Kirjoittaja Aihe: kysymyksiä  (Luettu 24552 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa yamapower

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 38
  • GSX-R1000 K9
kysymyksiä
« : Elokuu 04, 2016, 21:03:15 ip »
mieltä askarruttaa pari kysymystä. Kuuluuko vakio-ohjausiskarin (kyb) liikkua vähän ylös/alas suuntaan?? Onko muilla kaasukahvassa klappia sivuttaissuuntaan noin 3mm??

Pyörä k9 1000 gsx-r

Poissa Jabe

  • Foorumin Moderoija
  • *****
  • Viestejä: 655
  • GSX-R 600 K6
Vs: kysymyksiä
« Vastaus #1 : Elokuu 08, 2016, 20:48:15 ip »
Kaasukahvassa pitää olla välyksiä oikeastaan joka suuntaan, ettei jumita, mutta jos sivuttais liike tuntuu liialta, niin avaa se kotelo ja tarkista osien kunto.
Ohjausiskarissa on pallolaakeri, liike on normaalia ja ihan suotavaa, mutta jos tuntuu liialta, niin avaa kiinnityspultit ja tarkista laakerien ja pulttien kunto.

Poissa Kilokiksu

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 14
Vs: kysymyksiä
« Vastaus #2 : Tammikuu 15, 2017, 02:33:52 ap »
Pari kysymystä olisi täälläkin. Ensimmäinen liittyisi takaiskunvaimentimeen. Kuullut monesti puhuttavan takaiskariin asennettavasta "prikasta". Koskeeko tämä myös 1000 K5-6 mallia? Ilmeisesti tämän pitäisi vähentää nokan nousemista jonkin verran? Onko toimenpide helposti tehtävissä vai onko käytettävä pajalla?

Toinen kysymys koskee TRE joka poistanee 1,2,3 vaihteilta teho rajoitukset? Tästä ei luultavasti ole minulle mitään hyötyä sillä olen täysi amatööri ajamisen ja ratailunkin suhteen. Lisäksi TRE ilmeiseti sekoittaa vaihde näyttöä sillä välillä ei tunnista vapaata ja ei tahdo välillä tunnistaa 6 vaihdetta lainkaan vaan luulee olevan usein 5 vaihteella. Aiheuttaako TRE poisto mitään muita lieve ilmiöitä?

Lisäksi hakusessa olisi Akran kokoputkisto tai slip on 1000 k5-k6 laitteeseen. Saa tarjota jos joltakin sattuisi löytymään ylimääräisenä. Tähän liittyen vielä, että onko merkitystä PC3 tai uudemman OC5 välillä? Lähinnä saako PC5 mitään hyötyä verrattuna PC3? Mitään suurempia virityksiä ei ole kiikarissa, vain että saisi hieman "paremmat" äänet sekä plussana kaiketi hienoinen piristyminen koko kierros alueella sekä saasteen torjunta värkeistä eroon pääseminen kokonaan.

Nämä untuvikon mietteitä sitten  :D













Tää ajaminen on mitä on, välillä meno juuttuu ja mies suuttuu, mutta meno muuttuu.

Poissa Kolmone

  • VIP-Jäsen
  • *****
  • Viestejä: 394
Vs: kysymyksiä
« Vastaus #3 : Tammikuu 15, 2017, 07:53:46 ap »
Joissain vaihdenäytöissä tulee TRE-modi mukana. Sillä siitä pääsee, jos välttämättä haluaa.
R6 2008, PV50 -81, Pappatunturi -74,
GSX-R 600 K9, GSX-R 1000 K6, GSX-R 1000 K2, GSF 1200 S->N -04, GSF 600 S -98, NX 250 Dominator -90, PV 50 -88

Poissa Jabe

  • Foorumin Moderoija
  • *****
  • Viestejä: 655
  • GSX-R 600 K6
Vs: kysymyksiä
« Vastaus #4 : Tammikuu 15, 2017, 14:39:30 ip »
Viet pyörän ohjelmoitavaksi jonnekkin alan liikkeeseen, poistavat samalla nuo tehorajoitukset vaihteilta.
Tripla hyöty, maksaa vähemmän kuin PC5+TRE ja samalla saa oikeat kartat uudelle putkistolle.
Sen prikan asennus on ihan helppo, vaatii takaiskarin irroituksen, sinne se tulee rungon ja iskarin yläkiinnityksen väliin, siihen en ota kantaa onko siitä hyötyä vai ei.
Eli jos osaat takaiskarin pyörästä irroittaa, niin osaat sen prikankin asentaa... Vaatii tunkin tai kaverin ketä kannattelee pyörän perää, että saa yläkiinnityksen rungosta pois.

