Kirjoittaja Aihe: Renkaat radalla  (Luettu 7242 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa TimoI

• Newbie
  • *
Renkaat radalla
« : Kesäkuu 07, 2013, 17:07:44 ip »
Onko ne kumit ihan pelkät Diablot vai mitkä?

pelkät diablot, melkeen täydellä pinnalla. ne vaan tuntuu epävarmoilta. saattaa nimittäin rojahtaa keula alas kun lisää kaasua kun tuntuu olevan varaa siihen mutta sitten takanen voi menettää pidon ja touhu muuttuu savuiseksi. mistä tän paistovuoden voi lukea?
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 08, 2013, 21:49:06 ip kirjoittanut marko_ »

Poissa peetee

• Newbie
  • *
Renkaat radalla
« Vastaus #1 : Kesäkuu 07, 2013, 17:34:07 ip »
Yleensä se on siihen kummin kylkeen painettu..vuosiluku ja monest viel kuukauskin merkattu...

Poissa marko_

• Foorumin Moderoija
  • R1000 K4 Superbike B #21
Renkaat radalla
« Vastaus #2 : Kesäkuu 07, 2013, 18:14:42 ip »
Tästä kuvasta mallia, kuvan rengas on viikko 42 vuodelta 11
Elikkäs oikean puoleiset merkinnät kuvassa.
Ainakin Pirellissä merkintä löytyy vain renkaan toiselta sivulta.

Nuo Diablot on semmoset saippua renkaat että en kyllä niillä lähtis ajamaan kun sen ihan ensimmäisen ratapäivän ja jos kuski vähänkään hurjapää niin ei sillä ekallakaan kerralla kovin montaa kierrosta kannata ajaa putkeen.
Köröttelyssä toimivat varmaan ihan samalla lailla kuin mitkä tahansa mustat ja pyöreät. :)

Poissa TimoI

• Newbie
  • *
Renkaat radalla
« Vastaus #3 : Kesäkuu 07, 2013, 19:01:40 ip »
^^
 O0 O0 O0 O0 O0 O0 O0 O0

Noni, jos saan ne kadulla lipsumaan ni turha on mennä radalle niillä riehumaan. Mitä ostan siihen alle?

Poissa marko_

• Foorumin Moderoija
Renkaat radalla
« Vastaus #4 : Kesäkuu 07, 2013, 20:25:39 ip »

Noni, jos saan ne kadulla lipsumaan ni turha on mennä radalle niillä riehumaan. Mitä ostan siihen alle?

Minä en tuohon oikeen osaa sanoa muuta kuin että mulla on ollu Pirellin Dragon Supercorsa Pro SC1 eteen ja SC2 taakse ja ne on toiminu tosi hyvin. Nuo on seosrenkaita niin niillä uskaltaa ajaa kun niissä ei ole sitä ongelmaa että radalla ajettaessa ne lämpene liikaa ja tulevat sen takia liukkaiksi.
Nyt ihan vasta oon siirtyny käyttämään slicksejä.

Mun tietämiä toimivia vaihtoehtoja kuviorenkaista on:
Pirelli Dragon Supercorsa Pro SC1-SC2
Pirelli Diablo Supercorsa SP
Pirelli Diablo Supercorsa SC1-SC2
Metzeler Racetec Interact K1-K3
Nämä siis kaikki seosrenkaita. Vaihtoehtoja on enemmänkin mutta nämä on ne mitä minä osaan tähän hätään nimetä.

Joku muu enemmän kokemusta omaava osaa varmaan paremmin neuvoa tuossa rengas valinnassa.
Haloo poijaat, tulkaas antaan rengas suosituksia... :)

Kuitenkin luulisin että noilla sun Diabloilla voit käydä kokeileen sitä radalla ajamista mutta jos se kipinä syttyy niin sitten ensimmäisenä renkaat vaihtoon. Niihin kuitenki tulee huomattavasti lisää pitoa kun niistä laskee paineita. Tämä kuitenki tekee myös sen että ne renkaat lämpenee enemmän mikä ei sitten taas ole hyvä asia koska sekin sitten tekee ne renkaat liukkaiksi tietys pisteen jälkeen.

