Kirjoittaja Aihe: K5, 30tkm huolto?  (Luettu 3589 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Moz1lla

• Newbie
  • *
K5, 30tkm huolto?
« : Helmikuu 12, 2013, 16:46:54 ip »
Tuli -05 vuosimallin kikseri hommattua edulliseen talvihintaan ja aattelin kysellä vähän 30 000tkm huollosta. Venttiileitä ei oo ikinä tarkistettu joten ne ainakin vien tarkistukseen ja samaan syssyyn tilasin jo briteistä ngk iridium tulpat. Kannentiiviste tarvitsee ilmeisesti myös uusia? Tietääkö saako tiivisteitä itse tilattua jostain vai pitääkö ottaa timanttitiskiltä huollon yhteydestä? Mitä öljyä olette pistäneet? Hinta-laatusuhde sais olla kohdallaan ja sama suodattimen kanssa. Onko aiheellista vaihtaa jotain muuta? Kulutusosat on kunnossa. Esim jarrunesteet onko turhaa hifistelyä alkaa vaihtamaan. Ja turunseudulta hyviä ja edullisia huoltopaikkoja saa ehdotella. Paikallinen motoäijä lupas n.150e hintaan laittaa venat ja öljyt.

Poissa PP007

• VIP-Jäsen
Vs: K5, 30tkm huolto?
« Vastaus #1 : Helmikuu 12, 2013, 17:37:45 ip »
Ei taida kannentiivisteen vaihto kuulua huolto-ohjelmaan ;)
Jos muusta syystä tarviit tiivisteen, niin saa niitä muualtakin, esim. www.Dragrace.fi
GSX-R 1000 K-8

Poissa -JP-

• Jr. Member
  • **
« Vastaus #2 : Helmikuu 12, 2013, 21:22:25 ip »
Huollattaisin alustan.

Poissa Kukk4nen

• Newbie
  • *
« Vastaus #3 : Helmikuu 12, 2013, 21:33:32 ip »
Huollattaisin alustan.

Kannattaa tosiaan purkaa "linkun"-mekanismi auki ja laittaa uudet vaseliinit sinne. Varmaan ihan fiksua sekata pyöränlaakerit sekä jarrunesteet vaihtaa joka nurkkaan. Ite tuli pyörän vaihdoksen johdosta nuo tehtyä ja vielä "räjäytin jokaisen satulan osiin, et sai paskat yms töhnät pois  O0

Poissa PP007

• VIP-Jäsen
« Vastaus #4 : Helmikuu 12, 2013, 21:34:27 ip »
Huollattaisin alustan.
Sekin olis hyvä tehdä kerran vuoteen...
GSX-R 1000 K-8

Poissa marko_

• Foorumin Moderoija
  • R1000 K4 Superbike B #21
« Vastaus #5 : Helmikuu 13, 2013, 08:31:25 ap »
Tapaako sieltä linkulta muut puslat kulua se vaan missä iskarin alapää on kiinni? Se  oli ainaki multa kulunu "pykälille" nyt kun irrotin iskarin. Aattelin sen tilata mutta pitäskö samantien tilata muitaki puslia.  :o

Poissa Moz1lla

• Newbie
  • *
« Vastaus #6 : Helmikuu 13, 2013, 16:09:12 ip »
Jos muusta syystä tarviit tiivisteen, niin saa niitä muualtakin, esim. www.Dragrace.fi

ymmärsin huoltomiehen puheista että pitää vaihtaa kun avaa kannen ja kattoo venttiilit. Mutta jos meinaatte ettei se oo miksikään menny ni miksei se vanhakin kävis? Oon tullu kyl jo siihen tulokseen et taidanpa itse tehä koko huollon.

Poissa Juha_K

• Ylläpitäjä
« Vastaus #7 : Helmikuu 13, 2013, 16:15:05 ip »

ymmärsin huoltomiehen puheista että pitää vaihtaa kun avaa kannen ja kattoo venttiilit. Mutta jos meinaatte ettei se oo miksikään menny ni miksei se vanhakin kävis? Oon tullu kyl jo siihen tulokseen et taidanpa itse tehä koko huollon.
Tarkoitti varmaan venakopan tiivistettä, mutta mitä sitä turhaan vaihtamaan, jos se on vielä hyvässä kunnossa.

Tapaako sieltä linkulta muut puslat kulua se vaan missä iskarin alapää on kiinni? Se  oli ainaki multa kulunu "pykälille" nyt kun irrotin iskarin. Aattelin sen tilata mutta pitäskö samantien tilata muitaki puslia.  :o
Mä vaihdoin viime vuonna kaikki linkun ja takahaarukan laakerit. Ei niissä mitään vikaa ollut...
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 13, 2013, 16:17:03 ip kirjoittanut Juha_K »
K5 1000 & K1 750
Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

Poissa marko_

• Foorumin Moderoija
  • R1000 K4 Superbike B #21
« Vastaus #8 : Helmikuu 13, 2013, 17:01:06 ip »
Mä vaihdoin viime vuonna kaikki linkun ja takahaarukan laakerit. Ei niissä mitään vikaa ollut...

Minä vaihan vaan tuon yhen puslan enkä ees laakeria siihen...onhan se laakeriki siitä varmaan kulunu mutta tässä hommassa mennään nyt tällä kertaa näin.  ???
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 13, 2013, 17:02:50 ip kirjoittanut marko_ »

Poissa Kukk4nen

• Newbie
  • *
« Vastaus #9 : Helmikuu 13, 2013, 22:00:56 ip »

Minä vaihan vaan tuon yhen puslan enkä ees laakeria siihen...onhan se laakeriki siitä varmaan kulunu mutta tässä hommassa mennään nyt tällä kertaa näin.  ???

Jos laakerit rullaa ja puslat inhimillisessä kunnossa silmämääräsesti niin miks vaihtaa.. Varsinkin jos purkaessa joka laakerin ja puslan luona ollut rasvaa reilusti ettei ole ruostetta tai täysin kuivat. Kunnon putsaus ja vaseliinia väliin. Joka talvi toistaa operaation niin hyvin rullaa.

Poissa Moz1lla

• Newbie
  • *
« Vastaus #10 : Helmikuu 17, 2013, 22:18:13 ip »
Tuli öljyt ja jarrunesteet sunnuntain kunniaksi sitten vaihdettua. Onko etujarrujen ilmaukseen olemassa jotain kikka kolmosta vai voiko siihen satuloiden väliletkuun jäädä joku ilmapussi? Itse otin ihan varmuudeksi satulan irti ja nostin ylemmäs että tulis ilmat pois mutta entiedä oliko siitäå sit mitään hyötyä.

Paljon tollaset jarrut lämpee normaali ajossa, tuntuu vähän turhalta hifistelyltä laittaa jotain 350c kiehumispiste nestettä sinne  :D motonetin 2,9euron jarruneste meni itellä systeemiin