Kirjoittaja Aihe: tehopenkkien tuloksia.  (Luettu 175260 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa pyörätön

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 115
Vs: tehopenkkien tuloksia.
« Vastaus #420 : Kesäkuu 27, 2015, 23:51:06 ip »
Missä tuo moottori on mitattu?

Kaverin penkissä Jyväskylässä, toi penkki on todella tiukka eikä anna lahja hevosia.
Niinhän ne aina..
Lähinnä ihmetystä aiheutti tuo "laskennallinen teho ja vääntömomentti takarenkaalla" ymmärrän tuon jos teho on mitattu kampuralta,muuten en!(miksi se on laskennallinen,eikö sitä mitattukkaan?)
Laskennallisen moottoritehon ymmärrän kyllä,joka usein ilmoitetaan...
Toinen mihin huomio kiinnittyy yleisesti on seos joka vedetään yllättävän laihalle mitä lähemmäs isoa kirkkoa mennään..ei just tässä tapauksessa,mutta osalla näkyy olevan 13,5 vedetty mikä on mun mielestä aika kriittisellä rajalla penkissä säädetyllä.

Poissa marko_

  • Foorumin Moderoija
  • *****
  • Viestejä: 1796
  • R1000 K4 Superbike B #21
Vs: tehopenkkien tuloksia.
« Vastaus #421 : Kesäkuu 28, 2015, 01:40:24 ap »
Niinhän ne aina..
Lähinnä ihmetystä aiheutti tuo "laskennallinen teho ja vääntömomentti takarenkaalla" ymmärrän tuon jos teho on mitattu kampuralta,muuten en!(miksi se on laskennallinen,eikö sitä mitattukkaan?)
Laskennallisen moottoritehon ymmärrän kyllä,joka usein ilmoitetaan...
Toinen mihin huomio kiinnittyy yleisesti on seos joka vedetään yllättävän laihalle mitä lähemmäs isoa kirkkoa mennään..ei just tässä tapauksessa,mutta osalla näkyy olevan 13,5 vedetty mikä on mun mielestä aika kriittisellä rajalla penkissä säädetyllä.

Niin meinaatko että toi 168hp on paljon kooseiskasta?
Netissä parhaimmat vitsit on niitä missä samanlaisesta pyörästä on vastaavilla "virityksillä" mitattu 180hp

Seos on 13 pinnassa 10000rpm asti ja siitä  rajoittimelle 12.6
Että ihan turvallisella alueella ollaan.
Noi 4500-7000rpm välillä oleva heittely ei haittaa mitään, tottakai ois tullu vähän parempi vääntö kun ne ois  tasoittanut mutta niinkö sanoin että tuo riittää mulle.

Poissa Juha_K

  • Foorumin Moderoija
  • *****
  • Viestejä: 3333
Vs: tehopenkkien tuloksia.
« Vastaus #422 : Kesäkuu 28, 2015, 09:08:25 ap »
Ei kai noi penkin lukemat tule ilman erinäisiä laskutoimituksia niin sinäänsä termistö on ihan pätevä. :)
K5 1000 & K1 750
Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

Poissa timo3

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1
Vs: tehopenkkien tuloksia.
« Vastaus #423 : Kesäkuu 28, 2015, 11:17:19 ap »
Niinhän ne aina..
Lähinnä ihmetystä aiheutti tuo "laskennallinen teho ja vääntömomentti takarenkaalla" ymmärrän tuon jos teho on mitattu kampuralta,muuten en!(miksi se on laskennallinen,eikö sitä mitattukkaan?)
Laskennallisen moottoritehon ymmärrän kyllä,joka usein ilmoitetaan...
Toinen mihin huomio kiinnittyy yleisesti on seos joka vedetään yllättävän laihalle mitä lähemmäs isoa kirkkoa mennään..ei just tässä tapauksessa,mutta osalla näkyy olevan 13,5 vedetty mikä on mun mielestä aika kriittisellä rajalla penkissä säädetyllä.

