaan menee.

Onko Lambda eliminoitu vai mistäs tuo commanderi haistelee? AJ ainakin haukkui nuo vakio lambdat että ei ne tiedä mistään mitään...parempi ottaa koko kapistus pois sotkemasta.

Poissa Juha_K

  • Ylläpitäjä
  • *****
  • Viestejä: 3350
Vs: tehopenkkien tuloksia.
« Vastaus #214 : Syyskuu 22, 2011, 17:18:01 ip »
Jyväskylän penkin lukemat vaikuttaa vähän realistisemmilta kuin AJ:n. 600cc kokoputkistolla säädettynä on noin 110hp takapallolta...
K5 1000 & K1 750
Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

Poissa Hurja

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 180
Vs: tehopenkkien tuloksia.
« Vastaus #215 : Syyskuu 22, 2011, 17:19:29 ip »
Eikö ne vakio lukematkin olisi sitten optimistiset? Näin ei kuitenkaan ole.

Tässä nyt alkuun pari vertailukohtaa.

« Viimeksi muokattu: Syyskuu 22, 2011, 17:25:29 ip kirjoittanut Hurja »

Poissa Juha_K

  • Ylläpitäjä
  • *****
  • Viestejä: 3350
Vs: tehopenkkien tuloksia.
« Vastaus #216 : Syyskuu 22, 2011, 17:29:08 ip »
Se on ihan turha vertailla eri paikoissa, eri aikaan, eri renkaalla, eri määrällä vetoja (lue KassuB:n postaus) jne...
Kaverin K8 tuotti noin 110hp M4 kokoputkistolla V-komentaja säädettynä ja samassa penkissä toisen kaverin 636 Kawa noin 115hp, oma hieman piristetty 750 133hp
niin joko sulla helvetin hyvä yksilö tai sitten penkki on vain todella optimistinen ;) Kyseessä Dyno center:in 250IX-dyno
 
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 22, 2011, 17:31:22 ip kirjoittanut JuhaK »
K5 1000 & K1 750
Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

Poissa Hurja

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 180
Vs: tehopenkkien tuloksia.
« Vastaus #217 : Syyskuu 22, 2011, 17:38:23 ip »
No sehän on totta, että turha niitä sinällään on vertailla mutta silti en usko että kyseessä olisi mitenkään optimistinen penkki. Itse ennemmin uskon itse säätäjän puheisiin. Asialle on uhrattu hieman enemmän eforttia kuin yleensä ottaen muissa paikoissa. Kuten lambda on otettu pois ja penkin lambda laitettu putkeen kiinni eikä putken päähän kuten normaalisti...lambdanakaan ei toimi mikään tavallinen laajakaista vaan kapeakaistainen(tarkka seoksen ollessa alueella) jne.

Ja vaikka ei vertailtaisikkaan pelkkää tehon määrää niin vertaillaan sitten pelkkää tehon nousua joka tässä tapauksessa on jo 9hp. Eli vaikka olis huonokin yksilö ja pienennettäisiin nuo vakio tehot vaikka sataan heppaan niin vakiopyörästä kunnolla säätämällä päästään jo "viritetyn" pyörän tehoihin.

Mitä oli sen kaverin vakio tehot siinä K8:ssa?

Poissa Hurja

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 180
Vs: tehopenkkien tuloksia.
« Vastaus #218 : Lokakuu 04, 2011, 22:57:54 ip »
Siirrin piirtoheitin kalvolla ennen ja jälkeen fläshäyksen käppyrät päällekkäin.


Poissa Baltic

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 176
Vs: tehopenkkien tuloksia.
« Vastaus #219 : Lokakuu 10, 2011, 15:18:34 ip »
Onko Lambda eliminoitu vai mistäs tuo commanderi haistelee? AJ ainakin haukkui nuo vakio lambdat että ei ne tiedä mistään mitään...parempi ottaa koko kapistus pois sotkemasta.

