Kirjoittaja Aihe: kysymys shiftereistä vielä  (Luettu 35161 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa rranta

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 41
kysymys shiftereistä vielä
« : Tammikuu 11, 2012, 14:39:24 ip »
Tiiän, että tästäkin on kirijotettu foorumilla monta kertaa ja oon kirijotuksia seurannukki. Oon omaan pyörään harkinnu quickshifterin laittoa ja oisin kysyny neuvoa.
 Lähinnä vaihteiston kestävyydestä ja mikä siihen vaikuttaa? Kierrosraja ja katkoaika? Pittääkö shifterisä olla katkoaika säädettävissä eri vaihteille, vai käykö sama joku esim 60ms. Voiko 1ltä vaihtaa 2lle vai onko parempi käyttää kytkintä. Paljonpa ei kyllä tuu radalla puoteltua 1vaihteelle kun oon vaihtanu välityksiä vähän lyhyemmäksi ja tuo tonnari kyllä jaksaa väännölläki kiihtyä mulle riittävästi. Merkit jotka kait on tapetilla ovat Cordona, Bazzaz, Translogic, HMQuickshifter...
Cordonassa ja HM:ssä kiinnostaa heleppous vaihtokaavion vaihdolle suuntaan tai toiseen.
Syttyykö K7 sytkän vikakoodi eli onko joku raja sytkän katkossa joka aiheuttaa häiriö ilimotuksen. Jossain oli joku ms lukema. Tiiä sitten.
 Enkä minä tästä nyt halua mitään juupas eipäs mun paras keskustelua, jota ei onneksi tällä foorumilla oo näkynykkään. Ihan vaan tuota ratamopottelun helepottamiseen haluaisin vinkkiä. Tullee ajettua kadulla nykysin tosi vähän.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 11, 2012, 14:41:34 ip kirjoittanut rranta »
GSX-R 1000 K7

Poissa Juha_K

  • Foorumin Moderoija
  • *****
  • Viestejä: 3346
Vs: kysymys shiftereistä vielä
« Vastaus #1 : Tammikuu 11, 2012, 16:09:11 ip »
Sähän saisit tohon shifterin myös ecu editorin avulla, eli sulle riittäisi pelkkä anturi.
HM ja Cordonan uusin strain gauge (mikä tolle sitten onkaan hyvä suomennos) toimivat vähän eri tavalla verrattuna transun ja Bazzazin shiftereihin. Trans ja Baz perustuvat katkoaikaan kun taas HM ja Cordona käytettävään voimaan.
K5 1000 & K1 750
Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

Poissa eri-ernesti

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 253
Vs: kysymys shiftereistä vielä
« Vastaus #2 : Tammikuu 11, 2012, 21:18:50 ip »
http://www.hmquickshifter.com/products/product.php?id=12
Näyttäs olevan ihan näppärä asennettavakin. Itseltä löytyy ranslogic eikä viä oo ollu valittamista...
K7 Kilo

Poissa rranta

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 41
Vs: kysymys shiftereistä vielä
« Vastaus #3 : Tammikuu 16, 2012, 21:35:24 ip »
Laitoin tännään Cordonan PQ8 shifterin tillaukseen. Saa nähä sitten miten se yhteiselo etenee. Jospa loppuviikosta pääsis tallille säheltään.
GSX-R 1000 K7

Poissa JussiK

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 34
Vs: kysymys shiftereistä vielä
« Vastaus #4 : Tammikuu 20, 2012, 17:26:42 ip »
Osaisko joku kertoa onko tällasten, translogicin antureiden välillä muuta eroa kuin toimintasuunta. Toisessa lukee push 91 ja toisessa  pull 93. Olis vaan mahdollisuus tehdä vaihtokaupat. Lähinnä toi mietityttää kun on eri numerot perässä.

Poissa Gixu

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 39
Vs: kysymys shiftereistä vielä
« Vastaus #5 : Tammikuu 22, 2012, 12:04:13 ip »
Minkäsmoinen homma toi olis viritellä oman ecun kautta ne katkoajat ja olisko siihen mikä anturi sitten helpoin/paras?

