Kirjoittaja Aihe: kysymyksiä  (Luettu 24479 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa yamapower

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 38
  • GSX-R1000 K9
kysymyksiä
« : Elokuu 04, 2016, 21:03:15 ip »
mieltä askarruttaa pari kysymystä. Kuuluuko vakio-ohjausiskarin (kyb) liikkua vähän ylös/alas suuntaan?? Onko muilla kaasukahvassa klappia sivuttaissuuntaan noin 3mm??

Pyörä k9 1000 gsx-r

Poissa Jabe

  • Foorumin Moderoija
  • *****
  • Viestejä: 655
  • GSX-R 600 K6
Vs: kysymyksiä
« Vastaus #1 : Elokuu 08, 2016, 20:48:15 ip »
Kaasukahvassa pitää olla välyksiä oikeastaan joka suuntaan, ettei jumita, mutta jos sivuttais liike tuntuu liialta, niin avaa se kotelo ja tarkista osien kunto.
Ohjausiskarissa on pallolaakeri, liike on normaalia ja ihan suotavaa, mutta jos tuntuu liialta, niin avaa kiinnityspultit ja tarkista laakerien ja pulttien kunto.

Poissa Kilokiksu

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 14
Vs: kysymyksiä
« Vastaus #2 : Tammikuu 15, 2017, 02:33:52 ap »
Pari kysymystä olisi täälläkin. Ensimmäinen liittyisi takaiskunvaimentimeen. Kuullut monesti puhuttavan takaiskariin asennettavasta "prikasta". Koskeeko tämä myös 1000 K5-6 mallia? Ilmeisesti tämän pitäisi vähentää nokan nousemista jonkin verran? Onko toimenpide helposti tehtävissä vai onko käytettävä pajalla?

Toinen kysymys koskee TRE joka poistanee 1,2,3 vaihteilta teho rajoitukset? Tästä ei luultavasti ole minulle mitään hyötyä sillä olen täysi amatööri ajamisen ja ratailunkin suhteen. Lisäksi TRE ilmeiseti sekoittaa vaihde näyttöä sillä välillä ei tunnista vapaata ja ei tahdo välillä tunnistaa 6 vaihdetta lainkaan vaan luulee olevan usein 5 vaihteella. Aiheuttaako TRE poisto mitään muita lieve ilmiöitä?

Lisäksi hakusessa olisi Akran kokoputkisto tai slip on 1000 k5-k6 laitteeseen. Saa tarjota jos joltakin sattuisi löytymään ylimääräisenä. Tähän liittyen vielä, että onko merkitystä PC3 tai uudemman OC5 välillä? Lähinnä saako PC5 mitään hyötyä verrattuna PC3? Mitään suurempia virityksiä ei ole kiikarissa, vain että saisi hieman "paremmat" äänet sekä plussana kaiketi hienoinen piristyminen koko kierros alueella sekä saasteen torjunta värkeistä eroon pääseminen kokonaan.

Nämä untuvikon mietteitä sitten  :D













Tää ajaminen on mitä on, välillä meno juuttuu ja mies suuttuu, mutta meno muuttuu.

Poissa Kolmone

  • VIP-Jäsen
  • *****
  • Viestejä: 394
Vs: kysymyksiä
« Vastaus #3 : Tammikuu 15, 2017, 07:53:46 ap »
Joissain vaihdenäytöissä tulee TRE-modi mukana. Sillä siitä pääsee, jos välttämättä haluaa.
R6 2008, PV50 -81, Pappatunturi -74,
GSX-R 600 K9, GSX-R 1000 K6, GSX-R 1000 K2, GSF 1200 S->N -04, GSF 600 S -98, NX 250 Dominator -90, PV 50 -88

Poissa Jabe

  • Foorumin Moderoija
  • *****
  • Viestejä: 655
  • GSX-R 600 K6
Vs: kysymyksiä
« Vastaus #4 : Tammikuu 15, 2017, 14:39:30 ip »
Viet pyörän ohjelmoitavaksi jonnekkin alan liikkeeseen, poistavat samalla nuo tehorajoitukset vaihteilta.
Tripla hyöty, maksaa vähemmän kuin PC5+TRE ja samalla saa oikeat kartat uudelle putkistolle.
Sen prikan asennus on ihan helppo, vaatii takaiskarin irroituksen, sinne se tulee rungon ja iskarin yläkiinnityksen väliin, siihen en ota kantaa onko siitä hyötyä vai ei.
Eli jos osaat takaiskarin pyörästä irroittaa, niin osaat sen prikankin asentaa... Vaatii tunkin tai kaverin ketä kannattelee pyörän perää, että saa yläkiinnityksen rungosta pois.

Poissa roadrage

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 9
Vs: kysymyksiä
« Vastaus #5 : Tammikuu 15, 2017, 21:59:16 ip »
K9 1000: Vakioputken alkukäyrän sisä-/ulkomitta siitä mihin putki päättyy sen läpän jälkeen? En pääse just heti ite mittaan ja ois mahdolliset vaimenninkaupat tulossa niin suuri hanska sille joka ton mitan ilmottais!

Poissa Kilokiksu

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 14
Vs: kysymyksiä
« Vastaus #6 : Tammikuu 16, 2017, 22:28:20 ip »
Täytynee niin tehdä. Voi olla että tänä kesänä saisi rännin tai sliparin hankittua. Nyt rahaa mennyt jonkin verran ns pakollisiin huoltoihin. Suodattimia, öljyä, jarrulevyt/palat, etu/takalaakerit,värinä kumit,uusi pleksi, eteen teräspunosletkut ja ym pientä. Mietteissä jonkinlaiset kahvapainot ja kaatumatatit.

Sitten vielä yksi huoltokysymys. Pyörä on vuosimallia 2005 ja keulan öljyjä ei tiettävästi ole kertaakaan vaihdettu kyseisenä aikana. Vuotoja ym ei ole näkyvillä vielä, mutta varmaan keulan öljyt ja tiivisteet eivät ole ikuisia. Mikähän mahtaa olla keulan ja miksei taaksekkin öljyjen vaihto väli? Sekä onko ohjauslaakerin ja takalinkun laakeri/laakerit hyvä vaihtaa myös samalla? Vajaa 38000 on pyörän mittarissa kokonaisuudessaan. Useamman vuoden ollut minimaalisella käytöllä josta kertoi paksuhko pöly kerroskin pyörän päällä ostohetkellä.
Tää ajaminen on mitä on, välillä meno juuttuu ja mies suuttuu, mutta meno muuttuu.

Poissa Jabe

  • Foorumin Moderoija
  • *****
  • Viestejä: 655
  • GSX-R 600 K6
Vs: kysymyksiä
« Vastaus #7 : Tammikuu 16, 2017, 22:56:38 ip »
Keulaöljyt on ihan vaihtokamaa jo vuoden ratailun (pelkkää rataa) jälkeen, eli vaihda vaan, liu'uista lähtee tavaraa mikä värjää öljyn, siis pelkkä öljyn vaihto, tiivisteet vaihtaisin vasta kun vuotaa tai ahdistaa.
Ne halvat tarvike tiivisteet kannattaa jättää ostamatta, säästää rahaa.
Jos takapampun saa avattua kotikonstein, niin vaihda öljyt sinnekkin.
Ohjauslaakeri kannattaa irroittaa ja tarkistaa kuluminen, jos tuntuu laakerissa vikaa, niin harkitse vaihtoa, muuten puhdistus ja uudet rasvat ja säätö. Sama takalinkkuun, erona se että aseta eri asentoon kuin otit pois, niin ei kulu yhdestä kohtaa liikaa.
Ei siitä pyörästä enää uutta saa, joten kannattaa punnita niitä huoltotoimia, mitä kannattaa uusia ja mitä vain huoltaa/korjata.

