Kirjoittaja Aihe: GSX-R etupään modaukset  (Luettu 28695 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Juha_K

  • Foorumin Moderoija
  • *****
  • Viestejä: 3332
Vs: GSX-R etupään modaukset
« Vastaus #30 : Syyskuu 01, 2014, 12:47:44 ip »
Varmistetaan nyt että ei tule lapsuksia heti alkuun.
K2 750 yläkolmion tilalle menee ristiin Y-K3 750, K1-2 1000, sekä K3-4 1000. ?

-  Varkaiden jäljiltä on yläkolmio ottanut sen verran runtua, että se pitää vaihtaa..
Jos offset on sama niin menee ristiin, mutta en tiedä onko kaikissa virtalukon paikka samassa kohdassa. Y-K3 750 on joka tapauksessa sama.
K5 1000 & K1 750
Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

Poissa JaKo91

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 349
  • SGB 91
    • Streetracers ry Tampere
Vs: GSX-R etupään modaukset
« Vastaus #31 : Syyskuu 01, 2014, 13:33:22 ip »
Kilosissa ainakin K1-K2 on erilainen jarrusatuloiden kiinnitys ku K3-K4.
SGB 91 GSX-R1000 K4

Poissa Malco

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 114
Vs: GSX-R etupään modaukset
« Vastaus #32 : Syyskuu 02, 2014, 08:47:55 ap »
Olin piruillessani maahantuijaan yhteyksissä niitä yläkomioista. ( http://www.suzukifinland.fi/mp/yhteystiedot.php )

Vastaus oli jotta: " GSX-R750 2003-2003 on sama yläkolmio, muissa malleissa (R600, R1000) saattaa olla mitoiltaan sama mutta ainepaksuuksissa on ero. Valitettavasti minulla ei ole mittapiirroksia ko. osiin. "     (Meinasi varmaan 2000-2003). Eli se 600 yläkolmiokin voi jopa sopia, mutta ei välttämäti ole yhtä kestävä. Itse löysin ebysta Alumiinisia "tunig" yläkolmioita, joiden luvattiin sopivan K1-2 1000 ja Y-K3 600/750, sinänsä hienon näkösiä, mutta turhan kalliita omaan makuuni...

 ...Tilasin lopulta Tonnisen kolmion, kun sen löysin järkevimpään hintaan. Ja saksalainen lyö kellontarkkuudela tasatunnein tavarat tulemaan: Eilen illalla tilasin, niin tänä aamuna oli jo paketista ennakkoilmoitus s-postissa :)

Poissa Juha_K

  • Foorumin Moderoija
  • *****
  • Viestejä: 3332
Vs: GSX-R etupään modaukset
« Vastaus #33 : Syyskuu 02, 2014, 08:56:50 ap »
Olin piruillessani maahantuijaan yhteyksissä niitä yläkomioista. ( http://www.suzukifinland.fi/mp/yhteystiedot.php )

Vastaus oli jotta: " GSX-R750 2003-2003 on sama yläkolmio, muissa malleissa (R600, R1000) saattaa olla mitoiltaan sama mutta ainepaksuuksissa on ero. Valitettavasti minulla ei ole mittapiirroksia ko. osiin. "     (Meinasi varmaan 2000-2003). Eli se 600 yläkolmiokin voi jopa sopia, mutta ei välttämäti ole yhtä kestävä. Itse löysin ebysta Alumiinisia "tunig" yläkolmioita, joiden luvattiin sopivan K1-2 1000 ja Y-K3 600/750, sinänsä hienon näkösiä, mutta turhan kalliita omaan makuuni...

 ...Tilasin lopulta Tonnisen kolmion, kun sen löysin järkevimpään hintaan. Ja saksalainen lyö kellontarkkuudela tasatunnein tavarat tulemaan: Eilen illalla tilasin, niin tänä aamuna oli jo paketista ennakkoilmoitus s-postissa :)

Miten saat sopimaan 50mm putken noin 45mm reikään sorvaamatta? :)
Siellä on joku kesäpoika arvannut vastauksen.
K5 1000 & K1 750
Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

Poissa Malco

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 114
Vs: GSX-R etupään modaukset
« Vastaus #34 : Syyskuu 02, 2014, 08:58:53 ap »
ok. Tuota minä mielestäni yritin aikasemmin kysyä, että onko niissä mitoissa eroja...