Samin autopajasta Vittaniemi taas suositteli alkuperäisen lambdan jättämistä paikalleen...
Tämä siis ecueditoinnissa.
GSX-R750 K8 + CBR600F -00 + Lifan 150

Poissa KassuB

  • VIP-Jäsen
  • *****
  • Viestejä: 1076
  • GSX-R
Vs: tehopenkkien tuloksia.
« Vastaus #220 : Lokakuu 10, 2011, 15:46:31 ip »
Onko Lambda eliminoitu vai mistäs tuo commanderi haistelee? AJ ainakin haukkui nuo vakio lambdat että ei ne tiedä mistään mitään...parempi ottaa koko kapistus pois sotkemasta.

Samin autopajasta Vittaniemi taas suositteli alkuperäisen lambdan jättämistä paikalleen...
Tämä siis ecueditoinnissa.
Commanderi ei haistele mitään, tekee vain käsketyt korjaukset. Sami on mielestäni oikeassa.

Poissa Hurja

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 180
Vs: tehopenkkien tuloksia.
« Vastaus #221 : Lokakuu 10, 2011, 16:40:16 ip »
Joo hankala sanoa. Onko sitten mielipide kysymys.

Tuossa bazzazilta kyselin niitten luistoneston ja shifterin käytöstä ilman ruiskun säätöä ja mitäs sitten jos haluaa säädellä. Kerroin että lambda on poissa käytöstä niin bazzazin mies totesi, että alkup lambdan pois ottamista olisi suositellut jokatapauksessa. Tiedä nyt sitten?

En kyllä itse ymmärrä mitä sillä lambdalla sielä tekee jos ei kerran se oikein tahdo kutiansa pitää? Laajakaistasta tietysti voisi jotain iloa olla, mutta onkohan sekin melko tarpeeton lopputuloksen kannalta.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 10, 2011, 16:42:53 ip kirjoittanut Hurja »

Poissa kimmy72

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 18
Vs: tehopenkkien tuloksia.
« Vastaus #222 : Lokakuu 12, 2011, 20:53:36 ip »
K7 1000

Arrow sliparit+katiton y-haara
Lambda poistettu Dynojet eliminatorilla
Ecueditorilla boksin säätö(kaikki rajoittimet pois)

Rengastehot:   167,77 hv / 116,15 Nm  :) :)

TT-Motorsport Kempele / MJP 2100 Dyno!!

Komeet käyrät tuli (vrt.ex R1 -06) ....prkl ku en osaa laittaa kuvaa tänne  ???
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 12, 2011, 21:02:05 ip kirjoittanut kimmy72 »
Suzuki GSX 1300R Hayabusa K8
Suzuki GSX-R 1000 K7 -EX-

Poissa KassuB

  • VIP-Jäsen
  • *****
  • Viestejä: 1076
  • GSX-R
Vs: tehopenkkien tuloksia.
« Vastaus #223 : Lokakuu 13, 2011, 07:42:51 ap »
Tuossa bazzazilta kyselin niitten luistoneston ja shifterin käytöstä ilman ruiskun säätöä ja mitäs sitten jos haluaa säädellä. Kerroin että lambda on poissa käytöstä niin bazzazin mies totesi, että alkup lambdan pois ottamista olisi suositellut jokatapauksessa. Tiedä nyt sitten?

En kyllä itse ymmärrä mitä sillä lambdalla sielä tekee jos ei kerran se oikein tahdo kutiansa pitää? Laajakaistasta tietysti voisi jotain iloa olla, mutta onkohan sekin melko tarpeeton lopputuloksen kannalta.
Bazzaz systeemiin saa autotunen joka sisältää laajakaistalambdan  :).
Vakiolambda säätää alakierroksilla ja pintakaasulla ajossa eli normaalit ajotilanteet kadulla. Tämä systeemi huomioi myös polttoaineen etanolipitoisuuden muutoksen, jos lambdaa ei ole niin mikään ei korjaa sitä.

