Kirjoittaja Aihe: Pääjarrusylinteri  (Luettu 2704 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa eri-ernesti

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 253
Pääjarrusylinteri
« : Elokuu 19, 2011, 15:05:51 ip »
http://www.moto-racing.co.uk/cat--Suzuki-GSXR1000-Performance-Brake-Master-Cylinders--All+GSXR1000+Brake+MC.html

Aattelin tuolta tilata ketjurataspakettia niin samalla bongasin nuo. Mitäs suosittelette? Rata ajelu lisääntyy koko ajan.
Pyörä on k7 kilo.
Vai saaks jostain halvemmalla viä?
K7 Kilo

Poissa K1

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 73
Vs: Pääjarrusylinteri
« Vastaus #1 : Elokuu 19, 2011, 16:17:56 ip »
Ite tilasin juuri Ebay Italy,  -Pompa freno Brembo RCS 19X20-18mm pista strada radiale-.

259,47e + posti 16e. Kauppias Omnia racing. Palaa tosin asiaan 28 päivä. On kai lomilla tai missä lie.
Mutta ei tuolta saapasmaasta postitus ole yleensä kauan kestänyt.

Pitäisi kai olla ihan hyvä  :)

   
-leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä-

Poissa tk^

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 10
Vs: Pääjarrusylinteri
« Vastaus #2 : Elokuu 19, 2011, 20:04:20 ip »
Tuolla moto-racingilla on vaan toimitukset pikkusen tökkiny,ite oottelin kuukauden verran omia palikoita,tais jollakin muullakin olla ongelmia toimitusten kanssa.
Gsx-R 1000 -02

Poissa JULLE

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 65
Vs: Pääjarrusylinteri
« Vastaus #3 : Syyskuu 06, 2011, 10:09:05 ap »



-Kannattaa kysyä Jakelta (OnlyFast).

-Itse sain Brembon kohtuu hintaan. Parantuu jarrutuntuma/teho huomattavasti. Tosin vaihdoin letkutkin samalla joten vaikuttivat nekin varmasti osansa.

Poissa Juha_K

  • Foorumin Moderoija
  • *****
  • Viestejä: 3346
Vs: Pääjarrusylinteri
« Vastaus #4 : Lokakuu 18, 2012, 12:16:47 ip »
Törmäsin tällaiseen viestiin ja se sopii aika hyvin tähän ketjuun, ja auttanee sopivan pääjarrusylinterin valintaan.
Tää on ihan perus fysiikkaa...
Lainaus
When you design a hydraulic system it's important to have good feedback from the lever as to how much lever force to apply to achieve a desired braking rate. Having good feel, sensitivity and control is the major factor influencing braking quality.

The main factor in designing good braking modulation characteristics is the ratio of the total area of the caliper pistons to the area of the master cylinder.

The Panigale calipers have a total piston area of 5655 sq. mm and has a master cylinder area of 201 sq. mm. This gives a hydraulic ratio of 5655/201 = 28.1.

The RCS brake master cylinder has an area of 284 sq. mm. Used with the Panigale calipers you get an hydraulic ratio of 5655/284 = 19.9.

A general design rule-of-thumb for twin rotor brake systems is as follows:

30:1 - soft feel
27:1 - sweet spot for design
23:1 - firm feel
20:1 - wooden feel
Elikkä laskemalla jarrusatuloiden mäntien pinta-alan yhteen ja jakamalla sen pääjarrusylinterin pinta-alalla saa tuon suhdeluvun.
Tässä muutamia esimerkkejä:

2009 GSXR1000 satulat = 6459.11

(4) 30mm pistons = 4 x 706.86 = 2827.43
(4) 34mm pistons = 4 x 907.92 = 3631.68

2827.43 + 3631.68 = 6459.11

Brembo 19mm x 18mm = 283.53

6459.11 / 283.53 = 22.78

OEM GSXR set up, I guess that put us at almost Firm Feel... Suzukissa on ilmeisesti 3/4" pääsylkkä eli vähän reilu 19mm

Let's see what we can get from a 16mm Master = 201.06    Yamaha R6R pääsylkkä on 16mm

6459.11 / 201.06 = 32.12

That put us at way too soft...


Mulla on omassa R1/R6R satulat ja Brembo 19x18 pääsylkkä -> 18.05. Onhan se kieltämättä aika "kova" tuntumaltaan ja Brembon 16x18 pääsylkkä voisi olla parempi tuntuman kannalta.


K5 1000 & K1 750
Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750