Kirjoittaja Aihe: GSX-R 1000 K2 Turbon hankkiminen/laillisuus  (Luettu 17633 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jani774

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 157
GSX-R 1000 K2 Turbon hankkiminen/laillisuus
« : Heinäkuu 04, 2012, 19:29:59 ip »
Mitenkäs on. Saako tuohon K2 peliin laillisesti laitettuu ahtimen, eli onko pyörissä teho vai vuosimalleissa rajoitukset? Tietty eihän kytät edes välttämättä tajuu onko ahdin vai ei? Olis halpoja hevosia
jani hintikka

Poissa Toge

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 211
  • K2 1000 Fighter
Vs: GSX-R 1000 K2 Turbon hankkiminen/laillisuus
« Vastaus #1 : Heinäkuu 05, 2012, 16:27:54 ip »
Mitenkäs on. Saako tuohon K2 peliin laillisesti laitettuu ahtimen, eli onko pyörissä teho vai vuosimalleissa rajoitukset? Tietty eihän kytät edes välttämättä tajuu onko ahdin vai ei? Olis halpoja hevosia

Kyllä saa. Halvoista hevosista voi olla niin montaa mieltä  ::) Plaaf ja PP007 voivat varmasti valaista kuinka "halpoja" ne hevoset oikeasti ovat
Lähtökohtaisesti Kawasakin
omistajiksi valikoituu henkilöitä, jotka
syvästi inhoavat kaikkea toimivaa
tekniikkaa ja tehdas on ottanut tämän huomioon tuotesuunnittelussaan.

Poissa Plaaf

  • VIP-Jäsen
  • *****
  • Viestejä: 580
Vs: GSX-R 1000 K2 Turbon hankkiminen/laillisuus
« Vastaus #2 : Heinäkuu 05, 2012, 22:45:02 ip »
Juu ahda vaan.. Kaikki menee bolt-on paikoilleen ja ei maksa juuri mitään  smitten



296.1hp /220Nm
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 05, 2012, 22:46:43 ip kirjoittanut Plaaf »

Poissa PP007

  • VIP-Jäsen
  • *****
  • Viestejä: 1072
Vs: GSX-R 1000 K2 Turbon hankkiminen/laillisuus
« Vastaus #3 : Heinäkuu 06, 2012, 10:21:23 ap »
Juu ahda vaan.. Kaikki menee bolt-on paikoilleen ja ei maksa juuri mitään  smitten



296.1hp /220Nm
Juurikin näin ;D
GSX-R 1000 K-8

Poissa jani774

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 157
Vs: GSX-R 1000 K2 Turbon hankkiminen/laillisuus
« Vastaus #4 : Heinäkuu 06, 2012, 16:19:25 ip »
Niin siis tarkoitin sitä halvoista et suhteessa siihen et jos virittää nokilla, boxeilla, putkistolla yms ja yrittä saada niillä tehoja suhteessa siihen et laittaa ahtimen. ja kuitenkaan ilman ahdinta ei kovin pitkälle pötkitä. Niin Onkos sit mitään tehorajoitusta, mistä pitäis olla papru kytille? enen kuin hukkaportin säätöä on käännetty`?:)
jani hintikka

Poissa Timppa72

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 16
Vs: GSX-R 1000 K2 Turbon hankkiminen/laillisuus
« Vastaus #5 : Heinäkuu 06, 2012, 23:26:51 ip »
laita kaasut. tulee voimaa.ja aina kadulla laillinen.. :) näin itse tein.208hp renkaalta.ja on vara enempiki ottaa.reilut tonnin makso kaikki.kaasut mukkaan luettuna.