Poissa Baltic

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 176
Vs: tehopenkkien tuloksia.
« Vastaus #224 : Lokakuu 13, 2011, 10:42:35 ap »
Niin just, eli kone käyttää omaa lambdaa silloin kun ollaan IAP kartalla.
Näin mää olen sen päissäni päätelly... :P
GSX-R750 K8 + CBR600F -00 + Lifan 150

Poissa Hurja

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 180
Vs: tehopenkkien tuloksia.
« Vastaus #225 : Lokakuu 16, 2011, 17:04:27 ip »
AJ on ajanut myös korjaukset eri kaasun asennoilla. Pienimmästä suurimpaan siten, että joka toinen kaasun asento jää välistä, mutta ne on asetettu kahden ajetun asennon väliin. Eli aika lähellähän ne toisiaan jokatapauksessa on eli AJ:n säätämänä ymmärtäisin edelleen, että lambdaa ei tarvita. Jos vain pelkkä täyskaasu editoidaan niin tarvii sitten lambdaakin. Lambda kun otetaan pois niin loppuu ne rykimisetkin pienillä kierroksilla.

Pidetäänkö bazzazissa sitä autotunea kiinni koko ajan vai eikö se pelkästään säädetä sillä ja thats it??

Poissa Juha_K

  • Ylläpitäjä
  • *****
  • Viestejä: 3350
Vs: tehopenkkien tuloksia.
« Vastaus #226 : Lokakuu 16, 2011, 17:58:59 ip »
Pidetäänkö bazzazissa sitä autotunea kiinni koko ajan vai eikö se pelkästään säädetä sillä ja thats it??

Eikös ne noita markkinoi sillä, että säädöt on kohdillaan muuttuvissa olosuhteissa? Eli pitäisi olla kiinni mopossa, toki sitä eroa ei varmasti kadulla huomaa ja eikös siihen tarvi läppärin, että saa muutokset voimaan kahvitauolla ;D Radalla tietenkin hieman eri asia...
Eli kadulla varmasti riittäisi kun saisi säädöt kuntoon ja ottaisi ykikön irti -> vuokraa kaverille...
K5 1000 & K1 750
Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

Poissa Baltic

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 176
Vs: tehopenkkien tuloksia.
« Vastaus #227 : Marraskuu 10, 2011, 12:24:27 ip »
Nonii, pannanpa vaihteeksi tuoretta, Ecu-editoitua dataa Samin autopajalta.
Kaikki esittelee vaan tehokäyriä...
Tässä olisi tehoSUORA sekä A/F-suora. 136,6Hp / 79,5Nm  ::)
Potilas on 750K8. Yoshimura huilukuitu R-77 slipon. Katti korvattu jollakin putkivirityksellä.
190/50 kumi, -1/+2 välit. Muuten vakio.
Pensaa meni täys tankillinen, joten on rullakin saanu kyytiä!
Osaisko joku sanoa, paljonko on voimalinjan häviö??

GSX-R750 K8 + CBR600F -00 + Lifan 150

Poissa Tony75

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 29
Vs: tehopenkkien tuloksia.
« Vastaus #228 : Marraskuu 19, 2011, 18:05:13 ip »
Siis onks noissa oikeesti niin hyvin virtaavat kannet  jo valmiina ettei tartte ku boksin ja putkiston esim vaihtaa niih tehoa tulee heti sen 15-20hevosta lissää väännöstä puhumattakaan? ??? luin tämänki viestiketjun läpi ja sain semmoisen kuvan et näin olisi.

Poissa grandi67

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 75
Vs: tehopenkkien tuloksia.
« Vastaus #229 : Marraskuu 20, 2011, 10:14:37 ap »
Siis onks noissa oikeesti niin hyvin virtaavat kannet  jo valmiina ettei tartte ku boksin ja putkiston esim vaihtaa niih tehoa tulee heti sen 15-20hevosta lissää väännöstä puhumattakaan? ??? luin tämänki viestiketjun läpi ja sain semmoisen kuvan et näin olisi.


