Kirjoittaja Aihe: tehopenkkien tuloksia.  (Luettu 192784 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Wason

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 180
Vs: tehopenkkien tuloksia.
« Vastaus #390 : Marraskuu 04, 2014, 09:18:12 ap »
Ja vielä vähän liitteessä lisää.... Vittaniemen penkki antoi seuraavana päivänä takapyörältä vain 180 hv  >:(. Se toki oli tiedossa, että siellä ei lahjahevosia jaeta....
Mitäs piristettä tuossa sun pyörässä sitten on?  :P

Poissa Paimenpelto

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 130
Vs: tehopenkkien tuloksia.
« Vastaus #391 : Marraskuu 05, 2014, 04:18:34 ap »
Helpompi on kertoa mitä ei  ole muutettu, kampiakseli on korjattu laakerivaurion jäljiltä, veivit alkuperäisen kaltaisia, samoin venttiilit. Muutoslista onkin sitten paljon pitempi....98 E kuitenkin ajelen, n 5 tkm vuosi.  ;D

Poissa Juha_K

  • Ylläpitäjä
  • *****
  • Viestejä: 3356
Vs: tehopenkkien tuloksia.
« Vastaus #392 : Marraskuu 08, 2014, 20:09:38 ip »
Kaverin rakentama K5. Samassa penkissä K9 slipareilla ja säädettynä 171hv takaselta.

K5 1000 & K1 750
Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

Poissa sradder

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 29
Vs: tehopenkkien tuloksia.
« Vastaus #393 : Marraskuu 09, 2014, 18:26:24 ip »
Kiva olisi tietää, mitä tuolle on tehty ellei ahdettu. Ja pakolinen  :o

Poissa Juha_K

  • Ylläpitäjä
  • *****
  • Viestejä: 3356
Vs: tehopenkkien tuloksia.
« Vastaus #394 : Marraskuu 09, 2014, 19:01:39 ip »
Vapari se on ja Siukolalta vähän kysytty vinkkejä omien ideoiden lisäksi.
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 11, 2014, 15:21:29 ip kirjoittanut Juha_K »
K5 1000 & K1 750
Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

Poissa Paimenpelto

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 130
Vs: tehopenkkien tuloksia.
« Vastaus #395 : Marraskuu 10, 2014, 09:31:59 ap »
Kaverin rakentama K5. Samassa penkissä K9 slipareilla ja säädettynä 171hv takaselta.
Onko ym tehot mitattu Vittaniemen dynossa??

Poissa sradder

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 29
Vs: tehopenkkien tuloksia.
« Vastaus #396 : Marraskuu 10, 2014, 19:36:33 ip »
Onko mega-buck-wasted vai ihan normi kampuralla, porauksella jne? Jos nokilla ja kansityöllä saa tuollaiset kaakit ulos, niin kiva olisi koittaa peukaloida omaankin.

Poissa Juha_K

  • Ylläpitäjä
  • *****
  • Viestejä: 3356
Vs: tehopenkkien tuloksia.
« Vastaus #397 : Marraskuu 10, 2014, 19:56:54 ip »
AJ-Bike:ssä ja vakio-osilla mitä nyt vähän muokattuna. Nokat ja männät on K7. Vakiopahvi ja puristukset on 14 pinnassa.
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 10, 2014, 19:58:39 ip kirjoittanut Juha_K »
K5 1000 & K1 750
Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

Poissa Slowrider

  • Ylläpitäjä
  • *****
  • Viestejä: 2119
  • Finnish Superbike #69
Vs: tehopenkkien tuloksia.
« Vastaus #398 : Marraskuu 10, 2014, 21:11:06 ip »
Ei pitäs olla lahjahevosia siinä penkissä. Ja säätäjä kyllä osaa asiansa