Poissa jani774

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 157
Vs: GSX-R 1000 K2 Turbon hankkiminen/laillisuus
« Vastaus #6 : Heinäkuu 07, 2012, 11:28:55 ap »
Kaasut olis jees, mut kaasuissa taitaa olla se huono puoli et kaasua palaa vitusti, eli mopoon on hankala laittaa isoa pulloa ja ainakin kaverilla on busassa pikku pullo niin hän sanoi et kestää kaksi lähtöä. Vai miten asia oikeasti on? Kyllähän se kuulostaa houkuttelevalta muuten. Entäs männät? tarvitseeko vaihtaa kovempilakisiin?
jani hintikka

Poissa Paimenpelto

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 122
Vs: GSX-R 1000 K2 Turbon hankkiminen/laillisuus
« Vastaus #7 : Heinäkuu 08, 2012, 17:06:10 ip »
Tulkinta se on tuokin, että kaasut aina kadulla lailliset.....

Poissa PP007

  • VIP-Jäsen
  • *****
  • Viestejä: 1072
Vs: GSX-R 1000 K2 Turbon hankkiminen/laillisuus
« Vastaus #8 : Heinäkuu 08, 2012, 17:59:19 ip »
laita kaasut. tulee voimaa.ja aina kadulla laillinen.. :) näin itse tein.208hp renkaalta.ja on vara enempiki ottaa.reilut tonnin makso kaikki.kaasut mukkaan luettuna.
Montako pulloa meni dynossa?
GSX-R 1000 K-8

Poissa Timppa72

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 16
Vs: GSX-R 1000 K2 Turbon hankkiminen/laillisuus
« Vastaus #9 : Heinäkuu 09, 2012, 10:01:03 ap »
tarkotin.että onhan se laillinen.kun ei ole pullo kiinni.vakio moottori muuten.ei ole vaihdettu mäntiä.

Poissa Timppa72

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 16
Vs: GSX-R 1000 K2 Turbon hankkiminen/laillisuus
« Vastaus #10 : Heinäkuu 14, 2012, 15:42:43 ip »
laita kaasut. tulee voimaa.ja aina kadulla laillinen.. :) näin itse tein.208hp renkaalta.ja on vara enempiki ottaa.reilut tonnin makso kaikki.kaasut mukkaan luettuna.
Montako pulloa meni dynossa?

muutama sata grammaa.eli ei edes koko pulloa...

Poissa Plaaf

  • VIP-Jäsen
  • *****
  • Viestejä: 580
Vs: GSX-R 1000 K2 Turbon hankkiminen/laillisuus
« Vastaus #11 : Heinäkuu 14, 2012, 20:58:25 ip »
laita kaasut. tulee voimaa.ja aina kadulla laillinen.. :) näin itse tein.208hp renkaalta.ja on vara enempiki ottaa.reilut tonnin makso kaikki.kaasut mukkaan luettuna.

Ylipaine vain on ylivoimaa :P Ja onhan se aina kivaa, kun pelottaa painaa kaasu pohjaan.

Poissa gixxu75

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 156
Vs: GSX-R 1000 K2 Turbon hankkiminen/laillisuus
« Vastaus #12 : Heinäkuu 15, 2012, 10:48:45 ap »
Mitähän turbosarja asennettuna säätöineen kustantais tuohon mun Kooseiskaan?
Ex:ät
YAMAHA TZR125
YAMAHA FZS600
YAMAHA FZ6S
YAMAHA R1
SUZUKI HAYABUSA K8
SUZUKI GSF1200S K3
SUZUKI GSF1200S K2
GSX-R 1000 K7
B-king
GSX-R 1000 k7
Nykyinen GSX-R 1000 L1

Poissa kompi

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 81
Vs: GSX-R 1000 K2 Turbon hankkiminen/laillisuus
« Vastaus #13 : Heinäkuu 15, 2012, 12:45:30 ip »
Pajasta riippuen 1500-taivas,eka kerran näin mainoksen 1100 i/ö giksuun asennettuna 3950e.Köyhälle kaikki on kallista,mun mielestä kohtuu hinta tumpeloille avaimet käteen meiningillä.
K6 750

Poissa Plaaf

  • VIP-Jäsen
  • *****
  • Viestejä: 580
Vs: GSX-R 1000 K2 Turbon hankkiminen/laillisuus
« Vastaus #14 : Heinäkuu 15, 2012, 21:26:41 ip »
Mitähän turbosarja asennettuna säätöineen kustantais tuohon mun Kooseiskaan?

