Kirjoittaja Aihe: commanderin karttojen eroista  (Luettu 2177 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa rranta

• Newbie
  • *
commanderin karttojen eroista
« : Huhtikuu 01, 2011, 08:03:08 ap »
Tiedän, että powercommander on aihe josta on kirjotettu ja kirjotetaan paljon. Ihmettelyyn haaveilin vastauksia niiltä foorumilaisilta, jotka oikeasti tietää aiheesta, kun niitä täällä on. Eli vertailtiin kaverin kans identtisiä K7 kiloja ja niitten commarin karttoja. Toisessa on penkissä tehty ammattimiehen tekemä kartta ja toisessa Dynojetin sivulta imastu. Karttoja verratessa erot on kyllä huimia. Dynojetin powercommanderin sivulta imastussa saattaa olla miinusmerkkisiä säätöjä ja seuraava luku taulukossa plussalla. Commanderiahan säädetään 250r/min välillä, joten kyllä hyppyä riittää. Omassani taas yhtäkään säätöä ei ole laitettu negatiiviseksi, vaan siellä on enemmän tai vähemmän kaikki tehdyt karttamuutokset plussalla. Nyt kun tiedetään, että nuo laitteet vakiona ovat laihalla niin lisää seoksen laihentaminen tuntuu jotenki erikoiselta. Minulla ei ole mitään käsitystä mikä on oikeampi suunta, mutta olen siinä käsityksessä, että laihempi seos olisi koneelle helpommin vahingollinen. Commanderihan on oman ecun ns rinnalla oleva laite, joten en usko että sillä konetta hajottaa millään kartalla, jos se nyt on järkevä oli se sitten commanderin sivulta tai muualta. Omassani toki tuon kartan olen todennut toimivaksi ja sillä on saavutettu se mitä olen commanderilla hakenut eli ajettavuutta ja mahdollisimman tasaista tehokäyrää, jota on helpompi hallita radalla. Sillä muutaman hp mahdollisella nousulla huipputehossa ei ole minulle niin suurta merkitystä, sillä minusta nuo vehkeet vetää muutenki ku pirut O0. Molemmat pyörät on siis K7 kiloja, molemmista katti poistettu, tuplasliparit, lambda ohitettu ja putsari vaihdettu eli nämä helpoimmin tehtävät ja yleisimmät jutut. Mitäpä ajatuksia herättää? Laittakaahan tekstiä tulemaan. :beer:
GSX-R 1000 K7

Poissa Simppa70

• Newbie
  • *
Vs: commanderin karttojen eroista
« Vastaus #1 : Huhtikuu 01, 2011, 08:41:39 ap »
Commanderi vaan veks ja käyt säädättämässä oman ecun ecueditorilla...mahdollisuuksia huomattavasti enemmän säätöjen suhteen ymsyms...ihan taatusti paras tulos tulee tämän jälkeen! O0

Poissa pyörätön

• Jr. Member
  • **
« Vastaus #2 : Huhtikuu 01, 2011, 09:56:15 ap »
Vastasit jo itse kysymykseesi.Toinen on ammattimiehen tekemä ja toinen Pc:n valmistajan kompromissi jossa tuskin tehty samoja muutoksia pyörään.
Yleensä nuo valmistajan tekemät kartat ei oo kovin hyviä koska niissä ei huomioida moniakaan pikku muutoksia.Toisaalta jenkkien tekemät kartat eroaa kotimaan kartoista jo olosuhteiden ja bensalaatujen puolesta,eikä niitä oo "hierottu"sen kummemmin.Valmistajan kannalta kuitenki parempi tarjota edes jotain ku myydä pelkkä purkki ja jättää ostaja oman onnensa nojaan.Uskon että myynti ois huomattavasti vähäisempää ilman noita ilmais karttoja.

Poissa rranta

• Newbie
  • *
« Vastaus #3 : Huhtikuu 01, 2011, 11:52:26 ap »
kiitokset simppa ja pyörätön vastauksista. Kerroppas Simppa missä on sellanen heppu jonka tuon ecun kimppuun uskaltaa päästää? Ja pyörätön tuo oli ihan hyvä pointti noista ilmaskartoista. Laitelkaa vaan ajatuksia tulemaan muutki kyllä täälä kestetään. :beer:
GSX-R 1000 K7

Poissa Simppa70

• Newbie
  • *
« Vastaus #4 : Huhtikuu 01, 2011, 12:26:31 ip »
kiitokset simppa ja pyörätön vastauksista. Kerroppas Simppa missä on sellanen heppu jonka tuon ecun kimppuun uskaltaa päästää? Ja pyörätön tuo oli ihan hyvä pointti noista ilmaskartoista. Laitelkaa vaan ajatuksia tulemaan muutki kyllä täälä kestetään. :beer:

SAMIN AUTOPAJA,  ESPOO....K7 kilosista lähtien pystyy oman ecun säätään käsittääkseni ihan täysin jo!

Poissa Laikkakone

• G#17
  • VIP-Jäsen
« Vastaus #5 : Huhtikuu 01, 2011, 21:34:54 ip »
Eikös nuo dynojetin sivuilta saatavat valmiskartat ole käyttäjien omia, eli ne voi olla ihan mitä sattuu, kyllä varmasti oikeasti penkissä esim tuninglinkillä tehty säätö on varmasti tarkempi ja parempi. Esim. kokoputkiston kanssa merkistä ja mallista riippuen varsinkin yläkierrosalueita joutuu usein säätämään miinuksen puolelle. Ei se niin sanottua ole että aina säädetään pelkästään rikkaammalle.
Hondamies