Poissa Kilokiksu

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 14
Vs: kysymyksiä
« Vastaus #8 : Tammikuu 21, 2017, 17:45:56 ip »
Vielä kysymys vaimennin asioista. Tuossa mietiskelin, että sopiiko uudempien 1000 gixxerien sliparit tähän vanhempaan K5? Vai onko putkien halkaisijat muuttuneet uudemmissa paljonkin? Kun hirveän montaa vaihtoehtoa ei tahdo enään uusina olla saatavilla.
Tää ajaminen on mitä on, välillä meno juuttuu ja mies suuttuu, mutta meno muuttuu.

Poissa Juha_K

  • Ylläpitäjä
  • *****
  • Viestejä: 3355
Vs: kysymyksiä
« Vastaus #9 : Tammikuu 21, 2017, 19:10:13 ip »
Vielä kysymys vaimennin asioista. Tuossa mietiskelin, että sopiiko uudempien 1000 gixxerien sliparit tähän vanhempaan K5? Vai onko putkien halkaisijat muuttuneet uudemmissa paljonkin? Kun hirveän montaa vaihtoehtoa ei tahdo enään uusina olla saatavilla.
Onko sulla siinä jo joku slipari? Jos on niin mittaa mikä sen liitoskohdan halkaisija on. 60mm liitos on aika yleinen.
Mikäli sulla on vakio niin sitten tarvit myös väliputken ja uudempien väliputket ei sovi. K1-K6 väliputket sopii.
K5 1000 & K1 750
Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

Poissa Kilokiksu

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 14
Vs: kysymyksiä
« Vastaus #10 : Tammikuu 21, 2017, 20:30:58 ip »
Vakio putkisto josta ilmeisesti on jotain peukamoitu pois. Esim vaimentimeen katsoessa siellä näkyy neliskanttisia koloja joissa jokin laite on ollut kiinni. Myös erilainen hitsi sauma kertonee, että vaimennin on joskus avattu. Tiedostan y putken tarpeen, lähinnä pohdiskelin onko koko sama kaikissa gizzereissä. Jos on niin helpottaisi jo jonkin verran. Nyt en pääse mittaamaan paljonko  vakion halkaisija on. Arvelisin, että joku tietää kyllä täällä.
Tää ajaminen on mitä on, välillä meno juuttuu ja mies suuttuu, mutta meno muuttuu.

Poissa Juha_K

  • Ylläpitäjä
  • *****
  • Viestejä: 3355
Vs: kysymyksiä
« Vastaus #11 : Tammikuu 21, 2017, 20:56:03 ip »
Vakio putkisto josta ilmeisesti on jotain peukamoitu pois. Esim vaimentimeen katsoessa siellä näkyy neliskanttisia koloja joissa jokin laite on ollut kiinni. Myös erilainen hitsi sauma kertonee, että vaimennin on joskus avattu. Tiedostan y putken tarpeen, lähinnä pohdiskelin onko koko sama kaikissa gizzereissä. Jos on niin helpottaisi jo jonkin verran. Nyt en pääse mittaamaan paljonko  vakion halkaisija on. Arvelisin, että joku tietää kyllä täällä.
Y putkella et tee mitään, jos kyseessä on siis K5-K6 1000. Jos sulla on vakiovaimennin niin ei ole apua mitata liitoskohdan halkaisijaa, koska uudempien väliputket ei sovi siihen. Ainoastaan K1-K6 1000 sliparien väliputket sopii siihen.

Jos sulla olisi jo slipari niin sen väliputkeen voisit vaihtaa toisen vaimentimen.
K5 1000 & K1 750
Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

Poissa Kilokiksu

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 14
Vs: kysymyksiä
« Vastaus #12 : Tammikuu 21, 2017, 21:32:00 ip »
Meneepä säätämiseksi. Ebay näkyisi olevan jonkinlaista arrowin kokoränniä hieman 1000 eurolla. Ei mielestäni kyllä ole kummoisen näköinen. Mutta voi olla viisainta tyytyä siihen kumminkin. Ei tarvi askarrella, sopii varmasti ja kohtalaisen edullinenkin. Noh mitään ei ole vielä hankittu eikä päätetty niin voi rauhassa tuumailla.
Tää ajaminen on mitä on, välillä meno juuttuu ja mies suuttuu, mutta meno muuttuu.

Poissa rata03

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 78
Vs: kysymyksiä
« Vastaus #13 : Tammikuu 22, 2017, 09:38:00 ap »
mulla olis akran koko ränni ollu k3-4 kiinni nyt ei tietoo sopiiiko k5-6 onkohan öljypohja erilainen ? jos kiinnostuit soittele 0400 562172

Poissa Juha_K

  • Ylläpitäjä
  • *****
  • Viestejä: 3355
Vs: kysymyksiä
« Vastaus #14 : Tammikuu 22, 2017, 21:40:48 ip »
mulla olis akran koko ränni ollu k3-4 kiinni nyt ei tietoo sopiiiko k5-6 onkohan öljypohja erilainen ? jos kiinnostuit soittele 0400 562172
Pitäisi sopia. Jotkut K5-K6 putkistot ei sovi vanhempiin, koska ne osuu swingiin, mutta vanhasta uudempaan ei pitäisi olla ongelmia.
K5 1000 & K1 750
Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

Poissa Kilokiksu

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 14
Vs: kysymyksiä
« Vastaus #15 : Tammikuu 26, 2017, 15:59:05 ip »
Kiitokset rata03 nimimerkille. Putkisto vaihtoi omistajaa ja nyt vain periaatteessa odottaa sovitusta.  O0 Toivottavasti vielä sopii kivuttomasti paikalleen  :beer:
Tää ajaminen on mitä on, välillä meno juuttuu ja mies suuttuu, mutta meno muuttuu.

Poissa arttu76

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 18
Vs: kysymyksiä
« Vastaus #16 : Helmikuu 17, 2017, 20:34:59 ip »
sopiiko mistään muusta suzukin mallista k3 tonniseen pidemmät kaasuvaijerit

Poissa Jabe

  • Foorumin Moderoija
  • *****
  • Viestejä: 655
  • GSX-R 600 K6
Vs: kysymyksiä
« Vastaus #17 : Helmikuu 17, 2017, 21:15:42 ip »
Pääset varmaan helpommalla ja halvemmalla, kun teet itse ne vaijerit, saa just niin pitkät kuin tarvitsee, noita tarvikkeita on MP-liikkeillä.
Ne ruuvilukitteiset päät on hiukan heikkoja pysymään, mitä niitä on tullut käytettyä, eroja varmaan niissäkin, sitten löytyy puristettavia ja juotettavia lisäksi.

Poissa DilleK

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 15
Vs: kysymyksiä
« Vastaus #18 : Helmikuu 18, 2017, 14:45:31 ip »

Poissa Kilokiksu

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 14
Vs: kysymyksiä
« Vastaus #19 : Huhtikuu 05, 2017, 23:57:33 ip »
Hei. Pari kysymystä mietityttää tulevaa tehoputkiston vaihtoa. Lähteekö alkuperäinen putkisto pois sekä asentuuko uusiputkisto irroittamatta syyläriä kokonaan? Olisiko letkuissa sen verran varaa?  Pyöränmalli gsxr 1000 k5.
Tää ajaminen on mitä on, välillä meno juuttuu ja mies suuttuu, mutta meno muuttuu.

Poissa KassuB

  • VIP-Jäsen
  • *****
  • Viestejä: 1077
  • GSX-R
Vs: kysymyksiä
« Vastaus #20 : Huhtikuu 06, 2017, 10:17:40 ap »
Kyllä. On.

