Kirjoittaja Aihe: Kilosen K5 turbotus  (Luettu 12463 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa make87

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 22
Kilosen K5 turbotus
« : Toukokuu 03, 2014, 07:57:24 ap »
Moro. Päässä pyörinyt pitemmän aikaa mopon turbotus. Tarkotus ei ole tehdä mitään suola-aavikolle sopivaa ohjusta vaan ihan omaksi iloksi. Mitä kannattaa huomioida? voiko K1-K4 turbo-osia hyödyntää? Miten vakio kytkin kestää rääkkiä, jne jne.. vai onko vaan viisain ostaa valmis turbo vehje  ;D

Poissa marko_

  • Foorumin Moderoija
  • *****
  • Viestejä: 1801
  • R1000 K4 Superbike B #21
Vs: Kilosen K5 turbotus
« Vastaus #1 : Toukokuu 03, 2014, 09:09:40 ap »
Kaikki ei passaa suoraan, ainaki painekotelossa taitaa lähtöjen jako olla eri.
Pakosarja passaa kyllä.
Sähköosat passaa varmaan kans.
Kytkin on tosi vankkaa tekoa.

Paremmin asiaan perehtyneet laittaa varmaan lisää tietoa.  O0

Poissa T1mppa

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 423
Vs: Kilosen K5 turbotus
« Vastaus #2 : Toukokuu 03, 2014, 10:05:32 ap »
Mitään en näistä laitteista tiedä, mutta itse lähtisin teoriaa selailemalla ja miettimällä, onko tällaiseen projektiin järkevää lähteä.
Voi meinaan olla, että pyörä on piiiiiitkän aikaa ajamattomana ja turbon jälkeen saattaa tulla myös keskeytyksiä tai häiriöitä ajamiseen.

Tämmöstä dataa itse googlettelin nopeasti:
http://www.amazon.com/Turbocharging-Performance-Handbook-Motorbooks-Workshop/dp/0760328056
http://www.cycleconnections.com/articledetail.asp?TypeID=23&ID=458
http://www.proboost.fi/EN/bk_GSXR1100_K1-K4.html  Tuonne voisi jopa soittaa, kun on suomalainen pulju

Ja itse kun en tuollaista jaksaisi ruuvata pyörääni kiinni, niin duunaisin jonkun tällaisen ratkaisun:
http://www.ebay.com/itm/BUSA-Dry-Kit-GSXR-600-750-1000-Nitrous-Oxide-Kit-NEW-/200504449773

Eli nitrot kiinni. Näissä pyörissä on niin paljon jenkaa vakiona, että välillä on hankaluuksia saada siirrettyä kaikkea tehoa asfalttiin. Jos kuitenkin lapsettaa, niin voisi sitä laittaa tarvittaessa extra 50 hp, jotta hymy ei hyydy.

Tosta nitrosta vaan mietin, että pitääkö siinä olla erillinen kartta, kun sitä nestettä koneeseen ruikkii. Ehkä kestävämmistä männistäkän ei haittaa olisi...

edit. Ei ollut tarkoitus masentaa mahtavaa unelmaasi. Toivottavasti saat turbon kiinni pyörään. Olen meinaan kuullut, että turbopyörällä ajamisen jälkeen, ihminen vaan ihmettelee, miksi kaikissa pyörissä ei ole turboa. Sen verran hieno venhje ajella!
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 03, 2014, 10:08:01 ap kirjoittanut T1mppa »

Poissa PP007

  • VIP-Jäsen
  • *****
  • Viestejä: 1073
Vs: Kilosen K5 turbotus
« Vastaus #3 : Toukokuu 03, 2014, 11:47:14 ap »
Ahtaminen kannatta aina!
GSX-R 1000 K-8

Poissa make87

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 22
Vs: Kilosen K5 turbotus
« Vastaus #4 : Toukokuu 03, 2014, 13:13:47 ip »
Joo ei tässä vaivuta heti synkkyyteen... mielipiteet ovat enemmän kun tervetulleita, varmasti tulee vielä monta mutkaa matkaan ja pettymyksen kyyneleitä,mut työ tekiänsä opettaa?  Miten lie toi sähkö puoli et tarviiko miten haitekkia olla vehkeiden vai pärjääkö omalla eculla ja pc3:lla ? miten toi koneen sisuskalut tykkää rajottimen paukkeesta ja ylipaineesta? Suht koht edullisesti yritän haalia kamaa kasaan kun ei oo nasan budjetti käytössä,mutta nälkä kasvaa syödessä. Taas varmaan kyseisellä vuodatuksella osotin järkeni mitättömyyden,mutta pakko se on jostain alotettava ;D

Poissa PP007

  • VIP-Jäsen
  • *****
  • Viestejä: 1073
Vs: Kilosen K5 turbotus
« Vastaus #5 : Toukokuu 03, 2014, 14:41:38 ip »
No mulla olis tdo-4 ahtimelle laippa ja pakoputken lähtölaippoja 2kpl.
Toisaalta joutais koko mopokin...
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 03, 2014, 14:46:09 ip kirjoittanut PP007 »
GSX-R 1000 K-8

