Kirjoittaja Aihe: kysymyksiä  (Luettu 24135 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jabe

  • Foorumin Moderoija
  • *****
  • Viestejä: 655
  • GSX-R 600 K6
Vs: kysymyksiä
« Vastaus #30 : Toukokuu 01, 2017, 19:52:14 ip »
Yoshin putkistossa pitäisi olla merkintä, en nyt enää muista oliko sarjanumero vai tuotenumero, joskus tuota Yoshilta kysyin ja noin kommentoivat.
Älä nyt heti korotussarjaa ala paikalleen laittamaan, laita ensin jousituksen painumat (sag) kohdalleen edestä ja takaa.

Poissa yamapower

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 38
  • GSX-R1000 K9
Vs: kysymyksiä
« Vastaus #31 : Toukokuu 04, 2017, 17:33:50 ip »
missä voisi olla vika kun noudin mopon talvisäilöstä niin vaihdenäyttö alkoi sekoilee siten että kun laittaa vapaalta ykköselle niin näyttää kakkospykälää tai vilkuttaa ykköstä ja kakkosta? Muilla pykälillä toimii oikein. Ei tehnyt tätä syksyllä kun vein säilöön. Mopo siis K9 1000 :-[

Poissa Juha_K

  • Ylläpitäjä
  • *****
  • Viestejä: 3350
Vs: kysymyksiä
« Vastaus #32 : Toukokuu 04, 2017, 18:27:59 ip »
Minäkimpä nakkaan tähän samaan ketjuun muutaman kysymyksen. Kyseessä 1000 K5! Ekana mietin että mistä pitäisi yosin putkisto erottaa kun en tiedä onko vakio putkisto vai yosimuran koko putkisto, TRC slipari ainakin paikallaan. Sitten katselin noita takapään korotussarjaa, niin onko ajolleen millainen? Paraneeko keulapaine? Ja onko tietoa mistä vikaa ettiä kun vaihdenäyttö sekoittaa välillä 1 ja 2 vaihteen, riittäisköhän jos putsaisi anturin?
Jos putkisto koostuu osista ja osat on liitetty toisiinsa jousilla niin silloin on kyseessä muu kuin orkkis putkisto. Toki voit laittaa kuvan niin
siitä voidaan kertoa myös.

Vaihdenäytön sekoillessa kannattaa puhdistaa vaihdeanturi. Se tuntuu olevan aika vikaherkkä osa Suzukeissa.
K5 1000 & K1 750
Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

Poissa yamapower

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 38
  • GSX-R1000 K9
Vs: kysymyksiä
« Vastaus #33 : Toukokuu 05, 2017, 20:12:22 ip »
tuntu olevan akku entinen talven jäljiltä. Onko vaikutusta jos ostan orggis 10Ah tilalle 9.5Ah exiden??

Poissa Toni-k8

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 11
Vs: kysymyksiä
« Vastaus #34 : Toukokuu 06, 2017, 13:25:06 ip »
Terve, osaisiko joku auttaa pyörän mittariin ilmestyi punainen valo ja lämpötilan paikalla alkoi vilkkumaan 5D tai SD mitä tarkoittaa? Pyörä toimii kuitenkin normaalisti ja vika ilmenee kun kone lämmin, kyseessä 1000 K8

Poissa Juha_K

  • Ylläpitäjä
  • *****
  • Viestejä: 3350
Vs: kysymyksiä
« Vastaus #35 : Toukokuu 06, 2017, 13:33:09 ip »
Terve, osaisiko joku auttaa pyörän mittariin ilmestyi punainen valo ja lämpötilan paikalla alkoi vilkkumaan 5D tai SD mitä tarkoittaa? Pyörä toimii kuitenkin normaalisti ja vika ilmenee kun kone lämmin, kyseessä 1000 K8
Tarkoittanee sähköisen ohjausiskarin vikaa.
K5 1000 & K1 750
Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

Poissa Toni-k8

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 11
Vs: kysymyksiä
« Vastaus #36 : Toukokuu 07, 2017, 16:05:47 ip »
Terve, osaisiko joku auttaa pyörän mittariin ilmestyi punainen valo ja lämpötilan paikalla alkoi vilkkumaan 5D tai SD mitä tarkoittaa? Pyörä toimii kuitenkin normaalisti ja vika ilmenee kun kone lämmin, kyseessä 1000 K8
Tarkoittanee sähköisen ohjausiskarin vikaa.
Okei kiitoksia, onko mitään vinkkiä mikä siinä voi olla vikana?

