Kirjoittaja Aihe: kysymyksiä  (Luettu 24839 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Seddus

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 19
Vs: kysymyksiä
« Vastaus #60 : Heinäkuu 18, 2017, 17:40:00 ip »
Pitäis kampiakselin asentotunnistin vaihtaa 1K4 gixxeriin... Onkos porukka millä työkaluilla irroittanu startin vapaakytkimen(?)? Eli siis sen hammasrattaan kampiakselin päässä, joka estää pääsyn asentotunnistimelle. Manuaali kehoittaa käyttämään suzukin työkalua, mutta onko siihen olemassa vippaskonsteja?

Muistaakseni kun sen kerran vaihdoin niin työnsin vaan vauhtipyörän jostain kolosta jonkun tapin sisälle niin kampiakseli pysyy paikallaan, ehkä parempiakin tapoja on mutta kyllä se noin kesti hyvin tarvittavan kiristyksenkin...

Poissa GeeÄksÄr

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 3
Vs: kysymyksiä
« Vastaus #61 : Elokuu 18, 2017, 20:00:54 ip »
Mistähän tämä prikka mahtaa olla..? Löysäsin pultit ja vedin varovasti kytkinkopan pois - tällainen kilahti sieltä välistä lattialle :o
Ei ole voinut sopia öljyntäyttökorkinkaan kautta.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 18, 2017, 20:02:51 ip kirjoittanut GeeÄksÄr »

Poissa Juha_K

  • Ylläpitäjä
  • *****
  • Viestejä: 3356
Vs: kysymyksiä
« Vastaus #62 : Elokuu 18, 2017, 20:59:42 ip »
K5 1000 & K1 750
Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

Poissa Suh0

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 335
Vs: kysymyksiä
« Vastaus #63 : Joulukuu 13, 2017, 12:43:39 ip »
Kaksi kysymystä:
kyseessä k3 1000cc sekä k7 1000cc. Onko tietoa paljonko kyseisissä moottoreissa on alkuperäisillä nokilla vakioajoituksessa venttiilit auki silloin kun kone on YKK:ssa ?
VP Motorsport
www.vpmotorsport.fi - Laaja valikoima viritys ja rakenteluosia.
Akrapovic jälleenmyyjä!

Poissa T1mppa

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 422

Poissa -jho-

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 34
Vs: kysymyksiä
« Vastaus #65 : Helmikuu 20, 2018, 17:26:44 ip »
Sattuuko kenelläkään olemaan 1k4 vaihteisto pöydällä?

Pitäisi saada tietää vaihteiston akselien laakerien lukitetappien(?) halkaisija... Kyseessä siis kytkimen akselin kytkimen puolen laakeri sekä vetoakselin laakeri.

Kytkimen akselin laakeri:


Vetoakselin laakeri:


Ongelmana se, että löysin koneesta pienen tapin palasen, joka on selvästi irronnut jostakin sovitteesta. Nyt yritän selvitellä mistä päin konetta ko. tappi voisi olla irronnut ennen kuin alan halkomaan lohkoja  :o

Poissa rata03

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 78
Vs: kysymyksiä
« Vastaus #66 : Helmikuu 21, 2018, 16:28:43 ip »
työntömitalla mitattuna n. 2,5 mm molemmat

Poissa armal

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 7
Vs: kysymyksiä
« Vastaus #67 : Toukokuu 19, 2018, 16:25:12 ip »
Pientä booausta täyskaasua antaessa 6000rpm eteenpäin. Ensiapuna ilmansuodattimen putsaus ja öljyäminen samalla huomasin että bensaletku taipuu hieman lyttääntyen, kun tankin laski paikalleen.

Parantui selkeästi testiajolla, mutta edelleen tuntuu että ei saa tarpeeksi soppaa. Seuraavat tarkastuskohteet?

Poissa ekkeri69

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 68
Vs: kysymyksiä
« Vastaus #68 : Toukokuu 20, 2018, 20:20:07 ip »
tankin sisältä suodattimen putsaus. omasta ainakin löyty tehot takasin vaihdon jälkeen.

