Kirjoittaja Aihe: Ajonesto ongelma  (Luettu 10580 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Zaukk0

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 14
Ajonesto ongelma
« : Kesäkuu 03, 2017, 17:13:10 ip »
Potilas k5 1000, pyörään vaihdettu talvella ratapyörästä johtosarja vanhan rikkoutuessa. Virta avaimesta vääntäessä kaasuläppien moottori narahtaa, bensapumppu eikä myöskään 2 relettä ecun luona ei puhu mitään. Avaimen kuva vilkuttaa mittaristossa, Starttaa kyllä mutta ei käynnisty.

Sähkärin kans katottu piuhoja läpi sähkökaaviosta koko aamupäivä eikä mistään tunnu löytyvän vikaa. Jollain ideoita mistä vikaa alkaisi etsimään?
 
Johtosarjasta oli katkottu johdot, töötiltä, flektiltä, takavalolta/vilkuilta ja pairille oli kolvattu vastus.  Myös kaasukahva mokkula ollut ilmeisesti vaihdettuna sirompaan/pikakaasuun. Kuinka paljon noihin ns "ratasähköihin" yleensä tehdään modauksia?  :-\

Releet, sulakkeet ja bensapumpun toimivuus on tarkastettu. Ajonestolle tulee sähkö normaalisti ja siitä johdot ehjät eculle.
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 03, 2017, 17:16:51 ip kirjoittanut Zaukk0 »

Poissa Juha_K

  • Foorumin Moderoija
  • *****
  • Viestejä: 3346
Vs: Ajonesto ongelma
« Vastaus #1 : Kesäkuu 03, 2017, 17:54:47 ip »
Onko ECU ehjä?
K5 1000 & K1 750
Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

Poissa Zaukk0

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 14
Vs: Ajonesto ongelma
« Vastaus #2 : Kesäkuu 03, 2017, 18:58:12 ip »
"pitäis" olla ellei oo täs ny viime päivien aikana menny rikki. Vikakoodejakaan ei anna, mitään commanderia tms purkkia ei oo.

Poissa Juha_K

  • Foorumin Moderoija
  • *****
  • Viestejä: 3346
Vs: Ajonesto ongelma
« Vastaus #3 : Kesäkuu 03, 2017, 21:44:27 ip »
Niin eli mopo toimi tolla uudella johtosarjalla?

Johtosarjan modaukset riippuu aika pitkälti mitä ECU:lle on tehty jne.
K5 1000 & K1 750
Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

Poissa Jabe

  • Foorumin Moderoija
  • *****
  • Viestejä: 654
  • GSX-R 600 K6
Vs: Ajonesto ongelma
« Vastaus #4 : Kesäkuu 03, 2017, 22:26:49 ip »
Miten se vanha johtosarja meni rikki? Paloiko jännitteensäädin?
Jos kyseessä on EU johtosarja ja sähkökaaviona on käytetty EU eikä US, niin ECU, avain tai antenni rikki.
Nuo ecun pinnit on tosi herkkiä, jos sinne menee tökkimään vääränlaisella päällä, saa pinnin rikki helposti, ei sen tarvitse edes näyttää vialliselta, niin silti voi olla ettei yhdistä.

Poissa Zaukk0

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 14
Vs: Ajonesto ongelma
« Vastaus #5 : Kesäkuu 03, 2017, 23:14:41 ip »
Muutama päivä sitten ainakin bensapumppu heräsi virrat päälle laittaessa, valojen jne kytkemisen jälkeen alkanut herjaamaan ajonestoa. Eli pakko olla jotakin kytkettynä väärin/jäänyt kytkemättä. Kokeilen vielä huomenna toisella avaimella kun käyn tallilla. Ja tosiaan vanhan johtosarjan kanssa sai tapella c23 ongelman kanssa koko kesän eikä vikaa ikinä paikannettu. Oletettavasti johto poikki/puhki jostain.  ???

Poissa Zaukk0

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 14
Vs: Ajonesto ongelma
« Vastaus #6 : Kesäkuu 04, 2017, 17:50:33 ip »
Tänään kokeiltu toisella avaimella ja heti käyntiin! akku oli myös yön yli irti joten kai sielä vain joku tiltti oli päällä. Ekan startin jälkeen alkoi toimia myös edellisellä avaimella.  ::)