Poissa Juha_K

  • Foorumin Moderoija
  • *****
  • Viestejä: 3332
Vs: GSX-R etupään modaukset
« Vastaus #35 : Syyskuu 02, 2014, 09:09:52 ap »
ok. Tuota minä mielestäni yritin aikasemmin kysyä, että onko niissä mitoissa eroja...
Juu, ja vastasin, että 600 on normaali keula ja 750 upside down keula. Lisäksi sanoin, että vasta 2004 lähtien ovat yhteensopivat.
K5 1000 & K1 750
Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

Poissa Knaku74

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 82
Vs: GSX-R etupään modaukset
« Vastaus #36 : Helmikuu 15, 2015, 12:18:47 ip »
Kun nyt näyttää siltä, että pyörän vaihtaminen ei tällä hetkellä kannata, niin ajattelinpa sitten "pimpata" tuota nykyistä vähän paremmilla komponenteilla.

Mikä mahtaa olla takaisinkutsussa laitetun jarrupääsylinterin halkaisija? Löysin "halvalla" Brembon jarrusatulat, mutta nyt mietityttää toi suhdeluku... Tuskin on 19mm ?

M4:n mäntien pinta-ala on 34mm männistä johtuen 7263mm2, jolloin orginaali pääsylinterillä voipi olla melkoista pumpulia toi tuntuma ilman että vaihtaa pääsylinterin myös. RCS 19 + M4 päästäisiin suhdelukuun kuin 23,12 (20mm) ja 25,66 (19mm), mutta tää kombo on rahamiehille, koska olin laskenut, että uusien jarrukenkien myötä myös levyt täytyy vaihtaa (?)

750 K8 orginaalijarrujen mäntien pinta-ala on 6044mm2. Jos laittaa tuollaisen Brembon RCS19 -pääsylinterin, niin sillä ilmeisesti päästään kohtalaiseen suhdelukuun 23,75 tuolla 18mm asetuksella. 19 mm tulee kovaksi (21,3) ja 20mm mennee mahdottomaksi. Eli toi vois periaatteessa olla toimiva.  O0 Kannattaako vaihtaa noi orginaali jarrutkengät vai toimiiko ne tuon RCS19:sta kanssa ?

Tarviiko, jos ostaa noi uudet jarrusatulat, vaihtaa myös levyt? Jos ei tarvii, niin noi RCS19 ja M4 sekä punosletkut menis vielä budjettiin (max 1000€). Alunperin olin laskenut, että noi levyt täytyy myös vaihtaa... Levyjen hinnalla sais tuon pääsylkän. Ja jos hommaa pelkän pääsylkän ja punosletkut, niin takaiskarin vaihtoon on pesämuna valmiina ja senkin vois saada vaihdettua kesällä.

Kertokaahan kokeneemmat mitä kannattaa tehdä ja onko noi M4:set täysin hukkaostos, kun ratailua tulee harrastettua ihan vaan körötellen... Orginaalijarrut on huonot ja jottain tarttis tehrä

Poissa Juha_K

  • Foorumin Moderoija
  • *****
  • Viestejä: 3332
Vs: GSX-R etupään modaukset
« Vastaus #37 : Helmikuu 15, 2015, 17:10:18 ip »
^Mäntä ei muutu vaikka kuinka muutat vipuvartta. ;)
K5 1000 & K1 750
Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

Poissa -JP-

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 310
Vs: GSX-R etupään modaukset
« Vastaus #38 : Helmikuu 15, 2015, 17:28:18 ip »
Jätä satulat ostamatta ja huolla vanhat. Vaihda Suzukin sylkkä Bremboon ja punosletkut. Laita säästyvät rahat alustaan.


Poissa TommoKe

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 562
Vs: GSX-R etupään modaukset
« Vastaus #39 : Helmikuu 15, 2015, 17:37:20 ip »
Onko se takuukamppis jo tehty mopoon sen pääsylkän osalta? Uus on kuulemani mukaan parempi kuin se vanha. Kaveri otti just loppu kesästä k8 750 susukista brembon pois kokeillakseen ja ei laita takas.
*Kivoja osia myynnissä*

Poissa Knaku74

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 82
Vs: GSX-R etupään modaukset
« Vastaus #40 : Helmikuu 15, 2015, 18:25:59 ip »
Onko se takuukamppis jo tehty mopoon sen pääsylkän osalta? Uus on kuulemani mukaan parempi kuin se vanha. Kaveri otti just loppu kesästä k8 750 susukista brembon pois kokeillakseen ja ei laita takas.

On vaihdettu, mutta ei kyllä kovin tehokkaalta tuntunut radalla.

