Kirjoittaja Aihe: 2006 GSX-R 600 syttyi tuleen tänään! APUA !  (Luettu 34201 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa sidi

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 69
Vs: 2006 GSX-R 600 syttyi tuleen tänään! APUA !
« Vastaus #30 : Toukokuu 14, 2013, 20:39:38 ip »
Toi jännitesäädin käy todella kuumana kaupunki ajossa omasta mittasin 90C suositelisin että tekisit vaan teline sinne sivulle  niin jäähtyisi paremmin.Uusi säädin vaan vanhan tilalle, ebay:sta saa sopivaan hintaan. Tosin itsellä ei ollut sen kanssa mitään ongelmia vaikkakiin kuumenee aika paljon.
Edellisessä postauksessani tein juurikin sen sivulle, jos et huomannut  O0
GSX-R 600 K6

Poissa Smauli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 5
Vs: 2006 GSX-R 600 syttyi tuleen tänään! APUA !
« Vastaus #31 : Syyskuu 03, 2013, 21:02:30 ip »
Tänään ajelin pyörällä jonkun 20km ja kun pysähdyin pitämään pienen tauon niin startti ei ei enää jaksanut pyöriä ja akku tyhjeni.
Tökkäsimme pyörän käyntiin ja se kävi ihan normaalisti, mutta valot (xenon) vilkuttivat nopeaantahtiin ja kun pisti pitkät kiekkamittari ja vaihdenäyttö näytti nollaa. Ajoin pyörän kilometrinpäähän parkkiin ja kun siinä pistin pitkät päälle, pyörä sammui eikä enää startti jaksanut pyöriä. Onkohan vika juuri tuossa jännitteensäätimessä, akussa vai missäpäin? Pyorä vm06.

Poissa marko_

  • Foorumin Moderoija
  • *****
  • Viestejä: 1801
  • R1000 K4 Superbike B #21
Vs: 2006 GSX-R 600 syttyi tuleen tänään! APUA !
« Vastaus #32 : Syyskuu 03, 2013, 22:54:34 ip »
Tänään ajelin pyörällä jonkun 20km ja kun pysähdyin pitämään pienen tauon niin startti ei ei enää jaksanut pyöriä ja akku tyhjeni.
Tökkäsimme pyörän käyntiin ja se kävi ihan normaalisti, mutta valot (xenon) vilkuttivat nopeaantahtiin ja kun pisti pitkät kiekkamittari ja vaihdenäyttö näytti nollaa. Ajoin pyörän kilometrinpäähän parkkiin ja kun siinä pistin pitkät päälle, pyörä sammui eikä enää startti jaksanut pyöriä. Onkohan vika juuri tuossa jännitteensäätimessä, akussa vai missäpäin? Pyorä vm06.

Veikkaan akkua

Poissa Baltic

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 176
Vs: 2006 GSX-R 600 syttyi tuleen tänään! APUA !
« Vastaus #33 : Syyskuu 04, 2013, 10:31:13 ap »
Mulla keväällä samat oireet ja staattori kaputt. Pidä huoli, että myös staattori mitataan, ennekuin vaihdetaan mitään osia.
Vika joko säätimessä tai staattorissa! Tai sitten vaan akku sattui kyrvähtämään.
Lataa akku, mopo käyntiin ja jos ei lataa 13-14V niin vika kahdessa eka mainitussa komponentissa.
GSX-R750 K8 + CBR600F -00 + Lifan 150

Poissa Wason

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 180
Vs: 2006 GSX-R 600 syttyi tuleen tänään! APUA !
« Vastaus #34 : Syyskuu 04, 2013, 12:54:37 ip »
Kaverilla kävi kesällä samanlainen ilmiö. Ainoo vaan että ajosta suoraan sammu = staattori sököks ja kyrväytti akun siinä samalla.. Niin, ja se oli myös 600 K6 gsx-r.