Poissa Kilokiksu

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 14
Vs: kysymyksiä
« Vastaus #69 : Toukokuu 21, 2018, 10:01:07 ap »
Ilmaantui ongelma. Mittaristossa vaihdenäyttö elää välillä täysin omaa elämäänsä, eli näyttää vaihteet jonkin aikaa väärin. Vaikka esim 2 niin voi näyttää esim 3-5 tai jos esim kuutonnen on päällä niin tarjoaa esim 3-4. Lisäksi satunnaisesti pyörä sammuu välittömästi liikkeelle lähdettäessä ja vaihteen kytkiessä ykkösvaihteelle vaikka kytkin on pohjassa. Omituista on että esim 2 vaihteelle tai isommillekkin ongelmaa ei ilmene. Nimerkillä viimeksi huoltsikan pihalle sammui kolmesti ennenkuin hoksasin kokeilla kakkosvaihdetta. Tehnyt aiemminkin mutta todella harvoin. Olettasin jonkinlaiseksi anturi ongelmaksi? Uusi vaihdetunnistin anturi löytyykin jo mutta voisiko esim sivujalan anturi teettää samaa? Tai jokin sähkö ongelma?



Pyörä k5 1000.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 21, 2018, 10:26:50 ap kirjoittanut Kilokiksu »
Tää ajaminen on mitä on, välillä meno juuttuu ja mies suuttuu, mutta meno muuttuu.

Poissa Jabe

  • Foorumin Moderoija
  • *****
  • Viestejä: 654
  • GSX-R 600 K6
Vs: kysymyksiä
« Vastaus #70 : Toukokuu 21, 2018, 12:05:41 ip »
Vaihdenäyttö toimii sen vaihdeanturin kautta täysin, se lähettää suoraan eculle tiedon vaihteesta (tietty jännite/vastus), jos anturin liittimessä on vikaa niin saattaisi noin ilmentyä, mutta jos löytyy jo uusi anturi, niin kokeilisin sillä.

Poissa armal

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 7
Vs: kysymyksiä
« Vastaus #71 : Toukokuu 26, 2018, 17:18:17 ip »
Pientä booausta täyskaasua antaessa 6000rpm eteenpäin. Ensiapuna ilmansuodattimen putsaus ja öljyäminen samalla huomasin että bensaletku taipuu hieman lyttääntyen, kun tankin laski paikalleen.

Parantui selkeästi testiajolla, mutta edelleen tuntuu että ei saa tarpeeksi soppaa. Seuraavat tarkastuskohteet?

Nyt lisänä vaihdettu tulpat ja laitettu ruisku cleaneriä, alkuun testilenkillä selvästi vetoja oli niinkun kuuluukin.... Mutta mutta 20km jälkeen uusia vedätyksiä antaessa taas samat oireet. Auttaako katella muuta kun penkki/säätö työ  tickedoff

Poissa armal

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 7
Vs: kysymyksiä
« Vastaus #72 : Toukokuu 26, 2018, 18:42:07 ip »
Pientä booausta täyskaasua antaessa 6000rpm eteenpäin. Ensiapuna ilmansuodattimen putsaus ja öljyäminen samalla huomasin että bensaletku taipuu hieman lyttääntyen, kun tankin laski paikalleen.

Parantui selkeästi testiajolla, mutta edelleen tuntuu että ei saa tarpeeksi soppaa. Seuraavat tarkastuskohteet?

Nyt lisänä vaihdettu tulpat ja laitettu ruisku cleaneriä, alkuun testilenkillä selvästi vetoja oli niinkun kuuluukin.... Mutta mutta 20km jälkeen uusia vedätyksiä antaessa taas samat oireet. Auttaako katella muuta kun penkki/säätö työ  tickedoff

Nnoh viimesempänä tein sitten pumpun syöttötestin ja vajaaksi jää ja pahasti... 10sek syöttöä ja n. desi ainetta. Jos jollain k6 1000 sopivaa pumppua on niin tarjoa. puh. 044 555 2334

Poissa Jabe

  • Foorumin Moderoija
  • *****
  • Viestejä: 654
  • GSX-R 600 K6
Vs: kysymyksiä
« Vastaus #73 : Toukokuu 26, 2018, 22:51:26 ip »
Pumppuja löytyy eBaysta vaikka kuinka, muutamasta kympistä ylöspäin, sieltä itsellekkin hommasin.
Oletko polttoainesuodattimen vaihtanut?? Samanlaiset oireet jos suodatin tukkeessa.