Teräspunosletkut on tilausta vaille valmiina (eli ostoskorissa) mutta vielä mietin tuon RCS19:n kanssa... Satulat jää toistaiseksi. Jos tää kombo eli RCS ja org satulat toimii, niin satulat saa jäädä kauppaan. Mutta jos edelleen tuntuu pehmeältä, niin laitan sitten noi uudet satulat (ja levyt+palat). Jos silloinkaan ei toimi, niin lopetan mopoilun  2funny


Edelleen epäselvää toi vaihdetun pääsylinterin halkaisija... 19mm???

Poissa Juha_K

  • Foorumin Moderoija
  • *****
  • Viestejä: 3332
Vs: GSX-R etupään modaukset
« Vastaus #41 : Helmikuu 15, 2015, 18:32:45 ip »
Edelleen epäselvää toi vaihdetun pääsylinterin halkaisija... 19mm???
Kai se sama on ja eikö siinä ole merkintä minkä kokoinen se on?
K5 1000 & K1 750
Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

Poissa Knaku74

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 82
Vs: GSX-R etupään modaukset
« Vastaus #42 : Helmikuu 15, 2015, 19:10:32 ip »

[/quote]
 eikö siinä ole merkintä minkä kokoinen se on?
[/quote]

En pääse katsomaan, kun mopo on Motovillellä säilytyksessä... Netistä löyty että vois olla 3/4 eli 19mm, mutta ois kiva saada varmuus.

Jos ois tilat pitää mopo kotona, niin hommat helpottuis (ja kallistuis) joka talven osalta.  ;D

Poissa suikki

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 19
Vs: GSX-R etupään modaukset
« Vastaus #43 : Marraskuu 23, 2015, 11:28:44 ap »
K5-K8 1000 etujarrusatulan männät on 34mm ja 30mm.
Samalla varaosanumerolla on myös 600/750 k6-k7, joten myös niissä on männät samaa kokoa.

Mistään ei löydy mäntien kokoa 600/750 k8-k9 malleihin?
Varaosanumerot poikkeavat noista muista ja noiden mäntien halkaisioita ei ole lyötynyt tiivisteitä tai mäntiä myviltä kauppialta ainakaan netistä.

Ensimmäisessä viestin taulukossa näkyvät mitat on noissa kaikissa satuloissa ihan samat.

Poissa T1mppa

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 412
Vs: GSX-R etupään modaukset
« Vastaus #44 : Marraskuu 23, 2015, 13:08:58 ip »

Mistään ei löydy mäntien kokoa 600/750 k8-k9 malleihin?
Varaosanumerot poikkeavat noista muista ja noiden mäntien halkaisioita ei ole lyötynyt tiivisteitä tai mäntiä myviltä kauppialta ainakaan netistä.


Oisko tässä?
http://www.motorcycle-usa.com/2008/04/article/2008-suzuki-gsx-r750-first-ride/

In the braking department up front, dual radial-mount Tokico four-piston calipers feature staggered piston sizes (32mm and 30mm) and grab onto a pair of slightly slimmer (down from 5.5mm to 5.0mm) 310mm diameter rotors.

Poissa suikki

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 19
Vs: GSX-R etupään modaukset
« Vastaus #45 : Marraskuu 23, 2015, 15:07:17 ip »
^ Sieltähän se löytyi ja kiitokset myös tuosta linkistä.

Poissa Juha_K

  • Foorumin Moderoija
  • *****
  • Viestejä: 3332
Vs: GSX-R etupään modaukset
« Vastaus #46 : Marraskuu 23, 2015, 17:12:20 ip »
Huoltomanuaaleista löytyy myös ko. tiedot.
K5 1000 & K1 750
Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

Poissa PP007

  • VIP-Jäsen
  • *****
  • Viestejä: 1072
Vs: GSX-R etupään modaukset
« Vastaus #47 : Marraskuu 24, 2015, 15:26:32 ip »
Vakiopääsylkän mäntä taitaa olla 16mm halk.
GSX-R 1000 K-8

Poissa Juha_K

  • Foorumin Moderoija
  • *****
  • Viestejä: 3332
Vs: GSX-R etupään modaukset
« Vastaus #48 : Marraskuu 24, 2015, 16:51:22 ip »
Vakiopääsylkän mäntä taitaa olla 16mm halk.
Pianossa R6&R1 on 16, Suzukissa pääosin vähän reilu 19mm paitsi K9-L1 kilosessa 17.5mm
K5 1000 & K1 750
Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

