Kirjoittaja Aihe: -99 600 Ratapyörään uudistuksia?  (Luettu 1924 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Yame

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 32
-99 600 Ratapyörään uudistuksia?
« : Helmikuu 19, 2012, 22:46:17 ip »
Eli mitä uudistuksia kannattaisi ratapyörään tehdä? Tähän mennessä uutta osaa edellisen omistajan toimesta: Breaking jarrulevyt eteen, teräspunosletkut eteen, pääsylinteri etujarruihin vaihdettu ilmeisesti johonki iha perus sylinteriin (ei radiaali), Technoflex/Wliberssin takaiskari, lasikuitukatteet etulokaria lukuunottamatta, sähköjä karsittu, rengaslämppärit (peruskamaa), Arrowin slipari, jalkatappisarjat ilmeisesti vaihdettu (tiedä sitten minkä lainen muutos ollut alkuperäisiin verrattuna kun eivät ole säädettäviä...). Nämä muutokset ainakin tehty, saatta olla muutakin mitä en tiedä. Tulevaisuudessa tarkoitus keula huoltaa kun ei oo kondiksessa, ainakin kierrosukumittari asentaa kun edellinen omistaja poistanut kaikki mittarit, joku lämpömittari? kun termostaatti poistettu ja flekti toimii on/off periaatteella, nopeusmittari? onko kannattava panostus ratapyörään?, db killeri? jos arrowin pönttö pitää liikaa meteliä radallepääsyyn, onnistuuko käänteisen vaihdekaavion tekeminen kääntämällä se palikka 180astetta, uudet kaatumatatit, uusi akku.

Ja pyörän historiaa sen verran eli jossainaviheessa pyörästä alettu tehdä ratapyörää ja nämä em. osat on kyseinen kaveri vaihtanut. Seuraava omistaja oli alkanut tehdä pyörästä stunttipyörää ja painonsäästön vuoksi mm. mittariston, flektin, termostaatin, laturin oli poistanut. Nyt vuos sitte minä ostin tän pyörän ja flektin ja laturin oon hommannut.

Eli mitä uudistuksia seuraavaksi? Tähän mennessä pyörään sekä osiin uponnut VAIN reilu 1000€. Useamman sadan euron osien ostaminen tuntuu vaikeahkolta, kun prosenttuaalisesti on niin suuri osa pyörän kokonais hinnasta...

Muutama kuva edelliseltä omistajalta katteettomana:

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=379109124398&set=a.379109104398.158180.350474109398&type=3&theater

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=394265184398&set=a.394264954398.171987.350474109398&type=3&theater

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=394265329398&set=a.394264954398.171987.350474109398&type=3&theater

Lisäksi vielä väriehdotuksia? Itse ajattelin maalata kun on ratapyörä kyseessä.

Ja tosiaan pyöränä on gsx-r 600 srad -99.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 20, 2012, 12:46:09 ip kirjoittanut Yame »

Poissa grandi67

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 75
Vs: -99 600 Ratapyörään uudistuksia?
« Vastaus #1 : Helmikuu 20, 2012, 18:19:47 ip »
Eli mitä uudistuksia kannattaisi ratapyörään tehdä? Tähän mennessä uutta osaa edellisen omistajan toimesta: Breaking jarrulevyt eteen, teräspunosletkut eteen, pääsylinteri etujarruihin vaihdettu ilmeisesti johonki iha perus sylinteriin (ei radiaali), Technoflex/Wliberssin takaiskari, lasikuitukatteet etulokaria lukuunottamatta, sähköjä karsittu, rengaslämppärit (peruskamaa), Arrowin slipari, jalkatappisarjat ilmeisesti vaihdettu (tiedä sitten minkä lainen muutos ollut alkuperäisiin verrattuna kun eivät ole säädettäviä...). Nämä muutokset ainakin tehty, saatta olla muutakin mitä en tiedä. Tulevaisuudessa tarkoitus keula huoltaa kun ei oo kondiksessa, ainakin kierrosukumittari asentaa kun edellinen omistaja poistanut kaikki mittarit, joku lämpömittari? kun termostaatti poistettu ja flekti toimii on/off periaatteella, nopeusmittari? onko kannattava panostus ratapyörään?, db killeri? jos arrowin pönttö pitää liikaa meteliä radallepääsyyn, onnistuuko käänteisen vaihdekaavion tekeminen kääntämällä se palikka 180astetta, uudet kaatumatatit, uusi akku.

