Kirjoittaja Aihe: 2006 GSX-R 600 syttyi tuleen tänään! APUA !  (Luettu 34203 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa sidi

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 69
2006 GSX-R 600 syttyi tuleen tänään! APUA !
« : Huhtikuu 20, 2013, 20:20:16 ip »
Mukavaa ajokauden alkua kaikille.

Itsellä se lähti täysin päin vittua. Kerkesin mä 200km ajaa sitten sytty mopo tuleen, tai aluksi huomasin savun ja samantien sivuun ja sen jälkeen se löikin jo liekkiä sieltä. Onneksi oli mukavia ihmisiä ympärillä ja toivat ämpärissä vettä meikälle lähistöltä. Kiitos. Jumalauta joku soitti palokunnankin paikalle.

Eli: Pyörä seissy talven viileässä, kuivassa ja pölyttömässä paikassa. Akusta miinus oli irti. Käytin parikin kertaa sitä talven lopussa ja kaikki toimi niinku pitääkin. Ajoin tänne pk-seudulle yhellä pysähdyksellä eikä mitään ongelmia, tehoihin vastas niinku pitikin ja kaikki ok. Lähdin vielä illalla ajelemaan eli noin tunti sitten, niin pyörä kerkes lämpeemään juuri 80 asteeseen ja hiljaa hivuttaen luisuin risteykseen ja huomasin että savua tulee jostain, pysäytin samantien sivuun ja virrat pois. Hyppäsin pyörän päältä ja samatien näin mistä savu tulee, joka muuttui samantien pieneksi liekiksi. Puhaltelin sitä kun se perkele näytti suurenevan, ja samalla joku äijä antoi vesipullon jolla sain sen sammutettua. Myöhemmin se yritti syttyä vielä kerran mutta joku ihana nainen toi ämpärillisen vettä ja mäsäytin suoraan sinne.

Googlasin äsken ja tämä kyseinen laite on virranjakaja/jännitteensäädin/rectifier/mikävittulie.



Tämän jälkeen ku palokunta ja kaikki siinä ihmeteltiin et mikä vittu siinä on, säätäjä jäähtyi ja mietittiin että kokeillaan antaa sille käynnistystä. Vitut. Virrat meni päälle mutta ei edes yrittänyt startata. Kaikki valot sammui kun painoin starttinappia. Noh, akku irti (btw kannattaa pistää sinne työkalupussiin se vitun kuuskolo, aika kätsy, tällä kertaa palomiehillä oli sellanen), vähä aikaa venasin ja akku takas, sama juttu ei hievahdakkaan. Palomiehet lähti ja siinä sit pistin kamojani kasaan ja kerran vielä kokeilin ja sama juttu.. ei yritäkkään. "mmoww" ja se oli siinä..

Ei mitään vikavaloja, eikä CHEC / FI koodeja tullut.
Eli mitä helvettiä sille just kävi ja mistä tuo johtui. Nyt korkkaan vodkapullon.  :'(
GSX-R 600 K6

Poissa Juha_K

  • Ylläpitäjä
  • *****
  • Viestejä: 3355
Vs: 2006 GSX-R 600 syttyi tuleen tänään! APUA !
« Vastaus #1 : Huhtikuu 20, 2013, 20:29:21 ip »
Toi on ton ikäluokan tyyppivika. Yleensä se vaan menee rikki. Aika moni kääntää sen telineen toisin päin tai tekee uuden telineen, jolloin jännitteensäädin tulee mopon sivulle ja ilmavirta jäähdyttää sitä paremmin.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 20, 2013, 20:38:05 ip kirjoittanut Juha_K »
K5 1000 & K1 750
Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

Poissa sidi

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 69
Vs: 2006 GSX-R 600 syttyi tuleen tänään! APUA !
« Vastaus #2 : Huhtikuu 20, 2013, 20:40:37 ip »
Toi on ton ikäluokan tyyppivika. Yleensä se vaan menee rikki. Aika moni kääntää sen telineen toisin päin tai tekee uuden telineen, jolloin jännitteensäädin tulee mopon sivulle ja ilmavirta jäähdyttää sitä paremmin.
Kiitos! Jumaliste noinhan päin sen pitäiski olla koska siili toimii nini että ilma menee sen läpi eikä tuu suoraan sitä päin. ONNEKS se ei kerenny syttyä pahemmin tuleen. Lähen just taluttaa sitä tänne himaan. ON tämä vittu touhua. Selvittelinkin jo enkku gixxer foorumilta ja jengi on tosiaan kääntäny sen. Täähän on tee se itse homma, mutta mitä oot mieltä, voiko tää toistua? Koska eihän mulla edes lämmöt kerenny nousta niin korkealle...
GSX-R 600 K6

Poissa Juha_K

  • Ylläpitäjä
  • *****
  • Viestejä: 3355
Vs: 2006 GSX-R 600 syttyi tuleen tänään! APUA !
« Vastaus #3 : Huhtikuu 20, 2013, 20:49:24 ip »
Melkein joka viikko joku valittaa, että jsäädin kyrvähti. Jos olisi mun mopo niin kääntäisin sen, nythän se on vielä syylärin takana piilossa. Helpoimmalla pääsee kun kääntää sen orkkistelineen, mutta silloin joutuu torvelle keksimään uuden. Vissiin mittaamalla pystyy selvittämään onko se kunnossa, ohjeet pitäisi löytyä huoltomanuaalista.

K5 1000 & K1 750
Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

Poissa Slowrider

  • Ylläpitäjä
  • *****
  • Viestejä: 2119
  • Finnish Superbike #69
Vs: 2006 GSX-R 600 syttyi tuleen tänään! APUA !
« Vastaus #4 : Huhtikuu 20, 2013, 21:04:12 ip »
Toivottavasti saat mopon toimimaan  O0 Jos tarvit jotain mittailutuloksien verrokkeja tms muuta apua mitä voin samalaisesta katsoa/mitata/tutkia niin otahan yhteyttä.

