Kirjoittaja Aihe: Takaisinkutsu ja myynnin keskeytys Suzuki GSX-R 2004-2013 pääjarrusylinterille!  (Luettu 64483 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Juha_K

  • Foorumin Moderoija
  • *****
  • Viestejä: 3346
No niin, ei se ole ollut ihan tuulesta temmattua väittää, että Suzukin pääsylkkä on hanurista.

Lainaus
All new or Used 2004* through 2013 GSXR models
1000 2005-2013
750 2004-2013
600 2004-2013

Suzuki Motor Corporation has instituted a safety recall campaign to replace the front brake master cylinder. The brake
piston inside the front brake master cylinder of some motorcycles may not have received adequate surface treatment to
prevent corrosion. Corrosion of the brake piston generates gas, which may not be adequately purged from the master
cylinder due to the side position location of the reservoir return port. To ensure customer safety and satisfaction, dealers
will replace the front brake master cylinder and brake fluid.
Technical Service Bulletin:
Servicing information regarding this safety recall will be available in a Technical Service Bulletin the week of
October 28, 2013.
Parts Availability:
Dealers will be able to order the necessary parts to perform this recall campaign beginning approximately the week of
November 4, 2013. Adequate supplies of parts will be available at that time to ensure your ability to service all your
affected units. Your dealership may immediately resume retail sales once the recall campaign is completed.

Lyhyesti sanottuna kaikissa radiaalipääsylkissä olevan männän pintakäsittely on puutteellinen ja saattaa aiheuttaa ilman pääsyn jarrujärjestelmään. Turvallisuuteen vedoten kaikkien osien myynti on keskeytetty ja ensi kuun alusta voi alkaa tilaamaan uusia osia. Suomeen tämä ei varmaan tule ihan heti, mutta kannattaa kysyä jo nyt, niin jotain voisi tapahtua ja kesäksi saisitte mopoon paremmat jarrut. :)
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 16, 2013, 06:51:47 ap kirjoittanut Juha_K »
K5 1000 & K1 750
Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

Poissa Slowrider

  • Ylläpitäjä
  • *****
  • Viestejä: 2119
  • Finnish Superbike #69
Mitenhän suhtautuvat kun vie tuommosen solmussa olevan pääsylinterin :)


Poissa Juha_K

  • Foorumin Moderoija
  • *****
  • Viestejä: 3346
Kanava menee uusiksi.
K5 1000 & K1 750
Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

Poissa Slowrider

  • Ylläpitäjä
  • *****
  • Viestejä: 2119
  • Finnish Superbike #69
Tuleeko tuohon siis muutakin muutosta kuin se pinnoitus? Eikö toi after malli ihan erinlainen kun letkulähtökin eri puolella? Hitto kun nyt äkkiä saisivat suomeenkin tuon vaihto-ohjelman. Varsinkin kisakuskit joiden pakko vakioilla ajaa odottavat kuumeisesti :)

Poissa T1mppa

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 421
Mitenhän suhtautuvat kun vie tuommosen solmussa olevan pääsylinterin :)

Sanot vielä, että "tämän takia pyörä ja mies on tässä kunnossa. Olisi syytä laittaa nopeasti uusi pääsylkkä tiskiin, ennen kuin vien asiaa eteenpäin... >:( "

Hetkeä myöhemmin kaikki ovat onnellisia.

Poissa Hurja

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 180
Mites pyörät jotka ei ole rekisterissä?

Kyselin AJBikestä ja kertoi, että valmistaja ilmoittaa IFartille mitä sarjanumeroita tuo koskee ja Ifart sitten sen perusteella lähettelee kutsut kotiin.

Epäili, että Suomi ei ensimmäisenä jonossa ole ja valmistajan+maahantuojan täytyy varustautua riittävällä määrällä tarvikkeita ensiksi. Sitten voidaan laittaa recall käytäntöön.

Poissa Slowrider

  • Ylläpitäjä
  • *****
  • Viestejä: 2119
  • Finnish Superbike #69
Mites pyörät jotka ei ole rekisterissä?

Kyselin AJBikestä ja kertoi, että valmistaja ilmoittaa IFartille mitä sarjanumeroita tuo koskee ja Ifart sitten sen perusteella lähettelee kutsut kotiin.

Epäili, että Suomi ei ensimmäisenä jonossa ole ja valmistajan+maahantuojan täytyy varustautua riittävällä määrällä tarvikkeita ensiksi. Sitten voidaan laittaa recall käytäntöön.