Poissa Baltic

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 176
Vs: 2006 GSX-R 600 syttyi tuleen tänään! APUA !
« Vastaus #35 : Syyskuu 04, 2013, 15:42:38 ip »
Juu, staattoreita näistä on menny enemmän kuin kaks-kolme... Samoin säätimiä.
Tärkeintä on nyt se, että jos ja kun "aSIANtunteva korjaamo alkaa hommiin, niin tarkastaa se staattorin eka eikä vaihda säädintä ja sitten totea vian olevan muualla!!
GSX-R750 K8 + CBR600F -00 + Lifan 150

Poissa sidi

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 69
Vs: 2006 GSX-R 600 syttyi tuleen tänään! APUA !
« Vastaus #36 : Syyskuu 04, 2013, 16:02:28 ip »
kaverilla on ollu samanlainen pyörä ku mulla ja sillä pamahti staattori aikoinaan, jäi tien varteen, sitä epäilin aluks mutta "onneksi" palaminen tuli suoraan säätäjästä!
GSX-R 600 K6

Poissa marko_

  • Foorumin Moderoija
  • *****
  • Viestejä: 1801
  • R1000 K4 Superbike B #21
Vs: 2006 GSX-R 600 syttyi tuleen tänään! APUA !
« Vastaus #37 : Syyskuu 04, 2013, 16:08:16 ip »
Staattori vs. Akku
            3-1
             :)

Poissa Smauli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 5
Vs: 2006 GSX-R 600 syttyi tuleen tänään! APUA !
« Vastaus #38 : Syyskuu 04, 2013, 22:03:50 ip »
Tänään mittasin voltit ja näytti täydellä akulla jotain noin 12.7V kun löi pyörän käyntiin niin ei noussut lukemat yhtään, laski vain johonkin 12.2V.
Mitenkähän nuo jännitteensäädin ja staattori mitataan että kumpi paskana vai molemmat ja saako suomesta tuota staattoria tilattua? Ebay:sta löyty suht halvalla, mutta uskaltaako sieltä mitään ostaa?

Poissa Baltic

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 176
Vs: 2006 GSX-R 600 syttyi tuleen tänään! APUA !
« Vastaus #39 : Syyskuu 05, 2013, 08:30:19 ap »
Oma tilitys keväältä.  Staattori Saksasta-> linkki.
http://gixxer.fi/foorumi/index.php?topic=7239.0

Service manuaalissa ohje staattorin mittaamiseen. 3 nap. liitin tankin+ilmapoxin alla. Seuraa johtoa staattorin kopalta.
GSX-R750 K8 + CBR600F -00 + Lifan 150

Poissa mustapekka

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 18
Vs: 2006 GSX-R 600 syttyi tuleen tänään! APUA !
« Vastaus #40 : Maaliskuu 27, 2014, 07:36:51 ap »
Vähä offtopic, mut onko porukalla kokemuksii noista ebay:n halvoista säätäjistä? Ei oo varmaa oikee paikka säästää jos tuleen voi syttyä..
K7 1000

Poissa ekkeri69

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 68
Vs: 2006 GSX-R 600 syttyi tuleen tänään! APUA !
« Vastaus #41 : Maaliskuu 30, 2014, 20:18:04 ip »
syttyy ne alkuperäisetkin. omaan tuli jonkin verran isommilla jäähdytysrivoilla kun meinas viime kesänä palaa. kannattaa hiukan vaihtaa paikkaa että jäähtyy paremmin.

Poissa Salmon

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 9
Vs: 2006 GSX-R 600 syttyi tuleen tänään! APUA !
« Vastaus #42 : Heinäkuu 10, 2015, 15:20:22 ip »
Moro. Lainaapas vanhaa aihetta kun on vähän ongelmaa k6 kusiaisen latauksen kanssa.