Mutta jos ei muuta positiivista asiassa niin eiköhän aika moni muu ala suunnittelemaan ton kääntämistä. Minä ainakin. Mulla toi orggispaikassa näköjään

Edit: Onko mahista kokeilla toisella akulla? oisko se tyhjänny tai hitsannu sen akun paskaksi? toi startatessa pimeneminen vähän viittais siihen
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 20, 2013, 21:07:59 ip kirjoittanut Slowrider »

Poissa sidi

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 69
Vs: 2006 GSX-R 600 syttyi tuleen tänään! APUA !
« Vastaus #5 : Huhtikuu 20, 2013, 21:39:25 ip »
Jees. Eli nyt on hiki. BTW Unioninkatua pitkin senaatintorilta asti gixxeri liuku melkein hakaniemen pitkälle sillalle saakka :D Nyt on onneksi sisäpihalla eikä tuolla keskustassa känniläisten potkittavana. crazy2

Anyway, toista akkua ei ole, mutta lataan tän akun täyteen ja kokeilen. En kyllä usko että akku on tyhjä koska aina kun se ei starttaa niin valot syttyy taas uudestaan palamaan ennenku taas yrittää käynnistää. Se mun laitos näyttää suurinpiirtein tältä: (sen verran mitä siitä sivusta valon kanssa näin)


Eli uskon että ton takia se ei lähe edes yrittämään starttaa...
GSX-R 600 K6

Poissa sidi

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 69
Vs: 2006 GSX-R 600 syttyi tuleen tänään! APUA !
« Vastaus #6 : Huhtikuu 20, 2013, 22:13:44 ip »
Joo mä löysin ohjeet miten toi testataa sun muuta. Onneks on vielä sen verran enkku hallussa että pystyy ymmärtämään, mutta heti huomenissa mä testautan noi piuhat. Entäs jos ne heittääkin? Miten tota voi korjata. Nyt mennään tee-se-itse-tyylillä eikä viedä huoltoon kun kerran näin pitkälle jo selvittäny ongelmaa :P


Ja joo, kyllä mä ton kääntämistä heti rupean suunnittelemaan, oha toi iha käsittämätöntä. Katottii just kaverin K8 1000 gixxeriä ja siellä se on jo muutettu "oikeinpäin" ja syylärin etupuolelle. Vittu.
GSX-R 600 K6

Poissa Slowrider

  • Ylläpitäjä
  • *****
  • Viestejä: 2119
  • Finnish Superbike #69
Vs: Re: 2006 GSX-R 600 syttyi tuleen tänään! APUA !
« Vastaus #7 : Huhtikuu 20, 2013, 22:22:53 ip »
Oisko jossain purkaamolla tollanen osa? Hitto muuten kokeiltais mun säädintä mut ei oo nyt varaa polttaa sitä kun pitäs mopo olla iskussa vappuna

Edit: voin toki mittailla omasta arvot niin näkee onko se ok. Pahasti näyttää et oikkarissa toi on

Poissa sidi

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 69
Vs: Re: 2006 GSX-R 600 syttyi tuleen tänään! APUA !
« Vastaus #8 : Huhtikuu 20, 2013, 22:33:50 ip »
Oisko jossain purkaamolla tollanen osa? Hitto muuten kokeiltais mun säädintä mut ei oo nyt varaa polttaa sitä kun pitäs mopo olla iskussa vappuna

Edit: voin toki mittailla omasta arvot niin näkee onko se ok. Pahasti näyttää et oikkarissa toi on

Varmasti saattaa löytyy. Noita samoja on varmaan käytetty muissakin malleissa mm. 750 vuoteen 2011 asti, mut iha hakuammuntaa lähtee ettimään tollasta. Uutta vaa tilauksee ja testaamaa. Ei pitäis kärähtää jos mitauttaa noi jännitteetkin. Samalla käännättää koko paskan ja keksii jonku patenttivirityksen. Miksei noitaki voida tehdä pidemmillä johdoilla  tickedoff

EDIT: Kiitos btw tarjouksesta, mut eihä nyt kannata omaa tuhota toisen pyörässä :D Ei tää sen kummempi oo varmaa. Uus osa kii vaan ja sit näkee mitä se sanoo. :)
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 20, 2013, 22:36:33 ip kirjoittanut sidi »
GSX-R 600 K6

Poissa Slowrider

  • Ylläpitäjä
  • *****
  • Viestejä: 2119
  • Finnish Superbike #69
Vs: 2006 GSX-R 600 syttyi tuleen tänään! APUA !
« Vastaus #9 : Huhtikuu 20, 2013, 22:44:11 ip »
Teeseitse tyyli on hyvä. Koskaan ei ole haitaksi itselläkin oppia miten laitteet toimii.  Täältäkin takuulla apuja löytää ongelmiin ja vähintään ohjeita miten vikakohde saadaan rajattua. Jos omat kyvyt ei riitä niin aina se ammattilaisellakin on helpompaa kun tietää mistä vikaa etsiä. Win-Win tilanne siis ;)

Poissa Telis

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 199
  • GSX-R 1000 K4
Vs: 2006 GSX-R 600 syttyi tuleen tänään! APUA !
« Vastaus #10 : Huhtikuu 21, 2013, 03:14:10 ap »
Jos se sun jännitteensäädin näyttää vähänkään samalta kuin tuo tuossa kuvassa (eli palaneelta), niin suosittelisin hankkimaan uuden. Korjata tota ei pysty (tai no pystyy, ei taida kannattaa enkä sitä suosittele yrittämäänkään.