Poissa Kilokiksu

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 14
Vs: kysymyksiä
« Vastaus #21 : Huhtikuu 08, 2017, 09:34:43 ap »
Hei. Akrapovic asentui nätisti noin 2h. Tosin kaiken kaikkiaan aikaa meni 4h koska olihan siinä kahdet sumpit välissä ja lisäksi joku unohti ottaa jousipaketin mukaan. Pörinät aika maltilliset, mutta soundit paranivat kyllä huomattavasti. Seuraavaksi ohjelmassa olisi venttiilien välyksien tulkkailua ja säätöä. Tämän jälkeen pitäisi varailla aikaa dynoon.

Lisäksi  renkaat alkavat olla kohta vaihtokunnossa. Lienee keväinen asfaltti vielä astetta kovempi syömään renkaita. Tässäpä pähkinä. Ostaakko uudet michelin pilot power 3 jotka nytkin alla? Niihin ollut tyytyväinen vaiko vaihtaa esim metzelerin m7 rr. Rengaskooksi vissiin takanen ainakin kannattaa muuttaa 190/50 tuohon 190/55? Suunnitelmissa olisi koittaa ainakin pari ratareissua kesän aikana heittää. Vauhdista sinänsä ei ole pelkoa sillä taatusti hitaan ryhmän vauhteja menen.
Tää ajaminen on mitä on, välillä meno juuttuu ja mies suuttuu, mutta meno muuttuu.

Poissa T1mppa

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 422
Vs: kysymyksiä
« Vastaus #22 : Huhtikuu 09, 2017, 12:18:36 ip »
Lisäksi  renkaat alkavat olla kohta vaihtokunnossa. Lienee keväinen asfaltti vielä astetta kovempi syömään renkaita. Tässäpä pähkinä. Ostaakko uudet michelin pilot power 3 jotka nytkin alla? Niihin ollut tyytyväinen vaiko vaihtaa esim metzelerin m7 rr. Rengaskooksi vissiin takanen ainakin kannattaa muuttaa 190/50 tuohon 190/55? Suunnitelmissa olisi koittaa ainakin pari ratareissua kesän aikana heittää. Vauhdista sinänsä ei ole pelkoa sillä taatusti hitaan ryhmän vauhteja menen.

Ehdottomasti kannattaa vaihtaa profiili 190/50 -> 190/55. Tulee huomattavasti ketterämmäksi, kun ei tarvii väkisin yrittää kääntää mutkiin. Eikä se suoraa ajamista mielestäni vaikuta yhtään.

Mä ostin noin M7RR:t talvella. En oo ajanut yhtään, mutta mainostekstien mukaiset speksit vaikutti loistavilta.
- Ratarenkaan runko ja muoto (vaikka rengas on 190/55, niin eri valmistajien ja mallien välillä, renkaan muoto on silti erilainen)
- Hyvät märkä- ja kylmänkelin ominaisuudet
- Seosrengas, eli renoilla pehmeämpää seosta, niin mutkapätkillä ja siellä radallakin toimii paremmin.

Poissa GeeÄksÄr

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 3
Vs: kysymyksiä
« Vastaus #23 : Huhtikuu 20, 2017, 22:10:55 ip »
Ko. osan funktio? ???

« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 20, 2017, 22:13:56 ip kirjoittanut GeeÄksÄr »

Poissa Kolmone

  • VIP-Jäsen
  • *****
  • Viestejä: 394
Vs: kysymyksiä
« Vastaus #24 : Huhtikuu 21, 2017, 09:23:27 ap »
Tankin kannatusrauta
R6 2008, PV50 -81, Pappatunturi -74,
GSX-R 600 K9, GSX-R 1000 K6, GSX-R 1000 K2, GSF 1200 S->N -04, GSF 600 S -98, NX 250 Dominator -90, PV 50 -88

Poissa malax

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 23
Vs: kysymyksiä
« Vastaus #25 : Huhtikuu 27, 2017, 11:41:19 ap »
1000 k7 takaswingin laakerissa oikealla puolella tuntuu pieni välys kun jalkaa vasten keventää perää,
Kun pyörä on omalla painollaan maassa niin ei mitään välyksiä.
Laakerointi ilmeisesti huollon/vaihdon tarpeessa  :o
Laakerit ja holkit on jo tilattu.
Ketjujahan ei ilmeisesti tarvii katkaista,vaan voi jättää swingiin roikkumaan?
Ilmeisesti prässillä uudet laakerit paikalleen ja vanhat palasina ulos?

Poissa Juha_K

  • Ylläpitäjä
  • *****
  • Viestejä: 3355
Vs: kysymyksiä
« Vastaus #26 : Huhtikuu 27, 2017, 16:52:12 ip »
1000 k7 takaswingin laakerissa oikealla puolella tuntuu pieni välys kun jalkaa vasten keventää perää,
Kun pyörä on omalla painollaan maassa niin ei mitään välyksiä.
Laakerointi ilmeisesti huollon/vaihdon tarpeessa  :o
Laakerit ja holkit on jo tilattu.
Ketjujahan ei ilmeisesti tarvii katkaista,vaan voi jättää swingiin roikkumaan?
Ilmeisesti prässillä uudet laakerit paikalleen ja vanhat palasina ulos?

Vanhat laakerit oli ihan suhteellisen vittumaiset saada perustyökaluilla pois. Uudet laakerit naputtelin paikalleen sopivan hylsyn avulla.
K1 750 swingi kyseessä, mutta tod.näk vastaava operaatio myös uudemmassa. Ketjun voit jättää paikalleen ja samalla kannattaa vaihtaa ketjulaahain, jos se on kulunut.
K5 1000 & K1 750
Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

Poissa malax

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 23
Vs: kysymyksiä
« Vastaus #27 : Huhtikuu 27, 2017, 18:12:44 ip »
Osat tuli sopivasti tänään..
Piti heti purkaa pyörä päreiksi, laakerit täysin ehjät ja hyvässä rasvassa,holkit oli kuluneet hieman.
Laiskana laitoin pelkät holkit kunnon rasvalla ja samalla rasvailin iskarin linkkujen laakerit.
Kaikki välykset hävis  O0

Poissa TommoKe

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 563
Vs: kysymyksiä
« Vastaus #28 : Huhtikuu 29, 2017, 22:38:17 ip »
Älä ylläty, jos välys löytyy ekan ajokerran jälken taas. Omassa sitä ihmettelin k9 mallissa aikanaan ja kävin kaupan lattialla tutkimassa kaikki paikalla olleet 600-1000 gixut. AJAMATTOMISTA löytyi jo, kun osasi etsiä.
*Kivoja osia myynnissä*

Poissa Ventti-Ville

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 10
Vs: kysymyksiä
« Vastaus #29 : Toukokuu 01, 2017, 13:45:22 ip »
Minäkimpä nakkaan tähän samaan ketjuun muutaman kysymyksen. Kyseessä 1000 K5! Ekana mietin että mistä pitäisi yosin putkisto erottaa kun en tiedä onko vakio putkisto vai yosimuran koko putkisto, TRC slipari ainakin paikallaan. Sitten katselin noita takapään korotussarjaa, niin onko ajolleen millainen? Paraneeko keulapaine? Ja onko tietoa mistä vikaa ettiä kun vaihdenäyttö sekoittaa välillä 1 ja 2 vaihteen, riittäisköhän jos putsaisi anturin?
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 01, 2017, 13:46:57 ip kirjoittanut Ventti-Ville »

Poissa Jabe

  • Foorumin Moderoija
  • *****
  • Viestejä: 655
  • GSX-R 600 K6
Vs: kysymyksiä
« Vastaus #30 : Toukokuu 01, 2017, 19:52:14 ip »
Yoshin putkistossa pitäisi olla merkintä, en nyt enää muista oliko sarjanumero vai tuotenumero, joskus tuota Yoshilta kysyin ja noin kommentoivat.
Älä nyt heti korotussarjaa ala paikalleen laittamaan, laita ensin jousituksen painumat (sag) kohdalleen edestä ja takaa.