Poissa Paimenpelto

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 130
Vs: tehopenkkien tuloksia.
« Vastaus #399 : Marraskuu 11, 2014, 10:53:01 ap »
Powerking Challenge kilpailu on järjestetty nyt 5 vuotta peräkkäin, mittaukset suoritetaan Samin Autopajalla Espoossa. Tämän vuotinen kilpailu päättyy 15.11.2014. Tuo ym. moottori on ylivoimaisesti tehokkain, mitä kautta aikain siellä on ollut alle 1100 ccm vapari luokassa. Mielenkiintoiseksi asian tekee, että se on vakio-osista tehty. Kannattaisiko osallistua?
Muutama mittaustulos tämän vuotisista:
K8 1000: 162,6 hv
K8 1000: 162,1 hv
Turbo luokassa K2 1000, Holsetin 35 ahtimella: 185,5 hv
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 11, 2014, 10:58:56 ap kirjoittanut Paimenpelto »

Poissa sradder

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 29
Vs: tehopenkkien tuloksia.
« Vastaus #400 : Marraskuu 11, 2014, 16:37:48 ip »
Jäi senverran vaivaamaan nuo muutokset; muutettiinkohan pakonokan pyörimisanturin paikkaa vai pitikö yleensäkään ko. asialle tehdä muuta kuin ajoittaa nokat uudelleen? Paljonhan kannesta raapaistiin, jos kansipahvi on vakio ja muuttuiko polttoaine viinaksi? Muut temput melkein arvattavissa.

Poissa Juha_K

  • Ylläpitäjä
  • *****
  • Viestejä: 3356
Vs: tehopenkkien tuloksia.
« Vastaus #401 : Marraskuu 11, 2014, 22:33:23 ip »
^Eikös se ole imunokassa ja kaveri käytti K7 anturia. Liki vakioajoituksilla taitaisi toimia muutenkin. Niin ja ihan perus 98E5 on ollut tankissa. Kaveri sanoi, että 165hv pintaan menee K7-K8 1000 AJ:n penkissä. Kannesta eivät ottaneet kuin perus 0.2mm.
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 11, 2014, 22:36:12 ip kirjoittanut Juha_K »
K5 1000 & K1 750
Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

Poissa someone

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1
Vs: tehopenkkien tuloksia.
« Vastaus #402 : Tammikuu 15, 2015, 17:57:35 ip »
Tässäpä oman pyöräni tehokäyrää. 186.8 heppaa takanakilla. Viime kesä meni mukavissa merkeissä kruisaillessa ja totutellessa pyörään. Paukkuu välillä melkoisesti kun kovasta kiihdytyksestä puottaa kaasun alas mutta on siitäkin miehekkäämpää menoa  8)

Aihiona K4, vapaavirtaus suodinta, suoraputki, pakoläppää mäkeen, micronin slipari... Uusi ecu uudella softalla joka miesvoimin kasattu ja penkitetty useempaan kertaan jotta löyty mieleiset säädöt.

Poissa PP007

  • VIP-Jäsen
  • *****
  • Viestejä: 1073
Vs: tehopenkkien tuloksia.
« Vastaus #403 : Tammikuu 15, 2015, 18:05:13 ip »
Oho!
GSX-R 1000 K-8

Poissa JaKo91

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 351
  • PSM 91
    • Sweet Cheek Racing Ry
Vs: tehopenkkien tuloksia.
« Vastaus #404 : Tammikuu 15, 2015, 21:02:07 ip »
Onpa melkonen tulos! Oisko jotain muutakin modia vielä tehtynä kuin noi luetellut. Aika kaukana vakio k4 takarengastehoista...
PSM 91 TL 1000R (1755cc)

Poissa rata03

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 78
Vs: tehopenkkien tuloksia.
« Vastaus #405 : Tammikuu 15, 2015, 21:36:46 ip »
jaa-a olisko kone teho ja siinäki penkki  vähintään 10 hp positiivinen, vääntö ei viittaisi turboon ??
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 15, 2015, 21:42:31 ip kirjoittanut rata03 »

Poissa T1mppa

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 422
Vs: tehopenkkien tuloksia.
« Vastaus #406 : Tammikuu 16, 2015, 09:49:29 ap »
Nyt on kova tulos!  O0
Skeptiseksi kyllä pistää, jos tuossa on ainoat modaukset.