Kattelin tossa tota 1K4 sähkökaaviota, niin ainakaan siinä ei ole mitään, mikä estäisi pyörää starttaamasta vaikka säädin olisikin rikki. Ja vanhalla pyörällä tuli jonkun aikaa ajettuakin rikkinäisellä säätimellä. Starttimoottorin ei pitäs vaikuttaa tohon säätimeen muutenkaan millään tavalla. Jollei oteta sitä huomioon, että jos toi säädin on oikkarissa, niin tekee hyvän kuorman laturille, jollon starttaus vaikeutuu. Tämä kuitenkin lähinnä teoreettista.

Kannttaa siis ottaa toi säädin vaan kokonaan pyörästä irti ja kokeilla sitten starttausta täydellä akulla/lisävirralla.

Noi kolmen eri vaiheen jännitteet voi mittailla yleismittarilla, sekä kattoa/varmistaa ettei ole ole vikaa tai oikkareita + ja - johdoissa. Ja säätimen voit mitata diodi-testerillä (löytyy myös yleismittarista). Voin neuvoa tarkemmin jos tarvetta.

Poissa sidi

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 69
Vs: 2006 GSX-R 600 syttyi tuleen tänään! APUA !
« Vastaus #11 : Huhtikuu 21, 2013, 11:39:31 ap »
Jos se sun jännitteensäädin näyttää vähänkään samalta kuin tuo tuossa kuvassa (eli palaneelta), niin suosittelisin hankkimaan uuden. Korjata tota ei pysty (tai no pystyy, ei taida kannattaa enkä sitä suosittele yrittämäänkään.

Kattelin tossa tota 1K4 sähkökaaviota, niin ainakaan siinä ei ole mitään, mikä estäisi pyörää starttaamasta vaikka säädin olisikin rikki. Ja vanhalla pyörällä tuli jonkun aikaa ajettuakin rikkinäisellä säätimellä. Starttimoottorin ei pitäs vaikuttaa tohon säätimeen muutenkaan millään tavalla. Jollei oteta sitä huomioon, että jos toi säädin on oikkarissa, niin tekee hyvän kuorman laturille, jollon starttaus vaikeutuu. Tämä kuitenkin lähinnä teoreettista.

Kannttaa siis ottaa toi säädin vaan kokonaan pyörästä irti ja kokeilla sitten starttausta täydellä akulla/lisävirralla.

Noi kolmen eri vaiheen jännitteet voi mittailla yleismittarilla, sekä kattoa/varmistaa ettei ole ole vikaa tai oikkareita + ja - johdoissa. Ja säätimen voit mitata diodi-testerillä (löytyy myös yleismittarista). Voin neuvoa tarkemmin jos tarvetta.

Kyllä mä sen ostan heti maanantaina, mut en oo vieläkään löytäny helsginistä paikkaa mistä helvetistä sen voisi hakea suoraan kaupasta. ONKO MITÄÄN VINKKEJÄ?
Kyllä miestä vituttaa ja liianki paljon täl hetkel. +12 ulkona ja aurinko paistaa. Nyt se jännitteensäätäjä tänne ja vähän helevetin äkkiä  >:D !!!
GSX-R 600 K6

Poissa sidi

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 69
Vs: 2006 GSX-R 600 syttyi tuleen tänään! APUA !
« Vastaus #12 : Huhtikuu 21, 2013, 13:01:32 ip »

 O0 kova meininki
GSX-R 600 K6

Poissa Telis

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 199
  • GSX-R 1000 K4
Vs: 2006 GSX-R 600 syttyi tuleen tänään! APUA !
« Vastaus #13 : Huhtikuu 21, 2013, 13:09:57 ip »
Jos on kova kiire ja se vanha liitin säily hengissä, niin sopii tuohon jonkun toisen laitteen säätäjäkin, hiukka joutuu vaas itte askarteleen. Katot vaan että lataustehot on vähintään riittävät siinä säätimessä minkä tohon laitat. Tosin lähes kaikkien pyörien lataustehot taitaa olla aika samalla hehtaarilla?  :P

Niin ja pitää olla mielellään 5-napanen liitin siinä uudessä säätäjässä, mitä myöskin aika monet on. Vaiheet noissa saa kytkeä miten tykkää, sitten vaan kattoo että maa ja plussa menee oikein.  :)

Poissa sidi

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 69
Vs: 2006 GSX-R 600 syttyi tuleen tänään! APUA !
« Vastaus #14 : Huhtikuu 21, 2013, 13:55:31 ip »
Jos on kova kiire ja se vanha liitin säily hengissä, niin sopii tuohon jonkun toisen laitteen säätäjäkin, hiukka joutuu vaas itte askarteleen. Katot vaan että lataustehot on vähintään riittävät siinä säätimessä minkä tohon laitat. Tosin lähes kaikkien pyörien lataustehot taitaa olla aika samalla hehtaarilla?  :P

Niin ja pitää olla mielellään 5-napanen liitin siinä uudessä säätäjässä, mitä myöskin aika monet on. Vaiheet noissa saa kytkeä miten tykkää, sitten vaan kattoo että maa ja plussa menee oikein.  :)
Kyllä siis se vanha liitin on jo ihan mennyttä kamaa. Sehän palo ihan pillun päreiksi ja jopa palomiehet tuli sammuttamaan sitä :D Ei se antanu ees startata.
Nyt mä latasin akkua koko yön mut taitaa olla niin et akkukin on ihan sökönä koska näyttää ihan nollaa.
GSX-R 600 K6

Poissa sidi

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 69
Vs: 2006 GSX-R 600 syttyi tuleen tänään! APUA !
« Vastaus #15 : Huhtikuu 21, 2013, 15:51:05 ip »
Mitä helvettiä. Suska lähti ku palmun alta käyntiin. Akku oli koko yön latingissa ja näytti jostain syystä 0 ?? mutta iskin silti akun kiinni pyörään, virrat päälle ja vrum. Ei vikavaloja ei mitään.  :o

Yritin päästä käsiksi siihen laitteeseen, mutta en tiennyt miten imusarjan muoviosa otetaan irti joten luovutin. Näpit ihan jäässä. Huomenna soittelen liikkeitä läpi että mistä löytyis jännitteensäätäjä.