Poissa yamapower

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 38
  • GSX-R1000 K9
Vs: kysymyksiä
« Vastaus #31 : Toukokuu 04, 2017, 17:33:50 ip »
missä voisi olla vika kun noudin mopon talvisäilöstä niin vaihdenäyttö alkoi sekoilee siten että kun laittaa vapaalta ykköselle niin näyttää kakkospykälää tai vilkuttaa ykköstä ja kakkosta? Muilla pykälillä toimii oikein. Ei tehnyt tätä syksyllä kun vein säilöön. Mopo siis K9 1000 :-[

Poissa Juha_K

  • Ylläpitäjä
  • *****
  • Viestejä: 3355
Vs: kysymyksiä
« Vastaus #32 : Toukokuu 04, 2017, 18:27:59 ip »
Minäkimpä nakkaan tähän samaan ketjuun muutaman kysymyksen. Kyseessä 1000 K5! Ekana mietin että mistä pitäisi yosin putkisto erottaa kun en tiedä onko vakio putkisto vai yosimuran koko putkisto, TRC slipari ainakin paikallaan. Sitten katselin noita takapään korotussarjaa, niin onko ajolleen millainen? Paraneeko keulapaine? Ja onko tietoa mistä vikaa ettiä kun vaihdenäyttö sekoittaa välillä 1 ja 2 vaihteen, riittäisköhän jos putsaisi anturin?
Jos putkisto koostuu osista ja osat on liitetty toisiinsa jousilla niin silloin on kyseessä muu kuin orkkis putkisto. Toki voit laittaa kuvan niin
siitä voidaan kertoa myös.

Vaihdenäytön sekoillessa kannattaa puhdistaa vaihdeanturi. Se tuntuu olevan aika vikaherkkä osa Suzukeissa.
K5 1000 & K1 750
Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

Poissa yamapower

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 38
  • GSX-R1000 K9
Vs: kysymyksiä
« Vastaus #33 : Toukokuu 05, 2017, 20:12:22 ip »
tuntu olevan akku entinen talven jäljiltä. Onko vaikutusta jos ostan orggis 10Ah tilalle 9.5Ah exiden??

Poissa Toni-k8

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 11
Vs: kysymyksiä
« Vastaus #34 : Toukokuu 06, 2017, 13:25:06 ip »
Terve, osaisiko joku auttaa pyörän mittariin ilmestyi punainen valo ja lämpötilan paikalla alkoi vilkkumaan 5D tai SD mitä tarkoittaa? Pyörä toimii kuitenkin normaalisti ja vika ilmenee kun kone lämmin, kyseessä 1000 K8

Poissa Juha_K

  • Ylläpitäjä
  • *****
  • Viestejä: 3355
Vs: kysymyksiä
« Vastaus #35 : Toukokuu 06, 2017, 13:33:09 ip »
Terve, osaisiko joku auttaa pyörän mittariin ilmestyi punainen valo ja lämpötilan paikalla alkoi vilkkumaan 5D tai SD mitä tarkoittaa? Pyörä toimii kuitenkin normaalisti ja vika ilmenee kun kone lämmin, kyseessä 1000 K8
Tarkoittanee sähköisen ohjausiskarin vikaa.
K5 1000 & K1 750
Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

Poissa Toni-k8

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 11
Vs: kysymyksiä
« Vastaus #36 : Toukokuu 07, 2017, 16:05:47 ip »
Terve, osaisiko joku auttaa pyörän mittariin ilmestyi punainen valo ja lämpötilan paikalla alkoi vilkkumaan 5D tai SD mitä tarkoittaa? Pyörä toimii kuitenkin normaalisti ja vika ilmenee kun kone lämmin, kyseessä 1000 K8
Tarkoittanee sähköisen ohjausiskarin vikaa.
Okei kiitoksia, onko mitään vinkkiä mikä siinä voi olla vikana?

Poissa Jabe

  • Foorumin Moderoija
  • *****
  • Viestejä: 655
  • GSX-R 600 K6
Vs: kysymyksiä
« Vastaus #37 : Toukokuu 07, 2017, 22:22:51 ip »
Katkos tai oikosulku järjestelmässä. Joko johdotuksessa tai iskarissa vikaa, pystyy mittaamaan yleismittarilla solenoidin kunnon, johtosarjan jättäisin koskematta kun ne ecun pinnit ei oikeasti kestä paljoakaan vääntymättä.
Viet korjaamolle jos sähköhommat ei ole tuttuja, niitä räpellyksiä on tullut korjattua ihan liikaa, kun ei tiedetä mitä tehdään jne.

Poissa -jho-

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 34
Vs: kysymyksiä
« Vastaus #38 : Toukokuu 23, 2017, 19:46:59 ip »
Terve taas vaihteeksi ongelmien parista! Onko täällä kellään tietoa millanen proseduuri on vaihtaa 1k4 eturattaan laakeri?
Onnistuuko ilman lohkojen avaamista tai jopa moottori kiinni pyörässä?
Melko kovaa ulinaa pitää ajossa ja nyt kun pukin päällä kuuntelin niin sieltä eturattaan takaahan se tulee.

Poissa Jabe

  • Foorumin Moderoija
  • *****
  • Viestejä: 655
  • GSX-R 600 K6
Vs: kysymyksiä
« Vastaus #39 : Toukokuu 23, 2017, 19:56:48 ip »
Kannattaa se service manual latailla, siellä on tuollaiset hommat oikein kuvien kanssa.
Jos hyvä tuuri käy, niin laakerin saa vedettyä ulos pienellä kikkailulla, siinä näyttää olevan lukitusura, siitä lukitusurasta sitä voi saada kammettua ylös, lukitusrengasta kokoajan siirtäen. PV50 koneesta nostin tuollaisen laakerin tuolla tavalla.

Poissa TommoKe

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 563
Vs: kysymyksiä
« Vastaus #40 : Toukokuu 23, 2017, 20:40:53 ip »
Kuis kireellä on ketjut?
*Kivoja osia myynnissä*

Poissa -jho-

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 34
Vs: kysymyksiä
« Vastaus #41 : Toukokuu 23, 2017, 21:55:34 ip »
Kannattaa se service manual latailla, siellä on tuollaiset hommat oikein kuvien kanssa.
Jos hyvä tuuri käy, niin laakerin saa vedettyä ulos pienellä kikkailulla, siinä näyttää olevan lukitusura, siitä lukitusurasta sitä voi saada kammettua ylös, lukitusrengasta kokoajan siirtäen. PV50 koneesta nostin tuollaisen laakerin tuolla tavalla.

Manuaalia katselinkin, mutten oikein selvää saanut mitenkä tuon kanssa menettelis. Pitänee ihmetellä lisää kun nappaan eturattaan irti. Paha paikka tuo kyllä on. Etenkin kun räjäytyskuvien perusteella siellä on C-rengas lukitsemassa laakerin.

Kuis kireellä on ketjut?
Ketjut on kiristetty siten, että liikuvat 2-3cm, kuten manuskassa ohjeistetaan.

Tässä vielä video, josta kuulee vihellyksen: https://youtu.be/COawDvnU7Co

Onnistuukohan moottorin purkaa siten, että vain alimman lohkon irroittaa? Jos tiputtelee moottorin pois, kääntää ylösalaisin ja sitten nappaa alimman lohkon irti..? Vai onko se pakko purkaa ylhäältä alaspäin?  ::)

Edit. Tottahan se alin lohko sieltä ensimmäisenä otetaan auki! :D
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 23, 2017, 21:57:22 ip kirjoittanut -jho- »

Poissa Nappula

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 252
Vs: kysymyksiä
« Vastaus #42 : Toukokuu 24, 2017, 21:08:57 ip »
Kannattaa se service manual latailla, siellä on tuollaiset hommat oikein kuvien kanssa.
Jos hyvä tuuri käy, niin laakerin saa vedettyä ulos pienellä kikkailulla, siinä näyttää olevan lukitusura, siitä lukitusurasta sitä voi saada kammettua ylös, lukitusrengasta kokoajan siirtäen. PV50 koneesta nostin tuollaisen laakerin tuolla tavalla.