Se miksi "laskennallista" johtaa juurensa Dynojetin ja Yamahan surullisenkuuluisasta yhteistyöstä V-Max:n markkinoille tulon aikoihin.
Eli todellista mitattua takarengastehoa on laskennallisesti korjattu kertoimilla lähes kaikissa moottoripyörä dynamometreissä, missä teho ilmoitetaan takarenkaalta.

http://www.factorypro.com/dyno/true1.html

Poissa pyörätön

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 115
Vs: tehopenkkien tuloksia.
« Vastaus #424 : Kesäkuu 29, 2015, 10:45:45 ap »
Niinhän ne aina..
Lähinnä ihmetystä aiheutti tuo "laskennallinen teho ja vääntömomentti takarenkaalla" ymmärrän tuon jos teho on mitattu kampuralta,muuten en!(miksi se on laskennallinen,eikö sitä mitattukkaan?)
Laskennallisen moottoritehon ymmärrän kyllä,joka usein ilmoitetaan...
Toinen mihin huomio kiinnittyy yleisesti on seos joka vedetään yllättävän laihalle mitä lähemmäs isoa kirkkoa mennään..ei just tässä tapauksessa,mutta osalla näkyy olevan 13,5 vedetty mikä on mun mielestä aika kriittisellä rajalla penkissä säädetyllä.

Niin meinaatko että toi 168hp on paljon kooseiskasta?
Netissä parhaimmat vitsit on niitä missä samanlaisesta pyörästä on vastaavilla "virityksillä" mitattu 180hp

Seos on 13 pinnassa 10000rpm asti ja siitä  rajoittimelle 12.6
Että ihan turvallisella alueella ollaan.
Noi 4500-7000rpm välillä oleva heittely ei haittaa mitään, tottakai ois tullu vähän parempi vääntö kun ne ois  tasoittanut mutta niinkö sanoin että tuo riittää mulle.
En tuota tulosta kommentoinutkaan mielestäni,ainoastaan tuo aiemmin mainittu teksti pisti silmään joka mainitaan yleensä jos tehot mitattu kampuralta uteliaisuutta kysyin missä tuo mittaus onnistui.
Mutta eiköhän tämä oo loppuunkäsitelty osaltani.

Poissa pyörätön

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 115
Vs: tehopenkkien tuloksia.
« Vastaus #425 : Kesäkuu 29, 2015, 10:51:43 ap »
Ei kai noi penkin lukemat tule ilman erinäisiä laskutoimituksia niin sinäänsä termistö on ihan pätevä. :)
Tämä kyllä tiedossa,mutta en muista aiemmin kenenkään ilmottaneen asiaa noin.Siksi heräsi uteliaisuus missä onnistuu moottorin mittaus!!

Poissa T1mppa

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 413
Vs: tehopenkkien tuloksia.
« Vastaus #426 : Kesäkuu 29, 2015, 11:27:28 ap »
Missä tuo moottori on mitattu?

Kaverin penkissä Jyväskylässä, toi penkki on todella tiukka eikä anna lahja hevosia.

Mulla oli K3 1000 samassa penkissä. Siinä oli K5-nokilla ja ohuemmalla kansipahvilla ja kokorännillä: 153 hp ja 106 Nm takasella. AFR 13 aikalailla koko alueella.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 22, 2018, 09:39:59 ap kirjoittanut T1mppa »

Poissa KassuB

  • VIP-Jäsen
  • *****
  • Viestejä: 1069
  • GSX-R
Vs: tehopenkkien tuloksia.
« Vastaus #427 : Heinäkuu 02, 2015, 18:06:42 ip »
Tämän päivän vertailuveto, 10% lisää niin ollaan DJRWKW eli dynojetin takapyöräkilowateissa ja väännöissä.
HUOM: Molempiin lisätään 10% eli tehoon ja vääntöön.

Mitattu teho ja laskennallinen vääntömomentti.
Imuilman lämpötila, vallitseva ilmanpaine ja kosteus huomioitu. Tulostusversiossa näkyy vain yksi desimaali.

« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 04, 2015, 09:35:00 ap kirjoittanut KassuB »

Poissa marko_

  • Foorumin Moderoija
  • *****
  • Viestejä: 1796
  • R1000 K4 Superbike B #21
Vs: tehopenkkien tuloksia.
« Vastaus #428 : Heinäkuu 02, 2015, 19:41:12 ip »
Kävin tosiaan pyörähtää Kassulle ja mitattiin tehot sen penkillä. Tosi lähelle sama hepat mut vääntö on heikompi.

Poissa KassuB

  • VIP-Jäsen
  • *****
  • Viestejä: 1069
  • GSX-R
Vs: tehopenkkien tuloksia.
« Vastaus #429 : Heinäkuu 03, 2015, 09:27:50 ap »
Kävin tosiaan pyörähtää Kassulle ja mitattiin tehot sen penkillä. Tosi lähelle sama hepat mut vääntö on heikompi.

Ei vääntö ole heikompi, lisää siihen myös 10%
Vääntömomentti lasketaan tehosta ja kierrosluvusta eli kierrosluvun mittauksen erosta johtuu vääntöero.

Ecueditorilla saa otettua patopainekorjauksen pois dynovedoissa, tässä sitä ei tehty eli seos normaaliajotilanteissa on laihempi.

« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 03, 2015, 17:59:09 ip kirjoittanut KassuB »

Poissa marko_

  • Foorumin Moderoija
  • *****
  • Viestejä: 1796
  • R1000 K4 Superbike B #21
Vs: tehopenkkien tuloksia.
« Vastaus #430 : Heinäkuu 03, 2015, 17:14:08 ip »
Jyväskylässä mitattu


Raumalla Lonsinakussa mitattu
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 05, 2015, 20:47:13 ip kirjoittanut marko_ »

Poissa sambbo

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 12
Vs: tehopenkkien tuloksia.
« Vastaus #431 : Heinäkuu 05, 2015, 03:52:44 ap »
Oma kusiainen vm. 2000. 103.25 HP / 13676 RPM, vääntöäki huikeet 61,34nm / 10973 RPM  ;D Pyörästä löytyy kumminki Yoshimuran tri oval kokoputkisto, Powercommander 3 ja  K&N suodatin. Toki en tiiä et vaikuttaako kovin hirveenä ko just kone vaihdettiin ja siinä samalla penkitettiin niin kolmos sylinteriltä mitattu n.10% ohivuoto. Tuntuu kyllä laiskemmalta tämä tekniikka mitä vanha, vaikka oli sen reilu 60000 km rullailtu nykyisellä mikä tuli saksanmaalta niin pitäisi olla sen 29800km ajettu.  O0

Poissa Oliiviapina

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1
Vs: tehopenkkien tuloksia.
« Vastaus #432 : Heinäkuu 30, 2015, 23:24:43 ip »
Käytin Gatemaniassa oman 1000 k7 eilen säädössä ja takaselta näytti 170hp/114nm, yoshin koko ränni ja k&n filsu +pair venttiili tukittu.

Poissa kapteenikanki

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 64
Vs: tehopenkkien tuloksia.
« Vastaus #433 : Helmikuu 12, 2016, 18:27:49 ip »
1000 K7, pairi tukittu, ixilin slipari, ilmanputsarin 2kpl imusuppiloita vaihettu, muuten vakio.
175,1HP ja 115,2NM tänään Samin autopajalla.


Poissa aaveratsastaja

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 4
Vs: tehopenkkien tuloksia.
« Vastaus #434 : Toukokuu 07, 2016, 21:37:27 ip »


K7 1000, decat ja vaimennin vaihdettu. Duell days @ Jokiniemi motors.
K7 1000

Poissa Slowrider

  • Ylläpitäjä
  • *****
  • Viestejä: 2115
  • Finnish Superbike #69
Vs: tehopenkkien tuloksia.
« Vastaus #435 : Heinäkuu 22, 2017, 16:20:47 ip »
Ei ehkä ihan parhain käppyrä :D