Poissa Jabe

  • Foorumin Moderoija
  • *****
  • Viestejä: 655
  • GSX-R 600 K6
Vs: kysymyksiä
« Vastaus #37 : Toukokuu 07, 2017, 22:22:51 ip »
Katkos tai oikosulku järjestelmässä. Joko johdotuksessa tai iskarissa vikaa, pystyy mittaamaan yleismittarilla solenoidin kunnon, johtosarjan jättäisin koskematta kun ne ecun pinnit ei oikeasti kestä paljoakaan vääntymättä.
Viet korjaamolle jos sähköhommat ei ole tuttuja, niitä räpellyksiä on tullut korjattua ihan liikaa, kun ei tiedetä mitä tehdään jne.

Poissa -jho-

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 34
Vs: kysymyksiä
« Vastaus #38 : Toukokuu 23, 2017, 19:46:59 ip »
Terve taas vaihteeksi ongelmien parista! Onko täällä kellään tietoa millanen proseduuri on vaihtaa 1k4 eturattaan laakeri?
Onnistuuko ilman lohkojen avaamista tai jopa moottori kiinni pyörässä?
Melko kovaa ulinaa pitää ajossa ja nyt kun pukin päällä kuuntelin niin sieltä eturattaan takaahan se tulee.

Poissa Jabe

  • Foorumin Moderoija
  • *****
  • Viestejä: 655
  • GSX-R 600 K6
Vs: kysymyksiä
« Vastaus #39 : Toukokuu 23, 2017, 19:56:48 ip »
Kannattaa se service manual latailla, siellä on tuollaiset hommat oikein kuvien kanssa.
Jos hyvä tuuri käy, niin laakerin saa vedettyä ulos pienellä kikkailulla, siinä näyttää olevan lukitusura, siitä lukitusurasta sitä voi saada kammettua ylös, lukitusrengasta kokoajan siirtäen. PV50 koneesta nostin tuollaisen laakerin tuolla tavalla.

Poissa TommoKe

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 563
Vs: kysymyksiä
« Vastaus #40 : Toukokuu 23, 2017, 20:40:53 ip »
Kuis kireellä on ketjut?
*Kivoja osia myynnissä*

Poissa -jho-

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 34
Vs: kysymyksiä
« Vastaus #41 : Toukokuu 23, 2017, 21:55:34 ip »
Kannattaa se service manual latailla, siellä on tuollaiset hommat oikein kuvien kanssa.
Jos hyvä tuuri käy, niin laakerin saa vedettyä ulos pienellä kikkailulla, siinä näyttää olevan lukitusura, siitä lukitusurasta sitä voi saada kammettua ylös, lukitusrengasta kokoajan siirtäen. PV50 koneesta nostin tuollaisen laakerin tuolla tavalla.

Manuaalia katselinkin, mutten oikein selvää saanut mitenkä tuon kanssa menettelis. Pitänee ihmetellä lisää kun nappaan eturattaan irti. Paha paikka tuo kyllä on. Etenkin kun räjäytyskuvien perusteella siellä on C-rengas lukitsemassa laakerin.

Kuis kireellä on ketjut?
Ketjut on kiristetty siten, että liikuvat 2-3cm, kuten manuskassa ohjeistetaan.

