Kirjoittaja Aihe: Gsx-r 750 K6 ecu paloi  (Luettu 1450 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JanneV

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 7
Gsx-r 750 K6 ecu paloi
« : Toukokuu 20, 2017, 02:15:26 ap »
Lyhyestä virsi kaunis...

Jännitteensäädin kärvähti ja sen vaihdon jälkeen ei pyörä herännyt eloon. Mittaristossa palaa "CHEC".
Onkohan mahdollista laittaa USA ecu tilalle? Niitä löytyisi edullisesti, jos marmori tiskiin vertaa...
Tai onko tähän ongelmaan jotain muuta mahdollisuutta päästä halvalla nimimerkillä: OKT remontoija. ::)

Poissa Juha_K

  • Foorumin Moderoija
  • *****
  • Viestejä: 3273
Vs: Gsx-r 750 K6 ecu paloi
« Vastaus #1 : Toukokuu 20, 2017, 08:49:44 ap »
Todennäköisesti edullisin vaihtoehto on ostaa halvin 600/750 K6-K7 ecu ja flashata sinne oikea tiedosto. Ei ole väliä onko eu vai us versio. Ja siirrä jsäädin pois syylärin takaa.

Jenkki ecun kanssa riittää kun teet pienen modauksen johtosarjaan.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 20, 2017, 09:03:24 ap kirjoittanut Juha_K »
K5 1000
Myynnissä olevat osat https://www.dropbox.com/sh/d92rqrilarp7os4/AABBXbDLCVyc0uW57cEfXN94a?dl=0
Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

Poissa Jabe

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 605
  • GSX-R 600 K6
Vs: Gsx-r 750 K6 ecu paloi
« Vastaus #2 : Toukokuu 20, 2017, 11:03:10 ap »
Jos joudut flashaamaan, niin ei ole väliä onko eu vai us, 600 vai 750 malli, mutta jos ostat us 750 ecun, niin se on melkein plug&play, vaatii vain käynnistykseneston muutoksen.
Eu ecut ilman avaimia on se halvin vaihtoehto, mutta vaatii silloin flashauksen ja maksaahan sekin hiukan.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 20, 2017, 11:05:03 ap kirjoittanut Jabe »

Poissa TommoKe

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 550
Vs: Gsx-r 750 K6 ecu paloi
« Vastaus #3 : Toukokuu 20, 2017, 21:10:19 ip »
Onko se nyt varma diagnoosi, että on ecu sökö?
Check palaa muutenkin jos jotain esteenä käynnistymiselle.
*Kivoja osia myynnissä*

Poissa JanneV

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 7
Vs: Gsx-r 750 K6 ecu paloi
« Vastaus #4 : Toukokuu 21, 2017, 01:54:00 ap »
No siis ei ole vielä täysin varma, että ecu ois sökö...
Maahantuoja epäili, että vika voisi olla myös virtalukossa. Se on kuulemma aika herkkä se lukon ns. Lähetin. Oli pyörässä ecu kiinni tai irti niin ei ole vaikutusta mittariston indikaatioihin, eikä mitään vikakoodeja antanut. Sillä tässä nyt ecua ihmettelinkin syylliseksi. Äkkiseltään katselin nuita eu vs usa sähkökaaviota niin ilmeisesti riittää se virtalukon uudelleen kytkentä myös lukien se vastuskikka, mutta halusin vielä jonkun asiantuntijan varmistuksen asiasta ennekuin menee mitään ostelemaan. Täällä foorumilla oli myös ilmeisesti jollain henkilöllä kyky flashätä ecu.. :)

Poissa TommoKe

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 550
Vs: Gsx-r 750 K6 ecu paloi
« Vastaus #5 : Toukokuu 21, 2017, 10:56:55 ap »
Missään ei ole sulaneita liittimiä, johtoja tms. Pikku perusjuttujen tsekkaus on hyvä tehä sähkövian jälkeen.
*Kivoja osia myynnissä*