Poissa gixxu75

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 156
Vs: tehopenkkien tuloksia.
« Vastaus #436 : Helmikuu 22, 2018, 07:52:45 ap »
Morjens!
Olen ostamassa L0 tonnista gixxuu minkä omaa boxia on säädetty mp mestassa joensuussa,lisäks on yoshin sliparit ja katin korvaava akran y-haara.
168hp/110nm takaselta penkki dynojet 250i.
Käyrät on hemmetin siistit,mutta mutta seoskäyrä menee tasan 14 koko kierrosalueen paitsi lopussa 12000rpm rajottajaan 13.5.
Soitin tästä pyörän säätäjälle ja kysyin miksi näin kun yleensä tavoitellaan sitä AFR 13,niin sanoi että suzukit ja kawat tykkää hieman laihemmasta seoksesta,vetää paremmin ja vastaa kaasuun paremmin sen takia hän säätää ne hiukan laihemmalle ja honda ja jammu taas tykkää rikkaammasta seoksesta.
Kokemusta tuntui kaverilla olevan ja juteltiin pitkät pätkät.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 22, 2018, 08:05:29 ap kirjoittanut gixxu75 »
Ex:ät
YAMAHA TZR125
YAMAHA FZS600
YAMAHA FZ6S
YAMAHA R1
SUZUKI HAYABUSA K8
SUZUKI GSF1200S K3
SUZUKI GSF1200S K2
GSX-R 1000 K7
B-king
GSX-R 1000 k7
Nykyinen GSX-R 1000 L1

Poissa Suh0

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 331
Vs: tehopenkkien tuloksia.
« Vastaus #437 : Helmikuu 22, 2018, 10:07:39 ap »
No eihän tuo vaparissa ole vielä edes laiha kun optimi palamisseos mihin tähdätään on afr 14.7 eli lambda 1.
VP Motorsport
www.vpmotorsport.fi - Laaja valikoima viritys ja rakenteluosia.
Akrapovic jälleenmyyjä!

Poissa gixxu75

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 156
Vs: tehopenkkien tuloksia.
« Vastaus #438 : Helmikuu 22, 2018, 10:15:27 ap »
No eihän tuo vaparissa ole vielä edes laiha kun optimi palamisseos mihin tähdätään on afr 14.7 eli lambda 1.
Ok,mietein vaan tuota kun kattelee noit penkitys lappuja niin kaikissa tuntuu menevän seoskäppyrä 13 viivaa pitkin.
Ex:ät
YAMAHA TZR125
YAMAHA FZS600
YAMAHA FZ6S
YAMAHA R1
SUZUKI HAYABUSA K8
SUZUKI GSF1200S K3
SUZUKI GSF1200S K2
GSX-R 1000 K7
B-king
GSX-R 1000 k7
Nykyinen GSX-R 1000 L1

Poissa gixxu75

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 156
Vs: tehopenkkien tuloksia.
« Vastaus #439 : Helmikuu 22, 2018, 10:32:11 ap »
Tollanen
Ex:ät
YAMAHA TZR125
YAMAHA FZS600
YAMAHA FZ6S
YAMAHA R1
SUZUKI HAYABUSA K8
SUZUKI GSF1200S K3
SUZUKI GSF1200S K2
GSX-R 1000 K7
B-king
GSX-R 1000 k7
Nykyinen GSX-R 1000 L1

Poissa Juha_K

  • Foorumin Moderoija
  • *****
  • Viestejä: 3333
Vs: tehopenkkien tuloksia.
« Vastaus #440 : Helmikuu 22, 2018, 16:18:14 ip »
Omat Gixxut on säädetty lähemmäs 13 ja ratapeli sellain, että ei mene kuin aavistuksen yli 13.  Naukkarinen (Kallio Racing) säätänyt niin kai se jotain tietää asiasta...
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 22, 2018, 16:20:44 ip kirjoittanut Juha_K »
K5 1000 & K1 750
Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

Poissa Juha_K

  • Foorumin Moderoija
  • *****
  • Viestejä: 3333
Vs: tehopenkkien tuloksia.
« Vastaus #441 : Maaliskuu 05, 2018, 18:58:17 ip »
Onko kellään dynolappua vakio vs Yoshimura ST-R Type S nokat? Sovin kaupat yhdestä K5 kilosesta ja siinä on Type S nokat niin
ihan mielenkiinnosta haluaisin tietää onko niillä paljon eroa vakioon.
K5 1000 & K1 750
Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750