Poissa roadrage

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 9
Vs: kysymyksiä
« Vastaus #5 : Tammikuu 15, 2017, 21:59:16 ip »
K9 1000: Vakioputken alkukäyrän sisä-/ulkomitta siitä mihin putki päättyy sen läpän jälkeen? En pääse just heti ite mittaan ja ois mahdolliset vaimenninkaupat tulossa niin suuri hanska sille joka ton mitan ilmottais!

Poissa Kilokiksu

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 14
Vs: kysymyksiä
« Vastaus #6 : Tammikuu 16, 2017, 22:28:20 ip »
Täytynee niin tehdä. Voi olla että tänä kesänä saisi rännin tai sliparin hankittua. Nyt rahaa mennyt jonkin verran ns pakollisiin huoltoihin. Suodattimia, öljyä, jarrulevyt/palat, etu/takalaakerit,värinä kumit,uusi pleksi, eteen teräspunosletkut ja ym pientä. Mietteissä jonkinlaiset kahvapainot ja kaatumatatit.

Sitten vielä yksi huoltokysymys. Pyörä on vuosimallia 2005 ja keulan öljyjä ei tiettävästi ole kertaakaan vaihdettu kyseisenä aikana. Vuotoja ym ei ole näkyvillä vielä, mutta varmaan keulan öljyt ja tiivisteet eivät ole ikuisia. Mikähän mahtaa olla keulan ja miksei taaksekkin öljyjen vaihto väli? Sekä onko ohjauslaakerin ja takalinkun laakeri/laakerit hyvä vaihtaa myös samalla? Vajaa 38000 on pyörän mittarissa kokonaisuudessaan. Useamman vuoden ollut minimaalisella käytöllä josta kertoi paksuhko pöly kerroskin pyörän päällä ostohetkellä.
Tää ajaminen on mitä on, välillä meno juuttuu ja mies suuttuu, mutta meno muuttuu.

Poissa Jabe

  • Foorumin Moderoija
  • *****
  • Viestejä: 655
  • GSX-R 600 K6
Vs: kysymyksiä
« Vastaus #7 : Tammikuu 16, 2017, 22:56:38 ip »
Keulaöljyt on ihan vaihtokamaa jo vuoden ratailun (pelkkää rataa) jälkeen, eli vaihda vaan, liu'uista lähtee tavaraa mikä värjää öljyn, siis pelkkä öljyn vaihto, tiivisteet vaihtaisin vasta kun vuotaa tai ahdistaa.
Ne halvat tarvike tiivisteet kannattaa jättää ostamatta, säästää rahaa.
Jos takapampun saa avattua kotikonstein, niin vaihda öljyt sinnekkin.
Ohjauslaakeri kannattaa irroittaa ja tarkistaa kuluminen, jos tuntuu laakerissa vikaa, niin harkitse vaihtoa, muuten puhdistus ja uudet rasvat ja säätö. Sama takalinkkuun, erona se että aseta eri asentoon kuin otit pois, niin ei kulu yhdestä kohtaa liikaa.
Ei siitä pyörästä enää uutta saa, joten kannattaa punnita niitä huoltotoimia, mitä kannattaa uusia ja mitä vain huoltaa/korjata.

Poissa Kilokiksu

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 14
Vs: kysymyksiä
« Vastaus #8 : Tammikuu 21, 2017, 17:45:56 ip »
Vielä kysymys vaimennin asioista. Tuossa mietiskelin, että sopiiko uudempien 1000 gixxerien sliparit tähän vanhempaan K5? Vai onko putkien halkaisijat muuttuneet uudemmissa paljonkin? Kun hirveän montaa vaihtoehtoa ei tahdo enään uusina olla saatavilla.
Tää ajaminen on mitä on, välillä meno juuttuu ja mies suuttuu, mutta meno muuttuu.

Poissa Juha_K

  • Ylläpitäjä
  • *****
  • Viestejä: 3355
Vs: kysymyksiä
« Vastaus #9 : Tammikuu 21, 2017, 19:10:13 ip »
Vielä kysymys vaimennin asioista. Tuossa mietiskelin, että sopiiko uudempien 1000 gixxerien sliparit tähän vanhempaan K5? Vai onko putkien halkaisijat muuttuneet uudemmissa paljonkin? Kun hirveän montaa vaihtoehtoa ei tahdo enään uusina olla saatavilla.
Onko sulla siinä jo joku slipari? Jos on niin mittaa mikä sen liitoskohdan halkaisija on. 60mm liitos on aika yleinen.
Mikäli sulla on vakio niin sitten tarvit myös väliputken ja uudempien väliputket ei sovi. K1-K6 väliputket sopii.
K5 1000 & K1 750
Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