Poissa viivakoodimies

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 209
Vs: kysymys shiftereistä vielä
« Vastaus #6 : Tammikuu 23, 2012, 10:26:12 ap »
Minkäsmoinen homma toi olis viritellä oman ecun kautta ne katkoajat ja olisko siihen mikä anturi sitten helpoin/paras?

Ei ole vaikeaa muutella niitä katkoaikoja ecueditorilla. itse päätynyt tohon http://www.dragrace.fi/product_info.php?cPath=763&products_id=15731
Lataa koneellesi ohjelma http://www.ecueditor.com/
ex: GSX-R  600 K3
ex: GSX-R 1000 K6
ex: GSX-R 1000 K8

Poissa jusu-setä

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 25
Vs: kysymys shiftereistä vielä
« Vastaus #7 : Helmikuu 08, 2012, 12:06:16 ip »
Minkäslaista shifteriä 1000k6:n on porukka laittanu ja mitä purkkeja kaverina?

Poissa -JP-

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 310
Vs: kysymys shiftereistä vielä
« Vastaus #8 : Helmikuu 08, 2012, 12:43:47 ip »
Ajattelin tuommoisen omaani laittaa. Ei tarvitse kaveriksi mitään vaan on ns. stand-alone sifteri. Kovasti ovat maailmalla kehuneet.

http://www.annitorirl.com/product_detail_1.php

Poissa RoadrageDCLXVI

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 71
Vs: kysymys shiftereistä vielä
« Vastaus #9 : Helmikuu 08, 2012, 17:24:43 ip »
Ajattelin tuommoisen omaani laittaa. Ei tarvitse kaveriksi mitään vaan on ns. stand-alone sifteri. Kovasti ovat maailmalla kehuneet.
http://www.annitorirl.com/product_detail_1.php

Joo, oon kans koko päivän kieli pitkänä kuolannu tätä. Emmää tämmöst mihinkää oikeesti tarttis, mut olis se hieno hifistellä moisella kapistuksella. Mut mist ihmeest tämmösen härvelin saa oikee hommattua, ko ei niinku mikkää taho toimita lähellekkää eurooppaa, saatikka suomee.

Poissa Juha_K

  • Foorumin Moderoija
  • *****
  • Viestejä: 3346
Vs: kysymys shiftereistä vielä
« Vastaus #10 : Helmikuu 08, 2012, 17:39:48 ip »
Ajattelin tuommoisen omaani laittaa. Ei tarvitse kaveriksi mitään vaan on ns. stand-alone sifteri. Kovasti ovat maailmalla kehuneet.
http://www.annitorirl.com/product_detail_1.php

Joo, oon kans koko päivän kieli pitkänä kuolannu tätä. Emmää tämmöst mihinkää oikeesti tarttis, mut olis se hieno hifistellä moisella kapistuksella. Mut mist ihmeest tämmösen härvelin saa oikee hommattua, ko ei niinku mikkää taho toimita lähellekkää eurooppaa, saatikka suomee.
http://www.superbikesupply.com/mm5/merchant.mvc?Screen=PROD&Store_Code=SBS&Product_Code=hm-rl-lite-quickshifter-product&Category_Code=hm-quickshifter-rl-lite
Tuolta oon ostanu kolme Annitoria crazy2
Tosin pari niistä tuli kaverin mukana Suomeen ja niin piti kolmannenkin, mutta tuli loppujen lopuksi postitse tullin ohi O0
K5 1000 & K1 750
Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

Poissa RoadrageDCLXVI

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 71
Vs: kysymys shiftereistä vielä
« Vastaus #11 : Helmikuu 08, 2012, 18:21:59 ip »
"Sorry, we do not ship outside the USA at this time."

Suora lainaus suberbikesupply.com:n sivuilta osiosta terms and conditions.
Eikä just ny oo kettää tuttuu käymäs jenkkiläs.
Jos jollai o, nii jos jonkin näköst järjestelyä sais aikaseks ko. härvelin tilaamiseks.