Poissa T1mppa

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 422
Vs: tehopenkkien tuloksia.
« Vastaus #407 : Tammikuu 16, 2015, 09:51:19 ap »


Tämmönen löyty aikaisemmin ketjusta. Mulla on mennyt luotto RikuMotorin penkkiin jo aikaisemmin. Sori vaan...

Poissa PP007

  • VIP-Jäsen
  • *****
  • Viestejä: 1073
Vs: tehopenkkien tuloksia.
« Vastaus #408 : Tammikuu 16, 2015, 10:18:26 ap »
Käppyrät on kuin oppikirjasta O0
GSX-R 1000 K-8

Poissa KassuB

  • VIP-Jäsen
  • *****
  • Viestejä: 1077
  • GSX-R
Vs: tehopenkkien tuloksia.
« Vastaus #409 : Tammikuu 16, 2015, 11:25:12 ap »
Käppyrät on kuin oppikirjasta O0
Joo, tonnisen K7-8 käyrä on hyvän näköinen, vääntökäyrässä kuoppa 3500 kohdalla jos veto aloitetaan sen alta.
K9-> käyrä vaan paranee.
Samanlaisilla virityksillä K9 voittaa K7 vasta kokoputkistolla.

Tonninen K7-8 antaa takapyörältä kokoputkistolla ja muutamalla pienellä virityksella 180 hv säädettynä (DJRWHV=Dynojet rear wheel horsepower)
Samin Autopajan penkki näyttää kai 5% vähemmän kun Dynojet

Kampiakselitehoista ei oikein tiedä kun sieltä on vaikea mitata, takapyörältä helpoin. Ja sehän sen ratkaisee kuka saa takapyörän kiihtymään nopeimmin, aivan sama miten se tehdään  ;)

EDIT  Otsikko on muuten osuva "Tehopenkkien tuloksia"  Huom tuloksia, vertailukelpoiset tehot onkin eri juttu ;D
Kampiakselitehoista ei oikein tiedä kun sieltä on vaikea mitata, takapyörältä helpoin. Ja sehän sen ratkaisee kuka saa takapyörän kiihtymään nopeimmin, aivan sama miten se tehdään  ;)
Lukekaas uusin BOMBER MAGAZINE ja sieltä Powerking Challenge 2014, alle 1100 vaparit, kaksi ekaa on viritettyjä, lopuista ei tietoa.
Yli 180 hv mopoilla kannattaa osallistua kisaan, joko voitto tai karu pettymys positiivisiin dynolappuihin.


« Viimeksi muokattu: Tammikuu 16, 2015, 11:47:25 ap kirjoittanut KassuB »

Poissa Paimenpelto

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 130
Vs: tehopenkkien tuloksia.
« Vastaus #410 : Tammikuu 16, 2015, 20:50:01 ip »
Hyvä KassuB!!
Kampiakselitehoista ei oikein tiedä kun sieltä on vaikea mitata, takapyörältä helpoin. Ja sehän sen ratkaisee kuka saa takapyörän kiihtymään nopeimmin, aivan sama miten se tehdään  ;)
Lukekaas uusin BOMBER MAGAZINE ja sieltä Powerking Challenge 2014, alle 1100 vaparit, kaksi ekaa on viritettyjä, lopuista ei tietoa.
Yli 180 hv mopoilla kannattaa osallistua kisaan, joko voitto tai karu pettymys positiivisiin dynolappuihin.

 O0 O0 O0

Poissa KassuB

  • VIP-Jäsen
  • *****
  • Viestejä: 1077
  • GSX-R
Vs: tehopenkkien tuloksia.
« Vastaus #411 : Tammikuu 17, 2015, 18:06:02 ip »
Voittajan on helppo hymyillä vaikka tähän pääseminen on saattanut joskus vetää totiseksikin.
Sen verran omaa kokemusta penkityksestä että vierestä seuraamalla ja dynolapun näkemällä voi melkein sanoa kannattaako sillä pyyhkiä takapuolta.



