Kirjoittaja Aihe: viritys  (Luettu 13658 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa suzka

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 44
viritys
« : Toukokuu 31, 2015, 13:10:10 ip »
Hei
Mitenkäs on porukka parantunut pyörän suoritus kykyä, muuten kuin putkea vaihtamalla tai Powercommanderia laittamalla?

Poissa Jabe

  • Foorumin Moderoija
  • *****
  • Viestejä: 654
  • GSX-R 600 K6
Vs: viritys
« Vastaus #1 : Toukokuu 31, 2015, 13:47:37 ip »
Keventämällä, varsinkin pyörivää ja jousittamatonta massaa.
Ketjut ja rattaat, jarrulevyt yms. Ja kaikki turha pois.

Poissa suzka

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 44
Vs: viritys
« Vastaus #2 : Toukokuu 31, 2015, 14:08:38 ip »
Onko kukaan muokannut ilman ottoa koneeseen, tai imu torvia

Poissa suzka

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 44
Vs: viritys
« Vastaus #3 : Toukokuu 31, 2015, 14:09:55 ip »
Muuten pitäs hommata uudet ketjut ja rattaat mitkä ois hyvät ja kestävät

Poissa Juha_K

  • Foorumin Moderoija
  • *****
  • Viestejä: 3343
Vs: viritys
« Vastaus #4 : Toukokuu 31, 2015, 14:27:08 ip »
Hei
Mitenkäs on porukka parantunut pyörän suoritus kykyä, muuten kuin putkea vaihtamalla tai Powercommanderia laittamalla?
Riipuu mikä mopo, budjetti on määräävä tekijä varsinkin jos ei pysty itse tekemään. Komentaja kannattaa jättää ostamatta ja säädättää suoraan ECUa.
K5 1000 & K1 750
Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

Poissa KassuB

  • VIP-Jäsen
  • *****
  • Viestejä: 1070
  • GSX-R
Vs: viritys
« Vastaus #5 : Toukokuu 31, 2015, 15:46:17 ip »
Hei
Mitenkäs on porukka parantunut pyörän suoritus kykyä, muuten kuin putkea vaihtamalla tai Powercommanderia laittamalla?
Yleensä täällä vaihdetaan kilpiteline kevyempään, vanneteipit, huonosti näkyvät minivilkut painavien vakiopeilien tilalle, tumma plexi, lyhennetään vaimenninta.

Vähän väärä foorumi näihin kyselyihin  2funny

Poissa JaKo91

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 351
  • PSM 91
    • Sweet Cheek Racing Ry
Vs: viritys
« Vastaus #6 : Toukokuu 31, 2015, 18:19:01 ip »
Hei
Mitenkäs on porukka parantunut pyörän suoritus kykyä, muuten kuin putkea vaihtamalla tai Powercommanderia laittamalla?
Yleensä täällä vaihdetaan kilpiteline kevyempään, vanneteipit, huonosti näkyvät minivilkut painavien vakiopeilien tilalle, tumma plexi, lyhennetään vaimenninta.

Vähän väärä foorumi näihin kyselyihin  2funny

No ei nyt ihan noin julma saa olla!  2funny On täällä niitäkin, jotka on vähän tehoa sieltä koneesta saaneet puristettua. Itse nyt en kyllä siihen ryhmään kuulu kun intressit ovat hyvinkin rajalliset... Mutta Juhaa kompatakseni, commanderi kannattaa tosiaan jättää ostamatta ja putkiston osalta kaikki sliponit ja bolt onit kuuluvat vain ääntä lisäävään kategoriaan. Lähtökohtaisesti helppoa ja yksiselitteistä tapaa virittää ei ole.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 31, 2015, 18:28:40 ip kirjoittanut JaKo91 »
PSM 91 TL 1000R (1755cc)

Poissa KassuB

  • VIP-Jäsen
  • *****
  • Viestejä: 1070
  • GSX-R
Vs: viritys
« Vastaus #7 : Toukokuu 31, 2015, 18:28:57 ip »
putkiston osalta kaikki sliponit ja bolt onit kuuluvat vain ääntä lisäävään kategoriaan.
Ei välttämättä ;)
Commanderi voi jopa laskea tehoa.

Poissa suzka

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 44
Vs: viritys
« Vastaus #8 : Toukokuu 31, 2015, 19:59:41 ip »
Oon pyörään vaihtanut putken,commanderin ja kn putsarin. Aikani kuluksi vaan mietin että onko porukka tehnyt imu torville tai ilman putsari kotelolle, kun auto touhuissa jotkut hio kaikki rösötkin pois sieltä kotelosta.

Poissa KassuB

  • VIP-Jäsen
  • *****
  • Viestejä: 1070
  • GSX-R
Vs: viritys
« Vastaus #9 : Toukokuu 31, 2015, 21:04:36 ip »
http://gixxer.fi/galleria/albums/userpics/10008/normal_IMG_1816p.JPG

Jos nokat on vaihdettu niin sitten vasta tötteröiden kimppuun.