Poissa Kilokiksu

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 14
Vs: kysymyksiä
« Vastaus #10 : Tammikuu 21, 2017, 20:30:58 ip »
Vakio putkisto josta ilmeisesti on jotain peukamoitu pois. Esim vaimentimeen katsoessa siellä näkyy neliskanttisia koloja joissa jokin laite on ollut kiinni. Myös erilainen hitsi sauma kertonee, että vaimennin on joskus avattu. Tiedostan y putken tarpeen, lähinnä pohdiskelin onko koko sama kaikissa gizzereissä. Jos on niin helpottaisi jo jonkin verran. Nyt en pääse mittaamaan paljonko  vakion halkaisija on. Arvelisin, että joku tietää kyllä täällä.
Tää ajaminen on mitä on, välillä meno juuttuu ja mies suuttuu, mutta meno muuttuu.

Poissa Juha_K

  • Ylläpitäjä
  • *****
  • Viestejä: 3355
Vs: kysymyksiä
« Vastaus #11 : Tammikuu 21, 2017, 20:56:03 ip »
Vakio putkisto josta ilmeisesti on jotain peukamoitu pois. Esim vaimentimeen katsoessa siellä näkyy neliskanttisia koloja joissa jokin laite on ollut kiinni. Myös erilainen hitsi sauma kertonee, että vaimennin on joskus avattu. Tiedostan y putken tarpeen, lähinnä pohdiskelin onko koko sama kaikissa gizzereissä. Jos on niin helpottaisi jo jonkin verran. Nyt en pääse mittaamaan paljonko  vakion halkaisija on. Arvelisin, että joku tietää kyllä täällä.
Y putkella et tee mitään, jos kyseessä on siis K5-K6 1000. Jos sulla on vakiovaimennin niin ei ole apua mitata liitoskohdan halkaisijaa, koska uudempien väliputket ei sovi siihen. Ainoastaan K1-K6 1000 sliparien väliputket sopii siihen.

Jos sulla olisi jo slipari niin sen väliputkeen voisit vaihtaa toisen vaimentimen.
K5 1000 & K1 750
Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

Poissa Kilokiksu

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 14
Vs: kysymyksiä
« Vastaus #12 : Tammikuu 21, 2017, 21:32:00 ip »
Meneepä säätämiseksi. Ebay näkyisi olevan jonkinlaista arrowin kokoränniä hieman 1000 eurolla. Ei mielestäni kyllä ole kummoisen näköinen. Mutta voi olla viisainta tyytyä siihen kumminkin. Ei tarvi askarrella, sopii varmasti ja kohtalaisen edullinenkin. Noh mitään ei ole vielä hankittu eikä päätetty niin voi rauhassa tuumailla.
Tää ajaminen on mitä on, välillä meno juuttuu ja mies suuttuu, mutta meno muuttuu.

Poissa rata03

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 78
Vs: kysymyksiä
« Vastaus #13 : Tammikuu 22, 2017, 09:38:00 ap »
mulla olis akran koko ränni ollu k3-4 kiinni nyt ei tietoo sopiiiko k5-6 onkohan öljypohja erilainen ? jos kiinnostuit soittele 0400 562172

Poissa Juha_K

  • Ylläpitäjä
  • *****
  • Viestejä: 3355
Vs: kysymyksiä
« Vastaus #14 : Tammikuu 22, 2017, 21:40:48 ip »
mulla olis akran koko ränni ollu k3-4 kiinni nyt ei tietoo sopiiiko k5-6 onkohan öljypohja erilainen ? jos kiinnostuit soittele 0400 562172
Pitäisi sopia. Jotkut K5-K6 putkistot ei sovi vanhempiin, koska ne osuu swingiin, mutta vanhasta uudempaan ei pitäisi olla ongelmia.
K5 1000 & K1 750
Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

Poissa Kilokiksu

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 14
Vs: kysymyksiä
« Vastaus #15 : Tammikuu 26, 2017, 15:59:05 ip »
Kiitokset rata03 nimimerkille. Putkisto vaihtoi omistajaa ja nyt vain periaatteessa odottaa sovitusta.  O0 Toivottavasti vielä sopii kivuttomasti paikalleen  :beer:
Tää ajaminen on mitä on, välillä meno juuttuu ja mies suuttuu, mutta meno muuttuu.