Mutta mitä helvettiä. Enmä ainakaan viitsi ajaa sillä kun kuitenkin se on siellä sulaneena.
GSX-R 600 K6

Poissa Slowrider

  • Ylläpitäjä
  • *****
  • Viestejä: 2119
  • Finnish Superbike #69
Vs: 2006 GSX-R 600 syttyi tuleen tänään! APUA !
« Vastaus #16 : Huhtikuu 21, 2013, 15:55:14 ip »
Mitä helvettiä. Suska lähti ku palmun alta käyntiin. Akku oli koko yön latingissa ja näytti jostain syystä 0 ?? mutta iskin silti akun kiinni pyörään, virrat päälle ja vrum. Ei vikavaloja ei mitään.  :o

Yritin päästä käsiksi siihen laitteeseen, mutta en tiennyt miten imusarjan muoviosa otetaan irti joten luovutin. Näpit ihan jäässä. Huomenna soittelen liikkeitä läpi että mistä löytyis jännitteensäätäjä.

Mutta mitä helvettiä. Enmä ainakaan viitsi ajaa sillä kun kuitenkin se on siellä sulaneena.

Ei tosiaan kannata liikaa käytellä. Pura nyt ihan suosiolla näkösille se osa/johtonippu ja tarkista sen johdon kunto sinne johtosarjaan asti. Jos se liitin on sulanut niin on voinu ne johdotkin palanu pidemmältä matkalta. Muistaakseni ne johdot menee sinne kannen päälle olevaan isoon johtonippuun.

Poissa sidi

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 69
Vs: 2006 GSX-R 600 syttyi tuleen tänään! APUA !
« Vastaus #17 : Huhtikuu 22, 2013, 19:05:32 ip »
Otin töistä tollasen "yleismittarin" jossa ei edes ollu diodi -ominaisuutta, otin sen kuitenkin mukaan jos saisin edes jotain mitattua sillä.

En kuitenkaan saanut itse säätäjästä mitään irti, mutta kytkin pyörään virrat ja laitoin mittarista asetuksen V -tasavirta ja mittailin pyörän johtojen päästä tulevaa virtaa. Sain lukemia välille 0.4-1.0, mutta kun yritin aina uudestaan niin ei välillä tullut lukemia ollenkaan. Tosi outoa. En oo ikinä oikein ollu haka sähköjutuissa. Nyt syttyi FI valokin, mutta mulla oli irti se säätäjä sekä muita piuhoja, joten johtunee varmaan siitä.
Tässä pari kuvaa kuinka pahasti on kärähtäny toi



Anyway tänään soitin helsingin pyörä ja mopoon ja tilasin uuden säätäjän sinne, sanoivat että tällä viikolla tulee. KErkeen rauhassa suunnitella jostain kulmaraudasta telineen tolle jännitteensäätäjälle.
PAnin johtojen päihin muovipussin palasen ja teippasin pään (ei vittu mitä touhuu). Lupas sadetta huomiseksi. Huomaa myös hyvät wc-paperisuojat....


Kertokaapa miten toimin nyt? On ilmiselvää ettei tota tasaajaa kannata edes testata koska se on ihan pillun päreinä, mutta kannataako silti saada esiin noista piuhoista jotain tuloksia? En edes sen tarkemmin ajatellut sitä FI-valoa, koska se nyt vasta syttyi kun johtoja on irti.
GSX-R 600 K6

Poissa Slowrider

  • Ylläpitäjä
  • *****
  • Viestejä: 2119
  • Finnish Superbike #69
Vs: 2006 GSX-R 600 syttyi tuleen tänään! APUA !
« Vastaus #18 : Huhtikuu 22, 2013, 19:10:47 ip »
Kyllähän toi säätäjä niin valmiilta näyttää ettei sille kannata mitään tehdä. Uutta vain tilalle ja jos johdot ok niin kokeilemaan? Vikavalohan nyt syttyy jos edes ne ilmanputsarin liittimet irti. Eipä sillä mitään väliä. Kun pistät piuhat kiinni niin ei ne enää syty. Ei sitä vikamuistia tms tartte mitenkään tyhjennellä. Mullakin jatkuvasti joku liitin unohtuu  2funny

Poissa sidi

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 69
Vs: 2006 GSX-R 600 syttyi tuleen tänään! APUA !
« Vastaus #19 : Huhtikuu 22, 2013, 19:33:49 ip »
Kyllähän toi säätäjä niin valmiilta näyttää ettei sille kannata mitään tehdä. Uutta vain tilalle ja jos johdot ok niin kokeilemaan? Vikavalohan nyt syttyy jos edes ne ilmanputsarin liittimet irti. Eipä sillä mitään väliä. Kun pistät piuhat kiinni niin ei ne enää syty. Ei sitä vikamuistia tms tartte mitenkään tyhjennellä. Mullakin jatkuvasti joku liitin unohtuu  2funny

Johdot oli ookoo päältäpäin. Ei liittimissäkään ollut mitään huonoja merkkejä. Virittelen jonkunäköisen systeemin huomenna töissä niin pistän kuvia , tolla vanhalla säätäjällä on hyvä kokeillakin nyt että tietää riittääkö piuhojen pituus. En oo kuulukkaan vikamuistin tyhjentämisestä? Kuinka se tapahtuu ja onko se suotavaa tehä?
GSX-R 600 K6