Olin ahvenistolla pari päivää sitten ratailemassa ja kolmannen setin jälkeen haiskahti pikkuisen omituiselle. En siinä hajun lähdettä löytänyt ja tuntui toimivan joten ajoa lisää. Hyvin toimi ja haju hävisi, mutta sitten jossain vaiheessa päivää ei enää lähtenytkään lämpösenä käyntiin. Akulta mittasin jänitettä 12.48V mutta ei jaksanu pyörittää. Akku latinkiin ja siinähän se mopo jäähtyi samalla. Akku kiinni ekalla käyntiin ja mittailemaan. Hyvin kehnosti jos lainkaan latasi, kierroksilla mittari näytti 12.6V

Tässä vaiheessa jo satoi vettä joten sadekamat niskaan ja kotiin ajelemaan. Toimi ihan ok 100km kotimatkan.
Seuraavana aamuna taas mittari kouraan ja kokeilemaan. Ekalla käyntiin ja lataa 14.5-14.7V

Eli oireileeko jännitteensäädin noin? Lämpöisenä ei toimi mutta kylmä toimii. Vai onko sittenkin staattori?
Ja mites ne ebayn säätimet kannattaako sellaista edes kokeilla vai suoraan suzukin omaa kamaa. Vai onko jotain hyviä vaihtoehtoja alkuperäiselle
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 10, 2015, 15:21:53 ip kirjoittanut Salmon »

Poissa KassuB

  • VIP-Jäsen
  • *****
  • Viestejä: 1077
  • GSX-R
Vs: 2006 GSX-R 600 syttyi tuleen tänään! APUA !
« Vastaus #43 : Heinäkuu 10, 2015, 16:31:46 ip »
Seuraavana aamuna taas mittari kouraan ja kokeilemaan. Ekalla käyntiin ja lataa 14.5-14.7V

Eli oireileeko jännitteensäädin noin? Lämpöisenä ei toimi mutta kylmä toimii. Vai onko sittenkin staattori?
Epäkuntoinen säädin toimii usein juuri noin, kylmänä toimii mutta lämmetessään ei.
Mittaa jännitteet ajossa.
Staattorin teho laskee lämmetessä, normaalia.

Poissa Salmon

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 9
Vs: 2006 GSX-R 600 syttyi tuleen tänään! APUA !
« Vastaus #44 : Heinäkuu 28, 2015, 21:27:51 ip »
Tänään taas pääsin pitkästä aikaa kokeilemaan ja ensi viikon affeniston reissukin jo kolkuttelee ovella.

Käytin kunnolla lämpimäksi/kuumaksi ja samalla seurailin jännitettä akulta. Ihan normaalia 14.5V sieltä tulee koko ajan. Ainoa mikä ihmetytti niin on sen jännitteensäätimen lämpeneminen. Erehdyin kädellä kokeilemaan ja hyvä ettei palanut sormet rakoille. EI liene normaalia.

Edelleen odottelen kommentteja noista ebay säätimistä. Tekeekö niillä mitään?

Poissa Juha_K

  • Ylläpitäjä
  • *****
  • Viestejä: 3355
Vs: 2006 GSX-R 600 syttyi tuleen tänään! APUA !
« Vastaus #45 : Heinäkuu 28, 2015, 22:20:26 ip »
Tänään taas pääsin pitkästä aikaa kokeilemaan ja ensi viikon affeniston reissukin jo kolkuttelee ovella.

Käytin kunnolla lämpimäksi/kuumaksi ja samalla seurailin jännitettä akulta. Ihan normaalia 14.5V sieltä tulee koko ajan. Ainoa mikä ihmetytti niin on sen jännitteensäätimen lämpeneminen. Erehdyin kädellä kokeilemaan ja hyvä ettei palanut sormet rakoille. EI liene normaalia.