Nyt muiltaki kommenttia koska mun tiedot tähän asiaan alkaa oleen tässä. :)

Poissa Slowrider

• Ylläpitäjä
  • Finnish Superbike #69
Renkaat radalla
« Vastaus #5 : Kesäkuu 07, 2013, 20:58:16 ip »

Minä en tuohon oikeen osaa sanoa muuta kuin että mulla on ollu Pirellin Dragon Supercorsa Pro SC1 eteen ja SC2 taakse ja ne on toiminu tosi hyvin. Nuo on seosrenkaita niin niillä uskaltaa ajaa kun niissä ei ole sitä ongelmaa että radalla ajettaessa ne lämpene liikaa ja tulevat sen takia liukkaiksi.
Nyt ihan vasta oon siirtyny käyttämään slicksejä.

Mun tietämiä toimivia vaihtoehtoja kuviorenkaista on:
Pirelli Dragon Supercorsa Pro SC1-SC2
Pirelli Diablo Supercorsa SP
Pirelli Diablo Supercorsa SC1-SC2
Metzeler Racetec Interact K1-K3
Nämä siis kaikki seosrenkaita. Vaihtoehtoja on enemmänkin mutta nämä on ne mitä minä osaan tähän hätään nimetä.

Joku muu enemmän kokemusta omaava osaa varmaan paremmin neuvoa tuossa rengas valinnassa.
Haloo poijaat, tulkaas antaan rengas suosituksia... :)

Kuitenkin luulisin että noilla sun Diabloilla voit käydä kokeileen sitä radalla ajamista mutta jos se kipinä syttyy niin sitten ensimmäisenä renkaat vaihtoon. Niihin kuitenki tulee huomattavasti lisää pitoa kun niistä laskee paineita. Tämä kuitenki tekee myös sen että ne renkaat lämpenee enemmän mikä ei sitten taas ole hyvä asia koska sekin sitten tekee ne renkaat liukkaiksi tietys pisteen jälkeen.

Nyt muiltaki kommenttia koska mun tiedot tähän asiaan alkaa oleen tässä. :)

eikös noista toi sp ole ainut "virallisesti" ilman lämppäreitä ajettava malli?  Eli sellainen ois kai se paras. Toki noi seosrenkaatkin pelaa hyvin ilman lämppäreitä kunhan vaan tiedostaa ettei pidä kuten lämppäreissä.

Esimerkkinä tänään: Kaksi kaveria ekaa kertaa radalla alastarossa. Kummassakin pyörässä dunlop 8813 ja takana 7712 ilman lämppäreitä. (suosituslämpötila kai jotain 90). Ei kuulemma mitään lipsumista havaittavissa. Alastarossa vauhdit karvan alle 1.50 ja toisella 1.38.5

Itse näyttelin linjoja samoilla renkailla (lämppäreistä) ja muutaman kierroksen jälkeen aloin ajaan omaa ajoa (1.30) ja siinä välissä olivat jäähtyneet ja lipsu niin maan pirusti.

summa summarun: kyllä ne seosrenkaatkin pitää hitaammassa ajossa hyvin ilman lämppäreitäkin kunhan vertaa niihin tourinkikumeihin eikä seosrenkaisiin jotka lämmitetty lämppäreillä

Poissa marko_

• Foorumin Moderoija
Renkaat radalla
« Vastaus #6 : Kesäkuu 07, 2013, 21:24:36 ip »
Dragonit ja Metzeler Racetec Interactit toimii ilman läppäreitä.  :)

Ajoin viime syksyn 6 ratapäivää dragoneilla ilman lämppäreitä.
Sitten ajoin vielä tämän kevään ekan reissun botniaringille dragoneilla ilman lämppäreitä, silloin oli lämmintä noin 10astetta ja tosi kylmä tuuli. Ajaksi tuli 1.28.xx ilman mitään ongelmaa.
Tämän jälkeen kun otin lämppärit käyttöön huomasin että renkaat kuluu paljon hitaammin kun on lämppärit.
Pitoa riittää ilman niitäkin kun vain muistaa lämmittää renkaat kunnolla, ajamalla.