Poissa Slowrider

  • Ylläpitäjä
  • *****
  • Viestejä: 2119
  • Finnish Superbike #69
Vs: 2006 GSX-R 600 syttyi tuleen tänään! APUA !
« Vastaus #20 : Huhtikuu 22, 2013, 19:36:13 ip »
Kyllähän toi säätäjä niin valmiilta näyttää ettei sille kannata mitään tehdä. Uutta vain tilalle ja jos johdot ok niin kokeilemaan? Vikavalohan nyt syttyy jos edes ne ilmanputsarin liittimet irti. Eipä sillä mitään väliä. Kun pistät piuhat kiinni niin ei ne enää syty. Ei sitä vikamuistia tms tartte mitenkään tyhjennellä. Mullakin jatkuvasti joku liitin unohtuu  2funny

Johdot oli ookoo päältäpäin. Ei liittimissäkään ollut mitään huonoja merkkejä. Virittelen jonkunäköisen systeemin huomenna töissä niin pistän kuvia , tolla vanhalla säätäjällä on hyvä kokeillakin nyt että tietää riittääkö piuhojen pituus. En oo kuulukkaan vikamuistin tyhjentämisestä? Kuinka se tapahtuu ja onko se suotavaa tehä?


Siis nimenomaan tarkoitin ettei se mitään vikavaloa sinne jätä palamaan (kuten autoissa monesti), vaan sammuu kyllä kun kaikki liittimet on kiinni ja käyttää vaan virrat pois päältä. Näin ainakin mulla.

Poissa sidi

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 69
Vs: 2006 GSX-R 600 syttyi tuleen tänään! APUA !
« Vastaus #21 : Huhtikuu 22, 2013, 19:41:21 ip »
Siis nimenomaan tarkoitin ettei se mitään vikavaloa sinne jätä palamaan (kuten autoissa monesti), vaan sammuu kyllä kun kaikki liittimet on kiinni ja käyttää vaan virrat pois päältä. Näin ainakin mulla.

AA, joo aivan! Nyt vaan oottelen osaa ja sitten isken sen kiinni.. perkele on muuten paska homma keksiä tolle hyvä paikka.. vaikka sen kääntäiskin niin silti se ei saa tarpeeksi ilmavirtaa, koska se kate estää melkein kaiken.. täytyy googletella miten porukka on ratkaissu ton ongelman..
GSX-R 600 K6

Poissa sidi

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 69
Vs: 2006 GSX-R 600 syttyi tuleen tänään! APUA !
« Vastaus #22 : Huhtikuu 22, 2013, 19:57:19 ip »


ihan mielenkiintoinen ratkaisu
GSX-R 600 K6

Poissa marko_

  • Foorumin Moderoija
  • *****
  • Viestejä: 1801
  • R1000 K4 Superbike B #21
Vs: 2006 GSX-R 600 syttyi tuleen tänään! APUA !
« Vastaus #23 : Huhtikuu 22, 2013, 20:15:56 ip »
^^ Ei oo ihan asiallisimmasta päästä  :D

Poissa Hurja

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 180
Vs: 2006 GSX-R 600 syttyi tuleen tänään! APUA !
« Vastaus #24 : Huhtikuu 23, 2013, 15:19:17 ip »
08 600/750 vaihtuu tuo säädin kyllä käsittääkseni karvan verran erilaiseen ja paikka on tosiaan tuossa sivulla.

Toki mullakin on jo tuo erillainenkin takaisinkutsusta vaihdettu uuteen erillaiseen ;D

Poissa Baltic

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 176
Vs: 2006 GSX-R 600 syttyi tuleen tänään! APUA !
« Vastaus #25 : Huhtikuu 23, 2013, 19:11:35 ip »
Onnea vaan Sidille ja hyvä ettei palanu koko paska O0

Tuohon omaan vaihdoin tuon säätimen takuuseen. Mitä tuossa sitä käpälöiny, niin aika pirun kuumana se käy edelleen.
GSX-R750 K8 + CBR600F -00 + Lifan 150

Poissa sidi

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 69
Vs: 2006 GSX-R 600 syttyi tuleen tänään! APUA !
« Vastaus #26 : Huhtikuu 24, 2013, 11:08:45 ap »
noniin, osa on saapunut, tänään on hieno sää, pääsee laittaa kii ja testaa !!! \o/ telineenkiteko on tänää valmis !
GSX-R 600 K6

Poissa Torski

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 21
Vs: 2006 GSX-R 600 syttyi tuleen tänään! APUA !
« Vastaus #27 : Huhtikuu 24, 2013, 17:38:41 ip »
Tästä ketjusta viisastuneena piti ruveta itsekin värkkäilemään. Väliaikainen patenttikiinnitys alkuperäistä kiinnikettä hyväksi käyttäen. Rumahan se on, mutta kuka sitä parinsadan vauhdeissa huomaa  :)

Nyt täytyy suunnitella kunnollinen kiinnitys ja töötille myös joka jäi nyt tallin pöydälle lepäilemään. Täydellisen mielenrauhan saamiseksi täytyy varmaan vielä FH020AA laittaa tuohon tilalle. Ulkolaisilla foorumeilla ainakin kehuneet tuota.

Ja sitten vielä parit kuvat jotka ovat yhtä tärähtäneitä kuin kuvien ottajakin, mutta kaipa noista selvän saa

https://www.dropbox.com/sh/oyivo9z4s8rujfs/B2hFUtzKTk

Poissa sidi

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 69
Vs: 2006 GSX-R 600 syttyi tuleen tänään! APUA !
« Vastaus #28 : Huhtikuu 24, 2013, 21:46:33 ip »
Noniin. Hyviä uutisia  O0
Panin uuden säätäjän kiinni ja hyrskäytin virrat päälle. Ei vikakoodeja. Päräytin käyntiin ja annoin lämmetä 30 asteeseen. Ei kuumenemisia eikä muita merkkejä. Kaasuun vastaa normaalisti jne. Sitten tuliki tää uuden telineen tekeminen vastaan. Enmä saanu mitenkään siitä järkevää, eli siis otin reikäkiskon pätkän, ajattelin et sillä saan sen jotenkin mut blääh.. Täytyy miettiä uusi patentti..