Poissa Juha_K

  • Foorumin Moderoija
  • *****
  • Viestejä: 3346
Vs: kysymys shiftereistä vielä
« Vastaus #12 : Helmikuu 09, 2012, 10:59:48 ap »
Jatketaan tilauksen valmistelua täällä http://gixxer.fi/foorumi/index.php?topic=6007.msg51472;topicseen#msg51472
Niin ei sotketa tätä ketjua.
K5 1000 & K1 750
Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

Poissa Slowrider

  • Ylläpitäjä
  • *****
  • Viestejä: 2119
  • Finnish Superbike #69
Vs: kysymys shiftereistä vielä
« Vastaus #13 : Kesäkuu 10, 2012, 14:28:45 ip »
Onko noi shifterit tarkoitettu vain isommalle vaihtamiseen, vai saako noilla runtattua pienemmällekkin ilman kytkintä?

Poissa Juha_K

  • Foorumin Moderoija
  • *****
  • Viestejä: 3346
Vs: kysymys shiftereistä vielä
« Vastaus #14 : Kesäkuu 10, 2012, 15:56:44 ip »
Onko noi shifterit tarkoitettu vain isommalle vaihtamiseen, vai saako noilla runtattua pienemmällekkin ilman kytkintä?

Pelkästään ylöspäin vaihtamiseen, et näe MM-kuskienkaan vaihtavan pienemmälle ilman kytkintä. ;)
K5 1000 & K1 750
Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

Poissa Slowrider

  • Ylläpitäjä
  • *****
  • Viestejä: 2119
  • Finnish Superbike #69
Vs: kysymys shiftereistä vielä
« Vastaus #15 : Kesäkuu 10, 2012, 19:34:08 ip »
jaa no sitten en vain keksi tämän hyötyä kun se ylöspäinvaihto muutenkin menee nätisti ilman kytkintä. Ehkä tää sitten sitä tulevaisuuden hifistelyä  ;D

Poissa laatite

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 203
Vs: kysymys shiftereistä vielä
« Vastaus #16 : Kesäkuu 10, 2012, 19:51:51 ip »
jaa no sitten en vain keksi tämän hyötyä kun se ylöspäinvaihto muutenkin menee nätisti ilman kytkintä. Ehkä tää sitten sitä tulevaisuuden hifistelyä  ;D

Kyllä sifteri helpottaa ajamista huomattavasti. Viime kesän ajelin vielä ilman. Tällä kaudelle hommasin cordonan, kun välityksiä lyhensin ja käänsin vaihdekaavion. Sifteri mahdollistaa täyskaasu kiihdytyksen, senhän on pakko lisätä suoranopeutta ja sitä kautta kierrosaikaa  ;D
R6R

Poissa Juha_K

  • Foorumin Moderoija
  • *****
  • Viestejä: 3346
Vs: kysymys shiftereistä vielä
« Vastaus #17 : Kesäkuu 10, 2012, 20:03:18 ip »
jaa no sitten en vain keksi tämän hyötyä kun se ylöspäinvaihto muutenkin menee nätisti ilman kytkintä. Ehkä tää sitten sitä tulevaisuuden hifistelyä  ;D

Kyllä sifteri helpottaa ajamista huomattavasti. Viime kesän ajelin vielä ilman. Tällä kaudelle hommasin cordonan, kun välityksiä lyhensin ja käänsin vaihdekaavion. Sifteri mahdollistaa täyskaasu kiihdytyksen, senhän on pakko lisätä suoranopeutta ja sitä kautta kierrosaikaa  ;D

Mistä sitä tietää jos slow:lla on hyvin reenattu käsi ja vaihto onnistuu 50ms pintaan. 2funny
K5 1000 & K1 750
Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

Poissa Slowrider

  • Ylläpitäjä
  • *****
  • Viestejä: 2119
  • Finnish Superbike #69
Vs: kysymys shiftereistä vielä
« Vastaus #18 : Kesäkuu 10, 2012, 20:06:06 ip »
jaa no sitten en vain keksi tämän hyötyä kun se ylöspäinvaihto muutenkin menee nätisti ilman kytkintä. Ehkä tää sitten sitä tulevaisuuden hifistelyä  ;D