Poissa T1mppa

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 415
Vs: viritys
« Vastaus #10 : Kesäkuu 01, 2015, 08:31:07 ap »
Perus settihän on avartaa imupuolta ja pakopuolta. Imupuolelle ei tietääkseni oikein muuta ole kuin vapaavirtaussuodatin. Se ram-air systeemi toimii ihan hyvin.
Pakopuolelle sitten avaraa putkistoa. Jos löytyy joku tehtaan tekemä kokoränni, niin se on kaikista paras.

Kun näillä modauksilla on ilma-bensaseos saatu liian laihalle, pitää ruisku- ja sytkäkartta tehdä uusiksi. Se kannattaa tehdä pelkästään dyno-penkissä. Valmiit kartat netistä voi mielestäni unohtaa.

Näiden jälkeen pitää mennä jo moottorin sisälle. Nokkien ajoituksia, nokkien vaihtoa sekä sylintereissä puristusten nostamista. Ja kun näitä on tehty, niin taas penkkiin säädettäväksi.

Jos haluaa kiihtyvyyttä lisää, mutta hevoset piisaa. Niin sitten jo mainitut ketjujen+rattaiden vaihto kevyempiin (lähinnä ketjun malli riittää, eli 520 on kevyin). Kun hommaa ne uudet rattaatkin, niin säätää välitykset sillai, että kiihtyy. Kadulla täytyy muistaa, että pitää jonkun tolkun välityksien lyhentämisessä, kun kuitenkin on aika paljon tasakaasulla ajamista. Ei ole kivaa koko ajan huudattaa konetta siellä 7k rpm korvilla.

Ennenkaikkea halvin tapa saada lisää hevosia pyörästä ulos on ajaa lähellä rajoitinta. Varmaan tiedätkin, kuinka paljon hevosia koneestasi tulee, jos kiihdytät 4k rpm -> 8k rpm? Vastaavasti mitkä on tehot jos kiihdytät 11k rpm -> rajoitin?  :D

Mutta löytyy noita nippeleitä koko pyörään sellainen määrä, että kaikkea ei pysty tässä välissä kirjoittelemaan.
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 01, 2015, 13:40:02 ip kirjoittanut T1mppa »

Poissa Jabe

  • Foorumin Moderoija
  • *****
  • Viestejä: 654
  • GSX-R 600 K6
Vs: viritys
« Vastaus #11 : Kesäkuu 01, 2015, 13:13:22 ip »
Penkissä säätö on riittävä, mutta jos haluaa ne loputkin tehot ulos, niin sitten pitää loggerilla ajella vaikka radalla, niin saa tuon ram-airin huomioitua.
Jos tuntuu että tehot loppuu pyörästä kadulla, niin sitten kannattaa lähteä radalle, niin karisee loppukin itsevarmuus ja tehojen havittelu ;)
Niin ja laita pikakaasu, niin pyörä tuntuu taas tehokkaammalta, kun ei tarvitse 1,5 kierrosta vääntää että saa WOT  ;)

Mikä pyörä kyseessä??

e. Niin ja kaikkien rajoittimien poisto tuo myös sitä tehon tuntua lisää, on vaihde kohtaisia rajoittimia yms.
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 01, 2015, 13:24:08 ip kirjoittanut Jabe »

Poissa suzka

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 44
Vs: viritys
« Vastaus #12 : Kesäkuu 01, 2015, 13:29:48 ip »
600 k7

Poissa pyörätön

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 115
Vs: viritys
« Vastaus #13 : Kesäkuu 01, 2015, 22:58:02 ip »
Eihän tätä kannattas sanoa,mutta halvin viritys sun tapauksessa on vaihtaa kiloseen ja takuulla tulee onnistunut tehon lisäys.
Suodattimen vaihtoa vapariin en kyllä osaa yhdistää imupuolen avartamiseen crazy2
Kusiaisen viritys on rinnastettavissa tekovittuun..mun mielestä.Kannen porttaus+nokat maksaa kuitenkin saman verran ku tonniseenki,mutta jos nyt karkeasti lasketaan porttaus+nokat+jouset+kiilat+retskut+säätö=osista riippuen n.2500-3000€ niin en näe mitään järkeä lopputulos jää kuitenkin kauas vakio tonnisestakin...

Poissa Juha_K

  • Foorumin Moderoija
  • *****
  • Viestejä: 3343
Vs: viritys
« Vastaus #14 : Kesäkuu 02, 2015, 08:38:41 ap »
^+1
Jos satut löytämään edullisen 750 koneen niin sen pitäisi mennä samoihin kannakkeisiin. Muuten ei kannata hirveästi laittaa rahaa likoon hevosvoimien toivossa.
K5 1000 & K1 750
Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

Poissa KassuB

  • VIP-Jäsen
  • *****
  • Viestejä: 1070
  • GSX-R
Vs: viritys
« Vastaus #15 : Kesäkuu 02, 2015, 10:05:12 ap »
^+1
Jos satut löytämään edullisen 750 koneen niin sen pitäisi mennä samoihin kannakkeisiin. Muuten ei kannata hirveästi laittaa rahaa likoon hevosvoimien toivossa.
On muuten edullista virittämistä vaikka ei löytäisikään sitä edulisinta moottoria.