Kaveri ajoi viime kesän Metzeler Racetec Interact K2 gummeilla ilman lämppäreitä, ilman ongelmia. Se kulki Toukokuun-Syyskuun ajan noin kerta viikkoon Motoparkissa ajamassa.
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 07, 2013, 21:26:45 ip kirjoittanut marko_ »

Poissa Slowrider

• Ylläpitäjä
  • Finnish Superbike #69
Renkaat radalla
« Vastaus #7 : Kesäkuu 08, 2013, 11:24:26 ap »
Noi racetechit unohtu. Nehän on just passelit. Mulla oli edellisessä k3:set ja ne oli hyvät ilman lämppäreitäkin.

Poissa Hurja

• Jr. Member
  • **
Vs: Renkaat radalla
« Vastaus #8 : Kesäkuu 10, 2013, 18:46:04 ip »
Supercorsa SP ja Racetech K3 on katuversiot nuosta katulaillisista kilpa renkaista joiden kuvio on siis sama, mutta runko ja rengaspaineet on siis erit kuin näillä kilpaversioilla. Racetech SEOSrenkaat on K0, K1 ja K2. Supercorsien vastaavasti sitten SC0, SC01 ja SC2

Poissa marko_

• Foorumin Moderoija
« Vastaus #9 : Kesäkuu 11, 2013, 23:29:27 ip »
Supercorsa SP ja Racetech K3 on katuversiot nuosta katulaillisista kilpa renkaista joiden kuvio on siis sama, mutta runko ja rengaspaineet on siis erit kuin näillä kilpaversioilla. Racetech SEOSrenkaat on K0, K1 ja K2. Supercorsien vastaavasti sitten SC0, SC01 ja SC2

Hyvä että saatiin tarkennusta tähänkin asiaan  O0

Poissa PP007

• VIP-Jäsen
« Vastaus #10 : Kesäkuu 12, 2013, 23:48:13 ip »
Voihan Dunloppiakin käyttää? Tai mulle ainakin kelpaa..., Matopurkkiin tulee eteen sb sc1, taakke gp racer
Yhtä kaikki, mustia ja pyöreitä tuntuvat kaikki olevan ;D
GSX-R 1000 K-8

Poissa Slowrider

• Ylläpitäjä
  • Finnish Superbike #69
« Vastaus #11 : Kesäkuu 13, 2013, 00:17:40 ap »
Voihan Dunloppiakin käyttää? Tai mulle ainakin kelpaa..., Matopurkkiin tulee eteen sb sc1, taakke gp racer
Yhtä kaikki, mustia ja pyöreitä tuntuvat kaikki olevan ;D

dunloppi on erittäin hyvä valinta :)
Eteen varsinki 8813 varma valinta.

Poissa PP007

• VIP-Jäsen
« Vastaus #12 : Kesäkuu 19, 2013, 23:16:46 ip »
Mites Mez racetech slick k100? löysin tallista lähes ajamattoman, seosta en tiedä, mutta tuntui pehmeältä.
Onko kokemuksia vai lyönkö vanteelle ja kerron sitten missä meni pieleen :P, Niin, jokunen vuosi mennyt paistosta.
GSX-R 1000 K-8

Poissa Slowrider

• Ylläpitäjä
  • Finnish Superbike #69
« Vastaus #13 : Kesäkuu 19, 2013, 23:19:49 ip »
Mites Mez racetech slick k100? löysin tallista lähes ajamattoman, seosta en tiedä, mutta tuntui pehmeältä.
Onko kokemuksia vai lyönkö vanteelle ja kerron sitten missä meni pieleen :P, Niin, jokunen vuosi mennyt paistosta.

Eiköhän se sinne rataan kulu. jos ei ole jäätynyt/ollut öljyn tms kans tekemisissä niin ei se paisto kai niin tarkkaa ole. 07-08 renkaita tuli viimekesänäkin käytettyä pari :)

Poissa PP007

• VIP-Jäsen
« Vastaus #14 : Kesäkuu 19, 2013, 23:43:59 ip »

Eiköhän se sinne rataan kulu. jos ei ole jäätynyt/ollut öljyn tms kans tekemisissä niin ei se paisto kai niin tarkkaa ole. 07-08 renkaita tuli viimekesänäkin käytettyä pari :)
Niin kai se menee. Nyt edessä Pirelli superbike, taidan vaihtaa...niin on ainakin kokeiltu. Tuskin huomaan mitään eroa :P
GSX-R 1000 K-8