Poissa Juha_K

  • Foorumin Moderoija
  • *****
  • Viestejä: 3273
Vs: Gsx-r 750 K6 ecu paloi
« Vastaus #6 : Toukokuu 21, 2017, 11:36:28 ap »
Virtalukko antaisi vikakoodin. Chec teksti tulee tappokatkaisijasta ja jos sivujalka on alhaalla kun pykälä on päällä. Sekä myös silloin kun ECU on kaput.
K5 1000
Myynnissä olevat osat https://www.dropbox.com/sh/d92rqrilarp7os4/AABBXbDLCVyc0uW57cEfXN94a?dl=0
Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

Poissa Jabe

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 605
  • GSX-R 600 K6
Vs: Gsx-r 750 K6 ecu paloi
« Vastaus #7 : Toukokuu 21, 2017, 11:55:27 ap »
Kokeile ohittaa seisontajalan rele (vilkkurele), oranssi/keltainen ja oranssi/musta yhteen.
Ja sulakkeet mitata että on ehjiä.
Haiseeko ecu palaneelle?
Ohjelmointi onnistuu, 750 tiedostoa ei suoraan löydy, mutta se saadaan kyllä hankittua.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 22, 2017, 16:51:04 ip kirjoittanut Jabe »

Poissa JanneV

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 7
Vs: Gsx-r 750 K6 ecu paloi
« Vastaus #8 : Toukokuu 21, 2017, 23:55:31 ip »
Ecu:ssa ei ole mitään fyysisiä jälkiä. Tappokatkaisija testattu toimivaksi ja myös kaatumisanturi. Liki kaikki sulakkeet paloivat ja ne on yllättäen myös vaihdettu... Tuo seisontatuen anturi on vielä testaamatta. Startin releenkin muistaakseni vaihdoin   ::) Maahantuoja muistaakseni puhui jostain virtalukon signaali virrasta (en muista tarkaa lukemaa, mutta pieni tais olla) Mut ecun johdoista en sitä ainakaan saanut mittariin.

Poissa JanneV

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 7
Vs: Gsx-r 750 K6 ecu paloi
« Vastaus #9 : Toukokuu 21, 2017, 23:57:09 ip »
Niin ja vaihdenäytössä on pelkkä viiva..

Poissa KassuB

  • VIP-Jäsen
  • *****
  • Viestejä: 1067
  • GSX-R
Vs: Gsx-r 750 K6 ecu paloi
« Vastaus #10 : Toukokuu 22, 2017, 13:37:04 ip »
Eikös vilkureleessä ollut diodeja sisällä, testaa diodit tai kokeile toista vilkkurelettä.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 22, 2017, 13:39:04 ip kirjoittanut KassuB »

Poissa Jabe

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 605
  • GSX-R 600 K6
Vs: Gsx-r 750 K6 ecu paloi
« Vastaus #11 : Toukokuu 22, 2017, 16:55:37 ip »
Virtalukon ympärillä oleva käynnistykseneston antenni ei sytytä CHEC tekstiä, se punainen immo valo vaan vilkkuu jos ei tunnista avainta.
Vilkkureleen voi ohittaa parilla johdon pätkällä.
Virtalukolla tarvii yhdistyä vain oranssi ja punainen johto että pyörä voi käynnistyä ja ne yhdistyy kun mittaristoon tulee virta.

Poissa JanneV

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 7
Vs: Gsx-r 750 K6 ecu paloi
« Vastaus #12 : Marraskuu 23, 2017, 19:52:25 ip »
Noni, nyt alkas remppa olla valmis ja aloitetaan taas talvella ahertaa pyörän parissa...
Nyt olis ebayssa myynnissä 600 gsx-r eu pyörän ecu edullisesti, niin onnistuuko sen ohjelmointi tuohon meikäläinen pyörään?

