Kirjoittaja Aihe: GORETEX vai Nahka?  (Luettu 19081 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Raivo

• Newbie
  • *
GORETEX vai Nahka?
« : Helmikuu 23, 2012, 14:50:56 ip »
Tere

Tuli taas muutaman vuoden tauon jälkeen ostettua pyörä.
Ongelmana vaan on että takki on päässyt kutistumaan tänä aikana jonkun verran  :o

siitä on aikaa kun kangastakilla oon ajanu. tää kutistunu oli nahkainen..

kehtaako gixxerillä mennä ees goreilla?
tuntuu vaan että hyvää nahkarotsia on vaikee löytää. pitäis suojata alaselkää viimalta.
pläski mahakin pitäis mahtua sinne.

rukan rotsia kokeilin tossa ja tuntu hyvältä mut mut..
täytyis varmaan viel kokeilla yokon ja jotain richan rotsia kanssa..

vaikeeta on.. onneks ei tosin tartte tällä viikolla viel ostaa.

onko kellään suositella 187cm 105kg jässikälle hyvää takkia..

Poissa Ville

• Jr. Member
  • **
  • Suzuki mies kotari hairahduksessa
    • Loput kuvat:
Vs: GORETEX vai Nahka?
« Vastaus #1 : Helmikuu 23, 2012, 15:12:48 ip »
Ite oon tykästyny nahkarotsi/gorepöksy linjaan.

Siihen viima ongelmaan auttaa kun hankkii housut ja takin missä vetoketjut täsmää toisiinsa(samaa merkkiä tai tuurilla eri merkkiä) ja näin ollen ei jää rakoa selkään.  :beer:

Lyhyt takki kun tahtoo auttamatta nousta hieman ajossa.
Never Heard Racing

Ex: K4 600, K6 750 Nyt: KTM RC8

Poissa Raivo

• Newbie
  • *
« Vastaus #2 : Helmikuu 23, 2012, 15:33:37 ip »
allrightin 2012 esitteistä katellu tota yoko YS1.1 ja Y1.1

kokeilemalla tietty huomais sopiiko.

äkkiseltään tuntuis että Y1.1 on liian touring tyyppinen.
menee varmaan makkaralle toi etuosa.

richan airmach malli olis varmaan toinen mitä melkein vois kokeilla.

housuja on joku 4 kaapissa. ei viittis taas ostaa lisää..

melkein olisin sitä mieltä että on pakko olla se pieni lippa takin alaosassa suojaamassa viimalta.

Poissa -JP-

• Jr. Member
  • **
« Vastaus #3 : Helmikuu 23, 2012, 16:00:59 ip »
Ääni nahkarotsille. Itse ajelen katuajot goret jalassa. Viet takin ja housut suutarille tms. ja käsket vaihtaan sen vetoketjun molempiin tai vain toiseen tilanteesta riippuen. Hyvä kerrasto alle niin ei viima haittaa. Housuissa olis hyvä olla vyölenkit niin ne pysyy ylhäällä. En nyt tarkoita, että ne pitäis vetää kainaloihin Nykäsen tyyliin, mutta tekee paljon toi vyö, jos ei housuissa ole muuta kiristys systeemiä.

Poissa RoadrageDCLXVI

• Newbie
  • *
« Vastaus #4 : Helmikuu 23, 2012, 16:15:36 ip »
Osta "munuaisvyö" nii loppuu viiman kiusaus alaselkään. Itellä semmonen parin kolmen kympin Dainesen vyö. Toimii. Dainesen nahkarotsi on itel ollu aina, vanha kauhtunu ja itikan raatoi täynnä. Vetskaritki o jo kaik vaihettu kertaallee. Mut on silti viel ihan iskus, ja veikkaan ettei tarvi vieläkään ihan heti uutta ostaa.

Poissa Juha_K

• Foorumin Moderoija
« Vastaus #5 : Helmikuu 23, 2012, 16:24:46 ip »
Kai sitä kehtaisi goreillakin ajaa, mutta ei sitä lepatusta jaksa kukaan knuppel2
Eli hommaat suosiolla nahkapuvun, katuajoon välttää kaksiosianen O0
K5 1000 & K1 750
Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

Poissa Raivo

• Newbie
  • *
« Vastaus #6 : Helmikuu 23, 2012, 22:16:29 ip »
onneks ei ollu rivon näköistä kun yritin atleettista vartaloani sulloa vanhoihin dainesen nahkahousuihin  2funny 2funny 2funny

ei saatana. toi täytyy hävittää  ;D

Poissa SuizaMasa

• Jr. Member
  • **
« Vastaus #7 : Helmikuu 23, 2012, 23:13:39 ip »
Mulla on käytössä molemmat. Keväisin ja syksyisin goret, sit ku lämpömittari näyttää yli kolmetoista, nii tarkenee pelkästään nahkoissa.

Ja joo, hyvin kehtaa Goreilla ajella jos siltä tuntuu. Mitä se muille kuuluu millä ajelee O0.

Samma häär.  Tosin mulla vain takki vaihtuu nahkaiseen. Tykkään ainakin kadulla nahkarotsi + gorepöksyt / ajofarkut - kombinaatiosta. Se on sitten eri asiassa jos ratailua harrastaa enempi.
Kyllä niitä gorejakin on siistejä ja istuvia.  O0

Poissa Raivo

• Newbie
  • *
« Vastaus #8 : Helmikuu 24, 2012, 08:50:42 ap »
Mulla on käytössä molemmat. Keväisin ja syksyisin goret, sit ku lämpömittari näyttää yli kolmetoista, nii tarkenee pelkästään nahkoissa.