Poissa Kolmone

• VIP-Jäsen
« Vastaus #15 : Elokuu 26, 2013, 11:39:31 ap »
Onko kenelläkään tietoa, mistä pk-seudulta saisi edullisesti Racetech K3:sta tai Supercorsa SP:tä? Alle laitettuna ja tietenkin tällä viikolla....
R6 2008, PV50 -81, Pappatunturi -74,
GSX-R 600 K9, GSX-R 1000 K6, GSX-R 1000 K2, GSF 1200 S->N -04, GSF 600 S -98, NX 250 Dominator -90, PV 50 -88

Poissa Kolmone

• VIP-Jäsen
« Vastaus #16 : Elokuu 26, 2013, 12:51:41 ip »
Ja onko kokemuksia Dunlopin (vastaavista) renkaista? Eli Sportmax D212 GP Pro ja GP Racer D211?

R6 2008, PV50 -81, Pappatunturi -74,
GSX-R 600 K9, GSX-R 1000 K6, GSX-R 1000 K2, GSF 1200 S->N -04, GSF 600 S -98, NX 250 Dominator -90, PV 50 -88

Poissa marko_

• Foorumin Moderoija
« Vastaus #17 : Elokuu 26, 2013, 14:52:35 ip »
Ja onko kokemuksia Dunlopin (vastaavista) renkaista? Eli Sportmax D212 GP Pro ja GP Racer D211?

Ainakin 212 gp pro on rengas minkä kanssa on pakko olla lämppärit.
Luullakseni 211 gp racerin kans sama juttu mutta siitä en tiiä varmaa.

Poissa PP007

• VIP-Jäsen
« Vastaus #18 : Elokuu 26, 2013, 16:20:15 ip »
Mä oon ajanut gp 211 ilman lämppäreitä ja lämppäreillä. Lämpimänä pitää tietty paremmin ja niinkuin marko mainitsi niin kuluu vähemmän.
GSX-R 1000 K-8

Poissa Slowrider

• Ylläpitäjä
  • Finnish Superbike #69
« Vastaus #19 : Marraskuu 03, 2013, 19:17:28 ip »
Ensi kesänä sitten onkin misukkaa käytössä jos menee tämä läpi:

http://www.motorrad.fi/sitenews/view/-/nid/690/ngid/5

Poissa marko_

• Foorumin Moderoija
« Vastaus #20 : Marraskuu 03, 2013, 19:24:43 ip »
Ensi kesänä sitten onkin misukkaa käytössä jos menee tämä läpi:

http://www.motorrad.fi/sitenews/view/-/nid/690/ngid/5

No se siitä sitten...

Poissa Slowrider

• Ylläpitäjä
  • Finnish Superbike #69
« Vastaus #21 : Marraskuu 03, 2013, 19:33:15 ip »
Myydään dunloppia :D

Poissa marko_

• Foorumin Moderoija
« Vastaus #22 : Marraskuu 03, 2013, 19:37:23 ip »
Myydään dunloppia :D

Sitte vaan kauppa käymään, kyllähän tässä tarvis lisää renkaita.  ::)

Poissa TommoKe

• Jr. Member
  • **
« Vastaus #23 : Marraskuu 03, 2013, 20:24:48 ip »
Jahas, rengas sääntö on sit tollainen!! OIKEAN hintasia Pirellin ja Dunlopin AJAMATTOMIA slicksejä saa tarjota.... Ei paljoa hikiajossa ole väliä mikä merkki pyörii.
*Kivoja osia myynnissä*

Poissa Slowrider

• Ylläpitäjä
  • Finnish Superbike #69
« Vastaus #24 : Marraskuu 03, 2013, 20:34:40 ip »
Jahas, rengas sääntö on sit tollainen!! OIKEAN hintasia Pirellin ja Dunlopin AJAMATTOMIA slicksejä saa tarjota.... Ei paljoa hikiajossa ole väliä mikä merkki pyörii.

Uudet sateiset löytys. Siinä hommassa se hiki tulee  O0

Poissa TommoKe

• Jr. Member
  • **
« Vastaus #25 : Marraskuu 03, 2013, 20:47:13 ip »

Uudet sateiset löytys. Siinä hommassa se hiki tulee  O0

Sateella ollaan sisätiloissa tuunaamassa jotain.  8)
*Kivoja osia myynnissä*