Tässä vielä video, josta kuulee vihellyksen: https://youtu.be/COawDvnU7Co

Onnistuukohan moottorin purkaa siten, että vain alimman lohkon irroittaa? Jos tiputtelee moottorin pois, kääntää ylösalaisin ja sitten nappaa alimman lohkon irti..? Vai onko se pakko purkaa ylhäältä alaspäin?  ::)

Edit. Tottahan se alin lohko sieltä ensimmäisenä otetaan auki! :D
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 23, 2017, 21:57:22 ip kirjoittanut -jho- »

Poissa Nappula

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 251
Vs: kysymyksiä
« Vastaus #42 : Toukokuu 24, 2017, 21:08:57 ip »
Kannattaa se service manual latailla, siellä on tuollaiset hommat oikein kuvien kanssa.
Jos hyvä tuuri käy, niin laakerin saa vedettyä ulos pienellä kikkailulla, siinä näyttää olevan lukitusura, siitä lukitusurasta sitä voi saada kammettua ylös, lukitusrengasta kokoajan siirtäen. PV50 koneesta nostin tuollaisen laakerin tuolla tavalla.

Manuaalia katselinkin, mutten oikein selvää saanut mitenkä tuon kanssa menettelis. Pitänee ihmetellä lisää kun nappaan eturattaan irti. Paha paikka tuo kyllä on. Etenkin kun räjäytyskuvien perusteella siellä on C-rengas lukitsemassa laakerin.

Kuis kireellä on ketjut?


Ketjut on kiristetty siten, että liikuvat 2-3cm, kuten manuskassa ohjeistetaan.

Tässä vielä video, josta kuulee vihellyksen: https://youtu.be/COawDvnU7Co

Onnistuukohan moottorin purkaa siten, että vain alimman lohkon irroittaa? Jos tiputtelee moottorin pois, kääntää ylösalaisin ja sitten nappaa alimman lohkon irti..? Vai onko se pakko purkaa ylhäältä alaspäin?  ::)

Edit. Tottahan se alin lohko sieltä ensimmäisenä otetaan auki! :D

En lähtis kyllä tuon takia konetta availemaan tai edes laakeria sen kummemmin ihmettelemään. Omassa (tosin jo 53 tkm ajettu) sama ulina tulee noin 3 vaihteen nopeuksissa. Unohdin tosin huolen, kun kävin koeajamassa tutun samanlaista, mutta 12 tkm ajettua pyörää, jossa ääni/ulina tuli täysin samalla tavalla esiin. Se on ominaisuus, tai vaikkei olisikaan, nii kovaa ajoa vaan.
If it's worth doing - it's worth overdoing.

Poissa -jho-

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 34
Vs: kysymyksiä
« Vastaus #43 : Toukokuu 25, 2017, 16:55:53 ip »

En lähtis kyllä tuon takia konetta availemaan tai edes laakeria sen kummemmin ihmettelemään. Omassa (tosin jo 53 tkm ajettu) sama ulina tulee noin 3 vaihteen nopeuksissa. Unohdin tosin huolen, kun kävin koeajamassa tutun samanlaista, mutta 12 tkm ajettua pyörää, jossa ääni/ulina tuli täysin samalla tavalla esiin. Se on ominaisuus, tai vaikkei olisikaan, nii kovaa ajoa vaan.

Jep, kait se on uskottava että sillä vielä uskaltaa ajaa. Itsellä 38 tkm mittarissa.

Pitää seurailla, että milloin alkaa tuntumaan välystä eturattaan akselissa, niin silloin tietää että se on vaihdettava. Toistaiseksi välystä ei ilmene.

Jenkkifoorumien mukaaa ulina voi korostua, mikäli käyttää aftermark eturatasta, jossa ei kuulemma ole jotakin kumiprikkaa (?) joka on OEM-osissa...