Manuaalia katselinkin, mutten oikein selvää saanut mitenkä tuon kanssa menettelis. Pitänee ihmetellä lisää kun nappaan eturattaan irti. Paha paikka tuo kyllä on. Etenkin kun räjäytyskuvien perusteella siellä on C-rengas lukitsemassa laakerin.

Kuis kireellä on ketjut?


Ketjut on kiristetty siten, että liikuvat 2-3cm, kuten manuskassa ohjeistetaan.

Tässä vielä video, josta kuulee vihellyksen: https://youtu.be/COawDvnU7Co

Onnistuukohan moottorin purkaa siten, että vain alimman lohkon irroittaa? Jos tiputtelee moottorin pois, kääntää ylösalaisin ja sitten nappaa alimman lohkon irti..? Vai onko se pakko purkaa ylhäältä alaspäin?  ::)

Edit. Tottahan se alin lohko sieltä ensimmäisenä otetaan auki! :D

En lähtis kyllä tuon takia konetta availemaan tai edes laakeria sen kummemmin ihmettelemään. Omassa (tosin jo 53 tkm ajettu) sama ulina tulee noin 3 vaihteen nopeuksissa. Unohdin tosin huolen, kun kävin koeajamassa tutun samanlaista, mutta 12 tkm ajettua pyörää, jossa ääni/ulina tuli täysin samalla tavalla esiin. Se on ominaisuus, tai vaikkei olisikaan, nii kovaa ajoa vaan.
If it's worth doing - it's worth overdoing.

Poissa -jho-

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 34
Vs: kysymyksiä
« Vastaus #43 : Toukokuu 25, 2017, 16:55:53 ip »

En lähtis kyllä tuon takia konetta availemaan tai edes laakeria sen kummemmin ihmettelemään. Omassa (tosin jo 53 tkm ajettu) sama ulina tulee noin 3 vaihteen nopeuksissa. Unohdin tosin huolen, kun kävin koeajamassa tutun samanlaista, mutta 12 tkm ajettua pyörää, jossa ääni/ulina tuli täysin samalla tavalla esiin. Se on ominaisuus, tai vaikkei olisikaan, nii kovaa ajoa vaan.

Jep, kait se on uskottava että sillä vielä uskaltaa ajaa. Itsellä 38 tkm mittarissa.

Pitää seurailla, että milloin alkaa tuntumaan välystä eturattaan akselissa, niin silloin tietää että se on vaihdettava. Toistaiseksi välystä ei ilmene.

Jenkkifoorumien mukaaa ulina voi korostua, mikäli käyttää aftermark eturatasta, jossa ei kuulemma ole jotakin kumiprikkaa (?) joka on OEM-osissa...

Poissa Nappula

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 252
Vs: kysymyksiä
« Vastaus #44 : Toukokuu 26, 2017, 16:20:52 ip »

En lähtis kyllä tuon takia konetta availemaan tai edes laakeria sen kummemmin ihmettelemään. Omassa (tosin jo 53 tkm ajettu) sama ulina tulee noin 3 vaihteen nopeuksissa. Unohdin tosin huolen, kun kävin koeajamassa tutun samanlaista, mutta 12 tkm ajettua pyörää, jossa ääni/ulina tuli täysin samalla tavalla esiin. Se on ominaisuus, tai vaikkei olisikaan, nii kovaa ajoa vaan.

Jep, kait se on uskottava että sillä vielä uskaltaa ajaa. Itsellä 38 tkm mittarissa.

Pitää seurailla, että milloin alkaa tuntumaan välystä eturattaan akselissa, niin silloin tietää että se on vaihdettava. Toistaiseksi välystä ei ilmene.

Jenkkifoorumien mukaaa ulina voi korostua, mikäli käyttää aftermark eturatasta, jossa ei kuulemma ole jotakin kumiprikkaa (?) joka on OEM-osissa...

Voi hyvinkin pitää paikkansa. Itellä alko ainakin pitämään hirveää ulinaa koko toisioveto, kun vaihto rattaat ja ketjut 520 jaolle tarvikeosin, vaikka laadukkaita olivatkin. Tässä tosin lisä-äänen voi aiheuttaa muukin kun tuo eturatas, esimerkiksi laahaimet, jotka on kulunu 530 jaolle.

Saksan reissu noilla kuitenkin heitetty ja ratakertojakin 3 alla, joten ei mitään vakavampaa, ainakaan vielä.  ;D
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 26, 2017, 16:23:19 ip kirjoittanut Nappula »
If it's worth doing - it's worth overdoing.

Poissa Jabe

  • Foorumin Moderoija
  • *****
  • Viestejä: 655
  • GSX-R 600 K6
Vs: kysymyksiä
« Vastaus #45 : Toukokuu 26, 2017, 22:39:26 ip »
Minkä valmistajan rattaat ja ketjut kyseessä?
520 setillä ajettu kokoajan ja ei mitään ulinoita kuulu, tai sitten niitä ei kuule pakoäänien yli  2funny
Itsellä Afamin kevennetyt rattaat ja DID ERV2 ketjut.

Poissa Nappula

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 252
Vs: kysymyksiä
« Vastaus #46 : Toukokuu 27, 2017, 12:11:46 ip »
Minkä valmistajan rattaat ja ketjut kyseessä?
520 setillä ajettu kokoajan ja ei mitään ulinoita kuulu, tai sitten niitä ei kuule pakoäänien yli  2funny
Itsellä Afamin kevennetyt rattaat ja DID ERV2 ketjut.

D.I.D 520 ZVM-X X-rengasketjut ovat. Rattaat olivat JT sprocketin.

Videoo:


Kuuluu itellä ajossa välillä kuulokkeittenki yli, etenkin jos ajaa jonkin kaiteen vieressä niin, että ääni pääsee kimpoamaan vasemmalta puolelta.
If it's worth doing - it's worth overdoing.

Poissa -jho-

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 34
Vs: kysymyksiä
« Vastaus #47 : Toukokuu 29, 2017, 07:53:24 ap »
Minkä valmistajan rattaat ja ketjut kyseessä?
520 setillä ajettu kokoajan ja ei mitään ulinoita kuulu, tai sitten niitä ei kuule pakoäänien yli  2funny
Itsellä Afamin kevennetyt rattaat ja DID ERV2 ketjut.

D.I.D 520 ZVM-X X-rengasketjut ovat. Rattaat olivat JT sprocketin.

Kuuluu itellä ajossa välillä kuulokkeittenki yli, etenkin jos ajaa jonkin kaiteen vieressä niin, että ääni pääsee kimpoamaan vasemmalta puolelta.

Nämä ovat mieltähelpottavia kommentteja  :beer: Ketjut mulla 530 ZVM-X X-rengalliset ja JT-sprocketsin rattaat. Ketjulaaharin vois kyllä jo vaihtaa...

Kovaa ajoa vaan siis  8)

Poissa Kilokiksu

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 14
Vs: kysymyksiä
« Vastaus #48 : Kesäkuu 02, 2017, 20:10:15 ip »
Takaapään laakereista askarruttaa seuraava, laakereita on käsittääkseni kaikkiaan kolme minulla olisi uusina laakerit koossa 32x65x17 ja 28x52x12 ovatko nämä oikean kokoisia laakereita?
Sekä mikä mahtaa olla kolmannen laakerin koko? Valitettavasti minulla ei ole mopon omaa manuaalia. Pyörä siis 1000 K5.
Tää ajaminen on mitä on, välillä meno juuttuu ja mies suuttuu, mutta meno muuttuu.