Todella huonosti rakennettuna sen 2000e ja paremmin rakennettuna +5000e ja tosiaan taivas on rajana näissä virityksissä.

Poissa PP007

  • VIP-Jäsen
  • *****
  • Viestejä: 1072
Vs: GSX-R 1000 K2 Turbon hankkiminen/laillisuus
« Vastaus #15 : Heinäkuu 15, 2012, 22:50:53 ip »
Mitähän turbosarja asennettuna säätöineen kustantais tuohon mun Kooseiskaan?

Todella huonosti rakennettuna sen 2000e ja paremmin rakennettuna +5000e ja tosiaan taivas on rajana näissä virityksissä.

Lasket ensin joka v..un osan ja nippelin minkä tarviit ja ynnäät ne, sen jälkeen kerrot kahdella, ja sitten pitää varautua niihin joita ei olekkaan ottanut laskelmissa huomioon(niitä tulee takuulla), ja sitten säätöpaikasta riippuen satasia nippu. Ja jos kone ei penkissä räjähtänyt
niin saatat olla tyytyväinen turbopyörän omistaja O0, tosin kilvet lähtee kun kadulla jäät haaviin..
Mutta..Ahtaminen kannattaa aina ;)
GSX-R 1000 K-8

Poissa Jatu

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 678
Vs: GSX-R 1000 K2 Turbon hankkiminen/laillisuus
« Vastaus #16 : Elokuu 05, 2016, 11:54:53 ap »
Nostetaas ikivanhaa aihetta pinnalle, kun Plaaf ja PP007 foorumilla näyttävät nykyäänkin majailevan. Toki muutkin saa vastailla. Eli itse asiaan, onko käsitystä saako 1K4 laillisesti ahdettua? Eilisen illan vietin bombereilla ja ties millä foorumeilla, mutta enenmmän oli mutua kuin oikeaa infoa. Ilmeisesti kriittistä on Euro2 hyväksyntä, ja sitä ei omasta pyörästä tietenkään mistään saa selville. Oletuksena olisi että K4 pitäisi olla jo Euro2, koska tuli pakolliseksi -02 aikana (?). Kysymyksen ydin on se että tällä hetkellä pyörän kanssa kaksi vaihtoehtoa: joko gixxeri lähtee kiertoon, koska ei herätä enää kamalasti tunteita (1-2tkm vuodessa) tai sitten jätän se projektiksi itelle jos ahtaminen lain puitteissa on mahdollista. Joten faktaa, mutua, jotain joka auttaa päätöksen kanssa? :)
GSX-R 600 -97
GSX-R 1000 K4

Poissa Malco

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 114
Vs: GSX-R 1000 K2 Turbon hankkiminen/laillisuus
« Vastaus #17 : Elokuu 05, 2016, 13:15:06 ip »
Kyllä saa selville. otat Suzuki maahantuojaan yhteyttä ja annat runkonumeron. Kyllä ne sitten jollakin aikataululla sanovat että onko se vai eikö se ole. kopio s-postista katsurille mukaan, eivät sen virallisempia lappuja suzukilta anna.

Poissa Jatu

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 678
Vs: GSX-R 1000 K2 Turbon hankkiminen/laillisuus
« Vastaus #18 : Elokuu 05, 2016, 13:41:09 ip »
Itse asiassa Suzuki Finlandille tuuppasinkin jo spostia aamulla runkonumeron kera. Eli nyt sitten odotellaan josko sieltä joku vastaisi joskus. :)
GSX-R 600 -97
GSX-R 1000 K4

Poissa Suh0

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 331
Vs: GSX-R 1000 K2 Turbon hankkiminen/laillisuus
« Vastaus #19 : Elokuu 08, 2016, 08:16:52 ap »
K3 ja 4 on aina jo euro2. Mutta katsimiehen tiedon mukaan on tulossa jossain vaiheessa muutos että nousisi euroraja 1->2 niinkuin autoissa nousi. Sitä odotellessa että saa tuon oman k4 rekattua ahtimelle :)
VP Motorsport
www.vpmotorsport.fi - Laaja valikoima viritys ja rakenteluosia.
Akrapovic jälleenmyyjä!