Poissa Plaaf

  • VIP-Jäsen
  • *****
  • Viestejä: 580
Vs: Kilosen K5 turbotus
« Vastaus #6 : Toukokuu 04, 2014, 13:49:17 ip »
Joo ei tässä vaivuta heti synkkyyteen... mielipiteet ovat enemmän kun tervetulleita, varmasti tulee vielä monta mutkaa matkaan ja pettymyksen kyyneleitä,mut työ tekiänsä opettaa?  Miten lie toi sähkö puoli et tarviiko miten haitekkia olla vehkeiden vai pärjääkö omalla eculla ja pc3:lla ? miten toi koneen sisuskalut tykkää rajottimen paukkeesta ja ylipaineesta? Suht koht edullisesti yritän haalia kamaa kasaan kun ei oo nasan budjetti käytössä,mutta nälkä kasvaa syödessä. Taas varmaan kyseisellä vuodatuksella osotin järkeni mitättömyyden,mutta pakko se on jostain alotettava ;D

Laske budjetti ja sen x 2 niin alat olemaan lähellä..  ;) Aika paljon saa säästettyä, kun tekee itse osia. Unohda pc3 ja laita suoraan tuo pc V Pti
http://www.powercommander.com/powercommander/products/PowerCommanderVPti/powercommander_v_pti.aspx

Eiköhän se siitä sitten lähde.

Poissa marko_

  • Foorumin Moderoija
  • *****
  • Viestejä: 1801
  • R1000 K4 Superbike B #21
Vs: Kilosen K5 turbotus
« Vastaus #7 : Toukokuu 04, 2014, 14:26:33 ip »
^^Eikö vakio ecu osaa rikastaa paineen mukaan jos siihen laittaa tommosen boschin 3bar mapin?

Poissa make87

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 22
Vs: Kilosen K5 turbotus
« Vastaus #8 : Toukokuu 04, 2014, 16:37:48 ip »
Tässä alustavaa kysely teen nii tietää että lähteekö leikkiin mukaan. Pikku hiljaa rueta kattelee ja ostaa romuja. jos jollain sattuu lojumaan turboa,pakosarjaa, painekoteloa jne ylimääräsenä nii viestiä kiitos nam! 2funny

Poissa skive

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 76
Vs: Kilosen K5 turbotus
« Vastaus #9 : Toukokuu 04, 2014, 16:51:14 ip »
Ebay auttaa suo kasaamaan palikoita  ;)
Välillä näkyny myynnissä täydellisiä sarjoja ilman komentajaa 1000€ ja 2000€ välimaastoon

http://www.ebay.com/itm/01-10-SUZUKI-GSX-R-1000-GSXR1000-T3-T4-STAINLESS-STEEL-TURBO-MANIFOLD-EXHAUST-/150980920500?pt=Motorcycles_Parts_Accessories&hash=item23272a04b4&vxp=mtr
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 04, 2014, 16:54:39 ip kirjoittanut skive »

Poissa lappis

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 106
Vs: Kilosen K5 turbotus
« Vastaus #10 : Toukokuu 04, 2014, 17:58:17 ip »
Juu älä vaan osta/tee tuon näköistä pakosarjaa. Ei toimi
K3 1000 Fighter

Poissa Plaaf

  • VIP-Jäsen
  • *****
  • Viestejä: 580
Vs: Kilosen K5 turbotus
« Vastaus #11 : Toukokuu 04, 2014, 18:03:10 ip »
mcxpress tekee turbosarjoja mitkä voi asentaa kiinni ja ajaa huoletta, mutta muiden sarjat tuntuu olevan lähinnä rahanhukkaamista, tietenkin aina jotain käyttökelpoisia osiakin on sarjoissa, mutta loput voi heittää suoraan roskiin.

Lappis ehti ensiksi kommentoida tuota perkeleen kötöstystä mitä vielä pakosarjaksikin joku uskalsi mainita..Älä mene ostamaan.

Poissa make87

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 22
Vs: Kilosen K5 turbotus
« Vastaus #12 : Toukokuu 04, 2014, 18:42:44 ip »
joo itekki kattelin tota sarjaa joku aika sit mut pitäähän sitä oman käden jälki näkyä projektissa vaikka se onkin melko tuherrusta. Ajellaan tää kesä ainakin vaparina nii pitkä ja kylmä talvi on sopivaa aikaa roplata mopoa.

Poissa SALE

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 58
Vs: Kilosen K5 turbotus
« Vastaus #13 : Toukokuu 04, 2014, 21:26:54 ip »
Paiskaappa privaa jos haluat laadukkaan sarjan. Tiedän tekijän joka varmasti osaa. (en minä)
Eikai pikkupaineille tehty vekotin mikään amerikan temppu ole tehdä, jos esim, välijäähdytintä ei laiteta. Vesiruisku muutenkin ehkä parempi vaihtoehto, edellyttäen että painetta ON.
työtä tossa hommassa todellakin on "vähän" enemmän ku muutaman illan verran. Kai tuo kestää vakiopalikoilla jonkun 0.5-0.8 bar??