Poissa Nappula

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 251
Vs: kysymyksiä
« Vastaus #44 : Toukokuu 26, 2017, 16:20:52 ip »

En lähtis kyllä tuon takia konetta availemaan tai edes laakeria sen kummemmin ihmettelemään. Omassa (tosin jo 53 tkm ajettu) sama ulina tulee noin 3 vaihteen nopeuksissa. Unohdin tosin huolen, kun kävin koeajamassa tutun samanlaista, mutta 12 tkm ajettua pyörää, jossa ääni/ulina tuli täysin samalla tavalla esiin. Se on ominaisuus, tai vaikkei olisikaan, nii kovaa ajoa vaan.

Jep, kait se on uskottava että sillä vielä uskaltaa ajaa. Itsellä 38 tkm mittarissa.

Pitää seurailla, että milloin alkaa tuntumaan välystä eturattaan akselissa, niin silloin tietää että se on vaihdettava. Toistaiseksi välystä ei ilmene.

Jenkkifoorumien mukaaa ulina voi korostua, mikäli käyttää aftermark eturatasta, jossa ei kuulemma ole jotakin kumiprikkaa (?) joka on OEM-osissa...

Voi hyvinkin pitää paikkansa. Itellä alko ainakin pitämään hirveää ulinaa koko toisioveto, kun vaihto rattaat ja ketjut 520 jaolle tarvikeosin, vaikka laadukkaita olivatkin. Tässä tosin lisä-äänen voi aiheuttaa muukin kun tuo eturatas, esimerkiksi laahaimet, jotka on kulunu 530 jaolle.

Saksan reissu noilla kuitenkin heitetty ja ratakertojakin 3 alla, joten ei mitään vakavampaa, ainakaan vielä.  ;D
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 26, 2017, 16:23:19 ip kirjoittanut Nappula »
If it's worth doing - it's worth overdoing.

Poissa Jabe

  • Foorumin Moderoija
  • *****
  • Viestejä: 655
  • GSX-R 600 K6
Vs: kysymyksiä
« Vastaus #45 : Toukokuu 26, 2017, 22:39:26 ip »
Minkä valmistajan rattaat ja ketjut kyseessä?
520 setillä ajettu kokoajan ja ei mitään ulinoita kuulu, tai sitten niitä ei kuule pakoäänien yli  2funny
Itsellä Afamin kevennetyt rattaat ja DID ERV2 ketjut.

Poissa Nappula

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 251
Vs: kysymyksiä
« Vastaus #46 : Toukokuu 27, 2017, 12:11:46 ip »
Minkä valmistajan rattaat ja ketjut kyseessä?
520 setillä ajettu kokoajan ja ei mitään ulinoita kuulu, tai sitten niitä ei kuule pakoäänien yli  2funny
Itsellä Afamin kevennetyt rattaat ja DID ERV2 ketjut.

D.I.D 520 ZVM-X X-rengasketjut ovat. Rattaat olivat JT sprocketin.

Videoo:


Kuuluu itellä ajossa välillä kuulokkeittenki yli, etenkin jos ajaa jonkin kaiteen vieressä niin, että ääni pääsee kimpoamaan vasemmalta puolelta.
If it's worth doing - it's worth overdoing.

Poissa -jho-

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 34
Vs: kysymyksiä
« Vastaus #47 : Toukokuu 29, 2017, 07:53:24 ap »
Minkä valmistajan rattaat ja ketjut kyseessä?
520 setillä ajettu kokoajan ja ei mitään ulinoita kuulu, tai sitten niitä ei kuule pakoäänien yli  2funny
Itsellä Afamin kevennetyt rattaat ja DID ERV2 ketjut.

D.I.D 520 ZVM-X X-rengasketjut ovat. Rattaat olivat JT sprocketin.

Kuuluu itellä ajossa välillä kuulokkeittenki yli, etenkin jos ajaa jonkin kaiteen vieressä niin, että ääni pääsee kimpoamaan vasemmalta puolelta.

Nämä ovat mieltähelpottavia kommentteja  :beer: Ketjut mulla 530 ZVM-X X-rengalliset ja JT-sprocketsin rattaat. Ketjulaaharin vois kyllä jo vaihtaa...