Poissa Jatu

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 678
Vs: GSX-R 1000 K2 Turbon hankkiminen/laillisuus
« Vastaus #20 : Elokuu 08, 2016, 11:42:41 ap »
K3 ja 4 on aina jo euro2. Mutta katsimiehen tiedon mukaan on tulossa jossain vaiheessa muutos että nousisi euroraja 1->2 niinkuin autoissa nousi. Sitä odotellessa että saa tuon oman k4 rekattua ahtimelle :)

Jees tähän vahvistus tulikin Suzuki Finlandilta, että oma värkki on tosiaan euro2. Jopa yllättävän nopeasti tuli vastaus. Kai se pitää sitten edelleen pitää mietintämyssyssä toi värkki jos jotain muutosta asiaan tulisi tulevaisuudessa.
GSX-R 600 -97
GSX-R 1000 K4

Poissa jaska jokunen

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 56
Vs: GSX-R 1000 K2 Turbon hankkiminen/laillisuus
« Vastaus #21 : Elokuu 08, 2016, 17:45:04 ip »
Siis ettäkö sitten ei enää ahtimille leimaa saisi?

K3 ja 4 on aina jo euro2. Mutta katsimiehen tiedon mukaan on tulossa jossain vaiheessa muutos että nousisi euroraja 1->2 niinkuin autoissa nousi. Sitä odotellessa että saa tuon oman k4 rekattua ahtimelle :)

Poissa Jatu

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 678
Vs: GSX-R 1000 K2 Turbon hankkiminen/laillisuus
« Vastaus #22 : Elokuu 08, 2016, 21:53:56 ip »
Siis ettäkö sitten ei enää ahtimille leimaa saisi?

K3 ja 4 on aina jo euro2. Mutta katsimiehen tiedon mukaan on tulossa jossain vaiheessa muutos että nousisi euroraja 1->2 niinkuin autoissa nousi. Sitä odotellessa että saa tuon oman k4 rekattua ahtimelle :)

http://www.mmaf.fi/forum/index.php?topic=1186.0;wap2 tän perusteella euro2 tasolle ei tällä hetkellä paljon turboja leimailla. Tai näin itse sen tulkitsen, viisaammat taas korjatkoon tarvittaessa :) "...moottoria ja pakoputkistoa saa muuttaa vain sellaisilla osilla, jotka on testattu pakokaasupäästöjen ja melun osalta direktiivissä säädetyllä tavalla"
GSX-R 600 -97
GSX-R 1000 K4

Poissa jaska jokunen

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 56
Vs: GSX-R 1000 K2 Turbon hankkiminen/laillisuus
« Vastaus #23 : Elokuu 08, 2016, 22:38:26 ip »
Kyllä mä tiesin. Käsitin sen eurorajan nousemisen vaan väärin. Sori.

Poissa Suh0

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 331
Vs: GSX-R 1000 K2 Turbon hankkiminen/laillisuus
« Vastaus #24 : Elokuu 09, 2016, 08:52:15 ap »
Juu siis mikäli euroraja nousee niin silloin saa euro2 myös ahtaa pelkillä penkkipapruilla. Kaverilla on kyllä 07 vuotinen 1400gsx leimattuna ahtimelle, se tosin maksoin hieman enemmän kun käytti VTT mittauksissa jne... :D
VP Motorsport
www.vpmotorsport.fi - Laaja valikoima viritys ja rakenteluosia.
Akrapovic jälleenmyyjä!