Poissa Plaaf

  • VIP-Jäsen
  • *****
  • Viestejä: 580
Vs: Kilosen K5 turbotus
« Vastaus #14 : Toukokuu 08, 2014, 21:43:25 ip »
Paiskaappa privaa jos haluat laadukkaan sarjan. Tiedän tekijän joka varmasti osaa. (en minä)
Eikai pikkupaineille tehty vekotin mikään amerikan temppu ole tehdä, jos esim, välijäähdytintä ei laiteta. Vesiruisku muutenkin ehkä parempi vaihtoehto, edellyttäen että painetta ON.
työtä tossa hommassa todellakin on "vähän" enemmän ku muutaman illan verran. Kai tuo kestää vakiopalikoilla jonkun 0.5-0.8 bar??

Vesiruiskuahan käytetään vain peräruiskeena?  :)  Tämähän on semmoinen juupas eipäs taistelua aina, kun siitä puhutaan.. Kunhan vain on jäähdytys niin hyvä tulee.

Ja itsehän käytän siis välijäähyä, kun aina toimii ilman mitään ylimääräistä elektroniikkaan. (Välijäähdytin on aina vähän vaikea asentaa, kun vaatii paljon tilaa ja suomesta ei taida edes kaarevaa kennoa saada syylärin eteen mitä mcxpress käyttää sarjoissaan)
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 09, 2014, 18:04:14 ip kirjoittanut Plaaf »

Poissa nuunas

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 32
Vs: Kilosen K5 turbotus
« Vastaus #15 : Toukokuu 09, 2014, 08:24:14 ap »
Vesiruiskulle annetaan täältä ääni :) moposta löytyy 1216 i/ö mosa missä rupelli ja myös vesiruisku. 50/50% vesimetanoli sekotuksella ajettu nyt yli 5000km eikä ongelmia, ahtopaineita on ollut 0,8-1,7bar  :)
-1216turbo-

Poissa make87

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 22
Vs: Kilosen K5 turbotus
« Vastaus #16 : Toukokuu 13, 2014, 14:45:16 ip »
^^Eikö vakio ecu osaa rikastaa paineen mukaan jos siihen laittaa tommosen boschin 3bar mapin?

Onko 100% tieto? :o
Vahvistaako joku jutun;)

Poissa marko_

  • Foorumin Moderoija
  • *****
  • Viestejä: 1801
  • R1000 K4 Superbike B #21
Vs: Kilosen K5 turbotus
« Vastaus #17 : Toukokuu 13, 2014, 15:41:53 ip »
^^Eikö vakio ecu osaa rikastaa paineen mukaan jos siihen laittaa tommosen boschin 3bar mapin?

Onko 100% tieto? :o
Vahvistaako joku jutun;)

Tuo ei ollu mikään tieto vaan kysymys.  :)

Poissa teme01

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 7
Vs: Kilosen K5 turbotus
« Vastaus #18 : Heinäkuu 30, 2014, 21:47:53 ip »
Minuakin kiinnostaisi tuo vakio ruiskun toimivuus. riittääkö pelkkä bensan paineen säätö?
ymmärtääkö vakio map ollenkaan ylipainetta?

Poissa Bore

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 5
Vs: Kilosen K5 turbotus
« Vastaus #19 : Marraskuu 14, 2014, 08:33:37 ap »
K7-K8 ecu ainakin ymmärtää ylipaineen, kun muuttaa MAP anutrin paineen tunnistavaksi eli pärjää ilman lisäruiskua ja pystyy ecueditorilla ajamaan tietoja omaan boxiin. Sama systeemi, kun gen2 busassa. Tuosta K5-K6 ei ole varmuutta.

Poissa JaKo91

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 351
  • PSM 91
    • Sweet Cheek Racing Ry
Vs: Kilosen K5 turbotus
« Vastaus #20 : Marraskuu 14, 2014, 09:04:17 ap »
K7-K8 ecu ainakin ymmärtää ylipaineen, kun muuttaa MAP anutrin paineen tunnistavaksi eli pärjää ilman lisäruiskua ja pystyy ecueditorilla ajamaan tietoja omaan boxiin. Sama systeemi, kun gen2 busassa. Tuosta K5-K6 ei ole varmuutta.

K5-K6 malleja on ihan vapareitakin paranneltu vaihtamalla suoraan tuollainen gen 2 busan ecu. Ei taida olla ihan plug and play homma, mutta Vittaniemen Sami on ainakin moisia virityksiä tehnyt. Tuo bussin boksi on vielä kohtuu hintainen ja säädöiltään kuulemma todella paljon parempi kuin kilosen oma.
PSM 91 TL 1000R (1755cc)