Poissa -jho-

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 34
Vs: kysymyksiä
« Vastaus #74 : Kesäkuu 04, 2018, 18:50:03 ip »
Ongelmia jälleen 1K4....

Lämpimäksi käyttämisen jälkeen tyhjäkäynti alkaa humppaamaan 900-1800 rpm ja käy todella rikkaalla. Tallissa kun käy 5min niin bensan katku on kova. Kierroksia antaessa paukuttaa putkessa ja käy huonosti.
Ei anna vikakoodeja. Mistähän tuota lähtis selvittelemään? Osaako joku heittää onko vika sytytyksen puolella vai bensansyötössä?

Voiko venttiilien ajoitus tehdä tuollaista? Melkein olen 100% varma, että ajoitin nokat oikein mutta eipä sitä koskaan varmuudella voi sanoa.

Poissa -jho-

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 34
Vs: kysymyksiä
« Vastaus #75 : Kesäkuu 05, 2018, 07:45:03 ap »
Ongelmia jälleen 1K4....


Lisätään hieman. Mittailin antureita ja jatkuvuuksia. CMP peak voltage pitäisi manuaalin mukaan olla yli 0.5V. Yleimittari antoi startin laulaessa lukemaa 0.02V. Sensorin resistanssi oli ok. Onkohan sensori epäkunnossa vai johtuko lukema siitä että digiyleismittari ei pysty lukemaan jännitepiikkiä tarpeeksi nopeaa jotta näyttäisi oikean lukeman...?

Kysymys kuuluukin: Voiko viallinen cam position sensori aiheuttaa ko. vian? Pitäisikö viallisen sensorin aiheuttaa vikakoodi?

Poissa Seddus

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 19
Vs: kysymyksiä
« Vastaus #76 : Kesäkuu 05, 2018, 08:11:41 ap »
Ongelmia jälleen 1K4....

Lämpimäksi käyttämisen jälkeen tyhjäkäynti alkaa humppaamaan 900-1800 rpm ja käy todella rikkaalla. Tallissa kun käy 5min niin bensan katku on kova. Kierroksia antaessa paukuttaa putkessa ja käy huonosti.
Ei anna vikakoodeja. Mistähän tuota lähtis selvittelemään? Osaako joku heittää onko vika sytytyksen puolella vai bensansyötössä?

Voiko venttiilien ajoitus tehdä tuollaista? Melkein olen 100% varma, että ajoitin nokat oikein mutta eipä sitä koskaan varmuudella voi sanoa.

Oireet kuulostavat melko samalta kuin itsellä ISC sanoi sopimuksensa irti toki tällöin kierrosheittely oli paljon suurempaa, muistaakseni mitään vikakoodia C40 ei tällöin edes tullut, mutuilua mutta kannattaa tarkastaa kuitenkin.

Poissa -jho-

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 34
Vs: kysymyksiä
« Vastaus #77 : Kesäkuu 06, 2018, 15:47:02 ip »
Ongelmia jälleen 1K4....



Oireet kuulostavat melko samalta kuin itsellä ISC sanoi sopimuksensa irti toki tällöin kierrosheittely oli paljon suurempaa, muistaakseni mitään vikakoodia C40 ei tällöin edes tullut, mutuilua mutta kannattaa tarkastaa kuitenkin.

Hmm laitan tarkistukseen varmuuden vuoksi! Kierrokset humppaa myös tasakaasua pitäessä ja kaasun päästäessä paukuttaa putkeen ja tupsauttaa mustaa savua.
Mittailin CMP sensorin tarkemmalla peak voltage mittarilla ja anturi pysyi mykkänä. Seuraavaksi kokeilen vaihtaa sen ja toivon että vika lähtisi sillä...