Freedin linkistä lainaus:

"Customers with officially imported road registered machines will be notified via post using DVLA sourced data and advised to contact their local authorised Suzuki dealer to arrange fitment of the replacement components free of charge. Suzuki will also use organisations such as the ACU to reach owners of race and track day bikes.’


"

Eli kyllä tuo selkeästi näyttää siltä, että myös kisapelit kuuluu tuon piiriin
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 25, 2013, 20:13:48 ip kirjoittanut Slowrider »


Poissa Juha_K

  • Foorumin Moderoija
  • *****
  • Viestejä: 3346
Vanha M/C



Uusi M/C


K5 1000 & K1 750
Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

Poissa Slowrider

  • Ylläpitäjä
  • *****
  • Viestejä: 2119
  • Finnish Superbike #69
Näköjään ihan erinlainen kun alkuperäinen. Äkkiä vain tännekkin noita  O0

Poissa SQ89

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 79
Jokseenkin aika mielenkiintoinen tapaus. Tulee heti mieleen, että materiaalissa tai pinnoitusmenetelmässä koetettu säästää.

Kenen valmistama jarru btw?

Poissa marko_

  • Foorumin Moderoija
  • *****
  • Viestejä: 1801
  • R1000 K4 Superbike B #21

Poissa Hooki

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 9
Vs: Takaisinkutsu ja myynnin keskeytys Suzuki GSX-R 2004-2013 pääjarrusyli!
« Vastaus #13 : Marraskuu 03, 2013, 10:03:42 ap »
Mitenkähä mahtaavat suhtautua jos on tuommone sylinteri (k7) eri pyörässä (gen1 busa). Kannattaakoha ees mennä kysymää??

Poissa lappis

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 106
Vs: Takaisinkutsu ja myynnin keskeytys Suzuki GSX-R 2004-2013 pääjarrusyli!
« Vastaus #14 : Marraskuu 03, 2013, 18:24:59 ip »
Mitenkähä mahtaavat suhtautua jos on tuommone sylinteri (k7) eri pyörässä (gen1 busa). Kannattaakoha ees mennä kysymää??

Mulla sama homma, K7 sylinteri K3:sessa.
K3 1000 Fighter

Poissa marko_

  • Foorumin Moderoija
  • *****
  • Viestejä: 1801
  • R1000 K4 Superbike B #21
Vs: Takaisinkutsu ja myynnin keskeytys Suzuki GSX-R 2004-2013 pääjarrusyli!
« Vastaus #15 : Marraskuu 03, 2013, 19:31:03 ip »
Mitenkähä mahtaavat suhtautua jos on tuommone sylinteri (k7) eri pyörässä (gen1 busa). Kannattaakoha ees mennä kysymää??

Mulla sama homma, K7 sylinteri K3:sessa.

Mulla on L1 pääsylkkä K4 pyörässä.
Mitenkähän tuo homma tulee menemään, mulla pyörä on otettu käyttöön vasta 2005.

Poissa marko_

  • Foorumin Moderoija
  • *****
  • Viestejä: 1801
  • R1000 K4 Superbike B #21
Vanha M/C



Uusi M/C




Ootko saanu muuten kommenttia että onko tuo uusi parempi kuin vanha tehonsa puolesta?

Poissa Juha_K

  • Foorumin Moderoija
  • *****
  • Viestejä: 3346
Ainakin isossa maailmassa menee runkonumeron/valmistenumeron mukaan, eli ei koske muita mopoja kuin takaisinkutsuun kuuluvia.

Ei se ollut huomannut mitään erikoista. Taitaa olla kuitenkin saman kokoisella männällä ja sama suhde.
K5 1000 & K1 750
Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

Poissa marko_

  • Foorumin Moderoija
  • *****
  • Viestejä: 1801
  • R1000 K4 Superbike B #21
Ainakin isossa maailmassa menee runkonumeron/valmistenumeron mukaan, eli ei koske muita mopoja kuin takaisinkutsuun kuuluvia.

Ei se ollut huomannut mitään erikoista. Taitaa olla kuitenkin saman kokoisella männällä ja sama suhde.

Mitenkähän tuo sitten menee kun mun sylkkä on lähtösin kilvettömästä moposta?
Millä perusteella niissä toi takaisinkutsun menee..