Kovaa ajoa vaan siis  8)

Poissa Kilokiksu

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 14
Vs: kysymyksiä
« Vastaus #48 : Kesäkuu 02, 2017, 20:10:15 ip »
Takaapään laakereista askarruttaa seuraava, laakereita on käsittääkseni kaikkiaan kolme minulla olisi uusina laakerit koossa 32x65x17 ja 28x52x12 ovatko nämä oikean kokoisia laakereita?
Sekä mikä mahtaa olla kolmannen laakerin koko? Valitettavasti minulla ei ole mopon omaa manuaalia. Pyörä siis 1000 K5.
Tää ajaminen on mitä on, välillä meno juuttuu ja mies suuttuu, mutta meno muuttuu.

Poissa Juha_K

  • Ylläpitäjä
  • *****
  • Viestejä: 3350
Vs: kysymyksiä
« Vastaus #49 : Kesäkuu 02, 2017, 20:24:32 ip »
Takaapään laakereista askarruttaa seuraava, laakereita on käsittääkseni kaikkiaan kolme minulla olisi uusina laakerit koossa 32x65x17 ja 28x52x12 ovatko nämä oikean kokoisia laakereita?
Sekä mikä mahtaa olla kolmannen laakerin koko? Valitettavasti minulla ei ole mopon omaa manuaalia. Pyörä siis 1000 K5.
Tossa on kaikki tarvittavat. Tein joskus tällaisen Excelin laakereista&stefoista. Jos oot täältä https://wotid.com/gsxr/content/view/29/35/
kattonut laakereiden tietoja niin kannattaa huomioida, että takavanteen stefan koko on merkattu väärin.
K5 1000 & K1 750
Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

Poissa santerik

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 35
Vs: kysymyksiä
« Vastaus #50 : Kesäkuu 26, 2017, 22:16:41 ip »
Muistaako joku tai pystyykö joku tsekkaamaan k3-k4 tonnarin jarrusatuloiden kiinnityspulttien pituuden? Itse pyörän kanssa eri kaupungeissa ja unohdin mitata lähtiessä...

Tekis mieli sanoa 60mm, mutta..
1000 K3

Poissa Kilokiksu

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 14
Vs: kysymyksiä
« Vastaus #51 : Kesäkuu 28, 2017, 20:42:04 ip »
Taas olisi mieltä askarruttava kysymys liittyen laakereihin. Oman mopon mittarissa oli ostaessa noin 24500km ja nyt saanut siihen noin 4000km lisää. Aiheuttaako ajon vähyys tai säilytys olosuhteet merkittävästi laakereiden kestoon? Onko ns laakereiden valmistajalla merkitystä. Onhan toki pyörä jo 12vuoden ikäinen mutta etupyörän laakerit olivat katastrofaaliset vaihdettiin heti ensimmäisenä remonttina kun kotiin päästiin. Vähän myöhemmin takapyöränlaakerit ja lisäksi nyt ilmeni ohjauslaakereissakin kulumat. Ainoat rungosta enään ovat taka swingin ja mahdollisesti linkuston laakerit,. Voiko näiden viimeksi mainittujen kuntoa todeta muuten kuin irroittamalla ja tutkimalla? Varmaankin työn alle talven aikana se jollei mitään akuuttia ilmene. Saa nähdä riittääkö rahat vielä tälle vuodelle säädätykseen dynossa. Jos jotain positiivis ilmeni niin venttiileissä oli ainoastaan yhdessä pakopuolen venttiilissä tarvetta säädöille. Muutoin kuin uudet  :)
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 28, 2017, 20:46:14 ip kirjoittanut Kilokiksu »
Tää ajaminen on mitä on, välillä meno juuttuu ja mies suuttuu, mutta meno muuttuu.