Edelleen odottelen kommentteja noista ebay säätimistä. Tekeekö niillä mitään?
Älä tuhlaa aikaa ja rahaa eBay:n halpis säätimiin. Mulla on omassa FH020AA http://roadstercycle.com/
Kyllähän se säädin kuumenee pirusti. Joka tapauksessa siirrä säädin pois syylärin takaa, jos sitä ei ole vielä siirretty.
K5 1000 & K1 750
Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

Poissa Salmon

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 9
Vs: 2006 GSX-R 600 syttyi tuleen tänään! APUA !
« Vastaus #46 : Heinäkuu 28, 2015, 23:27:42 ip »
Tänään taas pääsin pitkästä aikaa kokeilemaan ja ensi viikon affeniston reissukin jo kolkuttelee ovella.

Käytin kunnolla lämpimäksi/kuumaksi ja samalla seurailin jännitettä akulta. Ihan normaalia 14.5V sieltä tulee koko ajan. Ainoa mikä ihmetytti niin on sen jännitteensäätimen lämpeneminen. Erehdyin kädellä kokeilemaan ja hyvä ettei palanut sormet rakoille. EI liene normaalia.

Edelleen odottelen kommentteja noista ebay säätimistä. Tekeekö niillä mitään?
Älä tuhlaa aikaa ja rahaa eBay:n halpis säätimiin. Mulla on omassa FH020AA http://roadstercycle.com/
Kyllähän se säädin kuumenee pirusti. Joka tapauksessa siirrä säädin pois syylärin takaa, jos sitä ei ole vielä siirretty.

Ok. Toi vaatii ilmeisesti hieman askartelua, eli ei ole ihan plug&play

Poissa Juha_K

  • Ylläpitäjä
  • *****
  • Viestejä: 3355
Vs: 2006 GSX-R 600 syttyi tuleen tänään! APUA !
« Vastaus #47 : Heinäkuu 28, 2015, 23:49:08 ip »
Ei ole ihan plug&play, mutta ei paha ollenkaan. Laturin piuhat poikki,  niihin liittää jatkot ja päähän liitin. Toisen liittimen piuhat akulle.
On myös plug&play malleja http://ricksmotorsportelectrics.com/part/10-207/MDZTdXpHU1hSNjAw

Kun vähän askartelee niin säätimen saa sinne minne haluaa ja ei ole pelkoa, että heppoiset vakioliittimeet sulaa.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 28, 2015, 23:51:04 ip kirjoittanut Juha_K »
K5 1000 & K1 750
Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

Poissa harriyt

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 7
Vs: 2006 GSX-R 600 syttyi tuleen tänään! APUA !
« Vastaus #48 : Heinäkuu 24, 2019, 22:12:24 ip »
Viikonloppuna K8 750:n kans kävi sitte ittellekki niin että virta loppui kesken reissun. Akku on kunnossa, mutta lataus ei toimi. Kumpi noista todennäköisemmin kärähtää; staattori vai säädin (tasasuuntaajaksi ne sanovat sitä Suzukin maahantuonnis)?

Selvittelin muutama päivä sitten asioita ja kävi ilmi että pyörään on tekemättä kaks "takaisinkutsu-korjausta"; etujarrun pääsylinteri ja tasassuuntaaja. Aika sopivasti osui kohdalle noinki vanhan pyörän kanssa. Jos se ny on se säädin mikä hajos.

Aloin vain miettimään että kuinka paljon noita korjaamattomia vehkeitä mahtaa olla. Itte otin Suzukiin yhteyttä koska jostain täältä foorumeilta selkis että pyörä on joskus kutsuttu huoltoon jarrusylinterin takia, ja huomasin että ittellä on vielä vanhan mallinen sylinteri. No siinä sitte selvis että myös regulaattorin takia on tullu kutsu. Eli nyt pääsee halvalla jos vika tosiaan on just siinä. Staattori oliski sitte viä pykälää kalliimpi...


Poissa ekkeri69

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 68
Vs: 2006 GSX-R 600 syttyi tuleen tänään! APUA !
« Vastaus #49 : Elokuu 11, 2019, 22:49:54 ip »
molempia on menny. mittailemalla selviää kumpi menny. yleensä jos ei lataa niin staattori ja jos lataa liikaa niin säädin. voi silti olla kumpi tahansa.