Poissa Juha_K

  • Ylläpitäjä
  • *****
  • Viestejä: 3355
Vs: kysymyksiä
« Vastaus #49 : Kesäkuu 02, 2017, 20:24:32 ip »
Takaapään laakereista askarruttaa seuraava, laakereita on käsittääkseni kaikkiaan kolme minulla olisi uusina laakerit koossa 32x65x17 ja 28x52x12 ovatko nämä oikean kokoisia laakereita?
Sekä mikä mahtaa olla kolmannen laakerin koko? Valitettavasti minulla ei ole mopon omaa manuaalia. Pyörä siis 1000 K5.
Tossa on kaikki tarvittavat. Tein joskus tällaisen Excelin laakereista&stefoista. Jos oot täältä https://wotid.com/gsxr/content/view/29/35/
kattonut laakereiden tietoja niin kannattaa huomioida, että takavanteen stefan koko on merkattu väärin.
K5 1000 & K1 750
Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

Poissa santerik

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 35
Vs: kysymyksiä
« Vastaus #50 : Kesäkuu 26, 2017, 22:16:41 ip »
Muistaako joku tai pystyykö joku tsekkaamaan k3-k4 tonnarin jarrusatuloiden kiinnityspulttien pituuden? Itse pyörän kanssa eri kaupungeissa ja unohdin mitata lähtiessä...

Tekis mieli sanoa 60mm, mutta..
1000 K3

Poissa Kilokiksu

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 14
Vs: kysymyksiä
« Vastaus #51 : Kesäkuu 28, 2017, 20:42:04 ip »
Taas olisi mieltä askarruttava kysymys liittyen laakereihin. Oman mopon mittarissa oli ostaessa noin 24500km ja nyt saanut siihen noin 4000km lisää. Aiheuttaako ajon vähyys tai säilytys olosuhteet merkittävästi laakereiden kestoon? Onko ns laakereiden valmistajalla merkitystä. Onhan toki pyörä jo 12vuoden ikäinen mutta etupyörän laakerit olivat katastrofaaliset vaihdettiin heti ensimmäisenä remonttina kun kotiin päästiin. Vähän myöhemmin takapyöränlaakerit ja lisäksi nyt ilmeni ohjauslaakereissakin kulumat. Ainoat rungosta enään ovat taka swingin ja mahdollisesti linkuston laakerit,. Voiko näiden viimeksi mainittujen kuntoa todeta muuten kuin irroittamalla ja tutkimalla? Varmaankin työn alle talven aikana se jollei mitään akuuttia ilmene. Saa nähdä riittääkö rahat vielä tälle vuodelle säädätykseen dynossa. Jos jotain positiivis ilmeni niin venttiileissä oli ainoastaan yhdessä pakopuolen venttiilissä tarvetta säädöille. Muutoin kuin uudet  :)
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 28, 2017, 20:46:14 ip kirjoittanut Kilokiksu »
Tää ajaminen on mitä on, välillä meno juuttuu ja mies suuttuu, mutta meno muuttuu.

Poissa Nappula

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 252
Vs: kysymyksiä
« Vastaus #52 : Kesäkuu 28, 2017, 21:28:59 ip »
Taas olisi mieltä askarruttava kysymys liittyen laakereihin. Oman mopon mittarissa oli ostaessa noin 24500km ja nyt saanut siihen noin 4000km lisää. Aiheuttaako ajon vähyys tai säilytys olosuhteet merkittävästi laakereiden kestoon? Onko ns laakereiden valmistajalla merkitystä. Onhan toki pyörä jo 12vuoden ikäinen mutta etupyörän laakerit olivat katastrofaaliset vaihdettiin heti ensimmäisenä remonttina kun kotiin päästiin. Vähän myöhemmin takapyöränlaakerit ja lisäksi nyt ilmeni ohjauslaakereissakin kulumat. Ainoat rungosta enään ovat taka swingin ja mahdollisesti linkuston laakerit,. Voiko näiden viimeksi mainittujen kuntoa todeta muuten kuin irroittamalla ja tutkimalla? Varmaankin työn alle talven aikana se jollei mitään akuuttia ilmene. Saa nähdä riittääkö rahat vielä tälle vuodelle säädätykseen dynossa. Jos jotain positiivis ilmeni niin venttiileissä oli ainoastaan yhdessä pakopuolen venttiilissä tarvetta säädöille. Muutoin kuin uudet  :)

Oman mutun ja havaintojen perusteella etenkin pyöränlaakereille ei tee hyvää seistä pitkään paikallaan.

Ohjauslaakeriin voi tulla pykälät melko lyhyelläkin kilometrimäärällä, etenkin jos keula on saanut kyytiä ja laakeri ei oo ollu oikealla kireydellä, tämä tuskin paikallaan menee miksikään.

Laakerivalmistajasta vielä sen verran, että ei ainakaan halvimmalta kannata ostaa - mopoajoista muistuu mieleen kuinka halvimmat laakerit porsi todella nopeasti verrattuna alkuperäisiin.

Linkuston laakereista en sen paremmin tiedä, mutta omien kokemuksien perusteella pitkästä säilytyksestä kärsii eniten laakerit, joilla pyörimisnopeutta on reilummin. Tästä ei siis mitään faktatietoa.
If it's worth doing - it's worth overdoing.

Poissa armal

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 7
Vs: kysymyksiä
« Vastaus #53 : Kesäkuu 29, 2017, 16:27:42 ip »
Tartteis tilailla etujarrusatuloihin liukutappipultit kaikki uusiks + tiivistesarja. Kuinkahan nopeella toimituksella tulis ulkomailta ja mistä porukat on tilaullu?

Poissa vili

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 11
Vs: kysymyksiä
« Vastaus #54 : Kesäkuu 29, 2017, 20:54:46 ip »
Vakioetujarru nypytti 1K2ssa. Palatkin ovat vaihtoa vaille pian mut nypyttely johtui jumittuneista männistä. Toisessa satulassa liikkui vain 1. mäntä. Jos 2 mäntäiset kattelisin niin minkälaisia olette(ko) vaihtaneet tilalle?

... joo tiedän että huoltaa niitäkin pitää..  :kiss:

Edit joo kyl mä ne putsailin
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 29, 2017, 21:00:55 ip kirjoittanut vili »

Poissa Juha_K

  • Ylläpitäjä
  • *****
  • Viestejä: 3355
Vs: kysymyksiä
« Vastaus #55 : Kesäkuu 30, 2017, 22:15:34 ip »
Vakioetujarru nypytti 1K2ssa. Palatkin ovat vaihtoa vaille pian mut nypyttely johtui jumittuneista männistä. Toisessa satulassa liikkui vain 1. mäntä. Jos 2 mäntäiset kattelisin niin minkälaisia olette(ko) vaihtaneet tilalle?