Ja pyörän historiaa sen verran eli jossainaviheessa pyörästä alettu tehdä ratapyörää ja nämä em. osat on kyseinen kaveri vaihtanut. Seuraava omistaja oli alkanut tehdä pyörästä stunttipyörää ja painonsäästön vuoksi mm. mittariston, flektin, termostaatin, laturin oli poistanut. Nyt vuos sitte minä ostin tän pyörän ja flektin ja laturin oon hommannut.

Eli mitä uudistuksia seuraavaksi? Tähän mennessä pyörään sekä osiin uponnut VAIN reilu 1000€. Useamman sadan euron osien ostaminen tuntuu vaikeahkolta, kun prosenttuaalisesti on niin suuri osa pyörän kokonais hinnasta...

Muutama kuva edelliseltä omistajalta katteettomana:

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=379109124398&set=a.379109104398.158180.350474109398&type=3&theater

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=394265184398&set=a.394264954398.171987.350474109398&type=3&theater

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=394265329398&set=a.394264954398.171987.350474109398&type=3&theater

Lisäksi vielä väriehdotuksia? Itse ajattelin maalata kun on ratapyörä kyseessä.

Ja tosiaan pyöränä on gsx-r 600 srad -99.

Ensimmäiseksi Koko jousitus huoltoon AMMATTILAISELLE ja ehkä shimmaus.Kysy vaikka täältähttp://www.gracing.net/.Tämä on tärkein asia,älä luista tässä yhtään,koska sulla ei oo mitään tietoa,missä kunnossa alusta on,luultavasti sitä ei oo ikinä huollettu.Radalla alustan huoltamisessa säästäminen kostautuu lähes aina kaatumisena ja isompana korjauslaskuna sekä kivuliaana muistutuksena omassa kropassa..Muissa asioissa sitten voi pikkasen tinkiäkkin.Alustan huoltoon uppoaa 200-400€,riippuen ,miten paskaan kuntoon se on ajettu ja joutuuko jousia vaihtamaan.
Eti jostain (Ebay,purkaamot)käytetty mittaristo.Lämpö,kierrosluku vapaa-ja öljyvalo on hyvä olla. Flektiä ei ratapyörä tarvitse,sen voi poistaa.Ja termostaatti paikalleen!Killeriä kaipaat Ahvenistolla ja hiljaisina päivinä Matopurkissa.Muualla saa olla meteliä.Vaihdekaavion kääntö onnistuu ehdottamallasi tavalla. Hiilikuitu moottorinposket Ebaystä. Mutta tärkein on alustan huollattaminen.

http://www.ebay.de/itm/Suzuki-GSX-R-600-Srad-GSXR-Tacho-Armatur-Cockpit-TOP-/400239563584?pt=Motorrad_Kraftradteile&hash=item5d30231340#ht_1138wt_1114

http://www.ebay.co.uk/itm/SUZUKI-GSXR600-GSXR-600-RW-SRAD-SPEEDO-CLOCKS-TACHO-ODO-29628-MILES-1998-/250924619940?pt=UK_Motorcycle_Parts&hash=item3a6c45d8a4#ht_500wt_1129

http://www.ebay.de/itm/SUZUKI-GSXR600-GSXR750-SRAD3-x-MOTORDECKEL-CARBON-SET-/310265611325?pt=Motorrad_Kraftradteile&hash=item483d45843d#ht_2020wt_1114

« Viimeksi muokattu: Helmikuu 21, 2012, 08:53:50 ap kirjoittanut grandi67 »
Ratakone K4 1000