Poissa Nappula

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 251
Vs: kysymyksiä
« Vastaus #52 : Kesäkuu 28, 2017, 21:28:59 ip »
Taas olisi mieltä askarruttava kysymys liittyen laakereihin. Oman mopon mittarissa oli ostaessa noin 24500km ja nyt saanut siihen noin 4000km lisää. Aiheuttaako ajon vähyys tai säilytys olosuhteet merkittävästi laakereiden kestoon? Onko ns laakereiden valmistajalla merkitystä. Onhan toki pyörä jo 12vuoden ikäinen mutta etupyörän laakerit olivat katastrofaaliset vaihdettiin heti ensimmäisenä remonttina kun kotiin päästiin. Vähän myöhemmin takapyöränlaakerit ja lisäksi nyt ilmeni ohjauslaakereissakin kulumat. Ainoat rungosta enään ovat taka swingin ja mahdollisesti linkuston laakerit,. Voiko näiden viimeksi mainittujen kuntoa todeta muuten kuin irroittamalla ja tutkimalla? Varmaankin työn alle talven aikana se jollei mitään akuuttia ilmene. Saa nähdä riittääkö rahat vielä tälle vuodelle säädätykseen dynossa. Jos jotain positiivis ilmeni niin venttiileissä oli ainoastaan yhdessä pakopuolen venttiilissä tarvetta säädöille. Muutoin kuin uudet  :)

Oman mutun ja havaintojen perusteella etenkin pyöränlaakereille ei tee hyvää seistä pitkään paikallaan.

Ohjauslaakeriin voi tulla pykälät melko lyhyelläkin kilometrimäärällä, etenkin jos keula on saanut kyytiä ja laakeri ei oo ollu oikealla kireydellä, tämä tuskin paikallaan menee miksikään.

Laakerivalmistajasta vielä sen verran, että ei ainakaan halvimmalta kannata ostaa - mopoajoista muistuu mieleen kuinka halvimmat laakerit porsi todella nopeasti verrattuna alkuperäisiin.

Linkuston laakereista en sen paremmin tiedä, mutta omien kokemuksien perusteella pitkästä säilytyksestä kärsii eniten laakerit, joilla pyörimisnopeutta on reilummin. Tästä ei siis mitään faktatietoa.
If it's worth doing - it's worth overdoing.

Poissa armal

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 7
Vs: kysymyksiä
« Vastaus #53 : Kesäkuu 29, 2017, 16:27:42 ip »
Tartteis tilailla etujarrusatuloihin liukutappipultit kaikki uusiks + tiivistesarja. Kuinkahan nopeella toimituksella tulis ulkomailta ja mistä porukat on tilaullu?

Poissa vili

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 11
Vs: kysymyksiä
« Vastaus #54 : Kesäkuu 29, 2017, 20:54:46 ip »
Vakioetujarru nypytti 1K2ssa. Palatkin ovat vaihtoa vaille pian mut nypyttely johtui jumittuneista männistä. Toisessa satulassa liikkui vain 1. mäntä. Jos 2 mäntäiset kattelisin niin minkälaisia olette(ko) vaihtaneet tilalle?

... joo tiedän että huoltaa niitäkin pitää..  :kiss:

Edit joo kyl mä ne putsailin
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 29, 2017, 21:00:55 ip kirjoittanut vili »

Poissa Juha_K

  • Ylläpitäjä
  • *****
  • Viestejä: 3350
Vs: kysymyksiä
« Vastaus #55 : Kesäkuu 30, 2017, 22:15:34 ip »
Vakioetujarru nypytti 1K2ssa. Palatkin ovat vaihtoa vaille pian mut nypyttely johtui jumittuneista männistä. Toisessa satulassa liikkui vain 1. mäntä. Jos 2 mäntäiset kattelisin niin minkälaisia olette(ko) vaihtaneet tilalle?