Kyllä se todellinen hevosten lisäys taitaa olla korkeintaan 1-5 hv maksimitehoihin.Penkittäjät,jotka tosiaan säätävät pyörän hyväksi,kuluttavat siihen aikaa useita tunteja,jopa koko päivän ja silloin paranee koneen käytös potenssiin paljon. Huipputehot ei kylläkään juuri lisäänny. Täytyyhän firmojen,jotka myy parin tonnin putki/putsati paketteja jollain tavalla saada ostajan sijoitus näyttämään järkevältä. Eli säädetään dyno näyttämään mukavia lukemia. Jos vie säädettäväksi,niin tunnin työllä,slipari vaihtamalla saatais 15-20 hp lisää? Höpö höpö 2funny.Silloinhan ei WSB tallienkaan tarvis muuta,kuin tuoda pyöränsä Suomen mopopajoille säädettäviksi ja avot,valmis kisakone olis tunnin työllä valmis ;D
Ratakone K4 1000

Poissa Hurja

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 180
Vs: tehopenkkien tuloksia.
« Vastaus #230 : Marraskuu 20, 2011, 13:24:36 ip »
Joo ehkä osaksi on melko hurjiakin tehonnousuja.

Tässä kuitenkin tälläinen ettei totuus pääse unohtumaan. Nämä nykypäivän koneet säädetään tuonne 15:1 paikkeille jotta katalysaattorin ikä olisi mahdollisimman pitkä. Olen jopa kuullu juttua, että Suzukilla olisi ollut ongelmia osassa pyöristä päästä päästöistä läpi joten olisi vieläkin laihemmalla.



Ja sitten käppyrä miten kapeakaistainen lambda toimii ja tästä näkeekin miksi se kannattaa eliminoida. Vielä kun se ei ole oikein tarkka niin seilaahan se.




« Viimeksi muokattu: Marraskuu 20, 2011, 13:26:13 ip kirjoittanut Hurja »

Poissa Yale

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 17
Vs: tehopenkkien tuloksia.
« Vastaus #231 : Marraskuu 20, 2011, 20:22:09 ip »
Siis onks noissa oikeesti niin hyvin virtaavat kannet  jo valmiina ettei tartte ku boksin ja putkiston esim vaihtaa niih tehoa tulee heti sen 15-20hevosta lissää väännöstä puhumattakaan? ??? luin tämänki viestiketjun läpi ja sain semmoisen kuvan et näin olisi.


Kyllä se todellinen hevosten lisäys taitaa olla korkeintaan 1-5 hv maksimitehoihin.Penkittäjät,jotka tosiaan säätävät pyörän hyväksi,kuluttavat siihen aikaa useita tunteja,jopa koko päivän ja silloin paranee koneen käytös potenssiin paljon. Huipputehot ei kylläkään juuri lisäänny. Täytyyhän firmojen,jotka myy parin tonnin putki/putsati paketteja jollain tavalla saada ostajan sijoitus näyttämään järkevältä. Eli säädetään dyno näyttämään mukavia lukemia. Jos vie säädettäväksi,niin tunnin työllä,slipari vaihtamalla saatais 15-20 hp lisää? Höpö höpö 2funny.Silloinhan ei WSB tallienkaan tarvis muuta,kuin tuoda pyöränsä Suomen mopopajoille säädettäviksi ja avot,valmis kisakone olis tunnin työllä valmis ;D
Kovastikin kokemusta kun noin varmaa tietoa tulee?   

Poissa grandi67

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 75
Vs: tehopenkkien tuloksia.
« Vastaus #232 : Marraskuu 21, 2011, 06:23:46 ap »
Siis onks noissa oikeesti niin hyvin virtaavat kannet  jo valmiina ettei tartte ku boksin ja putkiston esim vaihtaa niih tehoa tulee heti sen 15-20hevosta lissää väännöstä puhumattakaan? ??? luin tämänki viestiketjun läpi ja sain semmoisen kuvan et näin olisi.