Kyllä sifteri helpottaa ajamista huomattavasti. Viime kesän ajelin vielä ilman. Tällä kaudelle hommasin cordonan, kun välityksiä lyhensin ja käänsin vaihdekaavion. Sifteri mahdollistaa täyskaasu kiihdytyksen, senhän on pakko lisätä suoranopeutta ja sitä kautta kierrosaikaa  ;D

Mistä sitä tietää jos slow:lla on hyvin reenattu käsi ja vaihto onnistuu 50ms pintaan. 2funny

No siihen hifistelyyn ton pistinkin. Ei taida vielä kierrosaikojen parannukset olla vaihtojen  millisekunneista kiinni  ;D mahtaa isompi etu olla jos uskaltaa pitää sen kaasun auki puol sekkaa pidempään
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 10, 2012, 20:07:49 ip kirjoittanut slowrider »

Poissa laatite

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 203
Vs: kysymys shiftereistä vielä
« Vastaus #19 : Kesäkuu 10, 2012, 20:23:57 ip »
jaa no sitten en vain keksi tämän hyötyä kun se ylöspäinvaihto muutenkin menee nätisti ilman kytkintä. Ehkä tää sitten sitä tulevaisuuden hifistelyä  ;D

Kyllä sifteri helpottaa ajamista huomattavasti. Viime kesän ajelin vielä ilman. Tällä kaudelle hommasin cordonan, kun välityksiä lyhensin ja käänsin vaihdekaavion. Sifteri mahdollistaa täyskaasu kiihdytyksen, senhän on pakko lisätä suoranopeutta ja sitä kautta kierrosaikaa  ;D

Mistä sitä tietää jos slow:lla on hyvin reenattu käsi ja vaihto onnistuu 50ms pintaan. 2funny

No siihen hifistelyyn ton pistinkin. Ei taida vielä kierrosaikojen parannukset olla vaihtojen  millisekunneista kiinni  ;D mahtaa isompi etu olla jos uskaltaa pitää sen kaasun auki puol sekkaa pidempään

Joo samaa hifistelyä se mullakin on. Ei varmaan ikinä ole vielä ollut kaasu täysin auki tossa kikottimessa. Osakseen siksi, että kahvan liike on liian pitkä. Ongelmana mulla taitaa olla kuitenkin hullu kiihtyvyys ja keulan kohoaminen jonka se kaasun avaaminen aiheuttaa.
R6R

Poissa Slowrider

  • Ylläpitäjä
  • *****
  • Viestejä: 2119
  • Finnish Superbike #69
Vs: kysymys shiftereistä vielä
« Vastaus #20 : Kesäkuu 10, 2012, 20:45:58 ip »
jaa no sitten en vain keksi tämän hyötyä kun se ylöspäinvaihto muutenkin menee nätisti ilman kytkintä. Ehkä tää sitten sitä tulevaisuuden hifistelyä  ;D

Kyllä sifteri helpottaa ajamista huomattavasti. Viime kesän ajelin vielä ilman. Tällä kaudelle hommasin cordonan, kun välityksiä lyhensin ja käänsin vaihdekaavion. Sifteri mahdollistaa täyskaasu kiihdytyksen, senhän on pakko lisätä suoranopeutta ja sitä kautta kierrosaikaa  ;D

Mistä sitä tietää jos slow:lla on hyvin reenattu käsi ja vaihto onnistuu 50ms pintaan. 2funny

No siihen hifistelyyn ton pistinkin. Ei taida vielä kierrosaikojen parannukset olla vaihtojen  millisekunneista kiinni  ;D mahtaa isompi etu olla jos uskaltaa pitää sen kaasun auki puol sekkaa pidempään

Joo samaa hifistelyä se mullakin on. Ei varmaan ikinä ole vielä ollut kaasu täysin auki tossa kikottimessa. Osakseen siksi, että kahvan liike on liian pitkä. Ongelmana mulla taitaa olla kuitenkin hullu kiihtyvyys ja keulan kohoaminen jonka se kaasun avaaminen aiheuttaa.

