Kirjoittaja Aihe: Jeesiä pyörän ostoon/valintaan  (Luettu 5710 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Rantane

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1
Jeesiä pyörän ostoon/valintaan
« : Toukokuu 09, 2018, 12:46:52 ip »
Tere,
aiempi pyörä itsellä ollut r1 -00

Tarvitsisin kipeästi neuvoja gixxerin ostoon, K6/K7 olen katsellut.

Mitä kannattaa huomioida?
Budjetti n.4000-6000€, jos joku haluaa vilkaista nettimotosta ehdotuksia niin tämä lämmittäisi mieltä syvästi.

Kiitoksia etukäteen!  ;)



Jos uskot itseesi, voit silti olla ihan paska.

Poissa Juha_K

  • Foorumin Moderoija
  • *****
  • Viestejä: 3348
Vs: Jeesiä pyörän ostoon/valintaan
« Vastaus #1 : Toukokuu 09, 2018, 19:51:39 ip »
K7-K8 on enemmän ylävireinen kuin K5-K6 kilonen. K5-K6 mallia pidetään yleisesti parhaana mitä Suzuki on tehnyt ja Bemarin S1000RR suunnittelussa on otettu mallia siitä.

Uudemmassa ecu on helpompi saada säädettyä, mutta muuten noi on aika pitkälti samoja laitteita.
K5 1000 & K1 750
Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

Poissa siku

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 92
Vs: Jeesiä pyörän ostoon/valintaan
« Vastaus #2 : Toukokuu 09, 2018, 19:55:25 ip »
https://www.nettimoto.com/suzuki/gsx-r/2271786 siitä mopo alle.. väriki kohillaa toimii kaikessa autossa koirassa akassa pyörässä... O0 ps suosittelen k7-8
GSX-R 600 K7
GSX-R 1000K7 turbo

Poissa Nappula

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 251
Vs: Jeesiä pyörän ostoon/valintaan
« Vastaus #3 : Toukokuu 09, 2018, 22:47:55 ip »
K7-K8 on enemmän ylävireinen kuin K5-K6 kilonen. K5-K6 mallia pidetään yleisesti parhaana mitä Suzuki on tehnyt ja Bemarin S1000RR suunnittelussa on otettu mallia siitä.

Uudemmassa ecu on helpompi saada säädettyä, mutta muuten noi on aika pitkälti samoja laitteita.

Minäkun olen aina ollu siinä uskossa että K3-K4 olisi se jumalmalli, mutta mene ja tiedä  ;D
If it's worth doing - it's worth overdoing.

Poissa T1mppa

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 422
Vs: Jeesiä pyörän ostoon/valintaan
« Vastaus #4 : Toukokuu 11, 2018, 13:59:28 ip »
Eikös K7 tullut saastemääräykset ja sen takia piti tehoja tiputtaa K5-K6 versiosta?
K3-K4 on jonniin verran tehottomampi. Vaan sellanen himpun vajaa 150 hp takapyörältä  >:D

Mulla ei noin uutta kikseriä oo ollut, joten en osaa mitään spesiaalia sanoa. Katso, että laakerit on kunnossa (molempien renkaiden laakerit, swingin ja rungon välinen laakeri ja ohjauslaakeri). Saat testattua niitä, jos pyörää saa jollain nostettua ilmaan, niin nappaat kiinni renkaasta ja muljuttelet joka suuntaan. Jos on klappia, niin on laakerit entiset. Linkussakin on laakerit, mutta niiden kuntoa on vaikeempi tsekkaa ilman purkamista. Yleisesti muitankin kulutusosia. Jos löytyy vaihtokunnossa olevia palikoita, niin niillä voi saada hintaa tiputettua.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 11, 2018, 14:21:28 ip kirjoittanut T1mppa »

Poissa gixxu75

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 156
Vs: Jeesiä pyörän ostoon/valintaan
« Vastaus #5 : Toukokuu 15, 2018, 06:58:36 ap »
K7/8 tehokkaimmat gikserit mitä on tehty,säädettynä katti pois sliparilla pikkasen päälle 170hv takasella.
K7 paljon lasten tauteja,kannattaa tsekata takaisin kutsut.
Pari kpl ollut K7 nyt L1,hyviä ja kestäviä vehkeitä.
Ex:ät
YAMAHA TZR125
YAMAHA FZS600
YAMAHA FZ6S
YAMAHA R1
SUZUKI HAYABUSA K8
SUZUKI GSF1200S K3
SUZUKI GSF1200S K2
GSX-R 1000 K7
B-king
GSX-R 1000 k7
Nykyinen GSX-R 1000 L1

Poissa MarkoK

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 9
Vs: Jeesiä pyörän ostoon/valintaan
« Vastaus #6 : Toukokuu 20, 2018, 08:55:06 ap »
Mulla on k6 jolla ajettu reilu 56tkm. Onhan k6 jo ikääkin reilu12v, joten ei voi olettaa ettei sellaiseen tarvii mitään tehdä. Riippuu miten pyörää on huollettu aiemmin kuinka se toimii.
Pyörien laakerit nyt saa esim. motonetista muutamalla kympillä eikä vaihtoon paria tuntia enempää mene. Samoin muut kulutus osat ei maltaita maksa.
Jos on kaupungissa paljon ajettu on kytkin potentiaalinen huollettava. Tuon ikäistä ja hintaista pyörää jos meinaa huollattaa aina liikkeessä ja teettää kaikki korjaukset myös liikkeessä, saattaa se tulla kalliiksi.
Hinta haarukaksi 5-6k€ on ok jolla luulisi saavan ihan hyvän pyörän. Vakuutuksetkaan ei näissä enää päätähuimaa, kun täyskasko on mielestäni melko turha näin vanhaan peliin.