Ja joo, hyvin kehtaa Goreilla ajella jos siltä tuntuu. Mitä se muille kuuluu millä ajelee O0.

itseasiassa mä mietin tota samaa että goret keväisin ja syksyisin.

noista löytyy hyvät säädöt. saa säädettä hihojen tiukkuutta alla olevien vaatteitten mukaan.

kyselin samalla tossa et onko kellään suositella jotain takkia.  :)

Poissa Victor

• Newbie
  • *
  • Gsx-r K8
« Vastaus #9 : Helmikuu 24, 2012, 15:46:06 ip »
Lainaus
kyselin samalla tossa et onko kellään suositella jotain takkia.

Mulla olis yhden kesän käytetty, lähes uudenveroinen ja säännöllisesti putsattu&hoidettu Arlennessin nahkarotsi. Koko on 58 ja mulle yhtä pykälää liian iso. (oon jo ostanut Berikin 56:sen) Ite oon kokoa 177cm/85kg ja luulen, että tuo mun takki vois mahtua sulle nippa nappa, jos kiinnostaa.  O0

Takki on tuollanen http://www.fc-moto.de/Arlen-Ness-STUNT-LJ-7953-Leather-Jacket ja se musta-valkoinen versio.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 24, 2012, 15:48:59 ip kirjoittanut Victor »

Poissa lucifer

• Jr. Member
  • **
  • No bike, no life?
« Vastaus #10 : Helmikuu 24, 2012, 18:05:42 ip »
Lainaus
Viet takin ja housut suutarille tms. ja käsket vaihtaan sen vetoketjun molempiin tai vain toiseen

Niin tai sitten teetät siihen takin vetskariin sellasen lisäpalan jonka saat liitettyä vetskarilla niin jos satut vielä läskistyyn niin ei tarvii kuin teettää taas uusi lisäpala.
Tai sit se voi olla jotain joustavaa sterchiä.. ;D ;D ;D ;D ;D ;D
EXÄT:
Z50J
Tiger 50cc
Beneli Jarno 125
TZR 125
VFR750
CBR1100XX
GSX-R 1000 K4 LE
GSX-R 1000 K9
XZ6R -08 NINJA

Poissa Raivo

• Newbie
  • *
« Vastaus #11 : Huhtikuu 04, 2012, 14:22:37 ip »
Nonni.. ostin sitten Scott Ed VTG TP takin ja siihen Cargo TP housut..
Samalla tarttui paksummat hanskat.

täytyy kattoo miten sit lämpimillä ilmoilla pärjää tolla. voihan sit taas ostaa jonkun reitetyn nahkarotsin.  :P

Poissa Henripit

• Newbie
  • *
« Vastaus #12 : Heinäkuu 16, 2013, 12:11:30 ip »
Ensimmäisen oman pyörän olen suunnitellut ostavani ensi kaudeksi (GSX-R 1000 K8-->) ja meinasin varusteet hankkia jo hyvissä ajoin etukäteen. Lainapyörillä kun olen ajanut, niin päällä on ollut gorea ja nahkaa, mutta ajot tullut ajettua lähes aina hyvässä säässä. Siispä kysymykseen: Pitääkö nahka-asut vettä kuin hyvin? Jos ajan kolmen tunnin siivun sateessa nahkatakilla ja -housuilla, niin onko kassitkin märät?

Poissa wode69

• VIP-Jäsen
« Vastaus #13 : Heinäkuu 16, 2013, 13:17:17 ip »
On ihan varmasti tuli meinaan kokeiltua pari viikkoa sitten O0

Poissa KassuB

• VIP-Jäsen
  • GSX-R
« Vastaus #14 : Heinäkuu 16, 2013, 13:50:03 ip »
Ensimmäisen oman pyörän olen suunnitellut ostavani ensi kaudeksi (GSX-R 1000 K8-->) ja meinasin varusteet hankkia jo hyvissä ajoin etukäteen. Lainapyörillä kun olen ajanut, niin päällä on ollut gorea ja nahkaa, mutta ajot tullut ajettua lähes aina hyvässä säässä. Siispä kysymykseen: Pitääkö nahka-asut vettä kuin hyvin? Jos ajan kolmen tunnin siivun sateessa nahkatakilla ja -housuilla, niin onko kassitkin märät?
Mun corerexit pitää vettä noin 5 min kun takapuoli kastuu ensin ja sitten hetken kuluttua kyynärpäiden kohdalta eli tuskin nahka sen huonompi on.
Kolme coretex vaatteet olen kokeilut ja sama juttu aina.

Parasta onkin mennä tapahtumaan autolla mopo kyydissä ja ajaa siellä mopolla jos on poutaa. Kadulla ajo jäänyt vähiin mukavuus- valvonta- yms syistä.

Poissa Kolmone

• VIP-Jäsen
« Vastaus #15 : Heinäkuu 16, 2013, 15:51:50 ip »
IMHO Nahkapuku on must sekä turvallisuuden että tyylin kannalta. Tourinkia harrastaessa erillinen sadepuku mukaan.
R6 2008, PV50 -81, Pappatunturi -74,
GSX-R 600 K9, GSX-R 1000 K6, GSX-R 1000 K2, GSF 1200 S->N -04, GSF 600 S -98, NX 250 Dominator -90, PV 50 -88