No koska liikaan hifistelyyn olen taipuvainen niin varmaan mullakin tollanen "poksauttelija" kohta löytyy moposta, mutta nyt se vaan hyppäs tärkeysjärjestyksessä vähän kauemmas ;D Toivoin vain että tolla ois saanu ne alasvaihdot helpottuun kun ne tahtoo aina jotenki sekottaa pakkaa jos joutuu ns.nopeissa tilanteissa vaihtaan alas. häätyypi kai alkaa välityksillä kikkaileen ettei tarvi kesken mutkia alkaa vaihteleen

Poissa Juha_K

  • Foorumin Moderoija
  • *****
  • Viestejä: 3346
Vs: kysymys shiftereistä vielä
« Vastaus #21 : Kesäkuu 10, 2012, 20:55:05 ip »
No koska liikaan hifistelyyn olen taipuvainen niin varmaan mullakin tollanen "poksauttelija" kohta löytyy moposta, mutta nyt se vaan hyppäs tärkeysjärjestyksessä vähän kauemmas ;D Toivoin vain että tolla ois saanu ne alasvaihdot helpottuun kun ne tahtoo aina jotenki sekottaa pakkaa jos joutuu ns.nopeissa tilanteissa vaihtaan alas. häätyypi kai alkaa välityksillä kikkaileen ettei tarvi kesken mutkia alkaa vaihteleen

Shifteri helpottaa ajoa kummasti, varsinkin silloin kun ajaa näillä kuutiorajoitteisilla mopoilla. :)
Missä kohtaa sulla tulee eteen vaihto pienemmälle kesken mutkan ???
K5 1000 & K1 750
Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

Poissa Slowrider

  • Ylläpitäjä
  • *****
  • Viestejä: 2119
  • Finnish Superbike #69
Vs: kysymys shiftereistä vielä
« Vastaus #22 : Kesäkuu 10, 2012, 21:40:34 ip »
No koska liikaan hifistelyyn olen taipuvainen niin varmaan mullakin tollanen "poksauttelija" kohta löytyy moposta, mutta nyt se vaan hyppäs tärkeysjärjestyksessä vähän kauemmas ;D Toivoin vain että tolla ois saanu ne alasvaihdot helpottuun kun ne tahtoo aina jotenki sekottaa pakkaa jos joutuu ns.nopeissa tilanteissa vaihtaan alas. häätyypi kai alkaa välityksillä kikkaileen ettei tarvi kesken mutkia alkaa vaihteleen

Shifteri helpottaa ajoa kummasti, varsinkin silloin kun ajaa näillä kuutiorajoitteisilla mopoilla. :)
Missä kohtaa sulla tulee eteen vaihto pienemmälle kesken mutkan ???

esim alastarolla juuri ennen kakkosmutkaa joka olisi mieluisin mielestäni ajaa yhdellä roikkumisella ilman hötkyilyä. se toki ei niin paha kun kahvilanmutka. Siihen tarttis aina pienempää ja siinä nopeassa suunnanvaihdossa vaihteenvaihto saa liikaa ohjelmaa aikaseksi kun pitää kytkimellä hakea pito takaselle. siinä tuleekin sitten monesti jätettyä vaihto pois ja suoralle lähtiessä toi hyytyy sit huolella. Pirun hankala tota selittää mutta kun on tottunut että pitää vedon päällä mutkassa niin alasvaihdon kytkimen painaminen tuntuu "löysäävän" mopon tiestä ja sit se tarvii taas "sitoa" rataan kytkimellä kii...
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 10, 2012, 21:57:31 ip kirjoittanut slowrider »

Poissa Juha_K

  • Foorumin Moderoija
  • *****
  • Viestejä: 3346
Vs: kysymys shiftereistä vielä
« Vastaus #23 : Kesäkuu 10, 2012, 22:50:09 ip »
Shifteri helpottaa ajoa kummasti, varsinkin silloin kun ajaa näillä kuutiorajoitteisilla mopoilla. :)
Missä kohtaa sulla tulee eteen vaihto pienemmälle kesken mutkan ???

esim alastarolla juuri ennen kakkosmutkaa joka olisi mieluisin mielestäni ajaa yhdellä roikkumisella ilman hötkyilyä. se toki ei niin paha kun kahvilanmutka. Siihen tarttis aina pienempää ja siinä nopeassa suunnanvaihdossa vaihteenvaihto saa liikaa ohjelmaa aikaseksi kun pitää kytkimellä hakea pito takaselle. siinä tuleekin sitten monesti jätettyä vaihto pois ja suoralle lähtiessä toi hyytyy sit huolella. Pirun hankala tota selittää mutta kun on tottunut että pitää vedon päällä mutkassa niin alasvaihdon kytkimen painaminen tuntuu "löysäävän" mopon tiestä ja sit se tarvii taas "sitoa" rataan kytkimellä kii...