Poissa PP007

  • VIP-Jäsen
  • *****
  • Viestejä: 1072
Vs: GSX-R etupään modaukset
« Vastaus #49 : Marraskuu 24, 2015, 21:49:12 ip »
Vakiopääsylkän mäntä taitaa olla 16mm halk.
Pianossa R6&R1 on 16, Suzukissa pääosin vähän reilu 19mm paitsi K9-L1 kilosessa 17.5mm
Pelaako pianon sylkkä ja suizan satulat yhteen? No huomenna sekin kyllä selviää...
GSX-R 1000 K-8

Poissa Slowrider

  • Ylläpitäjä
  • *****
  • Viestejä: 2115
  • Finnish Superbike #69
Vs: GSX-R etupään modaukset
« Vastaus #50 : Marraskuu 24, 2015, 22:00:53 ip »
Vakiopääsylkän mäntä taitaa olla 16mm halk.
Pianossa R6&R1 on 16, Suzukissa pääosin vähän reilu 19mm paitsi K9-L1 kilosessa 17.5mm
Pelaako pianon sylkkä ja suizan satulat yhteen? No huomenna sekin kyllä selviää...

Äkkiseltään heittäisin, että tehoa on, mutta tuntuma sitten arvoitus. Voi olla hyväkin  (kuten suzukin satulat isommalla maguralla) tai sitten toiminta-alue liika lyhyt ja jarrut on/off. paloillakin sitten oma rooli tuossa :D

Muoks: Katsohan luin väärinpäin noi. Ylläoleva siis jos yamahan satulat ja suzukin sylkkä...
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 25, 2015, 18:00:50 ip kirjoittanut Slowrider »

Poissa Juha_K

  • Foorumin Moderoija
  • *****
  • Viestejä: 3332
Vs: GSX-R etupään modaukset
« Vastaus #51 : Marraskuu 25, 2015, 06:18:42 ap »
Vakiopääsylkän mäntä taitaa olla 16mm halk.
Pianossa R6&R1 on 16, Suzukissa pääosin vähän reilu 19mm paitsi K9-L1 kilosessa 17.5mm
Pelaako pianon sylkkä ja suizan satulat yhteen? No huomenna sekin kyllä selviää...
En ole ite testannut, mutta kahvan liike kasvaa verrattuna vakioon 19mm sylkkään, koska 16mm liikuttaa vähemmän nestettä. Tosin Pianon sylkkä on laadukkaampi niin se voi olla ihan hyväkin. Kerro miten pelaa. :)
K5 1000 & K1 750
Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

Poissa PP007

  • VIP-Jäsen
  • *****
  • Viestejä: 1072
Vs: GSX-R etupään modaukset
« Vastaus #52 : Huhtikuu 30, 2016, 15:31:51 ip »
Niin, jotenkin pelas, mut eiks tonnisessa oo k-4 asti 16mm pääsylkkä?
GSX-R 1000 K-8

Poissa Pekonniemi

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1
Vs: GSX-R etupään modaukset
« Vastaus #53 : Lokakuu 08, 2018, 07:18:25 ap »
Heippa auttakaas minua hieman hädässä. Tosi tarkoitus olisi saada sradin etuvanne k7 keulaan kiinni. Tässähän tietenkin eroaa levyt keskiöltään kun srad olisi 69mm ja taas k7 100mm. Tosin jos koneistan uudet levyt ja teen ne mittoihin 310mm halkasijaltaan, eikö kuitenkin vanteen pitäisi istua hyvin pakoilleen? Vai luovutanko ennenkuin aloitankaan?

Poissa Juha_K

  • Foorumin Moderoija
  • *****
  • Viestejä: 3332
Vs: GSX-R etupään modaukset
« Vastaus #54 : Lokakuu 08, 2018, 15:23:20 ip »
Heippa auttakaas minua hieman hädässä. Tosi tarkoitus olisi saada sradin etuvanne k7 keulaan kiinni. Tässähän tietenkin eroaa levyt keskiöltään kun srad olisi 69mm ja taas k7 100mm. Tosin jos koneistan uudet levyt ja teen ne mittoihin 310mm halkasijaltaan, eikö kuitenkin vanteen pitäisi istua hyvin pakoilleen? Vai luovutanko ennenkuin aloitankaan?
Eikös SRAD vanne eroa aika paljon muutenkin mitoiltaan uudempiin vanteisiin, ainakin jos tohon ekan sivun taulukkoon on uskominen? Mutta 320mm levyt saat sopimaan kun teet sopivat korokkeet jarrusatuloille.
K5 1000 & K1 750
Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750