Anyway ajamaan piti kuitekni päästä, saada kone lämpeemään normilukemiin ja varmistua ettei säätäjä kuumene uudestaan joten hätäpäissäni nykäsin sen kiinni sillä kisko-patentilla  2funny 2funny 2funny :




Nyt saa huora ainakin ilmaa saatana jos ei muuta :D Tämä siis väliaikainen ratkaisu.
Koeajoin gixxerin ja toimiiha se niinku pitääki. Kokoajan kuvittelin haistavani johtoja sun muita mutta siili oli kädenlämpöinen kokoajan, vaikka moottori lämpes sinne 95 asti.
Eli siis toimii.  smitten
Kiitos jätkät viesteistä ja avusta!  O0
GSX-R 600 K6

Poissa Nexus78

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 10
Vs: 2006 GSX-R 600 syttyi tuleen tänään! APUA !
« Vastaus #29 : Toukokuu 04, 2013, 18:11:53 ip »
Toi jännitesäädin käy todella kuumana kaupunki ajossa omasta mittasin 90C suositelisin että tekisit vaan teline sinne sivulle  niin jäähtyisi paremmin.Uusi säädin vaan vanhan tilalle, ebay:sta saa sopivaan hintaan. Tosin itsellä ei ollut sen kanssa mitään ongelmia vaikkakiin kuumenee aika paljon.

Poissa sidi

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 69
Vs: 2006 GSX-R 600 syttyi tuleen tänään! APUA !
« Vastaus #30 : Toukokuu 14, 2013, 20:39:38 ip »
Toi jännitesäädin käy todella kuumana kaupunki ajossa omasta mittasin 90C suositelisin että tekisit vaan teline sinne sivulle  niin jäähtyisi paremmin.Uusi säädin vaan vanhan tilalle, ebay:sta saa sopivaan hintaan. Tosin itsellä ei ollut sen kanssa mitään ongelmia vaikkakiin kuumenee aika paljon.
Edellisessä postauksessani tein juurikin sen sivulle, jos et huomannut  O0
GSX-R 600 K6

Poissa Smauli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 5
Vs: 2006 GSX-R 600 syttyi tuleen tänään! APUA !
« Vastaus #31 : Syyskuu 03, 2013, 21:02:30 ip »
Tänään ajelin pyörällä jonkun 20km ja kun pysähdyin pitämään pienen tauon niin startti ei ei enää jaksanut pyöriä ja akku tyhjeni.
Tökkäsimme pyörän käyntiin ja se kävi ihan normaalisti, mutta valot (xenon) vilkuttivat nopeaantahtiin ja kun pisti pitkät kiekkamittari ja vaihdenäyttö näytti nollaa. Ajoin pyörän kilometrinpäähän parkkiin ja kun siinä pistin pitkät päälle, pyörä sammui eikä enää startti jaksanut pyöriä. Onkohan vika juuri tuossa jännitteensäätimessä, akussa vai missäpäin? Pyorä vm06.

Poissa marko_

  • Foorumin Moderoija
  • *****
  • Viestejä: 1801
  • R1000 K4 Superbike B #21
Vs: 2006 GSX-R 600 syttyi tuleen tänään! APUA !
« Vastaus #32 : Syyskuu 03, 2013, 22:54:34 ip »
Tänään ajelin pyörällä jonkun 20km ja kun pysähdyin pitämään pienen tauon niin startti ei ei enää jaksanut pyöriä ja akku tyhjeni.
Tökkäsimme pyörän käyntiin ja se kävi ihan normaalisti, mutta valot (xenon) vilkuttivat nopeaantahtiin ja kun pisti pitkät kiekkamittari ja vaihdenäyttö näytti nollaa. Ajoin pyörän kilometrinpäähän parkkiin ja kun siinä pistin pitkät päälle, pyörä sammui eikä enää startti jaksanut pyöriä. Onkohan vika juuri tuossa jännitteensäätimessä, akussa vai missäpäin? Pyorä vm06.

Veikkaan akkua

Poissa Baltic

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 176
Vs: 2006 GSX-R 600 syttyi tuleen tänään! APUA !
« Vastaus #33 : Syyskuu 04, 2013, 10:31:13 ap »
Mulla keväällä samat oireet ja staattori kaputt. Pidä huoli, että myös staattori mitataan, ennekuin vaihdetaan mitään osia.
Vika joko säätimessä tai staattorissa! Tai sitten vaan akku sattui kyrvähtämään.
Lataa akku, mopo käyntiin ja jos ei lataa 13-14V niin vika kahdessa eka mainitussa komponentissa.
GSX-R750 K8 + CBR600F -00 + Lifan 150

Poissa Wason

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 180
Vs: 2006 GSX-R 600 syttyi tuleen tänään! APUA !
« Vastaus #34 : Syyskuu 04, 2013, 12:54:37 ip »
Kaverilla kävi kesällä samanlainen ilmiö. Ainoo vaan että ajosta suoraan sammu = staattori sököks ja kyrväytti akun siinä samalla.. Niin, ja se oli myös 600 K6 gsx-r.