Viime vuonna kun oli hitusen pidemmät välit niin 2. mutkaan vaihdoin 3.->2., Lemminkäisestä aina kahvilanmutkaan kakkosella. Nyt kun kävin ajamassa niin voi varmaan ajaa 3. Lemminkäisestä kahvilanmutkaan ja vaihtaa siinä 2. vaihteelle. Tuli vaan ajettua niin hiljaa, että ei vielä osaa sanoa tarkemmin miten vaihteet osuu kohdalleen. ;D
K5 1000 & K1 750
Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

Poissa Slowrider

  • Ylläpitäjä
  • *****
  • Viestejä: 2119
  • Finnish Superbike #69
Vs: kysymys shiftereistä vielä
« Vastaus #24 : Kesäkuu 10, 2012, 23:47:27 ip »
Shifteri helpottaa ajoa kummasti, varsinkin silloin kun ajaa näillä kuutiorajoitteisilla mopoilla. :)
Missä kohtaa sulla tulee eteen vaihto pienemmälle kesken mutkan ???

esim alastarolla juuri ennen kakkosmutkaa joka olisi mieluisin mielestäni ajaa yhdellä roikkumisella ilman hötkyilyä. se toki ei niin paha kun kahvilanmutka. Siihen tarttis aina pienempää ja siinä nopeassa suunnanvaihdossa vaihteenvaihto saa liikaa ohjelmaa aikaseksi kun pitää kytkimellä hakea pito takaselle. siinä tuleekin sitten monesti jätettyä vaihto pois ja suoralle lähtiessä toi hyytyy sit huolella. Pirun hankala tota selittää mutta kun on tottunut että pitää vedon päällä mutkassa niin alasvaihdon kytkimen painaminen tuntuu "löysäävän" mopon tiestä ja sit se tarvii taas "sitoa" rataan kytkimellä kii...

Viime vuonna kun oli hitusen pidemmät välit niin 2. mutkaan vaihdoin 3.->2., Lemminkäisestä aina kahvilanmutkaan kakkosella. Nyt kun kävin ajamassa niin voi varmaan ajaa 3. Lemminkäisestä kahvilanmutkaan ja vaihtaa siinä 2. vaihteelle. Tuli vaan ajettua niin hiljaa, että ei vielä osaa sanoa tarkemmin miten vaihteet osuu kohdalleen. ;D

no ennen kahvilanmutkaa kai kakkonen päällä ku paukuttaa rajoittajaan joskus, mut siitä kun vaihtaa alas niin sladi on varma :) siksi kakkosella tulee ajettua ja jos siinä lähdössä joku  50km/h kakkosella kusiaisella se hippasen nihkeä lähtö :D

Poissa Juha_K

  • Foorumin Moderoija
  • *****
  • Viestejä: 3346
Vs: kysymys shiftereistä vielä
« Vastaus #25 : Kesäkuu 10, 2012, 23:56:57 ip »
^Sen takia oon laittanut aika lyhyet välit, ettei tarvi vaihtaa ykköselle, vaikka vieläkin periatteessa pitäisi.
K5 1000 & K1 750
Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