Poissa Juha_K

  • Foorumin Moderoija
  • *****
  • Viestejä: 3346
Ainakin isossa maailmassa menee runkonumeron/valmistenumeron mukaan, eli ei koske muita mopoja kuin takaisinkutsuun kuuluvia.

Ei se ollut huomannut mitään erikoista. Taitaa olla kuitenkin saman kokoisella männällä ja sama suhde.

Mitenkähän tuo sitten menee kun mun sylkkä on lähtösin kilvettömästä moposta?
Millä perusteella niissä toi takaisinkutsun menee..

Kilvettömätkin saa uuden sylkän, mutta varmaan edellyttää myös omistajien aktiivisuutta.
K5 1000 & K1 750
Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

Poissa ekkeri69

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 65
tänään kävin rm heinolla kysymässä kuinka näitä ruvetaan vaihtaan. kevääseen menee ennen kun tulee uusia osia.

Poissa skive

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 76
Joutuuko tässä sit itse maksumieheksi jos tollanen takasin kutsunnan alainen vempele löytyy pyörästä?

Poissa Slowrider

  • Ylläpitäjä
  • *****
  • Viestejä: 2119
  • Finnish Superbike #69
Joutuuko tässä sit itse maksumieheksi jos tollanen takasin kutsunnan alainen vempele löytyy pyörästä?

Ei taida olla muuta vaivaa kun viet mopon huollettavaksi. Itse kun noita autoja vastaaviin vienyt niin itse saa kyydin kotiin/sijaispelin hommata. Eli sitä ei kustanneta. Muita kuluja ei tule

Poissa TommoKe

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 563
Tollaiset jarruhommelit menee yleensä vielä Trafin valvontaan, eli jos ei tule merkintää että tehty, menee laite ajokieltoon jossain vaiheessa.
*Kivoja osia myynnissä*

Poissa Hansk1

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 16
Nyt on käynnistynyt suomessakin takaisinkutsu. Tänään lähti tilaukseen uusi jarrusylinteri, saa nähdä koska tulee.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 04, 2013, 18:59:03 ip kirjoittanut Hansk1 »
GSXR 1000 K6 kilpuri

Poissa heinojo

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 80
Mites tuo homma menee tuleeko jonkun näköstä postia/kutsua aiheeseen liittyen, ??? vai tapahtuuko ihan oman toiminnan kautta eli menenkö merkkiliikkeeseen rekkarin kanssa ja totean yks tollane  ;D

Poissa Hansk1

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 16
Mites tuo homma menee tuleeko jonkun näköstä postia/kutsua aiheeseen liittyen, ??? vai tapahtuuko ihan oman toiminnan kautta eli menenkö merkkiliikkeeseen rekkarin kanssa ja totean yks tollane  ;D

Postia tulee kaikille kilvellisten omistajille. Kilvettömien omistajilta vaatii omatoimisuutta.

Ei sitä postia kuitenkaan tarvitse odottaa. Otat vain pyörän runkonumeron ylös ja marssit liikkeeseen.
GSXR 1000 K6 kilpuri

Poissa heinojo

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 80
Mites tuo homma menee tuleeko jonkun näköstä postia/kutsua aiheeseen liittyen, ??? vai tapahtuuko ihan oman toiminnan kautta eli menenkö merkkiliikkeeseen rekkarin kanssa ja totean yks tollane  ;D

Postia tulee kaikille kilvellisten omistajille. Kilvettömien omistajilta vaatii omatoimisuutta.

Ei sitä postia kuitenkaan tarvitse odottaa. Otat vain pyörän runkonumeron ylös ja marssit liikkeeseen.
Kiitos tiiosta  O0

Poissa marko_

  • Foorumin Moderoija
  • *****
  • Viestejä: 1801
  • R1000 K4 Superbike B #21
Kävin kans tilaamassa uuden pääsylkän.
Varmaan ens viikolla saa jo sen uuden.
Vanhasta tarvii palauttaa vain ite sylinteri, kahvaa ei tarvi palauttaa eikä sitä myöskään tule uutta.

Pääsylinteri on kilvettömästä moposta niin tarvi kertoa vaan kyseisen pyörän runkonumero, se kirjattiin ylös ja samalla numerolla ei voi enään vaihtaa toista, yks sylinteri per runkonumero.   :o

Poissa eri-ernesti

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 253
Onko nää takasinkutsut listattu johonkin? Mulla on pari aikasempaakin kutsua unohtunu, ilmeisesti on tulossa vaikka mitä uutta roipetta, ecua yms
K7 Kilo