Poissa Johan K5

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 21
Vs: tehopenkkien tuloksia.
« Vastaus #412 : Tammikuu 29, 2015, 07:05:45 ap »
Bike-Doctor 27.1 K5 1000  170hp ja 111nm.takaselta.

Poissa kapteenikanki

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 64
Vs: tehopenkkien tuloksia.
« Vastaus #413 : Kesäkuu 26, 2015, 10:45:38 ap »
Löyty pyörän papereiden seasta tommonen: https://www.dropbox.com/s/8xcvdbepxplwz1k/20150616_181938.jpg?dl=0

Ei vaan oo hajuakaa koska toi on mitattu, samalla setupilla kuitenki vielä mennää  :)

Poissa marko_

  • Foorumin Moderoija
  • *****
  • Viestejä: 1801
  • R1000 K4 Superbike B #21
Vs: tehopenkkien tuloksia.
« Vastaus #414 : Kesäkuu 26, 2015, 23:12:38 ip »


Kilonen K7,Japan kitti käyrästöllä ja siinä pitkä(350mm kuori) Yoshimura R77 slipari(ahtaampi mitä kittiputkiston oma slipari). Sit toisenlaiset imusuppilot, BMC ilmansuodatin. Muutoksilla haettiin vääntöä, ei huipputeho.
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 26, 2015, 23:20:24 ip kirjoittanut marko_ »

Poissa pyörätön

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 115
Vs: tehopenkkien tuloksia.
« Vastaus #415 : Kesäkuu 27, 2015, 04:02:39 ap »


Kilonen K7,Japan kitti käyrästöllä ja siinä pitkä(350mm kuori) Yoshimura R77 slipari(ahtaampi mitä kittiputkiston oma slipari). Sit toisenlaiset imusuppilot, BMC ilmansuodatin. Muutoksilla haettiin vääntöä, ei huipputeho.

Missä tuo moottori on mitattu?

Poissa T1mppa

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 422
Vs: tehopenkkien tuloksia.
« Vastaus #416 : Kesäkuu 27, 2015, 10:29:31 ap »
Kilonen K7,Japan kitti käyrästöllä ja siinä pitkä(350mm kuori) Yoshimura R77 slipari(ahtaampi mitä kittiputkiston oma slipari). Sit toisenlaiset imusuppilot, BMC ilmansuodatin. Muutoksilla haettiin vääntöä, ei huipputeho.

 O0 Noilla numeroilla rupeaa kalusto ja kuski siirtymään horisonttia kohti aika vauhdilla! Varmasti hieno ajettava, kun käyrää katselee!

Poissa KassuB

  • VIP-Jäsen
  • *****
  • Viestejä: 1077
  • GSX-R
Vs: tehopenkkien tuloksia.
« Vastaus #417 : Kesäkuu 27, 2015, 14:58:32 ip »
Muutoksilla haettiin vääntöä, ei huipputeho.
Sitten vaan säätämään seoksia kohdallen niin saa tasaisemman väännön.

Poissa marko_

  • Foorumin Moderoija
  • *****
  • Viestejä: 1801
  • R1000 K4 Superbike B #21
Vs: tehopenkkien tuloksia.
« Vastaus #418 : Kesäkuu 27, 2015, 18:45:01 ip »
Muutoksilla haettiin vääntöä, ei huipputeho.
Sitten vaan säätämään seoksia kohdallen niin saa tasaisemman väännön.

Juu, siitä olis pieni hyöty mutta toi riittää mulle.
Pyörä tuntuu todella hyvältä ajaa.  O0

Poissa marko_

  • Foorumin Moderoija
  • *****
  • Viestejä: 1801
  • R1000 K4 Superbike B #21
Vs: tehopenkkien tuloksia.
« Vastaus #419 : Kesäkuu 27, 2015, 18:47:31 ip »
Missä tuo moottori on mitattu?

Kaverin penkissä Jyväskylässä, toi penkki on todella tiukka eikä anna lahja hevosia.