Poissa Baltic

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 176
Vs: 2006 GSX-R 600 syttyi tuleen tänään! APUA !
« Vastaus #35 : Syyskuu 04, 2013, 15:42:38 ip »
Juu, staattoreita näistä on menny enemmän kuin kaks-kolme... Samoin säätimiä.
Tärkeintä on nyt se, että jos ja kun "aSIANtunteva korjaamo alkaa hommiin, niin tarkastaa se staattorin eka eikä vaihda säädintä ja sitten totea vian olevan muualla!!
GSX-R750 K8 + CBR600F -00 + Lifan 150

Poissa sidi

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 69
Vs: 2006 GSX-R 600 syttyi tuleen tänään! APUA !
« Vastaus #36 : Syyskuu 04, 2013, 16:02:28 ip »
kaverilla on ollu samanlainen pyörä ku mulla ja sillä pamahti staattori aikoinaan, jäi tien varteen, sitä epäilin aluks mutta "onneksi" palaminen tuli suoraan säätäjästä!
GSX-R 600 K6

Poissa marko_

  • Foorumin Moderoija
  • *****
  • Viestejä: 1801
  • R1000 K4 Superbike B #21
Vs: 2006 GSX-R 600 syttyi tuleen tänään! APUA !
« Vastaus #37 : Syyskuu 04, 2013, 16:08:16 ip »
Staattori vs. Akku
            3-1
             :)

Poissa Smauli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 5
Vs: 2006 GSX-R 600 syttyi tuleen tänään! APUA !
« Vastaus #38 : Syyskuu 04, 2013, 22:03:50 ip »
Tänään mittasin voltit ja näytti täydellä akulla jotain noin 12.7V kun löi pyörän käyntiin niin ei noussut lukemat yhtään, laski vain johonkin 12.2V.
Mitenkähän nuo jännitteensäädin ja staattori mitataan että kumpi paskana vai molemmat ja saako suomesta tuota staattoria tilattua? Ebay:sta löyty suht halvalla, mutta uskaltaako sieltä mitään ostaa?

Poissa Baltic

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 176
Vs: 2006 GSX-R 600 syttyi tuleen tänään! APUA !
« Vastaus #39 : Syyskuu 05, 2013, 08:30:19 ap »
Oma tilitys keväältä.  Staattori Saksasta-> linkki.
http://gixxer.fi/foorumi/index.php?topic=7239.0

Service manuaalissa ohje staattorin mittaamiseen. 3 nap. liitin tankin+ilmapoxin alla. Seuraa johtoa staattorin kopalta.
GSX-R750 K8 + CBR600F -00 + Lifan 150

Poissa mustapekka

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 18
Vs: 2006 GSX-R 600 syttyi tuleen tänään! APUA !
« Vastaus #40 : Maaliskuu 27, 2014, 07:36:51 ap »
Vähä offtopic, mut onko porukalla kokemuksii noista ebay:n halvoista säätäjistä? Ei oo varmaa oikee paikka säästää jos tuleen voi syttyä..
K7 1000

Poissa ekkeri69

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 68
Vs: 2006 GSX-R 600 syttyi tuleen tänään! APUA !
« Vastaus #41 : Maaliskuu 30, 2014, 20:18:04 ip »
syttyy ne alkuperäisetkin. omaan tuli jonkin verran isommilla jäähdytysrivoilla kun meinas viime kesänä palaa. kannattaa hiukan vaihtaa paikkaa että jäähtyy paremmin.

Poissa Salmon

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 9
Vs: 2006 GSX-R 600 syttyi tuleen tänään! APUA !
« Vastaus #42 : Heinäkuu 10, 2015, 15:20:22 ip »
Moro. Lainaapas vanhaa aihetta kun on vähän ongelmaa k6 kusiaisen latauksen kanssa.

Olin ahvenistolla pari päivää sitten ratailemassa ja kolmannen setin jälkeen haiskahti pikkuisen omituiselle. En siinä hajun lähdettä löytänyt ja tuntui toimivan joten ajoa lisää. Hyvin toimi ja haju hävisi, mutta sitten jossain vaiheessa päivää ei enää lähtenytkään lämpösenä käyntiin. Akulta mittasin jänitettä 12.48V mutta ei jaksanu pyörittää. Akku latinkiin ja siinähän se mopo jäähtyi samalla. Akku kiinni ekalla käyntiin ja mittailemaan. Hyvin kehnosti jos lainkaan latasi, kierroksilla mittari näytti 12.6V

Tässä vaiheessa jo satoi vettä joten sadekamat niskaan ja kotiin ajelemaan. Toimi ihan ok 100km kotimatkan.
Seuraavana aamuna taas mittari kouraan ja kokeilemaan. Ekalla käyntiin ja lataa 14.5-14.7V

Eli oireileeko jännitteensäädin noin? Lämpöisenä ei toimi mutta kylmä toimii. Vai onko sittenkin staattori?
Ja mites ne ebayn säätimet kannattaako sellaista edes kokeilla vai suoraan suzukin omaa kamaa. Vai onko jotain hyviä vaihtoehtoja alkuperäiselle
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 10, 2015, 15:21:53 ip kirjoittanut Salmon »

Poissa KassuB

  • VIP-Jäsen
  • *****
  • Viestejä: 1077
  • GSX-R
Vs: 2006 GSX-R 600 syttyi tuleen tänään! APUA !
« Vastaus #43 : Heinäkuu 10, 2015, 16:31:46 ip »
Seuraavana aamuna taas mittari kouraan ja kokeilemaan. Ekalla käyntiin ja lataa 14.5-14.7V

Eli oireileeko jännitteensäädin noin? Lämpöisenä ei toimi mutta kylmä toimii. Vai onko sittenkin staattori?
Epäkuntoinen säädin toimii usein juuri noin, kylmänä toimii mutta lämmetessään ei.
Mittaa jännitteet ajossa.
Staattorin teho laskee lämmetessä, normaalia.