Kyllä se todellinen hevosten lisäys taitaa olla korkeintaan 1-5 hv maksimitehoihin.Penkittäjät,jotka tosiaan säätävät pyörän hyväksi,kuluttavat siihen aikaa useita tunteja,jopa koko päivän ja silloin paranee koneen käytös potenssiin paljon. Huipputehot ei kylläkään juuri lisäänny. Täytyyhän firmojen,jotka myy parin tonnin putki/putsati paketteja jollain tavalla saada ostajan sijoitus näyttämään järkevältä. Eli säädetään dyno näyttämään mukavia lukemia. Jos vie säädettäväksi,niin tunnin työllä,slipari vaihtamalla saatais 15-20 hp lisää? Höpö höpö 2funny.Silloinhan ei WSB tallienkaan tarvis muuta,kuin tuoda pyöränsä Suomen mopopajoille säädettäviksi ja avot,valmis kisakone olis tunnin työllä valmis ;D
Kovastikin kokemusta kun noin varmaa tietoa tulee?   

R1 2000 Suuttimet, vapari ja slipari. Säätö jarrupenkissä toi huipputehoa 3 hv lisää.  R1 2005: Vapari PC III ,katiton väliputki ,exupin poistoja avarretut vakio vaimentimet. Huipputehoa 2hv lisää. Kawa 10r 06: PCIII, vapari,Akran sliparit 5hv huipputehoa lisää. Nykyistä K4 rata Gixxeriä en oo säädättäny,koska se on Korpiaho Racingin säätämä ja testivedossa seokset oli kohdallaan ja kone toimii kun unelma. 195/65 sliksillä takapyörältä 158hv.

Kaikki on säätänyt sama kaveri jarrupenkissä ja säätöön on käytetty 4-7h/pyörä. Täyskaasut kohdalleen vartissa,osakaasuissa menkin sitten aikaa,kun pyörästä tehdään nykimätön ja täydellisesti kaasuun vastaava,miellyttävä laite ajaa. 
Ratakone K4 1000

Poissa Juha_K

  • Ylläpitäjä
  • *****
  • Viestejä: 3350
Vs: tehopenkkien tuloksia.
« Vastaus #233 : Marraskuu 21, 2011, 09:47:23 ap »
Puhutteko te samasta asiasta? Grandi tarkoittanee mitä pelkällä säätämisellä saa ja olen samaa mieltä. Näin ainakin oman mopon kanssa, eli huipputehoa ei tullut kuin 2-3hv lisää, mutta ajettavuus muuttui huomattavasti O0

Tosin uudemmissa katalysaattorilla varustetuissa mopoissa saattaa seokset olla niin laihalla, että hyötyvät säädöstä huomattavasti enemmän mitä vanhemmat katittomat mallit.
K5 1000 & K1 750
Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

Poissa Yale

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 17
Vs: tehopenkkien tuloksia.
« Vastaus #234 : Marraskuu 22, 2011, 18:57:36 ip »
Puhutteko te samasta asiasta? Grandi tarkoittanee mitä pelkällä säätämisellä saa ja olen samaa mieltä. Näin ainakin oman mopon kanssa, eli huipputehoa ei tullut kuin 2-3hv lisää, mutta ajettavuus muuttui huomattavasti O0

Tosin uudemmissa katalysaattorilla varustetuissa mopoissa saattaa seokset olla niin laihalla, että hyötyvät säädöstä huomattavasti enemmän mitä vanhemmat katittomat mallit.
Luulin että täällä puhutaan gixxereistä...  ;D

Se että jamppu ei potki, ei mielestäni liity juurikaan siihen, että katillisista (esim. K7/K8 gixxereistä) saa aika merkittäviä tehonousuja(+10hv) jo pelkällä katittomalla sliparilla ja säädöllä.

Poissa Juha_K

  • Ylläpitäjä
  • *****
  • Viestejä: 3350
Vs: tehopenkkien tuloksia.
« Vastaus #235 : Marraskuu 22, 2011, 19:49:25 ip »
Juu, ei parane pianoista puhua ;D
Mutta paljonko on eroa säädetyllä ja säätämättömällä kun katti on otettu pois, siitä taisi olla kysymys.
K5 1000 & K1 750
Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