... joo tiedän että huoltaa niitäkin pitää..  :kiss:

Edit joo kyl mä ne putsailin

CBR 954 ja samat satulat taitaa olla myös 929 mallissa ovat huomattavasti paremmat kuin Gixxun omat. Menevät paikalleen aika heittämällä. Vähän riippuu mitkä levyt on, että joutuuko satulaa hiomaan ihan aavistuksen.
K5 1000 & K1 750
Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

Poissa Kilokiksu

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 14
Vs: kysymyksiä
« Vastaus #56 : Heinäkuu 02, 2017, 08:38:35 ap »
Jälleen kerran uutta ihmeteltävää ja kysyttävää. Ilmiönä tällä kertaa seuraavanlainen: kun ajaa vaikkapa noin 100 mittarin mukaan ja pudottaa kaasun pois vähäksi aikaa että nopeus laskee vaikkapa 70. Kun tästä palaa kaasulle ja lähtee kiihdyttämään takasin vaikkapa 100 tulee valtaisa ns venymisen efekti, kuin jossakin olisi löysää ja paljon.  Tapahtuu vauhdista ja millä tahansa vaihteella. Itse en keksi oikein muuta kuin että takaiskarissa olisi mahdollisesti jokin tukos venttiilissä jolloin työ jää enemmän jousen varaan. Arvelimme ongelman johtuvan aluksi kuluneesta ohjauslaakerista sekä vanhoista haarukka öljyistä. Pyörän ajettavuus parani valovuoden keulanremontilla mutta ongelma säilyi. Ketjut ja rattaista ei löytynyt mitään meidän järjellä. Kaverin 10 kawassa vastaava ilmiötä ei löydy. Tuskin mikään suzukin ominaisuuskaan on kyseessä? Sepustus on varmaan huono mutta parhaani mukaan yritin kuvata kyseistä ilmiötä ???
Tää ajaminen on mitä on, välillä meno juuttuu ja mies suuttuu, mutta meno muuttuu.

Poissa Nappula

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 251
Vs: kysymyksiä
« Vastaus #57 : Heinäkuu 02, 2017, 20:37:48 ip »
Jälleen kerran uutta ihmeteltävää ja kysyttävää. Ilmiönä tällä kertaa seuraavanlainen: kun ajaa vaikkapa noin 100 mittarin mukaan ja pudottaa kaasun pois vähäksi aikaa että nopeus laskee vaikkapa 70. Kun tästä palaa kaasulle ja lähtee kiihdyttämään takasin vaikkapa 100 tulee valtaisa ns venymisen efekti, kuin jossakin olisi löysää ja paljon.  Tapahtuu vauhdista ja millä tahansa vaihteella. Itse en keksi oikein muuta kuin että takaiskarissa olisi mahdollisesti jokin tukos venttiilissä jolloin työ jää enemmän jousen varaan. Arvelimme ongelman johtuvan aluksi kuluneesta ohjauslaakerista sekä vanhoista haarukka öljyistä. Pyörän ajettavuus parani valovuoden keulanremontilla mutta ongelma säilyi. Ketjut ja rattaista ei löytynyt mitään meidän järjellä. Kaverin 10 kawassa vastaava ilmiötä ei löydy. Tuskin mikään suzukin ominaisuuskaan on kyseessä? Sepustus on varmaan huono mutta parhaani mukaan yritin kuvata kyseistä ilmiötä ???

Taka-akseli löysällä?
If it's worth doing - it's worth overdoing.

Poissa Kilokiksu

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 14
Vs: kysymyksiä
« Vastaus #58 : Heinäkuu 02, 2017, 22:56:38 ip »
Tarkistettu ja ei ollut siinäkään.
Tää ajaminen on mitä on, välillä meno juuttuu ja mies suuttuu, mutta meno muuttuu.

Poissa -jho-

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 34
Vs: kysymyksiä
« Vastaus #59 : Heinäkuu 17, 2017, 16:04:56 ip »
Pitäis kampiakselin asentotunnistin vaihtaa 1K4 gixxeriin... Onkos porukka millä työkaluilla irroittanu startin vapaakytkimen(?)? Eli siis sen hammasrattaan kampiakselin päässä, joka estää pääsyn asentotunnistimelle. Manuaali kehoittaa käyttämään suzukin työkalua, mutta onko siihen olemassa vippaskonsteja?