Poissa Salmon

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 9
Vs: 2006 GSX-R 600 syttyi tuleen tänään! APUA !
« Vastaus #44 : Heinäkuu 28, 2015, 21:27:51 ip »
Tänään taas pääsin pitkästä aikaa kokeilemaan ja ensi viikon affeniston reissukin jo kolkuttelee ovella.

Käytin kunnolla lämpimäksi/kuumaksi ja samalla seurailin jännitettä akulta. Ihan normaalia 14.5V sieltä tulee koko ajan. Ainoa mikä ihmetytti niin on sen jännitteensäätimen lämpeneminen. Erehdyin kädellä kokeilemaan ja hyvä ettei palanut sormet rakoille. EI liene normaalia.

Edelleen odottelen kommentteja noista ebay säätimistä. Tekeekö niillä mitään?

Poissa Juha_K

  • Ylläpitäjä
  • *****
  • Viestejä: 3355
Vs: 2006 GSX-R 600 syttyi tuleen tänään! APUA !
« Vastaus #45 : Heinäkuu 28, 2015, 22:20:26 ip »
Tänään taas pääsin pitkästä aikaa kokeilemaan ja ensi viikon affeniston reissukin jo kolkuttelee ovella.

Käytin kunnolla lämpimäksi/kuumaksi ja samalla seurailin jännitettä akulta. Ihan normaalia 14.5V sieltä tulee koko ajan. Ainoa mikä ihmetytti niin on sen jännitteensäätimen lämpeneminen. Erehdyin kädellä kokeilemaan ja hyvä ettei palanut sormet rakoille. EI liene normaalia.

Edelleen odottelen kommentteja noista ebay säätimistä. Tekeekö niillä mitään?
Älä tuhlaa aikaa ja rahaa eBay:n halpis säätimiin. Mulla on omassa FH020AA http://roadstercycle.com/
Kyllähän se säädin kuumenee pirusti. Joka tapauksessa siirrä säädin pois syylärin takaa, jos sitä ei ole vielä siirretty.
K5 1000 & K1 750
Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

Poissa Salmon

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 9
Vs: 2006 GSX-R 600 syttyi tuleen tänään! APUA !
« Vastaus #46 : Heinäkuu 28, 2015, 23:27:42 ip »
Tänään taas pääsin pitkästä aikaa kokeilemaan ja ensi viikon affeniston reissukin jo kolkuttelee ovella.

Käytin kunnolla lämpimäksi/kuumaksi ja samalla seurailin jännitettä akulta. Ihan normaalia 14.5V sieltä tulee koko ajan. Ainoa mikä ihmetytti niin on sen jännitteensäätimen lämpeneminen. Erehdyin kädellä kokeilemaan ja hyvä ettei palanut sormet rakoille. EI liene normaalia.

Edelleen odottelen kommentteja noista ebay säätimistä. Tekeekö niillä mitään?
Älä tuhlaa aikaa ja rahaa eBay:n halpis säätimiin. Mulla on omassa FH020AA http://roadstercycle.com/
Kyllähän se säädin kuumenee pirusti. Joka tapauksessa siirrä säädin pois syylärin takaa, jos sitä ei ole vielä siirretty.

Ok. Toi vaatii ilmeisesti hieman askartelua, eli ei ole ihan plug&play

Poissa Juha_K

  • Ylläpitäjä
  • *****
  • Viestejä: 3355
Vs: 2006 GSX-R 600 syttyi tuleen tänään! APUA !
« Vastaus #47 : Heinäkuu 28, 2015, 23:49:08 ip »
Ei ole ihan plug&play, mutta ei paha ollenkaan. Laturin piuhat poikki,  niihin liittää jatkot ja päähän liitin. Toisen liittimen piuhat akulle.
On myös plug&play malleja http://ricksmotorsportelectrics.com/part/10-207/MDZTdXpHU1hSNjAw

Kun vähän askartelee niin säätimen saa sinne minne haluaa ja ei ole pelkoa, että heppoiset vakioliittimeet sulaa.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 28, 2015, 23:51:04 ip kirjoittanut Juha_K »
K5 1000 & K1 750
Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

Poissa harriyt

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 7
Vs: 2006 GSX-R 600 syttyi tuleen tänään! APUA !
« Vastaus #48 : Heinäkuu 24, 2019, 22:12:24 ip »
Viikonloppuna K8 750:n kans kävi sitte ittellekki niin että virta loppui kesken reissun. Akku on kunnossa, mutta lataus ei toimi. Kumpi noista todennäköisemmin kärähtää; staattori vai säädin (tasasuuntaajaksi ne sanovat sitä Suzukin maahantuonnis)?

Selvittelin muutama päivä sitten asioita ja kävi ilmi että pyörään on tekemättä kaks "takaisinkutsu-korjausta"; etujarrun pääsylinteri ja tasassuuntaaja. Aika sopivasti osui kohdalle noinki vanhan pyörän kanssa. Jos se ny on se säädin mikä hajos.

Aloin vain miettimään että kuinka paljon noita korjaamattomia vehkeitä mahtaa olla. Itte otin Suzukiin yhteyttä koska jostain täältä foorumeilta selkis että pyörä on joskus kutsuttu huoltoon jarrusylinterin takia, ja huomasin että ittellä on vielä vanhan mallinen sylinteri. No siinä sitte selvis että myös regulaattorin takia on tullu kutsu. Eli nyt pääsee halvalla jos vika tosiaan on just siinä. Staattori oliski sitte viä pykälää kalliimpi...


Poissa ekkeri69

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 68
Vs: 2006 GSX-R 600 syttyi tuleen tänään! APUA !
« Vastaus #49 : Elokuu 11, 2019, 22:49:54 ip »
molempia on menny. mittailemalla selviää kumpi menny. yleensä jos ei lataa niin staattori ja jos lataa liikaa niin säädin. voi silti olla kumpi tahansa.