Poissa Yale

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 17
Vs: tehopenkkien tuloksia.
« Vastaus #236 : Joulukuu 07, 2011, 20:56:51 ip »
Juu, ei parane pianoista puhua ;D
Mutta paljonko on eroa säädetyllä ja säätämättömällä kun katti on otettu pois, siitä taisi olla kysymys.
Vain 14hv oli tuo ero omassa K8 kilosessa. Jännä nähdä tulevatko kaikki WSB-tallit kyselemään vinkkejä kun tämän lukevat...  ;D

Poissa grandi67

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 75
Vs: tehopenkkien tuloksia.
« Vastaus #237 : Tammikuu 14, 2012, 09:29:42 ap »
Oliko ensimmäinen veto vakioputkella,tehdas säädöillä vai kokoränni asennettuna ,vapari kiinni,säädöt täysin metsässä? Kyllähän näillä näitä komeita tehon nousuja saadaan,ensin kun penkitetään täysin säädöiltään metsässä oleva laite ja pistetään se kohdalleen.




Juu, ei parane pianoista puhua ;D
Mutta paljonko on eroa säädetyllä ja säätämättömällä kun katti on otettu pois, siitä taisi olla kysymys.
Vain 14hv oli tuo ero omassa K8 kilosessa. Jännä nähdä tulevatko kaikki WSB-tallit kyselemään vinkkejä kun tämän lukevat...  ;D
Ratakone K4 1000

Poissa Pikku_Paha

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 93
  • '94rw "time machine"
Vs: tehopenkkien tuloksia.
« Vastaus #238 : Tammikuu 16, 2012, 13:00:36 ip »
http://youtu.be/GeLL57fSe5E

Tuossa omasta hiukan videota... Tuloksena 161hp / 110Nm takikselta. Ja mikä parasta niin nyt on sitten ajettavuus aivan uusissa stratosfääreissä  O0

Käppyrä näkyy allekirjotuksen linkin kautta :)

« Viimeksi muokattu: Helmikuu 16, 2012, 08:46:25 ap kirjoittanut Pikku_Paha »
Päk ty peisiks eli Suzuki GSX-R 750 '94 :D

Entisiä:
Suzuki GSX-R 1000 K3 "10,218 / 232,56 km/h"
Yamaha XT660X '05 "13,731 / 147,78 km/h"
Suzuki GSX-R 750 '99 "10,643 / 215,15 km/h"
Suzuki GSX-R 750W '94 "11,630 / 191,29 km/h"

Poissa Tony75

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 29
Vs: tehopenkkien tuloksia.
« Vastaus #239 : Helmikuu 15, 2012, 22:44:52 ip »
Siis onks noissa oikeesti niin hyvin virtaavat kannet  jo valmiina ettei tartte ku boksin ja putkiston esim vaihtaa niih tehoa tulee heti sen 15-20hevosta lissää väännöstä puhumattakaan? ??? luin tämänki viestiketjun läpi ja sain semmoisen kuvan et näin olisi.


Kyllä se todellinen hevosten lisäys taitaa olla korkeintaan 1-5 hv maksimitehoihin.Penkittäjät,jotka tosiaan säätävät pyörän hyväksi,kuluttavat siihen aikaa useita tunteja,jopa koko päivän ja silloin paranee koneen käytös potenssiin paljon. Huipputehot ei kylläkään juuri lisäänny. Täytyyhän firmojen,jotka myy parin tonnin putki/putsati paketteja jollain tavalla saada ostajan sijoitus näyttämään järkevältä. Eli säädetään dyno näyttämään mukavia lukemia. Jos vie säädettäväksi,niin tunnin työllä,slipari vaihtamalla saatais 15-20 hp lisää? Höpö höpö 2funny.Silloinhan ei WSB tallienkaan tarvis muuta,kuin tuoda pyöränsä Suomen mopopajoille säädettäviksi ja avot,valmis kisakone olis tunnin työllä valmis ;D
Kovastikin kokemusta kun noin varmaa tietoa tulee?   
sitähän minäki hieman jo ajattelin et realistinen arvio olisi toi 1-5 hv toisaalta onhan moottoripyörätki yksilöllisiä ja samoin niihin saatavilla olevat viripalikat  :)