Poissa arttu76

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 18
Vs: kysymyksiä
« Vastaus #16 : Helmikuu 17, 2017, 20:34:59 ip »
sopiiko mistään muusta suzukin mallista k3 tonniseen pidemmät kaasuvaijerit

Poissa Jabe

  • Foorumin Moderoija
  • *****
  • Viestejä: 655
  • GSX-R 600 K6
Vs: kysymyksiä
« Vastaus #17 : Helmikuu 17, 2017, 21:15:42 ip »
Pääset varmaan helpommalla ja halvemmalla, kun teet itse ne vaijerit, saa just niin pitkät kuin tarvitsee, noita tarvikkeita on MP-liikkeillä.
Ne ruuvilukitteiset päät on hiukan heikkoja pysymään, mitä niitä on tullut käytettyä, eroja varmaan niissäkin, sitten löytyy puristettavia ja juotettavia lisäksi.

Poissa DilleK

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 15
Vs: kysymyksiä
« Vastaus #18 : Helmikuu 18, 2017, 14:45:31 ip »

Poissa Kilokiksu

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 14
Vs: kysymyksiä
« Vastaus #19 : Huhtikuu 05, 2017, 23:57:33 ip »
Hei. Pari kysymystä mietityttää tulevaa tehoputkiston vaihtoa. Lähteekö alkuperäinen putkisto pois sekä asentuuko uusiputkisto irroittamatta syyläriä kokonaan? Olisiko letkuissa sen verran varaa?  Pyöränmalli gsxr 1000 k5.
Tää ajaminen on mitä on, välillä meno juuttuu ja mies suuttuu, mutta meno muuttuu.

Poissa KassuB

  • VIP-Jäsen
  • *****
  • Viestejä: 1077
  • GSX-R
Vs: kysymyksiä
« Vastaus #20 : Huhtikuu 06, 2017, 10:17:40 ap »
Kyllä. On.

Poissa Kilokiksu

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 14
Vs: kysymyksiä
« Vastaus #21 : Huhtikuu 08, 2017, 09:34:43 ap »
Hei. Akrapovic asentui nätisti noin 2h. Tosin kaiken kaikkiaan aikaa meni 4h koska olihan siinä kahdet sumpit välissä ja lisäksi joku unohti ottaa jousipaketin mukaan. Pörinät aika maltilliset, mutta soundit paranivat kyllä huomattavasti. Seuraavaksi ohjelmassa olisi venttiilien välyksien tulkkailua ja säätöä. Tämän jälkeen pitäisi varailla aikaa dynoon.

Lisäksi  renkaat alkavat olla kohta vaihtokunnossa. Lienee keväinen asfaltti vielä astetta kovempi syömään renkaita. Tässäpä pähkinä. Ostaakko uudet michelin pilot power 3 jotka nytkin alla? Niihin ollut tyytyväinen vaiko vaihtaa esim metzelerin m7 rr. Rengaskooksi vissiin takanen ainakin kannattaa muuttaa 190/50 tuohon 190/55? Suunnitelmissa olisi koittaa ainakin pari ratareissua kesän aikana heittää. Vauhdista sinänsä ei ole pelkoa sillä taatusti hitaan ryhmän vauhteja menen.
Tää ajaminen on mitä on, välillä meno juuttuu ja mies suuttuu, mutta meno muuttuu.

Poissa T1mppa

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 422
Vs: kysymyksiä
« Vastaus #22 : Huhtikuu 09, 2017, 12:18:36 ip »
Lisäksi  renkaat alkavat olla kohta vaihtokunnossa. Lienee keväinen asfaltti vielä astetta kovempi syömään renkaita. Tässäpä pähkinä. Ostaakko uudet michelin pilot power 3 jotka nytkin alla? Niihin ollut tyytyväinen vaiko vaihtaa esim metzelerin m7 rr. Rengaskooksi vissiin takanen ainakin kannattaa muuttaa 190/50 tuohon 190/55? Suunnitelmissa olisi koittaa ainakin pari ratareissua kesän aikana heittää. Vauhdista sinänsä ei ole pelkoa sillä taatusti hitaan ryhmän vauhteja menen.

Ehdottomasti kannattaa vaihtaa profiili 190/50 -> 190/55. Tulee huomattavasti ketterämmäksi, kun ei tarvii väkisin yrittää kääntää mutkiin. Eikä se suoraa ajamista mielestäni vaikuta yhtään.

Mä ostin noin M7RR:t talvella. En oo ajanut yhtään, mutta mainostekstien mukaiset speksit vaikutti loistavilta.
- Ratarenkaan runko ja muoto (vaikka rengas on 190/55, niin eri valmistajien ja mallien välillä, renkaan muoto on silti erilainen)
- Hyvät märkä- ja kylmänkelin ominaisuudet
- Seosrengas, eli renoilla pehmeämpää seosta, niin mutkapätkillä ja siellä radallakin toimii paremmin.