... joo tiedän että huoltaa niitäkin pitää..  :kiss:

Edit joo kyl mä ne putsailin

CBR 954 ja samat satulat taitaa olla myös 929 mallissa ovat huomattavasti paremmat kuin Gixxun omat. Menevät paikalleen aika heittämällä. Vähän riippuu mitkä levyt on, että joutuuko satulaa hiomaan ihan aavistuksen.
K5 1000 & K1 750
Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

Poissa Kilokiksu

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 14
Vs: kysymyksiä
« Vastaus #56 : Heinäkuu 02, 2017, 08:38:35 ap »
Jälleen kerran uutta ihmeteltävää ja kysyttävää. Ilmiönä tällä kertaa seuraavanlainen: kun ajaa vaikkapa noin 100 mittarin mukaan ja pudottaa kaasun pois vähäksi aikaa että nopeus laskee vaikkapa 70. Kun tästä palaa kaasulle ja lähtee kiihdyttämään takasin vaikkapa 100 tulee valtaisa ns venymisen efekti, kuin jossakin olisi löysää ja paljon.  Tapahtuu vauhdista ja millä tahansa vaihteella. Itse en keksi oikein muuta kuin että takaiskarissa olisi mahdollisesti jokin tukos venttiilissä jolloin työ jää enemmän jousen varaan. Arvelimme ongelman johtuvan aluksi kuluneesta ohjauslaakerista sekä vanhoista haarukka öljyistä. Pyörän ajettavuus parani valovuoden keulanremontilla mutta ongelma säilyi. Ketjut ja rattaista ei löytynyt mitään meidän järjellä. Kaverin 10 kawassa vastaava ilmiötä ei löydy. Tuskin mikään suzukin ominaisuuskaan on kyseessä? Sepustus on varmaan huono mutta parhaani mukaan yritin kuvata kyseistä ilmiötä ???
Tää ajaminen on mitä on, välillä meno juuttuu ja mies suuttuu, mutta meno muuttuu.

Poissa Nappula

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 252
Vs: kysymyksiä
« Vastaus #57 : Heinäkuu 02, 2017, 20:37:48 ip »
Jälleen kerran uutta ihmeteltävää ja kysyttävää. Ilmiönä tällä kertaa seuraavanlainen: kun ajaa vaikkapa noin 100 mittarin mukaan ja pudottaa kaasun pois vähäksi aikaa että nopeus laskee vaikkapa 70. Kun tästä palaa kaasulle ja lähtee kiihdyttämään takasin vaikkapa 100 tulee valtaisa ns venymisen efekti, kuin jossakin olisi löysää ja paljon.  Tapahtuu vauhdista ja millä tahansa vaihteella. Itse en keksi oikein muuta kuin että takaiskarissa olisi mahdollisesti jokin tukos venttiilissä jolloin työ jää enemmän jousen varaan. Arvelimme ongelman johtuvan aluksi kuluneesta ohjauslaakerista sekä vanhoista haarukka öljyistä. Pyörän ajettavuus parani valovuoden keulanremontilla mutta ongelma säilyi. Ketjut ja rattaista ei löytynyt mitään meidän järjellä. Kaverin 10 kawassa vastaava ilmiötä ei löydy. Tuskin mikään suzukin ominaisuuskaan on kyseessä? Sepustus on varmaan huono mutta parhaani mukaan yritin kuvata kyseistä ilmiötä ???

Taka-akseli löysällä?
If it's worth doing - it's worth overdoing.

Poissa Kilokiksu

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 14
Vs: kysymyksiä
« Vastaus #58 : Heinäkuu 02, 2017, 22:56:38 ip »
Tarkistettu ja ei ollut siinäkään.
Tää ajaminen on mitä on, välillä meno juuttuu ja mies suuttuu, mutta meno muuttuu.

Poissa -jho-

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 34
Vs: kysymyksiä
« Vastaus #59 : Heinäkuu 17, 2017, 16:04:56 ip »
Pitäis kampiakselin asentotunnistin vaihtaa 1K4 gixxeriin... Onkos porukka millä työkaluilla irroittanu startin vapaakytkimen(?)? Eli siis sen hammasrattaan kampiakselin päässä, joka estää pääsyn asentotunnistimelle. Manuaali kehoittaa käyttämään suzukin työkalua, mutta onko siihen olemassa vippaskonsteja?

Poissa Seddus

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 19
Vs: kysymyksiä
« Vastaus #60 : Heinäkuu 18, 2017, 17:40:00 ip »
Pitäis kampiakselin asentotunnistin vaihtaa 1K4 gixxeriin... Onkos porukka millä työkaluilla irroittanu startin vapaakytkimen(?)? Eli siis sen hammasrattaan kampiakselin päässä, joka estää pääsyn asentotunnistimelle. Manuaali kehoittaa käyttämään suzukin työkalua, mutta onko siihen olemassa vippaskonsteja?

Muistaakseni kun sen kerran vaihdoin niin työnsin vaan vauhtipyörän jostain kolosta jonkun tapin sisälle niin kampiakseli pysyy paikallaan, ehkä parempiakin tapoja on mutta kyllä se noin kesti hyvin tarvittavan kiristyksenkin...

Poissa GeeÄksÄr

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 3
Vs: kysymyksiä
« Vastaus #61 : Elokuu 18, 2017, 20:00:54 ip »
Mistähän tämä prikka mahtaa olla..? Löysäsin pultit ja vedin varovasti kytkinkopan pois - tällainen kilahti sieltä välistä lattialle :o
Ei ole voinut sopia öljyntäyttökorkinkaan kautta.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 18, 2017, 20:02:51 ip kirjoittanut GeeÄksÄr »

Poissa Juha_K

  • Ylläpitäjä
  • *****
  • Viestejä: 3355
Vs: kysymyksiä
« Vastaus #62 : Elokuu 18, 2017, 20:59:42 ip »
K5 1000 & K1 750
Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

Poissa Suh0

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 335
Vs: kysymyksiä
« Vastaus #63 : Joulukuu 13, 2017, 12:43:39 ip »
Kaksi kysymystä:
kyseessä k3 1000cc sekä k7 1000cc. Onko tietoa paljonko kyseisissä moottoreissa on alkuperäisillä nokilla vakioajoituksessa venttiilit auki silloin kun kone on YKK:ssa ?
VP Motorsport
www.vpmotorsport.fi - Laaja valikoima viritys ja rakenteluosia.
Akrapovic jälleenmyyjä!

Poissa T1mppa

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 422

Poissa -jho-

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 34
Vs: kysymyksiä
« Vastaus #65 : Helmikuu 20, 2018, 17:26:44 ip »
Sattuuko kenelläkään olemaan 1k4 vaihteisto pöydällä?

Pitäisi saada tietää vaihteiston akselien laakerien lukitetappien(?) halkaisija... Kyseessä siis kytkimen akselin kytkimen puolen laakeri sekä vetoakselin laakeri.

Kytkimen akselin laakeri:


Vetoakselin laakeri:


Ongelmana se, että löysin koneesta pienen tapin palasen, joka on selvästi irronnut jostakin sovitteesta. Nyt yritän selvitellä mistä päin konetta ko. tappi voisi olla irronnut ennen kuin alan halkomaan lohkoja  :o

Poissa rata03

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 78
Vs: kysymyksiä
« Vastaus #66 : Helmikuu 21, 2018, 16:28:43 ip »
työntömitalla mitattuna n. 2,5 mm molemmat

Poissa armal

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 7
Vs: kysymyksiä
« Vastaus #67 : Toukokuu 19, 2018, 16:25:12 ip »
Pientä booausta täyskaasua antaessa 6000rpm eteenpäin. Ensiapuna ilmansuodattimen putsaus ja öljyäminen samalla huomasin että bensaletku taipuu hieman lyttääntyen, kun tankin laski paikalleen.

Parantui selkeästi testiajolla, mutta edelleen tuntuu että ei saa tarpeeksi soppaa. Seuraavat tarkastuskohteet?

Poissa ekkeri69

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 68
Vs: kysymyksiä
« Vastaus #68 : Toukokuu 20, 2018, 20:20:07 ip »
tankin sisältä suodattimen putsaus. omasta ainakin löyty tehot takasin vaihdon jälkeen.