Poissa Juha_K

  • Foorumin Moderoija
  • *****
  • Viestejä: 3273
Vs: Gsx-r 750 K6 ecu paloi
« Vastaus #13 : Marraskuu 23, 2017, 20:08:37 ip »
^Onnistuu
K5 1000
Myynnissä olevat osat https://www.dropbox.com/sh/d92rqrilarp7os4/AABBXbDLCVyc0uW57cEfXN94a?dl=0
Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

Poissa Jabe

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 605
  • GSX-R 600 K6
Vs: Gsx-r 750 K6 ecu paloi
« Vastaus #14 : Marraskuu 23, 2017, 21:13:53 ip »
Onnistuu, ostitko avaimet myös, ilman niitä ei EU mallista ajonestoa saa ohjelmoitua.

Poissa JanneV

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 7
Vs: Gsx-r 750 K6 ecu paloi
« Vastaus #15 : Marraskuu 25, 2017, 22:44:37 ip »
En ole vielä ostanut ja en sitten taida ostaakkaan, kun avaimia ei siihen ollut...

Poissa Juha_K

  • Foorumin Moderoija
  • *****
  • Viestejä: 3273
Vs: Gsx-r 750 K6 ecu paloi
« Vastaus #16 : Marraskuu 26, 2017, 08:54:58 ap »
En ole vielä ostanut ja en sitten taida ostaakkaan, kun avaimia ei siihen ollut...
Ei siihen mitään avaimia tarvi. Voit käyttää edelleen nykyistä virtalukkoa. Ainoastaan sähköinen ajonesto poistuu.
K5 1000
Myynnissä olevat osat https://www.dropbox.com/sh/d92rqrilarp7os4/AABBXbDLCVyc0uW57cEfXN94a?dl=0
Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

Poissa Jabe

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 605
  • GSX-R 600 K6
Vs: Gsx-r 750 K6 ecu paloi
« Vastaus #17 : Marraskuu 26, 2017, 12:55:31 ip »
Se yleensä meinaa että on varastetusta pyörästä jos ei ole avaimia, mutta sen saa ohjelmoitua, mutta EU mallin käynnistyksenestoa siihen ei sitten enää saa, US mallisen saa ohjelmoitua kun siellä tuo varastaminen pitää tehdä ilmeisesti helpommaksi kuin euroopassa. 2funny
Juha_K:lla varmaan tuo file löytyy valmiina, itse joudun sen ensin hommaamaan, joten hinta nousee.
Onko Juha_K tehnyt jo pöytämallin ohjelmointi kaapelin, ettei tarvitse johtosarjoja muokata?

Poissa Juha_K

  • Foorumin Moderoija
  • *****
  • Viestejä: 3273
Vs: Gsx-r 750 K6 ecu paloi
« Vastaus #18 : Marraskuu 27, 2017, 18:41:43 ip »
^Juu, mulla on tarvittavat tiedostot jo olemassa. Mulla on ns. pöytämallin kaapelit K6-K7 600/750&K5-K6 1000 sekä K7 1000 ja vastaaviin ecuihin.
K5 1000
Myynnissä olevat osat https://www.dropbox.com/sh/d92rqrilarp7os4/AABBXbDLCVyc0uW57cEfXN94a?dl=0
Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

Poissa JanneV

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 7
Vs: Gsx-r 750 K6 ecu paloi
« Vastaus #19 : Marraskuu 29, 2017, 22:20:27 ip »
Pystyykös nuilla samoilla ohjelmointi laitteilla sitten todentamaan onko tuo meikän oma ecu hajalla? Suomessa kun ei maahantuoja voi testata vaan lähtis japaniin asti.

Poissa Juha_K

  • Foorumin Moderoija
  • *****
  • Viestejä: 3273
Vs: Gsx-r 750 K6 ecu paloi
« Vastaus #20 : Marraskuu 30, 2017, 18:42:05 ip »
Pystyykös nuilla samoilla ohjelmointi laitteilla sitten todentamaan onko tuo meikän oma ecu hajalla? Suomessa kun ei maahantuoja voi testata vaan lähtis japaniin asti.
Ei pysty. Käytännössä ainoa keino on testata ecua toisessa mopossa.
K5 1000
Myynnissä olevat osat https://www.dropbox.com/sh/d92rqrilarp7os4/AABBXbDLCVyc0uW57cEfXN94a?dl=0
Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750