Poissa GeeÄksÄr

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 3
Vs: kysymyksiä
« Vastaus #23 : Huhtikuu 20, 2017, 22:10:55 ip »
Ko. osan funktio? ???

« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 20, 2017, 22:13:56 ip kirjoittanut GeeÄksÄr »

Poissa Kolmone

  • VIP-Jäsen
  • *****
  • Viestejä: 394
Vs: kysymyksiä
« Vastaus #24 : Huhtikuu 21, 2017, 09:23:27 ap »
Tankin kannatusrauta
R6 2008, PV50 -81, Pappatunturi -74,
GSX-R 600 K9, GSX-R 1000 K6, GSX-R 1000 K2, GSF 1200 S->N -04, GSF 600 S -98, NX 250 Dominator -90, PV 50 -88

Poissa malax

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 23
Vs: kysymyksiä
« Vastaus #25 : Huhtikuu 27, 2017, 11:41:19 ap »
1000 k7 takaswingin laakerissa oikealla puolella tuntuu pieni välys kun jalkaa vasten keventää perää,
Kun pyörä on omalla painollaan maassa niin ei mitään välyksiä.
Laakerointi ilmeisesti huollon/vaihdon tarpeessa  :o
Laakerit ja holkit on jo tilattu.
Ketjujahan ei ilmeisesti tarvii katkaista,vaan voi jättää swingiin roikkumaan?
Ilmeisesti prässillä uudet laakerit paikalleen ja vanhat palasina ulos?

Poissa Juha_K

  • Ylläpitäjä
  • *****
  • Viestejä: 3355
Vs: kysymyksiä
« Vastaus #26 : Huhtikuu 27, 2017, 16:52:12 ip »
1000 k7 takaswingin laakerissa oikealla puolella tuntuu pieni välys kun jalkaa vasten keventää perää,
Kun pyörä on omalla painollaan maassa niin ei mitään välyksiä.
Laakerointi ilmeisesti huollon/vaihdon tarpeessa  :o
Laakerit ja holkit on jo tilattu.
Ketjujahan ei ilmeisesti tarvii katkaista,vaan voi jättää swingiin roikkumaan?
Ilmeisesti prässillä uudet laakerit paikalleen ja vanhat palasina ulos?

Vanhat laakerit oli ihan suhteellisen vittumaiset saada perustyökaluilla pois. Uudet laakerit naputtelin paikalleen sopivan hylsyn avulla.
K1 750 swingi kyseessä, mutta tod.näk vastaava operaatio myös uudemmassa. Ketjun voit jättää paikalleen ja samalla kannattaa vaihtaa ketjulaahain, jos se on kulunut.
K5 1000 & K1 750
Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

Poissa malax

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 23
Vs: kysymyksiä
« Vastaus #27 : Huhtikuu 27, 2017, 18:12:44 ip »
Osat tuli sopivasti tänään..
Piti heti purkaa pyörä päreiksi, laakerit täysin ehjät ja hyvässä rasvassa,holkit oli kuluneet hieman.
Laiskana laitoin pelkät holkit kunnon rasvalla ja samalla rasvailin iskarin linkkujen laakerit.
Kaikki välykset hävis  O0

Poissa TommoKe

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 563
Vs: kysymyksiä
« Vastaus #28 : Huhtikuu 29, 2017, 22:38:17 ip »
Älä ylläty, jos välys löytyy ekan ajokerran jälken taas. Omassa sitä ihmettelin k9 mallissa aikanaan ja kävin kaupan lattialla tutkimassa kaikki paikalla olleet 600-1000 gixut. AJAMATTOMISTA löytyi jo, kun osasi etsiä.
*Kivoja osia myynnissä*

Poissa Ventti-Ville

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 10
Vs: kysymyksiä
« Vastaus #29 : Toukokuu 01, 2017, 13:45:22 ip »
Minäkimpä nakkaan tähän samaan ketjuun muutaman kysymyksen. Kyseessä 1000 K5! Ekana mietin että mistä pitäisi yosin putkisto erottaa kun en tiedä onko vakio putkisto vai yosimuran koko putkisto, TRC slipari ainakin paikallaan. Sitten katselin noita takapään korotussarjaa, niin onko ajolleen millainen? Paraneeko keulapaine? Ja onko tietoa mistä vikaa ettiä kun vaihdenäyttö sekoittaa välillä 1 ja 2 vaihteen, riittäisköhän jos putsaisi anturin?
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 01, 2017, 13:46:57 ip kirjoittanut Ventti-Ville »