Poissa Kilokiksu

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 14
Vs: kysymyksiä
« Vastaus #69 : Toukokuu 21, 2018, 10:01:07 ap »
Ilmaantui ongelma. Mittaristossa vaihdenäyttö elää välillä täysin omaa elämäänsä, eli näyttää vaihteet jonkin aikaa väärin. Vaikka esim 2 niin voi näyttää esim 3-5 tai jos esim kuutonnen on päällä niin tarjoaa esim 3-4. Lisäksi satunnaisesti pyörä sammuu välittömästi liikkeelle lähdettäessä ja vaihteen kytkiessä ykkösvaihteelle vaikka kytkin on pohjassa. Omituista on että esim 2 vaihteelle tai isommillekkin ongelmaa ei ilmene. Nimerkillä viimeksi huoltsikan pihalle sammui kolmesti ennenkuin hoksasin kokeilla kakkosvaihdetta. Tehnyt aiemminkin mutta todella harvoin. Olettasin jonkinlaiseksi anturi ongelmaksi? Uusi vaihdetunnistin anturi löytyykin jo mutta voisiko esim sivujalan anturi teettää samaa? Tai jokin sähkö ongelma?



Pyörä k5 1000.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 21, 2018, 10:26:50 ap kirjoittanut Kilokiksu »
Tää ajaminen on mitä on, välillä meno juuttuu ja mies suuttuu, mutta meno muuttuu.

Poissa Jabe

  • Foorumin Moderoija
  • *****
  • Viestejä: 655
  • GSX-R 600 K6
Vs: kysymyksiä
« Vastaus #70 : Toukokuu 21, 2018, 12:05:41 ip »
Vaihdenäyttö toimii sen vaihdeanturin kautta täysin, se lähettää suoraan eculle tiedon vaihteesta (tietty jännite/vastus), jos anturin liittimessä on vikaa niin saattaisi noin ilmentyä, mutta jos löytyy jo uusi anturi, niin kokeilisin sillä.

Poissa armal

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 7
Vs: kysymyksiä
« Vastaus #71 : Toukokuu 26, 2018, 17:18:17 ip »
Pientä booausta täyskaasua antaessa 6000rpm eteenpäin. Ensiapuna ilmansuodattimen putsaus ja öljyäminen samalla huomasin että bensaletku taipuu hieman lyttääntyen, kun tankin laski paikalleen.

Parantui selkeästi testiajolla, mutta edelleen tuntuu että ei saa tarpeeksi soppaa. Seuraavat tarkastuskohteet?

Nyt lisänä vaihdettu tulpat ja laitettu ruisku cleaneriä, alkuun testilenkillä selvästi vetoja oli niinkun kuuluukin.... Mutta mutta 20km jälkeen uusia vedätyksiä antaessa taas samat oireet. Auttaako katella muuta kun penkki/säätö työ  tickedoff

Poissa armal

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 7
Vs: kysymyksiä
« Vastaus #72 : Toukokuu 26, 2018, 18:42:07 ip »
Pientä booausta täyskaasua antaessa 6000rpm eteenpäin. Ensiapuna ilmansuodattimen putsaus ja öljyäminen samalla huomasin että bensaletku taipuu hieman lyttääntyen, kun tankin laski paikalleen.

Parantui selkeästi testiajolla, mutta edelleen tuntuu että ei saa tarpeeksi soppaa. Seuraavat tarkastuskohteet?

Nyt lisänä vaihdettu tulpat ja laitettu ruisku cleaneriä, alkuun testilenkillä selvästi vetoja oli niinkun kuuluukin.... Mutta mutta 20km jälkeen uusia vedätyksiä antaessa taas samat oireet. Auttaako katella muuta kun penkki/säätö työ  tickedoff

Nnoh viimesempänä tein sitten pumpun syöttötestin ja vajaaksi jää ja pahasti... 10sek syöttöä ja n. desi ainetta. Jos jollain k6 1000 sopivaa pumppua on niin tarjoa. puh. 044 555 2334

Poissa Jabe

  • Foorumin Moderoija
  • *****
  • Viestejä: 655
  • GSX-R 600 K6
Vs: kysymyksiä
« Vastaus #73 : Toukokuu 26, 2018, 22:51:26 ip »
Pumppuja löytyy eBaysta vaikka kuinka, muutamasta kympistä ylöspäin, sieltä itsellekkin hommasin.
Oletko polttoainesuodattimen vaihtanut?? Samanlaiset oireet jos suodatin tukkeessa.

Poissa -jho-

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 34
Vs: kysymyksiä
« Vastaus #74 : Kesäkuu 04, 2018, 18:50:03 ip »
Ongelmia jälleen 1K4....

Lämpimäksi käyttämisen jälkeen tyhjäkäynti alkaa humppaamaan 900-1800 rpm ja käy todella rikkaalla. Tallissa kun käy 5min niin bensan katku on kova. Kierroksia antaessa paukuttaa putkessa ja käy huonosti.
Ei anna vikakoodeja. Mistähän tuota lähtis selvittelemään? Osaako joku heittää onko vika sytytyksen puolella vai bensansyötössä?

Voiko venttiilien ajoitus tehdä tuollaista? Melkein olen 100% varma, että ajoitin nokat oikein mutta eipä sitä koskaan varmuudella voi sanoa.

Poissa -jho-

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 34
Vs: kysymyksiä
« Vastaus #75 : Kesäkuu 05, 2018, 07:45:03 ap »
Ongelmia jälleen 1K4....


Lisätään hieman. Mittailin antureita ja jatkuvuuksia. CMP peak voltage pitäisi manuaalin mukaan olla yli 0.5V. Yleimittari antoi startin laulaessa lukemaa 0.02V. Sensorin resistanssi oli ok. Onkohan sensori epäkunnossa vai johtuko lukema siitä että digiyleismittari ei pysty lukemaan jännitepiikkiä tarpeeksi nopeaa jotta näyttäisi oikean lukeman...?

Kysymys kuuluukin: Voiko viallinen cam position sensori aiheuttaa ko. vian? Pitäisikö viallisen sensorin aiheuttaa vikakoodi?

Poissa Seddus

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 19
Vs: kysymyksiä
« Vastaus #76 : Kesäkuu 05, 2018, 08:11:41 ap »
Ongelmia jälleen 1K4....

Lämpimäksi käyttämisen jälkeen tyhjäkäynti alkaa humppaamaan 900-1800 rpm ja käy todella rikkaalla. Tallissa kun käy 5min niin bensan katku on kova. Kierroksia antaessa paukuttaa putkessa ja käy huonosti.
Ei anna vikakoodeja. Mistähän tuota lähtis selvittelemään? Osaako joku heittää onko vika sytytyksen puolella vai bensansyötössä?

Voiko venttiilien ajoitus tehdä tuollaista? Melkein olen 100% varma, että ajoitin nokat oikein mutta eipä sitä koskaan varmuudella voi sanoa.

Oireet kuulostavat melko samalta kuin itsellä ISC sanoi sopimuksensa irti toki tällöin kierrosheittely oli paljon suurempaa, muistaakseni mitään vikakoodia C40 ei tällöin edes tullut, mutuilua mutta kannattaa tarkastaa kuitenkin.

Poissa -jho-

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 34
Vs: kysymyksiä
« Vastaus #77 : Kesäkuu 06, 2018, 15:47:02 ip »
Ongelmia jälleen 1K4....



Oireet kuulostavat melko samalta kuin itsellä ISC sanoi sopimuksensa irti toki tällöin kierrosheittely oli paljon suurempaa, muistaakseni mitään vikakoodia C40 ei tällöin edes tullut, mutuilua mutta kannattaa tarkastaa kuitenkin.

Hmm laitan tarkistukseen varmuuden vuoksi! Kierrokset humppaa myös tasakaasua pitäessä ja kaasun päästäessä paukuttaa putkeen ja tupsauttaa mustaa savua.
Mittailin CMP sensorin tarkemmalla peak voltage mittarilla ja anturi pysyi mykkänä. Seuraavaksi kokeilen vaihtaa sen ja toivon että vika lähtisi sillä...