Poissa laatite

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 203
Vs: kysymys shiftereistä vielä
« Vastaus #26 : Kesäkuu 11, 2012, 06:33:27 ap »
Jostain luin/kuulin, että alastarolla pitäs olla moiset välit jotta pystyy ajamaan 2,3,4 vaihteilla koko radan ympäri. Tossa omassa on nyt 15-44, kun vakiot on 17-42. Viime kesänä vakioväleillä ajoin 3 vaihteella koko radan ympäri lukuunottomatta palmasia ja kahvilan mutkaa. Kierrosaika parhaimmillaan 26.7. Nyt noilla lyhyillä väleillä pyörä repii pikkuisen eri tavalla. Pääsuoralla nelonen käy punasella mut ei kerkiä vielä rajoittajalle, vauhtia on ollut parhaimmillaan tänä kesänä 223 gps mukaan. Ykkösmutkaan kolmonen, kakkoseen kakkonen ja siitä kolmos mutkan jälkeen kolmonen jolla nopea oikea ja suora ennen palmasia, suoralla olen saanut 195 ja vielä olis varaa. Sit palmasiin kakkonen ja suoralla taas kolmonen, sillä lemminkäiseen asti. Siitä kakkosella pääsuoralle saakka. Kierrosaika on jäänyt silti vaivaiseen 27.8. Mennyt kahdeksan ratapäivää tälle kaudelle ja nyt alkaa olee jo vähän luottoa ja tuntemusta tohon alusta+sifteri+vaihdekaaviot ja välitykset yhdistelmään.
R6R

Poissa Baltic

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 176
Vs: kysymys shiftereistä vielä
« Vastaus #27 : Kesäkuu 19, 2012, 09:56:15 ap »
"Sorry, we do not ship outside the USA at this time."

Suora lainaus suberbikesupply.com:n sivuilta osiosta terms and conditions.
Eikä just ny oo kettää tuttuu käymäs jenkkiläs.
Jos jollai o, nii jos jonkin näköst järjestelyä sais aikaseks ko. härvelin tilaamiseks.

Nyt näyttäis shippaus onnistuvan myös meren taakke...

Shipping and Handling
 Shipping charges are based on ground rates through FEDEX to the lower 48 states only. If customer asks for another shipping method (2 day/next day, etc.) or shipping company, extra charges will apply. Shipping to Alaska and Hawaii will incur additional charges for shipping. We do ship overseas. Any overseas wanting to place order needs to contact us via email or phone.
GSX-R750 K8 + CBR600F -00 + Lifan 150

Poissa Slowrider

  • Ylläpitäjä
  • *****
  • Viestejä: 2119
  • Finnish Superbike #69
Vs: kysymys shiftereistä vielä
« Vastaus #28 : Marraskuu 24, 2012, 19:10:48 ip »
jaa no sitten en vain keksi tämän hyötyä kun se ylöspäinvaihto muutenkin menee nätisti ilman kytkintä. Ehkä tää sitten sitä tulevaisuuden hifistelyä  ;D

Nyt ois tämäkin ajankohtaista. Eli mikä olisi toimiva shifteri joka ei sytyttele vikavaloja yms?

Tähän nyt jotain vaihtoehtoja keränny:

http://www.superbikesupply.com/mm5/merchant.mvc?Screen=PROD&Store_Code=SBS&Product_Code=hm-rl-lite-quickshifter-product&Category_Code=hm-quickshifter-rl-lite

http://www.dragrace.fi/product_info.php?cPath=763&products_id=14879

http://viewitem.eim.ebay.fi/HM-QUICKSHIFTER-PLUS-SH-FOR-SUZUKI--HONDA-STRAIN-GAUGE-QUICK-SHIFTER-NEW/200780709751/item

Se annitori taisi olla aika halpa? Miten ne nyt ovat käytössä toimineet? Toi cordona vissiin olisi hyvä, mutta aika suolasen hintanen tollaseen vanhaan mopoon :D


Poissa -JP-

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 310
Vs: kysymys shiftereistä vielä
« Vastaus #29 : Marraskuu 24, 2012, 19:31:33 ip »
Annitori toiminut täysin moitteetta. Ainoat ongelmat mitkä mulla oli johtuivat huonosta vaihdetangon asennuksesta (pääsi löystymään paine anturin ja tangon liitos pikkuhiljaa), mikä johti siihen, että aina ei vaihto tapahtunut. Kun tarpeeksi löystyi ei vaihtanut luonnollisesti enään ollenkaan. Tekee tehtävänsä kuten pitääkin. Suosittelen. En 500€ löisi qordonaan. Annitori muistaakseni oli n. 230€ ja laadukas kapistus. Tuli ohi tullien kylläkin.
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 24, 2012, 19:35:07 ip kirjoittanut Disturbed1 »